päivitetty: 17.06.04   © 2004 TP
ETUSIVU   UUTISET   JOUKKUE   PELIRAPORTIT   OTTELUOHJELMA   TILASTOT   MUUT 
Ke 14.04.-04  FC Eurajoki – MäKi  3 – 5 (2 - 1)

# 7 Paukamainen  1 - 0 rp
Käsivirhe -> rp -> Pake odotti maalivahdin ratkaisua ja sijoitti pallon varmasti oikeaan alakulmaan
#16 Ojala  2 - 1
Parren loistava kulmapotku oikealta, Aki tuli tilanteeseen voimalla ja puski etukulmaan
#18 Lindroos  3 - 4
Iken ja Esan syöttelyä oikealla, Ike laidasta läpi -> syöttö takaviistoon Esalle, joka laukoi tarkasti takakulmaan

21                 12
18

7               4             40


8          15      9        17


1
avauskokoonpano:
  1 Antti Kaukkila (mv)
  8 Toni Nummi
15 Ikenna Anuqwon
  9 Teemu Leppänen
17 Niko Parviainen
  7 Teemu Paukamainen
  4 Aku Tormonen
40 Tero Häyhtiö
18 Esa Lindroos
21 Jarkko Latva
12 Jarno Mäkinen
vaihtopelaajat:
  6  Jere Kolu
13 Aarne Mäkinen
14 Tommi Kauramaa
16 Aki Ojala
19 Matti Mustonen
38 Jarno Haanpää
?? Mikko Lehtinen

valmentajat:
     Mika Ojala
parhaat maalipaikat:
Pake:
  • Aki jatkoi maalipotkun päällään, Pake läpi vasemmalta -> yritti syöttää vielä keskelle, pallo pomppi jalan yli ja puolustaja pääsi väliin
  • 2 kertaa läpi oikealta: 1) pallo pomppasi laukaisuhetkellä -> veto selvästi yli maalin, 2) yritti syöttää keskelle, mutta puolustaja katkaisi
  • ulkokierteinen laukaus 30m:stä -> mv oli jo menossa vasemmalle mutta kuitenkin sai torjuttua helposti
  • Jace:
  • pari-kolme kertaa melkein läpi: 1) epäonnistunut laukaus ohi etukulmasta, 2) mv torjui alakulmasta, 3) laukaus huonosta asennosta -> ohi etukulmasta
  • Paken rajaheitto: Jace kikkaili pari kertaa 16:n edessä ja laukoi volleystä kääntölaukauksen -> mv torjui etuyläkulmasta
  • laukaus 16:n takaa, mv venytti etualakulmasta kulmaksi
  • laukaus 25m:stä jäi löysäksi, mv torjui alakulmasta
  • syöksyi keskitykseen, muttei osunut kunnolla palloon
  • Jere:
  • kulman jälkitilanne: pallo pomppi oikeaan laitaan 16:n alueen kulmalle, Jeren upea volley kohti takayläkulmaa, mutta mv venytti kulmaksi
  • toinenkin volley samasta paikasta, puolustaja peitti
  • Lehtinen:
  • kulman jälkitilanne, Mikko ekana irtopalloon 16:n rajalla -> laukaus epäonnistui ja meni ohi etualakulmasta
  • J.Mäkinen:
  • pääsi keskeltä läpi, mv tuli hyvin vastaan ja torjui eteensä -> puolustaja ensimmäisenä reboundiin
  • Häyhtiö:
  • pari kertaa melkein läpi laidalta, mv torjui yhden vedon etukulmasta, pakit peittivät loput
  • vaihdot:
  • rajaton määrä vaihtoja...
  • erityistä:
  • uusi peliasetelma: 4-3-3
  • FCE:n lopetti taas pelaamisen johtoasemassa ja MäKi tuli ohi
  • viime minuuteilla FCE pääsi vielä maalin päähän, mutta seuraavasta hyökkäyksestä loppulukemat 3-5
  • tuomarilinja oli todella hyvä, vaikkakin muutama vihellys hieman ihmetytti (esim. vastustaja hyppäsi Jacen niskaan ja kaatui -> vapari vierasjoukkueelle)
  • ei varoituksia
  • kenttä jälleen surkeassa kunnossa, pallo pomppi miten sattui...
  • Ike ja Parre keräsivät kauden ensimmäiset syöttöpisteensä
  • FCE:llä peräti 7 vaihtopelaajaa!
  • Lommo ehti pelata vain muutaman minuutin ennen kuin loukkaantui
  • Myös Tonto & Pake kävivät vaihdossa parantelemassa vaivojaan
  • nuoremman Kaukkilan debyytti FCE-paidassa
  • Mölli, Lehtinen ja Aatu pelasivat kauden avausottelunsa
  • Aki aloitti vaihdossa kun ei ehtinyt ajoissa paikalle...
  • Hampin uran 25. ottelu FCE-paidassa
  • Lepin ~90. ottelu edustuksessa
  • Mäxän 55. ottelu edustuksessa
  • Akun viimeinen peli tällä kaudella (tai ainakin vähään aikaan...)
  • Ottelu pelattiin muutaman tunnin vesisateen jälkeen, joten kenttä oli hieman paremmassa kunnossa kuin normaalisti. Vierasjoukkue oli heti alusta asti hieman niskanpäällä. Vierasjoukkueen lukuisista maalipaikoista huolimatta, maalinteon aloitti FCE. Hamppi taisteli keskistyspallosta maalivahdin kanssa ja puski pallon maalin eteen, johon Aki syöksyi päällään. Pallo kimposi puolustajan kädestä ohi maalin ja tuomari vihelsi tilanteesta rangaistuspotkun. Tällä kertaa Pake odotti maalivahdin ratkaisua ja laukoi pallon varmasti oikeaan alakulmaan maalivahdin lähdettyä väärään suuntaan. Tasoitusmaali tuli maalissa debytoineen nuoremman Kaukkilan lähdettyä rohkeasti vastaan aina 16:n rajalle asti. Hyökkääjä nosti hieman vaikeastakin asennosta pallon aivan maalin ylänurkkaan ohi Kaukkilan. Muutama minuutti ennen taukovihellystä FCE iski toistamiseen. Parren antama kulmapotku oikealta löysi oikean osoitteen, kun Aki tuli tilanteeseen voimalla ja puski vastustamattomasti etuyläkulmaan.

