päivitetty: 09.03.03   © 2002 TP
ETUSIVU   UUTISET   JOUKKUE   PELIRAPORTIT   OTTELUOHJELMA   TILASTOT   MUUT 
Ke 24.07.-02  FC HaPo – FC Eurajoki  0 – 1 (0 - 0)

# 6 A.Ojala  0 - 1
Seppo nosti puolesta kentästä juoksupallon Akille, tyylikäs nosto yli vastaantulleen maalivahdin

38

18
15          6        7          11


21       10         x
5

1
avauskokoonpano:
  1 Sam Fagerlund (mv)
21 Mikko Lehtinen
  5 Henri Latva
10 Jarno Mäkinen
xx Niko Parviainen (c-jun)
15 Jyrki Nordvall
  6 Aki Ojala
  7 Teemu Paukamainen
11 Jarkko Latva
18 Seppo Lindroos
38 Jarno Haanpää
vaihtopelaajat:
14 Tommi Kauramaa
  x Mika Ojala

valmentaja:
     Mika Ojala

huoltaja:
     Ari Nieminen
parhaat maalipaikat:
Pake:
  • Hampin kulma, pusku pilkun takaa sivuverkkoon/takaristikkoon
  • Akin vapari puolestakentästä, pusku 16:n viivalta mv:n käsien kautta ohi --> maalipotku!
  • vasemman jalan veto 17m:stä kohti etuyläkulmaa --> pakin päästä ohi
  • M.Ojala:
  • kova veto 16:n takaa ohi takayläkulman
  • Tommi:
  • 1vs1 -tilanne 20m:stä --> ei laukonut vaan yritti syöttää...
  • A.Ojala (?):
  • veto 20m:stä etukulmaa kohti --> mv torjui kulmaksi
  • vaihdot:
    45min
      Haanpää <-> Kauramaa

    60min
      A.Ojala <-> M.Ojala

    erityistä:
  • kauden 1. vierasvoitto
  • kauden 2. nollapeli, Samin eka
  • kovia pelimiehiä poissa: Gomes, Esa, Lepi, Elonen, Kaukkila, Laakso ja ennenkaikkea Koso...
  • Samin loistopeli pelasti pisteet!
  • Parviainen pelasi myös hyvin
  • Henkan 1. peli liberona, pelasi vakuuttavasti
  • Hamppi pelasi hyvin target-miehenä ja antoi myös hyviä kulmapotkuja
  • Ei rankkareita!
  • Jakelle jälleen varoitus
  • Aki teki vaatimattomasti voittomaalin ja lähti sen jälkeen töihin...
  • koko joukkue taisteli loppuun saakka hyvin
  • Vierasmatsiin HaPoa vastaan lähdettiin "reservijoukkueella", kun melkein puolet avauskokoonpanon pelaajista oli erilaisten esteiden vuoksi sivussa. Putoamiskamppailun kannalta peli oli kummallekkin erittäin tärkeä, varsinkin kun HaPo oli saanut kahdesta voitostaan toisen juuri FCE:ltä.

    Avauserä meni varsin tasaisissa merkeissä, FCE:n onnistuessa kuitenkin luomaan enemmän paikkoja. HaPon yritykset olivat lähinnä läpisyöttöjä, jotka viimeistään Sam hoiti kotiin. Parhaat paikat siunaantuivat Pakelle, joka kahdesta hyvästä puskupaikasta huolimatta ei onnistunut viimeistelemään avausosumaa. Ensimmäinen todellinen maalipaikka tuli Hampin kulmasta, joka kiersi pilkun taakse suoraan Paken päähän. Pusku suuntautui takaristikkoon, mutta vain väärälle puolelle sivuverkkoa. Toinen loistopaikka tuli Akin loistavasta keskialueen vaparista. Millimetrin tarkka keskitys 16:n viivalle ja Paken suora jatko päällä kohti yläkulmaa olisi tuottanut hienon maalin ellei maalivahti olisi saanut sormiaan väliin. Ailahtelevasti viheltänyt tuomari päätti antaa tilanteesta maalipotkun. Muut maaliyritykset olivatkin sitten joko kaukolaukauksia 16:n takaa (Pake, Aki, Seppo, Jyrki, Hamppi) tai pitkiä juoksupalloja puolustuksen taakse, mistä ei kuitenkaan saatu mitään aikaan. Pari turhaa varoitustakin saatiin Sepon ja Jaken toimesta (minuutin sisään ja vielä rikkomalla samaa vastustajaa hyökkäyspäässä!).

    Akin piti pelata vain ensimmäinen erä ja lähteä sen jälkeen töihin. Onneksi hän kuitenkin päätti pelata vielä hetken toistakin erää, sillä Sepin loistava pystypallo keskiviivalta vapautti Akin läpiajoon ja hallittuun nostoon yli mv:n kun alle 15min oli pelattu. Maalin jälkeen FCE alkoi selvästi puolustaa enemmän eikä hyökkäyksiin lähtenyt kuin 3-4 kaveria tilanteesta riippuen. Taktiikka tuotti tulosta (tai oikeastaan Samin unelmapeli), eikä kotijoukkue saanut muutamista vaarallisista paikoista huolimatta palloa verkon perille. FCE:kin sai muutaman tilanteen luotua kotijoukkueen maalille, mutta ilman sen kummempaa tulosta.

    Vaikka MELKEIN koko joukkue pelasi todella hyvän pelin, edukseen esiintyivät etenkin liberona pelannut Henkka, oikea pakki Parviainen (vasta toinen ottelu edustuksessa), piilokärkenä häärinyt Sepi ja nollan pitänyt Sam. Jos Harjavaltaan ei saatu kuin 13 pelaajaa (mukaanlukien Keke ja c-juniori Parviainen), niin ei hyvältä näytä tuleva Kankaanpään reissu, varsinkin kun Henkka ja Tommi ovat jo nyt kieltäytyneet matkustamasta niin kauas kotoa...