|
La 14.05.-05 FC
Eurajoki – Nasta2 1 – 2 (0 - 1)
|
|
# 7 Paukamainen 1 - 2
|
Ike tai Lepi tarjoili poikittain 16:n rajalla
Pakelle: matala, ulkokierteinen laukaus oikeaan tolppaan, josta
maaliviivaa pitkin juuri ja juuri maaliin asti
|
|
15
21 8 7 18
16 40 4 14
9
1
|
avauskokoonpano:
1 Niko Parviainen (mv)
9 Teemu Leppänen
16 Jussi Tuominen
40 Tero Häyhtiö
4 Aku Tormonen
14 Tommi Kauramaa
21 Aki Parviainen
5 Anssi Tormonen
7 Teemu Paukamainen
18 Turkka Mäkitalo
15 Ikenna Anugwom
|
vaihtopelaajat:
13 Tony Niemi
valmentaja:
Aku Tormonen
huoltaja:
- |
parhaat
maalipaikat:
Pake:
Teron hyvä keskitys 16:n rajalle, pallo rinnalla alas
ja kääntölaukaus takatolppaan
Teron erinomainen, nopea lyhyt vapari puolustajien taakse,
Pake läpi oikealta: laukaus n.7m:stä ylärimaan
Tommin korkea keskitys oikealta, mv pudotti pallon ja Pake
ensimmäisenä palloon: sijoitus 3m:stä kohti etukulmaa
kuitenkin yli lähes tyhjästä maalista!
Teron hyvä syöttö pakkien välistä,
Pake läpi oikelta mutta mv syöksyi hyvin vastaan ja
peitti laukauksen
nopea vapari 18m:stä oikealta: suoraan kohti maalivahtia
kulma vasemmalta: Paken pusku pilkun takaa pysähtyi puolustajan
päähän
korkea keskitys vasemmalta 16:n rajalle, pusku kuitenkin ohi
maalin
Lepi:
Ike ja Pake pelasivat hienoilla seinäsyötöillä
Lepin keskeltä läpi mutta pallo karkasi liiaksi eteen
ja mv syöksyi väliin
Ike tarjoili pilkulle ja Lepi pääsi laukomaan mutta
hänet kaadettiin takaapäin: ei rankkaria ja mv torjui
laukauksen
Ike:
pääsi vasemmalta läpi, mutta laukaus pienestä
kulmasta selvästi ohi maalin (keskellä olisi ollut
täysin vapaana Pake ja Tuke, joilla olisi ollut helppo
työ laittaa pallo tyhjään jos Ike olisi syöttänyt)
Tuke:
nousi oikealta laidalta aina boxiin asti mutta kaadettiin
tylysti juuri ennen laukaisua --> ei rankkaria!
Anssi:
Pake sai pallon 16:n rajalla ja tarjoili poikittain ylös
nousseelle Anssille, jonka suora jatkolaukaus meni puolisen
metriä ohi ja yli takakulmasta
Aku:
kulmapotku vasemmalta: sisäkierteinen keskitys kohti
etuyläkulmaa, mutta puolustaja sai pään väliin
|
vaihdot:
rajaton määrä vaihtoja
|
erityistä:
sarja-avaus
tuomarin vihellykset olivat välillä aivan käsittämättömiä
(esim. FCE:ltä jäi ~5min ennen loppua päivänselvä
rp saamatta! ottelun voittomaali syntyi tilanteesta, jossa Anssia
rikottiin ja FCE-pelaajat jäivät odottamaan vihellystä)
Nasta2 sai neljä tai viisi laukausta maalia kohti ja
kaksi meni maaliin (tosin ensimmäisen maalin teki Lepi
omaan päätyyn)
FCE:llä puolestaan maalipaikkoja riitti: 1 tolppa,. 1
ylärima, muutama läpiajo jne.
erityisesti Pake haaskasi maalipaikkoja oikein urakalla
varoitukset Ikelle, Pakelle ja Akulle (kahdelle viimeksimainitulle
suunsoitosta)
poissa mm. Lehtinen, Hamppi, Kaippe, Jere, Korpela, Tonto
jne.
Iken 30.ottelu FCE-paidassa
Teron 25.ottelu FCE:ssä
|
Sarja-avaukseen
FCE joutui jälleen kerran lähtemään hieman
vajaamiehisenä. Tällä kertaa saatiin kasaan vain
12 pelaajaa eli käytössä oli vain yksi vaihtomies.
