|
15
11 40 38 7
21 4
6
8
2
1
|
avauskokoonpano:
1 Jussi Kaukkila (mv)
6 Jere Kolu
2 Sam Fagerlund
8 Toni Nummi
21 Mikko Lehtinen
4 Aku Tormonen
11 Jarno Levola
40 Timi Hilakari
38 Jarno Haanpää
7 Teemu Paukamainen
15 Ikenna Anugwon
|
vaihtopelaajat:
2? Aarne Mäkinen
3 Janne Elonen
9 Teemu Leppänen
14 Tommi Kauramaa (ei pelannut)
19 Matti Mustonen
valmentajat:
Mika Ojala
Arto Haanpää
|
parhaat
maalipaikat:
Mölli:
sisäkierteinen laukaus puolesta kentästä ->
maalin katolle!
Pake pudotti keskityksen pilkulle, -> suoraan Mökön
reiteen -> pallo karkasi mv:lle
Pake:
vapari 18m:stä -> sisäkierteinen nosto etunurkkaa
kohti -> kimposi muurista pallonmitan ohi
vapari 25m:stä -> yritti ulkokierteistä vetoa
vas.alanurkkaan -> kierteetön laukaus metrin ohi
vasemman jalan volley 20m:stä -> ohi etukulmasta
Samin vapari puolestakentästä -> pusku 11m:stä
puolustajan päähän
Levola:
läpi vasemmalta, laukaus pilkun jälkeen -> sivuverkkoon!
Ike:
pari-kolme kertaa yksinläpi -> aikaili joka kerta
ja laukoi joko päin puolustajaa tai yli!
Lepi:
melkein läpi, laukaus pilkun jälkeen -> puolustaja
sai jalan väliin
pari kertaa irti laidasta, yritti joka kerta syöttää
-> vastustaja väliin
Elonen:
kokeili 25m:stä kaukolaukausta -> n.1m ohi etunurkasta
Lehtinen:
nousi päätyviivaa pitkin, syöttö/laukaus(?)
pakin jalasta päädystä yli
Timi:
pääsi 2 kertaa puskemaan pilkulta -> molemmat
yli
|
vaihdot:
30min
Haanpää <-> Leppänen
Tormonen <-> Mustonen
Lehtinen <-> Elonen
n.75min
Anugwon <-> Mäkinen
|
erityistä:
kauden toinen piste ja ensimmäinen vieraspiste
IKiri sarjakakkosena ennen ottelua
tasaista keskialueen vääntöä alusta loppuun
ei varoituksia FCE:lle (ei edes Eloselle),
Kirille n.3 kpl
ailahteleva tuomarilinja eikä varoituksiakaan annettu
kovin helpolla
Elosen & Samin comeback-ottelu
ottelun ehdoton sankari: Jussi Kaukkila!
Jussi teki muutaman ilmiömäisen torjunnan lähietäisyydeltä
(ja pelasi muutenkin virheettömän
ottelun)
FCE pelasi joukkueena hyvin ja taisteli väkisin yhden
pisteen
... tosin kolmekin oli tarjolla, mutta hyvistäkään
paikoista ei saatu maaleja
toiseen erään FCE:n taktiikka muuttui: Lepi Iken
kanssa kärkeen
Tommi ei saanut taaskaan peliaikaa!
Elosen uran 50. ottelu
Möllin 60. ottelu edustuksessa
FCE:n historian ensimmäinen 0-0 -peli
|
|
FCE lähti hakemaan vähintään pistettä
sarjakakkoselta Ihodelta. Kovin puolustusvoittoisella taktiikalla
pelannut FCE pelasi vain yhdellä kärjellä, mutta
karvasi voimakkaasti jo ylhäältä. Kova paine
kotijoukkueen puolustajiin tuotti muutamia harhasyöttöjä
ja niistä kehittyi loistopaikkoja FCE:lle, mutta tälläkin
kertaa maalinteko oli aivan liian vaikeaa. Ottelu oli alusta
pitäen tasaista vääntöä ja kumpikin
joukkue sai tukun loistavia paikkoja. Vaikka kumpikin maalivahti
onnistui pitämään nollan, pääsi kotijoukkueen
mv huomattavasti helpommalla. Jussi taas joutui venymään
4-5 kertaa aivan ilmiömäisiin pelastuksiin. Kaikki
pahimmat tilanteet tulivat lähietäisyydeltä,
mutta Jussin refleksit olivat tänään kunnossa
ja hän torjui muutaman "varman maalinkin". FCE
haaskasi kaikki paikkansa laukomalla joko yli, ohi tai päin
puolustajaa.
