päivitetty: 23.07.03   © 2003 TP
ETUSIVU   UUTISET   JOUKKUE   PELIRAPORTIT   OTTELUOHJELMA   TILASTOT   MUUT 
Ti 22.07.-03  PiTU – FC Eurajoki  1 – 2 (1 - 2)

#11 Levola  0 - 1
Aku avasi keskiviivalta, Pake kääntyi ja jatkoi Jarnon läpi vasemmalta -> laukaus taka-alakulmaan ohi vastaan syöksyneen maalivahdin
#11 Levola  0 - 2
Pake antoi oik.laitaan Nikolle, Nikon upea keskitys pilkulle ja Jarno jatkoi päällään alakulmaan

11         7


21             4               9


13      19        15       17
8

1
avauskokoonpano:
  1 Jussi Kaukkila (mv)
13 Aarne Mäkinen
19 Matti Mustonen
  8 Toni Nummi
15 Ikenna Anugwon
17 Niko Parviainen
21 Mikko Lehtinen
  4 Aku Tormonen
  9 Teemu Leppänen
11 Jarno Levola
  7 Teemu Paukamainen
vaihtopelaajat:
  6 Jere Kolu
25 Mika Ojala
38 Jarno Haanpää

valmentajat:
     Mika Ojala
     Arto Haanpää
parhaat maalipaikat:
Pake:
  • Akun millimetrintarkka kulma maalille, Paken puolivolley 3m:stä -> rimaa hipoen yli!
  • 3 vapaapotkua: 1) kova laukaus päin mv:ia, 2) ulkokierteinen laukaus muuriin, 3) sisäkierteinen laukaus 1m ohi
  • vasemmalta läpi, mv tuli hyvin vastaan ja ehti pallolle ensin
  • 1vs1-tilanne boxissa, mutta syötti Hampille pilkun kohdalle...
  • Hamppi:
  • ... joka otti pallon haltuun ja laukoi kovan matalan laukauksen -> mv torjui ja poimi myös irtopallon
  • Levola:
  • maalin lisäksi ainakin 3 kertaa läpi -> mv torjui + yli jne.
  • nappasi ainakin parin harhasyötön -> tyhjät pois ja laukaus -> kaikki(?) yli
  • olisi päässyt aivan yksin läpi, mutta ehti juuri ja juuri paitsioon
  • Mölli:
  • pari-kolme volleytä kulman jälkeen -> pysähtyi puolustajiin
  • Jere:
  • ainakin neljä vahvaa nousua vasemmalta, kolme laukausta metrin ohi taka-alakulmasta + yksi reilusti yli
  • Lepi:
  • oikeasta laidasta läpi, työnnettiin selästä nurin juuri ennen boxia
  • Lehtinen:
  • vasemmasta laidasta läpi, puolustaja peitti keskityksen/ laukauksen kulmaksi
  • vaihdot:
    45min
      Tormonen <-> Haanpää
      Lehtinen <-> Kolu

    n.75min
      Mustonen <-> Ojala
    erityistä:
  • kauden avausvoitto !!!
  • peli kulki ajoittain hyvin ja maalipaikkoja riitti
  • surkea tuomarilinja: jälkipelit jäi viheltämättä, koko ajan takaapäin jaloille (silti vain 2 tai 3 varoitusta), pallo kävi Parren käteen maalin edessä (ei rankkaria), Jarno revittiin kädestä nurin läpiajosta (vain varoitus) jne... linjamiehet sentään vihelsivät hyvin
  • Jussi teki jälleen muutaman tärkeän torjunnan (mm. pari läpiajoa)
  • viimeiset 10 min FCE keskittyi lähinnä vain puolustamiseen
  • puolustus pelasi hyvän, lähes virheettömän ottelun ja paitsioansat toimivat erinomaisesti
  • myös muu joukkue pelasi hyvin tilanteet loppuun ja karvauskin toimi
  • pelinrakentelu toimi ajoittain todella hyvin, vasta loppuhetkillä alkoi "pitkä päätyyn"-tyyli
  • Akun jouduttua vaihtoon, kotijoukkue sai keskikentän keskustan paremmin haltuun ja FCE:n hyökkäykset vähenivät
  • tosin myös Mölli rakensi useita tilanteita vastustajan päätyyn
  • Jarnon avausmaali(t) FCE:n paidassa
  • Hampin uran 20. ottelu
  • Paken uran 20. syöttöpiste
  • Parren ensimmäinen syöttöpiste FCE:ssä
  • Kauden toistaiseksi tärkeimpään otteluun lähdettiin voitto mielessä. Ottelun alku lupasikin hyvää, vaikka kotijoukkue pitikin palloa enemmän. Tosin "hallinta" oli vain näennäistä, sillä palloa liikuteltiin edestakaisin puolustuksessa ja pitkät avaussyötöt FCE:n puolustus katkaisi varmasti. FCE:n hyökkäykset puolestaan rakennettiin laitoja pitkin ja kotijoukkueen puolustus oli vaikeuksissa pariinkin otteeseen ennen avausmaalia. Myös kotijoukkueen lukuisat oman pään harhasyötöt antoivat FCE:lle hyviä tilanteita, mutta niitä ei yhtä lukuun ottamatta onnistuttu hyödyntämään. Ottelun avausmaali tuli upean kuvion päätteeksi: Aku sai pallon vas.laidasta keskiviivalle ja syötti tarkasti Pakelle, joka kääntyi ja jatkoi pallon pystyyn, jolloin Levola pääsi karkuun puolustukselta. Laukaus taka-alakulmaan ohi vastaan syöksyneen maalivahdin ja Jarnon avausmaali FCE:n paidassa näki päivänvalon. Viitisen minuuttia myöhemmin Pake ja Lepi saivat karvattua pallon tällä kertaa oikeassa laidassa. Pake syötti pystyyn ylösnousseelle Parrelle, jonka upea keskitys löysi Jarnon pilkun kohdalta eikä maalivahti saanut käsiään väliin Jarnon alas suunnattuun puskuun. PiTU pääsi vielä peliin mukaan vielä hyvissä ajoin ennen erätaukoa. Kavennusmaali tosin kuumensi hieman FCE:n pelaajia, sillä pallo potkaistiin maalivahti Kaukkilan kädestä irti eikä tuomari nähnyt tilanteessa mitään väärää (hyökkääjä itsekin myönsi pallon olleen Jussin kädessä potkaisuhetkellä). Onneksi lisämaaleja ei kuitenkaan tullut, vaikka kotijoukkue olisi ansainnut rangaistuspotkunkin ennen erätaukoa. Pallo nimittäin osui selvästi Parren käteen kulmapotkun jälkitilanteessa. Ehkäpä tuomari yritti paikata virhettään...?

