|
Su
15.06.-03 VAlku – FC Eurajoki 6
– 1 (3 - 0)
|
|
# 7 Paukamainen 6 - 1
|
Hamppi vapautti Paken läpiajoon, veto taka-alakulmaan
|
|
7
21 38 114 19
6 2 14
17
10
1
|
avauskokoonpano:
1 Arto Justen (mv)
6 Jere Kolu
10 Jarno Mäkinen
14 Tommi Kauramaa
2 Aarne Mäkinen
17 Niko Parviainen
21 Mikko Lehtinen
38 Jarno Haanpää
114 Aku Tormonen
19 Matti Mustonen
7 Teemu Paukamainen
|
vaihtopelaajat:
-
valmentajat:
Arto Haanpää
|
parhaat
maalipaikat:
Mölli:
kärkipotku 20m:stä kohti vasenta ylänurkkaa
-> mv torjui
epäsuora vapari: Pake siirsi, Möllin kova laukaus
-> päin puolustajaa
Jere:
nousi puolesta kentästä aina läpi asti ->
matala, kierteinen laukaus tolpan kautta ohi!
Pake:
Akun vapari vasemmalta, pallo putosi pilkulle, Pake laukoi
vasurillaan ohi pallosta!
mv:n harhasyöttö, ulkokierteinen laukaus puolustajan
kautta kohti alanurkkaa -> mv venytti kulmaksi
pari hyvää syöttöä Akun kanssa, ulkokierteinen
laukaus suoraan syötöstä 16:n viivalta ->
kiersi ohi oikealta
mv:n harhasyöttö, nostoyritys 25m:stä ->
ohi
2 kertaa kiersi liberon -> molemmilla kerroilla läpi
-> mv ehti ensin palloon
laukaus 20m:stä Tommin syötöstä ->
reilusti yli
Tommi:
Lehtisen heitto, Pake jatkoi päällään
Tommille -> joutui kurkottamaan liikaa ja laukaus meni ohi
takanurkasta
Lehtinen:
Paken pystysyöttö vasemmalle, mv ehti juuri ennen
Mikkoa pallolle
keskitys pilkun kohdalle (oikealta), Mikko eikä mv kumpikaan
osuneet palloon
|
vaihdot:
- |
erityistä:
jo kuudes sarjapeli ilman voittoa!
vain 11 pelaajaa (Iken piti tulla vaihtopenkille)
olosuhteisiin nähden hyvä ottelu
koko normaali puolustuslinja poissa (Timo, Henkka, Ulle, Tonto)
normaalista avauskokoonpanosta myös Kaukkila, Lepi, Esa,
Ike ja Jarno poissa
ensimmäinen erä kovaan myötätuuleen, toinen
vastatuuleen
FCE sai luotua muutamia hyviä maalipaikkoja, mutta viimeistely
ontui jälleen
puolustuksella riitti töitä, mutta selvitti suurimman
osan tilanteista mainiosti (ja ennenkaikkea nöyrästi)
Justen joutui muutaman kerran venymään (esim. torjui
läpiajon)
keskikenttä rakenteli muutaman todella näyttävän
hyökkäyksen, vain maalit jäivät puuttumaan...
varoitukset Möllille ja Hampille
Lommon 50. ottelu edustuksessa!
Paken 40. maali edustuksessa
|
|
Viime kaudella kolmosessa pelannutta VAlkua vastaan lähdettiin
kovasti vajaamiehisellä joukkueella. Mukaan saatiin vain
11 pelaajaa ja lisäksi Iken piti tulla myöhässä.
Ikeä ei kuitenkaan näkynyt ja FCE taisteli koko ottelun
ilman vaihtoja. Peliin lähdettiin poikkeuksellisesti yhdellä
kärjellä ja viidellä puolustajalla. Tarkoituksena
oli pitää oma maali (mahdollisimman) puhtaana ja tehdä
muutama maali vastahyökkäyksistä.
Ottelun alku lupasi hyvää, mutta avausmaali tuli liian
aikaisin. Vain vajaan 10min kohdalla Alku siirtyi onnekkaasti
1-0 -johtoon, kun laukaus muutti puolustajasta suuntaa ja kohosi
korkeuksiin mutta putosi juuri sopivasti tyhjään maaliin.
Erän kaksi muuta maalia rakennettiin niin hyvin, ettei
maalivahti Justenilla ollut mahdollisuuksia torjua niitä.
Silti vain kolme päästettyä maalia ensimmäisessä
erässä oli ihan hyvä saavutus kovaa kotijoukkuetta
vastaan.
Toisessa erässä kotijoukkue onnistui vielä kolmesti
ennenkuin FCE pääsi kaventamaan. Kärkeen siirtynyt
Hamppi sai pallon 16:n viivan taakse selkä maaliin päin.
