päivitetty: 09.03.03   © 2002 TP
ETUSIVU   UUTISET   JOUKKUE   PELIRAPORTIT   OTTELUOHJELMA   TILASTOT   MUUT 
Ti 20.08.-02  YPa – FC Eurajoki  1 – 3 (0 - 1)

# 9 Leppänen  0 - 1
Aki ja Esa syöttelivät keskialueella, Akin pitkä läpisyöttö Lepille --> ohjasi 16:n rajalta mv:n putkista tyhjään
# 3 Lindroos  0 - 2 Lepi nousi päätyviivaa pitkin, namusyöttö Hampille, veto epäonnistui (?) --> pallo Esalle pilkun kohtaan --> veto keskelle mv:n käsien kautta
# 6 Ojala  0 - 3 Pitkä avaus vas.laidasta, Hamppi jatkoi päällä Akin läpi --> rauhallinen sijoitus taka-alanurkkaan

3         9


20          6       7          11


21      19         5
2

1
avauskokoonpano:
  1 Jussi Kaukkila (mv)
21 Mikko Lehtinen
  2 Sam Fagerlund
10 Jarno Mäkinen
  5 Henri Latva
20 Timo Laakso
  6 Aki Ojala
  7 Teemu Paukamainen
11 Jarkko Latva
  3 Esa Lindroos
  9 Teemu Leppänen
vaihtopelaajat:
  8 Janne Elonen
18 Seppo Lindroos
19 Matti Mustonen
38 Jarno Haanpää

valmentaja:
     Mika Ojala

huoltaja:
     Ari Nieminen
parhaat maalipaikat:
Esa:
  • ohitti mv:n, liukui pomppivaan palloon pienestä kulmasta --> yli
  • veto 20m:stä kohti alakulmaa --> mv torjui kulmaksi
  • melkein läpi --> veto 20m:stä ohi takakulman
  • mv seikkaili kaukana maalista, Esa otti pallon --> ei osunut pienestä kulmasta tyhjään
  • Juntta:
  • Esan kulmasta pallo 16:n rajalle, kova veto 10cm yli maalin
  • Lepi:
  • pari kertaa melkein yksin läpi kk-miesten juoksupalloista --> ei päässyt viimeistelemään...
  • Aki:
  • Hampin läpisyöttö Akille, yritti nostaa etuyläkulmaan --> nosto epäonnistui --> ohi
  • mv seikkaili kaukana maalistaan, laukaus melkein puolestakentästä epäonnistui --> ohi
  • Pake:
  • suora vapaapotku 20m:stä --> takaylänurkkaan tarkoitettu sisäkierteinen veto about 7.:een kerrokseen!
  • suora laukaus puolustajan menettämään palloon --> hieman ohi etualakulman
  • Hamppi:
  • sai pallon keskialuella, nousi yksin kahta vastaan, laukoi kaukaa --> päin puolustajaa
  • vaihdot:
    30min
      J.Latva <-> Haanpää

    55min
      Mäkinen <-> Mustonen

    70min
      Laakso <-> Elonen

    75min
      Mustonen <-> Kauramaa

    erityistä:
  • kauden 3. voitto
  • alku sujui ihan kohtalaisesti, '0-3'-tilanteessa pelkkiä purkupalloja...
  • ensimmäistä kertaa kokeiltiin aluepuolustusta
  • surkea nurmikenttä: kova & liukas
  • huonot tuomarit! (tilanteiden jälkeen aina sukille, vain 1 varoitus YPalle...)
  • ei varoituksia eikä rankkareita!
  • Hamppi & Kaukkila sankareina: Hamppi 2 syöttöä, Jussi torjui tyylillä monta pahaa laukausta
  • Mölli sai jälleen tällin nilkkaansa -> kausi ohi ?!
  • Kauden tärkeimmästä pelistä lähdettiin hakemaan voittoa sarjapaikan varmistamiseksi. Sekä FCE että kotijoukkue YPa onnistui luomaan hyviä maalipaikkoja heti alusta asti. Parhaat paikat tulivat Juntalle ja Esalle, sekä YPalaisille. Juntta pääsi kulman jälkeen laukomaan kovan vedon, joka meni kuitenkin muutaman sentin yli maalin. Yyteriläiset onnistuivat kolisuttelemaan maalipuitakin kertaalleen ja saivat tilanteesta pallon maaliinkin, mutta maali kuitenkin hylättiin kun pelaaja työnsi tilanteessa Kaukkilan maaliin. Avausmaali tuli Esan ja Akin esityöstä. Pientä kikkailua keskialueella ja pitkä syöttö pystyyn Lepille, joka nöyryytti vastaantullutta maalivahtia ohjaamalla pallon jalkojen välistä sisään. Pian maalin jälkeen oli Yyteri tulla tasoihin kun laidasta tuli hyvä laukaus kohti takayläkulmaa, mutta Jussi venytti aivan ilmiömäisesti kätensä palloon ja työnsi sen vaivoin yli maalin. Erätauolle mentiin siis 0-1 lukemissa.

    2.erässä peli jatkui samanlaisena, ja kumpaankin päähän tuli vaarallisia tilanteita. Parhaiten tilanteet käytti hyödykseen Esa ja Aki, jotka muutenkin pelasivat upean ottelun. Esan tekemä voittomaali tuli, kun Pake antoi nopean vaparin puolestakentästä Akille laitaan. Aki jatkoi päätyyn Lepille, joka kuljetti pallon boxiin ja syötti namupassin Hampille. Veto kuitenkin epäonnistui (?) ja pallo ajautui pilkun kohdalle Esalle, jonka laukaus keskelle maalia meni kuin menikin maalivahdin käsien kautta maaliin. Akin vapauttava 0-3 -maali tuli sekin Hampin esityöstä: pitkä avaus vasemmasta laidasta, Hamppi jatkoi päällään Akille, joka sijoitti läpiajonsa päätteeksi pallon taka-alanurkkaan ohi vastaantulleen maalivahdin. 0-3 ja FCE alkoi varmistelemaan voittoa purkamalla jokaisen pallon hätäisesti kohti keskialuetta vaikka peliaikaa oli vielä vajaa puolisen tuntia jäljellä! Ei ihme, että hätäinen pelitapa kostautui n.20min ennen loppua. YPa sai nopean vastahyökkäyksen, jonka päätteeksi kova laukaus tolppaan ja yksi ulkomaalaisvahvistuksista kävi tuikkaamassa pallon tyhjään. Maalia lukuunottamatta Jussi torjui maalissaan kaiken mahdollisen, eikä varsinaista pelkoa lisämaaleista ollut. Lähempänä maalintekoa oltiinkin toisessa päässä kun YPan mv seikkaili kaukana maalistaan ja pariinkin kertaan koitettiin ratkaisua kaukaa, tosin heikolla menestyksellä.

    Vaikka käytännössä (olettaen että voitamme viimeisen ottelun PiTU vastaan) sarjapaikan säilyminen varmistuikin, jäi pelistä huono maku eikä voittoa kauheasti juhlittu. Olisikohan syynä ollut se, että Mölli teloi jälleen nilkkansa ja loppukausi jää näinollen väliin? Toinen vaihtoehto on se, ettei peli ollut mitenkään erityisen hyvää ja pisteet tulivat niinkin huonolla esityksellä. Tosin, aivan sama miten pisteet tulevat, kunhan niitä tulee... Ja olihan kyseessä vasta ensimmäinen peli, jossa lähdettiin kokeilemaan uutta aluepuolustuspeliä.