päivitetty: 15.07.03   © 2003 TP
ETUSIVU   UUTISET   JOUKKUE   PELIRAPORTIT   OTTELUOHJELMA   TILASTOT   MUUT 
Ti 08.07.-03  IKiri – FC Eurajoki  0 – 0 (0 - 0)

-
-

15


11         40         38         7

21      4
6                           8
2

1
avauskokoonpano:
  1 Jussi Kaukkila (mv)
  6 Jere Kolu
  2 Sam Fagerlund
  8 Toni Nummi
21 Mikko Lehtinen
  4 Aku Tormonen
11 Jarno Levola
40 Timi Hilakari
38 Jarno Haanpää
  7 Teemu Paukamainen
15 Ikenna Anugwon
vaihtopelaajat:
2? Aarne Mäkinen
  3 Janne Elonen
  9 Teemu Leppänen
14 Tommi Kauramaa (ei pelannut)
19 Matti Mustonen

valmentajat:
     Mika Ojala
     Arto Haanpää
parhaat maalipaikat:
Mölli:
  • sisäkierteinen laukaus puolesta kentästä -> maalin katolle!
  • Pake pudotti keskityksen pilkulle, -> suoraan Mökön reiteen -> pallo karkasi mv:lle
  • Pake:
  • vapari 18m:stä -> sisäkierteinen nosto etunurkkaa kohti -> kimposi muurista pallonmitan ohi
  • vapari 25m:stä -> yritti ulkokierteistä vetoa vas.alanurkkaan -> kierteetön laukaus metrin ohi
  • vasemman jalan volley 20m:stä -> ohi etukulmasta
  • Samin vapari puolestakentästä -> pusku 11m:stä puolustajan päähän
  • Levola:
  • läpi vasemmalta, laukaus pilkun jälkeen -> sivuverkkoon!
  • Ike:
  • pari-kolme kertaa yksinläpi -> aikaili joka kerta ja laukoi joko päin puolustajaa tai yli!
  • Lepi:
  • melkein läpi, laukaus pilkun jälkeen -> puolustaja sai jalan väliin
  • pari kertaa irti laidasta, yritti joka kerta syöttää -> vastustaja väliin
  • Elonen:
  • kokeili 25m:stä kaukolaukausta -> n.1m ohi etunurkasta
  • Lehtinen:
  • nousi päätyviivaa pitkin, syöttö/laukaus(?) pakin jalasta päädystä yli
  • Timi:
  • pääsi 2 kertaa puskemaan pilkulta -> molemmat yli
  • vaihdot:
    30min
      Haanpää <-> Leppänen
      Tormonen <-> Mustonen
      Lehtinen <-> Elonen

    n.75min
      Anugwon <-> Mäkinen
    erityistä:
  • kauden toinen piste ja ensimmäinen vieraspiste
  • IKiri sarjakakkosena ennen ottelua
  • tasaista keskialueen vääntöä alusta loppuun
  • ei varoituksia FCE:lle (ei edes Eloselle), Kirille n.3 kpl
  • ailahteleva tuomarilinja eikä varoituksiakaan annettu kovin helpolla
  • Elosen & Samin comeback-ottelu
  • ottelun ehdoton sankari: Jussi Kaukkila!
  • Jussi teki muutaman ilmiömäisen torjunnan lähietäisyydeltä (ja pelasi muutenkin virheettömän ottelun)
  • FCE pelasi joukkueena hyvin ja taisteli väkisin yhden pisteen
  • ... tosin kolmekin oli tarjolla, mutta hyvistäkään paikoista ei saatu maaleja
  • toiseen erään FCE:n taktiikka muuttui: Lepi Iken kanssa kärkeen
  • Tommi ei saanut taaskaan peliaikaa!
  • Elosen uran 50. ottelu
  • Möllin 60. ottelu edustuksessa
  • FCE:n historian ensimmäinen 0-0 -peli
  • FCE lähti hakemaan vähintään pistettä sarjakakkoselta Ihodelta. Kovin puolustusvoittoisella taktiikalla pelannut FCE pelasi vain yhdellä kärjellä, mutta karvasi voimakkaasti jo ylhäältä. Kova paine kotijoukkueen puolustajiin tuotti muutamia harhasyöttöjä ja niistä kehittyi loistopaikkoja FCE:lle, mutta tälläkin kertaa maalinteko oli aivan liian vaikeaa. Ottelu oli alusta pitäen tasaista vääntöä ja kumpikin joukkue sai tukun loistavia paikkoja. Vaikka kumpikin maalivahti onnistui pitämään nollan, pääsi kotijoukkueen mv huomattavasti helpommalla. Jussi taas joutui venymään 4-5 kertaa aivan ilmiömäisiin pelastuksiin. Kaikki pahimmat tilanteet tulivat lähietäisyydeltä, mutta Jussin refleksit olivat tänään kunnossa ja hän torjui muutaman "varman maalinkin". FCE haaskasi kaikki paikkansa laukomalla joko yli, ohi tai päin puolustajaa.

