päivitetty: 17.06.04   © 2004 TP
ETUSIVU   UUTISET   JOUKKUE   PELIRAPORTIT   OTTELUOHJELMA   TILASTOT   MUUT 
Ti 18.05.-04  FC Eurajoki – FC Blackjack  3 – 4 (0 - 4)

# 7 Paukamainen  1 - 4 rp
Maalivahti kaatoi Akin -> rp -> Pake harhautti maalivahdin vasemmalle ja sijoitti oikeaan alakulmaan
#16 Aki Ojala  2 - 4
Esan pitkä avaus vasemmalta, Lepi jatkoi päällään puolustajan pään kautta Akille, joka pääsi oikealta läpi ja sijoitti pallon etualakulmaan
#11 Levola  3 - 4
Esan "volttiheitto" maalin eteen, Jarno puski taka-alakulmaan

6         
       18

7          16       11        40


14              8              17
9

1
avauskokoonpano:
  1 Jussi Kaukkila (mv)
14 Tommi Kauramaa
  9 Teemu Leppänen
  8 Toni Nummi
17 Niko Parviainen
  7 Teemu Paukamainen
16 Aki Ojala
11 Jarno Levola
40 Tero Häyhtiö
18 Esa Lindroos
  6 Jere Kolu
vaihtopelaajat:
13 Aarne Mäkinen
19 Matti Mustonen
21 Jarkko Latva
61 Antti Tuomisto
mv Antti Kaukkila

valmentaja:
     Aki Ojala
parhaat maalipaikat:
Jere:
  • pari-kolme kertaa läpi keskeltä: 1) ohi(?), 2) mv torjui, 3) hieman ohi taka-alakulmasta
  • Pake:
  • Esan heitto/kulma oikealta aivan takatolpalle, kurkoitus vasemmalla jalalla pään korkeudelta -> ohi etukulmasta
  • keskitys oikealta, Pake puski pallon mv:n käsistä, puolustaja irtopalloon ensimmäisenä
  • Jace:
  • Pake pudotti keskityksen taakse, Jarkkon taitava kääntölaukaus -> hieman ohi taka-alanurkasta
  • Esa:
  • harhautteli pari puolustajaa, laukaus päin puolustajaa
  • vapaapotku oikealta 20m:stä: yli(?)
  • vapaapotku vasemmalta 18m:stä: epäonnistui -> pomppi keskelle maalia
  • pari laukausta 16:n takaa -> yli
  • Levola:
  • pujotteli pari puolustajaa, laukaus boxista -> päin puolustajaa
  • Aatu:
  • Esan(?) keskitys/heitto maalille, Aatu pääsi puskemaan -> hieman ohi takakulmasta
  • Mölli:
  • laukaus vasemmalta 20m:stä -> ohi taka-alanurkasta
  • vaihdot:
  • rajaton määrä vaihtoja...
  • erityistä:
  • kauden ensimmäinen sarjaottelu
  • avauserä kotijoukkueelta täysi katastrofi!
  • toisessa erässä kotijoukkue oli hivenen niskanpäällä, ja voittikin erän puhtaasti 3-0
  • peli kaatui omassa päädyssä tehtyihin virheisiin ja haaskattuihin maalipaikkoihin
  • tuomarilinja oli loistava, tosin suosi hieman kotijoukkuetta...
  • vieraat käyttivät maalipaikkansa tehokkaasti hyödyksi
  • ...tosin Jussikin joutui venymään paraatitorjuntoihin muutaman kerran
  • Parren uran 25.ottelu edustuksessa
  • Pake teki FCE:n kauden avausmaalin sarjassa (kolmessa viime pelissä maali rp:sta)
  • sekä Esan että Lepin kauden ensimmäinen syöttöpiste
  • ei varoituksia FCE:lle
  • poissa: Keke, Mäksä, Lehtinen, Hamppi, Ike
  • Sarjakauden avaus meni kotijoukkueelta ensimmäisen erän osalta täysin penkin alle. Todella hengetön esitys johti siihen, että erätauolle mentiin peräti 0-4 lukemissa. Kaikki vierasmaalit tulivat FCE:n virheistä omassa päädyssä. Lisäksi maalipaikat käytettiin todella hyvällä onnistumisprosentilla hyväksi. FCE puolestaan haaskasi kourallisen maukkaita maalipaikkoja ja onnistui vasta toisella puoliajalla.

