päivitetty: 12.04.04   © 2004 TP
ETUSIVU   UUTISET   JOUKKUE   PELIRAPORTIT   OTTELUOHJELMA   TILASTOT   MUUT 
La 21.02.-04  PiTU – FC Eurajoki  4 – 3 (2 - 1)

#11 Levola  1 - 1
Tero vapautti Jarnon paitsion rajamailta oikealta läpi -> kova, tarkka laukaus etualakulmaan
#11 Levola  2 - 2 Tero nousi röyhkeästi oikealta lähes läpi asti, puolustaja purki irtopallon 16:n rajalle -> Jarno sijoitti rauhassa vasurillaan oikeaan alakulmaan
#11 Levola  4 - 3 Aki avasi oikealta keskiympyrään, Jarno pelasi seinän Paken kanssa ja pääsi keskeltä läpi -> upea laukaus 20m:stä oikeaan yläkulmaan

11          38


8          43         7         40


xx         15         17
x

1
avauskokoonpano:
  1 Matti Uusen (mv)
xx Antti Tuomisto
  x Marko Rantala
15 Ikenna Anugwon
17 Niko Parviainen
  8 Toni Nummi
43 Aki Ojala
  7 Teemu Paukamainen
40 Tero Häyhtiö
11 Jarno Levola
38 Jarno Haanpää
vaihtopelaajat:
?? Jarkko Latva
  6 Jere Kolu (ei pelannut)

valmentaja:
     Mika Ojala

huoltaja:
     Jere Kolu
parhaat maalipaikat:
Tonto:
  • Tero syötti etutolpalta takaviistoon, Aki laukoi maalille ja Tonto pääsi ohjaamaan 1m:stä, mutta suoraan mv:n syliin!
  • Parren/Teron keskitys oikealta takatolpalle: Jake pudotti pallon rinnallaan, Tonto irtopalloon -> laukaus 3m:stä epäonnistui ja meni ohi vasemmalta
  • Aki:
  • nousi puolestakentästä asti läpi, nosto epäonnistui hieman -> metrin verran ohi oikealta
  • laukaus 20m:stä -> epäonnistui ja mv torjui helposti
  • Pake:
  • harhautukset ja sisäkierteinen laukaus 18m:stä -> puolimetriä ohi ja yli vas.yläkulmasta
  • vapaapotku n.22m:stä: sisäkierteinen laukaus kohti etukulmaa epäonnistui -> pomppiva laukaus selvästi ohi oikealta
  • Tero:
  • pari laukausta 16:n takaa ->mv torjui
  • pääsi läpi pari kertaa, mutta työnnettiin selkään ja menetti kontrollin palloon
  • Jake:
  • Parren hyvä keskitys oikealta -> pusku ei osunut kunnolla -> pallo karkasi takanurkalle...
  • vaihdot:
  • rajaton määrä vaihtoja...
  • erityistä:
  • kauden 1.peli (Karhuhallissa)
  • 2 x 40min
  • puolitoista erää suht hyvä tuomarilinja, mutta...
  • tuomarilinja petti pahasti lopussa (15min ennen loppua) ja seurauksena joukkotappelu!
  • tilanteesta ei kuitenkaan seurannut muuta kuin pientä painia (Aki & Levola vs PiTU)...
  • Jarno teki FCE:n kauden avausmaalin ja samalla uransa ensimmäisen hattutempun FCE-paidassa!
  • Ikelle varoitus ("kaatoi" vastustajan boxissa -> rp -> 3-2)
  • Antti Tuomiston ja Marko Rantalan ensiesiintyminen FCE-paidassa
  • Latvan comeback-ottelu vuoden tauon jälkeen
  • poissa mm. Lepi, Aku, Lommo, Esa, Jere, Keke, Kaukkila, Mäksä, Mölli
  • Kauden ensimmäiseen harjoitusotteluun lähdettiin vain 12 pelaajan voimin, mutta se ei kentällä näkynyt. Joukkue jaksoi pelata alusta lähes loppuun asti hyvällä asenteella ja pelaajien kuntokin riitti yllättävän hyvin. Ottelu oli aiempien PiTU-pelien tapaan tasainen ja kumpikin joukkue sai muutamia hyviä maalipaikkoja. Ensimmäinen "läheltä piti"-tilanne tuli FCE-päädyssä kun täysin vapaaksi jätetty hyökkääjä pääsi puskemaan maalin edestä, mutta pusku osui etutolppaan. PiTU onnistui ensimmäisenä maalinteossa, kun n.30 metristä lähtenyt korkea laukaus leijaili vastassa olleen Uusenin yli takayläkulmaan. FCE:n tasoitus tuli kuitenkin melko pian maalin jälkeen. Häyhtiö pääsi nousemaan oikealta ja vapautti pystysyötöllään Levolan läpiajoon. Jarno ei tilanteesta erehtynyt, vaan laukoi pallon voimalla etualakulmaan. Erätauolle kuitenkin mentiin kotijoukkueen johdossa, kun pitulaishyökkääjä pääsi vastahyökkäyksestä läpi ja ohitti Uusenin pilkun kohdalta.

