| #11 Levola 0 - 1 |
Pake nousi vasemmalta
ja syötti kahden puolustajan välistä Jarnon keskeltä
läpi -> Jarno katsoi maltilla ja sijoitti mv:n jalkojen
vierestä alakulmaan |
|
12 11
7 x19 18 40
8 4 17
15
1 |
avauskokoonpano:
1 Matti Uusen (mv)
8 Toni Nummi
15 Ikenna Anugwon
4 Aku Tormonen
17 Niko Parviainen
7 Teemu Paukamainen
19 Aki Ojala
18 Esa Lindroos
40 Tero Häyhtiö
12 Jarno Mäkinen
11 Jarno Levola |
vaihtopelaajat:
6 Antti Tuomisto
14 Tommi Kauramaa
21 Jarkko Latva
6 Jere Kolu (ei pelannut ?) valmentaja:
Mika Ojala huoltaja:
- |
parhaat
maalipaikat:
Levola:
pääsi oikealta läpi, laukaus ohi takanurkasta
olisi päässyt keskeltä läpi, mutta Paken
läpisyöttö suoraan mv:lle
Jace:
Häyhtiön loistava keskitys maalipotkuviivalle ->
pusku ei osunut kunnolla
melkein pääsi oikealta läpi, mutta Paken syöttö
karkasi hieman liian pitkäksi...
Pake:
sai 16:n rajalla pallon selkä maalia kohti, nosti pallon
vasurillaan pakin yli ja pääsi läpi -> puolustaja
ehti juuri laukaisuhetkellä palloon
laukaus 20m:stä -> puolustaja peitti jalallaan
olisi päässyt Jarkkon syötöstä läpi,
mutta puolustaja sai viime hetkellä jalan väliin
Esa:
vasemman jalan volley boxin oikealta kulmalta -> puolustaja
peitti
Häyhtiö:
karvasi alimmalta mieheltä pallon, nousi vasemmalta mutta
ajautui liian pieneen kulmaan -> veto epäonnistui |
vaihdot:
rajaton määrä vaihtoja... |
erityistä:
kauden 2.harjoitusottelu (Porin Karhuhallissa)
2 x n.30min
ottelu oli yllätävän tasainen, kummallakaan
joukkueella ei montaa maalipaikkaa
erinomainen tuomarilinja (antoi pelata kovaa, mutta vihelsi
tarkasti)
Levolan kauden 4.maali (eli tehnyt kaikki FCE-maalit)
Parviaiselle varoitus? |
Ottelusta kaksi
sarjaporrasta ylempänä pelaavaa MuSa II:sta vastaan
oli odotettavissa selvää kotijoukkueen hallintaa. FCE
lähti heti alusta asti pelaamaan omaa peliään ja
harjoitteli lisää aluepuolustamista. FCE:n peli oli
parantunut ottelu ottelulta viime kauden lopusta lähtien
ja MuSa II -ottelun alku oli yllättävänkin tasainen.
Maalipaikat olivat ensimmäisellä puoliajalla vähissä,
mutta erän puolessa välissä nähtiin ottelun
avausmaali ja ehkä hieman yllättäen kotijoukkueen
päädyssä. Pake sai vasemmassa laidassa pallon Tontolta
ja eteni maalia kohti. Tarkka syöttö kahden puolustajan
välistä tavoitti Levolan 16:n rajalla ja Jarno murtautui
karkuun puolustukselta. Jarnolla oli hyvin aikaa katsella maalivahdin
ratkaisua ja sijoitti pallon vuoren varmasti vastaan tulleen maalivahdin
jalkojen vierestä takanurkkaan. '0-1' -johto ehti kestämään
kymmenisen minuuttia kunnes MuSa vihdoin onnistui. Hyvin maalissa
pelanneella Uusenilla ei ollut mitään toivoa venyä
tarkan etunurkkalaukauksen eteen. Muutamista kohtalaisista maalipaikoista
huolimatta erätauolle mentiin 1-1 -lukemista. Toisen erän
kaikki kolme maalia sitten tehtiinkin FCE-päätyyn, joten
MuSa sai ansaitun voittonsa.
Tappiosta huolimatta FCE pelasi hyvin ja etenkin puolustus toimi
hyvin: MuSa ei montaa kunnon maalipaikkaa ottelussa saanut. Vähiin
jäivät myös FCE:n maalipaikat. Lähimmäs
maalia pääsivät Levola, Jarkko ja Pake. Levolan
paikka tuli vahvan nousun jälkeen kun Jarno pääsi
oikealta läpi asti. Laukaus vain jäi puolittaiseksi
ja meni takanurkasta ohi. Jarkkon paikka tuli Häyhtiön
erinomaisesta keskityksestä, joka kiersi aivan takanurkalle,
mutta Jarkkon pusku ei osunut palloon kunnolla ja pallo leijaili
kohti kulmalippua. Pake puolestaan pääsi maalipaikkaan
ohitettuaan puolustajan nostamalla pallon hänen ylitseen.
Laukaisuhetkellä kuitenkin toinen puolustaja ehti hätiin
ja ehti palloon ennen laukausta.
Vaikka MuSa II pitikin palloa selvästi enemmän, sen
hallinta oli vain näennäistä. FCE:n aluepuolustus
pakotti kotijoukkueen sahaamaan palloa edestakaisin omalla kenttäpuoliskolla
ja iski huonoihin syöttöihin kiinni. Taktiikka toimi
erinomaisesti eikä kotijoukkue saanut kovinkaan montaa paikkaa
rakennettua. Vaarallisimmat tilanteet puolestaan tulivat nopeista
vastahyökkäyksistä kun FCE:n keskikenttä ja
hyökkäys oli vasta palaamassa omaan päätyyn.
FCE:n pelinrakentelukin toimi aiempaa paremmin, mutta monta maalintekotilannetta
kuivui kokoon hätäisten syöttöjen vuoksi.
Muutamaa oman pään harhasyöttöä lukuunottamatta
puolustus pelasi hyvän ottelun ja erityisesti avaussyötöt
ovat parantuneet huomattavasti viime kaudesta. Jokainen pelaaja
onnistui hyvin roolissaan ja mikäli otteet (yksilöinä
sekä joukkueena) jatkavat paranemistaan, tulee FCE voittamaan
monta peliä tulevan kesän aikana. Ainoat asiat, jotka
voivat haitata nousua takaisin neloseen ovat maalivahtitilanne
(onko Uusen joukkueen ainut maalivahti?) ja pelaajien lukumäärä/loukkaantumiset.
Ainakin Mäkisen, Akun, Möllin sekä Tommin pelaaminen
kesällä on vielä epävarmaa eikä uusia
pelaajiakaan tunnu olevan tulossa... |