päivitetty: 09.03.03   © 2002 TP
ETUSIVU   UUTISET   JOUKKUE   PELIRAPORTIT   OTTELUOHJELMA   TILASTOT   MUUT 
Pe 30.08.-02  FC Eurajoki – IKiri  2 – 3 (1 - 2)

# 7 Paukamainen  1 - 1
mv potkaisi hätäisesti keskelle suoraan Paken jalkaan --> pallo haltuun ja ulkokierteinen veto 20m:stä takanurkkaan
# 7 Paukamainen  2 - 3 Lepin loistava kulmapotku maalipotkuviivalle, Pake ensimmäisenä palloon --> pusku voimalla etuyläkulmaan

38         9


8          14'        7          14


11'        10         20
5

1
avauskokoonpano:
  1 Sam Fagerlund (mv)
11' Niko Parviainen (c-jun)
  5 Henri Latva
10 Jarno Mäkinen
20 Timo Laakso
  8 Janne Elonen
14' Toni Nummi (c-jun)
  7 Teemu Paukamainen
14 Tommi Kauramaa
38 Jarno Haanpää
  9 Teemu Leppänen
vaihtopelaajat:
  2' Aarne Mäkinen (c-jun)
  ? Mika Ojala
11 Jarkko Latva
12 Tuomas Koskialho
15 Jyrki Nordvall
19 Matti Mustonen

valmentaja:
     Mika Ojala

huoltaja:
     Ari Nieminen
parhaat maalipaikat:
Lepi:
  • Jyken vahva nousu & syöttö Lepille --> keskiviivalta asti Jaken kanssa 2vs1 --> yritti etualakulmaan, mv torjui kulmaksi
  • Paken korkea syöttö puolesta kentästä, Lepi pallon perään, mv tuli vastaan --> Lepi kurotti palloon --> lirui sivuverkkoon!
  • pari kertaa yksinläpi --> paitsio
  • Kauramaa:
  • Hampin loistosyöttö vapautti Tommin läpiajoon, hyvä veto boxista etualakulmaa kohti --> mv torjui
  • Jyke:
  • pääsi hienosti yksin läpi, yritti samasta kohdasta samaan nurkkaan kuin Lepi & Tommikin --> sama lopputulos
  • nousi 16-alueen kulmasta hyvään vetopaikkaan, muttei laukonut vaan syötti...
  • Paken pitkä syöttö 16:n viivalle --> olisi päässyt läpi, muttei aivan ylettynyt palloon
  • Pake:
  • Lepin kulma maaliviivaa pitkin --> ei aivan ylettynyt palloon (tyhjä maali edessä)
  • keskialueen vapari pakin yli, pallo hyvin haltuun ja yksin läpi--> pakki ehti väliin
  • viime hetken vapari 25m:stä --> ulkokierteinen veto etukulmasta ohi (ei kiertänyt tarpeeksi...)
  • Hamppi:
  • '1 vs 1' -tilanne: laukoi 20m:stä --> mv:n syliin
  • Mölli:
  • loistava volley 20m:stä --> omaa pelaajaa päin
  • Mäxä:
  • Lepin kulma mv:n yli Paken käteen, pallo pomppasi Jarnon viereen --> ei päässyt kunnolla palloon...
  • vaihdot:
    30min
      Elonen <-> ???

    45min
      H.Latva <-> Nordvall
      Haanpää <-> J.Latva


    75min
      J.Latva <-> M.Ojala
      T.Nummi(?) <-> Mustonen

    ??min
      ??? <-> Koskialho

    erityistä:
  • vaihteeksi hyvä peli, kaatui jälleen tehottomuuteen!!!
  • todella hyvä tuomarit!
  • pari virhettä omassa päädyssä maksoi 2 maalia ja pisteet...
  • Kirillä ei montaa maalipaikkaa (vrt. FCE:n loistopaikat!)
  • koko pelissä vain 1 varoitus (FCE #7)
  • harvinaisen siisti peli Ihode-peliksi
  • 3 c-junioria mukana, jokainen pelasi erinomaisesti!
  • 5 avausmiestä poissa: Jussi (jalka paketissa), Lehtinen (Portugalissa), Aki (Italiassa), Esa (huhujen mukaan Espanjassa) ja Gomes (polvivamma)
  • lisäksi Henkka pelasi vain 1 erän (selkä kipeä)
  • edelleen aluepelin sisäänajoa, toimi (ainakin ajoittain) paremmin kuin YPaa vastaan
  • Paken uran 30. ja 31. maali edustuksessa, ja ensimmäinen puskumaali!
  • Kauden toiseksi viimeisestä kotipelistä Ihodea vastaan tarkoituksena oli pelata yhtä hyvä peli kuin vieraissa ja ottaa 3 pistettä. Vaikka kovia pelimiehiä olikin poissa (Aki Italiassa, Esa Espanjassa(?), Lehtinen Portugalissa, Sepi lopettanut ja Kaukkila & Rihtimäki sairaslistalla), ei voitto lopulta jäänyt kauas.

