|
11 7
21 4 9
13 19 15 17
8
1
|
avauskokoonpano:
1 Jussi Kaukkila (mv)
13 Aarne Mäkinen
19 Matti Mustonen
8 Toni Nummi
15 Ikenna Anugwon
17 Niko Parviainen
21 Mikko Lehtinen
4 Aku Tormonen
9 Teemu Leppänen
11 Jarno Levola
7 Teemu Paukamainen
|
vaihtopelaajat:
6 Jere Kolu
25 Mika Ojala
38 Jarno Haanpää
valmentajat:
Mika Ojala
Arto Haanpää
|
parhaat
maalipaikat:
Pake:
Akun millimetrintarkka kulma maalille, Paken puolivolley 3m:stä
-> rimaa hipoen yli!
3 vapaapotkua: 1) kova laukaus päin mv:ia, 2) ulkokierteinen
laukaus muuriin, 3) sisäkierteinen laukaus 1m ohi
vasemmalta läpi, mv tuli hyvin vastaan ja ehti pallolle
ensin
1vs1-tilanne boxissa, mutta syötti Hampille pilkun kohdalle...
Hamppi:
... joka otti pallon haltuun ja laukoi kovan matalan laukauksen
-> mv torjui ja poimi myös irtopallon
Levola:
maalin lisäksi ainakin 3 kertaa läpi -> mv torjui
+ yli jne.
nappasi ainakin parin harhasyötön -> tyhjät
pois ja laukaus -> kaikki(?) yli
olisi päässyt aivan yksin läpi, mutta ehti
juuri ja juuri paitsioon
Mölli:
pari-kolme volleytä kulman jälkeen -> pysähtyi
puolustajiin
Jere:
ainakin neljä vahvaa nousua vasemmalta, kolme laukausta
metrin ohi taka-alakulmasta + yksi reilusti yli
Lepi:
oikeasta laidasta läpi, työnnettiin selästä
nurin juuri ennen boxia
Lehtinen:
vasemmasta laidasta läpi, puolustaja peitti keskityksen/
laukauksen kulmaksi
|
vaihdot:
45min
Tormonen <-> Haanpää
Lehtinen <-> Kolu
n.75min
Mustonen <-> Ojala
|
erityistä:
kauden avausvoitto !!!
peli kulki ajoittain hyvin ja maalipaikkoja riitti
surkea tuomarilinja: jälkipelit jäi viheltämättä,
koko ajan takaapäin jaloille (silti
vain 2 tai 3 varoitusta), pallo kävi Parren käteen
maalin edessä (ei rankkaria),
Jarno revittiin kädestä nurin läpiajosta (vain
varoitus) jne... linjamiehet sentään vihelsivät
hyvin
Jussi teki jälleen muutaman tärkeän torjunnan
(mm. pari läpiajoa)
viimeiset 10 min FCE keskittyi lähinnä vain puolustamiseen
puolustus pelasi hyvän, lähes virheettömän
ottelun ja paitsioansat toimivat erinomaisesti
myös muu joukkue pelasi hyvin tilanteet loppuun ja karvauskin
toimi
pelinrakentelu toimi ajoittain todella hyvin, vasta loppuhetkillä
alkoi "pitkä päätyyn"-tyyli
Akun jouduttua vaihtoon, kotijoukkue sai keskikentän
keskustan paremmin haltuun ja FCE:n hyökkäykset vähenivät
tosin myös Mölli rakensi useita tilanteita vastustajan
päätyyn
Jarnon avausmaali(t) FCE:n paidassa
Hampin uran 20. ottelu
Paken uran 20. syöttöpiste
Parren ensimmäinen syöttöpiste FCE:ssä
|
|
Kauden toistaiseksi tärkeimpään otteluun lähdettiin
voitto mielessä. Ottelun alku lupasikin hyvää,
vaikka kotijoukkue pitikin palloa enemmän. Tosin "hallinta"
oli vain näennäistä, sillä palloa liikuteltiin
edestakaisin puolustuksessa ja pitkät avaussyötöt
FCE:n puolustus katkaisi varmasti. FCE:n hyökkäykset
puolestaan rakennettiin laitoja pitkin ja kotijoukkueen puolustus
oli vaikeuksissa pariinkin otteeseen ennen avausmaalia. Myös
kotijoukkueen lukuisat oman pään harhasyötöt
antoivat FCE:lle hyviä tilanteita, mutta niitä ei
yhtä lukuun ottamatta onnistuttu hyödyntämään.
Ottelun avausmaali tuli upean kuvion päätteeksi: Aku
sai pallon vas.laidasta keskiviivalle ja syötti tarkasti
Pakelle, joka kääntyi ja jatkoi pallon pystyyn, jolloin
Levola pääsi karkuun puolustukselta. Laukaus taka-alakulmaan
ohi vastaan syöksyneen maalivahdin ja Jarnon avausmaali
FCE:n paidassa näki päivänvalon. Viitisen minuuttia
myöhemmin Pake ja Lepi saivat karvattua pallon tällä
kertaa oikeassa laidassa. Pake syötti pystyyn ylösnousseelle
Parrelle, jonka upea keskitys löysi Jarnon pilkun kohdalta
eikä maalivahti saanut käsiään väliin
Jarnon alas suunnattuun puskuun. PiTU pääsi vielä
peliin mukaan vielä hyvissä ajoin ennen erätaukoa.
