| To
17.06.-04 FC Eurajoki – MuSa3 2
– 3 (0 - 1) |
| #16 A.Ojala 1 - 1 |
Häyhtiön
loistava kulmapotku vasemmalta, Aki puski voimalla 5m:stä
yläkulmaan |
| #19 Mustonen 2 -
1 |
Esan volttiheitto
oikealta, Paken epäonnistunut volley takanurkalta kimposi
pilkulle, Möllin kääntölaukaus oikeaan alakulmaan |
|
12 18
14 16
11 8
13 19 40
9
22 |
avauskokoonpano:
22 Juha Korpela (mv)
13 Aarne Mäkinen
9 Teemu Leppänen
19 Matti Mustonen
40 Tero Häyhtiö
7 Teemu Paukamainen
16 Aki Ojala
18 Esa Lindroos
8 Toni Nummi
12 Jarkko Latva
6 Jere Kolu |
vaihtopelaajat:
14 Tommi Kauramaa
21 Mikko Lehtinen 38 Jarno Haanpää 61 Mika Ojala
valmentaja:
Mika Ojala |
parhaat
maalipaikat:
Esa:
ainakin 5 kertaa läpi, kaikki laukaukset epäonnistuivat
-> ohi etukulmasta
Keke läpi vasemmalta, syöttö poikittain maalin
eteen, pallo Esalle, joka kiersi puolustajan ja laukoi muutamasta
metristä ohi etunurkasta lähes tyhjän maalin!
Keke:
Pake läpi vasemmalta, syöttö takaviistoon pilkulle,
Keken vasemman jalan suora laukaus epäonnistui -> reilusti
yli
läpi vasemmalta, mutta syötti poikittain maalille
Esalle...
Pake pudotti puskemalla 16:n rajalle, Keke otti haltuun ja
laukoi -> ohi etukulmasta
Pake:
Tero läpi oikealta, loistava keskitys takanurkalle, Paken
saksipotku osui vain puolittain -> pallo pomppi maalin eteen
sai pallon keskiympyrässä, juoksi keskeltä
läpi mutta pallo karkasi hieman, ehti liukumalla juuri
ennen mv:ia palloon -> puolustaja pelasti aivan maaliviivalta!
Lehtinen katkaisi avauksen, nopea syöttö Pakelle,
joka kiersi puolustajan ja laukoi ohi etualakulmasta
Akin/Jeren syöttö vasemmalta, sai laukoa aivan rauhassa
25m:stä, mutta veto epäonnistui: reilusti yli
Teron keskitys oikealta pilkun yli, Pake tuli tilanteeseen
liian aikaisin eikä saanut käännettyä puskua
maalia kohti -> pallo takaisin oikealle
keskitys vasemmalta pilkulle, Pake pudotti alaspäin Kekelle
vaikka olisi voinut itsekin kokeilla...
Jace:
Pake kiersi 2 puolustajaa ja syötti takaviistoon Jarkkolle,
kova laukaus 7m:stä suoraan mv:ia päin
sai pallon vasemmassa reunassa, loistava laukaus boxin kulmasta
-> aavistuksen verran yli
Jere:
kolme-neljä kertaa läpi, jokainen laukaus epäonnistui
mv:n avaus suoraan Jeren jalkaan, laukaus kuitenkin epäonnistui
ja meni suoraan maalivahdille
Lehtinen:
syöttö oikealle takanurkalle, Mikko katsoi rauhassa
ja yritti vasurillaan takanurkkaan, mutta laukaus epäonnistui
-> ohi etukulmasta
Aki:
tulinen laukaus 16:n rajalta, puolustaja peitti
Häyhtiö:
Paken keskitys vasemmalta pilkulle, Tero neljän musalaisen
keskellä eikä päässyt laukomaan
|
vaihdot:
rajaton määrä vaihtoja... |
erityistä:
jälleen kirvelevä tappio (2-1 -johto vaihtui 2-3
-tappioon)
tuomarilinja herätti närästystä kummassakin
joukkueessa (muutama käsittämätön vihellys,
tosin esim. paitsiot vihellettiin hyvin)
tuomarina toimi FCE:n pj Matti Uusen
avauserän maalipaikat noin 10-1 kotijoukkueelle!
myös toisessa erässä kotijoukkue haaskasi tusinan
verran maalipaikkoja ja MuSa3 rankaisi jokaisesta paikasta!
