päivitetty: 28.07.04   © 2004 TP
ETUSIVU   UUTISET   JOUKKUE   PELIRAPORTIT   OTTELUOHJELMA   TILASTOT   MUUT 
To 17.06.-04  FC Eurajoki – MuSa3  2 – 3 (0 - 1)

#16 A.Ojala  1 - 1
Häyhtiön loistava kulmapotku vasemmalta, Aki puski voimalla 5m:stä yläkulmaan
#19 Mustonen  2 - 1
Esan volttiheitto oikealta, Paken epäonnistunut volley takanurkalta kimposi pilkulle, Möllin kääntölaukaus oikeaan alakulmaan

12      18


14          16        11           8


13              19              40
9

22
avauskokoonpano:
22 Juha Korpela (mv)
13 Aarne Mäkinen
  9 Teemu Leppänen
19 Matti Mustonen
40 Tero Häyhtiö
  7 Teemu Paukamainen
16 Aki Ojala
18 Esa Lindroos
  8 Toni Nummi
12 Jarkko Latva
  6 Jere Kolu
vaihtopelaajat:
14 Tommi Kauramaa
21 Mikko Lehtinen
38 Jarno Haanpää
61 Mika Ojala

valmentaja:
     Mika Ojala
parhaat maalipaikat:
Esa:
  • ainakin 5 kertaa läpi, kaikki laukaukset epäonnistuivat -> ohi etukulmasta
  • Keke läpi vasemmalta, syöttö poikittain maalin eteen, pallo Esalle, joka kiersi puolustajan ja laukoi muutamasta metristä ohi etunurkasta lähes tyhjän maalin!
  • Keke:
  • Pake läpi vasemmalta, syöttö takaviistoon pilkulle, Keken vasemman jalan suora laukaus epäonnistui -> reilusti yli
  • läpi vasemmalta, mutta syötti poikittain maalille Esalle...
  • Pake pudotti puskemalla 16:n rajalle, Keke otti haltuun ja laukoi -> ohi etukulmasta
  • Pake:
  • Tero läpi oikealta, loistava keskitys takanurkalle, Paken saksipotku osui vain puolittain -> pallo pomppi maalin eteen
  • sai pallon keskiympyrässä, juoksi keskeltä läpi mutta pallo karkasi hieman, ehti liukumalla juuri ennen mv:ia palloon -> puolustaja pelasti aivan maaliviivalta!
  • Lehtinen katkaisi avauksen, nopea syöttö Pakelle, joka kiersi puolustajan ja laukoi ohi etualakulmasta
  • Akin/Jeren syöttö vasemmalta, sai laukoa aivan rauhassa 25m:stä, mutta veto epäonnistui: reilusti yli
  • Teron keskitys oikealta pilkun yli, Pake tuli tilanteeseen liian aikaisin eikä saanut käännettyä puskua maalia kohti -> pallo takaisin oikealle
  • keskitys vasemmalta pilkulle, Pake pudotti alaspäin Kekelle vaikka olisi voinut itsekin kokeilla...
  • Jace:
  • Pake kiersi 2 puolustajaa ja syötti takaviistoon Jarkkolle, kova laukaus 7m:stä suoraan mv:ia päin
  • sai pallon vasemmassa reunassa, loistava laukaus boxin kulmasta -> aavistuksen verran yli
  • Jere:
  • kolme-neljä kertaa läpi, jokainen laukaus epäonnistui
  • mv:n avaus suoraan Jeren jalkaan, laukaus kuitenkin epäonnistui ja meni suoraan maalivahdille
  • Lehtinen:
  • syöttö oikealle takanurkalle, Mikko katsoi rauhassa ja yritti vasurillaan takanurkkaan, mutta laukaus epäonnistui -> ohi etukulmasta
  • Aki:
  • tulinen laukaus 16:n rajalta, puolustaja peitti
  • Häyhtiö:
  • Paken keskitys vasemmalta pilkulle, Tero neljän musalaisen keskellä eikä päässyt laukomaan
  • vaihdot:
  • rajaton määrä vaihtoja...
  • erityistä:
  • jälleen kirvelevä tappio (2-1 -johto vaihtui 2-3 -tappioon)
  • tuomarilinja herätti närästystä kummassakin joukkueessa (muutama käsittämätön vihellys, tosin esim. paitsiot vihellettiin hyvin)
  • tuomarina toimi FCE:n pj Matti Uusen
  • avauserän maalipaikat noin 10-1 kotijoukkueelle!
  • myös toisessa erässä kotijoukkue haaskasi tusinan verran maalipaikkoja ja MuSa3 rankaisi jokaisesta paikasta!
  • Möllin johtomaalin jälkeen FCE lopetti taas pelaamisen :-(
  • 10 min ennen loppua MuSa3 teki kaksi maalia minuutin sisään
  • puolustus ja keskikenttäpeli toimi erinomaisesti, hyökkäysten päättäminen / viimeistely puolestaan oli todella surkeaa!
  • varoitus Möllille (suunsoitosta) ja Jacelle
  • Akin 80.ottelu edustuksessa
  • Jeren 20.ottelu edustuksessa
  • Lommon 60.ottelu edustuksessa
  • Kauden toinen MuSa3-ottelu oli alusta asti kotijoukkueen hallintaa. Maalipaikkoja tuli jatkuvalla syötöllä ja peli kulki kummassakin päädyssä. Kotijoukkueen lukuisista tilanteista huolimatta MuSa3 iski erän ainoan maalin. Erän maalipaikat menivät suunnilleen 10-1 kotijoukkueelle, mutta vain maalit lasketaan. Tosin pallo taisi käydä jo ennen avausmaaliakin FCE:n maalissa mutta tuomarina toimineen Uusenin mielestä pallo ei ylittänyt maaliviivaa, vaan Mölli sai jalan väliin aivan viime hetkellä.