    Toisen erän maalitehtailun aloitti FCE, kun Häyhtiö pääsi oikealta lähes läpi asti, mutta menetti pallon ja puolustajan hätäinen purku pomppi 16:n rajan eteen kuin tarjottimelle. Levola ehti pallolle ensimmäisenä ja pääsi vasurillaan sijoittamaan pallon tarkasti oikeaan alakulmaan. Seuraava maali kuitenkin tehtiin taas toiseen päätyyn. Tuomarin näkemyksen mukaan Ike työnsi boxissa vastustajaa selkään siten, että tämän sukellus tuotti rangaistuspotkun ja varoituksen Ikelle. Uusen aavisti väärään suuntaan ja PiTU siirtyi jälleen johtoon. Pian tämän maalin jälkeen ropisi jälleen FCE-päädyssä. Tolpasta takaisin maalin eteen kimmonneeseen irtopalloon ehti ensimmäisenä pitulainen eikä FCE-pelaajat onnistuneet peittämään laukausta. Vielä kertaalleen FCE:n onnistui kaventamaan, kun Aki avasi vasemmalta laidalta keskiympyrän kohdalle Levolalle. Jarno jatkoi vierelleen Pakelle, joka pelasi seinäsyötöllä Jarnon keskeltä läpi. Upea laukaus 20m:stä löysi tiensä oikeaan yläkulmaan ja näin syntyi Jarnon FCE-uran ensimmäinen hattutemppu. Tämän jälkeen maaleja ei enää nähty, mutta ottelun viimeiset 15 minuuttia menikin vain pelaillessa aikaa, sillä tuomarin jätettyä liian moni tilanne viheltämättä sattui pieni välikohtaus. Muutaman viheltämättä jääneen taklauksen seurauksena pari pitulaista otti oikeuden omiin käsiinsä ja hyökkäsi Levolan kimppuun. Akin mennessä repimään toista irti Jarnosta, kävi kaksi pitulaista puolestaan Akin päälle. Pienestä painimisesta ja tönimisestä huolimatta mitään vakavampaa ei ONNEKSI sattunut (kuten vuosi sitten FC Rauma II:n ja PiTU:n välisessä futsal-ottelussa). Tilanteesta ei kuitenkaan edes jaettu varoituksia ja tämän välikohtauksen jälkeen pelin luonne muuttui täysin. FCE ei enää uskaltanut pelata kunnolla, sillä tilanteisiin tultiin turhan kovaa ja vieläpä tahallaan jaloille. Niinpä loppu aika vain pelailtiin aikaa ja toki pallon saadessa yritettiin tasoitusmaalia, joka ei muuten kauaksi jäänyt.

