|
La 21.02.-04 PiTU
– FC Eurajoki 4 – 3 (2 - 1)
|
|
#11 Levola 1 - 1
|
Tero vapautti Jarnon paitsion rajamailta oikealta
läpi -> kova, tarkka laukaus etualakulmaan
|
| #11 Levola 2 - 2 |
Tero nousi röyhkeästi oikealta
lähes läpi asti, puolustaja purki irtopallon 16:n rajalle
-> Jarno sijoitti rauhassa vasurillaan oikeaan alakulmaan |
| #11 Levola 4 - 3 |
Aki avasi oikealta keskiympyrään,
Jarno pelasi seinän Paken kanssa ja pääsi keskeltä
läpi -> upea laukaus 20m:stä oikeaan yläkulmaan |
|
11 38
8 43 7 40
xx 15 17
x
1
|
avauskokoonpano:
1 Matti Uusen (mv)
xx Antti Tuomisto
x Marko Rantala
15 Ikenna Anugwon
17 Niko Parviainen
8 Toni Nummi
43 Aki Ojala
7 Teemu Paukamainen
40 Tero Häyhtiö
11 Jarno Levola
38 Jarno Haanpää
|
vaihtopelaajat:
?? Jarkko Latva
6 Jere Kolu (ei pelannut)
valmentaja:
Mika Ojala
huoltaja:
Jere Kolu |
parhaat maalipaikat:
Tonto:
Tero syötti etutolpalta takaviistoon, Aki laukoi maalille
ja Tonto pääsi ohjaamaan 1m:stä, mutta suoraan
mv:n syliin!
Parren/Teron keskitys oikealta takatolpalle: Jake pudotti
pallon rinnallaan, Tonto irtopalloon -> laukaus 3m:stä
epäonnistui ja meni ohi vasemmalta
Aki:
nousi puolestakentästä asti läpi, nosto epäonnistui
hieman -> metrin verran ohi oikealta
laukaus 20m:stä -> epäonnistui ja mv torjui helposti
Pake:
harhautukset ja sisäkierteinen laukaus 18m:stä
-> puolimetriä ohi ja yli vas.yläkulmasta
vapaapotku n.22m:stä: sisäkierteinen laukaus kohti
etukulmaa epäonnistui -> pomppiva laukaus selvästi
ohi oikealta
Tero:
pari laukausta 16:n takaa ->mv torjui
pääsi läpi pari kertaa, mutta työnnettiin
selkään ja menetti kontrollin palloon
Jake:
Parren hyvä keskitys oikealta -> pusku ei osunut
kunnolla -> pallo karkasi takanurkalle...
|
vaihdot:
rajaton määrä vaihtoja... |
erityistä:
kauden 1.peli (Karhuhallissa)
2 x 40min
puolitoista erää suht hyvä tuomarilinja, mutta...
tuomarilinja petti pahasti lopussa (15min ennen loppua) ja
seurauksena joukkotappelu!
tilanteesta ei kuitenkaan seurannut muuta kuin pientä
painia (Aki & Levola vs PiTU)...
Jarno teki FCE:n kauden avausmaalin ja samalla uransa ensimmäisen
hattutempun FCE-paidassa!
Ikelle varoitus ("kaatoi" vastustajan boxissa ->
rp -> 3-2)
Antti Tuomiston ja Marko Rantalan ensiesiintyminen FCE-paidassa
Latvan comeback-ottelu vuoden tauon jälkeen
poissa mm. Lepi, Aku, Lommo, Esa, Jere, Keke, Kaukkila, Mäksä,
Mölli |
Kauden ensimmäiseen
harjoitusotteluun lähdettiin vain 12 pelaajan voimin, mutta
se ei kentällä näkynyt. Joukkue jaksoi pelata alusta
lähes loppuun asti hyvällä asenteella ja pelaajien
kuntokin riitti yllättävän hyvin. Ottelu oli aiempien
PiTU-pelien tapaan tasainen ja kumpikin joukkue sai muutamia hyviä
maalipaikkoja. Ensimmäinen "läheltä piti"-tilanne
tuli FCE-päädyssä kun täysin vapaaksi jätetty
hyökkääjä pääsi puskemaan maalin
edestä, mutta pusku osui etutolppaan. PiTU onnistui ensimmäisenä
maalinteossa, kun n.30 metristä lähtenyt korkea laukaus
leijaili vastassa olleen Uusenin yli takayläkulmaan. FCE:n
tasoitus tuli kuitenkin melko pian maalin jälkeen. Häyhtiö
pääsi nousemaan oikealta ja vapautti pystysyötöllään
Levolan läpiajoon. Jarno ei tilanteesta erehtynyt, vaan laukoi
pallon voimalla etualakulmaan. Erätauolle kuitenkin mentiin
kotijoukkueen johdossa, kun pitulaishyökkääjä
pääsi vastahyökkäyksestä läpi ja
ohitti Uusenin pilkun kohdalta.