    Toinen erä jatkui siitä mihin ensimmäinen jäi, eli FCE:n painostukseen ja maalipaikkojen tuhlailuun. Erän puolessa välissä kotijoukkue sai kuin saikin ansaitsemansa tasoituksen. Teron vasemmalta antama tarkka kulmapotku leijaili maalin eteen ja tilanteeseen loistavasti tullut Aki puski voimalla etuyläkulmaan. Vain hetkeä myöhemmin FCE osui jo toistamiseen. Esan pitkä volttiheitto oikealta tavoitti takanurkalta Paken. Paken volley kuitenkin epäonnistui ja pallo kimposi pilkulle, jossa Mölli reagoi tilanteeseen ensimmäisenä. Nopea kääntölaukaus ja pallo tarkasti oikeaan alakulmaan. Maalin jälkeen FCE kuitenkin lopetti pelaamisen vaikka peliä oli vielä reilusti yli 15min jäljellä! Kun musalaiset päästettiin aivan liian helposti rakentamaan peliä, ei FCE:n omia hyökkäyksiä tullut lainkaan. Kymmenisen minuuttia ennen loppua tuli puolesta kentästä vapaapotku MuSa3:lle. Keskitys maalille, jossa KAIKKI FCE-pelaajat vain seisoskelivat ja seurasivat katseellaan kun vieraiden libero sai rauhassa ohjata pallon parista metristä alakulmaan! Ja kuinkas ollakaan, vieraat iskivät voittomaalinsa heti seuraavasta hyökkäyksestä. Keskiviivalta alkanut sooloilu päättyi muutaman FCE-pelaajan ohittamisen jälkeen tarkkaan alakulmalaukaukseen boxin takaa. Maalissa lähes koko ottelun toimettomana seisoskellut Copo ei voinut tarkalle laukaukselle mitään.

