|
Ti 13.05.-03 FC
Eurajoki – VAlku 0 – 4 (0 - 1)
|
|
-
|
-
|
|
15 9
6 17 7 3
4 2 8
18
1
|
avauskokoonpano:
1 Jussi Kaukkila (mv)
4 Timo Laakso
18 Jarkko Uola
2 Aarne Mäkinen
8 Toni Nummi
6 Jere Kolu
17 Niko Parviainen
7 Teemu Paukamainen
3 Esa Lindroos
15 Ikenna Anugwon
9 Teemu Leppänen
|
vaihtopelaajat:
10 Jarno Mäkinen
14 Tommi Kauramaa
?? Mika Ojala
valmentaja:
Mika Ojala
Arto Haanpää
huoltaja:
- |
parhaat
maalipaikat:
Ike:
vahva nousu vasemmalta, laukaus 16:n kulmalta vajaa 1/2 m
ohi takanurkasta!
Keke:
Esan pitkä heitto, Keke ryminällä puskemaan
-> ohi takanurkasta
Pake:
Esan pitkä heitto, Pake pääsi puskemaan n.6m:stä
-> pusku vastustajan pään kautta mv:n syliin
Esan matala keskitys oikealta, Pake otti haltuun kun olisi
pitänyt laukoa suoraan -> pakki ehti väliin
Jere:
pallo pomppi 16:n alueelle, mv lähti vastaan -> Jere
ehti ensin pallolle ja laukoi, mutta veto epäonnistui (reilusti
yli)
Esan kierteinen keskitys pilkulle, 1/2 m yli Jeren pään
Lepi(?):
pääsi maalipotkusta läpi, mutta tilanne vihellettiin
paitsioksi!!!
Esa:
2 vapaapotkua vasemmalta 16:n takaa: molemmilla kerroilla
sisäkierteinen laukaus kohti takayläkulmaa -> yli
(toinen vain parikymmentä senttiä yli)
|
vaihdot:
60min
A.Mäkinen <-> J.Mäkinen
65min
Parviainen <-> Kauramaa
70min
Kolu <-> Ojala |
erityistä:
kauden ensimmäinen sarjaottelu
kenttä edelleen tosi pehmeä
muuten hyvä tuomarilinja, mutta 2 maalia olisi pitänyt
hylätä (paitsio & rajaheitto suoraan maaliin)
peli oli melko siistiä, muutaman kerran tultiin tilanteen
jälkeen jaloille
2 varoitusta FCE:lle: A.Mäkinen & N.Parviainen (?)
FCE hallitsi hyvin 2.erän alkua, muttei onnistunut maalinteossa
jälleen kaksi päästettyä maalia aivan
viimeisillä minuuteilla
Henkka & Sam ilmeisesti lopettaneet
myös Lehtinen, Hamppi & Mölli jne. olivat sivussa
silti ehkä kauden toistaiseksi paras peli (palloa siireltiin
hyvin eikä tilanteissa hätäilty)
vain vanha maalinteko-ongelma vaivasi (ja lopussa väsymys...)
|
Sarja-avaus VAlkua
vastaan jouduttiin vielä pelaamaan surkeassa kunnossa olleella
"hiekkakentällä" kun nurmikenttä ei vielä
pelikunnossa ollut. Ottelun alku lupasi hieman yllättäen
tasaista vääntöä. Kummallakin joukkueella
oli paikkansa, vaikkei kumpikaan mitään todellista maalipaikkaa
aikaan saanutkaan. Vain vajaa viitisen minuuttia ennen taukovihellystä
VAlku onnistui kulmapotkusta. Etunurkalle vapaaksi jäänyt
kaveri pääsi rauhassa puskemaan voimalla etukulmaan
ohi Kaukkilan. 0-1 -lukemissa siis erätauolle.
Toisen erän ensimmäisiä minuutteja hallitsi vierasjoukkue,
mutta pikku hiljaa ote siirtyi kotijoukkueelle. Kun FCE ei parinkymmenen
minuutin yrittämisen jälkeen onnistunut, kävi Alku
lisäämässä johdon 0-2:een. Tilanne syntyi
jälleen kulmapotkun jälkitilanteesta, kun pallo jäi
maalin eteen pomppimaan ja vieraat olivat ensimmäisinä
irtopallossa. FCE ei kuitenkaan luovuttanut ja haki kavennusta.
