päivitetty: 15.07.03   © 2003 TP
ETUSIVU   UUTISET   JOUKKUE   PELIRAPORTIT   OTTELUOHJELMA   TILASTOT   MUUT 
Ti 27.05.-03  MäKi – FC Eurajoki  9 – 3 (4 - 1)

# 7 Paukamainen  4 - 1 rp
Esa kaadettiin läpiajosta -> rp -> Pake yritti harhauttaa mv:n vasemmalle, mv seurasi kuitenkin hyvin oikeaan alakulmaan suunnatun laukauksen
# 7 Paukamainen  4 - 2 rp
Lepi kaadettiin läpiajosta -> rp -> Pake odotti, että mv lähti vasemmalle ja laukoi voimalla ylös keskelle
# 3 Lindroos  8 - 3
Keken loistava pystysyöttö keskialueelta -> Esa vasemmalta läpi -> hallittu sijoitus takakulmaan

 7         9


6         ??          19          3


11          43          17
15

1
avauskokoonpano:
  1 Arto Justen (mv)
11 Jarno Levola
15 Ikenna Anugwon
43 Jarno Mäkinen
17 Niko Parviainen
  6 Jere Kolu
?? Aku Tormonen
19 Matti Mustonen
  3 Esa Lindroos
  7 Teemu Paukamainen
  9 Teemu Leppänen
vaihtopelaajat:
10 Mika Ojala
14 Tommi Kauramaa
38 Jarno Haanpää

valmentajat:
     Mika Ojala
     Arto Haanpää

huoltaja:
     -
parhaat maalipaikat:
Esa:
  • pääsi laukomaan hyvin Möllin hyvästä syötöstä 16:n takaa -> pallo kimposi pakista sivuverkkoon
  • pääsi melkein läpiajoon, mutta pallo jäi hieman taakse -> vastustaja työnsi selästä -> rp
  • leikkasi vasemmalta keskelle ja laukoi -> veto epäonnistui ja mv torjui helposti
  • Pake:
  • Esan keskitys oikealta, Jere blokkasi vastustajan, Pake puski kohti takakulmaa -> puolustaja torjui päällään
  • Esan kulmapotku vasemmalta, pallo puolustuslinjan yli aivan maalille, Pake juoksi hieman pallon ohi eikä saanut kunnon osumaa palloon
  • 3x laukaus 20m:stä: 2 reilusti yli, yksi ohi takanurkasta
  • Lepi pääsi oikealta läpi, keskitys maalille, mutta mv koppasi pallon Paken pään edestä
  • Jere:
  • Aku & Pake pelasivat Jeren vas.laidasta läpi, matala laukaus pienestä kulmasta mutta mv torjui jalallaan maalin eteen -> Lepi ei aivan päässyt palloon
  • Lepi:
  • pääsi yksin läpi, mutta kaadettiin tylysti takaapäin -> rp, muttei punaista korttia
  • Parre:
  • Hamppi, Lepi ja Niko taistelivat rajusti boxissa, irtopallo vihdoin Nikolle -> laukaus vain jäi liian voimattomaksi ja mv torjui etualakulmasta
  • Hamppi:
  • kova laukaus 20m:stä -> päin puolustajaa
  • muut:
  • muutamia vaarallisia keskityksiä mm. Esalta & Mölliltä -> aina vastustaja ennen FCE:n pelaajia pallolle
  • vaihdot:
    n.20min
      Kolu <-> Kauramaa

    45min
      Mustonen <-> Ojala
      Tormonen <-> Haanpää
    erityistä:
  • kauden kolmas sarjapeli ja kolmas tappio
  • ensimmäinen vieraspeli (tosi lyhyt kenttä)
  • mm. Timo, Henkka, Ulle, Tonto ja Jussi poissa! -> eli koko normaali puolustuslinja meni uusiksi...
  • ihan hyvä tuomarilinja (muutama keltainen kortti)
  • kotijoukkue teki neljästä ensimmäisestä maalipaikastaan kaikista maalin! (vrt. FCE tarvitsi useita tilanteita ennen kuin sai maalin, ja sekin rp:sta)
  • Akun ja Jarnon ensiesiintyminen FCE-paidassa. Kumpikin suoriutui debyytissään hyvin eli kilpailu pelipaikoista senkun kiristyy...
  • Justen torjui hyvin muutaman läpiajon sekä muutaman vaikean laukauksen
  • puolustus, keskikenttä sekä hyökkäys ontuivat pahemman kerran: puolustus pelasi tilanteet löysästi, kk hautoi palloa & antoi harhasyöttöjä, hyökkäyksestä taas puuttui terävyys tilanteissa ja viimeistely ontui
  • Jere loukkaantui jo ennen erän puoltaväliä (takaapäin jaloille -> ei edes vapaapotkua). -> Tommi kentälle, Niko vas.laitaan Jeren paikalle
  • ei varoituksia FCE:lle ???
  • Kauden ensimmäiseen vieraspeliin lähdettäessä asenne tuntui olevan kunnossa siitä huolimatta, että koko puolustuslinja meni uusiksi. Ottelun alku lupasikin vielä hyvää lopputulosta, mutta kotijoukkueen laukomat neljä maalia neljästä paikasta masensivat FCE:n täysin. Alussa peli oli tasaista, mutta FCE sai luotua paremmat paikat kuitenkaan onnistumatta viimeistelyssä. Kotijoukkueen ensimmäiset maalit tulivat läpiajoista, eikä onneakaan puuttunut (tyyliin pallo tolpasta Tommin jalkaan -> Tommin purku vastustajan jalan kautta maaliin). FCE:n avausmaali tuli kun Esa työnnettiin melkein läpiajosta nurin. Pallo pilkulle ja Pake laukomaan: tälläkään kertaa mv ei mennyt harhautukseen ja seurasi hyvin oikeaan alakulmaan sijoitetun laukauksen (pallo kainalon alta sisään). Maalin jälkeen FCE:llä oli vielä muutama tilanne ennen erätaukoa, mutta tauolle 4-1 -lukemissa.

