|
38 9
8 14' 7 14
11' 10 20
5
1
|
avauskokoonpano:
1 Sam Fagerlund (mv)
11' Niko Parviainen (c-jun)
5 Henri Latva
10 Jarno Mäkinen
20 Timo Laakso
8 Janne Elonen
14' Toni Nummi (c-jun)
7 Teemu Paukamainen
14 Tommi Kauramaa
38 Jarno Haanpää
9 Teemu Leppänen
|
vaihtopelaajat:
2' Aarne Mäkinen (c-jun)
? Mika Ojala
11 Jarkko Latva
12 Tuomas Koskialho
15 Jyrki Nordvall
19 Matti Mustonen
valmentaja:
Mika Ojala
huoltaja:
Ari Nieminen |
parhaat
maalipaikat:
Lepi:
Jyken vahva nousu & syöttö Lepille --> keskiviivalta
asti Jaken kanssa 2vs1 --> yritti etualakulmaan, mv torjui
kulmaksi
Paken korkea syöttö puolesta kentästä,
Lepi pallon perään, mv tuli vastaan --> Lepi kurotti
palloon --> lirui sivuverkkoon!
pari kertaa yksinläpi --> paitsio
Kauramaa:
Hampin loistosyöttö vapautti Tommin läpiajoon,
hyvä veto boxista etualakulmaa kohti --> mv torjui
Jyke:
pääsi hienosti yksin läpi, yritti samasta kohdasta
samaan nurkkaan kuin Lepi & Tommikin --> sama lopputulos
nousi 16-alueen kulmasta hyvään vetopaikkaan, muttei
laukonut vaan syötti...
Paken pitkä syöttö 16:n viivalle --> olisi
päässyt läpi, muttei aivan ylettynyt palloon
Pake:
Lepin kulma maaliviivaa pitkin --> ei aivan ylettynyt palloon
(tyhjä maali edessä)
keskialueen vapari pakin yli, pallo hyvin haltuun ja yksin
läpi--> pakki ehti väliin
viime hetken vapari 25m:stä --> ulkokierteinen veto
etukulmasta ohi (ei kiertänyt tarpeeksi...)
Hamppi:
'1 vs 1' -tilanne: laukoi 20m:stä --> mv:n syliin
Mölli:
loistava volley 20m:stä --> omaa pelaajaa päin
Mäxä:
Lepin kulma mv:n yli Paken käteen, pallo pomppasi Jarnon
viereen --> ei päässyt kunnolla palloon... |
vaihdot:
30min
Elonen <-> ???
45min
H.Latva <-> Nordvall
Haanpää <-> J.Latva
75min
J.Latva <-> M.Ojala
T.Nummi(?) <-> Mustonen
??min
??? <-> Koskialho
|
erityistä:
vaihteeksi hyvä peli, kaatui jälleen tehottomuuteen!!!
todella hyvä tuomarit!
pari virhettä omassa päädyssä maksoi 2
maalia ja pisteet...
Kirillä ei montaa maalipaikkaa (vrt. FCE:n loistopaikat!)
koko pelissä vain 1 varoitus (FCE #7)
harvinaisen siisti peli Ihode-peliksi
3 c-junioria mukana, jokainen pelasi erinomaisesti!
5 avausmiestä poissa: Jussi (jalka paketissa), Lehtinen
(Portugalissa), Aki (Italiassa), Esa (huhujen mukaan Espanjassa)
ja Gomes (polvivamma)
lisäksi Henkka pelasi vain 1 erän (selkä kipeä)
edelleen aluepelin sisäänajoa, toimi (ainakin ajoittain)
paremmin kuin YPaa vastaan
Paken uran 30. ja 31. maali edustuksessa, ja ensimmäinen
puskumaali!
|
| Kauden toiseksi
viimeisestä kotipelistä Ihodea vastaan tarkoituksena
oli pelata yhtä hyvä peli kuin vieraissa ja ottaa 3
pistettä. Vaikka kovia pelimiehiä olikin poissa (Aki
Italiassa, Esa Espanjassa(?), Lehtinen Portugalissa, Sepi lopettanut
ja Kaukkila & Rihtimäki sairaslistalla), ei voitto lopulta
jäänyt kauas.
Peli oli heti alusta asti hidastempoista ja hyökkäyksiä
sai rakennella aivan rauhassa kun vieraat karvasivat melko löysästi.
Toisessa päässä taas FCE:n hyökkääjät
karvasivat hyvin ylhäältä asti, eikä Kiri
saanut koko ottelussa montakaan maalipaikkaa luotua. Ensimmäisestä
maalipaikastaan vieraat kuitenkin siirtyivät 0-1 johtoon,
kun upea laukaus 16:n kulmalta upposi aivan etuyläkulmaan.