    Puolustuslinja uusittiin toiseen erään ja peli parani huomattavasti. Kauan odotettu ja ansaittu kavennusmaali tuli hyvissä ajoin ennen erän puoltaväliä. Aki pääsi karkuun puolustukselta, mutta joutui maalivahdin kaatamaksi. Pake harhautti maalivahdin vasemmalle ja sijoitti pallon varmasti oikeaan alakulmaan tehden siis FCE:n kauden ensimmäisen maalin sarjassa. Seuraava kavennusmaali tuli Esan käynnistämästä vastahyökkäyksestä. Esan korkea syöttö keskiympyrään ja Lepi jatkoi päällään puolustajan pään kautta pallon Akille oikeaan laitaan. Aki purjehti aina läpi asti ja laukoi tarkasti oikeaan alakulmaan. Aika pian maalin jälkeen FCE onnistui jo kolmannen kerran. Esan pitkä "volttiheitto" oikealta löysi Levolan pään takanurkalta ja Jarnon tarkka pusku vasempaan kulmaan nosti FCE:n taistelutahtoa entisestään. Valitettavasti aika loppui kesken eikä FCE onnistunut hyvästä takaa-ajosta huolimatta nousemaan tasoihin.

    Eniten maalipaikoissa viihtyi Jere. Ensimmäisessä erässä kk-miehet syöttelivät Jeren ainakin kolmesti läpi. Viimeistely ei vain oikein onnistunut, vaikka muutama tilanne olikin todella lähellä. Yhden laukauksen maalivahti sai torjuttua vain vaivoin ja yksi vasemman jalan laukaus meni aavistuksen ohi taka-alakulmasta. Pake pääsi kurkottamaan jalallaan aivan tolpan vierestä Esan(?) antamaan loistavaan keskitykseen, mutta ohjaus meni pienestä kulmasta ohi maalin. Jace puolestaan pääsi Paken päällään pudottaman palloon ensimmäisenä ja teki näppärän kääntölaukauksen, joka kuitenkin suuntautui hieman takanurkasta ohi. Esa pääsi kokeilemaan parikin kertaa kaukolaukausta ja kahdesti vapaapotkusta, mutta ilman sen kummempaa tulosta. Kertaalleen Esa pujotteli muutaman puolustajan ohi, mutta aikaili laukauksen kanssa sen verran että puolustus ehti väliin. Myös Levolalla oli lähes identtinen tilanne ja lopputuloskin oli sama. Aatu taas pääsi puskemaan Esan keskityksen/heiton maalin edestä, mutta harmittavasti hieman ohi takanurkasta.

    Mikäli FCE olisi aloittanut pelaamisen jo ensimmäisessä erässä ja jättänyt tekemättä karkeita virheitä omassa päädyssä, olisi pisteet jäänyt Eurajoelle. Valmentajana toimineen Akin tekemät muutokset puoliajalla käänsivät ottelun kulun, mutta sekään ei aivan riittänyt. Maalissa torjunut Jussi pelasi hyvän pelin ja teki kourallisen tärkeitä pelastuksia. Lisäksi erityisesti Parre ja Aki esiintyivät edukseen. Muuten koko joukkue pelasi tasaisesti, mutta parempaakin on toivottavasti luvassa... Virheet vain pois, hieman itseluottamusta lisää, palloa nopeammin liikkeelle ja ennen kaikkea viimeistelyyn tarkkuutta, niin pisteitä tullaan varmasti ottamaan kauden aikana paljon.