päivitetty: 15.07.03   © 2003 TP
ETUSIVU   UUTISET   JOUKKUE   PELIRAPORTIT   OTTELUOHJELMA   TILASTOT   MUUT 
Ti 01.07.-03  FC Rauma2 – FC Eurajoki  7 – 1 (1 - 1)

# 7 Paukamainen  1 - 1 rp
käsivirhe boxissa -> rp -> veto aivan vasempaan alanurkkaan

9         15


21         4          7         40


11          19            8
5

1
avauskokoonpano:
  1 Jussi Kaukkila (mv)
11 Jarno Levola
  5 Henri Latva
19 Matti Mustonen
  8 Toni Nummi
21 Mikko Lehtinen
  4 Aku Tormonen
  7 Teemu Paukamainen
40 Timi Hilakari
  9 Teemu Leppänen
15 Ikenna Anugwon
vaihtopelaajat:
  2 Aarne Mäkinen
  3 Esa Lindroos
  6 Jere Kolu
14 Tommi Kauramaa
?? Mika Ojala

valmentajat:
     Mika Ojala
     Arto Haanpää
parhaat maalipaikat:
Lehtinen:
  • Iken keskitys oikealta, ohjaus takanurkalta -> 1m ohi etualakulmasta
  • Pake:
  • laukaus 20m:stä -> reilusti yli
  • laukaus 18m:stä -> päin puolustajaa, pallo kimposi Esalle...
  • Esa:
  • ...laukaus 20m:stä -> reilusti yli
  • Timi:
  • laukaus 30m:stä -> yli
  • Ike:
  • muutaman kerran pääsi irti laidasta, puolustus katkaisi syötöt
  • nousi keskeltä, Lepi & Timi laidoissa vapaana -> syöttö/laukaus(?) päädystä yli
  • Jere:
  • upeaa syöttelyä kk:ltä ja hyökkääjiltä, Jerelle vetopaikka 16m:stä -> laukaus ohi takanurkasta
  • vaihdot:
    45min
      Leppänen <-> Lindroos
      Nummi <-> Mäkinen

    n.60min
      Mustonen <-> Kauramaa

    n.65min
      Tormonen <-> Kolu

    n.70min
      "Timi" <-> Ojala
    erityistä:
  • kauden seitsemäs sarjapeli ja jo kuudes tappio
  • ensimmäinen erä tasainen (1-1)
  • toisessa erässä kotijoukkue meni menojaan (heti 2 lahjamaalia erän alkuun)
  • varoitukset Akulle ja Jerelle
  • hyvä tuomarilinja (tosin kotijoukkueen rp:tä edelsi käsivirhe)
  • Esan viimeinen ottelu ???
  • Laakso palautti peliasun ennen ottelua
  • Jussi joutui venymään pari kertaa paraatitorjuntaan (torjui mm. parit läpiajot!)
  • toisen erän puolenvälin jälkeen FCE odotteli vain loppuvihellystä ja kotijoukkue pääsi tekemään (yhtä lukuunottamatta) kaikki maalinsa lähietäisyydeltä
  • Peli FC Rauma2:sta vastaan alkoi tasaisissa merkeissä. Kumpikin joukkue piti palloa yhtä paljon ja kumpaankin päähän saatiin muutamia hyökkäyksiä. Pelin edetessä kotijoukkue sai luotua vaarallisemmat tilanteet. Puolustus ja ennen kaikkea maalivahti Kaukkila hoitivat tilanteet kuitenkin mallikkaasti. Avausmaali tuli hieman harmittavalla tavalla, kun raumalaishyökkääjä heittäytyi boxissa rangaistuspotkun arvoisesti. Kukaan puolustajista ei myöntänyt koskeneensa hyökkääjään ja lisäksi pallo osui raumalaisen käteen hieman ennen heittäytymistä. Kaukkila aavisti väärään suuntaan ja pallo löysi tiensä vasempaan alakulmaan. Vain muutamia minuutteja myöhemmin FCE sai myös rankkarin, kun pallo osui raumalaispuolustajan käteen. Pake sijoitti kauden kahdeksannen rp-maalinsa tarkasti vasempaan alakulmaan ja peli oli tasan.

    Erätauolla tehdyt vaihdot (Lepi ja Tonto pois kentältä) näkyivät FCE:n pelissä heti erän ensiminuuteista lähtien. Kahdesta ensimmäisestä hyökkäyksestä kaksi maalia ja peli 50min kohdalla jo ratkaisevasti 3-1. FCE tuntui jo luovuttaneen eikä kunnon hyökkäyksiäkään meinattu saada aikaiseksi. Pikku hiljaa kuitenkin FCE:kin sai taas pelinsä kulkemaan hetkittäin, mutta kotijoukkue oli selvästi parempi ja motivoituneempi. Näin raumalaiset tekivät tasaiseen tahtiin vielä muutaman maalin ja voitti lopulta murskaavasti 7-1.

    FCE ei montaa maalipaikkaa ottelussa saanut. Lähimpänä maalintekoa olivat Lehtinen, Jere, Pake ja Esa. Lehtisen loistopaikka tuli kun Möllin millimetrintarkka juoksupallo tavoitti Iken päädystä. Ike keskitti puolustuksen yli takanurkalle, jossa Lehtinen pääsi täysin vapaasti ohjaamaan volleystä, mutta ohjaus meni valitettavasti vajaa metrin ohi etualakulmasta. Pake, Timi ja Esa pelasivat vuorostaan Jerelle hyvän vetopaikan 16:n rajalle upeilla yhden kosketuksen syötöillä, mutta laukaus suuntautui ohi taka-alakulmasta. Pake vuorostaan koitti parikin kertaa kaukolaukauksella yllättää raumalaisveskaria mutta huonolla menestyksellä: ensimmäinen laukaus yli, toinen päin puolustajaa. Puolustajasta kimmonnut pallo tuli kuitenkin Esalle, jonka laukaus 16:n takaa epäonnistui ja meni selvästi yli. Myös Timi kokeili yllättäen 30m:stä laukausta, mutta tämäkin laukaus meni yli maalin.

    FCE:n voitottomien ottelujen sarja sai jälleen jatkoa, vaikka ensimmäinen erä vielä lupasikin hyvää. Liian usein tällä kaudella ensimmäinen erä on ollut hyvää peliä ja toisessa erässä on notkahdettu pahasti. Lisäksi motivaatio tuntuu loppuvan parin-kolmen maalin tappioasemassa kuin seinään. Nytkin kotijoukkue pääsi tekemään lähes kaikki maalinsa lähietäisyydeltä siten, ettei Kaukkilalla ollut hirveästi mahdollisuuksia torjua laukauksia/puskuja. Etenkin nyt kun joukkueen parhaisiin pelaajiin kuuluneet Laakso, Uola & Lindroos (lopettaako Esa vai ei?) ovat poissa, pitäisi muiden parantaa peliään sen verran ettei Jussin tarvitsisi poimia palloa moneen kertaan selkänsä takaa. Ja edelleenkin laukauksia ja maalintekoa pitäisi harjoitella selvästi enemmän. Jos pelissä tulee vain kourallinen maalipaikkoja, olisi niistä syytä tehdä paremmalla onnistumisprosentilla maaleja, muuten ei pisteitä heru.