päivitetty: 15.07.03   © 2003 TP
ETUSIVU   UUTISET   JOUKKUE   PELIRAPORTIT   OTTELUOHJELMA   TILASTOT   MUUT 
Ti 13.05.-03  FC Eurajoki – VAlku  0 – 4 (0 - 1)

-
-

15           9


6         17          7          3


4           2          8
18

1
avauskokoonpano:
  1 Jussi Kaukkila (mv)
  4 Timo Laakso
18 Jarkko Uola
  2 Aarne Mäkinen
  8 Toni Nummi
  6 Jere Kolu
17 Niko Parviainen
  7 Teemu Paukamainen
  3 Esa Lindroos
15 Ikenna Anugwon
  9 Teemu Leppänen
vaihtopelaajat:
10 Jarno Mäkinen
14 Tommi Kauramaa
?? Mika Ojala

valmentaja:
     Mika Ojala
     Arto Haanpää

huoltaja:
     -
parhaat maalipaikat:
Ike:
  • vahva nousu vasemmalta, laukaus 16:n kulmalta vajaa 1/2 m ohi takanurkasta!
  • Keke:
  • Esan pitkä heitto, Keke ryminällä puskemaan -> ohi takanurkasta
  • Pake:
  • Esan pitkä heitto, Pake pääsi puskemaan n.6m:stä -> pusku vastustajan pään kautta mv:n syliin
  • Esan matala keskitys oikealta, Pake otti haltuun kun olisi pitänyt laukoa suoraan -> pakki ehti väliin
  • Jere:
  • pallo pomppi 16:n alueelle, mv lähti vastaan -> Jere ehti ensin pallolle ja laukoi, mutta veto epäonnistui (reilusti yli)
  • Esan kierteinen keskitys pilkulle, 1/2 m yli Jeren pään
  • Lepi(?):
  • pääsi maalipotkusta läpi, mutta tilanne vihellettiin paitsioksi!!!
  • Esa:
  • 2 vapaapotkua vasemmalta 16:n takaa: molemmilla kerroilla sisäkierteinen laukaus kohti takayläkulmaa -> yli (toinen vain parikymmentä senttiä yli)
  • vaihdot:
    60min
      A.Mäkinen <-> J.Mäkinen

    65min
      Parviainen <-> Kauramaa

    70min
      Kolu <-> Ojala
    erityistä:
  • kauden ensimmäinen sarjaottelu
  • kenttä edelleen tosi pehmeä
  • muuten hyvä tuomarilinja, mutta 2 maalia olisi pitänyt hylätä (paitsio & rajaheitto suoraan maaliin)
  • peli oli melko siistiä, muutaman kerran tultiin tilanteen jälkeen jaloille
  • 2 varoitusta FCE:lle: A.Mäkinen & N.Parviainen (?)
  • FCE hallitsi hyvin 2.erän alkua, muttei onnistunut maalinteossa
  • jälleen kaksi päästettyä maalia aivan viimeisillä minuuteilla
  • Henkka & Sam ilmeisesti lopettaneet
  • myös Lehtinen, Hamppi & Mölli jne. olivat sivussa
  • silti ehkä kauden toistaiseksi paras peli (palloa siireltiin hyvin eikä tilanteissa hätäilty)
  • vain vanha maalinteko-ongelma vaivasi (ja lopussa väsymys...)
  • Sarja-avaus VAlkua vastaan jouduttiin vielä pelaamaan surkeassa kunnossa olleella "hiekkakentällä" kun nurmikenttä ei vielä pelikunnossa ollut. Ottelun alku lupasi hieman yllättäen tasaista vääntöä. Kummallakin joukkueella oli paikkansa, vaikkei kumpikaan mitään todellista maalipaikkaa aikaan saanutkaan. Vain vajaa viitisen minuuttia ennen taukovihellystä VAlku onnistui kulmapotkusta. Etunurkalle vapaaksi jäänyt kaveri pääsi rauhassa puskemaan voimalla etukulmaan ohi Kaukkilan. 0-1 -lukemissa siis erätauolle.

