| Ke
14.04.-04 FC Eurajoki – MäKi 3
– 5 (2 - 1) |
| # 7 Paukamainen 1
- 0 rp |
Käsivirhe
-> rp -> Pake odotti maalivahdin ratkaisua ja sijoitti
pallon varmasti oikeaan alakulmaan |
| #16 Ojala 2 - 1 |
Parren loistava
kulmapotku oikealta, Aki tuli tilanteeseen voimalla ja puski
etukulmaan |
| #18 Lindroos 3 -
4 |
Iken ja Esan syöttelyä
oikealla, Ike laidasta läpi -> syöttö takaviistoon
Esalle, joka laukoi tarkasti takakulmaan |
|
21 12
18
7 4 40
8 15 9 17
1 |
avauskokoonpano:
1 Antti Kaukkila (mv)
8 Toni Nummi
15 Ikenna Anuqwon
9 Teemu Leppänen
17 Niko Parviainen
7 Teemu Paukamainen
4 Aku Tormonen
40 Tero Häyhtiö
18 Esa Lindroos
21 Jarkko Latva
12 Jarno Mäkinen |
vaihtopelaajat:
6 Jere Kolu
13 Aarne Mäkinen
14 Tommi Kauramaa
16 Aki Ojala
19 Matti Mustonen
38 Jarno Haanpää ?? Mikko Lehtinen
valmentajat:
Mika Ojala |
parhaat
maalipaikat:
Pake:
Aki jatkoi maalipotkun päällään, Pake
läpi vasemmalta -> yritti syöttää vielä
keskelle, pallo pomppi jalan yli ja puolustaja pääsi
väliin
2 kertaa läpi oikealta: 1) pallo pomppasi laukaisuhetkellä
-> veto selvästi yli maalin, 2) yritti syöttää
keskelle, mutta puolustaja katkaisi
ulkokierteinen laukaus 30m:stä -> mv oli jo menossa
vasemmalle mutta kuitenkin sai torjuttua helposti
Jace:
pari-kolme kertaa melkein läpi: 1) epäonnistunut
laukaus ohi etukulmasta, 2) mv torjui alakulmasta, 3) laukaus
huonosta asennosta -> ohi etukulmasta
Paken rajaheitto: Jace kikkaili pari kertaa 16:n edessä
ja laukoi volleystä kääntölaukauksen ->
mv torjui etuyläkulmasta
laukaus 16:n takaa, mv venytti etualakulmasta kulmaksi
laukaus 25m:stä jäi löysäksi, mv torjui
alakulmasta
syöksyi keskitykseen, muttei osunut kunnolla palloon
Jere:
kulman jälkitilanne: pallo pomppi oikeaan laitaan 16:n
alueen kulmalle, Jeren upea volley kohti takayläkulmaa,
mutta mv venytti kulmaksi
toinenkin volley samasta paikasta, puolustaja peitti
Lehtinen:
kulman jälkitilanne, Mikko ekana irtopalloon 16:n rajalla
-> laukaus epäonnistui ja meni ohi etualakulmasta
J.Mäkinen:
pääsi keskeltä läpi, mv tuli hyvin vastaan
ja torjui eteensä -> puolustaja ensimmäisenä
reboundiin
Häyhtiö:
pari kertaa melkein läpi laidalta, mv torjui yhden vedon
etukulmasta, pakit peittivät loput |
vaihdot:
rajaton määrä vaihtoja... |
erityistä:
uusi peliasetelma: 4-3-3
FCE:n lopetti taas pelaamisen johtoasemassa ja MäKi tuli
ohi
viime minuuteilla FCE pääsi vielä maalin päähän,
mutta seuraavasta hyökkäyksestä loppulukemat
3-5
tuomarilinja oli todella hyvä, vaikkakin muutama vihellys
hieman ihmetytti (esim. vastustaja hyppäsi Jacen niskaan
ja kaatui -> vapari vierasjoukkueelle)
ei varoituksia
kenttä jälleen surkeassa kunnossa, pallo pomppi
miten sattui...
Ike ja Parre keräsivät kauden ensimmäiset syöttöpisteensä
FCE:llä peräti 7 vaihtopelaajaa!
