|
Ti 20.05.-03 FC
Eurajoki – FC Rauma2 3 – 4 (2 - 2)
|
|
# 2 A.Mäkinen 1 - 0
|
Esan kulma (oikealta) pilkulle, Arttu nousi
korkeimmalle ja puski voimalla ylänurkkaan
|
|
# 7 Paukamainen 2 - 2 rp
|
Jere kaadettiin läpiajosta -> rp ->
Pake yritti harhauttaa mv:ia vasemmalle, mutta mv aavisti oikealle
ja sai käden melkein väliin
|
|
# 7 Paukamainen 3 - 4 rp
|
Keke kaadettiin alueella -> rp -> Pake
katsoi, että mv lähti oikealle ja sijoitti pallon
vasempaan alakulmaan
|
|
9
7
6 19 8 3
4 2 5
18
1
|
avauskokoonpano:
1 Jussi Kaukkila (mv)
4 Timo Laakso
18 Jarkko Uola
2 Aarne Mäkinen
5 Henri Latva
6 Jere Kolu
19 Matti Mustonen
8 Toni Nummi
3 Esa Lindroos
7 Teemu Paukamainen
9 Teemu Leppänen
|
vaihtopelaajat:
10 Jarno Mäkinen
14 Tommi Kauramaa (ei pelannut!)
15 Ikenna Anugwon
17 Niko Parviainen
?? Mika Ojala
valmentaja:
Mika Ojala
Arto Haanpää
huoltaja:
- |
parhaat
maalipaikat:
Esa:
juoksupallo maalille, Esa ja mv yhtäaikaa pallolle ->
Esa liukui palloon, muttei osunut kunnolla -> puolustaja
pääsi väliin
Paken syöttö päätyviivalta 16:n rajalle,
Esan kova laukaus päin puolustajaa
sai harhasyötön vas.laidassa, otti tyhjät pois
ja laukoi vasemmallaan -> ohi etunurkasta
Pake:
Esan kulma oikealta, Pake pääsi puskemaan pilkun
vierestä, mutta puolustaja torjui päällään
maaliviivalta
Esan vapaapotku oikealta, pallo puolustuslinjan yli maalille,
Pake liukui tilanteeseen ja ohjasi reidellään pallon
kohti takakulmaa -> mv torjui kulmaksi (tosin tilanteesta
vihellettiin rp)
Keke ja Ike väänsivät pallosta, irtopallo Pakelle
-> suora laukaus 20m:stä ohi takanurkasta
Jere:
pääsi vasemmasta laidasta karkuun, ehti juuri ja
juuri laukomaan mutta puolustaja veti jalat alta -> rp (muttei
punaista korttia...)
oli päästä yksin läpi, muttei saanut palloa
heti mukaan ja pakki ehti väliin
Lepi:
pääsi yksin läpi, mutta kaadettiin tylysti
ennen boxia (vain varoitus ja vapari)
muut:
muutama Lepin & Esan vaarallinen matala keskitys maalille,
vastustajan pakit ehtivät ensin pallolle...
|
vaihdot:
30min
Mustonen <-> Parviainen
65min
Leppänen <-> Anugwon
70min
Nummi <-> Ojala
75min
A.Mäkinen <-> J.Mäkinen |
erityistä:
ensimmäistä kertaa nurmella tänä vuonna
!!!
loistava tuomarilinja (takaapäin potkimiset/tönimiset
vihellettiin pois, useita varoituksia suunsoitosta jne.)
kauden toinen (koti-)ottelu ja toinen tappio, tosin paremmalla
viimeistelyllä peli olisi ollut jopa voitettavissa
kolme varoitusta kotijoukkueelle: Jere, Ulle ja Juntta
FC Rauman pelaaja sai kaksi varoitusta -> punainen kortti
(n.75min pelin jälkeen)
ottelussa vihellettiin kolme rangaistuspotkua: 2 kotijoukkueelle
ja 1 vieraille (kaikista maali)
vieraat hallitsivat ottelua (etenkin keskikenttää),
kotijoukkue sinnitteli vastahyökkäyksillä
vaikka yksi helpohko maali (suoraan kulmasti) menikin, Jussi
pelasi upeasti maalissa; torjui monta vaarallista vetoa/tilannetta
ja muutaman läpiajonkin...
|
Ottelu perivihollista
FC Rauma2:sta vastaan alkoi vieraiden hallitessa palloa. Silti
erän alkupuoliskon maalipaikat menivät aika lailla
tasan. FCE puolusti hyvin ja sai muutamia nopeita vastahyökkäyksiä.
