|
40 8 9
7 16
18
19 38 61
17
1 |
avauskokoonpano:
1 Jussi Kaukkila (mv)
19 Matti Mustonen
17 Niko Parviainen
38 Jarno Haanpää
61 Mika Ojala
7 Teemu Paukamainen
16 Aki Ojala
18 Esa Lindroos
40 Tero Häyhtiö
8 Toni Nummi
9 Teemu Leppänen |
vaihtopelaajat:
11 Jarno Levola
12 Jarkko Latva valmentaja:
Mika Ojala |
parhaat
maalipaikat: Levola:
Lepi tai Tero syötti takaviistoon Jarnolle, joka pääsi
aivan vapaasti laukomaan pilkun kohdalta kohti lähes tyhjää
maalia -> vasemman jalan laukaus yli ja ohi!
Teron poikittaissyöttö päätyviivalta etunurkalle,
Jarnon ohjaus kuitenkin ohi etualakulmasta
Jace:
Lepi tarjoili takaviistoon maukkaan vetopaikan pilkusta pari
metriä vasemmalle -> laukaus epäonnistui ja meni
selvästi yli takayläkulman
Esa:
laukaus 16:n takaa vasemmalta -> yläriman kautta
yli
laukaus 20m:stä -> yläriman kautta yli
sisäkierteinen vapaapotku vasemmalta 23m:stä ->
puoli metriä yli etuyläkulmasta
Pake:
vapaapotku vasemmalta n. 23m:stä -> sisäkierteinen
laukaus kohti etualakulmaa -> mv torjui kulmaksi
vasemman jalan laukaus 20m:stä -> reilusti yli
vapaapotku 18m:stä oikealta -> ulkokierteinen laukaus
kohti takakulmaa epäonnistui ja jäi pilkulle pelattavaksi...
Lepi:
nousi muutamia kertoja vahvasti oikealta laidalta keskelle,
mutta vasemman jalan laukaukset eivät onnistuneet täysin
(yli, mv torjui helposti tai ohi)
läpi oikealta: kova, matala laukaus -> mv torjui eteensä
ja Pake teki reboundista maalin
Teron terävä syöttö vasemmalta etutolpalle
-> Lepi ohjasi hieman ohi etukulmasta
Häyhtiö:
nousi monta kertaa vasemmalta keskelle, mutta lähes
joka kerta tarjoili kavereille eikä laukonut itse
Aki:
kova laukaus 16:n takaa -> suoraan maalivahdin syliin |
vaihdot:
rajaton määrä vaihtoja... |
erityistä:
kauden toiseksi viimeinen sarjaottelu
vasta toinen voitto sarjassa
kenttä oli todella huonossa kunnossa (pitkä nurmi
ja nurmi "murtui" alta aiheuttaen yllättäviä
kaatumisia, lisäksi pallo pomppi oudosti kuopista)
ei pukukoppeja -> lainaus tuomarin alkuhetkien kommentista:
"Ei viitti kauheesti juosta ettei tuu hiki" :-)
...mikä näkyi tuomarin vihellyksissä (tai pikemminkin
viheltämättä jättäneissä tilanteissa)
tuomarilinja tosin oli melko samanlaista kummallekin
tällä kertaa FCE:llä oli jopa varaa haaskata
muutama erinomainen maalipaikka =)
Paken 49. ja 50. maali FCE/EuKi-edustuksessa
Esan 20. syöttöpiste FCE:ssä
Jacen 65. ottelu edustuksessa
Tonton 35. otttelu edustuksessa
poissa mm. Lommo, Lehtinen, Jere, Antti, Aatu |
Ottelussa MuSa3:sta
vastaan oli FCE:llä revanssin paikka. Kauden kaksi aiempaa
ottelua olivat nimittäin kummatkin päättyneet
MuSa3:n niukkaan voittoon. Ottelun alku lupasi vierasjoukkue
FCE:lle hyvää. Kotijoukkue päässyt kunnon
hyökkäyksiin ja FCE hallitsi peliä. Ottelun avausmaali
tuli, kun Lepi pääsi oikealta läpi. Maalivahdin
onnistui torjua Lepin kova, matala laukaus taka-alanurkasta,
mutta rebound kimposi pilkun kohdalle, josta tilanteeseen tulleen
Paken oli helppo työ laukoa pallo tyhjään maaliin.
Näin sai Pakekin tehtyä vihdoin kauden ensimmäisen
pelitilannemaalinsa. Kotijoukkue kuitenkin kuittasi tilanteen
vain hetkeä myöhemmin. Oikeasta laidasta tullut matala
keskitys ohjattiin liukumalla aivan Kaukkilan nenän edestä
etualakulmaan. Kaksi seuraavaa maalia tekikin sitten loistavasti
pelannut Lepi. Ensimmäinen maali tuli, kun puolustus sähläsi
oman maalipotkunsa 16:n alueen edessä. Lepi pääsi
palloon ja paineli keskeltä läpi: laukaus maalivahdin
käden kautta aivan vasempaan alakulmaan. Heti aloituksesta
Pake katkaisi poikittaissyötön ja nosti nopeasti puolustuslinjan
taakse. Lepi ensimmäisenä palloon ja jälleen
läpi: tarkka sijoitus aivan vasemman tolpan juureen ja
peli oli jo 1-3. MuSa3 ei kuitenkaan luovuttanut, vaan onnistui
toistamiseen maalinteossa. Tällä kertaa keskitys tuli
vasemmalta ja ohjaus pilkun kohdalta. Ratkaisevan tuntuinen
2-4 -maali tuli, kun Pake sai puolustuksen purkupallon suoraan
jalkaansa. Hän otti tyhjät pois ja laukoi 20m:stä
ulkokierteisen laukauksen oikeaan alakulmaan maalivahdin yrittäessä
torjua laukausta jalallaan.
