|
Ti 03.06.-03 FC
Eurajoki – PiTU 1 – 1 (0 - 0)
|
|
# 3 Lindroos 1 - 0
|
Jarno pääsi läpiajoon keskeltä,
pallo karkasi Esalle, joka sijoitti varmasti ohi vastaantulleen
maalivahdin
|
|
9 38
11 7 40 3
4 18
8
5
1
|
avauskokoonpano:
1 Arto Justen (mv)
4 Timo Laakso
5 Henri Latva
18 Jarkko Uola
8 Toni Nummi
11 Jarno Levola
7 Teemu Paukamainen
40 Timi Hilakari
3 Esa Lindroos
9 Teemu Leppänen
38 Jarno Haanpää
|
vaihtopelaajat:
2 Aarne Mäkinen (ei pelannut)
14 Tommi Kauramaa (ei pelannut)
17 Niko Parviainen (ei pelannut)
21 Mikko Lehtinen
?? Aku Tormonen
valmentajat:
Mika Ojala
Arto Haanpää
huoltaja:
- |
parhaat
maalipaikat:
Hamppi:
Timi nousi hyvin oikealta, syöttö poikittain maalille
-> lähes tyhjä maali, mv torjui Hampin vasurivedon
maaliviivalta!
sai syötön taaksepäin n.14 metriin ja laukoi
vasurillaan suoraan syötöstä yli tyhjän
maalin!
Esan syöttö laidasta boxiin -> Hamppi läpi
-> laukaus pienestä kulmasta ja mv torjui
Esa:
maalivahti ulkona maaliltaan, nosto kiersi ohi tyhjän
maalin
hyvä vasemman jalan laukaus boxin takaa -> mv torjui
ylänurkasta
Pake syötti Esan läpi oikealta, kova laukaus ohi
etuylänurkasta
Lepi syötti Esan läpi oikealta, mv torjui laukauksen
kulmaksi
kokeili puoli-volleytä 20m:stä -> yli ja ohi
vasemmalta
Timi:
suojasi hyvin boxissa ja pääsi laukomaan vasurillaan
pilkun kohdalta -> laukaus jäi löysäksi ja
mv torjui
pääsi puskemaan pilkulta Esan kulmaan -> mv venytti
hyvin takanurkasta
sai karvattua pallon maalin nurkalta, mutta kääntö
meni puolisen metriä ohi maalin
Laakso:
Paken pitkä läpisyöttö keskiviivan takaa
vasemmasta laidasta, Timo läpi oikealta -> mv torjui
matalan laukauksen kulmaksi!
Pake:
Esan kulma oikealta, pallo tuli takanurkalle -> laukaus
puolustajan kautta ohi etualanurkasta (-> maalipotku!)
Esan vapari vasemmalta, Pake nousi puskemaan lähes maaliviivalle
-> mv tuli jalkapohja edellä kaulaan ja torjui vielä
puskunkin
pääsi laukomaan 16:n viivalta puoli-volleyn vasurillaan,
mv torjui etualakulmasta
Lepi:
suojasi palloa päätyviivalla, kunnes mv repi olkapäästä
nurin -> ei vihellystä, vain maalipotku!
Jarno:
parikin kertaa läpi (kummastakin) laidasta, laukaukset
ohi
pääsi laukomaan pilkun kohdalta takanurkkaan, mutta
tilanne vihellettiin jostain kumman syystä paitsioksi!
Ulle:
pääsi kulman jälkitilanteesta laukomaan 20m:stä
-> yli ja ohi vasemmalta
|
vaihdot:
n.55min
Leppänen <-> Lehtinen
n.70min
Haanpää <-> Tormonen |
erityistä:
alkukauden ylivoimaisesti paras ottelu FCE:ltä
voitto jäi vain 2 minuutin päähän...
kauden avauspiste
hyvä, tiukka tuomarilinja (tosin
Pake sai mv:n nappuloista kaulaan, eikä pilli soinut!)
ei varoituksia
ensimmäinen erä TÄYSIN FCE:n hallintaa, maalipaikkoja
kyllä riitti:
ensimmäisen erän maalipaikat n. 15-1 FCE:lle (ja
PiTUn paikkakin oli laukaus 16:n takaa)
myös toisessa erässä FCE:llä tukku loistopaikkoja
-> viimeistely ontuu edelleen ja pahasti !!!
yksi FCE:n maali hylättiin paitsiona (joko
tilanne vihellettiin todella myöhään tai sitten
tuomarin lippu nousi syyttä...)