Möllin johtomaalin jälkeen FCE lopetti taas pelaamisen
:-(
10 min ennen loppua MuSa3 teki kaksi maalia minuutin sisään
puolustus ja keskikenttäpeli toimi erinomaisesti, hyökkäysten
päättäminen / viimeistely puolestaan oli todella
surkeaa!
varoitus Möllille (suunsoitosta) ja Jacelle
Akin 80.ottelu edustuksessa
Jeren 20.ottelu edustuksessa
Lommon 60.ottelu edustuksessa
|
Kauden toinen
MuSa3-ottelu oli alusta asti kotijoukkueen hallintaa. Maalipaikkoja
tuli jatkuvalla syötöllä ja peli kulki kummassakin
päädyssä. Kotijoukkueen lukuisista tilanteista
huolimatta MuSa3 iski erän ainoan maalin. Erän maalipaikat
menivät suunnilleen 10-1 kotijoukkueelle, mutta vain maalit
lasketaan. Tosin pallo taisi käydä jo ennen avausmaaliakin
FCE:n maalissa mutta tuomarina toimineen Uusenin mielestä
pallo ei ylittänyt maaliviivaa, vaan Mölli sai jalan
väliin aivan viime hetkellä.
Toinen erä jatkui siitä mihin ensimmäinen jäi,
eli FCE:n painostukseen ja maalipaikkojen tuhlailuun. Erän
puolessa välissä kotijoukkue sai kuin saikin ansaitsemansa
tasoituksen. Teron vasemmalta antama tarkka kulmapotku leijaili
maalin eteen ja tilanteeseen loistavasti tullut Aki puski voimalla
etuyläkulmaan. Vain hetkeä myöhemmin FCE osui
jo toistamiseen. Esan pitkä volttiheitto oikealta tavoitti
takanurkalta Paken. Paken volley kuitenkin epäonnistui
ja pallo kimposi pilkulle, jossa Mölli reagoi tilanteeseen
ensimmäisenä. Nopea kääntölaukaus ja
pallo tarkasti oikeaan alakulmaan. Maalin jälkeen FCE kuitenkin
lopetti pelaamisen vaikka peliä oli vielä reilusti
yli 15min jäljellä! Kun musalaiset päästettiin
aivan liian helposti rakentamaan peliä, ei FCE:n omia hyökkäyksiä
tullut lainkaan. Kymmenisen minuuttia ennen loppua tuli puolesta
kentästä vapaapotku MuSa3:lle. Keskitys maalille,
jossa KAIKKI FCE-pelaajat vain seisoskelivat ja seurasivat katseellaan
kun vieraiden libero sai rauhassa ohjata pallon parista metristä
alakulmaan! Ja kuinkas ollakaan, vieraat iskivät voittomaalinsa
heti seuraavasta hyökkäyksestä. Keskiviivalta
alkanut sooloilu päättyi muutaman FCE-pelaajan ohittamisen
jälkeen tarkkaan alakulmalaukaukseen boxin takaa. Maalissa
lähes koko ottelun toimettomana seisoskellut Copo ei voinut
tarkalle laukaukselle mitään.
Maalipaikkoja FCE:llä riitti useimmankin maalin tekoon.