Toisen erän maalitehtailun aloitti FCE, kun Häyhtiö
pääsi oikealta lähes läpi asti, mutta menetti
pallon ja puolustajan hätäinen purku pomppi 16:n rajan
eteen kuin tarjottimelle. Levola ehti pallolle ensimmäisenä
ja pääsi vasurillaan sijoittamaan pallon tarkasti oikeaan
alakulmaan. Seuraava maali kuitenkin tehtiin taas toiseen päätyyn.
Tuomarin näkemyksen mukaan Ike työnsi boxissa vastustajaa
selkään siten, että tämän sukellus tuotti
rangaistuspotkun ja varoituksen Ikelle. Uusen aavisti väärään
suuntaan ja PiTU siirtyi jälleen johtoon. Pian tämän
maalin jälkeen ropisi jälleen FCE-päädyssä.
Tolpasta takaisin maalin eteen kimmonneeseen irtopalloon ehti
ensimmäisenä pitulainen eikä FCE-pelaajat onnistuneet
peittämään laukausta. Vielä kertaalleen FCE:n
onnistui kaventamaan, kun Aki avasi vasemmalta laidalta keskiympyrän
kohdalle Levolalle. Jarno jatkoi vierelleen Pakelle, joka pelasi
seinäsyötöllä Jarnon keskeltä läpi.
Upea laukaus 20m:stä löysi tiensä oikeaan yläkulmaan
ja näin syntyi Jarnon FCE-uran ensimmäinen hattutemppu.
Tämän jälkeen maaleja ei enää nähty,
mutta ottelun viimeiset 15 minuuttia menikin vain pelaillessa
aikaa, sillä tuomarin jätettyä liian moni tilanne
viheltämättä sattui pieni välikohtaus. Muutaman
viheltämättä jääneen taklauksen seurauksena
pari pitulaista otti oikeuden omiin käsiinsä ja hyökkäsi
Levolan kimppuun. Akin mennessä repimään toista
irti Jarnosta, kävi kaksi pitulaista puolestaan Akin päälle.
Pienestä painimisesta ja tönimisestä huolimatta
mitään vakavampaa ei ONNEKSI sattunut (kuten vuosi sitten
FC Rauma II:n ja PiTU:n välisessä futsal-ottelussa).
Tilanteesta ei kuitenkaan edes jaettu varoituksia ja tämän
välikohtauksen jälkeen pelin luonne muuttui täysin.
FCE ei enää uskaltanut pelata kunnolla, sillä tilanteisiin
tultiin turhan kovaa ja vieläpä tahallaan jaloille.
Niinpä loppu aika vain pelailtiin aikaa ja toki pallon saadessa
yritettiin tasoitusmaalia, joka ei muuten kauaksi jäänyt.
Hukattuja maalipaikkoja FCE:lle tuli tyypilliseen tapaan aivan
liikaa. Loppuhetkien paras paikka tuli Akille, kun hän purjehti
puolestakentästä aina boxiin asti, mutta epäonnekseen
nosto 16:n jälkeen epäonnistui ja meni metrin ohi oikealta.
