päivitetty: 17.06.04   © 2004 TP
ETUSIVU   UUTISET   JOUKKUE   PELIRAPORTIT   OTTELUOHJELMA   TILASTOT   MUUT 
SUOMEN CUP 2004, 1.KIERROS:
Su 04.04.-04  FC Eurajoki – FC Rauma2  1 – 4 (0 - 3)

# 7 Paukamainen  1 - 3 rp
Mäkinen kaadettiin alueella -> rp -> Paken laukaus epäonnistui täysin ja lähti maata pitkin keskelle maalia -> pallo kimposi mv:n olkapäästä maalin kattoon

21           12


7         19          18       40


8            4            9
15

1
avauskokoonpano:
  1 Jussi Kaukkila (mv)
  8 Toni Nummi
15 Ikenna Anuqwon
  4 Aku Tormonen
  9 Teemu Leppänen
  7 Teemu Paukamainen
19 Aki Ojala
18 Esa Lindroos
40 Tero Häyhtiö
21 Jarkko Latva
12 Jarno Mäkinen
vaihtopelaajat:
  6 Jere Kolu
14 Tommi Kauramaa
17 Niko Parviainen
38 Jarno Haanpää

valmentajat:
     Mika Ojala

huoltaja:
     Matti Uusen
parhaat maalipaikat:
Esa:
  • vapari 20m:stä -> 1/2m yli
  • epäsuora vapari 20m:stä -> Paken siirto, Esan laukaus epäonnistui -> ohi oikealta
  • Pake:
  • Jarnon hyvä blokki, laukaus vastapalloon 30m:stä -> mv torjui ylänurkasta yli
  • Aki:
  • murtautui keskeltä lähes läpi, laukaus 14m:stä kohti takayläkulmaa -> mv torjui yli
  • laukaus 16:n takaa suoraan syötöstä -> jäi hieman löysäksi ja mv torjui yläkulmasta
  • Mäkinen:
  • Akun vahva nousu ja vapauttava läpisyöttö Jarnolle -> paitsio
  • vaihdot:
    30min
      Latva <-> Parviainen

    45min
      Tormonen <-> Kolu

    60min
      Lindroos <-> Haanpää

    82min
      Häyhtiö <-> Kauramaa

    erityistä:
  • kauden ensimmäinen kotiottelu
  • FCE:n alkukauden selvästi heikoin ottelu
  • hyvä tuomarilinja (tasapuolinen)
  • kumpikin joukkue sai yhden rangaistuspotkun (-> tilanteesta varoitus Akulle), kummastakin maali
  • kenttä alussa kohtalaisessa kunnossa, lopussa täynnä kuoppia yms.
  • 2 varoitusta, kummatkin FCE:lle (Aku & Jere)
  • Iken uran 20.ottelu FCE-paidassa
  • FCE:n selkeästi paras pelaaja oli maalivahti Jussi Kaukkila
  • Tämän vuoden Suomen Cupin ensimmäiseksi vastustajaksi arpa heitti jälleen kovan luokan vastustajan. Tällä kertaa vastaan asettui vanha tuttu FC Rauma2. Joukkueen nykyisestä kunnosta saa hyvän kuvan, kun katsoo mitä joukkueita se on viime aikoina päihittänyt (mm. EuPa ja FC Rauma1). Kotijoukkue lähti kuitenkin pelaamaan hyvää peliä ja taistelemaan tosissaan jatkopaikasta. Alku olikin vielä melko tasaista vääntöä, mutta pelin edetessä raumalaiset ottivat yhä enemmän peliä haltuunsa. Vieraiden selvästi parempi tekniikka ja peruskunto pitivät huolen, ettei FCE:stä ollut taistelemaan jatkopaikasta.

