päivitetty: 15.07.03   © 2003 TP
ETUSIVU   UUTISET   JOUKKUE   PELIRAPORTIT   OTTELUOHJELMA   TILASTOT   MUUT 
Su 15.06.-03  VAlku – FC Eurajoki  6 – 1 (3 - 0)

# 7 Paukamainen  6 - 1
Hamppi vapautti Paken läpiajoon, veto taka-alakulmaan

7


21        38        114         19


6        2          14      17
10

1
avauskokoonpano:
  1 Arto Justen (mv)
  6 Jere Kolu
10 Jarno Mäkinen
14 Tommi Kauramaa
  2 Aarne Mäkinen
17 Niko Parviainen
21 Mikko Lehtinen
38 Jarno Haanpää
114 Aku Tormonen
19 Matti Mustonen
  7 Teemu Paukamainen
vaihtopelaajat:
  -

valmentajat:
     Arto Haanpää
parhaat maalipaikat:
Mölli:
  • kärkipotku 20m:stä kohti vasenta ylänurkkaa -> mv torjui
  • epäsuora vapari: Pake siirsi, Möllin kova laukaus -> päin puolustajaa
  • Jere:
  • nousi puolesta kentästä aina läpi asti -> matala, kierteinen laukaus tolpan kautta ohi!
  • Pake:
  • Akun vapari vasemmalta, pallo putosi pilkulle, Pake laukoi vasurillaan ohi pallosta!
  • mv:n harhasyöttö, ulkokierteinen laukaus puolustajan kautta kohti alanurkkaa -> mv venytti kulmaksi
  • pari hyvää syöttöä Akun kanssa, ulkokierteinen laukaus suoraan syötöstä 16:n viivalta -> kiersi ohi oikealta
  • mv:n harhasyöttö, nostoyritys 25m:stä -> ohi
  • 2 kertaa kiersi liberon -> molemmilla kerroilla läpi -> mv ehti ensin palloon
  • laukaus 20m:stä Tommin syötöstä -> reilusti yli
  • Tommi:
  • Lehtisen heitto, Pake jatkoi päällään Tommille -> joutui kurkottamaan liikaa ja laukaus meni ohi takanurkasta
  • Lehtinen:
  • Paken pystysyöttö vasemmalle, mv ehti juuri ennen Mikkoa pallolle
  • keskitys pilkun kohdalle (oikealta), Mikko eikä mv kumpikaan osuneet palloon
  • vaihdot:
    -
    erityistä:
  • jo kuudes sarjapeli ilman voittoa!
  • vain 11 pelaajaa (Iken piti tulla vaihtopenkille)
  • olosuhteisiin nähden hyvä ottelu
  • koko normaali puolustuslinja poissa (Timo, Henkka, Ulle, Tonto)
  • normaalista avauskokoonpanosta myös Kaukkila, Lepi, Esa, Ike ja Jarno poissa
  • ensimmäinen erä kovaan myötätuuleen, toinen vastatuuleen
  • FCE sai luotua muutamia hyviä maalipaikkoja, mutta viimeistely ontui jälleen
  • puolustuksella riitti töitä, mutta selvitti suurimman osan tilanteista mainiosti (ja ennenkaikkea nöyrästi)
  • Justen joutui muutaman kerran venymään (esim. torjui läpiajon)
  • keskikenttä rakenteli muutaman todella näyttävän hyökkäyksen, vain maalit jäivät puuttumaan...
  • varoitukset Möllille ja Hampille
  • Lommon 50. ottelu edustuksessa!
  • Paken 40. maali edustuksessa
  • Viime kaudella kolmosessa pelannutta VAlkua vastaan lähdettiin kovasti vajaamiehisellä joukkueella. Mukaan saatiin vain 11 pelaajaa ja lisäksi Iken piti tulla myöhässä. Ikeä ei kuitenkaan näkynyt ja FCE taisteli koko ottelun ilman vaihtoja. Peliin lähdettiin poikkeuksellisesti yhdellä kärjellä ja viidellä puolustajalla. Tarkoituksena oli pitää oma maali (mahdollisimman) puhtaana ja tehdä muutama maali vastahyökkäyksistä.

    Ottelun alku lupasi hyvää, mutta avausmaali tuli liian aikaisin. Vain vajaan 10min kohdalla Alku siirtyi onnekkaasti 1-0 -johtoon, kun laukaus muutti puolustajasta suuntaa ja kohosi korkeuksiin mutta putosi juuri sopivasti tyhjään maaliin. Erän kaksi muuta maalia rakennettiin niin hyvin, ettei maalivahti Justenilla ollut mahdollisuuksia torjua niitä. Silti vain kolme päästettyä maalia ensimmäisessä erässä oli ihan hyvä saavutus kovaa kotijoukkuetta vastaan.

