päivitetty: 15.07.03   © 2003 TP
ETUSIVU   UUTISET   JOUKKUE   PELIRAPORTIT   OTTELUOHJELMA   TILASTOT   MUUT 
Ti 03.06.-03  FC Eurajoki – PiTU  1 – 1 (0 - 0)

# 3 Lindroos  1 - 0
Jarno pääsi läpiajoon keskeltä, pallo karkasi Esalle, joka sijoitti varmasti ohi vastaantulleen maalivahdin

 9         38


11         7          40          3


4          18          8
5

1
avauskokoonpano:
  1 Arto Justen (mv)
  4 Timo Laakso
  5 Henri Latva
18 Jarkko Uola
  8 Toni Nummi
11 Jarno Levola
  7 Teemu Paukamainen
40 Timi Hilakari
  3 Esa Lindroos
  9 Teemu Leppänen
38 Jarno Haanpää
vaihtopelaajat:
  2 Aarne Mäkinen (ei pelannut)
14 Tommi Kauramaa (ei pelannut)
17 Niko Parviainen (ei pelannut)
21 Mikko Lehtinen
?? Aku Tormonen

valmentajat:
     Mika Ojala
     Arto Haanpää

huoltaja:
     -
parhaat maalipaikat:
Hamppi:
  • Timi nousi hyvin oikealta, syöttö poikittain maalille -> lähes tyhjä maali, mv torjui Hampin vasurivedon maaliviivalta!
  • sai syötön taaksepäin n.14 metriin ja laukoi vasurillaan suoraan syötöstä yli tyhjän maalin!
  • Esan syöttö laidasta boxiin -> Hamppi läpi -> laukaus pienestä kulmasta ja mv torjui
  • Esa:
  • maalivahti ulkona maaliltaan, nosto kiersi ohi tyhjän maalin
  • hyvä vasemman jalan laukaus boxin takaa -> mv torjui ylänurkasta
  • Pake syötti Esan läpi oikealta, kova laukaus ohi etuylänurkasta
  • Lepi syötti Esan läpi oikealta, mv torjui laukauksen kulmaksi
  • kokeili puoli-volleytä 20m:stä -> yli ja ohi vasemmalta
  • Timi:
  • suojasi hyvin boxissa ja pääsi laukomaan vasurillaan pilkun kohdalta -> laukaus jäi löysäksi ja mv torjui
  • pääsi puskemaan pilkulta Esan kulmaan -> mv venytti hyvin takanurkasta
  • sai karvattua pallon maalin nurkalta, mutta kääntö meni puolisen metriä ohi maalin
    Laakso:
  • Paken pitkä läpisyöttö keskiviivan takaa vasemmasta laidasta, Timo läpi oikealta -> mv torjui matalan laukauksen kulmaksi!
    Pake:
  • Esan kulma oikealta, pallo tuli takanurkalle -> laukaus puolustajan kautta ohi etualanurkasta (-> maalipotku!)
  • Esan vapari vasemmalta, Pake nousi puskemaan lähes maaliviivalle -> mv tuli jalkapohja edellä kaulaan ja torjui vielä puskunkin
  • pääsi laukomaan 16:n viivalta puoli-volleyn vasurillaan, mv torjui etualakulmasta
  • Lepi:
  • suojasi palloa päätyviivalla, kunnes mv repi olkapäästä nurin -> ei vihellystä, vain maalipotku!
  • Jarno:
  • parikin kertaa läpi (kummastakin) laidasta, laukaukset ohi
  • pääsi laukomaan pilkun kohdalta takanurkkaan, mutta tilanne vihellettiin jostain kumman syystä paitsioksi!
  • Ulle:
  • pääsi kulman jälkitilanteesta laukomaan 20m:stä -> yli ja ohi vasemmalta
  • vaihdot:
    n.55min
      Leppänen <-> Lehtinen

