päivitetty: 28.07.04   © 2004 TP
ETUSIVU   UUTISET   JOUKKUE   PELIRAPORTIT   OTTELUOHJELMA   TILASTOT   MUUT 
Ti 18.05.-04  FC Eurajoki – MuSa3  3 – 5 (1 - 3)

# 8 Nummi  1 - 2
Esan pitkä syöttö vasemmalta keskiympyrään, puolustaja ei osunut palloon -> Tonto oikealta läpi -> mv tuli reilusti vastaan ja Tonilla oli helppo työ sijoittaa pallo alakulmaan
#12 Latva  2 - 3
Akin nousu päätyä pitkin, syöttö takaviistoon Esalle, jonka laukauksen mv torjui eteensä -> Jace paluupallossa ensimmäisenä ja laukoi vas.alakulmaan
#18 Lindroos  3 - 4 rp
Jarkko painoi väkisin läpi vasemmalta ja sukelsi hyvin boxissa -> rp -> Esa laukoi maalivahdin kainalon alta oikeaan alakulmaan

12      18


14          16        11           8


??              19              40
9

22
avauskokoonpano:
22 Juha Korpela (mv)
?? Antti Tuomisto
  9 Teemu Leppänen
19 Matti Mustonen
40 Tero Häyhtiö
14 Tommi Kauramaa
16 Aki Ojala
11 Jarno Levola
  8 Toni Nummi
12 Jarkko Latva
18 Esa Lindroos
vaihtopelaajat:
13 Aarne Mäkinen
38 Jarno Haanpää
(21 Mikko Lehtinen)

valmentaja:
     Mika Ojala
parhaat maalipaikat:
Jace:
  • Esa syötti päädystä takaviistoon pilkun kohdalle, Jarkkon laukaus epäonnistui -> selvästi yli maalin
  • keskitys vasemmalta, pusku muutamasta metristä kohti oikeaa kulmaa -> mv torjui helposti
  • Lommo:
  • Esan(?) syöttö poikittain takakulmalle, Tommin suora jatkolaukaus kohti lähes tyhjää maalia -> laukaus epäonnistui ja meni aavistuksen ohi etutolpasta
  • Tonto:
  • nousi oikealta, harhautti pari vastustajaa mutta vetovaiheessa pallo jäi jalkoihin -> puolustaja ehti väliin ja laukaus jäi löysäksi
  • vahva nousu oikealta, laukaus 10m:stä sivuverkkoon
  • laukaus 16:n takaa -> hieman ohi takanurkasta
  • Esa:
  • vapaapotku 25m:stä: suoraan muuriin
  • pääsi boxissa laukomaan vasemmalta -> puolustajan kautta ohi etukulmasta
  • Levola:
  • Esan kulma: Jarkkon pusku ei osunut kunnolla palloon, Jarno tuli takaa ja laukoi volleystä -> hieman ohi vasemmalta
  • Aki:
  • taisteli tilanteen loppuun vasemmassa päädyssä, nostoyritys hieman yli maalin
  • pääsi vasemmalta boxiin ja laukoi hyvästä paikasta -> laukaus epäonnistui ja meni etunurkasta ohi
  • sisäkierteinen laukaus 16:n takaa -> mv torjui yläkulmasta
  • veto volleystä 20m:stä -> korkea pallo, joka putosi nopeasti alas -> mv tunaroi kulmaksi
  • Häyhtiö:
  • laukaus oikealta vastapalloon 25m:stä -> reilusti ohi ja yli

