|
9 15
21 4 7 40
11 19
8
5
1
|
avauskokoonpano:
1 Jussi Kaukkila (mv)
11 Jarno Levola
5 Henri Latva
19 Matti Mustonen
8 Toni Nummi
21 Mikko Lehtinen
4 Aku Tormonen
7 Teemu Paukamainen
40 Timi Hilakari
9 Teemu Leppänen
15 Ikenna Anugwon
|
vaihtopelaajat:
2 Aarne Mäkinen
3 Esa Lindroos
6 Jere Kolu
14 Tommi Kauramaa
?? Mika Ojala
valmentajat:
Mika Ojala
Arto Haanpää
|
parhaat
maalipaikat:
Lehtinen:
Iken keskitys oikealta, ohjaus takanurkalta -> 1m ohi etualakulmasta
Pake:
laukaus 20m:stä -> reilusti yli
laukaus 18m:stä -> päin puolustajaa, pallo kimposi
Esalle...
Esa:
...laukaus 20m:stä -> reilusti yli
Timi:
laukaus 30m:stä -> yli
Ike:
muutaman kerran pääsi irti laidasta, puolustus katkaisi
syötöt
nousi keskeltä, Lepi & Timi laidoissa vapaana ->
syöttö/laukaus(?) päädystä yli
Jere:
upeaa syöttelyä kk:ltä ja hyökkääjiltä,
Jerelle vetopaikka 16m:stä -> laukaus ohi takanurkasta
|
vaihdot:
45min
Leppänen <-> Lindroos
Nummi <-> Mäkinen
n.60min
Mustonen <-> Kauramaa
n.65min
Tormonen <-> Kolu
n.70min
"Timi" <-> Ojala |
erityistä:
kauden seitsemäs sarjapeli ja jo kuudes tappio
ensimmäinen erä tasainen (1-1)
toisessa erässä kotijoukkue meni menojaan (heti
2 lahjamaalia erän alkuun)
varoitukset Akulle ja Jerelle
hyvä tuomarilinja (tosin kotijoukkueen rp:tä edelsi
käsivirhe)
Esan viimeinen ottelu ???
Laakso palautti peliasun ennen ottelua
Jussi joutui venymään pari kertaa paraatitorjuntaan
(torjui mm. parit läpiajot!)
toisen erän puolenvälin jälkeen FCE odotteli
vain loppuvihellystä ja kotijoukkue pääsi tekemään
(yhtä lukuunottamatta) kaikki maalinsa lähietäisyydeltä
|
| Peli FC Rauma2:sta
vastaan alkoi tasaisissa merkeissä. Kumpikin joukkue piti
palloa yhtä paljon ja kumpaankin päähän
saatiin muutamia hyökkäyksiä. Pelin edetessä
kotijoukkue sai luotua vaarallisemmat tilanteet. Puolustus ja
ennen kaikkea maalivahti Kaukkila hoitivat tilanteet kuitenkin
mallikkaasti. Avausmaali tuli hieman harmittavalla tavalla,
kun raumalaishyökkääjä heittäytyi boxissa
rangaistuspotkun arvoisesti. Kukaan puolustajista ei myöntänyt
koskeneensa hyökkääjään ja lisäksi
pallo osui raumalaisen käteen hieman ennen heittäytymistä.
Kaukkila aavisti väärään suuntaan ja pallo
löysi tiensä vasempaan alakulmaan. Vain muutamia minuutteja
myöhemmin FCE sai myös rankkarin, kun pallo osui raumalaispuolustajan
käteen. Pake sijoitti kauden kahdeksannen rp-maalinsa tarkasti
vasempaan alakulmaan ja peli oli tasan.
Erätauolla tehdyt vaihdot (Lepi ja Tonto pois kentältä)
näkyivät FCE:n pelissä heti erän ensiminuuteista
lähtien. Kahdesta ensimmäisestä hyökkäyksestä
kaksi maalia ja peli 50min kohdalla jo ratkaisevasti 3-1. FCE
tuntui jo luovuttaneen eikä kunnon hyökkäyksiäkään
meinattu saada aikaiseksi. Pikku hiljaa kuitenkin FCE:kin sai
taas pelinsä kulkemaan hetkittäin, mutta kotijoukkue
oli selvästi parempi ja motivoituneempi. Näin raumalaiset
tekivät tasaiseen tahtiin vielä muutaman maalin ja
voitti lopulta murskaavasti 7-1.
FCE ei montaa maalipaikkaa ottelussa saanut. Lähimpänä
maalintekoa olivat Lehtinen, Jere, Pake ja Esa. Lehtisen loistopaikka
tuli kun Möllin millimetrintarkka juoksupallo tavoitti
Iken päädystä. Ike keskitti puolustuksen yli
takanurkalle, jossa Lehtinen pääsi täysin vapaasti
ohjaamaan volleystä, mutta ohjaus meni valitettavasti vajaa
metrin ohi etualakulmasta. Pake, Timi ja Esa pelasivat vuorostaan
Jerelle hyvän vetopaikan 16:n rajalle upeilla yhden kosketuksen
syötöillä, mutta laukaus suuntautui ohi taka-alakulmasta.
Pake vuorostaan koitti parikin kertaa kaukolaukauksella yllättää
raumalaisveskaria mutta huonolla menestyksellä: ensimmäinen
laukaus yli, toinen päin puolustajaa. Puolustajasta kimmonnut
pallo tuli kuitenkin Esalle, jonka laukaus 16:n takaa epäonnistui
ja meni selvästi yli. Myös Timi kokeili yllättäen
30m:stä laukausta, mutta tämäkin laukaus meni
yli maalin.
FCE:n voitottomien ottelujen sarja sai jälleen jatkoa,
vaikka ensimmäinen erä vielä lupasikin hyvää.
Liian usein tällä kaudella ensimmäinen erä
on ollut hyvää peliä ja toisessa erässä
on notkahdettu pahasti. Lisäksi motivaatio tuntuu loppuvan
parin-kolmen maalin tappioasemassa kuin seinään. Nytkin
kotijoukkue pääsi tekemään lähes kaikki
maalinsa lähietäisyydeltä siten, ettei Kaukkilalla
ollut hirveästi mahdollisuuksia torjua laukauksia/puskuja.
Etenkin nyt kun joukkueen parhaisiin pelaajiin kuuluneet Laakso,
Uola & Lindroos (lopettaako Esa vai ei?) ovat poissa, pitäisi
muiden parantaa peliään sen verran ettei Jussin tarvitsisi
poimia palloa moneen kertaan selkänsä takaa. Ja edelleenkin
laukauksia ja maalintekoa pitäisi harjoitella selvästi
enemmän. Jos pelissä tulee vain kourallinen maalipaikkoja,
olisi niistä syytä tehdä paremmalla onnistumisprosentilla
maaleja, muuten ei pisteitä heru.
|