päivitetty: 25.08.04   © 2004 TP
ETUSIVU   UUTISET   JOUKKUE   PELIRAPORTIT   OTTELUOHJELMA   TILASTOT   MUUT 
Ke 18.08.-04  FC Eurajoki – FCB  3 – 3 (1 - 1)

# 7 Paukamainen  1 - 0 rp
Lepi läpi oikealta -> kaadettiin -> rp -> Pake odotti maalivahdin ratkaisua ja sijoitti tolpan kautta oikeaan alakulmaan
#12 Latva  2 - 1
Mv torjui Paken vedon 3m:stä, puolustus "siivosi" pallon pilkulle -> Jarkko ensimmäisenä palloon ja laukoi voimalla keskelle
# 9 Leppänen  3 - 1
Akin loistava pystysyöttö omalta alueelta, Lepi keskeltä läpi -> tarkka & hallittu sijoitus oikeaan alakulmaan

61        9


14         16         7          40


21            38              8
17

1
avauskokoonpano:
  1 Jussi Kaukkila (mv)
21 Mikko Lehtinen
17 Niko Parviainen
38 Jarno Haanpää
  8 Toni Nummi
14 Tommi Kauramaa
16 Aki Ojala
  7 Teemu Paukamainen
40 Tero Häyhtiö
61 Mika Ojala
  9 Teemu Leppänen
vaihtopelaajat:
  6 Jere Kolu
12 Jarkko Latva
18 Esa Lindroos
?? Antti Tuomisto

valmentaja:
     Mika Ojala
parhaat maalipaikat:
Jere:
  • Esan vapaapotku oikealta, pallo takanurkalle Jerelle -> otti rauhassa haltuun ja yritti tyhjään etualakulmaan -> laukaus epäonnistui ja meni ohi!
  • pääsi irti oikealta ja laukaus pomppivaan palloon -> mv:n syliin
  • Esa irti oikealta, poikittaissyöttö maalille -> Jere ei yltänyt liukumallakaan palloon
  • Esa:
  • Lepin erinomainen pystysyöttö keskelle, Esa läpi keskeltä -> kiersi mv:n ja sijoitti kohti tyhjää maalia -> puolustaja liukui väliin!
  • laukaus oikealta pienestä kulmasta -> tolppaan(?) / mv torjui eteensä -> ei omia reboundiin
  • Tero(?) irti oikealta ja syöttö takaviistoon Esalle -> ulkosyrjän nosto yli mv:n mutta puolustaja pelasti maaliviivalta!
  • vapaapotku 20m:stä vasemmalta: sisäkierteinen laukaus suoraan kohti maalivahtia
  • Lommo:
  • Lepin hyvä keskitys oikealta, Tommi voitti pääkamppailun takatolpalla, mutta pusku maan kautta 1/2m ohi etukulmasta!
  • puolustus purki suoraan pilkun kohdalle, Tommin oikean jalan volley -> ei osunut täysin puhtaasti -> ohi oikealta
  • Pake:
  • vapaapotku 18m:stä oikealta: tulinen ulkokierteinen laukaus muurin oikealta puolelta -> 30cm ohi tyhjän maalin!
  • Esan matala keskitys päädystä oikealta, Pake tuli esiin puolustajan takaa ja laukoi volleystä 6m:stä -> yläriman kautta yli!
  • ulkokierteinen laukaus 20m:stä kohti oikeaa alakulmaa -> mv torjui mutta pallo oli vielä livahtaa käsistä maaliin
  • Parren vapaapotku vasemmalta omasta päädystä -> puolustuksen yli ja mv:kin nyrkkeili ohi -> Paken pusku epäonnistui ja meni ohi tyhjän maalin!
  • Esan keskitys oikealta: takanurkalle Pakelle, joka otti rinnalla alas ja laukoi heti vasurillaan -> mv torjui viereensä & puolustus tunaroi pallon lopulta Jarkkolle, joka laukoi maaliin
  • Lepi:
  • läpi keskeltä: kaadettiin juuri ennen boxia takaapäin repimällä (ei punaista korttia)
  • Aki:
  • pusku oikealta annettuun kulmaan -> ei osunut kunnolla -> ohi takakulmasta
  • Häyhtiö:
  • Esa syötti takaviistoon oikealta päädystä -> tyhjät pois ja vasemman jalan laukaus pilkun kohdalta -> yli!
  • Jace:
  • otti pallon alas 16:n takana ja laukaus 20m:stä kohti oikeaa kulmaa, mv torjui
  • muut:
  • Häyhtiö läpi vasemmalta ja syöttö takaviistoon maalille -> ei omia palloon!
  • monta 3vs2 -hyökkäystä mutta joko viimeinen syöttö tai laukaus heikko
  • vaihdot:
  • rajaton määrä vaihtoja...
  • erityistä:
  • kauden viimeinen kotiottelu
  • toinen peräkkäinen ottelu ilman tappiota :-)
  • FCE haaskasi tusinan verran maalipaikkoja ja menetti 3-1 -johtonsa oman pään virheiden takia
  • tuomarilinja oli hyvä (varoituksia tosin olisi pitänyt jakaa selvästi enemmän ja kummaltakin jäi toinen rp saamatta, Lepi kaadettiin takaapäin läpiajosta -> ei ulosajoa!)
  • ottelussa jaettiin kaksi varoitusta, kummatkin FCB:lle
  • FCB:llä ei vaihtopelaajia
  • Lepin uran 100. ottelu FCE-edustuksessa!
  • Parren uran 30.ottelu edustuksessa
  • Pake siirtyi maalipörssin kärkeen
  • Kotijoukkue lähti kauden viimeiseen kotiotteluun hyvin motivoituneena. Kauden aiemmat kohtaamiset olivat kummatkin päättyneet niukasti yhden maalin erolla FCB:n hyväksi. Jo ottelun alkuminuutit lupasivat tasaista ottelua ja kumpikin joukkue puolusti avauserässä hyvin. Maalipaikat jäivätkin ensimmäisellä puoliajalla melko vähiin. Avausmaalin iski tällä kertaa kotijoukkue FCE. Pake syötti keskialueelta Lepin läpi oikealta. Lepi nousi aina päätyyn asti, kunnes hänet kaadettiin takaapäin. Seuranneesta rangaistuspotkusta Pake odotti maalivahdin ratkaisua ja sijoitti pallon oikeaan alakulmaan (tolpan kautta). Rangaistuspotkua edeltäneestä tilanteesta FCB:ltä jätettiin rangaistuspotku viheltämättä, joten hetkeä myöhemmin tuomari päätti korjata tilanteen. Aki kopautteli muutaman kerran hieman jaloille ja myös vieraat saivat oman rangaistuspotkunsa. Kaukkila torjui matalan laukauksen eteensä ja onnistui vielä torjumaan seuraavankin laukauksen. Vasta kolmannella yrittämällä FCB sai pallon maaliin asti. Erätauolle mentiin lukemissa 1-1.

