|
Ti 27.05.-03 MäKi
– FC Eurajoki 9 – 3 (4 - 1)
|
|
# 7 Paukamainen 4 - 1 rp
|
Esa kaadettiin läpiajosta -> rp ->
Pake yritti harhauttaa mv:n vasemmalle, mv seurasi kuitenkin
hyvin oikeaan alakulmaan suunnatun laukauksen
|
|
# 7 Paukamainen 4 - 2 rp
|
Lepi kaadettiin läpiajosta -> rp ->
Pake odotti, että mv lähti vasemmalle ja laukoi voimalla
ylös keskelle
|
|
# 3 Lindroos 8 - 3
|
Keken loistava pystysyöttö keskialueelta
-> Esa vasemmalta läpi -> hallittu sijoitus takakulmaan
|
|
7 9
6 ?? 19 3
11 43
17
15
1
|
avauskokoonpano:
1 Arto Justen (mv)
11 Jarno Levola
15 Ikenna Anugwon
43 Jarno Mäkinen
17 Niko Parviainen
6 Jere Kolu
?? Aku Tormonen
19 Matti Mustonen
3 Esa Lindroos
7 Teemu Paukamainen
9 Teemu Leppänen
|
vaihtopelaajat:
10 Mika Ojala
14 Tommi Kauramaa
38 Jarno Haanpää
valmentajat:
Mika Ojala
Arto Haanpää
huoltaja:
- |
parhaat
maalipaikat:
Esa:
pääsi laukomaan hyvin Möllin hyvästä
syötöstä 16:n takaa -> pallo kimposi pakista
sivuverkkoon
pääsi melkein läpiajoon, mutta pallo jäi
hieman taakse -> vastustaja työnsi selästä
-> rp
leikkasi vasemmalta keskelle ja laukoi -> veto epäonnistui
ja mv torjui helposti
Pake:
Esan keskitys oikealta, Jere blokkasi vastustajan, Pake puski
kohti takakulmaa -> puolustaja torjui päällään
Esan kulmapotku vasemmalta, pallo puolustuslinjan yli aivan
maalille, Pake juoksi hieman pallon ohi eikä saanut kunnon
osumaa palloon
3x laukaus 20m:stä: 2 reilusti yli, yksi ohi takanurkasta
Lepi pääsi oikealta läpi, keskitys maalille,
mutta mv koppasi pallon Paken pään edestä
Jere:
Aku & Pake pelasivat Jeren vas.laidasta läpi, matala
laukaus pienestä kulmasta mutta mv torjui jalallaan maalin
eteen -> Lepi ei aivan päässyt palloon
Lepi:
pääsi yksin läpi, mutta kaadettiin tylysti
takaapäin -> rp, muttei punaista korttia
Parre:
Hamppi, Lepi ja Niko taistelivat rajusti boxissa, irtopallo
vihdoin Nikolle -> laukaus vain jäi liian voimattomaksi
ja mv torjui etualakulmasta
Hamppi:
kova laukaus 20m:stä -> päin puolustajaa
muut:
muutamia vaarallisia keskityksiä mm. Esalta & Mölliltä
-> aina vastustaja ennen FCE:n pelaajia pallolle
|
vaihdot:
n.20min
Kolu <-> Kauramaa
45min
Mustonen <-> Ojala
Tormonen <-> Haanpää |
erityistä:
kauden kolmas sarjapeli ja kolmas tappio
ensimmäinen vieraspeli (tosi lyhyt kenttä)
mm. Timo, Henkka, Ulle, Tonto ja Jussi poissa! -> eli koko
normaali puolustuslinja meni uusiksi...
ihan hyvä tuomarilinja (muutama keltainen kortti)
kotijoukkue teki neljästä ensimmäisestä
maalipaikastaan kaikista maalin! (vrt. FCE tarvitsi useita tilanteita
ennen kuin sai maalin, ja sekin rp:sta)
Akun ja Jarnon ensiesiintyminen FCE-paidassa. Kumpikin suoriutui
debyytissään hyvin eli kilpailu pelipaikoista senkun
kiristyy...
Justen torjui hyvin muutaman läpiajon sekä muutaman
vaikean laukauksen
puolustus, keskikenttä sekä hyökkäys ontuivat
pahemman kerran: puolustus pelasi tilanteet löysästi,
kk hautoi palloa & antoi harhasyöttöjä, hyökkäyksestä
taas puuttui terävyys tilanteissa ja viimeistely ontui
Jere loukkaantui jo ennen erän puoltaväliä
(takaapäin jaloille -> ei edes vapaapotkua). -> Tommi
kentälle, Niko vas.laitaan Jeren paikalle
ei varoituksia FCE:lle ???
|
|
Kauden ensimmäiseen vieraspeliin lähdettäessä
asenne tuntui olevan kunnossa siitä huolimatta, että
koko puolustuslinja meni uusiksi. Ottelun alku lupasikin vielä
hyvää lopputulosta, mutta kotijoukkueen laukomat neljä
maalia neljästä paikasta masensivat FCE:n täysin.
Alussa peli oli tasaista, mutta FCE sai luotua paremmat paikat
kuitenkaan onnistumatta viimeistelyssä. Kotijoukkueen ensimmäiset
maalit tulivat läpiajoista, eikä onneakaan puuttunut
(tyyliin pallo tolpasta Tommin jalkaan
-> Tommin purku vastustajan jalan kautta maaliin).
