päivitetty: 09.03.03   © 2002 TP
ETUSIVU   UUTISET   JOUKKUE   PELIRAPORTIT   OTTELUOHJELMA   TILASTOT   MUUT 
Ke 11.09.-02  FC Eurajoki – PiTU  1 – 2 (0 - 1)

# 7 Paukamainen  1 - 2 rp Paken syöttö pakin käteen -> rp -> harhautti mv:n vasemmalle, sijoitti pallon oikeaan alakulmaan

38         3


14          3      7          11


21       10      11'
2

1
avauskokoonpano:
  1 Jussi Kaukkila (mv)
21 Mikko Lehtinen
  5 Henri Latva
10 Jarno Mäkinen
11' Niko Parviainen (c-jun)
14 Tommi Kauramaa
  6 Aki Ojala
  7 Teemu Paukamainen
11 Jarkko Latva
  3 Esa Lindroos
  9 Teemu Leppänen
vaihtopelaajat:
  x Mika Ojala
40 Matti Uusen

valmentaja:
     Mika Ojala
     Sam Fagerlund

huoltaja:
     Ari Nieminen
parhaat maalipaikat:
Pake:
  • harhautti 2 puolustajaa, vas.jalan veto pilkun kohdalta reilusti ohi maalin
  • Mika yksin läpi, syöttikin keskelle Pakelle -> otti haltuun -> pakki ehti väliin
  • keskeltä läpi, laukaus suoraan syötöstä -> epäonnistunut veto lirui kohti mv:ia...
  • Esan kulma -> ei ylettynyt kunnolla palloon, pallo ohi takanurkasta
  • M.Ojala:
  • vas.laidasta läpi, vetohetkellä syöttikin Pakelle, joka tuhri tilanteen...
  • Esa:
  • Akin nosto puolustajien yli, Esa otti pallon ja oikean jalan laukaus 16:n rajalta metrin ohi etukulmasta
  • n. 5 kertaa yksin läpi, muttei aivan ehtinyt palloon ennen maalivahtia
  • J.Latva:
  • vahva nousu oik.laidasta, pääsi laukomaan 16:n sisältä kohti takayläkulmaa -> mv torjui vaivoin kulmaksi
  • Kauramaa:
  • vas.laidasta lähes läpi, haki omaa ratkaisua -> veto epäonnistui, etunurkasta ohi
  • Parviainen:
  • Esan kulma takatolpalle, Parre pääsi puskemaan -> ei osunut kunnolla -> pallo 2m ohi
  • vaihdot:
    45min
      Kauramaa <-> M.Ojala

    75min
      Haanpää <-> Uusen

    erityistä:
  • kauden viimeinen peli
  • PiTUn ensimmäinen voitto
  • olisi ollut helppo ottelu, ei vain löytynyt tarpeeksi asennetta
  • kauden huonoin peli
  • tuomarilinja ok, PiTU itki joka tilanteesta!
  • viimeisen minuutin PiTU pelasi vajaalla
  • jälleen peli kaatui tehottomuuteen
  • Sam torjui 1-2 -tilanteessa rp:n!
  • Samia, Mikaa ja Jakea lukuunottamatta kaikki pelasivat kauden huonoimman pelinsä!
  • Henkka otti vasta nyt kauden ensimmäisen varoituksensa ;)
  • Avauskokoonpanon pelaajista Jussi, Timo, Elkku ja Lepi poissa
  • Sam & Esa sopivat, että voitetaan 3-2: Sam hoiti oman osuutensa, muut eivät... ;-)
  • Kauden päätöspelin piti olla helppo peli ja sillä asenteella näköjään koko peli pelattiinkin. Ensimmäiset 5min peli oli tosin täysin FCE:n hallussa, mutta pelin edetessä PiTU paransi otteitaan. Avausmaali tuli ensimmäisessä erässä kun FCE:n puolustus töppäili ja vieraat tekivät läpiajosta 0-1 maalin. Eka erässä ei lisämaaleja nähty vaikka FCE muutaman hyvän paikan saikin.

