| SUOMEN CUP 2004, 1.KIERROS: |
| Su
04.04.-04 FC Eurajoki – FC Rauma2 1
– 4 (0 - 3) |
| # 7 Paukamainen 1
- 3 rp |
Mäkinen kaadettiin
alueella -> rp -> Paken laukaus epäonnistui täysin
ja lähti maata pitkin keskelle maalia -> pallo kimposi
mv:n olkapäästä maalin kattoon |
|
21 12
7 19 18 40
8 4 9
15
1 |
avauskokoonpano:
1 Jussi Kaukkila (mv)
8 Toni Nummi
15 Ikenna Anuqwon
4 Aku Tormonen
9 Teemu Leppänen
7 Teemu Paukamainen
19 Aki Ojala
18 Esa Lindroos
40 Tero Häyhtiö
21 Jarkko Latva
12 Jarno Mäkinen |
vaihtopelaajat:
6 Jere Kolu
14 Tommi Kauramaa
17 Niko Parviainen
38 Jarno Haanpää
valmentajat:
Mika Ojala
huoltaja:
Matti Uusen |
parhaat
maalipaikat:
Esa:
vapari 20m:stä -> 1/2m yli
epäsuora vapari 20m:stä -> Paken siirto, Esan
laukaus epäonnistui -> ohi oikealta
Pake:
Jarnon hyvä blokki, laukaus vastapalloon 30m:stä
-> mv torjui ylänurkasta yli
Aki:
murtautui keskeltä lähes läpi, laukaus 14m:stä
kohti takayläkulmaa -> mv torjui yli
laukaus 16:n takaa suoraan syötöstä -> jäi
hieman löysäksi ja mv torjui yläkulmasta
Mäkinen:
Akun vahva nousu ja vapauttava läpisyöttö Jarnolle
-> paitsio
|
vaihdot:
30min
Latva <-> Parviainen
45min
Tormonen <-> Kolu
60min
Lindroos <-> Haanpää
82min
Häyhtiö <-> Kauramaa
|
erityistä:
kauden ensimmäinen kotiottelu
FCE:n alkukauden selvästi heikoin ottelu
hyvä tuomarilinja (tasapuolinen)
kumpikin joukkue sai yhden rangaistuspotkun (-> tilanteesta
varoitus Akulle), kummastakin maali
kenttä alussa kohtalaisessa kunnossa, lopussa täynnä
kuoppia yms.
2 varoitusta, kummatkin FCE:lle (Aku & Jere)
Iken uran 20.ottelu FCE-paidassa
FCE:n selkeästi paras pelaaja oli maalivahti Jussi Kaukkila
|
Tämän
vuoden Suomen Cupin ensimmäiseksi vastustajaksi arpa heitti
jälleen kovan luokan vastustajan. Tällä kertaa
vastaan asettui vanha tuttu FC Rauma2. Joukkueen nykyisestä
kunnosta saa hyvän kuvan, kun katsoo mitä joukkueita
se on viime aikoina päihittänyt (mm. EuPa ja FC Rauma1).
Kotijoukkue lähti kuitenkin pelaamaan hyvää peliä
ja taistelemaan tosissaan jatkopaikasta. Alku olikin vielä
melko tasaista vääntöä, mutta pelin edetessä
raumalaiset ottivat yhä enemmän peliä haltuunsa.
Vieraiden selvästi parempi tekniikka ja peruskunto pitivät
huolen, ettei FCE:stä ollut taistelemaan jatkopaikasta.
Avausmaalia saatiin odottaa melkein erän puoleen väliin.
FC Rauma2 sai kulmapotkun vasemmalta ja maalin eteen yksin jätetty
pelaaja pääsi helposti puskemaan yläkulmaan. Toinen
maali tulikin sitten "perinteisesti" rangaistuspotkusta.