  • Mölli:
  • Esan kulma oikealta, Möllin puskuyritys etukulmalta -> ei osunut kunnolla palloon
  • vaihdot:
  • rajaton määrä vaihtoja...
  • erityistä:
  • kauden kolmas sarjaottelu, kauden kolmas tappio
  • tuomarilinja oli jälleen hyvä, tosin viime sekuntien rangaistuspotku oli monien mielestä kovin helposti tuomittu...
  • jälleen FCE antoi avausmaalin vastustajalle aivan liian helpolla
  • kummallekin tuomittiin yksi rangaistuspotku (kumpikin hieman kyseenalaisesti vihelletty, etenkin vierasjoukkueen), kummastakin maali
  • kotijoukkue haaskasi monta hyvää maalipaikkaa
  • Copon ensimmäinen ottelu sitten vakavan loukkaantumisen: päästi muutaman helpohkon maalin, mutta 2v tauolla oli varmasti osuutta asiaan... teki muutaman tärkeän / näyttävän torjunnan ja toi eloa maalin suulle :-)
  • FCE:n ainut varoitus: Korpela (epäurheilijamainen käytös)
  • poissa: Pake (pelikielto), Mäksä (työ), Parre (sääri), Ike (?), Jere (poskiontelon tulehdus), Lehtinen (lisenssi maksamatta), J.Kaukkila (selkä)
  • Lehtinen oli merkitty kokoonpanoon mukaan muttei pelannut koska lisenssiä ei oltu maksettu
  • Jarkkon 15. maali edustuksessa
  • Tonton ensimmäinen maali edustuksessa
  • Möllin uran 70.ottelu (eikä vieläkään ensimmäistäkään syöttöpistettä)
  • Ottelusta ennakkoon heikointa vastustajaa vastaan FCE lähti jälleen hakemaan voittoa ja parempaa peliesitystä kuin kauden aiemmista peleistä. Ensin mainittu jäi tulematta, mutta peli kulki ajoittain ihan mukavasti. Ottelun avausmaalin teki taas kerran vastustaja. Lepin puskema purkupallo tuli suoraan vastustajalle, jonka löysähkö laukaus 20m:stä kiersi takanurkkaan Copon seuratessa laukausta vain katseellaan. Vieraiden toinen maali tuli puolustuksen ollessa hieman unessa. Pallo putosi pelattavaksi maalin edessä ja hyökkääjällä oli helppo työ panna pallo tyhjään maaliin. FCE:n kavennus lähti Esan mainiosta pystysyötöstä. Syöttö lähti omalta kenttäpuoliskolta vasemmasta laidasta keskiympyrän yli oikealle, jossa Tonto oli jo täydessä vauhdissa. Puolustus ei ehtinyt mukaan ja maalivahdin rynnätessä kauas vastaan maaliltaan, Toni sijoitti rauhallisesti 25m:stä pallon maalivahdin alta alakulmaan. Erätauolle mentiin kuitenkin vieraiden kahden maalin johdossa, kun puolustus päästi musalaisen purjehtimaan aina läpi asti. Copo tuli hyvin vastaan, mutta joutui pelaajan kiertämäksi ja pallo jälleen tyhjään maaliin.

    Toinen erä lupasikin jo parempaa, sillä FCE rakensi loistavia maalipaikkoja kerta toisensa jälkeen. Taisteluhenkeä nostanut kavennus tuli, kun Aki kuljetti oikealta päätyä pitkin palloa ja syötti takaviistoon Esalle, jonka laukauksen pilkun oikealta puolelta kohti takakulmaa kuitenkin maalivahti torjui eteensä. Ensimmäisenä paluupallossa oli Jace, joka ohjasi pallon varmasti vasempaan alakulmaan. Maalin jälkeen kuitenkin tuli erittäin harmittava takaisku. Laukaus 25m:stä keskelle maalia putosi Korpelan käsistä ja pomppi aina maaliin asti. Tämän maalin jälkeen FCE:n peli takkuili hetken, mutta hetken kuluttua alkoi taas tapahtua. Erinomaisesti pelannut Jarkko sai pallon vasempaan laitaan ja haastoi puolustajan: kierto ulkokautta ohi aina laukaisupaikkaan asti ja näyttävä heittäytyminen pienen selkään tönäisyn jälkeen ja pallo pilkulle. Esan kauden ensimmäinen rankkari upposi oikeaan alakulmaan maalivahdin alta ja FCE oli taas taistelemassa pisteistä. Takaa-ajo päättyi kuitenkin loppusekuntien tilanteeseen, josta vihellettiin vieraille rangaistuspotku. Hyökkääjä pääsi vasemmalta karkuun ja Lepi tuli tilanteeseen kovaa, mutta puhtaasti. Pallo oli nimittäin irti hyökkääjän jalasta ja Lepi veti ensin pallon yli päädystä ja vasta sen jälkeen hyökkääjä törmäsi Lepin kylkeen ja jäi keräilemään vehkeitään. Jussi aavisti rankkarin väärään suuntaan ja päätösvihellys tuli heti pallon mentyä oikeaan alakulmaan.

