päivitetty: 15.07.03   © 2003 TP
ETUSIVU   UUTISET   JOUKKUE   PELIRAPORTIT   OTTELUOHJELMA   TILASTOT   MUUT 
Ti 20.05.-03  FC Eurajoki – FC Rauma2  3 – 4 (2 - 2)

# 2 A.Mäkinen  1 - 0
Esan kulma (oikealta) pilkulle, Arttu nousi korkeimmalle ja puski voimalla ylänurkkaan
# 7 Paukamainen  2 - 2 rp
Jere kaadettiin läpiajosta -> rp -> Pake yritti harhauttaa mv:ia vasemmalle, mutta mv aavisti oikealle ja sai käden melkein väliin
# 7 Paukamainen  3 - 4 rp
Keke kaadettiin alueella -> rp -> Pake katsoi, että mv lähti oikealle ja sijoitti pallon vasempaan alakulmaan

           9
7          

6         19          8          3


4           2          5
18

1
avauskokoonpano:
  1 Jussi Kaukkila (mv)
  4 Timo Laakso
18 Jarkko Uola
  2 Aarne Mäkinen
  5 Henri Latva
  6 Jere Kolu
19 Matti Mustonen
  8 Toni Nummi
  3 Esa Lindroos
  7 Teemu Paukamainen
  9 Teemu Leppänen
vaihtopelaajat:
10 Jarno Mäkinen
14 Tommi Kauramaa (ei pelannut!)
15 Ikenna Anugwon
17 Niko Parviainen
?? Mika Ojala

valmentaja:
     Mika Ojala
     Arto Haanpää

huoltaja:
     -
parhaat maalipaikat:
Esa:
  • juoksupallo maalille, Esa ja mv yhtäaikaa pallolle -> Esa liukui palloon, muttei osunut kunnolla -> puolustaja pääsi väliin
  • Paken syöttö päätyviivalta 16:n rajalle, Esan kova laukaus päin puolustajaa
  • sai harhasyötön vas.laidassa, otti tyhjät pois ja laukoi vasemmallaan -> ohi etunurkasta
  • Pake:
  • Esan kulma oikealta, Pake pääsi puskemaan pilkun vierestä, mutta puolustaja torjui päällään maaliviivalta
  • Esan vapaapotku oikealta, pallo puolustuslinjan yli maalille, Pake liukui tilanteeseen ja ohjasi reidellään pallon kohti takakulmaa -> mv torjui kulmaksi (tosin tilanteesta vihellettiin rp)
  • Keke ja Ike väänsivät pallosta, irtopallo Pakelle -> suora laukaus 20m:stä ohi takanurkasta
  • Jere:
  • pääsi vasemmasta laidasta karkuun, ehti juuri ja juuri laukomaan mutta puolustaja veti jalat alta -> rp (muttei punaista korttia...)
  • oli päästä yksin läpi, muttei saanut palloa heti mukaan ja pakki ehti väliin
  • Lepi:
  • pääsi yksin läpi, mutta kaadettiin tylysti ennen boxia (vain varoitus ja vapari)
  • muut:
  • muutama Lepin & Esan vaarallinen matala keskitys maalille, vastustajan pakit ehtivät ensin pallolle...
  • vaihdot:
    30min
      Mustonen <-> Parviainen

