| Ti
18.05.-04 FC Eurajoki – MuSa3 3
– 5 (1 - 3) |
| # 8 Nummi 1
- 2 |
Esan pitkä
syöttö vasemmalta keskiympyrään, puolustaja
ei osunut palloon -> Tonto oikealta läpi -> mv tuli
reilusti vastaan ja Tonilla oli helppo työ sijoittaa pallo
alakulmaan |
| #12 Latva 2 - 3 |
Akin nousu päätyä
pitkin, syöttö takaviistoon Esalle, jonka laukauksen
mv torjui eteensä -> Jace paluupallossa ensimmäisenä
ja laukoi vas.alakulmaan |
| #18 Lindroos 3 -
4 rp |
Jarkko painoi väkisin
läpi vasemmalta ja sukelsi hyvin boxissa -> rp ->
Esa laukoi maalivahdin kainalon alta oikeaan alakulmaan |
|
12 18
14 16
11 8
?? 19 40
9
22 |
avauskokoonpano:
22 Juha Korpela (mv)
?? Antti Tuomisto
9 Teemu Leppänen
19 Matti Mustonen
40 Tero Häyhtiö
14 Tommi Kauramaa
16 Aki Ojala
11 Jarno Levola
8 Toni Nummi
12 Jarkko Latva
18 Esa Lindroos |
vaihtopelaajat:
13 Aarne Mäkinen
38 Jarno Haanpää
(21 Mikko Lehtinen)
valmentaja:
Mika Ojala |
parhaat
maalipaikat:
Jace:
Esa syötti päädystä takaviistoon pilkun
kohdalle, Jarkkon laukaus epäonnistui -> selvästi
yli maalin
keskitys vasemmalta, pusku muutamasta metristä kohti
oikeaa kulmaa -> mv torjui helposti
Lommo:
Esan(?) syöttö poikittain takakulmalle, Tommin suora
jatkolaukaus kohti lähes tyhjää maalia ->
laukaus epäonnistui ja meni aavistuksen ohi etutolpasta
Tonto:
nousi oikealta, harhautti pari vastustajaa mutta vetovaiheessa
pallo jäi jalkoihin -> puolustaja ehti väliin ja
laukaus jäi löysäksi
vahva nousu oikealta, laukaus 10m:stä sivuverkkoon
laukaus 16:n takaa -> hieman ohi takanurkasta
Esa:
vapaapotku 25m:stä: suoraan muuriin
pääsi boxissa laukomaan vasemmalta -> puolustajan
kautta ohi etukulmasta
Levola:
Esan kulma: Jarkkon pusku ei osunut kunnolla palloon, Jarno
tuli takaa ja laukoi volleystä -> hieman ohi vasemmalta
Aki:
taisteli tilanteen loppuun vasemmassa päädyssä,
nostoyritys hieman yli maalin
pääsi vasemmalta boxiin ja laukoi hyvästä
paikasta -> laukaus epäonnistui ja meni etunurkasta
ohi
sisäkierteinen laukaus 16:n takaa -> mv torjui yläkulmasta
veto volleystä 20m:stä -> korkea pallo, joka
putosi nopeasti alas -> mv tunaroi kulmaksi
Häyhtiö:
laukaus oikealta vastapalloon 25m:stä -> reilusti
ohi ja yli
Mölli:
Esan kulma oikealta, Möllin puskuyritys etukulmalta ->
ei osunut kunnolla palloon |
vaihdot:
rajaton määrä vaihtoja... |
erityistä:
kauden kolmas sarjaottelu, kauden kolmas tappio
tuomarilinja oli jälleen hyvä, tosin viime sekuntien
rangaistuspotku oli monien mielestä kovin helposti tuomittu...