Ottelun alku oli tasaista vääntöä, mutta avausmaali
tuli hieman onnekkaasti FCE-päätyyn. Nikon torjuma laukaus
kun kimposi ensimmäisenä paluupalloon ehtineen Lepin
jalasta harmittavasti omaan maaliin. Avauserässä FCE:llä
oli muutama tasoituspaikka, mutta tolppaa lähemmäs kotijoukkue
ei päässyt.
Toisella puoliajalla FCE haki raivoisasti tasoitusta, mutta erän
ensimmäinen maali tuli sekin FCE-päätyyn noin 15min
ennen loppua. Maali syntyi tilanteesta, jossa Anssia rikottiin
keskialueella ja FCE-pelaajat jäivät odottamaan vihellystä.
Tuomarin linja kun oli, että vihellykset arvotaan sattumanvaraisesti,
niin tilanteesta ei tuomittukaan vapaapotkua ja Nasta2 ryntäsi
nopeaan vastaiskuun ja onnistui maalinteossa. Muutama minuutti
myöhemmin FCE onnistui vihdoin maalinteossa kun Paken ulkokierteinen
laukaus 16:n takaa osui maalin oikeaan tolppaan ja kiersi vaivoin
yli maaliviivan. FCE painoi vielä maalin jälkeenkin
hyvin Nasta2:n maalille, mutta ei saanut edes ansaitsemaansa rangaistuspotkua
kun Tuke kaadettiin tylysti boxissa.
Vierasjoukkue ansaitsi tällä kertaa kolme pistettä,
sillä se onnistui hyödyntämään maalipaikkansa
paljon kotijoukkuetta paremmin. Nasta2 sai suurin piirtein neljä
tai viisi laukausta maalia kohti ja teki niistä kaksi maalia.
FCE:llä hyviä paikkoja oli ainakin tusinan verran mutta
osui vain kertaalleen. Herkullisimmat paikat tulivat Pakelle,
Ikelle ja Lepille. Pake laukoi avauserässä kääntölaukauksen
tolppaan ja Ike puolestaan haaskasi "kahdella nollaa vastaan"
-tilanteessa varman maalipaikan laukomalla pienestä kulmasta
ohi maalin. Toisella puoliajalla Pake sai Teron nerokkaasta nopeasta
vapaapotkusta avopaikan, kun pääsi vastatusten maalivahdin
kanssa, mutta laukaus 7 metristä pysähtyi ylärimaan.
Ja kertaalleen Pake pääsi koittamaan vain muutamasta
metristä lähes tyhjään maaliin, kun maalivahti
pudotti Tommin korkean keskityksen takatolpalla. Paken kurkotus
palloon oli kuitenkin heikko ja pallo karkasi yli etukulmasta.
Lepi puolestaan pääsi Iken ja Paken näyttävän
seinäsyöttelyn johdosta läpi vasemmalta, mutta
pallo karkasi hieman ja maalivahti syöksyi viimehetkellä
väliin. Lisäksi Lepi pääsi kertaalleen laukomaan
pilkun kohdalta Iken hyvästä syötöstä,
mutta laukaus suuntautui liiaksi keskelle ja maalivahti onnistui
torjunnassaan. Tilanteessa heti laukauksen jälkeen Lepi kaadettiin
takaapäin nurin, mutta tuomari ei tälläkään
kertaa reagoinut selvään rikkeeseen rangaistusalueen
sisällä. Edellä mainittujen loistopaikkojen lisäksi
FCE onnistui hukkamaan tukun muita hyviä maalipaikkoja eikä
näin ollen ansainnut ottelusta pistettäkään.
Puolustuspäässä FCE:llä ei puolestaan ollut
ongelmia. Vieraat saivat vain pariin otteeseen aiheutettua pientä
paniikkia FCE-päädyssä eikä maalissa pelannut
Nikokaan joutunut kuin pari-kolme kertaa torjuntatöihin.
Koko kotijoukkue pelasi hyvin, mutta erityismaininnan ansaitsevat
joukkueen juniorit, jotka selviytyivät suuresta peliajasta
ja vastuusta yllättävänkin hyvin. Mikäli nuorempien
otteet jatkuvat yhtä hyvinä, voi kilpailu peliajasta
käydä kauden aikana todella tiukaksi. Ja se puolestaan
on vain positiivinen asia. |
|