    Toinen erä jatkui samanlaisena kuin ensimmäinenkin eli PiTU rikkoi ja purnasi tuomarille. Molemmat joukkueet kyllä saivat huomattavasti enemmän maalipaikkoja. Kotijoukkueen parhaat paikat tulivat Esalle, Kekelle ja Pakelle. Esan ehkä paras paikka tuli Akin nostosta, jonka Esa otti hienosti alas ja laukoi samantien. Laukaus vain hieman epäonnistui ja meni 1m ohi. Mika taas pääsi Esan syötöstä läpiajoon, josta kuitenkin meni syöttämään keskelle Pakelle, joka yllättyi syötöstä sen verran että menetti pallon samantien. Pakelle aukesi toinenkin loistopaikka kun harhautukset purivat kahteen puolustajaan ja hän pääsi laukomaan pilkun kohdalta, tosin vasemman jalan laukaus epäonnistui ja meni reilusti ohi. Jakekin onnistui väläyttelemään taitojaan: Ensin puolustaja kahville ja kova laukaus 16:n rajalta kohti takayläkulmaa, johon maalivahti sai vaivoin kätensä väliin. Hyviä keskityksiä jaelleen Esan kulmapotku löysi vielä Paken pään, mutta osuma vain hipaisuksi eikä maalia tullut siitäkään. C-junioreista edustukssen nostettu Parre pääsi ensimmäistä kertaa kokeilemaan maalintekoa kun Esan keskitys löysi hänet takanurkalta. Harmikseen pallo tuli hieman liian korkeana, eikä Parre pystynyt puskemaan palloa maalia kohti.

    Kun FCE ei paikoistaan onnistunut, kävi vieraat tuikkaamaassa Lehtisen harhasyötöstä 0-2 lukemat taululle. Hetkeä myöhemmin Pake onnistui karvaamaan pallon pois maalivahdilta, eteni kohti maalia ja syötti takaviistoon. Pallo kuitenkin kävi puolustajan käteen ja tuomittiin rangaistuspotku. Kauden kolmannen rankkarinsa laukonut Pake harhautti mv:n vasemmalle ja sijoitti pallon varmasti oikeaan alakulmaan. Pari minuuttia myöhemmin Lehtinen oli jälleen pahanteossa, jonka seurauksena PiTU:kin pääsi kokeilemaan rankkaria. Sam kuitenkin torjui upeasti vasempaan nurkkaan sijoitetun vedon ja FCE pelastui takaiskulta. PiTU pääsi vieläkin lähemmäs maalia, kun kova laukaus 16m:stä osui tolppaan. Tasoituspaikkoja FCE:lle siunaantui parikin, ehkäpä paras paikka tuli Pakelle. Vapauttava syöttö taisi lähteä jälleen Kekelta, mutta läpiajo päättyi kuitenkin heikosti: suora laukaus 16:n viivalta epäonnistui ja pallo lirui maalivahtia kohti. 3 minuuttia ennen loppua tapahtui väistämätön: PiTUlainen sai punaisen kortin ja FCE sai pelata ylivoimalla. Kentällä se ei ehtinyt näkyä ja PiTU ottikin kauden ensimmäisen voittonsa.

    Parin avauskokoonpanon pelaajan poissaolo näkyi ja etenkin Lepin & Timon nopeus olisi ollut valttia hitaita pitulaispuolustajia vastaan. Pelaajakadosta viisastunut Keke päättikin että ensi kaudella sarja on FCE:n kohdalta pelattu jo ennen syyskuuta, eikä tällaista pääse enää tapahtumaan. Kausi päättyi siis kolmanteen yhden maalin tappioon ja katseet onkin jo suunnattu marraskuussa alkavaan futsaliin.