    Toisen erän ensimmäisiä minuutteja hallitsi vierasjoukkue, mutta pikku hiljaa ote siirtyi kotijoukkueelle. Kun FCE ei parinkymmenen minuutin yrittämisen jälkeen onnistunut, kävi Alku lisäämässä johdon 0-2:een. Tilanne syntyi jälleen kulmapotkun jälkitilanteesta, kun pallo jäi maalin eteen pomppimaan ja vieraat olivat ensimmäisinä irtopallossa. FCE ei kuitenkaan luovuttanut ja haki kavennusta. Muutama tilanne saatiin luotua, mutta viimeistely ontui jälleen kerran. Viime minuuteilla Alku karkasi jo kolmen maalin johtoon paitsiolta haiskahtaneesta tilanteesta. Lippu ei kuitenkaan jostain syystä noussut ja maali hyväksyttiin. Myös minuutti ennen loppua tehty 0-4 -maali herätti närästystä kotijoukkueessa: rajaheitto heitettiin pitkänä maalille ja pallo pomppasi oudosti kohti maalia aivan Kaukkilan nenän edestä ja vastustaja vielä jyräsi hänen ylitseen osumatta palloon. Pallo siis pomppasi suoraan maaliin, mutta tuomarit päättivät jälleen hyväksyä maalin vaikka maali olisi ehdottomasti pitänyt hylätä (jollei suoraan maaliinheitetyn rajaheiton takia, niin ainakin Jussin jyräämisen vuoksi!).

    FCE onnistui pitämään palloa hyvin ja sai luotua laitojen kautta useita tilanteita, mutta todellisia maalipaikkoja tuli vain kourallinen. Ylivoimaisesti paras paikka tuli Ikelle. Iken vahva nousu vasemmalta ja laukaus 16:n kulmalta meni vain muutamia kymmeniä senttejä ohi takatolpasta. Muut hyvät paikat tulivat Jerelle, Pakelle ja Kekelle. Esa kokeili onneaan pari kertaa vapaapotkuista, mutta kummatkin vasemmalta annetut sisäkierteiset vaparit menivät yli maalin (jälkimmäinen vain alle puoli metriä yli takanurkan). Jeren ensimmäinen paikka tuli Esan keskityksestä, mutta pallo leijali hieman liian korkealla eikä Jere ylettynyt puskemaan palloa maaliin. Jälkimmäinen paikka tuli kuin varkain, kun pallo pomppi 16:n alueelle ja Jere ehti pallolle juuri ennen maalivahtia, mutta laukaus vaikeasta tilanteesta epäonnistui ja meni selvästi yli ja ohi maalin. Keken paikka tuli Esan pitkästä volttiheitosta. Loistavasti ajoitettu juoksu maalille ja hyvä pusku Esan heittoon meni kuitenkin harmittavasti ohi takanurkan. Myös Pakelle siunaantui maalintekotilanne Esan pitkästä heitosta. Alas suunnattu pusku kuitenkin osui vastustajan päähän ja kimposi suoraan maalivahdin syliin. Hetkeä myöhemmin Pake pääsi kokeilemaan uudemman kerran Esan matalasta keskityksestä, mutta suoran laukauksen sijaan hän otti pallon haltuun ja vastustaja pääsi juuri vetohetkellä pallon tielle.

    FCE onnistui hieman vajaamiehisenäkin pelaamaan alkukauden parasta peliä. Poissa olivat mm. sellaiset pelimiehet kuin Henkka, Sam, Lehtinen, Hamppi ja Mölli. Huhujen mukaan kaksi ensinmainittua olisivat lopettaneet pelaamisen tämän kauden osalta, joten muutaman vahvistuksen saaminen ei todellakaan olisi pahitteeksi! Tosin puolustus pelasi taas tänään hyvän pelin, eikä yksikään maali syntynyt kenenkään virheestä. Melkein jokainen pelasi kauden (toistaiseksi) parhaan pelinsä ja Jussikin joutui tekemään muutaman paraatipelastuksen läpiajosta. Palloa siirreltiin aiempia pelejä paremmin eikä epätoivoisia purkupalloja tullut enää joka tilanteessa viimekausien tapaan. Toisen erän puolivälin jälkeen kotijoukkue väsyi selvästi, eikä pystynyt enää hallitsemaan keskikenttää. Tämän seurauksena kotijoukkueen maalipaikat vähenivät ja pallo pysyi enemmän ja enemmän vierailla. Tällä kertaa positiivista oli se, ettei erien alkuun päästetty ainuttakaan maalia. Vielä kun pelaajien kunto / asenne riittäisi loppuun asti, olisi tällaisten pelien kääntäminen (tilanne 0-2 ja peliaikaa runsaasti jäljellä) voitoksi mahdollista. Tosin asenne oli tänään kaikilla kohdallaan ja yritystä kyllä riitti, mutta lopussa ei vain jaksettu enää juosta tarpeeksi. Toivon mukaan viime kauden päätteeksi neloseen pudonnut VAlku on tämän kauden kovin joukkue ja jos FCE pystyy esittämään samanlaisia otteita muita joukkueita vastaan (ja onnistuu maalinteossakin), niin tämän kauden tavoite eli sarjapaikan säilyttäminen on mahdolista.