Erätauon jälkeen peli tuntui menevän kävelyksi,
eikä kumpikaan joukkue tuntunut yrittävän kunnolla.
Kotijoukkue sai pidettyä palloa selvästi avauserää
enemmän ja sai muutamia paikkojakin. Seuraava maali nähtiinkin
FCE-päädyssä. Puolustus jäi anomaan paitsiovihellystä
turhaan ja hyökkääjä sai melko rauhassa
kiertää Kaukkilan ja pistää pallo tyhjään.
FCE:n onneksi ottelun viimeisen maalin teki Aki. Teron rajaheiton
jälkeen Esa ja Aki esittivät näyttävää
seinäsyöttelyä, jonka seurauksena Aki pääsi
keskeltä läpi: tarkka sijoitus oikeaan alakulmaan
ja maalivahti oli jälleen voimaton.
FCE olisi voinut ratkaista ottelun lopullisesti jo ensimmäisen
erän aikana, niin monta hyvää maalipaikkaa joukkueella
oli. Toisessa erässä maalipaikat sen kun paranivat,
mutta siitäkin huolimatta FCE onnistui erässä
vain kerran. Ottelun paras paikka tuli Ruotsista takaisin tulleelle
Levolalle. Lepi pelasi päätyviivalta upeasti takaviistoon
pilkulle Jarnolle, jolla oli käytännössä
tyhjä maali edessään. Vasemman jalan laukaus
karkasi kuitenkin ohi ja yli vasemmasta yläkulmasta. Hetkeä
myöhemmin Jarno pääsi kokeilemaan toistamiseen,
tällä kertaa Teron syötöstä. Ohjaus
etutolpalta meni sekin ohi vasemmalta. Yllättäen vasempana
pakkina pelannut Jace sai erinomaisen paikan kulman jälkitilanteesta.
Tälläkin kertaa Lepi tarjoili takaviistoon pilkun
vierelle hyvän vetopaikan, mutta Jarkkon laukaus myöskin
epäonnistui hieman ja meni puolisen metriä yli tyhjän
takayläkulman. Epäonnisin FCE-pelaaja pelissä
oli Esa, jonka kaksikin(?) laukausta meni yläriman kautta
yli. Lisäksi sisäkierteinen vapaapotku vasemmalta
n.23m:stä meni puolisen metriä yli etuyläkulmasta.
Vapaapotkusta pääsi kokeilemaan myös Pake. Samasta
paikasta lauottu sisäkierteinen vapaapotku olisi kiertänyt
ohi maalin, mutta maalivahti sai silti kätensä väliin
ja tilanteesta kulmapotku. Toinen vapaapotku oikealta 18m:stä
puolestaan epäonnistui pahasti, mutta jäi FCE-pelaajien
ulottuville boxissa. Laukausta tilanteesta ei kuitenkaan tullut.
Ottelun paras pelaaja Lepi teki kovasti töitä oikealla
laidalla ja teki useita vaarallisia nousuja. Monta kertaa Lepi
pääsi laidasta nousemaan keskelle ja laukoi itse muutaman
kerran. Vasemman jalan laukaukset ei vain tuottaneet tulosta,
vaan vedot menivät yli tai jäivät liian löysiksi.
Lopuissa tilanteissa Lepin syötöt omille toivat hyviä
paikkoja, mutta jotenkin vain kaikki paikat jäivät
käyttämättä. Kertaalleen Lepi pääsi
ohjaamaan aivan etutolpalta, mutta pallo meni aavistuksen ohi
etukulmasta. Toisessa laidassa pelannut Häyhtiö teki
myös useita vaarallisia nousuja laidasta. Maalintekoa Tero
ei itse kuitenkaan montaa kertaa yrittänyt vaan jakeli
vaarallisia poikittaissyöttöjä, joista FCE-pelaajat
eivät kuitenkaan onnistuneet viimeistelyssä. Ainakin
kertaalleen Tero kokeili itse boxin sisältä hyvästä
paikasta, mutta laukaus meni yli takayläkulmasta. Keskikentän
keskellä vahvasti pelannut Aki pääsi kokeilemaan
16:n takaa, mutta kova laukaus suuntautui suoraan maalivahdin
syliin.
Ottelusta olisi voinut tulla FCE:n maali-iloittelu, mutta hyvistäkään
maalipaikoista ei vain palloa tahdottu saada maalia kohti. Omassa
päädyssä ei montaa maalipaikkaa taaskaan nähty,
mutta silti kolmesti pallo jouduttiin kaivamaan Kaukkilan selän
takaa. Maaleja lukuunottamatta puolustus hoiti vaaralliset tilanteet
hyvin. Kaikki maalit syntyivät puolustuksen merkkausvirheistä,
jotenkin vain maalin tehnyt pelaaja jäi ilman vartioijaa.
Hyökkäyspäädyssä maalinteko toimi tällä
kertaa sentään riittävän hyvin, että
FCE sai kauden toisen voittonsa. Ansaitusti. Tosin, ei kumpikaan
joukkue tuntunut pelaavan läheskään tosissaan
ottelun puolivälissä. Vain ottelun alussa ja aivan
lopussa oli kunnon yritystä kummallakin. Kausi olisi hyvä
päättää kahteen peräkkäiseen voittoon,
joten viimeiseen otteluun Nasta2:sta vastaan FCE lähtee
myös tosissaan taistelemaan pisteistä. |