|
38
18
15 6 7 11
21 10 x
5
1
|
avauskokoonpano:
1 Sam Fagerlund (mv)
21 Mikko Lehtinen
5 Henri Latva
10 Jarno Mäkinen
xx Niko Parviainen (c-jun)
15 Jyrki Nordvall
6 Aki Ojala
7 Teemu Paukamainen
11 Jarkko Latva
18 Seppo Lindroos
38 Jarno Haanpää
|
vaihtopelaajat:
14 Tommi Kauramaa
x Mika Ojala
valmentaja:
Mika Ojala
huoltaja:
Ari Nieminen |
parhaat
maalipaikat:
Pake:
Hampin kulma, pusku pilkun takaa sivuverkkoon/takaristikkoon
Akin vapari puolestakentästä, pusku 16:n viivalta
mv:n käsien kautta ohi --> maalipotku!
vasemman jalan veto 17m:stä kohti etuyläkulmaa -->
pakin päästä ohi
M.Ojala:
kova veto 16:n takaa ohi takayläkulman
Tommi:
1vs1 -tilanne 20m:stä --> ei laukonut vaan yritti syöttää...
A.Ojala (?):
veto 20m:stä etukulmaa kohti --> mv torjui kulmaksi |
vaihdot:
45min
Haanpää <-> Kauramaa
60min
A.Ojala <-> M.Ojala
|
erityistä:
kauden 1. vierasvoitto
kauden 2. nollapeli, Samin eka
kovia pelimiehiä poissa: Gomes, Esa, Lepi, Elonen, Kaukkila,
Laakso ja ennenkaikkea Koso...
Samin loistopeli pelasti pisteet!
Parviainen pelasi myös hyvin
Henkan 1. peli liberona, pelasi vakuuttavasti
Hamppi pelasi hyvin target-miehenä ja antoi myös
hyviä kulmapotkuja
Ei rankkareita!
Jakelle jälleen varoitus
Aki teki vaatimattomasti voittomaalin ja lähti sen jälkeen
töihin...
koko joukkue taisteli loppuun saakka hyvin |
| Vierasmatsiin
HaPoa vastaan lähdettiin "reservijoukkueella",
kun melkein puolet avauskokoonpanon pelaajista oli erilaisten
esteiden vuoksi sivussa. Putoamiskamppailun kannalta peli oli
kummallekkin erittäin tärkeä, varsinkin kun HaPo
oli saanut kahdesta voitostaan toisen juuri FCE:ltä.
Avauserä meni varsin tasaisissa merkeissä, FCE:n
onnistuessa kuitenkin luomaan enemmän paikkoja. HaPon yritykset
olivat lähinnä läpisyöttöjä, jotka
viimeistään Sam hoiti kotiin. Parhaat paikat siunaantuivat
Pakelle, joka kahdesta hyvästä puskupaikasta huolimatta
ei onnistunut viimeistelemään avausosumaa. Ensimmäinen
todellinen maalipaikka tuli Hampin kulmasta, joka kiersi pilkun
taakse suoraan Paken päähän. Pusku suuntautui
takaristikkoon, mutta vain väärälle puolelle
sivuverkkoa. Toinen loistopaikka tuli Akin loistavasta keskialueen
vaparista. Millimetrin tarkka keskitys 16:n viivalle ja Paken
suora jatko päällä kohti yläkulmaa olisi
tuottanut hienon maalin ellei maalivahti olisi saanut sormiaan
väliin. Ailahtelevasti viheltänyt tuomari päätti
antaa tilanteesta maalipotkun. Muut maaliyritykset olivatkin
sitten joko kaukolaukauksia 16:n takaa (Pake, Aki, Seppo, Jyrki,
Hamppi) tai pitkiä juoksupalloja puolustuksen taakse, mistä
ei kuitenkaan saatu mitään aikaan. Pari turhaa varoitustakin
saatiin Sepon ja Jaken toimesta (minuutin sisään ja
vielä rikkomalla samaa vastustajaa hyökkäyspäässä!).
Akin piti pelata vain ensimmäinen erä ja lähteä
sen jälkeen töihin. Onneksi hän kuitenkin päätti
pelata vielä hetken toistakin erää, sillä
Sepin loistava pystypallo keskiviivalta vapautti Akin läpiajoon
ja hallittuun nostoon yli mv:n kun alle 15min oli pelattu. Maalin
jälkeen FCE alkoi selvästi puolustaa enemmän
eikä hyökkäyksiin lähtenyt kuin 3-4 kaveria
tilanteesta riippuen. Taktiikka tuotti tulosta (tai oikeastaan
Samin unelmapeli), eikä kotijoukkue saanut muutamista vaarallisista
paikoista huolimatta palloa verkon perille. FCE:kin sai muutaman
tilanteen luotua kotijoukkueen maalille, mutta ilman sen kummempaa
tulosta.
Vaikka MELKEIN koko joukkue pelasi todella hyvän pelin,
edukseen esiintyivät etenkin liberona pelannut Henkka,
oikea pakki Parviainen (vasta toinen ottelu edustuksessa), piilokärkenä
häärinyt Sepi ja nollan pitänyt Sam. Jos Harjavaltaan
ei saatu kuin 13 pelaajaa (mukaanlukien Keke ja c-juniori Parviainen),
niin ei hyvältä näytä tuleva Kankaanpään
reissu, varsinkin kun Henkka ja Tommi ovat jo nyt kieltäytyneet
matkustamasta niin kauas kotoa...
|