päivitetty: 15.04.04   © 2004 TP
ETUSIVU   UUTISET   JOUKKUE   PELIRAPORTIT   OTTELUOHJELMA   TILASTOT   MUUT 
Ma 22.03.-04  MuSa II – FC Eurajoki  4 – 1 (1 - 1)

#11 Levola  0 - 1
Pake nousi vasemmalta ja syötti kahden puolustajan välistä Jarnon keskeltä läpi -> Jarno katsoi maltilla ja sijoitti mv:n jalkojen vierestä alakulmaan

12         11


7          x19         18        40


8           4         17
15

1
avauskokoonpano:
  1 Matti Uusen (mv)
  8 Toni Nummi
15 Ikenna Anugwon
  4 Aku Tormonen
17 Niko Parviainen
  7 Teemu Paukamainen
19 Aki Ojala
18 Esa Lindroos
40 Tero Häyhtiö
12 Jarno Mäkinen
11 Jarno Levola
vaihtopelaajat:
   6 Antti Tuomisto
14 Tommi Kauramaa
21 Jarkko Latva
  6 Jere Kolu (ei pelannut ?)

valmentaja:
     Mika Ojala

huoltaja:
     -
parhaat maalipaikat:
Levola:
  • pääsi oikealta läpi, laukaus ohi takanurkasta
  • olisi päässyt keskeltä läpi, mutta Paken läpisyöttö suoraan mv:lle
  • Jace:
  • Häyhtiön loistava keskitys maalipotkuviivalle -> pusku ei osunut kunnolla
  • melkein pääsi oikealta läpi, mutta Paken syöttö karkasi hieman liian pitkäksi...
  • Pake:
  • sai 16:n rajalla pallon selkä maalia kohti, nosti pallon vasurillaan pakin yli ja pääsi läpi -> puolustaja ehti juuri laukaisuhetkellä palloon
  • laukaus 20m:stä -> puolustaja peitti jalallaan
  • olisi päässyt Jarkkon syötöstä läpi, mutta puolustaja sai viime hetkellä jalan väliin
  • Esa:
  • vasemman jalan volley boxin oikealta kulmalta -> puolustaja peitti
  • Häyhtiö:
  • karvasi alimmalta mieheltä pallon, nousi vasemmalta mutta ajautui liian pieneen kulmaan -> veto epäonnistui
  • vaihdot:
  • rajaton määrä vaihtoja...
  • erityistä:
  • kauden 2.harjoitusottelu (Porin Karhuhallissa)
  • 2 x n.30min
  • ottelu oli yllätävän tasainen, kummallakaan joukkueella ei montaa maalipaikkaa
  • erinomainen tuomarilinja (antoi pelata kovaa, mutta vihelsi tarkasti)
  • Levolan kauden 4.maali (eli tehnyt kaikki FCE-maalit)
  • Parviaiselle varoitus?
  • Ottelusta kaksi sarjaporrasta ylempänä pelaavaa MuSa II:sta vastaan oli odotettavissa selvää kotijoukkueen hallintaa. FCE lähti heti alusta asti pelaamaan omaa peliään ja harjoitteli lisää aluepuolustamista. FCE:n peli oli parantunut ottelu ottelulta viime kauden lopusta lähtien ja MuSa II -ottelun alku oli yllättävänkin tasainen. Maalipaikat olivat ensimmäisellä puoliajalla vähissä, mutta erän puolessa välissä nähtiin ottelun avausmaali ja ehkä hieman yllättäen kotijoukkueen päädyssä. Pake sai vasemmassa laidassa pallon Tontolta ja eteni maalia kohti. Tarkka syöttö kahden puolustajan välistä tavoitti Levolan 16:n rajalla ja Jarno murtautui karkuun puolustukselta. Jarnolla oli hyvin aikaa katsella maalivahdin ratkaisua ja sijoitti pallon vuoren varmasti vastaan tulleen maalivahdin jalkojen vierestä takanurkkaan. '0-1' -johto ehti kestämään kymmenisen minuuttia kunnes MuSa vihdoin onnistui. Hyvin maalissa pelanneella Uusenilla ei ollut mitään toivoa venyä tarkan etunurkkalaukauksen eteen. Muutamista kohtalaisista maalipaikoista huolimatta erätauolle mentiin 1-1 -lukemista. Toisen erän kaikki kolme maalia sitten tehtiinkin FCE-päätyyn, joten MuSa sai ansaitun voittonsa.

    Tappiosta huolimatta FCE pelasi hyvin ja etenkin puolustus toimi hyvin: MuSa ei montaa kunnon maalipaikkaa ottelussa saanut. Vähiin jäivät myös FCE:n maalipaikat. Lähimmäs maalia pääsivät Levola, Jarkko ja Pake. Levolan paikka tuli vahvan nousun jälkeen kun Jarno pääsi oikealta läpi asti. Laukaus vain jäi puolittaiseksi ja meni takanurkasta ohi. Jarkkon paikka tuli Häyhtiön erinomaisesta keskityksestä, joka kiersi aivan takanurkalle, mutta Jarkkon pusku ei osunut palloon kunnolla ja pallo leijaili kohti kulmalippua. Pake puolestaan pääsi maalipaikkaan ohitettuaan puolustajan nostamalla pallon hänen ylitseen. Laukaisuhetkellä kuitenkin toinen puolustaja ehti hätiin ja ehti palloon ennen laukausta.

    Vaikka MuSa II pitikin palloa selvästi enemmän, sen hallinta oli vain näennäistä. FCE:n aluepuolustus pakotti kotijoukkueen sahaamaan palloa edestakaisin omalla kenttäpuoliskolla ja iski huonoihin syöttöihin kiinni. Taktiikka toimi erinomaisesti eikä kotijoukkue saanut kovinkaan montaa paikkaa rakennettua. Vaarallisimmat tilanteet puolestaan tulivat nopeista vastahyökkäyksistä kun FCE:n keskikenttä ja hyökkäys oli vasta palaamassa omaan päätyyn. FCE:n pelinrakentelukin toimi aiempaa paremmin, mutta monta maalintekotilannetta kuivui kokoon hätäisten syöttöjen vuoksi. Muutamaa oman pään harhasyöttöä lukuunottamatta puolustus pelasi hyvän ottelun ja erityisesti avaussyötöt ovat parantuneet huomattavasti viime kaudesta. Jokainen pelaaja onnistui hyvin roolissaan ja mikäli otteet (yksilöinä sekä joukkueena) jatkavat paranemistaan, tulee FCE voittamaan monta peliä tulevan kesän aikana. Ainoat asiat, jotka voivat haitata nousua takaisin neloseen ovat maalivahtitilanne (onko Uusen joukkueen ainut maalivahti?) ja pelaajien lukumäärä/loukkaantumiset. Ainakin Mäkisen, Akun, Möllin sekä Tommin pelaaminen kesällä on vielä epävarmaa eikä uusia pelaajiakaan tunnu olevan tulossa...