päivitetty: 30.07.03   © 2003 TP
ETUSIVU   UUTISET   JOUKKUE   PELIRAPORTIT   OTTELUOHJELMA   TILASTOT   MUUT 
Ti 29.07.-03  FC Eurajoki – IKiri  1 – 3 (0 - 0)

# 3 Elonen  1 - 0
Hampin pitkä heitto oikealta, Pake rynni väkisin läpi ja syötti maalille nousseelle Eloselle, joka sijoitti pallon 5m:stä varmasti alakulmaan

7         11


21         19         4            9

15
  6                         17
8

1
avauskokoonpano:
  1 Jussi Kaukkila (mv)
  6 Jere Kolu
  8 Toni Nummi
17 Niko Parviainen
15 Ikenna Anugwon
21 Mikko Lehtinen
19 Matti Mustonen
  4 Aku Tormonen
  9 Teemu Leppänen
  7 Teemu Paukamainen
11 Jarno Levola
vaihtopelaajat:
  3 Janne Elonen
18 Mika Ojala
20 Matti Rostedt
38 Jarno Haanpää

valmentajat:
     Mika Ojala
     Arto Haanpää
parhaat maalipaikat:
Lepi:
  • läpi oikealta, laukaus pilkun kohdalta -> puolustaja liukui eteen
  • Pake:
  • pääsi vasemmalta läpi, puolustaja repi hihasta vauhdin pois -> laukoi paikaltaan kohti etualakulmaa -> mv torjui helposti
  • vapari 25m:stä: sisäkierteinen laukaus muurin yli kohti etualakulmaa -> mv torjui
  • vapaapotku 18m:stä: kova ulkokierteinen laukaus etuyläkulmaa kohti -> puolustajan pään kautta yli
  • Hampin kulma, laukaus volleystä -> ei osunut kunnolla palloon
  • Nikon hyvä keskitys, pusku pilkun kohdalta -> suoraan maalivahdille
  • Levola:
  • pari kertaa läpi -> puolustus pääsi peittämään laukaukset
  • Keke:
  • pusku pilkun kohdalta -> ei osunut kunnolla -> mv torjui helposti
  • vaihdot:
    45min
      Mustonen <-> Haanpää
      Lehtinen <-> Elonen

    n.60min
      Kolu <-> Rostedt

    n.70min

      Tormonen <-> Ojala
    erityistä:
  • avauserä 0-0 ja heti 2.erän alkuun 1-0 -johto
  • selvästi enemmän maalipaikkoja rakentanut vierasjoukkue osui kuitenkin kolmesti
  • tuomarilinja vaihteli: jälkipelit jäi viheltämättä (esim. Lepi sai nyrkistä), Pakelta revittiin hihasta vauhti pois läpiajosta (ei vihellystä), välillä puolestaan vapari vihellettiin pienestäkin tönäisystä...
  • varoitukset Eloselle ja Ikelle
  • Jere joutui jättämään kentän loukkaantumisen vuoksi (sai laukauksen "hieman arkaan paikkaan"...)
  • Jussi torjui taas vakuuttavasti
  • maalipaikat avauserässä noin 0-5, toisessa erässä myös FCE alkoi saada maalipaikkoja
  • puolustus pelasi jälleen hyvin eikä virheitä sattunut omassa päässä
  • keskikenttä taisteli myös hyvin, mutta taitavat ihodelaiset saivat liikaa tilaa keskiviivan tuntumassa
  • hyökkäyspäädyssä oltiin aika aseettomia kovaa pelanneita puolustajia vastaan (puolustus katkoi suurimman osan pystysyötöistä)
  • Elosen kauden avausmaali
  • Jussin uran 20. ottelu
  • Otteluun lähdettiin hyvällä mielellä, sillä takana oli voitto PiTU:sta ja vieraspiste IKiristä. Tällä kertaa Kiri vain pelasi huomattavasti paremman ottelun kuin muutama viikko sitten Ihodella ja avauserässä mentiin täysin vieraiden hallitessa peliä. Ensimmäisessä erässä ei maaleja kuitenkaan nähty. Siitä piti huolen jälleen hyvin torjunut Kaukkila. Toisessa päässä Jarnon paria läpiajoa ja Paken puskua lukuunottamatta tilanteet olivat kortilla. Toisen erän alussa FCE siirtyi yllättäen johtoon. Hampin pitkä rajaheitto tavoitti päädystä Paken, joka eteni väkisin ohi kahden puolustajan ja syötti pallon poikittain maalille. Elonen ajoitti juoksunsa täydellisesti ja pääsi tuikkaamaan pallon muutamasta metristä alakulmaan. Muutamia minuutteja myöhemmin Kiri pääsi tasoittamaan nopeasta vastahyökkäyksestä. Keskitys vasemmalta löysi takanurkalta vapaan hyökkääjän, jolla oli helppo työ ohjata pallo tyhjään etukulmaan. Ottelun voittomaali tuli puolestaan vain muutamia minuutteja tasoituksen jälkeen. Etuyläristikosta kimmonnut pallo jäi pelattavaksi maalin eteen, eikä FCE:n pelaajia ollut tarpeeksi lähellä estääkseen hyökkääjää panemasta palloa toistamiseen lähes tyhjään maaliin. Lopullinen niitti tuli jälleen nopeasta hyökkäyksestä. Matala keskitys oikealta ja tarkka ohjaus pilkun vierestä etualakulmaan ei jättänyt mitään mahdollisuuksia poikittaisliikkeessä olleelle Jussille.