Kavennusmaali tosin kuumensi hieman FCE:n pelaajia, sillä
pallo potkaistiin maalivahti Kaukkilan kädestä irti
eikä tuomari nähnyt tilanteessa mitään väärää
(hyökkääjä itsekin myönsi pallon olleen
Jussin kädessä potkaisuhetkellä). Onneksi lisämaaleja
ei kuitenkaan tullut, vaikka kotijoukkue olisi ansainnut rangaistuspotkunkin
ennen erätaukoa. Pallo nimittäin osui selvästi
Parren käteen kulmapotkun jälkitilanteessa. Ehkäpä
tuomari yritti paikata virhettään...?
FCE onnistui jälleen tuhlaamaan tukun hyviä maalipaikkoja.
Lähimmäs maalintekoa pääsi Pake. Akun antama
tarkka kulmapotku putosi maalipotkuviivan tuntumaan ja Pake
pääsi vasurillaan laukomaan puoli-volleystä,
mutta laukaus meni jostain kumman syystä "fagerlundmaisesti"
rimaa hipoen yli lähes tyhjän maalin! Pakella riitti
maalipaikkoja enemmänkin: kolme vapaapotkua, yksi läpiajo
ja pari "1vs1"-tilannetta boxissa. Ensimmäinen
vapari lähti tulisesti, mutta suoraan päin maalivahtia,
joka torjui laukauksen yli. Toinen yritys lähti ulkokierteisenä
kohti etuyläkulmaa, mutta pysähtyi muuriin. Kolmannella
yrityksellä pallo ei kiertänyt tarpeeksi ja leijaili
metrin ohi oikealta. Läpiajo vasemmasta laidasta (Lehtisen
syötöstä) puolestaan päättyi siihen,
että maalivahti peitti tilanteen hyvällä vastaantulollaan.
Loppuhetkillä "1vs1"-tilanteessa Pake syötti
pilkun kohdalle Hampille, joka pääsi täysin vapaasti
laukomaan pilkun jälkeen, mutta maalivahti tuli hyvin vastaan
ja peitti laukauksen ja poimi vielä irtopallonkin syliinsä.
Ottelun sankari, Jarno, pääsi muutaman kerran koittamaan
"hattrickin" tekoa läpiajosta (mm. Möllin
ja Paken hyvistä syötöistä), muttei enää
onnistunut ohittamaan hyvin pelannutta pitulaisveskaria. Myöskään
16:n takaa lauotut pallot eivät löytäneet maalin
saakka. Toiseen erään kentälle pääsyt
Jere pääsi myös kokeilemaan nelisen kertaa vasemmasta
laidasta irti päästyään, mutta kolme laukauksista
päätyi metrin verran ohi taka-alakulmasta ja yksi
reilusti yli maalin. Loistavasti pelannut Möllikin pääsi
kokeilemaan pari-kolme kertaa 16:n takaa, mutta yksikään
pomppivaan vastapalloon lauottu veto ei päätynyt maaliin
asti. Oikeana laitalinkkinä pelannut Lepi ei tällä
kertaa kunnon maalipaikkoja saanut, mutta kertaalleen pääsi
karkuun oikeasta laidasta, mutta työnnettiin selästä
nurin juuri ennen boxia vapaapotkun arvoisesti. Myös vasemmalla
avauserän pelannut Lehtinen pääsi pari kertaa
irti laidasta, mutta puolustus pääsi joka kerta viime
hetkillä väliin.
Viiden puolustajan käyttö näytti olleen oikea
ratkaisu, vaikka se verotti toisen erän hyökkäyksien
määrää. Avauserässä kun keskikenttä
ja hyökkääjät jaksoivat juosta joka tilanteessa,
syntyi paljon hyviä hyökkäyksiä. Erätauon
jälkeen hyökkääjien ja keskikentän
väliin jäi enemmän tyhjää ja suurin
osa FCE:n hyökkäyksistä tuli pitkistä avauksista,
eikä enää maata pitkin annetuista lyhyistä
syötöistä. Tosin tämäkin pelitapa tuotti
useita maalipaikkoja, mutta tilanteet olivat lähinnä
yhden tai kahden miehen varassa. Omassa päässä
peli kulki hieman paremmin, vaikka kotijoukkue saikin monta
vaarallista tilannetta aikaan. Huono viimeistely ja Jussin varmat
otteet pitivät kuitenkin PiTUn maalin päässä.
Toiseen erään olisi kaivattu lisää juoksuvoimaa,
jotta keskialueen peli olisi pysynyt yhtä vahvana kuin
ensimmäisessä erässä, mutta vain kolmella
vaihtomiehellä pelattaessa vaihtoehtoja ei oikein ollut...
Jokainen FCE-pelaaja pelasi todella hyvän ottelun, mutta
silti erityismaininnan ansaitsevat kahdesti maalinteossa onnistunut
Jarno sekä keskialueella hyvin raataneet & peliä
rakentaneet Mölli ja Aku. Maalissa Jussi puolestaan jatkoi
pari viikkoa sitten alkaneita loistavia otteitaan ja menetti
nollansa harmittavalla tavalla. Tosin kaksi päästettyä
maalia kolmessa viime ottelussa on huikea saavutus missä
tahansa eurajokelaisjoukkueessa ;-) Tärkeät kolme
pistettä tulivat todellakin tarpeeseen, mutta silti voittoja
kaivattaisiin lisää, jotta putoamisviivan alle pudonnut
PiTU pysyisi takana loppuun asti.
|