|
61 9
14 16
7 40
21 38 8
17
1 |
avauskokoonpano:
1 Jussi Kaukkila (mv)
21 Mikko Lehtinen
17 Niko Parviainen
38 Jarno Haanpää
8 Toni Nummi
14 Tommi Kauramaa
16 Aki Ojala
7 Teemu Paukamainen
40 Tero Häyhtiö
61 Mika Ojala
9 Teemu Leppänen |
vaihtopelaajat:
6 Jere Kolu
12 Jarkko Latva
18 Esa Lindroos
?? Antti Tuomisto
valmentaja: Mika
Ojala |
parhaat
maalipaikat:
Jere:
Esan vapaapotku oikealta, pallo takanurkalle Jerelle ->
otti rauhassa haltuun ja yritti tyhjään etualakulmaan
-> laukaus epäonnistui ja meni ohi!
pääsi irti oikealta ja laukaus pomppivaan palloon
-> mv:n syliin
Esa irti oikealta, poikittaissyöttö maalille ->
Jere ei yltänyt liukumallakaan palloon
Esa:
Lepin erinomainen pystysyöttö keskelle, Esa läpi
keskeltä -> kiersi mv:n ja sijoitti kohti tyhjää
maalia -> puolustaja liukui väliin!
laukaus oikealta pienestä kulmasta -> tolppaan(?)
/ mv torjui eteensä -> ei omia reboundiin
Tero(?) irti oikealta ja syöttö takaviistoon Esalle
-> ulkosyrjän nosto yli mv:n mutta puolustaja pelasti
maaliviivalta!
vapaapotku 20m:stä vasemmalta: sisäkierteinen laukaus
suoraan kohti maalivahtia
Lommo:
Lepin hyvä keskitys oikealta, Tommi voitti pääkamppailun
takatolpalla, mutta pusku maan kautta 1/2m ohi etukulmasta!
puolustus purki suoraan pilkun kohdalle, Tommin oikean jalan
volley -> ei osunut täysin puhtaasti -> ohi oikealta
Pake:
vapaapotku 18m:stä oikealta: tulinen ulkokierteinen
laukaus muurin oikealta puolelta -> 30cm ohi tyhjän
maalin!
Esan matala keskitys päädystä oikealta, Pake
tuli esiin puolustajan takaa ja laukoi volleystä 6m:stä
-> yläriman kautta yli!
ulkokierteinen laukaus 20m:stä kohti oikeaa alakulmaa
-> mv torjui mutta pallo oli vielä livahtaa käsistä
maaliin
Parren vapaapotku vasemmalta omasta päädystä
-> puolustuksen yli ja mv:kin nyrkkeili ohi -> Paken pusku
epäonnistui ja meni ohi tyhjän maalin!
Esan keskitys oikealta: takanurkalle Pakelle, joka otti rinnalla
alas ja laukoi heti vasurillaan -> mv torjui viereensä
& puolustus tunaroi pallon lopulta Jarkkolle, joka laukoi
maaliin
Lepi:
läpi keskeltä: kaadettiin juuri ennen boxia takaapäin
repimällä (ei punaista korttia)
Aki:
pusku oikealta annettuun kulmaan -> ei osunut kunnolla
-> ohi takakulmasta
Häyhtiö:
Esa syötti takaviistoon oikealta päädystä
-> tyhjät pois ja vasemman jalan laukaus pilkun kohdalta
-> yli!
Jace:
otti pallon alas 16:n takana ja laukaus 20m:stä kohti
oikeaa kulmaa, mv torjui
muut:
Häyhtiö läpi vasemmalta ja syöttö
takaviistoon maalille -> ei omia palloon!
monta 3vs2 -hyökkäystä mutta joko viimeinen
syöttö tai laukaus heikko |
vaihdot:
rajaton määrä vaihtoja... |
erityistä:
kauden viimeinen kotiottelu
toinen peräkkäinen ottelu ilman tappiota :-)
FCE haaskasi tusinan verran maalipaikkoja ja menetti 3-1 -johtonsa
oman pään virheiden takia
tuomarilinja oli hyvä (varoituksia tosin olisi pitänyt
jakaa selvästi enemmän ja kummaltakin jäi toinen
rp saamatta, Lepi kaadettiin takaapäin läpiajosta
-> ei ulosajoa!)
ottelussa jaettiin kaksi varoitusta, kummatkin FCB:lle
FCB:llä ei vaihtopelaajia
Lepin uran 100. ottelu FCE-edustuksessa!
