päivitetty: 28.07.04   © 2004 TP
ETUSIVU   UUTISET   JOUKKUE   PELIRAPORTIT   OTTELUOHJELMA   TILASTOT   MUUT 
Ti 06.07.-04  FC Eurajoki – LuVe  4 – 5 (1 - 3)

# 6 Kolu  1 - 0
Esan vapauttava pystysyöttö keskialueelta puolustajan kautta Jerelle, joka sijoitti varmasti taka-alakulmaan ohi vastaan syöksyneen maalivahdin
#40 Häyhtiö  2 - 3
Tero sai pallon oikeaan laitaan, matala keskitys/laukaus 16:n kulmalta kimposi kahden puolustajan kautta taka-alakulmaan
# 7 Paukamainen  3 - 4 rp
Lepi läpi vasemmalta, mv syöksyi nappulat edellä jalkoihin -> rp -> Pake harhautti mv:n vasemmalle ja sijoitti pallon oikealle
# 9 Leppänen  4 - 4
Akin(?) pystysyöttö keskialueelta boxiin, Lepi ehti juuri ennen mv:ia ja tuikkasi pallon mv:n yli tyhjään maaliin

6        9


7          16        18          40


21            38              8
17

1
avauskokoonpano:
  1 Jussi Kaukkila (mv)
21 Mikko Lehtinen
17 Niko Parviainen
38 Jarno Haanpää
  8 Toni Nummi
  7 Teemu Paukamainen
16 Aki Ojala
18 Esa Lindroos
40 Tero Häyhtiö
  6 Jere Kolu
  9 Teemu Leppänen
vaihtopelaajat:
14 Tommi Kauramaa
19 Matti Mustonen
xx Mika Ojala

valmentaja:
     Mika Ojala
parhaat maalipaikat:
Lepi:
  • Esan laukaus ylärimaan, Lepi reboundissa ensimmäisenä: pusku 2m:stä epäonnistui ja meni yli "tyhjän" maalin!
  • läpi vasemmalta, hyvä nosto yli mv:n, mutta puolustaja pelasti maalin edestä kulmaksi (kaksikin kertaa täysin samanlainen tilanne)
  • Häyhtiö:
  • puolustajan purku kimposi Terolle maalin takanurkalle, kääntölaukaus kuitenkin epäonnistui ja laukaus meni ohi etukulmasta
  • Esa:
  • Paken poikittaissyöttö 16:n taakse, Esa otti haltuun ja laukoi 20m:stä volleyn -> ylärimaan ja mv:n maatessa maassa Lepi irtopalloon ensimmäisenä...
  • Pake haastoi pari pakkia vasemmalta, syöttö takaviistoon Lepille, joka jatkoi myös takaviistoon -> Esa otti haltuun ja laukoi pilkun kohdilta -> laukaus epäonnistui ja kiersi ohi takanurkasta
  • Pake:
  • Esan hyvä poikittaissyöttö boxin edessä, Pake kiersi puolustajan vasemmalta ja laukoi 16:n viivalta -> laukaus epäonnistui ja meni 1m ohi takanurkasta
  • Pake sai pallon vasempaan laitaan, haastoi puolustajan ja pääsi läpi laidasta -> leikkaus boxiin ja sisäterä sijoitus kohti taka-alakulmaa -> puolustaja liukui viime hetkellä vedon eteen -> kulma
  • kulmapotku oikealta takatolpalle, Pake tuli hieman myöhässä eikä saanut kunnon osumaa palloon
  • Aki:
  • Esan kulmapotku oikealta: pusku 7m:stä kohti etukulmaa, mv nappasi pallon syliinsä
  • Tonto:
  • laukaus vastapalloon 20m:stä ruuhkan jälkeen -> puolustaja peitti
  • vaihdot:
  • rajaton määrä vaihtoja...
  • erityistä:
  • kauden avauspiste karkasi käsistä jälleen vain 2min ennen päätösvihellystä!
  • tuomarilinja oli erinomainen: pahimmat rikkeet vihellettiin pois, kovaa sai kuitenkin pelata, kummallekin joukkueelle tuomittiin rangaistuspotku (aiheesta) ja lisäksi LuVen mv sai punaisen kortin syöksyttyään nappulat edellä läpi päässeen Lepin jalkoihin
  • FCE sai hyvän alun otteluun ja dominoi selvästi ensimmäiset 10min. Ennen avausmaalia FCE ehti hukata kaksi loistavaa maalipaikkaa
  • Avausmaalin jälkeen FCE lahjoitti vieraille kahden maalin johtoaseman, tasoitus syntyi vain viitisen minuuttia ennen loppua ja vain pari minuuttia myöhemmin vierailija LuVe teki voittomaalinsa
  • kumpikin joukkue osui kertaalleen rp:sta (Mölli rikkoi, Lepiä rikottiin)
  • maalissa pelannut J.Kaukkila teki muutaman tärkeän paraatitorjunnan, mutta sekään ei riittänyt
  • sekä Jere että Tero tekivät kauden avausmaalinsa
  • Lepi puolestaan teki maalin nro 2 ja Pake kauden 4. rp-maalinsa
  • Paken uran 100. ottelu FCE-edustuksessa!
  • Kaukkilan uran 30. ottelu FCE-paidassa
  • Ottelu LuVea vastaan alkoi kotijoukkueen osalta erinomaisesti. FCE otti pelin haltuunsa heti alkuvihellyksestä asti. Maalipaikkojakin kotijoukkue sai rakennettua muutaman ennen kuin LuVe pääsi edes kunnolla hyökkäämään. Avausmaali tuli kuitenkin vasta muutaman hukatun maalipaikan jälkeen. Jere sai Esan puolenkentän takaa antaman pystysyötön mukaansa ja karkasi puolustukselta karkuun: tarkka sijoitus ohi vastaan tulleen maalivahdin ja FCE otti ansaitun johdon. Maalin jälkeen FCE:n peli kulki vielä hetken, mutta sen jälkeen työnteko loppui ja omassa päädyssä tehtiin karmeita virheitä, joista LuVe tylysti rankaisi. Kaksi ensimmäistä LuVe-maalia tuli, kun hyökkääjä päästettiin keskeltä vapaasti nousemaan boxiin ja laukomaan varmasti ohi maalivahti Kaukkilan. Kolmas maali puolestaan tuli rangaistuspotkusta, kun Mölli rikkoi keskityspalloon pyrkinyttä luvialaista. Jussi aavisti väärään suuntaan ja rangaistuspotkun laukonut luvialaismaalivahti sijoitti pallon oikealle. Erätauolle mentiin lukemissa 1-3.

