|
Ti
20.08.-02 YPa – FC Eurajoki 1
– 3 (0 - 1)
|
|
# 9 Leppänen 0 - 1
|
Aki ja Esa syöttelivät keskialueella,
Akin pitkä läpisyöttö Lepille --> ohjasi
16:n rajalta mv:n putkista tyhjään
|
| # 3 Lindroos 0 - 2 |
Lepi nousi päätyviivaa pitkin,
namusyöttö Hampille, veto epäonnistui (?) -->
pallo Esalle pilkun kohtaan --> veto keskelle mv:n käsien
kautta |
| # 6 Ojala 0 - 3 |
Pitkä avaus vas.laidasta, Hamppi
jatkoi päällä Akin läpi --> rauhallinen
sijoitus taka-alanurkkaan |
|
3 9
20 6 7 11
21 19 5
2
1
|
avauskokoonpano:
1 Jussi Kaukkila (mv)
21 Mikko Lehtinen
2 Sam Fagerlund
10 Jarno Mäkinen
5 Henri Latva
20 Timo Laakso
6 Aki Ojala
7 Teemu Paukamainen
11 Jarkko Latva
3 Esa Lindroos
9 Teemu Leppänen
|
vaihtopelaajat:
8 Janne Elonen
18 Seppo Lindroos
19 Matti Mustonen
38 Jarno Haanpää
valmentaja:
Mika Ojala
huoltaja:
Ari Nieminen |
parhaat
maalipaikat:
Esa:
ohitti mv:n, liukui pomppivaan palloon pienestä kulmasta
--> yli
veto 20m:stä kohti alakulmaa --> mv torjui kulmaksi
melkein läpi --> veto 20m:stä ohi takakulman
mv seikkaili kaukana maalista, Esa otti pallon --> ei osunut
pienestä kulmasta tyhjään
Juntta:
Esan kulmasta pallo 16:n rajalle, kova veto 10cm yli maalin
Lepi:
pari kertaa melkein yksin läpi kk-miesten juoksupalloista
--> ei päässyt viimeistelemään...
Aki:
Hampin läpisyöttö Akille, yritti nostaa etuyläkulmaan
--> nosto epäonnistui --> ohi
mv seikkaili kaukana maalistaan, laukaus melkein puolestakentästä
epäonnistui --> ohi
Pake:
suora vapaapotku 20m:stä --> takaylänurkkaan
tarkoitettu sisäkierteinen veto about 7.:een kerrokseen!
suora laukaus puolustajan menettämään palloon
--> hieman ohi etualakulman
Hamppi:
sai pallon keskialuella, nousi yksin kahta vastaan, laukoi
kaukaa --> päin puolustajaa
|
vaihdot:
30min
J.Latva <-> Haanpää
55min
Mäkinen <-> Mustonen
70min
Laakso <-> Elonen
75min
Mustonen <-> Kauramaa
|
erityistä:
kauden 3. voitto
alku sujui ihan kohtalaisesti, '0-3'-tilanteessa pelkkiä
purkupalloja...
ensimmäistä kertaa kokeiltiin aluepuolustusta
surkea nurmikenttä: kova & liukas
huonot tuomarit! (tilanteiden jälkeen aina sukille, vain
1 varoitus YPalle...)
ei varoituksia eikä rankkareita!
Hamppi & Kaukkila sankareina: Hamppi 2 syöttöä,
Jussi torjui tyylillä monta pahaa laukausta
Mölli sai jälleen tällin nilkkaansa -> kausi
ohi ?!
|
| Kauden tärkeimmästä
pelistä lähdettiin hakemaan voittoa sarjapaikan varmistamiseksi.
Sekä FCE että kotijoukkue YPa onnistui luomaan hyviä
maalipaikkoja heti alusta asti. Parhaat paikat tulivat Juntalle
ja Esalle, sekä YPalaisille. Juntta pääsi kulman
jälkeen laukomaan kovan vedon, joka meni kuitenkin muutaman
sentin yli maalin. Yyteriläiset onnistuivat kolisuttelemaan
maalipuitakin kertaalleen ja saivat tilanteesta pallon maaliinkin,
mutta maali kuitenkin hylättiin kun pelaaja työnsi tilanteessa
Kaukkilan maaliin. Avausmaali tuli Esan ja Akin esityöstä.
Pientä kikkailua keskialueella ja pitkä syöttö
pystyyn Lepille, joka nöyryytti vastaantullutta maalivahtia
ohjaamalla pallon jalkojen välistä sisään.
Pian maalin jälkeen oli Yyteri tulla tasoihin kun laidasta
tuli hyvä laukaus kohti takayläkulmaa, mutta Jussi venytti
aivan ilmiömäisesti kätensä palloon ja työnsi
sen vaivoin yli maalin. Erätauolle mentiin siis 0-1 lukemissa.
2.erässä peli jatkui samanlaisena, ja kumpaankin
päähän tuli vaarallisia tilanteita. Parhaiten
tilanteet käytti hyödykseen Esa ja Aki, jotka muutenkin
pelasivat upean ottelun. Esan tekemä voittomaali tuli,
kun Pake antoi nopean vaparin puolestakentästä Akille
laitaan. Aki jatkoi päätyyn Lepille, joka kuljetti
pallon boxiin ja syötti namupassin Hampille. Veto kuitenkin
epäonnistui (?) ja pallo ajautui pilkun kohdalle Esalle,
jonka laukaus keskelle maalia meni kuin menikin maalivahdin
käsien kautta maaliin. Akin vapauttava 0-3 -maali tuli
sekin Hampin esityöstä: pitkä avaus vasemmasta
laidasta, Hamppi jatkoi päällään Akille,
joka sijoitti läpiajonsa päätteeksi pallon taka-alanurkkaan
ohi vastaantulleen maalivahdin. 0-3 ja FCE alkoi varmistelemaan
voittoa purkamalla jokaisen pallon hätäisesti kohti
keskialuetta vaikka peliaikaa oli vielä vajaa puolisen
tuntia jäljellä! Ei ihme, että hätäinen
pelitapa kostautui n.20min ennen loppua. YPa sai nopean vastahyökkäyksen,
jonka päätteeksi kova laukaus tolppaan ja yksi ulkomaalaisvahvistuksista
kävi tuikkaamassa pallon tyhjään. Maalia lukuunottamatta
Jussi torjui maalissaan kaiken mahdollisen, eikä varsinaista
pelkoa lisämaaleista ollut. Lähempänä maalintekoa
oltiinkin toisessa päässä kun YPan mv seikkaili
kaukana maalistaan ja pariinkin kertaan koitettiin ratkaisua
kaukaa, tosin heikolla menestyksellä.
Vaikka käytännössä (olettaen että
voitamme viimeisen ottelun PiTU vastaan) sarjapaikan säilyminen
varmistuikin, jäi pelistä huono maku eikä voittoa
kauheasti juhlittu. Olisikohan syynä ollut se, että
Mölli teloi jälleen nilkkansa ja loppukausi jää
näinollen väliin? Toinen vaihtoehto on se, ettei peli
ollut mitenkään erityisen hyvää ja pisteet
tulivat niinkin huonolla esityksellä. Tosin, aivan sama
miten pisteet tulevat, kunhan niitä tulee... Ja olihan
kyseessä vasta ensimmäinen peli, jossa lähdettiin
kokeilemaan uutta aluepuolustuspeliä.
|
|