Muutama tilanne saatiin luotua, mutta viimeistely ontui jälleen
kerran. Viime minuuteilla Alku karkasi jo kolmen maalin johtoon
paitsiolta haiskahtaneesta tilanteesta. Lippu ei kuitenkaan jostain
syystä noussut ja maali hyväksyttiin. Myös minuutti
ennen loppua tehty 0-4 -maali herätti närästystä
kotijoukkueessa: rajaheitto heitettiin pitkänä maalille
ja pallo pomppasi oudosti kohti maalia aivan Kaukkilan nenän
edestä ja vastustaja vielä jyräsi hänen ylitseen
osumatta palloon. Pallo siis pomppasi suoraan maaliin, mutta tuomarit
päättivät jälleen hyväksyä maalin
vaikka maali olisi ehdottomasti pitänyt hylätä
(jollei suoraan maaliinheitetyn rajaheiton takia, niin ainakin
Jussin jyräämisen vuoksi!).
FCE onnistui pitämään palloa hyvin ja sai luotua
laitojen kautta useita tilanteita, mutta todellisia maalipaikkoja
tuli vain kourallinen. Ylivoimaisesti paras paikka tuli Ikelle.
Iken vahva nousu vasemmalta ja laukaus 16:n kulmalta meni vain
muutamia kymmeniä senttejä ohi takatolpasta. Muut hyvät
paikat tulivat Jerelle, Pakelle ja Kekelle. Esa kokeili onneaan
pari kertaa vapaapotkuista, mutta kummatkin vasemmalta annetut
sisäkierteiset vaparit menivät yli maalin (jälkimmäinen
vain alle puoli metriä yli takanurkan). Jeren ensimmäinen
paikka tuli Esan keskityksestä, mutta pallo leijali hieman
liian korkealla eikä Jere ylettynyt puskemaan palloa maaliin.
Jälkimmäinen paikka tuli kuin varkain, kun pallo pomppi
16:n alueelle ja Jere ehti pallolle juuri ennen maalivahtia, mutta
laukaus vaikeasta tilanteesta epäonnistui ja meni selvästi
yli ja ohi maalin. Keken paikka tuli Esan pitkästä volttiheitosta.
Loistavasti ajoitettu juoksu maalille ja hyvä pusku Esan
heittoon meni kuitenkin harmittavasti ohi takanurkan. Myös
Pakelle siunaantui maalintekotilanne Esan pitkästä heitosta.
Alas suunnattu pusku kuitenkin osui vastustajan päähän
ja kimposi suoraan maalivahdin syliin. Hetkeä myöhemmin
Pake pääsi kokeilemaan uudemman kerran Esan matalasta
keskityksestä, mutta suoran laukauksen sijaan hän otti
pallon haltuun ja vastustaja pääsi juuri vetohetkellä
pallon tielle.
FCE onnistui hieman vajaamiehisenäkin pelaamaan alkukauden
parasta peliä. Poissa olivat mm. sellaiset pelimiehet kuin
Henkka, Sam, Lehtinen, Hamppi ja Mölli. Huhujen mukaan kaksi
ensinmainittua olisivat lopettaneet pelaamisen tämän
kauden osalta, joten muutaman vahvistuksen saaminen ei todellakaan
olisi pahitteeksi! Tosin puolustus pelasi taas tänään
hyvän pelin, eikä yksikään maali syntynyt
kenenkään virheestä. Melkein jokainen pelasi kauden
(toistaiseksi) parhaan pelinsä ja Jussikin joutui tekemään
muutaman paraatipelastuksen läpiajosta. Palloa siirreltiin
aiempia pelejä paremmin eikä epätoivoisia purkupalloja
tullut enää joka tilanteessa viimekausien tapaan. Toisen
erän puolivälin jälkeen kotijoukkue väsyi
selvästi, eikä pystynyt enää hallitsemaan
keskikenttää. Tämän seurauksena kotijoukkueen
maalipaikat vähenivät ja pallo pysyi enemmän ja
enemmän vierailla. Tällä kertaa positiivista oli
se, ettei erien alkuun päästetty ainuttakaan maalia.
Vielä kun pelaajien kunto / asenne riittäisi loppuun
asti, olisi tällaisten pelien kääntäminen
(tilanne 0-2 ja peliaikaa runsaasti jäljellä) voitoksi
mahdollista. Tosin asenne oli tänään kaikilla kohdallaan
ja yritystä kyllä riitti, mutta lopussa ei vain jaksettu
enää juosta tarpeeksi. Toivon mukaan viime kauden päätteeksi
neloseen pudonnut VAlku on tämän kauden kovin joukkue
ja jos FCE pystyy esittämään samanlaisia otteita
muita joukkueita vastaan (ja onnistuu maalinteossakin), niin tämän
kauden tavoite eli sarjapaikan säilyttäminen on mahdolista. |
|