Tenhonen oli murtautumassa läpi 16:n viivalta, kun Aku veti
tylysti jalat alta aavistuksen liian myöhään. Itse
rankkarissa Jussi oli lähdössä väärään
kulmaan eikä voinut laukaukselle mitään. Erän
viimeinen maali tuli sekin FCE-päätyyn. Tälläkin
kertaa keskitys lähti vasemmasta laidasta ja yksin maalille
jätetty pelaaja sai rauhassa tuikata pallon lähietäisyydeltä
maaliin.
FCE pääsi vielä peliin mukaan kun Mäkinen
taisteli irtopallosta boxissa. Maalivahti niskassaan Jarno väänsi
vielä pallosta mutta molempien kaatuessa maahan, tuomari
päätti viheltää tilanteesta rangaistuspotkun.
Paken laukaus epäonnistui täydellisesti ja pallo lähti
lirumaan suoraan keskelle maalia. Maalivahdin odottaessa palloa
polvillaan, pomppasi pallo onnekkaasti (vai Kaukkilan rakentamasta
pirullisesta ansasta?) maalivahdin olkapäähän ja
siitä aina maalin kattoon. Seuraava maali tuli kuitenkin
taas kotijoukkueen päätyyn ja päätti lopullisesti
FCE:n pyristelyn. Tällekään maalille ei Jussi voinut
mitään kun vastustaja päästettiin keskeltä
läpi.
Kaukkilan hyvät otteet sekä hyvä tuuri estivät
lisämaalien synnyn. Loppuhetkillä Jussi torjui ainakin
pari-kolme läpiajoa lähes ilmiömäisesti. Lisäksi
pallo pysähtyi kolmesti FCE-maalin pystypuihin. Toisessa
päädyssä maalipaikat olivat vähissä.
Esa pääsi kokeilemaan onneaan kahdesti vapaapotkusta.
Ensimmäisellä kerralla sisäkierteinen laukaus leijaili
hieman yli takanurkasta. Paken syöttämästä
epäsuorasta vapaapotkusta taas lopputuloksena oli epäonnistunut
laukaus, joka kiersi selvästi ohi oikealta. Pake puolestaan
pääsi kokeilemaan lähes 30m:stä kun Mäkinen
blokkasi hyvin vastustajan irti tilanteesta. Vastapalloon lauottu
veto olisi uponnut vasempaan yläkulmaan, mutta maalivahti
oli tilanteessa hyvin mukana ja nyrkkeili pallon yli maalin. Myös
Akin "kärsällä" laukoma pallon 16:n sisältä
vahvan nousun päätteeksi olisi painunut vasempaan yläkulmaan,
mutta maalivahti pystyi tämänkin nyrkkeilemään
yli. Aiemmin Aki oli päässyt kokeilemaan 16:n takaa,
mutta suora jatkolaukaus jäi hieman tehottomaksi eikä
maalivahdilla ollut ongelmia poimia palloa yläkulmasta. Hyvän
ottelun kärjessä pelannut Mäkinen oli päästä
kertaalleen aivan yksin keskeltä läpi, mutta ehti juuri
ja juuri paitsioon ennen Akun vapauttavaa pystysyöttöä.
Vierasjoukkue oli kaikessa edellä FCE:tä ja jatkopaikka
oli täysin ansaittu. FCE ei päässyt lähellekään
sitä tasoa, jolla se viime aikoina on pelannut (vs PiTU &
MuSa2). Syötöt karkailivat vastustajille tai niissä
ei ollut lainkaan osoitetta, tilanteisiin mentiin aristellen ja
itseluottamuskin tuntui olevan kadoksissa monelta. Kentän
huono kunto ei ainakaan auttanut FCE:n pelaajia pallon hallinnassa,
mutta se ei riitä selitykseksi, sillä pallo tuntui tottelevan
raumalaisia aivan normaalisti. Jos ottelusta jotain positiivista
hakee, niin ehkäpä voisi sanoa, että jos näin
huonolla esityksellä tulee "vain" 1-4 kuokkaan
tuon tason joukkueelta, pitäisi kauden lopuissa otteluissa
voitto olla ainut tavoite. ;-) |
|