    Toiseen erään kotijoukkue tuli aivan uudella sykkeellä. Maalipaikkoja syntyi tiheään tahtiin, mutta viimeistely ontui pahemman kerran. Vasta erän puolessa välissä FCE osui seuraavan kerran. Esa keskitti oikealta takanurkalla vapaana olleelle Pakelle, joka otti pallon rinnalla alas ja laukoi saman tien vasurillaan. Pallo kimposi maalivahdin jalasta päätyviivalle, josta puolustus purki huolimattomasti suoraan Jarkkolle, joka laukoi pilkun kohdalta voimalla maalivahdin kautta maaliin. Vain hetkeä myöhemmin Aki sai pallon omassa päädyssä ja antoi loistavan pystysyötön Lepille. Leppänen juoksi keskeltä läpi ja ohitti maalivahdin tarkalla sijoituksella oikeaan alakulmaan. Tässä vaiheessa näytti FCE:n kannalta erittäin hyvältä. Viitisentoista minuuttia ennen loppua FCE:n puolustus nukahti hetkeksi ja vieraat pääsivät lähes maaliviivalta kaventamaan 3-2:een. Pallo ilmeisesti osui ennen maalia hyökkääjän käteen, mutta ainakaan tuomari ei tapahtunutta havainnut. Ja kuinkas ollakaan, kymmenen minuuttia ennen loppua FCE hölmöili omassa päädyssä ja vieraat päästettiin tasoittamaan peli läpiajosta vasemmalta. Hyvin vastaan tullut Kaukkila oli voimaton hyvälle nostolle, joka kiersi varmasti etuyläkulmaan.

    FCE olisi voinut ratkaista ottelun edukseen jo hyvissä ajoin ennen 2.erän puoltaväliä. Loistavia maalipaikkoja riitti lähes jokaisella pelaajalla. Avauserässä ei kuitenkaan hyviä maalipaikkoja ollut montaa. Erän paras paikka tuli Kauramaalle. Lepi pääsi oikealta laidalta keskittämään takatolpalle, jonne ensimmäisenä ehti Tommi. Lommon pusku maan kautta ei kuitenkaan osunut täysin puhtaasti ja pusku suuntautui metrin verran ohi tyhjästä etukulmasta. Toinen maukas paikka tuli vapaapotkusta. Esan sisäkierteinen laukaus hyvästä paikasta 20m:stä suuntautui kuitenkin suoraan maalivahdin syliin.