    Kuten niin usein viime aikoina, johtoasemaan pääsyn jälkeen FCE:n pelaaminen lopahti. Tuntui kuin heti erän alusta olisi vain odotettu loppuvihellystä ja MäKi hallitsi kenttätapahtumia, etenkin keskialueella. Tasoitusmaali tuli kulmapotkusta, kun hyökkääjä pääsi FCE-puolustajan ja Kaukkilan välistä tuikkaamaan keskityksen sisään etukulmasta. '2-3' -johtomaali taas tuli Paken hölmöiltyä vapaapotkun kanssa vastustajan päädyssä. Pake yritti nopeaa vapaapotkua eteenpäin Akille, joka ei kuitenkaan ollut varautunut nopeaan avaukseen ja vastustaja nappasi pallon käynnistäen samalla nopean vastahyökkäyksen, joka päättyi läpiajoon keskeltä. Laukaus tarkasti vasempaan alakulmaan ohi vastaan syöksyneen Kaukkilan. Voittomaaliksi jäänyt vieraiden neljäs maali tuli sekin nopeasta vastahyökkäyksestä/läpiajosta. Keskitys vasemmalta kiersi upeasti yli Kaukkilan takatolpalle asti, jossa yksin jätetty hyökkääjä sai rauhassa puskea pallon alakulmaan. Muutama minuutti ennen loppua FCE sai kuitenkin vielä kavennuksen aikaan. Esa ja Ike pelasivat hyvin yhteen oikeassa laidassa ja Ike pääsi karkuun laitaa pitkin. Iken hyvä syöttö lähes päätyviivalta takaviistoon tavoitti Esan, joka laukoi pallon takakulmaan ohi heittäytyneen maalivahdin. MäKi kuittasi maalin heti seuraavasta hyökkäyksestä tehden päätöslukemat sivurajaheiton jälkitilanteesta. Pusku etunurkalta kohosi yli maalivahti Kaukkilan ja meni aivan takakulmaan.

