päivitetty: 15.07.03   © 2003 TP
ETUSIVU   UUTISET   JOUKKUE   PELIRAPORTIT   OTTELUOHJELMA   TILASTOT   MUUT 
Su 02.03.-03  FC Rauma2 – FC Eurajoki  3 – 2 (2 - 1)

# 7 Paukamainen  0 - 1 rp
Pake sukelsi boxissa -> rp -> harhautti mv:n vasemmalle, veto aivan oikeaan alakulmaan
#19 Mustonen  2 - 2 Paken keskitys oikeasta laidasta, Mikko jatkoi päällä, Mölli otti pallon pilkun kohdalla alas ja laukoi tarkasti takakulmaan

15          38


21           3       7            8


14          19          10
5

1
avauskokoonpano:
  1 Jussi Kaukkila (mv)
14 Tommi Kauramaa
  5 Henri Latva
19 Matti Mustonen
10 Jarno Mäkinen
21 Mikko Lehtinen
  3 Esa Lindroos
  7 Teemu Paukamainen
  8 Toni Nummi
15 Ikenna Anugwon
38 Jarno Haanpää
vaihtopelaajat:
11 Jarkko Latva
?? Jörg ???
?? Mika Ojala

valmentaja:
     Mika Ojala
     Arto Haanpää

huoltaja:
     -
parhaat maalipaikat:
Keke:
  • karvasi pallon pakilta ja pääsi läpiajoon: veto epäonnistui -> suoraan mv:n syliin
  • Esa:
  • kaksi kaukolaukausta 20 - 30m:stä -> molemmat yli maalin
  • Jake:
  • Esan(?) juoksupallo 16:n rajalle, Jake pääsemässä karkuun, mutta Ike tuli kylkeen ja pakki otti pallon
    Pake:
  • Esan keskitys pilkun kohdalle, Pake ei aivan ylettynyt palloon...
  • vaihdot:
  • rajaton määrä vaihtoja...
  • erityistä:
  • vasta kauden 2.peli (Äijänsuon keinonurmella, pakkasta n.5astetta)
  • ei varoituksia kummallekkaan
  • FCE:ltä "muutama" tärkeä pelaaja poissa (Aki, Lepi, Sam, Timo, Ulle)
  • FCE:llä vain 3 todellista maalipaikkaa, silti jopa 2 maalia! -> tällä kertaa peli ei kaatunut tehottomuuteen ;)
  • Pakella kolmen ottelun maaliputki päällä (kaikki rankkarista)
  • Kauden toinen harjoitusottelu pelattiin n.5 asteen pakkasessa Äijänsuon keinonurmella. Kotijoukkue FC Rauma2 aloitti hyvin ja piti palloa selvästi FCE:tä enemmän. Ensimmäinen kunnon maalipaikka tuli kuitenkin FCE:lle, kun Pake heittäytyi alueella rangaistuspotkun arvoisesti. Pake laukoi jo kauden toisen rankkarimaalinsa lähettämällä mv:n väärään suuntaan ja laittamalla pallon aivan oikeaan alakulmaan. Vieraiden johto kesti muutamia minuutteja, kunnes Tenhonen (kukapa muukaan...) pääsi yksin läpi ja sijoitti varmasti oikeaan alakulmaan. 2-1 -johtomaalillekkaan Jussi ei voinut mitään: paha pallonmenetys omassa päädyssä ja Tenhonen pääsi jälleen nokikkain Kaukkilan kanssa. Tällä kertaa syöttö takanurkalle, josta oli helppo työ panna pallo tyhjään reppuun. FCE tuli kuitenkin vielä tasoihin. Pake sai oikeaan laitaan pallon ja keskitti pilkun kohdalle, josta Lehtinen jatkoi päällään Möllille. Mölli otti pallon hyvin mukaansa ja purjehti keskeltä aina vetopaikkaan asti ja sijoitti varmasti oikeaan alakulmaan. Kotijoukkue onnistui maalinteossa vielä kertaalleen ja sai ansaitsemansa kotivoiton.

    Parhaat (lue: ainoat) paikat FCE:lle tuli Kekelle, Esalle, Jakelle ja Pakelle. Mika pääsi läpiajoon karvattuaan pallon 16:n rajalla, mutta laukaus epäonnistui ja meni suoraan Kaukkilan syliin. Esa laukoi muutaman kerran kaukaa, mutta molemmilla kerroilla veto meni selvästi yli maalin. Jälkimmäisessä tilanteessa volleyn sijaan olisi kannattanut ottaa tyhjät (n.5-10m) pois ja laukoa vasta sitten... Jaken paikka tuli Esan(?) keskialueen nostosta. Japi lähti juoksupallon perään ja olisi ehkä päässyt läpiajoon jollei Ike olisi törmännyt kylkeen. Törmäyksen jälkeen pakit korjasivat irtopallon omilleen. Paken paikka tuli Esan keskityksestä pilkulle, johon Pake ei aivan ehtinyt (pallo meni n.1/2m päästä).

    FCE:n pelinrakentelu ei toiminut lainkaan, eikä pelaajien/pelipaikkojen vaihtaminenkaan tuottanut toivottua tulosta. Kotijoukkue piti palloa lähes kokoajan ja rakenteli rauhassa hyökkäyksiään FCE:n joutuessa vain puolustamaan. Pallo saatiin kyllä useimmiten pois ennen boxia, mutta jo muutaman syötön jälkeen pallo oli taas kotijoukkueella. Keskikenttä pelasi aivan liian alhaalla varsinkin hyökkäyksiin lähdettäessä ja näinollen hyökkääjät jäivät ilman tukea. Muutaman kerran FCE sai rakennettua hyvän vastahyökkäyksen nopeista juoksupalloista, mutta syötöt eivät menneet minne olisi pitänyt eivätkä hyökkääjätkään olleet iskussa. Tilanteet jätettiin usein kesken ja palloa haudottiin liian pitkään. Kentällä näkyi selvästi se, ettei FCE ole harjoitellut ulkona liukkaalla pallolla talvisissa olosuhteissa kuten kotijoukkue. Muutenkin kotijoukkueella oli kovempi kunto kuin FCE:n pelaajilla eikä väsymys tuntunut painavan jaloissa kuten FCE:llä.

    Jussi pelasi jälleen loistavasti maalinsuulla ja teki muutamia näyttäviä pelastuksia. Suurin osa laukauksista suuntaui kylläkin ohi ja yli maalin. Maaleille Jussi ei voinut mitään. Toisessa päässä nuorempi Kaukkila pääsi selvästi helpommalla eikä joutunut torjuntatöihin kuin kahdesti. Tosin molemmat laukaukset tulivat suoraan syliin. FCE:n pelistä huomasi että Aki puuttui keskikentältä ja Lepi kärjestä. Keskikentän pelinrakentelu oli tehotonta eikä kärjessä ollut Lepin juoksuvoimaa ja vääntöä. Puolustus sentään pelasi tarpeeksi hyvin, ettei kotijoukkue tehnyt lukuisista paikoistaan enempää maaleja ja lopputuloksesta tulikin FCE:tä mairittelevat lukemat. Toivottavasti ensi kerralla nyt puuttuneet (puolet avauskokoonpanosta) pelaajat ovat paikalla, niin voidaan tasaväkisesti taistella voitosta.