    Toisella puoliajalla paikkoja kyllä riitti. Ehkäpä paras paikka tuli Jerelle. Esan keskitys oikealta laskeutui takanurkalle suoraan Jeren jalkoihin, mutta Jeren laukaus 5m:stä kohti tyhjää etukulmaa epäonnistui ja meni vajaa puoli metriä ohi etukulmasta! Esa itse pääsi kertaalleen keskeltä aivan yksin läpi, kiersi maalivahdin ja laukoi kohti tyhjää maalia, mutta puolustaja ehti liukumalla väliin. Esa pääsi muutamaankin otteeseen oikealta puolelta irti, mutta maaliin asti palloa hän ei saanut. Teron tarjoiltua 3vs1-hyökkäyksessä takaviistoon Esalle, Esan ulkosyrjänosto oli jo painumassa maaliin, mutta tälläkin kertaa puolustaja ehti ennen maaliviivaa väliin. Kertaalleen Esa tarjoili poikittaissyötön maalille Jerelle, mutta syöttö karkasi aavistuksen liian pitkäksi eikä Jere liukumallakaan ylettynyt palloon. Myös toisessa erässä Lommo sai mainion maalipaikan. Tällä kertaa puolustus purki huolimattomasti suoraan Tommille, joka laukoi välittömästi volleystä pilkun takaa. Laukaus ei osunut 100%:sti ja painui hieman ohi oikealta. Eniten maalipaikkoja FCE:stä taisi kuitenkin hukata avausmaalin iskenyt Pake. Ottelun viime sekunneilla Esa sai keskitettyä matalan pallon maalin eteen, johon Pake tuli hyvin puolustajien takaa. Laukaus maalipotkuviivalta ilmasta meni kuitenkin harmittavasti yläriman kautta yli maalin! Aiemmin Pake laukoi matalan vapaapotkun 18m:stä n.30cm ohi etutolpasta ja ulkokierteinen kaukolaukaus 20m:stä kohti oikeaa alakulmaa jäi kuin jäikin maalivahdin hyppysiin aivan maaliviivan tuntumaan. Loistavia keskityksiä oikealta tarjoillut Esa löysi kertaalleen keskityksellään Paken takanurkalta, mutta tälläkin kertaa tämän laukaus läheltä pysähtyi maalivahtiin. Tosin jatkotilanteesta Jarkkon onnistui tehdä 2-1 -johtomaali. Myös oikealla häärineellä Häyhtiölle siunaantui loistopaikka 2.erässä: 3vs2-hyökkäys oikealta ja Esa syötti takaviistoon pilkun kohdalle Terolle. Teron laukaus kuitenkin nousi liikaa ja meni pallonmitan yli lähes tyhjän maalin! Muista pelaajista ainakin Jarkko ja Aki pääsivät koittamaan maalintekoa suht' hyvistä paikoista, mutta tuloksetta. Lisäksi erinomaisesti pelannut Lepi tarjoili jatkuvasti loistavia pystysyöttöjä vasemmasta laidasta, mutta yhdestäkään näistä tilanteista ei palloa maaliin asti saatu.

    Kun FCE ei saanut mistään paikasta sisään, kävi vieraat kuittaamassa tyypilliseen tapaan FCE:n omista virheistä. Vierailla ei montaa maalipaikkaa ollut, mutta nekin harvat paikat maalivahti Jussi Kaukkila hoiti hyvin. Maaleille ei Jussikaan voinut mitään. Erätauolle mentäessä ottelu oli melko tasainen, mutta toisen erän ensimmäiset 30min oli täysin FCE:n hallintaa. Kaksi tehtyä maalia lukemattomista paikoista ei kuitenkaan tällä(kään) kertaa riittänyt. Todella surkea viimeistely ja muutama virhe omassa päädyssä kostautuivat tuttuun tapaan viimeisen 15min aikana. Vaikka vieraiden puolustustyöskentely ei kovinkaan kummoista ollut, täytyy silti nostaa hattua joukkueelle noususta tasoihin kahden maalin takaa-ajosta. Kunpa vain FCE:lläkin olisi edes yksi pelaaja, joka saisi huononakin päivänä pallon paikoista sisään... Nyt lähes jokainen kokeili vuorollaan ilman sen kummempaa tulosta (maalit pois lukien).