jälleen FCE antoi avausmaalin vastustajalle aivan liian
helpolla
kummallekin tuomittiin yksi rangaistuspotku (kumpikin hieman
kyseenalaisesti vihelletty, etenkin vierasjoukkueen), kummastakin
maali
kotijoukkue haaskasi monta hyvää maalipaikkaa
Copon ensimmäinen ottelu sitten vakavan loukkaantumisen:
päästi muutaman helpohkon maalin, mutta 2v tauolla
oli varmasti osuutta asiaan... teki muutaman tärkeän
/ näyttävän torjunnan ja toi eloa maalin suulle
:-)
FCE:n ainut varoitus: Korpela (epäurheilijamainen käytös)
poissa: Pake (pelikielto), Mäksä (työ), Parre
(sääri), Ike (?), Jere (poskiontelon tulehdus), Lehtinen
(lisenssi maksamatta), J.Kaukkila (selkä)
Lehtinen oli merkitty kokoonpanoon mukaan muttei pelannut
koska lisenssiä ei oltu maksettu
Jarkkon 15. maali edustuksessa
Tonton ensimmäinen maali edustuksessa
Möllin uran 70.ottelu (eikä vieläkään
ensimmäistäkään syöttöpistettä)
|
Ottelusta ennakkoon
heikointa vastustajaa vastaan FCE lähti jälleen hakemaan
voittoa ja parempaa peliesitystä kuin kauden aiemmista
peleistä. Ensin mainittu jäi tulematta, mutta peli
kulki ajoittain ihan mukavasti. Ottelun avausmaalin teki taas
kerran vastustaja. Lepin puskema purkupallo tuli suoraan vastustajalle,
jonka löysähkö laukaus 20m:stä kiersi takanurkkaan
Copon seuratessa laukausta vain katseellaan. Vieraiden toinen
maali tuli puolustuksen ollessa hieman unessa. Pallo putosi
pelattavaksi maalin edessä ja hyökkääjällä
oli helppo työ panna pallo tyhjään maaliin. FCE:n
kavennus lähti Esan mainiosta pystysyötöstä.
Syöttö lähti omalta kenttäpuoliskolta vasemmasta
laidasta keskiympyrän yli oikealle, jossa Tonto oli jo
täydessä vauhdissa. Puolustus ei ehtinyt mukaan ja
maalivahdin rynnätessä kauas vastaan maaliltaan, Toni
sijoitti rauhallisesti 25m:stä pallon maalivahdin alta
alakulmaan. Erätauolle mentiin kuitenkin vieraiden kahden
maalin johdossa, kun puolustus päästi musalaisen purjehtimaan
aina läpi asti. Copo tuli hyvin vastaan, mutta joutui pelaajan
kiertämäksi ja pallo jälleen tyhjään
maaliin.
Toinen erä lupasikin jo parempaa, sillä FCE rakensi
loistavia maalipaikkoja kerta toisensa jälkeen. Taisteluhenkeä
nostanut kavennus tuli, kun Aki kuljetti oikealta päätyä
pitkin palloa ja syötti takaviistoon Esalle, jonka laukauksen
pilkun oikealta puolelta kohti takakulmaa kuitenkin maalivahti
torjui eteensä. Ensimmäisenä paluupallossa oli
Jace, joka ohjasi pallon varmasti vasempaan alakulmaan. Maalin
jälkeen kuitenkin tuli erittäin harmittava takaisku.
Laukaus 25m:stä keskelle maalia putosi Korpelan käsistä
ja pomppi aina maaliin asti. Tämän maalin jälkeen
FCE:n peli takkuili hetken, mutta hetken kuluttua alkoi taas
tapahtua. Erinomaisesti pelannut Jarkko sai pallon vasempaan
laitaan ja haastoi puolustajan: kierto ulkokautta ohi aina laukaisupaikkaan
asti ja näyttävä heittäytyminen pienen selkään
tönäisyn jälkeen ja pallo pilkulle. Esan kauden
ensimmäinen rankkari upposi oikeaan alakulmaan maalivahdin
alta ja FCE oli taas taistelemassa pisteistä. Takaa-ajo
päättyi kuitenkin loppusekuntien tilanteeseen, josta
vihellettiin vieraille rangaistuspotku. Hyökkääjä
pääsi vasemmalta karkuun ja Lepi tuli tilanteeseen
kovaa, mutta puhtaasti. Pallo oli nimittäin irti hyökkääjän
jalasta ja Lepi veti ensin pallon yli päädystä
ja vasta sen jälkeen hyökkääjä törmäsi
Lepin kylkeen ja jäi keräilemään vehkeitään.
Jussi aavisti rankkarin väärään suuntaan
ja päätösvihellys tuli heti pallon mentyä
oikeaan alakulmaan.
FCE kaatui taas kerran huonoon viimeistelyyn ja puolustuspään
virheisiin. Loistavia maalipaikkoja oli useita, joista parhaat
tulivat Lommolle, Akille, Jarkkolle ja Tontolle. Oikealta tullut
syöttö takaviistoon pilkun vierelle tuli kuin tarjottimelle
tilanteeseen tulleelle Lommolle. Suora laukaus kohti etualakulmaa
kuitenkin epäonnistui ja meni piinaavan hitaasti mutta
varmasti aavistuksen verran ohi etukulmasta. Mikäli pallo
oli mennyt 30cm enemmän oikealle, olisi Tommin ensimmäinen
maali edustuksessa nähnyt päivänvalon. Jarkkon
paikka tuli Esan (tai Akin) oikealta takaviistoon tarjoilemasta
namusyötöstä. Suora jatkolaukaus alle 7m:stä
kuitenkin epäonnistui ja meni selvästi yli maalin.