Ottelun avausmaali syntyi ehkä hieman yllättäen
vieraiden päässä, kun Arttu pääsi avaamaan
maalitilinsä edustuksessa. Arttu nousi komeasti korkeimmalle
Esan keskitykseen ja puski pallon voimalla yläkulmaan.
Muutamia minuutteja myöhemmin FCE hölmöili omassa
päädyssä ja raumalaiset pääsivät
tasoittamaan aivan maalin edestä. Seuraavat kaksi maalia
syntyivätkin sitten rangaistuspotkuista. Ensin Ulle kaatoi
vastustajan alueella ja pallo pilkulle. Jussi oli hyvin mukana
vedossa, muttei aivan saanut käsiään väliin
vasempaan alanurkkaan sijoitettuun palloon. FCE:n rankkari taas
tuli kun Jere kaadettiin takaapäin läpiajosta. Jostain
syystä tuomari jätti kuitenkin punaisen kortin antamatta
ja tyytyi keltaiseen. Pake yritti harhauttaa mv:ia vasemmalle,
mutta veskari seurasi hyvin Paken laukauksen oikeaan alakulmaan
ja saikin melkein kätensä väliin. Näissä
2-2 -lukemissa siirryttiin erätauolle.
Toisen erän alussa iski jälleen FCE:n perinteinen
kirous: heti alkuminuuteilla helppo maali vastustajalle! Vieraat
saivat onnekkaan maalin kulmapotkusta, kun aurinko häikäisi
sopivasti Jussin eikä hän osunut nyrkeillään
kunnolla palloon ja näin pallo meni kulmasta suoraan maaliin.
Kun FCE:n peli ei kulkenut lainkaan, oli vieraiden helppo pitää
palloa ja hallita kenttätapahtumia. Ottelun edetessä
kuitenkin FCE alkoi päästä taas peliin mukaan,
mutta raumalaisten nopea vastahyökkäys tuotti tulosta
kun upea volley 25m:stä painui takakulmaan yli Kaukkilan.
Tässä vaiheessa peli näytti jo ratkenneen. FCE
jatkoi kuitenkin maalien metsästystä ja yritys palkittiin
kun Keke kaadettiin Esan antaman vaparin jälkeen alueella.
Tällä kertaa Pake odotti maalivahdin ratkaisua ja
sijoitti pallon vasempaan alanurkkaan mv:n lähtiessä
oikealle. Hieman ennen maalia oli raumalaispuolustaja kerännyt
toisen varoituksensa ja sai näin ollen seurata ottelua
katsomon puolelta. Maalin jälkeen oli vielä 15min
peliaikaa, mutta muutamista hyvistä paikoista huolimatta
enempää maaleja ei tehty ja FC Raumalle pisteet lukemin
3-4.
Vaikka (tai ehkäpä juuri siksi...) FCE pääsi
ensi kertaa nurmelle tällä kaudella ei peli kulkenut
lainkaan. Ensimmäisessä erässä ja vielä
toisen erän alussakin vain katseltiin mitä vastustaja
pystyi pallolla tekemään. Oma hyökkäystenrakentelu
ontui pahemman kerran, eikä edes puolustus saanut kuin
korkeintaan pari syöttöä peräkkäin
omille! Haltuunotoissa meni liikaa aikaa ja syötöt
olivat liian hiljaisia, näin raumalaisilla oli helppo työ
katkoa suurin osan FCE:n syötöistä jo omalla
alueella. Parasta antia FCE:n pelissä olivat nopeat vastahyökkäykset.
