| Ti
06.07.-04 FC Eurajoki – LuVe 4
– 5 (1 - 3) |
| # 6 Kolu 1 -
0 |
Esan vapauttava
pystysyöttö keskialueelta puolustajan kautta Jerelle,
joka sijoitti varmasti taka-alakulmaan ohi vastaan syöksyneen
maalivahdin |
| #40 Häyhtiö 2
- 3 |
Tero sai pallon
oikeaan laitaan, matala keskitys/laukaus 16:n kulmalta kimposi
kahden puolustajan kautta taka-alakulmaan |
| # 7 Paukamainen 3
- 4 rp |
Lepi läpi
vasemmalta, mv syöksyi nappulat edellä jalkoihin ->
rp -> Pake harhautti mv:n vasemmalle ja sijoitti pallon oikealle |
| # 9 Leppänen 4
- 4 |
Akin(?) pystysyöttö
keskialueelta boxiin, Lepi ehti juuri ennen mv:ia ja tuikkasi
pallon mv:n yli tyhjään maaliin |
|
6 9
7 16
18 40
21 38 8
17
1 |
avauskokoonpano:
1 Jussi Kaukkila (mv)
21 Mikko Lehtinen
17 Niko Parviainen
38 Jarno Haanpää
8 Toni Nummi
7 Teemu Paukamainen
16 Aki Ojala
18 Esa Lindroos
40 Tero Häyhtiö
6 Jere Kolu
9 Teemu Leppänen |
vaihtopelaajat:
14 Tommi Kauramaa
19 Matti Mustonen
xx Mika Ojala valmentaja:
Mika Ojala |
parhaat
maalipaikat: Lepi:
Esan laukaus ylärimaan, Lepi reboundissa ensimmäisenä:
pusku 2m:stä epäonnistui ja meni yli "tyhjän"
maalin!
läpi vasemmalta, hyvä nosto yli mv:n, mutta puolustaja
pelasti maalin edestä kulmaksi (kaksikin kertaa täysin
samanlainen tilanne)
Häyhtiö: puolustajan
purku kimposi Terolle maalin takanurkalle, kääntölaukaus
kuitenkin epäonnistui ja laukaus meni ohi etukulmasta
Esa: Paken poikittaissyöttö
16:n taakse, Esa otti haltuun ja laukoi 20m:stä volleyn
-> ylärimaan ja mv:n maatessa maassa Lepi irtopalloon
ensimmäisenä...
Pake haastoi pari pakkia vasemmalta, syöttö takaviistoon
Lepille, joka jatkoi myös takaviistoon -> Esa otti haltuun
ja laukoi pilkun kohdilta -> laukaus epäonnistui ja
kiersi ohi takanurkasta
Pake: Esan hyvä poikittaissyöttö
boxin edessä, Pake kiersi puolustajan vasemmalta ja laukoi
16:n viivalta -> laukaus epäonnistui ja meni 1m ohi
takanurkasta
Pake sai pallon vasempaan laitaan, haastoi puolustajan ja
pääsi läpi laidasta -> leikkaus boxiin ja
sisäterä sijoitus kohti taka-alakulmaa -> puolustaja
liukui viime hetkellä vedon eteen -> kulma
kulmapotku oikealta takatolpalle, Pake tuli hieman myöhässä
eikä saanut kunnon osumaa palloon
Aki: Esan kulmapotku oikealta:
pusku 7m:stä kohti etukulmaa, mv nappasi pallon syliinsä
Tonto: laukaus vastapalloon
20m:stä ruuhkan jälkeen -> puolustaja peitti |
vaihdot:
rajaton määrä vaihtoja... |
erityistä:
kauden avauspiste karkasi käsistä jälleen vain
2min ennen päätösvihellystä!
tuomarilinja oli erinomainen: pahimmat rikkeet vihellettiin
pois, kovaa sai kuitenkin pelata, kummallekin joukkueelle tuomittiin
rangaistuspotku (aiheesta) ja lisäksi LuVen mv sai punaisen
kortin syöksyttyään nappulat edellä läpi
päässeen Lepin jalkoihin
FCE sai hyvän alun otteluun ja dominoi selvästi
ensimmäiset 10min. Ennen avausmaalia FCE ehti hukata kaksi
loistavaa maalipaikkaa
Avausmaalin jälkeen FCE lahjoitti vieraille kahden maalin
johtoaseman, tasoitus syntyi vain viitisen minuuttia ennen loppua
ja vain pari minuuttia myöhemmin vierailija LuVe teki voittomaalinsa
kumpikin joukkue osui kertaalleen rp:sta (Mölli rikkoi,
Lepiä rikottiin)
maalissa pelannut J.Kaukkila teki muutaman tärkeän
paraatitorjunnan, mutta sekään ei riittänyt
sekä Jere että Tero tekivät kauden avausmaalinsa
Lepi puolestaan teki maalin nro 2 ja Pake kauden 4. rp-maalinsa
Paken uran 100. ottelu FCE-edustuksessa!