    Peli oli heti alusta asti hidastempoista ja hyökkäyksiä sai rakennella aivan rauhassa kun vieraat karvasivat melko löysästi. Toisessa päässä taas FCE:n hyökkääjät karvasivat hyvin ylhäältä asti, eikä Kiri saanut koko ottelussa montakaan maalipaikkaa luotua. Ensimmäisestä maalipaikastaan vieraat kuitenkin siirtyivät 0-1 johtoon, kun upea laukaus 16:n kulmalta upposi aivan etuyläkulmaan. Tasoitusta jouduttiin hetken aikaa odottamaan, kunnes kova karvauspeli tuotti tulosta. Maalivahti lähti purkamaan huonoa syöttöä hätäisesti keskelle suoraan Paken jalkaan, joka otti pari askelta ja veti ulkokierteisen laukauksen vastassaolleen mv:n ohi takanurkkaan (tehden samalla uransa 30:n maalinsa edustuksessa). Maalin jälkeen (ja ennen maaliakin) FCE loi aivan loistavia maalipaikkoja, joista ei kuitenkaan onnistuttu rankaisemaan. Parhaat paikat siunaantuivat Tommille & Lepille. Tommi pääsi yrittämään kauan odottamaansa avausmaalia loistopaikasta, jossa esityön teki vahvasti pelannut Hamppi. Hampin vapauttava läpisyöttö, ja Tommi pääsi nokikkain maalivahdin kanssa kuitenkin onnistumatta ohittamaan mv:ia etualakulmaan suuntaamallaan sijoituksella. Hetkeä myöhemmin Lepi pääsi tuikkaamaan Paken pitkän "syötön" ohi vastaantulleen mv:n, mutta samalla myös ohi maalin ja pallo lirui sivuverkkoon. Aiemmin Pake & Mäkinen olivat Lepin hyvästä kulmasta saaneet toimitettua pallon jo maaliviivan tuntumaan, onnistumatta kuitenkaan saada palloa itse viivan yli.

    Kun FCE ei paikoista maaleja tehnyt, kävi Kiri tekemässä 1-2 taukolukemat Laakson huolimattomasta avaussyötöstä. Nopea pystysyöttö vapautti vieraat läpiajoon ja pallo toistamiseen Samin selän taakse. Kolmaskaan maali ei kaukana ollut kun Sam ja Henkka (?) kaatoivat läpiajossa olleen hyökkääjän, mutta jostain syystä tuomarin pilli ei soinutkaan! Ihodelaiset tuttuun tapaansa purnasivat tilanteesta (ja kaikista muistakin), mutta ainuttakaan korttia vierasjoukkueelle ei noussut, vaikka pari kertaa aihetta olisi ollut...

    2.erään Keke joutui tekemään pari vaihtoa kun Henkka ei pystynyt selkänsä takia jatkamaan. Puolustuslinja meni aivan uusiksi, ja kesti hetken aikaa ennen kuin peli lähti taas kulkemaan. Sitä ennen kuitenkin Kiri onnistui sähläilyn jälkeen tuikkaamaan lukemat 1-3:een. Toinenkin erä oli vahvaa FCE:n painostusta ja jälleen onnistuttiin tuhrimaan 3 aivan loistopaikkaa! Ensimmäinen paikka aukesi Lepille, joka pääsi Jyken syötöstä 2vs1 -hyökkäyksen päätteeksi laukomaan kohti etualakulmaa. Hyvin pelannut maalivahti kuitenkin onnistui työntämään pallon ohi kulmaksi. Kulmia FCE sai lähemmäs 10 kpl, ja kavennus tulikin Lepin loistavasta kulmasta. Keskitys kiersi maalipotkuviivan tuntumaan, josta Pake kävi puskemassa uransa ensimmäisen puskumaalin edustuksessa ja tilanne oli 2-3. Maalin jälkeen oli Jyken vuoro koittaa onnistumista läpiajosta, mutta laukaus samasta kohdasta kuin Lepillä & Tommilla tuotti saman lopputuloksen: maalivahti torjui. Jyke meinasi päästä vielä toistamiseen koittamaan läpiajoa, mutta Paken syöttö karkasi hitusen liian pitkäksi. Kauden parhaan pelinsä pelannut Pake pääsi pariinkin otteeseen koittamaan hattutempun tekoa, mutta ilman tulosta. Vapari 25m:stä meni metrin verran ohi etunurkasta ja "melkein läpiajo" -tilanteessa olisi pitänyt laukoa suoraan eikä ottaa palloa haltuun: nyt puolustaja ehti väliin. Paras paikka tuli kuitenkin viimeisellä minuutilla: Jälleen erinomainen kulma Lepiltä maalivahdin yli maaliviivaa pitkin takatolpalle, mutta pallo leijaili muutaman sentin ohi/yli Paken pään ja tasoitus jäi tekemättä.

    Kolme pistettä jäi siis saamatta ja syykin on tuttu: TEHOTTOMUUS! Jos noinkin loistavista maalipaikoista ei saada palloa verkkoon, jää pelien voittaminen liikaa puolustuksen harteille. Tosin nytkin puolustus pelasi erinomaisesti, eikä Kiri montaa maalipaikkaa saanut. Ottelun ratkaisu oli vain siinä, että vieraat tekivät paikoistaan maalit, FCE ei