|
Ti 17.05.-05 FC
Eurajoki – FCB 3 – 2 (2 - 1)
|
| # 7 Paukamainen 1
- 1 rp |
Maalivahti kaatoi
Tuken läpiajosta rp-alueen rajalla -> rp -> Pake
odotti maalivahdin ratkaisua ja laukoi oikeaan alakulmaan mv:n
käsien kautta |
| # 7 Paukamainen 2
- 1 rp |
Puolustaja otti
pallon käteensä -> rp -> Pake laukoi varmasti
vasempaan alakulmaan |
| #40 Häyhtiö 3
- 1 |
Teron heitto vasemmasta
laidasta, Ike pelasi seinän, Teron sisäkierteinen
laukaus 16:n kulmasta aivan maalin oikeaan yläkulmaan |
|
15
18 40 7 14
16 5 4 17
8
1 |
avauskokoonpano:
1 Jere Kolu (mv)
8 Toni Nummi
16 Jussi Tuominen
5 Anssi Tormonen
4 Aku Tormonen
17 Niko Parviainen
18 Turkka Mäkitalo
40 Tero Häyhtiö
7 Teemu Paukamainen
14 Hannu Tuominen
15 Ikenna Anugwom |
vaihtopelaajat:
13 Tony Niemi
14 Tommi Kauramaa
21 Aki Parviainen
valmentaja:
Aku Tormonen huoltaja:
- |
parhaat
maalipaikat:
Tero:
Pake syötti keskiviivalta Teron vasemmalta läpi:
vasemman jalan laukaus 16:n rajan jälkeen -> etutolpan
kautta ohi
Ike tai Hane syötti Teron keskeltä läpi: hyvä,
matala sijoitus 16.n rajalta kohta vasenta alakulmaa, mutta
mv sai käden väliin ja laukaus tolpan kautta ohi
korkea sisäkierteinen laukaus oikeasta laidasta 16:n
alueen kulmalta: mv venytti komeasti yläkulmasta pallon
yli maalin
keskitys oikeasta laidasta maalille: Tuke ei päässyt
laukomaan vaan pudotti takatolpalta alaspäin, Paken vas.jalan
laukaus epäonnistui ja oli tulla takanurkalle nousseelle
Terolle mutta puolustaja pääsi viime hetkessä
väliin
Pake:
em. tilanne
oik.puolustaja avasi suoraan Pakelle, joka laukoi 16:n kulmalta
nopeasti kohti etunurkkaa: mv torjui helposti
Ike:
kaadettiin parikin kertaa läpiajosta -> vain vapaapotku
pääsi Paken kanssa kahdella nollaa vastaan, mutta
puolustaja liukui viime hetkellä syötön/laukauksen
eteen ja tilanteesta vain kulmapotku
laukaus 16:n takaa: mv torjui
Tuke:
pääsi vasemmalta läpi, mutta mv juoksi suoraan
kylkeen -> rp
pääsi vasemmalta läpi, mutta vasemman jalan
laukaus epäonnistui hieman ja mv torjui etualakulmasta
Niko:
keskitys 16:n rajan taakse, Nikon laukaus vastapalloon kuitenkin
yli
Niemi:
pääsi kahdesti laukomaan 16:n takaa, muttei saanut
kunnon osumaa palloon ja mv torjui helposti
Hane(?):
laukaus 20m:stä, ohi vasemmalta
|
vaihdot:
rajaton määrä vaihtoja |
erityistä:
kauden toinen kotiottelu
tuomarityöskentely oli jälleen ala-arvoista, tuomari"linja"
oli tosin sama kummallekin
ottelun ainut varoitus Pakelle (jo uran 20. varoitus)
Jere pelannut kaksi peliä maalissa, saldona kaksi päästettyä
maalia ja kaksi voittoa
FCE:lle tuomittiin lyhyen ajan sisään kaksi rangaistuspotkua
(ja kolmaskin olisi pitänyt 2.erässä viheltää),
kummastakin maali
kun ottelua oli ~20min jäljellä, alkoi FCB:n raju
painostus eikä FCE päässyt kunnolla edes hyökkäämään.
FCE:n puolustus kuitenkin piti eikä vieraat saaneet kuin
yhden maalin
poissa mm. Lehtinen, Hamppi, Kaippe, Korpela, jne.
|
Kauden toisessa
kotiottelussa vastaan tuli avausvastustajaa selvästi kovempi
joukkue kun vastaan asettui FCB. Ottelu oli alusta asti vieraiden
pienoista hallintaa ja FCE:n hyökkäykset tulivat nopeista
vastaiskuista. Maalinteon aloitti vierasjoukkue erän alkupuolella.