Lepin oikea reisi revähti(?) ensimmäisen erän
lopussa ja joutui jättämään pelin kesken
-> Timi kärkeen -> maalipaikat vähenivät
selvästi ja PiTU pääsi paremmin peliin mukaan
...tosin toisen erän kovalla vastatuulellakin saattoi
olla osuutta asiassa ;-)
puolustus ja Justen pelasivat virheettömän pelin,
mutta sekään ei riittänyt voittoon
loppuhetkillä Justen joutui tekemään yhden
paraatitorjunnan, muuten pääsi helpolla
Jarno ja Timo vaihtelivat paikkoja keskenään muutaman
kerran
ennen erätaukoa Esa & Tonto siirtyivät vasempaan
laitaan ja Jarno & Timo tulivat oikeaan
FCE:n hakiessa ravoisasti voittoa, joutui Keke tekemään
ratkaisunsa: junioreille ei peliaikaa tänään
|
|
FCE sai otteluun lähes parhaan mahdollisen kokoonpanonsa,
mikä näkyi kentällä. FCE hallitsi ensimmäistä
erää täysin suvereenisti ja loi maalipaikkoja
toisen perään. Ainut, mikä kotijoukkueen pelissä
tökki, oli maalinteko! Puolustus hoiti hommansa virheittä,
keskikenttä rakensi hyvin paikkoja ja hyökkääjät
tekivät paljon töitä ja pelasivat tilanteet loppuun.
Silti avausmaalia saatiin odottaa aina 85 minuutille asti. Keskialueelta
lähtenyt nosto puolustuslinjan taakse tavoitti läpi
päässeen Jarnon, jolta pallo kuitenkin karkasi Esalle.
Esa ei läpiajostaan erehtynyt vaan sijoitti pallon varmasti
ohi vastaantulleen maalivahdin. PiTU onnistui kuitenkin saamaan
vielä painostuksen FCE:n maalille ja kolmen kulmapotkun
jälkeen pallo saatiin maalin asti kaksi minuuttia ennen
loppua! FCE haki vielä epätoivoisesti voittomaalia,
mutta PiTU puolusti lopun tarpeeksi hyvin eikä paikkoja
enää tullut.
Ensimmäisessä erässä kovaan myötätuuleen
pelannut FCE sai heti alusta pitäen loistavia maalipaikkoja
tasaisin väliajoin. Ensimmäinen paikka tuli Esan kulmapotkusta
Pakelle, jonka laukaus 6m:stä meni kuitenkin pakin kautta
ohi etukulmasta. Seuraava paikka tuli Timille, joka pääsi
puskemaan Esan kulmasta kohti takanurkkaa. Maalivahti sai kätensä
väliin ja torjui kulmaksi. Erän parhaimmat paikat
tulivat Hampille, Timille, Jarnolle ja Esalle. Hampin loistopaikka
tuli Lepin noustessa läpi vasemmalta ja keskittäessä
yli mv:n. Timi otti irtopallon ja tarjoili taaksepäin Hampille
lähes tyhjän maalin. Hampin vasemman jalan laukaus
meni yli maalin. Hamppi pääsi myös Esan läpisyötöstä
kokeilemaan, mutta laukaus lähti liian pienestä kulmasta
ja mv torjui vedon. Timi taas pääsi pariinkin otteeseen
kokeilemaan boxista: vasemman jalan laukaus pilkulta jäi
löysäksi ja mv torjui. Toinen läheltä piti
-tilanne tuli kun Timi karvasi pallon maalin nurkalta ja käänsi
samantien kohti maalia, laukaus vain meni hieman ohi etunurkasta.
Jarno pääsi parikin kertaa irti vasemmasta laidasta,
mutta laukaukset eivät vain menneet maalia kohti. Esan
paras paikka tuli maalivahdin harhasyötöstä,
nopea nosto 25m:stä kuitenkin kiersi ohi tyhjän maalin.
