|
7 11
21 19 4 9
15
6 17
8
1
|
avauskokoonpano:
1 Jussi Kaukkila (mv)
6 Jere Kolu
8 Toni Nummi
17 Niko Parviainen
15 Ikenna Anugwon
21 Mikko Lehtinen
19 Matti Mustonen
4 Aku Tormonen
9 Teemu Leppänen
7 Teemu Paukamainen
11 Jarno Levola
|
vaihtopelaajat:
3 Janne Elonen
18 Mika Ojala
20 Matti Rostedt
38 Jarno Haanpää
valmentajat:
Mika Ojala
Arto Haanpää
|
parhaat
maalipaikat:
Lepi:
läpi oikealta, laukaus pilkun kohdalta -> puolustaja
liukui eteen
Pake:
pääsi vasemmalta läpi, puolustaja repi hihasta
vauhdin pois -> laukoi paikaltaan kohti etualakulmaa ->
mv torjui helposti
vapari 25m:stä: sisäkierteinen laukaus muurin yli
kohti etualakulmaa -> mv torjui
vapaapotku 18m:stä: kova ulkokierteinen laukaus etuyläkulmaa
kohti -> puolustajan pään kautta yli
Hampin kulma, laukaus volleystä -> ei osunut kunnolla
palloon
Nikon hyvä keskitys, pusku pilkun kohdalta -> suoraan
maalivahdille
Levola:
pari kertaa läpi -> puolustus pääsi peittämään
laukaukset
Keke:
pusku pilkun kohdalta -> ei osunut kunnolla -> mv torjui
helposti
|
vaihdot:
45min
Mustonen <-> Haanpää
Lehtinen <-> Elonen
n.60min
Kolu <-> Rostedt
n.70min
Tormonen <-> Ojala
|
erityistä:
avauserä 0-0 ja heti 2.erän alkuun 1-0 -johto
selvästi enemmän maalipaikkoja rakentanut vierasjoukkue
osui kuitenkin kolmesti
tuomarilinja vaihteli: jälkipelit jäi viheltämättä
(esim. Lepi sai nyrkistä), Pakelta revittiin hihasta vauhti
pois läpiajosta (ei vihellystä), välillä
puolestaan vapari vihellettiin pienestäkin tönäisystä...
varoitukset Eloselle ja Ikelle
Jere joutui jättämään kentän loukkaantumisen
vuoksi (sai laukauksen "hieman arkaan paikkaan"...)
Jussi torjui taas vakuuttavasti
maalipaikat avauserässä noin 0-5, toisessa erässä
myös FCE alkoi saada maalipaikkoja
puolustus pelasi jälleen hyvin eikä virheitä
sattunut omassa päässä
keskikenttä taisteli myös hyvin, mutta taitavat
ihodelaiset saivat liikaa tilaa keskiviivan tuntumassa
hyökkäyspäädyssä oltiin aika aseettomia
kovaa pelanneita puolustajia vastaan (puolustus katkoi suurimman
osan pystysyötöistä)
Elosen kauden avausmaali
Jussin uran 20. ottelu
|
|
Otteluun lähdettiin hyvällä mielellä, sillä
takana oli voitto PiTU:sta ja vieraspiste IKiristä. Tällä
kertaa Kiri vain pelasi huomattavasti paremman ottelun kuin
muutama viikko sitten Ihodella ja avauserässä mentiin
täysin vieraiden hallitessa peliä. Ensimmäisessä
erässä ei maaleja kuitenkaan nähty. Siitä
piti huolen jälleen hyvin torjunut Kaukkila. Toisessa päässä
Jarnon paria läpiajoa ja Paken puskua lukuunottamatta tilanteet
olivat kortilla. Toisen erän alussa FCE siirtyi yllättäen
johtoon. Hampin pitkä rajaheitto tavoitti päädystä
Paken, joka eteni väkisin ohi kahden puolustajan ja syötti
pallon poikittain maalille. Elonen ajoitti juoksunsa täydellisesti
ja pääsi tuikkaamaan pallon muutamasta metristä
alakulmaan. Muutamia minuutteja myöhemmin Kiri pääsi
tasoittamaan nopeasta vastahyökkäyksestä. Keskitys
vasemmalta löysi takanurkalta vapaan hyökkääjän,
jolla oli helppo työ ohjata pallo tyhjään etukulmaan.
Ottelun voittomaali tuli puolestaan vain muutamia minuutteja
tasoituksen jälkeen. Etuyläristikosta kimmonnut pallo
jäi pelattavaksi maalin eteen, eikä FCE:n pelaajia
ollut tarpeeksi lähellä estääkseen hyökkääjää
panemasta palloa toistamiseen lähes tyhjään maaliin.
Lopullinen niitti tuli jälleen nopeasta hyökkäyksestä.
Matala keskitys oikealta ja tarkka ohjaus pilkun vierestä
etualakulmaan ei jättänyt mitään mahdollisuuksia
poikittaisliikkeessä olleelle Jussille.
Hyviä maalipaikkoja ei ottelussa montaa nähty. Etenkin
avauserässä parhaat paikat tulivat vieraille. FCE:n
puolustus kuitenkin esti maalintekoaikeet tehokkaasti. Toisessa
päädyssä ainut maalivahdille päätynyt
"laukaus" oli Paken pusku pilkun takaa. Muutaman läpiajon
FCE sai rakennettua, mutta kunnon laukauksia näistä
ei saatu aikaan. Toisessa erässä FCE:kin alkoi saada
parempia tilanteita. Lepi pääsi ainakin kertaalleen
läpi oikealta, mutta puolustaja ehti viime hetkellä
peittämään laukauksen. Myös Pake pääsi
kerran läpi, mutta puolustaja repi hihasta vauhdin pois
eikä Paken paikaaltaan laukoma laukaus tuottanut mitään
ongelmia maalivahdille (mihin jäi vapaapotku tai edes varoitus
tilanteesta...?). Kahdesti Pake pääsi koittamaan vapaapotkustakin,
muttei vieläkään onnistunut maalinteossa. Ensimmäinen
sisäkierteinen vapari muurin yli kohti etualakulmaa oli
helppo pala maalivahdille. Jälkimmäinen kova, ulkokierteinen
veto kohti etuyläkulmaa puolestaan kimposi puolustajan
pään kautta yli. Hampin antamasta kulmasta Pake pääsi
koittamaan volleystä, muttei osunut palloon kunnolla. Pelaajavalmentaja
Ojala pääsi loppuhetkien painostuksessa puskemaan
pilkun kohdalta, muttei hänkään saanut kunnon
osumaa palloon ja pusku jäi voimattomaksi.
Kotijoukkueen maalipaikat siis jäivät vähiin.
Ihoden kova puolustus katkoi pystysyötöt menestyksekkäästi,
eikä FCE:n hyökkääjät montaakaan kertaa
päässyt puolustajilta karkuun. Kotijoukkue puolusti
kyllä hyvin, mutta pelinrakentelu tökki pahemman kerran.
Palloa roiskittiin liikaa ja helppoja maasyöttöjä
käytettiin säästeliäästi. Suurin osa
avauksista meni joko sivusta yli tai pysähtyi ihodelaispuolustajien
päähän. Muutaman kerran päästiin laidoista
läpi, mutta tilanteita tuli aivan liian vähän.
Omassa päässä sentään vastustaja pidettiin
suht' hyvin kurissa, eikä huippuvaarallisia paikkoja tullut
montaa.
|