    Maalipaikkoja FCE:llä riitti useimmankin maalin tekoon. Todella surkea viimeistely kuitenkin pilasi kotijoukkueen haaveet kauden avausvoitosta. Lähes jokainen tilanne päättyi surkeaan / epäonnistuneeseen laukaukseen. Eniten maalipaikkoja tuhlasi Esa, joka haaskasi ainakin puoli tusinaa paikkaa (ainakin viisi kertaa läpi). Joka kerta laukaus epäonnistui jonkin verran ja meni ohi etukulmasta. Kertaalleen edessä oli lähes tyhjä maalikin, kun Keke vasemmalta läpi päästyään syötti poikittain maalille ja maalivahti työnsi pallon suoraan Esalle. Esa oli selkä päin maalia, joten hän joutui vielä kiertämään puolustajan ja laukoi sen jälkeen ohi etukulmasta! Myös Jeren laukaukset kolmesta-neljästä läpiajosta epäonnistuivat, eivätkä menneet edes maalia kohti. Kertaalleen maalivahti jopa avasi suoraan Jerelle, mutta tälläkin kertaa laukaus epäonnistui ja melkeinpä lirui takaisin maalivahdin syliin. Paken päästyä läpi keskeltä, pallo karkasi hieman ja hän joutui liukumaan palloon 16:n viivalla, jotta ehti juuri ja juuri ennen maalivahtia palloon. Nosto menikin yli maalivahdin, mutta puolustaja ehti pelastamaan aivan maaliviivalta. Pelaajavalmentaja Keke sai unelmapaikan Paken päästyä läpi vasemmalta. Syöttö takaviistoon pilkun eteen ja Keken vasemman jalan laukaus vastapalloon kuitenkin epäonnistui ja meni roppakaupalla yli maalin. Pake itse pääsi kokeilemaan pari kertaa 16:n takaa, mutta tuloksetta. Oikeassa laidassa puolestaan hyvin pelannut Häyhtiö pääsi myös pari kertaa laidasta läpi ja tarjoili maukkaita syöttöjä maalin eteen. Paras tilanne tuli kun Tero keskitti takanurkalle, jossa Pake yritti saksipotkulla maalintekoa. Laukaus ei vain osunut puhtaasti palloon ja pallo pomppasi takanurkalle, josta puolustaja purki tilanteen. Pirteästi kärjessä pelannut Jarkko sai sentään laukauksensa lähtemään selvästi muita paremmin. Ensimmäinen tekopaikka tuli Paken esityöstä. Pake nousi vasemmalta, kiersi kaksi puolustajaa ja tarjoili takaviistoon pilkun viereen Jacelle, jonka kova laukaus kuitenkin suuntautui harmittavasti suoraan päin maalivahtia. Ottelun loppuhetkillä Jarkko puolestaan sai pallon boxin vasemmassa kulmassa ja laukoi tulisesti vain aavistuksen yli maalin. Muista hyvistä maalipaikoista ehdottomasti paras tilanne tuli myös hyvin pelanneelle Lehtiselle. Poikittaissyöttö maalin edestä oikealle, jossa Mikko olisi rauhassa saanut sijoittaa pallon takakulmaan (jonne hän yrittikin), mutta vasemman jalan suora jatkolaukaus epäonnistui ja meni etukulmasta ohi.

    Ei ole liioiteltua sanoa, että mikäli kotijoukkueen viimeistelytarkkuus olisi edes piirun verran parempi, olisi ottelusta tullut kotijoukkueen maalijuhlat. Vieraat näyttivät FCE:lle mallia: kolme maalipaikkaa, kolme maalia! Korpela ei tainnut joutua ottelussa kertaakaan venymään torjunnoissaan. Muutaman kerran laukaus tuli maalia kohti, mutta myös samalla Juhaa kohti ja olivat täten helppoja torjuttavia. Möllin ansaitun johtomaalin jälkeen kotijoukkueen peli meni täysin jäihin ja oli vain ajan kysymys milloin vastustaja päästetään maalintekoon. Koko joukkue kyllä pelasi erinomaisesti, eikä omassa päädyssä virheitäkään tullut kuin muutama. Kumpikin joukkue purnasi lähes koko ottelun ajan tuomarille, joka vihelsi kuitenkin ihan kelvollisesti. Karu totuus vain on se, että ottelu kaatui täysin FCE-pelaajien luokattomiin laukauksiin eikä tuomaripeliin ;-)