Kaukkilan uran 30. ottelu FCE-paidassa |
Ottelu LuVea
vastaan alkoi kotijoukkueen osalta erinomaisesti. FCE otti pelin
haltuunsa heti alkuvihellyksestä asti. Maalipaikkojakin
kotijoukkue sai rakennettua muutaman ennen kuin LuVe pääsi
edes kunnolla hyökkäämään. Avausmaali
tuli kuitenkin vasta muutaman hukatun maalipaikan jälkeen.
Jere sai Esan puolenkentän takaa antaman pystysyötön
mukaansa ja karkasi puolustukselta karkuun: tarkka sijoitus
ohi vastaan tulleen maalivahdin ja FCE otti ansaitun johdon.
Maalin jälkeen FCE:n peli kulki vielä hetken, mutta
sen jälkeen työnteko loppui ja omassa päädyssä
tehtiin karmeita virheitä, joista LuVe tylysti rankaisi.
Kaksi ensimmäistä LuVe-maalia tuli, kun hyökkääjä
päästettiin keskeltä vapaasti nousemaan boxiin
ja laukomaan varmasti ohi maalivahti Kaukkilan. Kolmas maali
puolestaan tuli rangaistuspotkusta, kun Mölli rikkoi keskityspalloon
pyrkinyttä luvialaista. Jussi aavisti väärään
suuntaan ja rangaistuspotkun laukonut luvialaismaalivahti sijoitti
pallon oikealle. Erätauolle mentiin lukemissa 1-3.
Toiseen erään FCE tuli hyvin latautuneena ja erä
saikin hyvän alun. FCE:n kavennus syntyi kyllä kovan
työn tuloksena, mutta silti hieman onnekkaasti. Tero sai
pallon oikeassa laidassa 16:n kulman luota ja laukoi / keskitti
kovan, matalan pallon maalille, josta se kimposi kahden luvialaispelaajan
jalan kautta taka-alakulmaan. LuVe onnistui kuitenkin kuittaamaan
heti seuraavasta hyökkäyksestä. Kaukkila torjui
kovan 20m:stä lauotun vedon eteensä ja ensimmäisenä
paluupallossa oli vierasjoukkueen pelaaja, jolla oli helppo
työ panna pallon tyhjään maaliin. Vielä
ennen erän puoltaväliä Lepi pääsi vasemmalta
läpi. Maalivahti syöksyi rumasti jalkapohjat edellä
jalkoihin ja sai ansaitusti punaisen kortin. Sadannen ottelunsa
edustuksessa pelannut Pake harhautti maalivahdin tilanteesta
seuranneessa rangaistuspotkussa vasemmalle ja sijoitti pallon
varmasti oikealle. Maalin jälkeen ote pysyi FCE:llä,
mutta palloa ei vain millään tahdottu saada maaliin
asti. Vasta viitisen minuuttia ennen loppua kotijoukkue vihdoin
onnistui. Lepi sai loistavan pystysyötön Akilta (tai
Esalta) keskiympyrästä boxiin. Lepin ei tarvinnut
muuta tehdä kuin tökätä pallo läpiajonsa
päätteeksi yli vastaan syöksyneen maalivahdin
kohti tyhjää maalia. Tällä kertaa pallo
meni kuin menikin maaliin asti ja FCE sai ansaitsemansa tasoituksen.
Vielä lisämaalia metsästettäessä LuVe
sai kuitenkin muutaman vastahyökkäyksen. Täysin
vaarattomasta tilanteesta (kaukolaukaus räikeästi
yli maalin) tuomittiin vieraille epäsuoravapaapotku aivan
16:n viivalta. Ja kuinkas ollakaan, kyseinen erikoistilanne
(siirto & suora laukaus ohi 3-miehisen muurin) päättyi
tarkkaan alakulmalaukaukseen ja LuVe otti johdon vain 2min ennen
loppua! Aika loppui kesken ja FCE kärsi jo kolmannen peräkkäisen
maalin tappion. Kaikissa otteluissa oli lisäksi yhteistä
se, että voittomaali tuli aivan ottelun loppuhetkillä.