Akikin pääsi kokeilemaan boxista hyvästä
paikasta, mutta myös hänen laukauksensa epäonnistui
ja meni ohi etualakulmasta. Tonto pääsi oikealta läpi
puolustaja niskassaan, mutta etuyläkulmaa hakenut laukaus
meni kuitenkin vain sivuverkkoon. Puskutilanteissa lähimmäs
maalintekoa pääsivät Mölli ja Jarkko. Mölli
tuli Esan oikealta antamaan kulmaan hyvin etunurkalle, mutta
pusku ei osunut kunnolla. Tilanteeseen seuraavana tullut Levola
laukoi volleystä, mutta hieman ohi vasemmalta. Jarkkon
takanurkalta puskema pallo suuntautui puolestaan lähes
suoraan maalivahdin syliin. Kaukolaukauksilla maalia yrittivät
mm. Aki, Häyhtiö ja Tonto. Aki kokeili 20m:stä
sisäkierteistä laukausta vasempaan yläkulmaan
mutta maalivahti oli hyvin tilanteessa mukana. Akin toinen yritys
volleystä roikkuna tuotti maalivahdille yllättävän
suuria ongelmia ja pallo menikin aina päädystä
yli. Paremmalla tuurilla pallo olisi pudonnut maaliin samalla
tapaa kuin FCE-päädyssä. Häyhtiön yritys
tuli kulman jälkitilanteesta syntyneestä vastapallosta.
Laukaus 30m:stä vain meni selkeästi yli ja ohi. Tonin
laukaus tuli vastaavanlaisesta tilanteesta, mutta 16:n rajalta.
Laukaus kiersi aivan takatolpan vierestä, mutta vain tolpan
väärältä puolelta. Esa pääsi muutamiakin
kertoja hyvään paikkaan, mutta lähimpänä
oli vasemman jalan laukaus boxista, joka meni puolustajan kautta
kulmapotkuksi. Hyvästä paikasta keskeltä annettu
vapaapotku 25m:stä puolestaan pysähtyi heti muuriin.
Loistavasti pelannut Tonto oli tehdä komean maalin harhauteltuaan
ensin pari-kolme vastustajaa, mutta laukaisuhetkellä 16:n
takaa pallo jäi hieman jalkoihin ja laukaus jäi hieman
voimattomaksi. Pallo pomppi silti vaarallisesti ohi taka-alakulman.
FCE olisi vihdoin saanut avauspisteensä, mikäli maalinteosta
ei olisi tehty liian vaikeaa. Loistavat paikat haihtuivat savuna
ilmaan epäonnistuneiden laukausten muodossa. Vastustaja
päästettiin puolestaan omassa päädyssä
aivan liian helpolla tilanteisiin ja neljä ensimmäistä
maalia olisi pitänyt estää tiukemmalla puolustuspelillä
ja paremman pidon omaavilla maalivahdin hanskoilla ;-) Muutamasta
helpohkosta maalista huolimatta Korpela pelasi hyvän comeback-ottelun
kahden vuoden tauon jälkeen. Ainakin puolustukseen saatiin
lisää meteliä Copon tultua maalinsuulle. Pari
loistavaa torjuntaa maalin-parin tappioasemassa piti FCE:n toivoa
yllä, mutta sekään ei tällä kertaa
riittänyt. Loppua kohden puolustus paransi otteitaan ja
erityisesti oikean laidan kautta alhaalta asti rakennetut hyökkäykset
olivat FCE:n parasta antia. Tällä kertaa jopa muutama
yksilö erottui ajoittain hyvin edukseen, nimittäin
Jarkko, Tonto ja Häyhtiö. Myös Mölli, Lommo
ja Lepi väläyttivät välillä osaamistaan.
Kuitenkin myös jokainen edellä mainittu teki liikaa
virheitä ja vieläpä helppojakin sellaisia. Koko
joukkue nimittäin harrasti ajoittain syöttöjen
jakelua suoraan vastustajan jalkaan helpoissakin tilanteissa.
Nuo virheet kun saataisiin PIAN pois ja maalintekoon saataisiin
VIHDOIN malttia / rauhallisuutta (jotta laukaukset menisivät
edes maalia kohti!!!), niin eiköhän niitä pisteitä
alkaisi jo pikku hiljaa tulla...
|
|