    Hukattuja maalipaikkoja FCE:lle tuli tyypilliseen tapaan aivan liikaa. Loppuhetkien paras paikka tuli Akille, kun hän purjehti puolestakentästä aina boxiin asti, mutta epäonnekseen nosto 16:n jälkeen epäonnistui ja meni metrin ohi oikealta. Ensimmäisessä erässä maalipaikkoja siunaantui Tontolle ja Jarkkolle. Tonton (ja FCE:n paras paikka) tuli kun Tero nousi röyhkeästi oikealta laidalta aina päätyviivalle asti ja syötti takaviistoon, jossa Aki pääsi laukomaan kohti maalia. Laukaus jäi kuitenkin heikoksi, mutta suuntautui onnekkaasti Tontolle. Toni puolestaan ohjasi (selkä maalia kohti) pallon sivummalle, mutta epäonnekseen suoraan maalivahdin syliin! Tonto pääsi aiemmin kokeilemaan lähes yhtä hyvästä paikasta, kun Jarkko otti takatolpalla rinnallaan Parren antaman keskityksen alas ja Toni tuli takaa ja laukoi 3m:stä. Laukaus kuitenkin epäonnistui ja meni selvästi ohi vasemmalta. Jarkko puolestaan oli onnistua maalinteossa päällään, kun Parren loistava keskitys putosi pilkun kohdalle. Pusku ei kuitenkaan osunut kunnolla vaan jäi vain puolittaiseksi ja näin kotijoukkue säästyi takaiskulta. Tero teki oikealta laidalta muutamia vaarallisia nousuja, mutta laukaukset eivät vain löytäneet tietään maaliin asti.

    Toisessa erässä parhaat paikat (Akin läpiajon lisäksi) tulivat Pakelle ja Terolle. Pake harhautteli puolustajaa ja laukoi 16:n takaa sisäkierteisen laukauksen kohti vasenta yläkulmaa, mutta pallo leijaili puolisen metriä yli ja ohi. Loppuhetkillä saatu vapaapotku n.22m:stä puolestaan epäonnistui täysin. Sisäkierteisen laukauksen piti mennä oikeaan yläkulmaan, mutta lähtikin pomppivana pallona metrin-pari ohi oikealta. Tero jatkoi hyviä nousujaan myös toisessa erässä. Pari kertaa Tero pääsi lähes läpi asti, mutta häntä työnnettiin sen verran käsillä ettei päässyt laukomaan. Muutaman kerran Tero kokeili laukoa 16:n takaa, mutta tuloksetta. FCE-päädyssä taas Uusen pääsi aika helpolla. Muutaman tilanteen Masa luki hyvin eikä vaivautunut edes yrittää torjua, sillä hän näki hyvin että laukaukset menevät vain tolppaan. Muutaman kunnon torjunnan Masa sentään joutui tekemään, ettei sentään aivan turhaan lähtenyt mukaan.

    Kauden ensimmäiseksi peliksi ottelu oli ihan hyvää FCE:ltä ja vielä kun huomioidaan, että muutama avauskokoonpanon pelaaja oli poissa eikä vaihtomiehiäkään ollut kuin yksi, on lopputuloskin ihan ymmärrettävä. Tosin (Jarnoa lukuun ottamatta) maalintekoa pitäisi vieläkin harjoitella. Pelejä kun kuulemma voitetaan vain jos maaleja tehdään enemmän kuin vastustaja. Jokainen pelasi ihan hyvän pelin ja (lyhyet) syötötkin menivät omille. Hieman vielä kun saataisiin malttia syöttöihin eikä yritettäisi liian nopeasti pelata pitkillä syötöillä pystyyn, niin hyvää tulee. Nytkin parhaat paikat tulivat keskialueen lyhyillä syötöillä eikä millään yksittäisillä pitkillä hätäisillä avauksilla. Täytyy tosin myöntää, että kauden ensimmäiseksi peliksi pelinrakentelu toimi ihmeen hyvin ja tästä on hyvä jatkaa. Uudet pelaajat (Antti ??? ja Rantalan Marko) pelasivat kummatkin hyvän ottelun ja kilpailu etenkin puolustuspään pelipaikoista tulee (toivottavasti) olemaan kovaa. Vielä kun muut löytäisivät samanlaisen maalijyvän kuin Levola, niin... Ehkäpä Jarno voisi opettaa harjoituksissa hieman sitä maalinteko muillekin... ;-)