päivitetty: 29.06.05   © 2005 TP
ETUSIVU   UUTISET   JOUKKUE   PELIRAPORTIT   OTTELUOHJELMA   TILASTOT   MUUT 
Ti 17.05.-05  FC Eurajoki – FCB  3 – 2 (2 - 1)

# 7 Paukamainen   1 - 1 rp
Maalivahti kaatoi Tuken läpiajosta rp-alueen rajalla -> rp -> Pake odotti maalivahdin ratkaisua ja laukoi oikeaan alakulmaan mv:n käsien kautta
# 7 Paukamainen   2 - 1 rp
Puolustaja otti pallon käteensä -> rp -> Pake laukoi varmasti vasempaan alakulmaan
#40 Häyhtiö   3 - 1
Teron heitto vasemmasta laidasta, Ike pelasi seinän, Teron sisäkierteinen laukaus 16:n kulmasta aivan maalin oikeaan yläkulmaan

15


18          40         7        14


16         5        4          17
8

1
avauskokoonpano:
  1 Jere Kolu (mv)
  8 Toni Nummi
16 Jussi Tuominen
  5 Anssi Tormonen
  4 Aku Tormonen
17 Niko Parviainen
18 Turkka Mäkitalo
40 Tero Häyhtiö
  7 Teemu Paukamainen
14 Hannu Tuominen
15 Ikenna Anugwom
vaihtopelaajat:
13 Tony Niemi
14 Tommi Kauramaa
21 Aki Parviainen

valmentaja:
     Aku Tormonen

huoltaja:
     -
parhaat maalipaikat:
Tero:
  • Pake syötti keskiviivalta Teron vasemmalta läpi: vasemman jalan laukaus 16:n rajan jälkeen -> etutolpan kautta ohi
  • Ike tai Hane syötti Teron keskeltä läpi: hyvä, matala sijoitus 16.n rajalta kohta vasenta alakulmaa, mutta mv sai käden väliin ja laukaus tolpan kautta ohi
  • korkea sisäkierteinen laukaus oikeasta laidasta 16:n alueen kulmalta: mv venytti komeasti yläkulmasta pallon yli maalin
  • keskitys oikeasta laidasta maalille: Tuke ei päässyt laukomaan vaan pudotti takatolpalta alaspäin, Paken vas.jalan laukaus epäonnistui ja oli tulla takanurkalle nousseelle Terolle mutta puolustaja pääsi viime hetkessä väliin
  • Pake:
  • em. tilanne
  • oik.puolustaja avasi suoraan Pakelle, joka laukoi 16:n kulmalta nopeasti kohti etunurkkaa: mv torjui helposti
  • Ike:
  • kaadettiin parikin kertaa läpiajosta -> vain vapaapotku
  • pääsi Paken kanssa kahdella nollaa vastaan, mutta puolustaja liukui viime hetkellä syötön/laukauksen eteen ja tilanteesta vain kulmapotku
  • laukaus 16:n takaa: mv torjui
  • Tuke:
  • pääsi vasemmalta läpi, mutta mv juoksi suoraan kylkeen -> rp
  • pääsi vasemmalta läpi, mutta vasemman jalan laukaus epäonnistui hieman ja mv torjui etualakulmasta
  • Niko:
  • keskitys 16:n rajan taakse, Nikon laukaus vastapalloon kuitenkin yli
  • Niemi:
  • pääsi kahdesti laukomaan 16:n takaa, muttei saanut kunnon osumaa palloon ja mv torjui helposti
  • Hane(?):
  • laukaus 20m:stä, ohi vasemmalta
  • vaihdot:
  • rajaton määrä vaihtoja
  • erityistä:
  • kauden toinen kotiottelu
  • tuomarityöskentely oli jälleen ala-arvoista, tuomari"linja" oli tosin sama kummallekin
  • ottelun ainut varoitus Pakelle (jo uran 20. varoitus)
  • Jere pelannut kaksi peliä maalissa, saldona kaksi päästettyä maalia ja kaksi voittoa
  • FCE:lle tuomittiin lyhyen ajan sisään kaksi rangaistuspotkua (ja kolmaskin olisi pitänyt 2.erässä viheltää), kummastakin maali
  • kun ottelua oli ~20min jäljellä, alkoi FCB:n raju painostus eikä FCE päässyt kunnolla edes hyökkäämään. FCE:n puolustus kuitenkin piti eikä vieraat saaneet kuin yhden maalin
  • poissa mm. Lehtinen, Hamppi, Kaippe, Korpela, jne.
  • Kauden toisessa kotiottelussa vastaan tuli avausvastustajaa selvästi kovempi joukkue kun vastaan asettui FCB. Ottelu oli alusta asti vieraiden pienoista hallintaa ja FCE:n hyökkäykset tulivat nopeista vastaiskuista. Maalinteon aloitti vierasjoukkue erän alkupuolella. FCE:n tasoitus tuli kuitenkin melko pian kun Tuke kaadettiin läpiajosta aivan rangaistusalueen rajalla (mv kaatoi läpiajosta muttei saanut edes varoitusta). Tilanteesta vihelletyn rangaistuspotkun Pake laukoi maalivahdin käsien kautta oikeaan alakulmaan. Vain minuutti-pari myöhemmin FCE sai toisenkin rangaistuspotkun. Tilanne aiheutti vieraissa närästystä, sillä Ikenna oli paitsiotilanteessa mutta käveli rauhassa pois tilanteesta. Tero käytti tilanteen hyväkseen ja karkasi oikealta läpi. Hänen syöttämänsä pallon puolustaja otti jostain käsittämättömästä syystä käteensä ja tuomari vihelsi käsivirheestä rankkarin. Tahallisesta käsivirheestä oli pitänyt tulla myös punainen kortti mutta tälläkään kertaa tuomari ei korttia näyttänyt (jotka ilmeisesti olivat jääneet kotiin). Tällä kertaa Pake laukoi pallon vuorenvarmasti vasempaan alakulmaan ja teki näin taukolukemiksi 2-1.