FCE:n tasoitus tuli kuitenkin melko pian kun Tuke kaadettiin läpiajosta
aivan rangaistusalueen rajalla (mv kaatoi läpiajosta muttei
saanut edes varoitusta). Tilanteesta vihelletyn rangaistuspotkun
Pake laukoi maalivahdin käsien kautta oikeaan alakulmaan.
Vain minuutti-pari myöhemmin FCE sai toisenkin rangaistuspotkun.
Tilanne aiheutti vieraissa närästystä, sillä
Ikenna oli paitsiotilanteessa mutta käveli rauhassa pois
tilanteesta. Tero käytti tilanteen hyväkseen ja karkasi
oikealta läpi. Hänen syöttämänsä
pallon puolustaja otti jostain käsittämättömästä
syystä käteensä ja tuomari vihelsi käsivirheestä
rankkarin. Tahallisesta käsivirheestä oli pitänyt
tulla myös punainen kortti mutta tälläkään
kertaa tuomari ei korttia näyttänyt (jotka ilmeisesti
olivat jääneet kotiin). Tällä kertaa Pake
laukoi pallon vuorenvarmasti vasempaan alakulmaan ja teki näin
taukolukemiksi 2-1.
Toisen erän alussa kotijoukkue onnistui vielä kertaalleen
maalinteossa, kun Tero ja Ike junailivat ottelun komeimman osuman.
Tero sai seinäsyötön Ikeltä vasemmassa laidassa
ja laukoi rangaistusalueen takaa komeasti sisäkierteisen
laukauksen aivan maalin takaylänurkkaan. Erän alkupuolisko
mentiin vielä tasaisissa merkeissä, mutta loppua kohden
FCE:n varmistelu alkoi kostautumaan. FCB kun alkoi vyöryttämään
kovalla paineella FCE-päätyyn eikä kotijoukkue
saanut rakenneltua omia hyökkäyksiä juuri lainkaan
vaan alistui purkamaan tilanteita vain roiskimalla palloa ylöspäin.
Muutamia minuutteja ennen loppua FCE:n puolustus romahti hetkeksi
ja vieraat pääsivät tunkeutumaan keskeltä
läpiajoon ja kaventamaan loppulukemiksi 3-2.
Ottelussa kummallakin joukkueella oli maalipaikkoja aivan riittävästi.
Vieraiden parhaat paikat tulivat 3-1 -lukemissa, mutta tyhjästä
maalistakaan ei osuttu maalipuiden väliin. FCE:llä ja
tarkemmin sanottuna Terolla oli hieman samaa vikaa, sillä
kahdesti hänen laukauksensa pysähtyi tolppaan. Ensimmäisellä
puoliajalla Tero pääsi vasemmalta läpi mutta vasemman
jalan laukaus boxista kimposi etutolpasta ohi maalin. Toisen puoliajan
lopussa Tero rynni jälleen läpiajoon keskeltä,
mutta tällä kertaa maalivahti sai kätensä
väliin ja sijoitus kohti taka-alakulmaa muutti suuntaa ratkaisevasti
ja meni tolpan kautta ohi maalin. Myös ensimmäisessä
erässä maalivahti onnistui pilaamaan Teron maalintekoaikeet
venyttämällä komeasti etuyläkulmaa kohti suuntautuneet
kierteisen noston yli maalin. Kärjessä yksin pelannut
Ike pääsi muutamaan otteeseen karkuun puolustajilta,
mutta kaadettiin muutaman kerran tylysti läpiajosta. Tuomarin
"linjaan" sopien, tilanteista ei tietenkään
vilautettu edes keltaista korttia. Tälläkin kertaa Ike
pääsi Paken kanssa kahdestaan maalivahtia vastaan, mutta
tällä kertaa puolustaja ehti liukumalla Iken laukauksen/syötön
väliin. Myös Tuke pääsi pariin kertaan läpi
vasemmasta laidasta, mutta ensimmäisellä kerralla maalivahti
siis kaatoi hänet ja toisella kerralla laukaus epäonnistui
ja pysähtyi alakulmasta maalivahdin syliin.
FCE pelasi huomattavasti huonomman ottelun kuin pari päivää
aiemmin tappiollisessa Nasta2-ottelussa. Tällä kertaa
maalinteossa onnistuttiin vastustajaa paremmin, joten FCE sai
kaipaamansa työvoiton. Tälläkin kertaa puolustus
toimi, mutta harhasyöttöjä tuli aivan liikaa ja
vieraat olisivat paremmalla viimeistelyllä voineet viedä
kolme pistettä. Tosin kotijoukkueellakin oli hieman epäonnea
viimeistelyssä. Maalissa pelasi tällä kertaa Jere,
joka teki muutaman tärkeän torjunnan ja otti jo toisen
voittonsa toisessa pelaamassaan pelissä. |
|