Parren uran 30.ottelu edustuksessa
Pake siirtyi maalipörssin kärkeen
|
Kotijoukkue
lähti kauden viimeiseen kotiotteluun hyvin motivoituneena.
Kauden aiemmat kohtaamiset olivat kummatkin päättyneet
niukasti yhden maalin erolla FCB:n hyväksi. Jo ottelun
alkuminuutit lupasivat tasaista ottelua ja kumpikin joukkue
puolusti avauserässä hyvin. Maalipaikat jäivätkin
ensimmäisellä puoliajalla melko vähiin. Avausmaalin
iski tällä kertaa kotijoukkue FCE. Pake syötti
keskialueelta Lepin läpi oikealta. Lepi nousi aina päätyyn
asti, kunnes hänet kaadettiin takaapäin. Seuranneesta
rangaistuspotkusta Pake odotti maalivahdin ratkaisua ja sijoitti
pallon oikeaan alakulmaan (tolpan kautta). Rangaistuspotkua
edeltäneestä tilanteesta FCB:ltä jätettiin
rangaistuspotku viheltämättä, joten hetkeä
myöhemmin tuomari päätti korjata tilanteen. Aki
kopautteli muutaman kerran hieman jaloille ja myös vieraat
saivat oman rangaistuspotkunsa. Kaukkila torjui matalan laukauksen
eteensä ja onnistui vielä torjumaan seuraavankin laukauksen.
Vasta kolmannella yrittämällä FCB sai pallon
maaliin asti. Erätauolle mentiin lukemissa 1-1.
Toiseen erään kotijoukkue tuli aivan uudella sykkeellä.
Maalipaikkoja syntyi tiheään tahtiin, mutta viimeistely
ontui pahemman kerran. Vasta erän puolessa välissä
FCE osui seuraavan kerran. Esa keskitti oikealta takanurkalla
vapaana olleelle Pakelle, joka otti pallon rinnalla alas ja
laukoi saman tien vasurillaan. Pallo kimposi maalivahdin jalasta
päätyviivalle, josta puolustus purki huolimattomasti
suoraan Jarkkolle, joka laukoi pilkun kohdalta voimalla maalivahdin
kautta maaliin. Vain hetkeä myöhemmin Aki sai pallon
omassa päädyssä ja antoi loistavan pystysyötön
Lepille. Leppänen juoksi keskeltä läpi ja ohitti
maalivahdin tarkalla sijoituksella oikeaan alakulmaan. Tässä
vaiheessa näytti FCE:n kannalta erittäin hyvältä.
Viitisentoista minuuttia ennen loppua FCE:n puolustus nukahti
hetkeksi ja vieraat pääsivät lähes maaliviivalta
kaventamaan 3-2:een. Pallo ilmeisesti osui ennen maalia hyökkääjän
käteen, mutta ainakaan tuomari ei tapahtunutta havainnut.
Ja kuinkas ollakaan, kymmenen minuuttia ennen loppua FCE hölmöili
omassa päädyssä ja vieraat päästettiin
tasoittamaan peli läpiajosta vasemmalta. Hyvin vastaan
tullut Kaukkila oli voimaton hyvälle nostolle, joka kiersi
varmasti etuyläkulmaan.
FCE olisi voinut ratkaista ottelun edukseen jo hyvissä
ajoin ennen 2.erän puoltaväliä. Loistavia maalipaikkoja
riitti lähes jokaisella pelaajalla. Avauserässä
ei kuitenkaan hyviä maalipaikkoja ollut montaa. Erän
paras paikka tuli Kauramaalle. Lepi pääsi oikealta
laidalta keskittämään takatolpalle, jonne ensimmäisenä
ehti Tommi. Lommon pusku maan kautta ei kuitenkaan osunut täysin
puhtaasti ja pusku suuntautui metrin verran ohi tyhjästä
etukulmasta. Toinen maukas paikka tuli vapaapotkusta. Esan sisäkierteinen
laukaus hyvästä paikasta 20m:stä suuntautui kuitenkin
suoraan maalivahdin syliin.