Tasoitusta jouduttiin hetken aikaa odottamaan, kunnes kova karvauspeli
tuotti tulosta. Maalivahti lähti purkamaan huonoa syöttöä
hätäisesti keskelle suoraan Paken jalkaan, joka otti
pari askelta ja veti ulkokierteisen laukauksen vastassaolleen
mv:n ohi takanurkkaan (tehden samalla uransa 30:n maalinsa edustuksessa).
Maalin jälkeen (ja ennen maaliakin) FCE loi aivan loistavia
maalipaikkoja, joista ei kuitenkaan onnistuttu rankaisemaan.
Parhaat paikat siunaantuivat Tommille & Lepille. Tommi pääsi
yrittämään kauan odottamaansa avausmaalia loistopaikasta,
jossa esityön teki vahvasti pelannut Hamppi. Hampin vapauttava
läpisyöttö, ja Tommi pääsi nokikkain
maalivahdin kanssa kuitenkin onnistumatta ohittamaan mv:ia etualakulmaan
suuntaamallaan sijoituksella. Hetkeä myöhemmin Lepi
pääsi tuikkaamaan Paken pitkän "syötön"
ohi vastaantulleen mv:n, mutta samalla myös ohi maalin
ja pallo lirui sivuverkkoon. Aiemmin Pake & Mäkinen
olivat Lepin hyvästä kulmasta saaneet toimitettua
pallon jo maaliviivan tuntumaan, onnistumatta kuitenkaan saada
palloa itse viivan yli.
Kun FCE ei paikoista maaleja tehnyt, kävi Kiri tekemässä
1-2 taukolukemat Laakson huolimattomasta avaussyötöstä.
Nopea pystysyöttö vapautti vieraat läpiajoon
ja pallo toistamiseen Samin selän taakse. Kolmaskaan maali
ei kaukana ollut kun Sam ja Henkka (?) kaatoivat läpiajossa
olleen hyökkääjän, mutta jostain syystä
tuomarin pilli ei soinutkaan! Ihodelaiset tuttuun tapaansa purnasivat
tilanteesta (ja kaikista muistakin), mutta ainuttakaan korttia
vierasjoukkueelle ei noussut, vaikka pari kertaa aihetta olisi
ollut...
2.erään Keke joutui tekemään pari vaihtoa
kun Henkka ei pystynyt selkänsä takia jatkamaan. Puolustuslinja
meni aivan uusiksi, ja kesti hetken aikaa ennen kuin peli lähti
taas kulkemaan. Sitä ennen kuitenkin Kiri onnistui sähläilyn
jälkeen tuikkaamaan lukemat 1-3:een. Toinenkin erä
oli vahvaa FCE:n painostusta ja jälleen onnistuttiin tuhrimaan
3 aivan loistopaikkaa! Ensimmäinen paikka aukesi Lepille,
joka pääsi Jyken syötöstä 2vs1 -hyökkäyksen
päätteeksi laukomaan kohti etualakulmaa. Hyvin pelannut
maalivahti kuitenkin onnistui työntämään
pallon ohi kulmaksi. Kulmia FCE sai lähemmäs 10 kpl,
ja kavennus tulikin Lepin loistavasta kulmasta. Keskitys kiersi
maalipotkuviivan tuntumaan, josta Pake kävi puskemassa
uransa ensimmäisen puskumaalin edustuksessa ja tilanne
oli 2-3. Maalin jälkeen oli Jyken vuoro koittaa onnistumista
läpiajosta, mutta laukaus samasta kohdasta kuin Lepillä
& Tommilla tuotti saman lopputuloksen: maalivahti torjui.
Jyke meinasi päästä vielä toistamiseen koittamaan
läpiajoa, mutta Paken syöttö karkasi hitusen
liian pitkäksi. Kauden parhaan pelinsä pelannut Pake
pääsi pariinkin otteeseen koittamaan hattutempun tekoa,
mutta ilman tulosta. Vapari 25m:stä meni metrin verran
ohi etunurkasta ja "melkein läpiajo" -tilanteessa
olisi pitänyt laukoa suoraan eikä ottaa palloa haltuun:
nyt puolustaja ehti väliin. Paras paikka tuli kuitenkin
viimeisellä minuutilla: Jälleen erinomainen kulma
Lepiltä maalivahdin yli maaliviivaa pitkin takatolpalle,
mutta pallo leijaili muutaman sentin ohi/yli Paken pään
ja tasoitus jäi tekemättä.
Kolme pistettä jäi siis saamatta ja syykin on tuttu:
TEHOTTOMUUS! Jos noinkin loistavista maalipaikoista ei saada
palloa verkkoon, jää pelien voittaminen liikaa puolustuksen
harteille. Tosin nytkin puolustus pelasi erinomaisesti, eikä
Kiri montaa maalipaikkaa saanut. Ottelun ratkaisu oli vain siinä,
että vieraat tekivät paikoistaan maalit, FCE ei
|