    FCE:n parhaat paikat tulivat tällä kertaa Ikelle, Möllille, Lepille, Pakelle ja Levolalle. Ike pääsi ainakin pari-kolme kertaa yksinläpi, mutta aikaili lähes joka kerta niin, että puolustaja pääsi peittämään laukauksen. Kerran Ike laukoi ajoissa, mutta veto useita metrejä yli maalin. Mölli puolestaan pääsi kokeilemaan "vähän" kauempaa, kun Pake pudotti pallon keskialueella Möllille, jonka sisäkierteinen roikkulaukaus putosi maalin katolle! Hieman paremmalla tuurilla pallo olisi pudonnut vastustamattomasti riman alapuolelle... Möllin toinen paikka tuli sekin Paken pudottaessa päällään keskityksen pilkulle. Haltuunotto hieman epäonnistui ja pallo osui Mökön reiteen(?) ja karkasi siitä aina maalivahdille asti. Iken tavoin Lepi pääsi muutaman kerran karkuun, mutta yritti harhauttaa pakin tai syöttää, mutta joka kerta vastustaja pääsi jalkoineen väliin. Kerran hän nousi väkisin boxiin ja pääsi vielä laukomaankin, mutta silläkin kertaa puolustaja sai peitettyä laukauksen. Läpiajoon vasemmalta pääsi myös Jarno, mutta hän ajautui liian pieneen kulmaan ja hyvä laukaus sujahti sivuverkkoon. Viime aikoina ahkerasti vapaapotkuja harjoitellut Pake pääsi kahdesti kokeilemaan vapaapotkutaitojaan. Ensimmäisestä ulkokierteiseksi aiotusta laukauksesta (25m:stä) jäi kierre puuttumaan ja laukaus meni metrin verran ohi vasemmasta alanurkasta. Toinen yritys olikin sitten tuottaa tulosta: sisäkierteinen nosto kohti etuylänurkkaa olisi painunut aivan tolpan viereen, mutta pallo osui harmittavasti juuri ja juuri muuriin ja muutti aavistuksen suuntaa -> Pallo leijaili vain pallonmitan ohi etunurkasta. Heti ottelun alkuminuuteilla Pake pääsi kokeilemaan 20m:stä vasurillaan, mutta volley epäonnistui ja meni ohi etunurkasta. Samin keskialueen vaparista Pake puolestaan pääsi puskemaan pilkun takaa, mutta pusku osui puolustajan päähän ja kimposi siitä korkeuksiin. Myös Timi pääsi muutaman kerran kokeilemaan päällään maalintekoa, mutta kummallakin kertaa pusku suuntautui yli maalin. Kaukolaukauksella maalia puolestaan yrittivät Elonen ja Jere. Jeren laukaus meni selvästi yli, kun Elkun laukaus meni vain metrin-pari ohi etunurkasta. Hyvän karvauksen tuloksena Lehtinen pääsi nousemaan päätyviivaa pitkin vasemmalta, mutta syöttö / laukaus (?) kimposi puolustajan jalasta yli päädystä.

    Ottelu oli siis todella tasainen ja kumpikin joukkue oli todella lähellä onnistua maalinteossa. Hieman pelin kulusta kertoo se, että FCE ei ottanut ainuttakaan varoitusta ja pelasi muutenkin puhtaasti ja ennenkaikkea joukkueena. Kotijoukkue puolestaan syyllistyi tuttuun tapaan ajoittain turhaan (takaapäin) jaloille potkimiseen ja purnasi tuomarille lähes jokaisesta vihellyksestä. FCE:n taktiikka onnistui täydellisesti ja karvaus tuotti muutaman kerran hyvän tilanteen, mutta tärkein eli maali jäi tekemättä. Toiseen erään Keke nosti Lepin Iken seuraksi kärkeen. Näin hyökkäyksiin saatiin lisää väkeä, mutta tämä johti siihen, että keskikenttä jäi liian alas ja kk:n ja hyökkääjien väliin jäi liikaa tyhjää. Loppupuoliskolla FCE pyrki vain pitkillä avauksilla tavoitella hyökkääjiä, mutta suurin osa näistä onnistuttiin katkaisemaan. Kun FCE pelasi rauhallisesti maata pitkin, sai se huomattavasti paremmin rakenneltua tilanteita. Toivottavasti jatkossakin keskikenttä pelaisi palloa enemmän maata pitkin eikä syyllistyisi allekirjoittaneen tavoin potkimaan "pitkää päätyyn"...