Toisella puoliajalla paikkoja kyllä riitti. Ehkäpä
paras paikka tuli Jerelle. Esan keskitys oikealta laskeutui
takanurkalle suoraan Jeren jalkoihin, mutta Jeren laukaus 5m:stä
kohti tyhjää etukulmaa epäonnistui ja meni vajaa
puoli metriä ohi etukulmasta! Esa itse pääsi
kertaalleen keskeltä aivan yksin läpi, kiersi maalivahdin
ja laukoi kohti tyhjää maalia, mutta puolustaja ehti
liukumalla väliin. Esa pääsi muutamaankin otteeseen
oikealta puolelta irti, mutta maaliin asti palloa hän ei
saanut. Teron tarjoiltua 3vs1-hyökkäyksessä takaviistoon
Esalle, Esan ulkosyrjänosto oli jo painumassa maaliin,
mutta tälläkin kertaa puolustaja ehti ennen maaliviivaa
väliin. Kertaalleen Esa tarjoili poikittaissyötön
maalille Jerelle, mutta syöttö karkasi aavistuksen
liian pitkäksi eikä Jere liukumallakaan ylettynyt
palloon. Myös toisessa erässä Lommo sai mainion
maalipaikan. Tällä kertaa puolustus purki huolimattomasti
suoraan Tommille, joka laukoi välittömästi volleystä
pilkun takaa. Laukaus ei osunut 100%:sti ja painui hieman ohi
oikealta. Eniten maalipaikkoja FCE:stä taisi kuitenkin
hukata avausmaalin iskenyt Pake. Ottelun viime sekunneilla Esa
sai keskitettyä matalan pallon maalin eteen, johon Pake
tuli hyvin puolustajien takaa. Laukaus maalipotkuviivalta ilmasta
meni kuitenkin harmittavasti yläriman kautta yli maalin!
Aiemmin Pake laukoi matalan vapaapotkun 18m:stä n.30cm
ohi etutolpasta ja ulkokierteinen kaukolaukaus 20m:stä
kohti oikeaa alakulmaa jäi kuin jäikin maalivahdin
hyppysiin aivan maaliviivan tuntumaan. Loistavia keskityksiä
oikealta tarjoillut Esa löysi kertaalleen keskityksellään
Paken takanurkalta, mutta tälläkin kertaa tämän
laukaus läheltä pysähtyi maalivahtiin. Tosin
jatkotilanteesta Jarkkon onnistui tehdä 2-1 -johtomaali.
Myös oikealla häärineellä Häyhtiölle
siunaantui loistopaikka 2.erässä: 3vs2-hyökkäys
oikealta ja Esa syötti takaviistoon pilkun kohdalle Terolle.
Teron laukaus kuitenkin nousi liikaa ja meni pallonmitan yli
lähes tyhjän maalin! Muista pelaajista ainakin Jarkko
ja Aki pääsivät koittamaan maalintekoa suht'
hyvistä paikoista, mutta tuloksetta. Lisäksi erinomaisesti
pelannut Lepi tarjoili jatkuvasti loistavia pystysyöttöjä
vasemmasta laidasta, mutta yhdestäkään näistä
tilanteista ei palloa maaliin asti saatu.
Kun FCE ei saanut mistään paikasta sisään,
kävi vieraat kuittaamassa tyypilliseen tapaan FCE:n omista
virheistä. Vierailla ei montaa maalipaikkaa ollut, mutta
nekin harvat paikat maalivahti Jussi Kaukkila hoiti hyvin. Maaleille
ei Jussikaan voinut mitään. Erätauolle mentäessä
ottelu oli melko tasainen, mutta toisen erän ensimmäiset
30min oli täysin FCE:n hallintaa. Kaksi tehtyä maalia
lukemattomista paikoista ei kuitenkaan tällä(kään)
kertaa riittänyt. Todella surkea viimeistely ja muutama
virhe omassa päädyssä kostautuivat tuttuun tapaan
viimeisen 15min aikana. Vaikka vieraiden puolustustyöskentely
ei kovinkaan kummoista ollut, täytyy silti nostaa hattua
joukkueelle noususta tasoihin kahden maalin takaa-ajosta. Kunpa
vain FCE:lläkin olisi edes yksi pelaaja, joka saisi huononakin
päivänä pallon paikoista sisään...
Nyt lähes jokainen kokeili vuorollaan ilman sen kummempaa
tulosta (maalit pois lukien). |