    65min
      Leppänen <-> Anugwon

    70min
      Nummi <-> Ojala

    75min
      A.Mäkinen <-> J.Mäkinen
    erityistä:
  • ensimmäistä kertaa nurmella tänä vuonna !!!
  • loistava tuomarilinja (takaapäin potkimiset/tönimiset vihellettiin pois, useita varoituksia suunsoitosta jne.)
  • kauden toinen (koti-)ottelu ja toinen tappio, tosin paremmalla viimeistelyllä peli olisi ollut jopa voitettavissa
  • kolme varoitusta kotijoukkueelle: Jere, Ulle ja Juntta
  • FC Rauman pelaaja sai kaksi varoitusta -> punainen kortti (n.75min pelin jälkeen)
  • ottelussa vihellettiin kolme rangaistuspotkua: 2 kotijoukkueelle ja 1 vieraille (kaikista maali)
  • vieraat hallitsivat ottelua (etenkin keskikenttää), kotijoukkue sinnitteli vastahyökkäyksillä
  • vaikka yksi helpohko maali (suoraan kulmasti) menikin, Jussi pelasi upeasti maalissa; torjui monta vaarallista vetoa/tilannetta ja muutaman läpiajonkin...
  • Ottelu perivihollista FC Rauma2:sta vastaan alkoi vieraiden hallitessa palloa. Silti erän alkupuoliskon maalipaikat menivät aika lailla tasan. FCE puolusti hyvin ja sai muutamia nopeita vastahyökkäyksiä. Ottelun avausmaali syntyi ehkä hieman yllättäen vieraiden päässä, kun Arttu pääsi avaamaan maalitilinsä edustuksessa. Arttu nousi komeasti korkeimmalle Esan keskitykseen ja puski pallon voimalla yläkulmaan. Muutamia minuutteja myöhemmin FCE hölmöili omassa päädyssä ja raumalaiset pääsivät tasoittamaan aivan maalin edestä. Seuraavat kaksi maalia syntyivätkin sitten rangaistuspotkuista. Ensin Ulle kaatoi vastustajan alueella ja pallo pilkulle. Jussi oli hyvin mukana vedossa, muttei aivan saanut käsiään väliin vasempaan alanurkkaan sijoitettuun palloon. FCE:n rankkari taas tuli kun Jere kaadettiin takaapäin läpiajosta. Jostain syystä tuomari jätti kuitenkin punaisen kortin antamatta ja tyytyi keltaiseen. Pake yritti harhauttaa mv:ia vasemmalle, mutta veskari seurasi hyvin Paken laukauksen oikeaan alakulmaan ja saikin melkein kätensä väliin. Näissä 2-2 -lukemissa siirryttiin erätauolle.

    Toisen erän alussa iski jälleen FCE:n perinteinen kirous: heti alkuminuuteilla helppo maali vastustajalle! Vieraat saivat onnekkaan maalin kulmapotkusta, kun aurinko häikäisi sopivasti Jussin eikä hän osunut nyrkeillään kunnolla palloon ja näin pallo meni kulmasta suoraan maaliin. Kun FCE:n peli ei kulkenut lainkaan, oli vieraiden helppo pitää palloa ja hallita kenttätapahtumia. Ottelun edetessä kuitenkin FCE alkoi päästä taas peliin mukaan, mutta raumalaisten nopea vastahyökkäys tuotti tulosta kun upea volley 25m:stä painui takakulmaan yli Kaukkilan. Tässä vaiheessa peli näytti jo ratkenneen. FCE jatkoi kuitenkin maalien metsästystä ja yritys palkittiin kun Keke kaadettiin Esan antaman vaparin jälkeen alueella. Tällä kertaa Pake odotti maalivahdin ratkaisua ja sijoitti pallon vasempaan alanurkkaan mv:n lähtiessä oikealle. Hieman ennen maalia oli raumalaispuolustaja kerännyt toisen varoituksensa ja sai näin ollen seurata ottelua katsomon puolelta. Maalin jälkeen oli vielä 15min peliaikaa, mutta muutamista hyvistä paikoista huolimatta enempää maaleja ei tehty ja FC Raumalle pisteet lukemin 3-4.