    Avausmaalia saatiin odottaa melkein erän puoleen väliin. FC Rauma2 sai kulmapotkun vasemmalta ja maalin eteen yksin jätetty pelaaja pääsi helposti puskemaan yläkulmaan. Toinen maali tulikin sitten "perinteisesti" rangaistuspotkusta. Tenhonen oli murtautumassa läpi 16:n viivalta, kun Aku veti tylysti jalat alta aavistuksen liian myöhään. Itse rankkarissa Jussi oli lähdössä väärään kulmaan eikä voinut laukaukselle mitään. Erän viimeinen maali tuli sekin FCE-päätyyn. Tälläkin kertaa keskitys lähti vasemmasta laidasta ja yksin maalille jätetty pelaaja sai rauhassa tuikata pallon lähietäisyydeltä maaliin.

    FCE pääsi vielä peliin mukaan kun Mäkinen taisteli irtopallosta boxissa. Maalivahti niskassaan Jarno väänsi vielä pallosta mutta molempien kaatuessa maahan, tuomari päätti viheltää tilanteesta rangaistuspotkun. Paken laukaus epäonnistui täydellisesti ja pallo lähti lirumaan suoraan keskelle maalia. Maalivahdin odottaessa palloa polvillaan, pomppasi pallo onnekkaasti (vai Kaukkilan rakentamasta pirullisesta ansasta?) maalivahdin olkapäähän ja siitä aina maalin kattoon. Seuraava maali tuli kuitenkin taas kotijoukkueen päätyyn ja päätti lopullisesti FCE:n pyristelyn. Tällekään maalille ei Jussi voinut mitään kun vastustaja päästettiin keskeltä läpi.

    Kaukkilan hyvät otteet sekä hyvä tuuri estivät lisämaalien synnyn. Loppuhetkillä Jussi torjui ainakin pari-kolme läpiajoa lähes ilmiömäisesti. Lisäksi pallo pysähtyi kolmesti FCE-maalin pystypuihin. Toisessa päädyssä maalipaikat olivat vähissä. Esa pääsi kokeilemaan onneaan kahdesti vapaapotkusta. Ensimmäisellä kerralla sisäkierteinen laukaus leijaili hieman yli takanurkasta. Paken syöttämästä epäsuorasta vapaapotkusta taas lopputuloksena oli epäonnistunut laukaus, joka kiersi selvästi ohi oikealta. Pake puolestaan pääsi kokeilemaan lähes 30m:stä kun Mäkinen blokkasi hyvin vastustajan irti tilanteesta. Vastapalloon lauottu veto olisi uponnut vasempaan yläkulmaan, mutta maalivahti oli tilanteessa hyvin mukana ja nyrkkeili pallon yli maalin. Myös Akin "kärsällä" laukoma pallon 16:n sisältä vahvan nousun päätteeksi olisi painunut vasempaan yläkulmaan, mutta maalivahti pystyi tämänkin nyrkkeilemään yli. Aiemmin Aki oli päässyt kokeilemaan 16:n takaa, mutta suora jatkolaukaus jäi hieman tehottomaksi eikä maalivahdilla ollut ongelmia poimia palloa yläkulmasta. Hyvän ottelun kärjessä pelannut Mäkinen oli päästä kertaalleen aivan yksin keskeltä läpi, mutta ehti juuri ja juuri paitsioon ennen Akun vapauttavaa pystysyöttöä.

    Vierasjoukkue oli kaikessa edellä FCE:tä ja jatkopaikka oli täysin ansaittu. FCE ei päässyt lähellekään sitä tasoa, jolla se viime aikoina on pelannut (vs PiTU & MuSa2). Syötöt karkailivat vastustajille tai niissä ei ollut lainkaan osoitetta, tilanteisiin mentiin aristellen ja itseluottamuskin tuntui olevan kadoksissa monelta. Kentän huono kunto ei ainakaan auttanut FCE:n pelaajia pallon hallinnassa, mutta se ei riitä selitykseksi, sillä pallo tuntui tottelevan raumalaisia aivan normaalisti. Jos ottelusta jotain positiivista hakee, niin ehkäpä voisi sanoa, että jos näin huonolla esityksellä tulee "vain" 1-4 kuokkaan tuon tason joukkueelta, pitäisi kauden lopuissa otteluissa voitto olla ainut tavoite. ;-)