Lommo ehti pelata vain muutaman minuutin ennen kuin loukkaantui
Myös Tonto & Pake kävivät vaihdossa parantelemassa
vaivojaan
nuoremman Kaukkilan debyytti FCE-paidassa
Mölli, Lehtinen ja Aatu pelasivat kauden avausottelunsa
Aki aloitti vaihdossa kun ei ehtinyt ajoissa paikalle...
Hampin uran 25. ottelu FCE-paidassa
Lepin ~90. ottelu edustuksessa
Mäxän 55. ottelu edustuksessa
Akun viimeinen peli tällä kaudella (tai ainakin
vähään aikaan...)
|
Ottelu pelattiin
muutaman tunnin vesisateen jälkeen, joten kenttä oli
hieman paremmassa kunnossa kuin normaalisti. Vierasjoukkue oli
heti alusta asti hieman niskanpäällä. Vierasjoukkueen
lukuisista maalipaikoista huolimatta, maalinteon aloitti FCE.
Hamppi taisteli keskistyspallosta maalivahdin kanssa ja puski
pallon maalin eteen, johon Aki syöksyi päällään.
Pallo kimposi puolustajan kädestä ohi maalin ja tuomari
vihelsi tilanteesta rangaistuspotkun. Tällä kertaa Pake
odotti maalivahdin ratkaisua ja laukoi pallon varmasti oikeaan
alakulmaan maalivahdin lähdettyä väärään
suuntaan. Tasoitusmaali tuli maalissa debytoineen nuoremman Kaukkilan
lähdettyä rohkeasti vastaan aina 16:n rajalle asti.
Hyökkääjä nosti hieman vaikeastakin asennosta
pallon aivan maalin ylänurkkaan ohi Kaukkilan. Muutama minuutti
ennen taukovihellystä FCE iski toistamiseen. Parren antama
kulmapotku oikealta löysi oikean osoitteen, kun Aki tuli
tilanteeseen voimalla ja puski vastustamattomasti etuyläkulmaan.
Kuten niin usein viime aikoina, johtoasemaan pääsyn
jälkeen FCE:n pelaaminen lopahti. Tuntui kuin heti erän
alusta olisi vain odotettu loppuvihellystä ja MäKi hallitsi
kenttätapahtumia, etenkin keskialueella. Tasoitusmaali tuli
kulmapotkusta, kun hyökkääjä pääsi
FCE-puolustajan ja Kaukkilan välistä tuikkaamaan keskityksen
sisään etukulmasta. '2-3' -johtomaali taas tuli Paken
hölmöiltyä vapaapotkun kanssa vastustajan päädyssä.
Pake yritti nopeaa vapaapotkua eteenpäin Akille, joka ei
kuitenkaan ollut varautunut nopeaan avaukseen ja vastustaja nappasi
pallon käynnistäen samalla nopean vastahyökkäyksen,
joka päättyi läpiajoon keskeltä. Laukaus tarkasti
vasempaan alakulmaan ohi vastaan syöksyneen Kaukkilan. Voittomaaliksi
jäänyt vieraiden neljäs maali tuli sekin nopeasta
vastahyökkäyksestä/läpiajosta. Keskitys vasemmalta
kiersi upeasti yli Kaukkilan takatolpalle asti, jossa yksin jätetty
hyökkääjä sai rauhassa puskea pallon alakulmaan.
Muutama minuutti ennen loppua FCE sai kuitenkin vielä kavennuksen
aikaan. Esa ja Ike pelasivat hyvin yhteen oikeassa laidassa ja
Ike pääsi karkuun laitaa pitkin. Iken hyvä syöttö
lähes päätyviivalta takaviistoon tavoitti Esan,
joka laukoi pallon takakulmaan ohi heittäytyneen maalivahdin.
MäKi kuittasi maalin heti seuraavasta hyökkäyksestä
tehden päätöslukemat sivurajaheiton jälkitilanteesta.
Pusku etunurkalta kohosi yli maalivahti Kaukkilan ja meni aivan
takakulmaan.
Hyviä maalipaikkoja kummallakin joukkueella riitti. Kotijoukkueesta
lähimmäs pääsivät Jarkko, Pake ja Jere.
Jarkko pääsi muutaman kerran boxissa hyvin irti puolustajista,
mutta laukaukset eivät tuoneet toivottua tulosta: ensimmäinen
laukaus epäonnistui ja meni maata pitkin ohi etukulmasta.