Todella surkea viimeistely kuitenkin pilasi kotijoukkueen haaveet
kauden avausvoitosta. Lähes jokainen tilanne päättyi
surkeaan / epäonnistuneeseen laukaukseen. Eniten maalipaikkoja
tuhlasi Esa, joka haaskasi ainakin puoli tusinaa paikkaa (ainakin
viisi kertaa läpi). Joka kerta laukaus epäonnistui
jonkin verran ja meni ohi etukulmasta. Kertaalleen edessä
oli lähes tyhjä maalikin, kun Keke vasemmalta läpi
päästyään syötti poikittain maalille
ja maalivahti työnsi pallon suoraan Esalle. Esa oli selkä
päin maalia, joten hän joutui vielä kiertämään
puolustajan ja laukoi sen jälkeen ohi etukulmasta! Myös
Jeren laukaukset kolmesta-neljästä läpiajosta
epäonnistuivat, eivätkä menneet edes maalia kohti.
Kertaalleen maalivahti jopa avasi suoraan Jerelle, mutta tälläkin
kertaa laukaus epäonnistui ja melkeinpä lirui takaisin
maalivahdin syliin. Paken päästyä läpi keskeltä,
pallo karkasi hieman ja hän joutui liukumaan palloon 16:n
viivalla, jotta ehti juuri ja juuri ennen maalivahtia palloon.
Nosto menikin yli maalivahdin, mutta puolustaja ehti pelastamaan
aivan maaliviivalta. Pelaajavalmentaja Keke sai unelmapaikan
Paken päästyä läpi vasemmalta. Syöttö
takaviistoon pilkun eteen ja Keken vasemman jalan laukaus vastapalloon
kuitenkin epäonnistui ja meni roppakaupalla yli maalin.
Pake itse pääsi kokeilemaan pari kertaa 16:n takaa,
mutta tuloksetta. Oikeassa laidassa puolestaan hyvin pelannut
Häyhtiö pääsi myös pari kertaa laidasta
läpi ja tarjoili maukkaita syöttöjä maalin
eteen. Paras tilanne tuli kun Tero keskitti takanurkalle, jossa
Pake yritti saksipotkulla maalintekoa. Laukaus ei vain osunut
puhtaasti palloon ja pallo pomppasi takanurkalle, josta puolustaja
purki tilanteen. Pirteästi kärjessä pelannut
Jarkko sai sentään laukauksensa lähtemään
selvästi muita paremmin. Ensimmäinen tekopaikka tuli
Paken esityöstä. Pake nousi vasemmalta, kiersi kaksi
puolustajaa ja tarjoili takaviistoon pilkun viereen Jacelle,
jonka kova laukaus kuitenkin suuntautui harmittavasti suoraan
päin maalivahtia. Ottelun loppuhetkillä Jarkko puolestaan
sai pallon boxin vasemmassa kulmassa ja laukoi tulisesti vain
aavistuksen yli maalin. Muista hyvistä maalipaikoista ehdottomasti
paras tilanne tuli myös hyvin pelanneelle Lehtiselle. Poikittaissyöttö
maalin edestä oikealle, jossa Mikko olisi rauhassa saanut
sijoittaa pallon takakulmaan (jonne hän yrittikin), mutta
vasemman jalan suora jatkolaukaus epäonnistui ja meni etukulmasta
ohi.
Ei ole liioiteltua sanoa, että mikäli kotijoukkueen
viimeistelytarkkuus olisi edes piirun verran parempi, olisi
ottelusta tullut kotijoukkueen maalijuhlat. Vieraat näyttivät
FCE:lle mallia: kolme maalipaikkaa, kolme maalia! Korpela ei
tainnut joutua ottelussa kertaakaan venymään torjunnoissaan.
Muutaman kerran laukaus tuli maalia kohti, mutta myös samalla
Juhaa kohti ja olivat täten helppoja torjuttavia. Möllin
ansaitun johtomaalin jälkeen kotijoukkueen peli meni täysin
jäihin ja oli vain ajan kysymys milloin vastustaja päästetään
maalintekoon. Koko joukkue kyllä pelasi erinomaisesti,
eikä omassa päädyssä virheitäkään
tullut kuin muutama. Kumpikin joukkue purnasi lähes koko
ottelun ajan tuomarille, joka vihelsi kuitenkin ihan kelvollisesti.
Karu totuus vain on se, että ottelu kaatui täysin
FCE-pelaajien luokattomiin laukauksiin eikä tuomaripeliin
;-) |
|