|
Ke
11.09.-02 FC Eurajoki – PiTU 1
– 2 (0 - 1)
|
| # 7 Paukamainen 1 - 2 rp |
Paken syöttö pakin käteen
-> rp -> harhautti mv:n vasemmalle, sijoitti pallon oikeaan
alakulmaan |
|
38 3
14 3 7 11
21 10 11'
2
1
|
avauskokoonpano:
1 Jussi Kaukkila (mv)
21 Mikko Lehtinen
5 Henri Latva
10 Jarno Mäkinen
11' Niko Parviainen (c-jun)
14 Tommi Kauramaa
6 Aki Ojala
7 Teemu Paukamainen
11 Jarkko Latva
3 Esa Lindroos
9 Teemu Leppänen
|
vaihtopelaajat:
x Mika Ojala
40 Matti Uusen
valmentaja:
Mika Ojala
Sam Fagerlund
huoltaja:
Ari Nieminen |
parhaat
maalipaikat:
Pake:
harhautti 2 puolustajaa, vas.jalan veto pilkun kohdalta reilusti
ohi maalin
Mika yksin läpi, syöttikin keskelle Pakelle ->
otti haltuun -> pakki ehti väliin
keskeltä läpi, laukaus suoraan syötöstä
-> epäonnistunut veto lirui kohti mv:ia...
Esan kulma -> ei ylettynyt kunnolla palloon, pallo ohi takanurkasta
M.Ojala:
vas.laidasta läpi, vetohetkellä syöttikin Pakelle,
joka tuhri tilanteen...
Esa:
Akin nosto puolustajien yli, Esa otti pallon ja oikean jalan
laukaus 16:n rajalta metrin ohi etukulmasta
n. 5 kertaa yksin läpi, muttei aivan ehtinyt palloon ennen
maalivahtia
J.Latva:
vahva nousu oik.laidasta, pääsi laukomaan 16:n sisältä
kohti takayläkulmaa -> mv torjui vaivoin kulmaksi
Kauramaa:
vas.laidasta lähes läpi, haki omaa ratkaisua ->
veto epäonnistui, etunurkasta ohi
Parviainen:
Esan kulma takatolpalle, Parre pääsi puskemaan ->
ei osunut kunnolla -> pallo 2m ohi |
vaihdot:
45min
Kauramaa <-> M.Ojala
75min
Haanpää <-> Uusen
|
erityistä:
kauden viimeinen peli
PiTUn ensimmäinen voitto
olisi ollut helppo ottelu, ei vain löytynyt tarpeeksi
asennetta
kauden huonoin peli
tuomarilinja ok, PiTU itki joka tilanteesta!
viimeisen minuutin PiTU pelasi vajaalla
jälleen peli kaatui tehottomuuteen
Sam torjui 1-2 -tilanteessa rp:n!
Samia, Mikaa ja Jakea lukuunottamatta kaikki pelasivat kauden
huonoimman pelinsä!
Henkka otti vasta nyt kauden ensimmäisen varoituksensa
;)
Avauskokoonpanon pelaajista Jussi, Timo, Elkku ja Lepi poissa
Sam & Esa sopivat, että voitetaan 3-2: Sam hoiti oman
osuutensa, muut eivät... ;-) |
| Kauden päätöspelin
piti olla helppo peli ja sillä asenteella näköjään
koko peli pelattiinkin. Ensimmäiset 5min peli oli tosin täysin
FCE:n hallussa, mutta pelin edetessä PiTU paransi otteitaan.
Avausmaali tuli ensimmäisessä erässä kun FCE:n
puolustus töppäili ja vieraat tekivät läpiajosta
0-1 maalin. Eka erässä ei lisämaaleja nähty
vaikka FCE muutaman hyvän paikan saikin.
Toinen erä jatkui samanlaisena kuin ensimmäinenkin
eli PiTU rikkoi ja purnasi tuomarille. Molemmat joukkueet kyllä
saivat huomattavasti enemmän maalipaikkoja. Kotijoukkueen
parhaat paikat tulivat Esalle, Kekelle ja Pakelle. Esan ehkä
paras paikka tuli Akin nostosta, jonka Esa otti hienosti alas
ja laukoi samantien. Laukaus vain hieman epäonnistui ja
meni 1m ohi. Mika taas pääsi Esan syötöstä
läpiajoon, josta kuitenkin meni syöttämään
keskelle Pakelle, joka yllättyi syötöstä
sen verran että menetti pallon samantien. Pakelle aukesi
toinenkin loistopaikka kun harhautukset purivat kahteen puolustajaan
ja hän pääsi laukomaan pilkun kohdalta, tosin
vasemman jalan laukaus epäonnistui ja meni reilusti ohi.
Jakekin onnistui väläyttelemään taitojaan:
Ensin puolustaja kahville ja kova laukaus 16:n rajalta kohti
takayläkulmaa, johon maalivahti sai vaivoin kätensä
väliin. Hyviä keskityksiä jaelleen Esan kulmapotku
löysi vielä Paken pään, mutta osuma vain
hipaisuksi eikä maalia tullut siitäkään.
C-junioreista edustukssen nostettu Parre pääsi ensimmäistä
kertaa kokeilemaan maalintekoa kun Esan keskitys löysi
hänet takanurkalta. Harmikseen pallo tuli hieman liian
korkeana, eikä Parre pystynyt puskemaan palloa maalia kohti.
Kun FCE ei paikoistaan onnistunut, kävi vieraat tuikkaamaassa
Lehtisen harhasyötöstä 0-2 lukemat taululle.
Hetkeä myöhemmin Pake onnistui karvaamaan pallon pois
maalivahdilta, eteni kohti maalia ja syötti takaviistoon.
Pallo kuitenkin kävi puolustajan käteen ja tuomittiin
rangaistuspotku. Kauden kolmannen rankkarinsa laukonut Pake
harhautti mv:n vasemmalle ja sijoitti pallon varmasti oikeaan
alakulmaan. Pari minuuttia myöhemmin Lehtinen oli jälleen
pahanteossa, jonka seurauksena PiTU:kin pääsi kokeilemaan
rankkaria. Sam kuitenkin torjui upeasti vasempaan nurkkaan sijoitetun
vedon ja FCE pelastui takaiskulta. PiTU pääsi vieläkin
lähemmäs maalia, kun kova laukaus 16m:stä osui
tolppaan. Tasoituspaikkoja FCE:lle siunaantui parikin, ehkäpä
paras paikka tuli Pakelle. Vapauttava syöttö taisi
lähteä jälleen Kekelta, mutta läpiajo päättyi
kuitenkin heikosti: suora laukaus 16:n viivalta epäonnistui
ja pallo lirui maalivahtia kohti. 3 minuuttia ennen loppua tapahtui
väistämätön: PiTUlainen sai punaisen kortin
ja FCE sai pelata ylivoimalla. Kentällä se ei ehtinyt
näkyä ja PiTU ottikin kauden ensimmäisen voittonsa.
Parin avauskokoonpanon pelaajan poissaolo näkyi ja etenkin
Lepin & Timon nopeus olisi ollut valttia hitaita pitulaispuolustajia
vastaan. Pelaajakadosta viisastunut Keke päättikin
että ensi kaudella sarja on FCE:n kohdalta pelattu jo ennen
syyskuuta, eikä tällaista pääse enää
tapahtumaan. Kausi päättyi siis kolmanteen yhden maalin
tappioon ja katseet onkin jo suunnattu marraskuussa alkavaan
futsaliin.
|
|