Kahteen kertaan pääsi Esa yrittämään
läpiajostakin, ensin Lepin syötöstä sitten
Paken, mutta ensimmäisen vedon mv sai torjuttua ja jälkimmäinen
meni aavistuksen ohi etuyläkulmasta. Välillä
puolustajana ja välillä laitalinkkinä pelannut
Timo pääsi myös koittamaan maalintekoa erän
loppuvaiheilla. Paken pitkä avaus puolenkentän takaa
tavoitti Timon boxista, mutta maalivahti onnistui jälleen
torjumaan Timon läpiajosta laukoman pallon kulmaksi.
Myös toisen erän alkupuolisko oli FCE:n hallintaa.
Tai ei ehkä varsinaista hallintaa, mutta maalipaikkoja
luotiin tukuttain. Parhaimmat paikat tulivat jälleen samoille
miehille. Ehdottomasti paras paikka tuli Hampille. Timi nousi
oikealta boxiin ohi kolmen vastustajan ja keskitti maalille.
Pallo tuli takanurkalle Hampille, jonka vasemman jalan laukaus
kohti lähes tyhjää maalia pysähtyi maaliviivalle
kun maalivahti ehti melkeinpä ilmiömäisesti väliin!
Kertaalleen pallo saatiin jo maaliinkin, mutta jostain syystä
tilanne vihellettiin paitsioksi. Timi ja Jarno taistelivat pallosta
pilkun kohdalla kahden vastustajan kanssa ja Jarno pääsi
laukomaan takanurkkaan. Kumpikaan ei voinut olla paitsioasemassa
sillä hetkellä, ja mikäli tilanne oli jo aiemmin
paitsio, tuli vihellys noin 5 sekuntia liian myöhään!
Jarno pääsi kokeilemaan maalintekoa uudestaankin päästessään
läpi oikealta laidalta, mutta laukaus epäonnistui
ja meni ohi etunurkasta. Timi puolestaan oli päästä
läpi vasemmalta, mutta tilanteesta vihellettiin vapari
PiTUlle korkean jalan takia. Esan vasemmasta laidasta antamasta
vapaapotkusta Pake pääsi puskemaan aivan maalin edestä,
mutta mv tuli jalkapohja edellä häntä kaulaan
ja sai vielä kätensä puskun väliin. Myös
Paken vasemman jalan puoli-volleyn 16:n takaa maalivahti torjui
alanurkasta.
Tuomarilinja oli hyvä vaikka muutamasta tilanteesta olisi
voinut viheltää kotijoukkueelle rankkarin (mv hyppäsi
nappulat edellä Pakea kaulaan ja Lepi puolestaan revittiin
olkapäästä nurin päätyviivalla). HYVÄT
maalipaikat menivät kotijoukkueelle ehkä noin 10-0.
PiTU ei päässyt kokeilemaan maalintekoa kuin muutaman
kerran kuudentoista viivan takaa ja FCE taas pääsi
jopa pari kertaa aivan maalin edestäkin yrittämään.
Ensimmäisessä erässä vieraat suorastaan
tarjosivat kolmea pistettä, mutta FCE:n viimeistelytaito
oli todella surkeaa eikä mistään paikasta saatu
palloa maaliin asti. Hieman tarkkuutta laukauksiin ja ottelu
olisi päättynyt kotijoukkueen murskavoittoon... Puolustus
pelasi lähes virheettömän ottelun, eikä
maalia voi puolustuksen syyksi laittaa. Pallo vain sattui pomppimaan
onnekkaasti vieraille (nosto vaikeasta asennosta aivan yläriman
alapuolelle kolmen puolustajan yrittäessä torjua maaliviivalta).
Myös keskikenttä pelasi hyvän ottelun ja sai
rakenneltua loistopaikkoja. Tosin Lepin loukkaannuttua ja Timin
siirryttyä kärkeen, sai PiTU keskikentän haltuunsa
eikä FCE saanut enää luotua kuin muutamia paikkoja.
Hyökkäys pelasi myös hyvin (paitsi viimeistelyn
osalta): pelasi tilanteet loppuun asti, karvasi hyvin ja jakeli
syöttöjä toiseen aaltoon. Jos vain peli kulkee
ensi tiistaina Ihodea vastaan yhtä mallikkaasti ja paikkoja
syntyy samaan tahtiin, pitäisi kauden ensimmäisen
voitonkin jo tulla...
|
|