    Toiseen erään FCE tuli hyvin latautuneena ja erä saikin hyvän alun. FCE:n kavennus syntyi kyllä kovan työn tuloksena, mutta silti hieman onnekkaasti. Tero sai pallon oikeassa laidassa 16:n kulman luota ja laukoi / keskitti kovan, matalan pallon maalille, josta se kimposi kahden luvialaispelaajan jalan kautta taka-alakulmaan. LuVe onnistui kuitenkin kuittaamaan heti seuraavasta hyökkäyksestä. Kaukkila torjui kovan 20m:stä lauotun vedon eteensä ja ensimmäisenä paluupallossa oli vierasjoukkueen pelaaja, jolla oli helppo työ panna pallon tyhjään maaliin. Vielä ennen erän puoltaväliä Lepi pääsi vasemmalta läpi. Maalivahti syöksyi rumasti jalkapohjat edellä jalkoihin ja sai ansaitusti punaisen kortin. Sadannen ottelunsa edustuksessa pelannut Pake harhautti maalivahdin tilanteesta seuranneessa rangaistuspotkussa vasemmalle ja sijoitti pallon varmasti oikealle. Maalin jälkeen ote pysyi FCE:llä, mutta palloa ei vain millään tahdottu saada maaliin asti. Vasta viitisen minuuttia ennen loppua kotijoukkue vihdoin onnistui. Lepi sai loistavan pystysyötön Akilta (tai Esalta) keskiympyrästä boxiin. Lepin ei tarvinnut muuta tehdä kuin tökätä pallo läpiajonsa päätteeksi yli vastaan syöksyneen maalivahdin kohti tyhjää maalia. Tällä kertaa pallo meni kuin menikin maaliin asti ja FCE sai ansaitsemansa tasoituksen. Vielä lisämaalia metsästettäessä LuVe sai kuitenkin muutaman vastahyökkäyksen. Täysin vaarattomasta tilanteesta (kaukolaukaus räikeästi yli maalin) tuomittiin vieraille epäsuoravapaapotku aivan 16:n viivalta. Ja kuinkas ollakaan, kyseinen erikoistilanne (siirto & suora laukaus ohi 3-miehisen muurin) päättyi tarkkaan alakulmalaukaukseen ja LuVe otti johdon vain 2min ennen loppua! Aika loppui kesken ja FCE kärsi jo kolmannen peräkkäisen maalin tappion. Kaikissa otteluissa oli lisäksi yhteistä se, että voittomaali tuli aivan ottelun loppuhetkillä.