    FCE onnistui jälleen tuhlaamaan tukun hyviä maalipaikkoja. Lähimmäs maalintekoa pääsi Pake. Akun antama tarkka kulmapotku putosi maalipotkuviivan tuntumaan ja Pake pääsi vasurillaan laukomaan puoli-volleystä, mutta laukaus meni jostain kumman syystä "fagerlundmaisesti" rimaa hipoen yli lähes tyhjän maalin! Pakella riitti maalipaikkoja enemmänkin: kolme vapaapotkua, yksi läpiajo ja pari "1vs1"-tilannetta boxissa. Ensimmäinen vapari lähti tulisesti, mutta suoraan päin maalivahtia, joka torjui laukauksen yli. Toinen yritys lähti ulkokierteisenä kohti etuyläkulmaa, mutta pysähtyi muuriin. Kolmannella yrityksellä pallo ei kiertänyt tarpeeksi ja leijaili metrin ohi oikealta. Läpiajo vasemmasta laidasta (Lehtisen syötöstä) puolestaan päättyi siihen, että maalivahti peitti tilanteen hyvällä vastaantulollaan. Loppuhetkillä "1vs1"-tilanteessa Pake syötti pilkun kohdalle Hampille, joka pääsi täysin vapaasti laukomaan pilkun jälkeen, mutta maalivahti tuli hyvin vastaan ja peitti laukauksen ja poimi vielä irtopallonkin syliinsä. Ottelun sankari, Jarno, pääsi muutaman kerran koittamaan "hattrickin" tekoa läpiajosta (mm. Möllin ja Paken hyvistä syötöistä), muttei enää onnistunut ohittamaan hyvin pelannutta pitulaisveskaria. Myöskään 16:n takaa lauotut pallot eivät löytäneet maalin saakka. Toiseen erään kentälle pääsyt Jere pääsi myös kokeilemaan nelisen kertaa vasemmasta laidasta irti päästyään, mutta kolme laukauksista päätyi metrin verran ohi taka-alakulmasta ja yksi reilusti yli maalin. Loistavasti pelannut Möllikin pääsi kokeilemaan pari-kolme kertaa 16:n takaa, mutta yksikään pomppivaan vastapalloon lauottu veto ei päätynyt maaliin asti. Oikeana laitalinkkinä pelannut Lepi ei tällä kertaa kunnon maalipaikkoja saanut, mutta kertaalleen pääsi karkuun oikeasta laidasta, mutta työnnettiin selästä nurin juuri ennen boxia vapaapotkun arvoisesti. Myös vasemmalla avauserän pelannut Lehtinen pääsi pari kertaa irti laidasta, mutta puolustus pääsi joka kerta viime hetkillä väliin.

    Viiden puolustajan käyttö näytti olleen oikea ratkaisu, vaikka se verotti toisen erän hyökkäyksien määrää. Avauserässä kun keskikenttä ja hyökkääjät jaksoivat juosta joka tilanteessa, syntyi paljon hyviä hyökkäyksiä. Erätauon jälkeen hyökkääjien ja keskikentän väliin jäi enemmän tyhjää ja suurin osa FCE:n hyökkäyksistä tuli pitkistä avauksista, eikä enää maata pitkin annetuista lyhyistä syötöistä. Tosin tämäkin pelitapa tuotti useita maalipaikkoja, mutta tilanteet olivat lähinnä yhden tai kahden miehen varassa. Omassa päässä peli kulki hieman paremmin, vaikka kotijoukkue saikin monta vaarallista tilannetta aikaan. Huono viimeistely ja Jussin varmat otteet pitivät kuitenkin PiTUn maalin päässä. Toiseen erään olisi kaivattu lisää juoksuvoimaa, jotta keskialueen peli olisi pysynyt yhtä vahvana kuin ensimmäisessä erässä, mutta vain kolmella vaihtomiehellä pelattaessa vaihtoehtoja ei oikein ollut...

    Jokainen FCE-pelaaja pelasi todella hyvän ottelun, mutta silti erityismaininnan ansaitsevat kahdesti maalinteossa onnistunut Jarno sekä keskialueella hyvin raataneet & peliä rakentaneet Mölli ja Aku. Maalissa Jussi puolestaan jatkoi pari viikkoa sitten alkaneita loistavia otteitaan ja menetti nollansa harmittavalla tavalla. Tosin kaksi päästettyä maalia kolmessa viime ottelussa on huikea saavutus missä tahansa eurajokelaisjoukkueessa ;-) Tärkeät kolme pistettä tulivat todellakin tarpeeseen, mutta silti voittoja kaivattaisiin lisää, jotta putoamisviivan alle pudonnut PiTU pysyisi takana loppuun asti.