Muutaman kerran päästiin laidasta tai keskeltä
läpi hyvien juoksupallojen ansiosta. Myös Esan vahvat
nousut oikeaa laitaa pitkin toivat pari maalipaikkaa hyökkääjille.
Lisäksi erikoistilanteet toivat lähes joka kerta hyvän
paineen vieraiden maalille ja paremmalla tuurilla lisämaalejakin
olisi tullut. Ehkäpä ne maalit säästeltiin
"tärkeämpiin" peleihin (kuten tulevaan MäKi-peliin).
FCE:n parhaat paikat tulivat tällä kertaa Esalle,
Pakelle, Jerelle ja Lepille. Esan paras paikka tuli aivan ottelun
lopussa kun hän pääsi nokikkain maalivahdin kanssa.
Pystysyöttö oli kuitenkin aavistuksen liian pitkä
ja Esa joutui liukumaan tilanteeseen eikä saanut kunnon
osumaa palloon. Pallo lirui kyllä ohi mv:n, mutta puolustaja
ehti väliin. Toinen hyvä paikka tuli kun Pake sai
vaivoin pidettyä pallon kentän puolella ja syötti
päädystä takaviistoon 16:n taakse Esalle. Syöttö
jäi hieman taakse, eikä Esa päässyt heti
laukomaan ja näin puolustaja ehti peittämään
laukauksen. Paken paras paikka tuli Esan kulmasta: kierteinen
keskitys pilkun yli, Pake nousi korkeammalle kuin vastustaja
ja puski kohti takakulmaa, mutta maaliviivalla ollut puolustaja
sai päänsä väliin. Toinen loistava maalipaikka
tuli sekin Esan keskityksestä: vapaapotku oikealta kaarsi
yli puolustuslinjan ja Pake pääsi ohjaamaan reidellään
kohti takakulmaa. Maalivahti kuitenkin venytti kätensä
väliin ja torjui kulmaksi. Tosin tilanne vihellettiin poikki
mv:n torjuessa ohjausta (Keke kaadettiin -> rp). Jere ja
Lepi taas pääsivät karkuun puolustukselta, mutta
kumpikin kaadettiin läpiajosta takaapäin. Jere sentään
ehti boxiin ja ehti jopa laukoakin ennen kuin sai jaloilleen.
Lepi taas ei ehtinyt alueelle kun sai viikateesta. Kummassakin
tilanteessa olisi ollut perusteet punaiseen kortiin, mutta varoitukset
sentään kummastakin tilanteesta raumalaisille.
Pelissä jaettiin useita varoituksia, vaikkei peli mitään
sikailua ollut. Muutama tilanne kuitenkin meni hieman yli ja
tuli pientä kostamista yms. Suurin osa varoituksista tuli
pelkästä suunsoitosta. Tosin kaikki ne varoitukset
kirjattiin vieraille. FCE:n varoitetut pelaajat olivat Jere,
Ulle ja Juntta. Ulle sai korttinsa jälkipelistä kun
sai itse ensin potkun takaapäin ja Timon kortti tuli taas
aika heppoisesti "kylki kylkeä vastaan"-taklauksesta
(jossa Timo pelasi ensin palloa). Silti tuomarilinja oli TODELLA
hyvä ja peli pysyi hyvin tuomarien hallussa. Paitsioitakaan
pelissä ei taidettu viheltää kuin pari-kolme.
Jos näin huonolla pelillä tuli vain maalin tappio
divisioonan ehkä kovinta joukkuetta vastaan, on ainakin
kahdesta seuraavasta pelistä (MäKi, PiTU) pakko saada
pisteitä. Jatkon kannalta olisi hyvä saada näistä
täydet kuusi pistettä, mutta se edellyttäisi
mm. seuraavia seikkoja: tarpeeksi pelaajia kumpaankin otteluun,
asenne kunnossa täydet 90min ja ennen kaikkea viimeistelytarkkuutta!
|
|