    Taas kerran ottelun ratkaisuksi muodostui maalinteko. Alussa FCE:llä oli muutama aivan loistava maalintekopaikka, mutta ne jäivät käyttämättä. LuVe puolestaan onnistui ensimmäisessä erässä lähes jokaisesta hyvästä paikastaan. Ottelun ensimmäinen namupaikka tuli, kun Häyhtiö sai puolustajasta kimmonneen pallon maalin nurkalle. Nopea kääntölaukaus 7m:stä meni kuitenkin harmittavasti ohi etukulmasta. Pian tämän jälkeen tuli toinen loistopaikka, kun Esa sai pallon 16:n takana. Yläkierteinen volley putosi ylärimaan ja kimposi maalin eteen. Ensimmäisenä tilanteeseen ehti Lepi, joka kuitenkin ajoitti ponnistuksensa hieman väärin ja pusku suuntautui yli tyhjän maalin (mv oli vielä maissa torjuntayrityksen jäljiltä)! Ainakin pari kertaa Lepi pääsi läpi vasemmalta puolelta ja onnistui kummallakin kertaa ohittamaan maalivahdin sijoituksellaan, mutta puolustus ehti pelastaa aivan maaliviivalta kulmapotkuksi. Hyvällä syöttelytuulella ollut Esa tarjoili laukaisupaikan Pakelle 20m:iin, mutta Pake kiersikin puolustajan ja pääsi vasemmalta läpi. Vasemman jalan laukaus 16:n viivalta kuitenkin epäonnistui hieman ja meni metrin verran ohi taka-alakulmasta. Lisäksi FCE:llä oli erässä muutamia vaarallisia hyökkäyksiä, joista ei kuitenkaan saatu kunnon laukausta aikaan...

    Sama tahti jatkui myös toisessa erässä. FCE tuhri maalipaikkoja ja LuVe rankaisi. Vain muutaman kerran Kaukkila veti pidemmän korren lähes varmalta maalilta haiskahtaneessa tilanteessa. FCE:n erän parhaat paikat tuli Akille & Esalle. Akin paikka tuli loppuhetkillä kuitenkin ennen Lepin tasoitusta. Oikealta annettu kulmapotku löysi Akin pään maalin edestä, mutta pusku suuntautui maalivahdin ulottuviin ja mv onnistui nappaamaan pallon syliinsä. Esan paras paikka tuli kun Pake eteni vasemmalta, haastoi pari puolustajaa ja syötti takaviistoon Lepille. Lepi jatkoi hyvin myöskin takaviistoon ja Esalle tuli erinomainen laukaisupaikka pilkun vierestä. Laukaus kuitenkin epäonnistui ja kiersi selvästi ohi takakulman.

    Ottelusta jäi taas paljon jossiteltavaa kotijoukkueen osalta, mutta ainakaan tuomaripeliin ei kummankaan joukkueen peli kaatunut. Pelin viheltänyt erotuomari kun oli edellisenä iltana viheltämässä Veikkausliigaa (HJK-TPS), joten todellisesta ammattimiehestä oli kyse. Tuomarilinja olikin selvästi paras mitä tällä kaudella FCE:n peleissä on ollut. Kovaa sai pelata, mutta suunsoitot ja jälkipelit yms koiruudet vihellettiin tylysti pois. FCE:n kannalta pelin tärkeimpiä onnistujia olivat maalinteossa onnistuneet hyökkääjät Jere & Lepi. Viime peleissä puolustuspäässä häärinyt Lepi uhosi tekevänsä maaleja jos vain pääsee kärkeen ja niinhän siinä sitten kävi :-) Jerekin onnistui pitkästä aikaa läpiajosta ja toivon mukaan kummankin maalinteko helpottuu näiden onnistumisten seurauksena. Neljästä tehdystä maalista huolimatta, FCE kärsi jo kolmannen peräkkäisen maalin tappion. Seuraava ottelu onkin sitten jumbofinaali Nasta2:sta vastaan ja mikäli sekin ottelu vielä hävitään, on FCE lähes varmasti sarjan viimeinen.