    Vaikka (tai ehkäpä juuri siksi...) FCE pääsi ensi kertaa nurmelle tällä kaudella ei peli kulkenut lainkaan. Ensimmäisessä erässä ja vielä toisen erän alussakin vain katseltiin mitä vastustaja pystyi pallolla tekemään. Oma hyökkäystenrakentelu ontui pahemman kerran, eikä edes puolustus saanut kuin korkeintaan pari syöttöä peräkkäin omille! Haltuunotoissa meni liikaa aikaa ja syötöt olivat liian hiljaisia, näin raumalaisilla oli helppo työ katkoa suurin osan FCE:n syötöistä jo omalla alueella. Parasta antia FCE:n pelissä olivat nopeat vastahyökkäykset. Muutaman kerran päästiin laidasta tai keskeltä läpi hyvien juoksupallojen ansiosta. Myös Esan vahvat nousut oikeaa laitaa pitkin toivat pari maalipaikkaa hyökkääjille. Lisäksi erikoistilanteet toivat lähes joka kerta hyvän paineen vieraiden maalille ja paremmalla tuurilla lisämaalejakin olisi tullut. Ehkäpä ne maalit säästeltiin "tärkeämpiin" peleihin (kuten tulevaan MäKi-peliin).

    FCE:n parhaat paikat tulivat tällä kertaa Esalle, Pakelle, Jerelle ja Lepille. Esan paras paikka tuli aivan ottelun lopussa kun hän pääsi nokikkain maalivahdin kanssa. Pystysyöttö oli kuitenkin aavistuksen liian pitkä ja Esa joutui liukumaan tilanteeseen eikä saanut kunnon osumaa palloon. Pallo lirui kyllä ohi mv:n, mutta puolustaja ehti väliin. Toinen hyvä paikka tuli kun Pake sai vaivoin pidettyä pallon kentän puolella ja syötti päädystä takaviistoon 16:n taakse Esalle. Syöttö jäi hieman taakse, eikä Esa päässyt heti laukomaan ja näin puolustaja ehti peittämään laukauksen. Paken paras paikka tuli Esan kulmasta: kierteinen keskitys pilkun yli, Pake nousi korkeammalle kuin vastustaja ja puski kohti takakulmaa, mutta maaliviivalla ollut puolustaja sai päänsä väliin. Toinen loistava maalipaikka tuli sekin Esan keskityksestä: vapaapotku oikealta kaarsi yli puolustuslinjan ja Pake pääsi ohjaamaan reidellään kohti takakulmaa. Maalivahti kuitenkin venytti kätensä väliin ja torjui kulmaksi. Tosin tilanne vihellettiin poikki mv:n torjuessa ohjausta (Keke kaadettiin -> rp). Jere ja Lepi taas pääsivät karkuun puolustukselta, mutta kumpikin kaadettiin läpiajosta takaapäin. Jere sentään ehti boxiin ja ehti jopa laukoakin ennen kuin sai jaloilleen. Lepi taas ei ehtinyt alueelle kun sai viikateesta. Kummassakin tilanteessa olisi ollut perusteet punaiseen kortiin, mutta varoitukset sentään kummastakin tilanteesta raumalaisille.

    Pelissä jaettiin useita varoituksia, vaikkei peli mitään sikailua ollut. Muutama tilanne kuitenkin meni hieman yli ja tuli pientä kostamista yms. Suurin osa varoituksista tuli pelkästä suunsoitosta. Tosin kaikki ne varoitukset kirjattiin vieraille. FCE:n varoitetut pelaajat olivat Jere, Ulle ja Juntta. Ulle sai korttinsa jälkipelistä kun sai itse ensin potkun takaapäin ja Timon kortti tuli taas aika heppoisesti "kylki kylkeä vastaan"-taklauksesta (jossa Timo pelasi ensin palloa). Silti tuomarilinja oli TODELLA hyvä ja peli pysyi hyvin tuomarien hallussa. Paitsioitakaan pelissä ei taidettu viheltää kuin pari-kolme.

    Jos näin huonolla pelillä tuli vain maalin tappio divisioonan ehkä kovinta joukkuetta vastaan, on ainakin kahdesta seuraavasta pelistä (MäKi, PiTU) pakko saada pisteitä. Jatkon kannalta olisi hyvä saada näistä täydet kuusi pistettä, mutta se edellyttäisi mm. seuraavia seikkoja: tarpeeksi pelaajia kumpaankin otteluun, asenne kunnossa täydet 90min ja ennen kaikkea viimeistelytarkkuutta!