    Hyviä maalipaikkoja ei ottelussa montaa nähty. Etenkin avauserässä parhaat paikat tulivat vieraille. FCE:n puolustus kuitenkin esti maalintekoaikeet tehokkaasti. Toisessa päädyssä ainut maalivahdille päätynyt "laukaus" oli Paken pusku pilkun takaa. Muutaman läpiajon FCE sai rakennettua, mutta kunnon laukauksia näistä ei saatu aikaan. Toisessa erässä FCE:kin alkoi saada parempia tilanteita. Lepi pääsi ainakin kertaalleen läpi oikealta, mutta puolustaja ehti viime hetkellä peittämään laukauksen. Myös Pake pääsi kerran läpi, mutta puolustaja repi hihasta vauhdin pois eikä Paken paikaaltaan laukoma laukaus tuottanut mitään ongelmia maalivahdille (mihin jäi vapaapotku tai edes varoitus tilanteesta...?). Kahdesti Pake pääsi koittamaan vapaapotkustakin, muttei vieläkään onnistunut maalinteossa. Ensimmäinen sisäkierteinen vapari muurin yli kohti etualakulmaa oli helppo pala maalivahdille. Jälkimmäinen kova, ulkokierteinen veto kohti etuyläkulmaa puolestaan kimposi puolustajan pään kautta yli. Hampin antamasta kulmasta Pake pääsi koittamaan volleystä, muttei osunut palloon kunnolla. Pelaajavalmentaja Ojala pääsi loppuhetkien painostuksessa puskemaan pilkun kohdalta, muttei hänkään saanut kunnon osumaa palloon ja pusku jäi voimattomaksi.

    Kotijoukkueen maalipaikat siis jäivät vähiin. Ihoden kova puolustus katkoi pystysyötöt menestyksekkäästi, eikä FCE:n hyökkääjät montaakaan kertaa päässyt puolustajilta karkuun. Kotijoukkue puolusti kyllä hyvin, mutta pelinrakentelu tökki pahemman kerran. Palloa roiskittiin liikaa ja helppoja maasyöttöjä käytettiin säästeliäästi. Suurin osa avauksista meni joko sivusta yli tai pysähtyi ihodelaispuolustajien päähän. Muutaman kerran päästiin laidoista läpi, mutta tilanteita tuli aivan liian vähän. Omassa päässä sentään vastustaja pidettiin suht' hyvin kurissa, eikä huippuvaarallisia paikkoja tullut montaa.