    FCE kaatui taas kerran huonoon viimeistelyyn ja puolustuspään virheisiin. Loistavia maalipaikkoja oli useita, joista parhaat tulivat Lommolle, Akille, Jarkkolle ja Tontolle. Oikealta tullut syöttö takaviistoon pilkun vierelle tuli kuin tarjottimelle tilanteeseen tulleelle Lommolle. Suora laukaus kohti etualakulmaa kuitenkin epäonnistui ja meni piinaavan hitaasti mutta varmasti aavistuksen verran ohi etukulmasta. Mikäli pallo oli mennyt 30cm enemmän oikealle, olisi Tommin ensimmäinen maali edustuksessa nähnyt päivänvalon. Jarkkon paikka tuli Esan (tai Akin) oikealta takaviistoon tarjoilemasta namusyötöstä. Suora jatkolaukaus alle 7m:stä kuitenkin epäonnistui ja meni selvästi yli maalin. Akikin pääsi kokeilemaan boxista hyvästä paikasta, mutta myös hänen laukauksensa epäonnistui ja meni ohi etualakulmasta. Tonto pääsi oikealta läpi puolustaja niskassaan, mutta etuyläkulmaa hakenut laukaus meni kuitenkin vain sivuverkkoon. Puskutilanteissa lähimmäs maalintekoa pääsivät Mölli ja Jarkko. Mölli tuli Esan oikealta antamaan kulmaan hyvin etunurkalle, mutta pusku ei osunut kunnolla. Tilanteeseen seuraavana tullut Levola laukoi volleystä, mutta hieman ohi vasemmalta. Jarkkon takanurkalta puskema pallo suuntautui puolestaan lähes suoraan maalivahdin syliin. Kaukolaukauksilla maalia yrittivät mm. Aki, Häyhtiö ja Tonto. Aki kokeili 20m:stä sisäkierteistä laukausta vasempaan yläkulmaan mutta maalivahti oli hyvin tilanteessa mukana. Akin toinen yritys volleystä roikkuna tuotti maalivahdille yllättävän suuria ongelmia ja pallo menikin aina päädystä yli. Paremmalla tuurilla pallo olisi pudonnut maaliin samalla tapaa kuin FCE-päädyssä. Häyhtiön yritys tuli kulman jälkitilanteesta syntyneestä vastapallosta. Laukaus 30m:stä vain meni selkeästi yli ja ohi. Tonin laukaus tuli vastaavanlaisesta tilanteesta, mutta 16:n rajalta. Laukaus kiersi aivan takatolpan vierestä, mutta vain tolpan väärältä puolelta. Esa pääsi muutamiakin kertoja hyvään paikkaan, mutta lähimpänä oli vasemman jalan laukaus boxista, joka meni puolustajan kautta kulmapotkuksi. Hyvästä paikasta keskeltä annettu vapaapotku 25m:stä puolestaan pysähtyi heti muuriin. Loistavasti pelannut Tonto oli tehdä komean maalin harhauteltuaan ensin pari-kolme vastustajaa, mutta laukaisuhetkellä 16:n takaa pallo jäi hieman jalkoihin ja laukaus jäi hieman voimattomaksi. Pallo pomppi silti vaarallisesti ohi taka-alakulman.

    FCE olisi vihdoin saanut avauspisteensä, mikäli maalinteosta ei olisi tehty liian vaikeaa. Loistavat paikat haihtuivat savuna ilmaan epäonnistuneiden laukausten muodossa. Vastustaja päästettiin puolestaan omassa päädyssä aivan liian helpolla tilanteisiin ja neljä ensimmäistä maalia olisi pitänyt estää tiukemmalla puolustuspelillä ja paremman pidon omaavilla maalivahdin hanskoilla ;-) Muutamasta helpohkosta maalista huolimatta Korpela pelasi hyvän comeback-ottelun kahden vuoden tauon jälkeen. Ainakin puolustukseen saatiin lisää meteliä Copon tultua maalinsuulle. Pari loistavaa torjuntaa maalin-parin tappioasemassa piti FCE:n toivoa yllä, mutta sekään ei tällä kertaa riittänyt. Loppua kohden puolustus paransi otteitaan ja erityisesti oikean laidan kautta alhaalta asti rakennetut hyökkäykset olivat FCE:n parasta antia. Tällä kertaa jopa muutama yksilö erottui ajoittain hyvin edukseen, nimittäin Jarkko, Tonto ja Häyhtiö. Myös Mölli, Lommo ja Lepi väläyttivät välillä osaamistaan. Kuitenkin myös jokainen edellä mainittu teki liikaa virheitä ja vieläpä helppojakin sellaisia. Koko joukkue nimittäin harrasti ajoittain syöttöjen jakelua suoraan vastustajan jalkaan helpoissakin tilanteissa. Nuo virheet kun saataisiin PIAN pois ja maalintekoon saataisiin VIHDOIN malttia / rauhallisuutta (jotta laukaukset menisivät edes maalia kohti!!!), niin eiköhän niitä pisteitä alkaisi jo pikku hiljaa tulla...