Hampin nappisyöttö toiseen aaltoon Pakelle, joka pääsi
purjehtimaan vapaasti boxiin ja laukoi taka-alakulmaan kavennuksen
uransa 40.maalillaan. Vain hetken kuluttua maalista oli tulla
FCE:n toinen osuma. Jere sai pallon puolessakentässä
ja nousi komeasti parin vastustajan ohi vasemmasta laidasta
aina läpiajoon asti ja pääsi laukomaan 16:n sisältä.
Matala "surriainen" vain kiersi harmittavasti etutolpan
kautta ohi maalin!
FCE:n muista maalipaikoista vastasivat Mölli, Tommi, Pake
ja Lehtinen. Mölli kokeili 20m:stä kärkipotkullaan
maalivahdin hereilläoloa, mutta mv poimi upean laukauksen
aivan vasemmasta yläkulmasta. Paken toisesta läpiajosta
vihellettiin hieman erikoisesti epäsuora vapaapotku, jonka
Pake ja Mölli juonivat: Paken siirto ja Möllin kova
laukaus, joka pysähtyi kuitenkin puolustajaan. Pake pääsi
aiemminkin läpiajoon, mutta sillä kertaa mv ehti juoksupalloon
ensimmäisenä. Yksi FCE:n näyttävimmistä
hyökkäyksistä tuli kun Pake sai keskialueella
pallon ja syötti Akulle keskelle. Aku otti tyhjät
pois ja oli laukovinaan 16:n takaa, mutta syöttikin vielä
poikittain takaisin Pakelle, jonka ulkokierteinen laukaus suoraan
syötöstä kiersi kuitenkin vajaa metrin ohi oikean
alakulman. Myös Akun antamasta millimetrintarkasta vapaapotkusta
Pakelle tarjottiin tuhannen taalan paikkaa, mutta vasemman jalan
puoli-volley meni ohi pilkulle laskeutuneesta pallosta ja pomppasi
suoraan käteen! Maalivahdin huolimattomasta avauksesta
Pake pääsi kokeilemaan kauempaakin, mutta ulkokierteinen
laukaus 25m:stä kimposi puolustajan jalasta kohti taka-alakulmaa
ja mv sai venytettyä kätensä väliin pallon
liruessa kulmapotkuksi. Lommon maalipaikka tuli Lehtisen juonimasta
sivurajaheitosta: Pake jatkoi päällään heiton
16:n rajalle ja Tommi pääsi laukomaan volleystä,
mutta joutui kurottamaan liikaa ja laukaus suuntautui ohi takakulmasta.
Myös itse Lehtiselle tuli hyvä maalipaikka, kun keskitys
oikeasta laidasta tuli pilkun kohdalle, jossa mv ja Lehtinen
hyppäsivät pallolle kummankaan kuitenkaan osumatta
palloon.
FCE:n puolustus pelasi hyvän ottelun siitä huolimatta,
että normaali puolustuslinja oli syystä tai toisesta
poissa. Kotijoukkue rakenteli kerta toisensa jälkeen hyviä,
vaarallisia hyökkäyksiä, mutta FCE:n puolustus
sai suurimman osan ratkaisevista syötöistä katkaistua.
FCE syyllistyi ehkä hieman liikaa vain pallon potkimiseen
sivurajasta yli, kun rauhassa olisi voinut avaamaan peliä
laitalinkkien kautta. Tosin vaihtopelaajien puuttumisen takia
riskit haluttiin minimoida. FCE pelasi joukkueena hyvin ja ainakin
allekirjoittanut nautti pelaamisesta, vaikka altavastaajina
oltiinkin. Tuomarilinja oli ihan hyvä, vaikka muutama takaapäin
jaloille potkiminen jäikin viheltämättä.
FCE:n olisi pitänyt käyttää paitsioansaa
jo alusta pitäen, sillä toisen erän puolenvälin
jälkeen FCE muutti hieman puolustustapaa ja suuri osa kotijoukkueen
hyökkäyksistä päättyi paitsioon. Vastaavasti
toisessa päädyssä vihellettiin vain kaksi paitsiota
(vrt. viime vieraspeli, jolloin reilusti yli puolet hyökkäyksistä
päättyi vihellykseen).
Vain muutaman vakioavauspelaajan kanssa pelannut FCE pelasi
siis joukkueena hyvin ja lisäksi jokaista yksittäistä
pelaajaa täytyy onnitella hyvästä taistelusta.
Jokainen pelasi tilanteet loppuun ja syötöt tavoittivat
omia hyvällä prosentilla. Parannettavaa silti luonnollisestikin
vielä jäi...
|
|