    n.70min
      Haanpää <-> Tormonen
    erityistä:
  • alkukauden ylivoimaisesti paras ottelu FCE:ltä
  • voitto jäi vain 2 minuutin päähän...
  • kauden avauspiste
  • hyvä, tiukka tuomarilinja (tosin Pake sai mv:n nappuloista kaulaan, eikä pilli soinut!)
  • ei varoituksia
  • ensimmäinen erä TÄYSIN FCE:n hallintaa, maalipaikkoja kyllä riitti:
  • ensimmäisen erän maalipaikat n. 15-1 FCE:lle (ja PiTUn paikkakin oli laukaus 16:n takaa)
  • myös toisessa erässä FCE:llä tukku loistopaikkoja -> viimeistely ontuu edelleen ja pahasti !!!
  • yksi FCE:n maali hylättiin paitsiona (joko tilanne vihellettiin todella myöhään tai sitten tuomarin lippu nousi syyttä...)
  • Lepin oikea reisi revähti(?) ensimmäisen erän lopussa ja joutui jättämään pelin kesken -> Timi kärkeen -> maalipaikat vähenivät selvästi ja PiTU pääsi paremmin peliin mukaan
  • ...tosin toisen erän kovalla vastatuulellakin saattoi olla osuutta asiassa ;-)
  • puolustus ja Justen pelasivat virheettömän pelin, mutta sekään ei riittänyt voittoon
  • loppuhetkillä Justen joutui tekemään yhden paraatitorjunnan, muuten pääsi helpolla
  • Jarno ja Timo vaihtelivat paikkoja keskenään muutaman kerran
  • ennen erätaukoa Esa & Tonto siirtyivät vasempaan laitaan ja Jarno & Timo tulivat oikeaan
  • FCE:n hakiessa ravoisasti voittoa, joutui Keke tekemään ratkaisunsa: junioreille ei peliaikaa tänään
  • FCE sai otteluun lähes parhaan mahdollisen kokoonpanonsa, mikä näkyi kentällä. FCE hallitsi ensimmäistä erää täysin suvereenisti ja loi maalipaikkoja toisen perään. Ainut, mikä kotijoukkueen pelissä tökki, oli maalinteko! Puolustus hoiti hommansa virheittä, keskikenttä rakensi hyvin paikkoja ja hyökkääjät tekivät paljon töitä ja pelasivat tilanteet loppuun. Silti avausmaalia saatiin odottaa aina 85 minuutille asti. Keskialueelta lähtenyt nosto puolustuslinjan taakse tavoitti läpi päässeen Jarnon, jolta pallo kuitenkin karkasi Esalle. Esa ei läpiajostaan erehtynyt vaan sijoitti pallon varmasti ohi vastaantulleen maalivahdin. PiTU onnistui kuitenkin saamaan vielä painostuksen FCE:n maalille ja kolmen kulmapotkun jälkeen pallo saatiin maalin asti kaksi minuuttia ennen loppua! FCE haki vielä epätoivoisesti voittomaalia, mutta PiTU puolusti lopun tarpeeksi hyvin eikä paikkoja enää tullut.

    Ensimmäisessä erässä kovaan myötätuuleen pelannut FCE sai heti alusta pitäen loistavia maalipaikkoja tasaisin väliajoin. Ensimmäinen paikka tuli Esan kulmapotkusta Pakelle, jonka laukaus 6m:stä meni kuitenkin pakin kautta ohi etukulmasta. Seuraava paikka tuli Timille, joka pääsi puskemaan Esan kulmasta kohti takanurkkaa. Maalivahti sai kätensä väliin ja torjui kulmaksi. Erän parhaimmat paikat tulivat Hampille, Timille, Jarnolle ja Esalle. Hampin loistopaikka tuli Lepin noustessa läpi vasemmalta ja keskittäessä yli mv:n. Timi otti irtopallon ja tarjoili taaksepäin Hampille lähes tyhjän maalin. Hampin vasemman jalan laukaus meni yli maalin. Hamppi pääsi myös Esan läpisyötöstä kokeilemaan, mutta laukaus lähti liian pienestä kulmasta ja mv torjui vedon. Timi taas pääsi pariinkin otteeseen kokeilemaan boxista: vasemman jalan laukaus pilkulta jäi löysäksi ja mv torjui. Toinen läheltä piti -tilanne tuli kun Timi karvasi pallon maalin nurkalta ja käänsi samantien kohti maalia, laukaus vain meni hieman ohi etunurkasta. Jarno pääsi parikin kertaa irti vasemmasta laidasta, mutta laukaukset eivät vain menneet maalia kohti. Esan paras paikka tuli maalivahdin harhasyötöstä, nopea nosto 25m:stä kuitenkin kiersi ohi tyhjän maalin. Kahteen kertaan pääsi Esa yrittämään läpiajostakin, ensin Lepin syötöstä sitten Paken, mutta ensimmäisen vedon mv sai torjuttua ja jälkimmäinen meni aavistuksen ohi etuyläkulmasta. Välillä puolustajana ja välillä laitalinkkinä pelannut Timo pääsi myös koittamaan maalintekoa erän loppuvaiheilla. Paken pitkä avaus puolenkentän takaa tavoitti Timon boxista, mutta maalivahti onnistui jälleen torjumaan Timon läpiajosta laukoman pallon kulmaksi.