Taas kerran ottelun ratkaisuksi muodostui maalinteko. Alussa
FCE:llä oli muutama aivan loistava maalintekopaikka, mutta
ne jäivät käyttämättä. LuVe puolestaan
onnistui ensimmäisessä erässä lähes
jokaisesta hyvästä paikastaan. Ottelun ensimmäinen
namupaikka tuli, kun Häyhtiö sai puolustajasta kimmonneen
pallon maalin nurkalle. Nopea kääntölaukaus 7m:stä
meni kuitenkin harmittavasti ohi etukulmasta. Pian tämän
jälkeen tuli toinen loistopaikka, kun Esa sai pallon 16:n
takana. Yläkierteinen volley putosi ylärimaan ja kimposi
maalin eteen. Ensimmäisenä tilanteeseen ehti Lepi,
joka kuitenkin ajoitti ponnistuksensa hieman väärin
ja pusku suuntautui yli tyhjän maalin (mv oli vielä
maissa torjuntayrityksen jäljiltä)! Ainakin pari kertaa
Lepi pääsi läpi vasemmalta puolelta ja onnistui
kummallakin kertaa ohittamaan maalivahdin sijoituksellaan, mutta
puolustus ehti pelastaa aivan maaliviivalta kulmapotkuksi. Hyvällä
syöttelytuulella ollut Esa tarjoili laukaisupaikan Pakelle
20m:iin, mutta Pake kiersikin puolustajan ja pääsi
vasemmalta läpi. Vasemman jalan laukaus 16:n viivalta kuitenkin
epäonnistui hieman ja meni metrin verran ohi taka-alakulmasta.
Lisäksi FCE:llä oli erässä muutamia vaarallisia
hyökkäyksiä, joista ei kuitenkaan saatu kunnon
laukausta aikaan...
Sama tahti jatkui myös toisessa erässä. FCE tuhri
maalipaikkoja ja LuVe rankaisi. Vain muutaman kerran Kaukkila
veti pidemmän korren lähes varmalta maalilta haiskahtaneessa
tilanteessa. FCE:n erän parhaat paikat tuli Akille &
Esalle. Akin paikka tuli loppuhetkillä kuitenkin ennen
Lepin tasoitusta. Oikealta annettu kulmapotku löysi Akin
pään maalin edestä, mutta pusku suuntautui maalivahdin
ulottuviin ja mv onnistui nappaamaan pallon syliinsä. Esan
paras paikka tuli kun Pake eteni vasemmalta, haastoi pari puolustajaa
ja syötti takaviistoon Lepille. Lepi jatkoi hyvin myöskin
takaviistoon ja Esalle tuli erinomainen laukaisupaikka pilkun
vierestä. Laukaus kuitenkin epäonnistui ja kiersi
selvästi ohi takakulman.
Ottelusta jäi taas paljon jossiteltavaa kotijoukkueen osalta,
mutta ainakaan tuomaripeliin ei kummankaan joukkueen peli kaatunut.
Pelin viheltänyt erotuomari kun oli edellisenä iltana
viheltämässä Veikkausliigaa (HJK-TPS), joten
todellisesta ammattimiehestä oli kyse. Tuomarilinja olikin
selvästi paras mitä tällä kaudella FCE:n
peleissä on ollut. Kovaa sai pelata, mutta suunsoitot ja
jälkipelit yms koiruudet vihellettiin tylysti pois. FCE:n
kannalta pelin tärkeimpiä onnistujia olivat maalinteossa
onnistuneet hyökkääjät Jere & Lepi.
Viime peleissä puolustuspäässä häärinyt
Lepi uhosi tekevänsä maaleja jos vain pääsee
kärkeen ja niinhän siinä sitten kävi :-)
Jerekin onnistui pitkästä aikaa läpiajosta ja
toivon mukaan kummankin maalinteko helpottuu näiden onnistumisten
seurauksena. Neljästä tehdystä maalista huolimatta,
FCE kärsi jo kolmannen peräkkäisen maalin tappion.
Seuraava ottelu onkin sitten jumbofinaali Nasta2:sta vastaan
ja mikäli sekin ottelu vielä hävitään,
on FCE lähes varmasti sarjan viimeinen.
|
|