    Toisen erän alussa FCE:n haaveet pisteistä heräsivät, kun Lepi kaadettiin läpiajosta takaapäin. Punainen kortti kyllä jäi nostamatta, mutta rangaistuspotku sentään vihellettiin. Tällä kertaa Pake odotti maalivahdin ratkaisua ja pyssytti pallon keskelle maalia veskarin aavistaessa vasemmalle. Heti seuraavasta hyökkäyksestä tuli kuitenkin MäKi:n kuittaus sen verran helposti, että FCE:n asenne tuntui täysin loppuneen. Tästä eteenpäin FCE:n peli ei kulkenut lainkaan. Mikään osa-alue ei toiminut niin kuin olisi pitänyt: puolustus vuosi, keskikenttäpeli oli surkeaa, eikä hyökkäyspäässäkään oikein mikään onnistunut. Näin kotijoukkue pääsi tekemään muutaman maalin lisää ennen kuin Esa pääsi vielä kertaalleen kaventamaan. Tilanne lähti Justenin hyvästä avauksesta keskialueelle Kekelle, jonka loistava pystysyöttö tavoitti läpi päässeen Esan. Esa tuikkasi pallon pilkun kohdalta taidokkaasti takakulmaan. Laiha lohtu, sillä kotijoukkue voitti lopulta 9-3.

    FCE sai kyllä luotua paljon tilanteita vastustajan maalille, mutta todelliset maalipaikat jäivät uupumaan. Kotijoukkueen puolustajat pääsivät aina viimehetkillä väliin, eikä huippuvaarallisia tilaneita syntynyt. Muutamia paikkoja, joista maali olisi pitänyt tulla, kuitenkin oli. Ehkäpä paras paikka tuli Parviaiselle, joka sai Hampin & Lepin kanssa taisteltua pallon boxissa ja pääsi laukomaan hyvästä paikasta, mutta mv torjui liian löysäksi jääneen laukauksen etualakulmasta. Myös Jere & Lepi olivat onnistua hyvin rakennetusta hyökkäyksestä: Akun erinomainen syöttö Pakelle, joka jatkoi pallon ykkösellä boxiin ja Jere pääsi läpi. Kulma jäi kuitenkin hieman liian pieneksi ja maalivahti sai jalan väliin Jeren kovaan maanuoliaiseen. Pallo kimposi vielä pilkulle, mutta Lepi ei aivan yltänyt irtopalloon ja puolustus sai purettua tilanteen. Melkein kaikki muut vaaralliset tilanteet tulivat Esan antamista erikoistilanteista. Yksi harvoista kerroista kun FCE:n pelaaja pääsi jatkamaan Esan keskityksen tuli kulmasta: Jere blokkasi hyvin miehen ja Pake pääsi puskemaan kohti takakulmaa, josta puolustaja kuitenkin sai torjuttua puskun. Esan paras paikka tuli Möllin hyvästä esityöstä: kova laukaus 16:n takaa kohti etunurkkaa olisi todennäköisesti painunut verkon perille, jollei pakki olisi päässyt väliin -> kimposi sivuverkkoon.

    FCE:n peli oli täysin sekaisin, kun neljä (tai viisi jos Jussikin lasketaan) miestä puolustuksesta oli poissa. Ike pelasi kyllä hyvin liberona, mutta Ullen ja Henkan poissaolon keskustasta huomasi helposti. FCE:n pelistä ei sitten hakemallakaan löydä muuta positiivista kuin uusien pelaajien kelpo otteet. Uusien kaverien myötä kilpailu pelipaikoista kiristyy entisestään, mikä ei voi olla muuta hyvä asia. Edelleenkin pari asiaa, jotka ehdottomasti pitäisi saada kuntoon pikemmiten, ovat 1) maalinteko, 2) asenne ja 3) pallonhallinta. Tilanteita kyllä saadaan, mutta tilanteiden päättäminen ontuu. Lisäksi laukauksien tarkkuudessa (ja määrässä) olisi paljon parannettavaa. Asenne taas lopahti TÄYSIN pariinkin otteeseen, ensin 4-0 -maalin jälkeen ja sitten uudelleen 5-2 -maalissa. Sen jälkeen pelaaminen loppui täysin. Kolmas asia eli pallonhallinta: siinä hävitään jokaiselle joukkueelle 100-0. Syötöt karkailevat minne sattuvat ja syöttöjen haltuunotossa kestää liian kauan tai pallo karkaa heti vastustajalle. Hyökkäyksien ja maalipaikkojen rakentelu olisi paljon helpompaa jos vain syötöt lähtisivät minne pitäisivät ja pallo saataisiin HETI pelattavaksi omille. Seuraavassa ottelussa (FCE - PiTU) pelin olisi syytä kulkea, sillä PiTU on se joukkue, jolle ei olisi varaa hävitä tällä kaudella kertaakaan! Muuten tulee noutaja ja putoaminen vitoseen!