    Myös toisen erän alkupuolisko oli FCE:n hallintaa. Tai ei ehkä varsinaista hallintaa, mutta maalipaikkoja luotiin tukuttain. Parhaimmat paikat tulivat jälleen samoille miehille. Ehdottomasti paras paikka tuli Hampille. Timi nousi oikealta boxiin ohi kolmen vastustajan ja keskitti maalille. Pallo tuli takanurkalle Hampille, jonka vasemman jalan laukaus kohti lähes tyhjää maalia pysähtyi maaliviivalle kun maalivahti ehti melkeinpä ilmiömäisesti väliin! Kertaalleen pallo saatiin jo maaliinkin, mutta jostain syystä tilanne vihellettiin paitsioksi. Timi ja Jarno taistelivat pallosta pilkun kohdalla kahden vastustajan kanssa ja Jarno pääsi laukomaan takanurkkaan. Kumpikaan ei voinut olla paitsioasemassa sillä hetkellä, ja mikäli tilanne oli jo aiemmin paitsio, tuli vihellys noin 5 sekuntia liian myöhään! Jarno pääsi kokeilemaan maalintekoa uudestaankin päästessään läpi oikealta laidalta, mutta laukaus epäonnistui ja meni ohi etunurkasta. Timi puolestaan oli päästä läpi vasemmalta, mutta tilanteesta vihellettiin vapari PiTUlle korkean jalan takia. Esan vasemmasta laidasta antamasta vapaapotkusta Pake pääsi puskemaan aivan maalin edestä, mutta mv tuli jalkapohja edellä häntä kaulaan ja sai vielä kätensä puskun väliin. Myös Paken vasemman jalan puoli-volleyn 16:n takaa maalivahti torjui alanurkasta.

    Tuomarilinja oli hyvä vaikka muutamasta tilanteesta olisi voinut viheltää kotijoukkueelle rankkarin (mv hyppäsi nappulat edellä Pakea kaulaan ja Lepi puolestaan revittiin olkapäästä nurin päätyviivalla). HYVÄT maalipaikat menivät kotijoukkueelle ehkä noin 10-0. PiTU ei päässyt kokeilemaan maalintekoa kuin muutaman kerran kuudentoista viivan takaa ja FCE taas pääsi jopa pari kertaa aivan maalin edestäkin yrittämään. Ensimmäisessä erässä vieraat suorastaan tarjosivat kolmea pistettä, mutta FCE:n viimeistelytaito oli todella surkeaa eikä mistään paikasta saatu palloa maaliin asti. Hieman tarkkuutta laukauksiin ja ottelu olisi päättynyt kotijoukkueen murskavoittoon... Puolustus pelasi lähes virheettömän ottelun, eikä maalia voi puolustuksen syyksi laittaa. Pallo vain sattui pomppimaan onnekkaasti vieraille (nosto vaikeasta asennosta aivan yläriman alapuolelle kolmen puolustajan yrittäessä torjua maaliviivalta). Myös keskikenttä pelasi hyvän ottelun ja sai rakenneltua loistopaikkoja. Tosin Lepin loukkaannuttua ja Timin siirryttyä kärkeen, sai PiTU keskikentän haltuunsa eikä FCE saanut enää luotua kuin muutamia paikkoja. Hyökkäys pelasi myös hyvin (paitsi viimeistelyn osalta): pelasi tilanteet loppuun asti, karvasi hyvin ja jakeli syöttöjä toiseen aaltoon. Jos vain peli kulkee ensi tiistaina Ihodea vastaan yhtä mallikkaasti ja paikkoja syntyy samaan tahtiin, pitäisi kauden ensimmäisen voitonkin jo tulla...