    Toisessa erässä kotijoukkue onnistui vielä kolmesti ennenkuin FCE pääsi kaventamaan. Kärkeen siirtynyt Hamppi sai pallon 16:n viivan taakse selkä maaliin päin. Hampin nappisyöttö toiseen aaltoon Pakelle, joka pääsi purjehtimaan vapaasti boxiin ja laukoi taka-alakulmaan kavennuksen uransa 40.maalillaan. Vain hetken kuluttua maalista oli tulla FCE:n toinen osuma. Jere sai pallon puolessakentässä ja nousi komeasti parin vastustajan ohi vasemmasta laidasta aina läpiajoon asti ja pääsi laukomaan 16:n sisältä. Matala "surriainen" vain kiersi harmittavasti etutolpan kautta ohi maalin!

    FCE:n muista maalipaikoista vastasivat Mölli, Tommi, Pake ja Lehtinen. Mölli kokeili 20m:stä kärkipotkullaan maalivahdin hereilläoloa, mutta mv poimi upean laukauksen aivan vasemmasta yläkulmasta. Paken toisesta läpiajosta vihellettiin hieman erikoisesti epäsuora vapaapotku, jonka Pake ja Mölli juonivat: Paken siirto ja Möllin kova laukaus, joka pysähtyi kuitenkin puolustajaan. Pake pääsi aiemminkin läpiajoon, mutta sillä kertaa mv ehti juoksupalloon ensimmäisenä. Yksi FCE:n näyttävimmistä hyökkäyksistä tuli kun Pake sai keskialueella pallon ja syötti Akulle keskelle. Aku otti tyhjät pois ja oli laukovinaan 16:n takaa, mutta syöttikin vielä poikittain takaisin Pakelle, jonka ulkokierteinen laukaus suoraan syötöstä kiersi kuitenkin vajaa metrin ohi oikean alakulman. Myös Akun antamasta millimetrintarkasta vapaapotkusta Pakelle tarjottiin tuhannen taalan paikkaa, mutta vasemman jalan puoli-volley meni ohi pilkulle laskeutuneesta pallosta ja pomppasi suoraan käteen! Maalivahdin huolimattomasta avauksesta Pake pääsi kokeilemaan kauempaakin, mutta ulkokierteinen laukaus 25m:stä kimposi puolustajan jalasta kohti taka-alakulmaa ja mv sai venytettyä kätensä väliin pallon liruessa kulmapotkuksi. Lommon maalipaikka tuli Lehtisen juonimasta sivurajaheitosta: Pake jatkoi päällään heiton 16:n rajalle ja Tommi pääsi laukomaan volleystä, mutta joutui kurottamaan liikaa ja laukaus suuntautui ohi takakulmasta. Myös itse Lehtiselle tuli hyvä maalipaikka, kun keskitys oikeasta laidasta tuli pilkun kohdalle, jossa mv ja Lehtinen hyppäsivät pallolle kummankaan kuitenkaan osumatta palloon.

    FCE:n puolustus pelasi hyvän ottelun siitä huolimatta, että normaali puolustuslinja oli syystä tai toisesta poissa. Kotijoukkue rakenteli kerta toisensa jälkeen hyviä, vaarallisia hyökkäyksiä, mutta FCE:n puolustus sai suurimman osan ratkaisevista syötöistä katkaistua. FCE syyllistyi ehkä hieman liikaa vain pallon potkimiseen sivurajasta yli, kun rauhassa olisi voinut avaamaan peliä laitalinkkien kautta. Tosin vaihtopelaajien puuttumisen takia riskit haluttiin minimoida. FCE pelasi joukkueena hyvin ja ainakin allekirjoittanut nautti pelaamisesta, vaikka altavastaajina oltiinkin. Tuomarilinja oli ihan hyvä, vaikka muutama takaapäin jaloille potkiminen jäikin viheltämättä. FCE:n olisi pitänyt käyttää paitsioansaa jo alusta pitäen, sillä toisen erän puolenvälin jälkeen FCE muutti hieman puolustustapaa ja suuri osa kotijoukkueen hyökkäyksistä päättyi paitsioon. Vastaavasti toisessa päädyssä vihellettiin vain kaksi paitsiota (vrt. viime vieraspeli, jolloin reilusti yli puolet hyökkäyksistä päättyi vihellykseen).

    Vain muutaman vakioavauspelaajan kanssa pelannut FCE pelasi siis joukkueena hyvin ja lisäksi jokaista yksittäistä pelaajaa täytyy onnitella hyvästä taistelusta. Jokainen pelasi tilanteet loppuun ja syötöt tavoittivat omia hyvällä prosentilla. Parannettavaa silti luonnollisestikin vielä jäi...