    Toisen erän alussa kotijoukkue onnistui vielä kertaalleen maalinteossa, kun Tero ja Ike junailivat ottelun komeimman osuman. Tero sai seinäsyötön Ikeltä vasemmassa laidassa ja laukoi rangaistusalueen takaa komeasti sisäkierteisen laukauksen aivan maalin takaylänurkkaan. Erän alkupuolisko mentiin vielä tasaisissa merkeissä, mutta loppua kohden FCE:n varmistelu alkoi kostautumaan. FCB kun alkoi vyöryttämään kovalla paineella FCE-päätyyn eikä kotijoukkue saanut rakenneltua omia hyökkäyksiä juuri lainkaan vaan alistui purkamaan tilanteita vain roiskimalla palloa ylöspäin. Muutamia minuutteja ennen loppua FCE:n puolustus romahti hetkeksi ja vieraat pääsivät tunkeutumaan keskeltä läpiajoon ja kaventamaan loppulukemiksi 3-2.

    Ottelussa kummallakin joukkueella oli maalipaikkoja aivan riittävästi. Vieraiden parhaat paikat tulivat 3-1 -lukemissa, mutta tyhjästä maalistakaan ei osuttu maalipuiden väliin. FCE:llä ja tarkemmin sanottuna Terolla oli hieman samaa vikaa, sillä kahdesti hänen laukauksensa pysähtyi tolppaan. Ensimmäisellä puoliajalla Tero pääsi vasemmalta läpi mutta vasemman jalan laukaus boxista kimposi etutolpasta ohi maalin. Toisen puoliajan lopussa Tero rynni jälleen läpiajoon keskeltä, mutta tällä kertaa maalivahti sai kätensä väliin ja sijoitus kohti taka-alakulmaa muutti suuntaa ratkaisevasti ja meni tolpan kautta ohi maalin. Myös ensimmäisessä erässä maalivahti onnistui pilaamaan Teron maalintekoaikeet venyttämällä komeasti etuyläkulmaa kohti suuntautuneet kierteisen noston yli maalin. Kärjessä yksin pelannut Ike pääsi muutamaan otteeseen karkuun puolustajilta, mutta kaadettiin muutaman kerran tylysti läpiajosta. Tuomarin "linjaan" sopien, tilanteista ei tietenkään vilautettu edes keltaista korttia. Tälläkin kertaa Ike pääsi Paken kanssa kahdestaan maalivahtia vastaan, mutta tällä kertaa puolustaja ehti liukumalla Iken laukauksen/syötön väliin. Myös Tuke pääsi pariin kertaan läpi vasemmasta laidasta, mutta ensimmäisellä kerralla maalivahti siis kaatoi hänet ja toisella kerralla laukaus epäonnistui ja pysähtyi alakulmasta maalivahdin syliin.

    FCE pelasi huomattavasti huonomman ottelun kuin pari päivää aiemmin tappiollisessa Nasta2-ottelussa. Tällä kertaa maalinteossa onnistuttiin vastustajaa paremmin, joten FCE sai kaipaamansa työvoiton. Tälläkin kertaa puolustus toimi, mutta harhasyöttöjä tuli aivan liikaa ja vieraat olisivat paremmalla viimeistelyllä voineet viedä kolme pistettä. Tosin kotijoukkueellakin oli hieman epäonnea viimeistelyssä. Maalissa pelasi tällä kertaa Jere, joka teki muutaman tärkeän torjunnan ja otti jo toisen voittonsa toisessa pelaamassaan pelissä.