FCE:n avausmaali tuli kun Esa työnnettiin melkein läpiajosta
nurin. Pallo pilkulle ja Pake laukomaan: tälläkään
kertaa mv ei mennyt harhautukseen ja seurasi hyvin oikeaan alakulmaan
sijoitetun laukauksen (pallo kainalon alta sisään).
Maalin jälkeen FCE:llä oli vielä muutama tilanne
ennen erätaukoa, mutta tauolle 4-1 -lukemissa.
Toisen erän alussa FCE:n haaveet pisteistä heräsivät,
kun Lepi kaadettiin läpiajosta takaapäin. Punainen
kortti kyllä jäi nostamatta, mutta rangaistuspotku
sentään vihellettiin. Tällä kertaa Pake
odotti maalivahdin ratkaisua ja pyssytti pallon keskelle maalia
veskarin aavistaessa vasemmalle. Heti seuraavasta hyökkäyksestä
tuli kuitenkin MäKi:n kuittaus sen verran helposti, että
FCE:n asenne tuntui täysin loppuneen. Tästä eteenpäin
FCE:n peli ei kulkenut lainkaan. Mikään osa-alue ei
toiminut niin kuin olisi pitänyt: puolustus vuosi, keskikenttäpeli
oli surkeaa, eikä hyökkäyspäässäkään
oikein mikään onnistunut. Näin kotijoukkue pääsi
tekemään muutaman maalin lisää ennen kuin
Esa pääsi vielä kertaalleen kaventamaan. Tilanne
lähti Justenin hyvästä avauksesta keskialueelle
Kekelle, jonka loistava pystysyöttö tavoitti läpi
päässeen Esan. Esa tuikkasi pallon pilkun kohdalta
taidokkaasti takakulmaan. Laiha lohtu, sillä kotijoukkue
voitti lopulta 9-3.
FCE sai kyllä luotua paljon tilanteita vastustajan maalille,
mutta todelliset maalipaikat jäivät uupumaan. Kotijoukkueen
puolustajat pääsivät aina viimehetkillä
väliin, eikä huippuvaarallisia tilaneita syntynyt.
Muutamia paikkoja, joista maali olisi pitänyt tulla, kuitenkin
oli. Ehkäpä paras paikka tuli Parviaiselle, joka sai
Hampin & Lepin kanssa taisteltua pallon boxissa ja pääsi
laukomaan hyvästä paikasta, mutta mv torjui liian
löysäksi jääneen laukauksen etualakulmasta.
Myös Jere & Lepi olivat onnistua hyvin rakennetusta
hyökkäyksestä: Akun erinomainen syöttö
Pakelle, joka jatkoi pallon ykkösellä boxiin ja Jere
pääsi läpi. Kulma jäi kuitenkin hieman liian
pieneksi ja maalivahti sai jalan väliin Jeren kovaan maanuoliaiseen.
Pallo kimposi vielä pilkulle, mutta Lepi ei aivan yltänyt
irtopalloon ja puolustus sai purettua tilanteen. Melkein kaikki
muut vaaralliset tilanteet tulivat Esan antamista erikoistilanteista.
Yksi harvoista kerroista kun FCE:n pelaaja pääsi jatkamaan
Esan keskityksen tuli kulmasta: Jere blokkasi hyvin miehen ja
Pake pääsi puskemaan kohti takakulmaa, josta puolustaja
kuitenkin sai torjuttua puskun. Esan paras paikka tuli Möllin
hyvästä esityöstä: kova laukaus 16:n takaa
kohti etunurkkaa olisi todennäköisesti painunut verkon
perille, jollei pakki olisi päässyt väliin ->
kimposi sivuverkkoon.
FCE:n peli oli täysin sekaisin, kun neljä (tai viisi
jos Jussikin lasketaan) miestä puolustuksesta oli poissa.
Ike pelasi kyllä hyvin liberona, mutta Ullen ja Henkan
poissaolon keskustasta huomasi helposti. FCE:n pelistä
ei sitten hakemallakaan löydä muuta positiivista kuin
uusien pelaajien kelpo otteet. Uusien kaverien myötä
kilpailu pelipaikoista kiristyy entisestään, mikä
ei voi olla muuta hyvä asia. Edelleenkin pari asiaa, jotka
ehdottomasti pitäisi saada kuntoon pikemmiten, ovat 1)
maalinteko, 2) asenne ja 3) pallonhallinta. Tilanteita kyllä
saadaan, mutta tilanteiden päättäminen ontuu.
Lisäksi laukauksien tarkkuudessa (ja määrässä)
olisi paljon parannettavaa. Asenne taas lopahti TÄYSIN
pariinkin otteeseen, ensin 4-0 -maalin jälkeen ja sitten
uudelleen 5-2 -maalissa. Sen jälkeen pelaaminen loppui
täysin. Kolmas asia eli pallonhallinta: siinä hävitään
jokaiselle joukkueelle 100-0. Syötöt karkailevat minne
sattuvat ja syöttöjen haltuunotossa kestää
liian kauan tai pallo karkaa heti vastustajalle. Hyökkäyksien
ja maalipaikkojen rakentelu olisi paljon helpompaa jos vain
syötöt lähtisivät minne pitäisivät
ja pallo saataisiin HETI pelattavaksi omille. Seuraavassa ottelussa
(FCE - PiTU) pelin olisi syytä
kulkea, sillä PiTU on se joukkue, jolle ei olisi varaa
hävitä tällä kaudella kertaakaan! Muuten
tulee noutaja ja putoaminen vitoseen!
|
|