FCE:n parhaat paikat tulivat tällä kertaa Ikelle,
Möllille, Lepille, Pakelle ja Levolalle. Ike pääsi
ainakin pari-kolme kertaa yksinläpi, mutta aikaili lähes
joka kerta niin, että puolustaja pääsi peittämään
laukauksen. Kerran Ike laukoi ajoissa, mutta veto useita metrejä
yli maalin. Mölli puolestaan pääsi kokeilemaan
"vähän" kauempaa, kun Pake pudotti pallon
keskialueella Möllille, jonka sisäkierteinen roikkulaukaus
putosi maalin katolle! Hieman paremmalla tuurilla pallo olisi
pudonnut vastustamattomasti riman alapuolelle... Möllin
toinen paikka tuli sekin Paken pudottaessa päällään
keskityksen pilkulle. Haltuunotto hieman epäonnistui ja
pallo osui Mökön reiteen(?) ja karkasi siitä
aina maalivahdille asti. Iken tavoin Lepi pääsi muutaman
kerran karkuun, mutta yritti harhauttaa pakin tai syöttää,
mutta joka kerta vastustaja pääsi jalkoineen väliin.
Kerran hän nousi väkisin boxiin ja pääsi
vielä laukomaankin, mutta silläkin kertaa puolustaja
sai peitettyä laukauksen. Läpiajoon vasemmalta pääsi
myös Jarno, mutta hän ajautui liian pieneen kulmaan
ja hyvä laukaus sujahti sivuverkkoon. Viime aikoina ahkerasti
vapaapotkuja harjoitellut Pake pääsi kahdesti kokeilemaan
vapaapotkutaitojaan. Ensimmäisestä ulkokierteiseksi
aiotusta laukauksesta (25m:stä) jäi kierre puuttumaan
ja laukaus meni metrin verran ohi vasemmasta alanurkasta. Toinen
yritys olikin sitten tuottaa tulosta: sisäkierteinen nosto
kohti etuylänurkkaa olisi painunut aivan tolpan viereen,
mutta pallo osui harmittavasti juuri ja juuri muuriin ja muutti
aavistuksen suuntaa -> Pallo leijaili vain pallonmitan ohi
etunurkasta. Heti ottelun alkuminuuteilla Pake pääsi
kokeilemaan 20m:stä vasurillaan, mutta volley epäonnistui
ja meni ohi etunurkasta. Samin keskialueen vaparista Pake puolestaan
pääsi puskemaan pilkun takaa, mutta pusku osui puolustajan
päähän ja kimposi siitä korkeuksiin. Myös
Timi pääsi muutaman kerran kokeilemaan päällään
maalintekoa, mutta kummallakin kertaa pusku suuntautui yli maalin.
Kaukolaukauksella maalia puolestaan yrittivät Elonen ja
Jere. Jeren laukaus meni selvästi yli, kun Elkun laukaus
meni vain metrin-pari ohi etunurkasta. Hyvän karvauksen
tuloksena Lehtinen pääsi nousemaan päätyviivaa
pitkin vasemmalta, mutta syöttö / laukaus (?) kimposi
puolustajan jalasta yli päädystä.
Ottelu oli siis todella tasainen ja kumpikin joukkue oli todella
lähellä onnistua maalinteossa. Hieman pelin kulusta
kertoo se, että FCE ei ottanut ainuttakaan varoitusta ja
pelasi muutenkin puhtaasti ja ennenkaikkea joukkueena. Kotijoukkue
puolestaan syyllistyi tuttuun tapaan ajoittain turhaan (takaapäin)
jaloille potkimiseen ja purnasi tuomarille lähes jokaisesta
vihellyksestä. FCE:n taktiikka onnistui täydellisesti
ja karvaus tuotti muutaman kerran hyvän tilanteen, mutta
tärkein eli maali jäi tekemättä. Toiseen
erään Keke nosti Lepin Iken seuraksi kärkeen.
Näin hyökkäyksiin saatiin lisää väkeä,
mutta tämä johti siihen, että keskikenttä
jäi liian alas ja kk:n ja hyökkääjien väliin
jäi liikaa tyhjää. Loppupuoliskolla FCE pyrki
vain pitkillä avauksilla tavoitella hyökkääjiä,
mutta suurin osa näistä onnistuttiin katkaisemaan.
Kun FCE pelasi rauhallisesti maata pitkin, sai se huomattavasti
paremmin rakenneltua tilanteita. Toivottavasti jatkossakin keskikenttä
pelaisi palloa enemmän maata pitkin eikä syyllistyisi
allekirjoittaneen tavoin potkimaan "pitkää päätyyn"...
|