Ensimmäisessä erässä maalipaikkoja siunaantui
Tontolle ja Jarkkolle. Tonton (ja FCE:n paras paikka) tuli kun
Tero nousi röyhkeästi oikealta laidalta aina päätyviivalle
asti ja syötti takaviistoon, jossa Aki pääsi laukomaan
kohti maalia. Laukaus jäi kuitenkin heikoksi, mutta suuntautui
onnekkaasti Tontolle. Toni puolestaan ohjasi (selkä maalia
kohti) pallon sivummalle, mutta epäonnekseen suoraan maalivahdin
syliin! Tonto pääsi aiemmin kokeilemaan lähes yhtä
hyvästä paikasta, kun Jarkko otti takatolpalla rinnallaan
Parren antaman keskityksen alas ja Toni tuli takaa ja laukoi 3m:stä.
Laukaus kuitenkin epäonnistui ja meni selvästi ohi vasemmalta.
Jarkko puolestaan oli onnistua maalinteossa päällään,
kun Parren loistava keskitys putosi pilkun kohdalle. Pusku ei
kuitenkaan osunut kunnolla vaan jäi vain puolittaiseksi ja
näin kotijoukkue säästyi takaiskulta. Tero teki
oikealta laidalta muutamia vaarallisia nousuja, mutta laukaukset
eivät vain löytäneet tietään maaliin
asti.
Toisessa erässä parhaat paikat (Akin läpiajon lisäksi)
tulivat Pakelle ja Terolle. Pake harhautteli puolustajaa ja laukoi
16:n takaa sisäkierteisen laukauksen kohti vasenta yläkulmaa,
mutta pallo leijaili puolisen metriä yli ja ohi. Loppuhetkillä
saatu vapaapotku n.22m:stä puolestaan epäonnistui täysin.
Sisäkierteisen laukauksen piti mennä oikeaan yläkulmaan,
mutta lähtikin pomppivana pallona metrin-pari ohi oikealta.
Tero jatkoi hyviä nousujaan myös toisessa erässä.
Pari kertaa Tero pääsi lähes läpi asti, mutta
häntä työnnettiin sen verran käsillä
ettei päässyt laukomaan. Muutaman kerran Tero kokeili
laukoa 16:n takaa, mutta tuloksetta. FCE-päädyssä
taas Uusen pääsi aika helpolla. Muutaman tilanteen Masa
luki hyvin eikä vaivautunut edes yrittää torjua,
sillä hän näki hyvin että laukaukset menevät
vain tolppaan. Muutaman kunnon torjunnan Masa sentään
joutui tekemään, ettei sentään aivan turhaan
lähtenyt mukaan.
Kauden ensimmäiseksi peliksi ottelu oli ihan hyvää
FCE:ltä ja vielä kun huomioidaan, että muutama
avauskokoonpanon pelaaja oli poissa eikä vaihtomiehiäkään
ollut kuin yksi, on lopputuloskin ihan ymmärrettävä.
Tosin (Jarnoa lukuun ottamatta) maalintekoa pitäisi vieläkin
harjoitella. Pelejä kun kuulemma voitetaan vain jos maaleja
tehdään enemmän kuin vastustaja. Jokainen pelasi
ihan hyvän pelin ja (lyhyet) syötötkin menivät
omille. Hieman vielä kun saataisiin malttia syöttöihin
eikä yritettäisi liian nopeasti pelata pitkillä
syötöillä pystyyn, niin hyvää tulee.
Nytkin parhaat paikat tulivat keskialueen lyhyillä syötöillä
eikä millään yksittäisillä pitkillä
hätäisillä avauksilla. Täytyy tosin myöntää,
että kauden ensimmäiseksi peliksi pelinrakentelu toimi
ihmeen hyvin ja tästä on hyvä jatkaa. Uudet pelaajat
(Antti ??? ja Rantalan Marko) pelasivat kummatkin hyvän ottelun
ja kilpailu etenkin puolustuspään pelipaikoista tulee
(toivottavasti) olemaan kovaa. Vielä kun muut löytäisivät
samanlaisen maalijyvän kuin Levola, niin... Ehkäpä
Jarno voisi opettaa harjoituksissa hieman sitä maalinteko
muillekin... ;-) |
|