    Hyviä maalipaikkoja kummallakin joukkueella riitti. Kotijoukkueesta lähimmäs pääsivät Jarkko, Pake ja Jere. Jarkko pääsi muutaman kerran boxissa hyvin irti puolustajista, mutta laukaukset eivät tuoneet toivottua tulosta: ensimmäinen laukaus epäonnistui ja meni maata pitkin ohi etukulmasta. Toisella kerralla maalivahti sai kätensä väliin etualakulmaan suunnatussa laukauksessa ja loppuhetkien läpiajosta laukaus vaikeasta asennosta epäonnistui ja meni ohi etukulmasta. Näyttävin suoritus Jacelta tuli, kun hän sivurajaheiton saatuaan pomputteli pari kertaa ja laukoi kääntölaukaus kohti etuyläkulmaa. Maalivahti oli kuitenkin hyvin mukana ja torjui vedon. Lisäksi Jace kokeili pari kertaa kaukolaukauksella yllättää maalivahtia, mutta kummallakin kertaa maalivahti seurasi tilanteen hyvin ja torjui etualakulmasta. Pake puolestaan pääsi kolmesti läpi, muttei kertaakaan saanut palloa edes maalia kohti. Ensimmäinen paikka tuli Akin jatkettua päällään maalipotku vasempaan laitaan. Pake pääsi puolustukselta karkuun mutta boxiin päästyään katseli syöttöpaikkaa vaikka olisi ehdottomasti pitänyt laukoa. Pallo pomppasi syöttöhetkellä jalan yli ja puolustaja pääsi sen jälkeen liukumalla tilanteeseen ja pelastettua tilanteen kulmaksi. Jälkimmäinen läpiajo tuli Iken(?) mainiosta pystysyötöstä oikeaan laitaan. Tällä kertaa Pake ajoi suoraan maalille, mutta laukaisuhetkellä pallo pomppasi hieman jolloin laukaus epäonnistui ja lähti selvästi yli maalin. Kolmas kerta tuli sekin oikeaa laitaa pitkin. Nyt Pake tavoitteli 16:n rajalta poikittaissyötöllään Lehtistä, mutta puolustaja nappasi pallon Mikon nenän edestä. Myös Pake kokeili kertaalleen kaukolaukausta 30m:stä, mutta ulkokierteinen laukaus kohti etukulmaa oli helppo pala maalivahdille. Jere pääsi avauspuoliskolla kahdesti kokeilemaan oikealta 20m:stä volleystä. Ensimmäisellä kerralla upea laukaus oli jo painumassa aivan takayläkulmaan, mutta hyvin pelannut maalivahti venytti kätensä väliin ja tilanteesta tuli vain kulmapotku. Jälkimmäisellä kerralla volley samasta kohdasta kimposi kuitenkin ensimmäiseen puolustajaan. Lehtisen paras paikka tuli keskityksen jälkitilanteesta, kun irtopallo putosi 16:n viivan tuntumaan. Mikon laukaus epäonnistui ja meni harmittavasti etualakulmasta selvästi ohi. Lisäksi ainakin J.Mäkinen ja Häyhtiö pääsivät läpi, mutta ilman tulosta. Jarno pääsi keskeltä läpi, mutta hyvin vastaan syöksynyt maalivahti peitti laukauksen ja irtopalloonkin ehti ensimmäisenä puolustaja. Tero puolestaan pääsi muutaman kerran laidasta karkuun, mutta kertaalleen maalivahti poimi pallon etualakulmasta ja muilla kerroilla puolustus sai peitettyä keskitykset.

    Vaikka ottelu olikin hieman parempi kuin edellinen Suomen Cupin ottelu, jäi FCE:lle JÄLLEEN paha maku pelistä. Ennen johtoasemaa peli kulki ihan kohtalaisesti, mutta taas johtoasemaan päästyään FCE lopetti pelaamisen ja antoi vastustajan poimia kaikki irtopallot yms. Heti vieraiden siirryttyä johtoon, alkoi taas FCE:nkin peli kulkea. Maalipaikkoja kummallakin siis riitti, mutta vieraiden viimeistelytarkkuus oli tällä(kin) kertaa parempi. Kumpikin maalivahti teki muutamia paraatipelastuksia ja maalit tulivat lähinnä virheistä alkaneista vastahyökkäyksistä. Toisin kuin FC Rauma2-pelissä, FCE:kin sai todella monta maalipaikkaa, mutta maalinteko kolmesta tehdystä maalista huolimatta tökkikin. Kun edes viimeistelyyn saisi hieman lisäpotkua, päättyisi todennäköisesti myös FCE:n liian pitkään jatkunut alamäki...