Toisella kerralla maalivahti sai kätensä väliin
etualakulmaan suunnatussa laukauksessa ja loppuhetkien läpiajosta
laukaus vaikeasta asennosta epäonnistui ja meni ohi etukulmasta.
Näyttävin suoritus Jacelta tuli, kun hän sivurajaheiton
saatuaan pomputteli pari kertaa ja laukoi kääntölaukaus
kohti etuyläkulmaa. Maalivahti oli kuitenkin hyvin mukana
ja torjui vedon. Lisäksi Jace kokeili pari kertaa kaukolaukauksella
yllättää maalivahtia, mutta kummallakin kertaa
maalivahti seurasi tilanteen hyvin ja torjui etualakulmasta. Pake
puolestaan pääsi kolmesti läpi, muttei kertaakaan
saanut palloa edes maalia kohti. Ensimmäinen paikka tuli
Akin jatkettua päällään maalipotku vasempaan
laitaan. Pake pääsi puolustukselta karkuun mutta boxiin
päästyään katseli syöttöpaikkaa
vaikka olisi ehdottomasti pitänyt laukoa. Pallo pomppasi
syöttöhetkellä jalan yli ja puolustaja pääsi
sen jälkeen liukumalla tilanteeseen ja pelastettua tilanteen
kulmaksi. Jälkimmäinen läpiajo tuli Iken(?) mainiosta
pystysyötöstä oikeaan laitaan. Tällä
kertaa Pake ajoi suoraan maalille, mutta laukaisuhetkellä
pallo pomppasi hieman jolloin laukaus epäonnistui ja lähti
selvästi yli maalin. Kolmas kerta tuli sekin oikeaa laitaa
pitkin. Nyt Pake tavoitteli 16:n rajalta poikittaissyötöllään
Lehtistä, mutta puolustaja nappasi pallon Mikon nenän
edestä. Myös Pake kokeili kertaalleen kaukolaukausta
30m:stä, mutta ulkokierteinen laukaus kohti etukulmaa oli
helppo pala maalivahdille. Jere pääsi avauspuoliskolla
kahdesti kokeilemaan oikealta 20m:stä volleystä. Ensimmäisellä
kerralla upea laukaus oli jo painumassa aivan takayläkulmaan,
mutta hyvin pelannut maalivahti venytti kätensä väliin
ja tilanteesta tuli vain kulmapotku. Jälkimmäisellä
kerralla volley samasta kohdasta kimposi kuitenkin ensimmäiseen
puolustajaan. Lehtisen paras paikka tuli keskityksen jälkitilanteesta,
kun irtopallo putosi 16:n viivan tuntumaan. Mikon laukaus epäonnistui
ja meni harmittavasti etualakulmasta selvästi ohi. Lisäksi
ainakin J.Mäkinen ja Häyhtiö pääsivät
läpi, mutta ilman tulosta. Jarno pääsi keskeltä
läpi, mutta hyvin vastaan syöksynyt maalivahti peitti
laukauksen ja irtopalloonkin ehti ensimmäisenä puolustaja.
Tero puolestaan pääsi muutaman kerran laidasta karkuun,
mutta kertaalleen maalivahti poimi pallon etualakulmasta ja muilla
kerroilla puolustus sai peitettyä keskitykset.
Vaikka ottelu olikin hieman parempi kuin edellinen Suomen Cupin
ottelu, jäi FCE:lle JÄLLEEN paha maku pelistä.
Ennen johtoasemaa peli kulki ihan kohtalaisesti, mutta taas johtoasemaan
päästyään FCE lopetti pelaamisen ja antoi
vastustajan poimia kaikki irtopallot yms. Heti vieraiden siirryttyä
johtoon, alkoi taas FCE:nkin peli kulkea. Maalipaikkoja kummallakin
siis riitti, mutta vieraiden viimeistelytarkkuus oli tällä(kin)
kertaa parempi. Kumpikin maalivahti teki muutamia paraatipelastuksia
ja maalit tulivat lähinnä virheistä alkaneista
vastahyökkäyksistä. Toisin kuin FC Rauma2-pelissä,
FCE:kin sai todella monta maalipaikkaa, mutta maalinteko kolmesta
tehdystä maalista huolimatta tökkikin. Kun edes viimeistelyyn
saisi hieman lisäpotkua, päättyisi todennäköisesti
myös FCE:n liian pitkään jatkunut alamäki... |
|