|
Ke 15.06.-05 Nasta2
– FC Eurajoki 4 – 2 (2 - 1)
|
| #?? oma maali 0
- 1 |
alin puolustaja
antoi pomppivan syötön maalivahdille, joka ei saanut
palloa -> pallo omaan maaliin |
| #13 Suominen 2
- 2 |
Pake sai pallon
keskiympyrään Lommolta ja vapautti vasurillaan Suomisen
keskeltä läpi: Olli kiersi rauhassa mv:n ja sijoitti
varmasti tyhjään |
|
15
18 13 7 40
16 8 9 14
4
1 |
avauskokoonpano:
17 Niko Parviainen (mv)
4 Aku Tormonen
16 Jussi Tuominen
8 Toni Nummi
9 Teemu Leppänen
14 Tommi Kauramaa
18 Turkka Mäkitalo
13 Olli Suominen
7 Teemu Paukamainen
40 Tero Häyhtiö
15 Ikenna Anugwom |
vaihtopelaajat:
- valmentaja(t):
Aku Tormonen |
parhaat
maalipaikat:
Suominen:
Pake vapautti Ollin keskeltä läpi, kierteinen pikkunosto
meni kuitenkin hieman ohi etukulmasta
parikin kertaa pääsi karkuun puolustajilta, mutta
pystysyötöt olivat hieman liian pitkiä ja kertaalleen
mv pääsi väliin ja kerran nosto yli maalin
Ike:
pääsi 2-2 -tilanteessa oikealta läpi, mutta
mv torjui pilkun jälkeen lauotun matalan vedon
parikin kertaa läpi laidasta, mutta laukaukset jäivät
löysiksi eivätkä syötöt löytäneet
omia
yritti useita kertoja haastamalla alimman puolustajan päästä
läpiajoon, muttei aivan onnistunut
muutama läpiajo puolestaan päättyi paitsiovihellykseen
Pake:
vapaapotku 19m:stä oikealta: sisäkierteinen laukaus
0,5 - 1m ohi oikealta
Teron/Tuken hyvä keskitys vasemmalta: Pake yritti syöksypuskua
pilkun kohdalta mutta pallo pomppasi maasta erikoisesti ja pallo
osui vain olkapäähän
Nikon tarkka kulma vasemmalta etunurkalle: pusku 1/2m ohi
etuyläkulmasta
vasemman jalan puolivolley 16:n kulmalta puolustajan jalan
kautta ohi -> maalipotku
Iken hyvä syöttö taakse, laukaus vastapalloon
epäonnistui ja meni ohi takanurkasta
Parre:
Iken matala keskitys puolustuslinjan taakse takanurkalle,
Niko syöksyi komeasti jalallaan pallon maaliin -> paitsio!
Lepi:
kova laukaus volleystä 16:n oikealta kulmalta: suoraan
puolustajan mahaan
Lommo:
kaukolaukaus puolestakentästä -> mv torjui
Tuke:
sai hyvän seinän Ikeltä/Ollilta vas.laitaan
ja laukoi erinomaisesesti puolivolleystä 16:n kulmalta:
mv torjui etualakulmasta kulmaksi
korkea, sisäkierteinen laukaus vasemmalta laidalta kohti
takayläkulmaa -> mv torjui
Häyhtiö:
vapaapotku vasemmalta 25m:stä: 1m yli etukulmasta
|
vaihdot:
ei vaihtopelaajia |
erityistä:
ensimmäinen vierasottelu sarjassa
tuomari (Sikoniemi) tuomitsi ottelun odotetunlaisesti (FCE:lle
olisi voinut viheltää parikin rankkaria, Tukelle varoitus
aivan liian heppoisesti, viimeinen maali selvä paitsio,
vastustaja liukui nappulat edellä maalissa torjunutta Nikoa
päin -> ei edes varoitusta jne.)
Tuke taklasi puhtaasti sivusta ensin palloon ja vasta sitten
mieheen -> varoitus. Alle 1min myöhemmin Tero kaadettiin
läpiajosta takaapäin -> ei varoitusta!
Nikon tekemä komea maali 2-2 -tilanteessa hylättiin
paitsiona!
ottelu olisi voinut päätyä mitenpäin tahansa
(FCE:llä muutama erinomainen maalipaikka 2-2 -tilanteessa)
3-2 maalin jälkeen FCE yritti uhkarohkeasti tasoitusta,
mutta kotijoukkueen vahvasti paitsiolta näyttänyt
4-2 maali ratkaisi ottelun
Niko pelasi maalissa 1.erän, Tonto toisen (kumpikin päästi
2 maalia)
poissa mm. Jere, Lehtinen, Hamppi, Anssi, kaikki juniorit,
Hane
Olli Suominen jatkoi maalitehtailuaan myös toisessa ottelussaan
(2 peliä, 3 maalia)
Akun 25.ottelu FCE:ssä
|
FCE joutui lähtemään
kauden ensimmäiseen vierasotteluun pahasti vajaamiehisenä,
kun joukkue ei saanut ainuttakaan vaihtopelaajaa eikä edes
kunnon maalivahtia. Siitä huolimatta ottelun ensimmäiset
maalipaikat tulivat kotijoukkueen päätyyn. Ottelun avausmaali
syntyi hieman onnekkaasti, kun nakkilalaispuolustajan syöttö
omalle maalivahdille otti ilkeän pompun huonokuntoisesta
kentästä ja virui vastustamattomasti omaan maaliin.
Kotijoukkue kuitenkin tasoitti vain hetkeä myöhemmin
ja onnistui vielä toistamiseenkin ensimmäisen erän
aikana, joten erätauolle mentiin lukemissa 2-1.
Myös toiseen erään FCE lähti kovin puolustusvoittoisella
pelillä ja onnistuikin pitämään maalipaikat
vähissä. Ottelun edetessä FCE sai luotua enemmän
ja enemmän maalipaikkoja kunnes vihdoin onnistui tasoituksessa.
Lommo avasi keskiympyrään Pakelle, jonka vasemman jalan
pystysyöttö puolustuslinjan läpi tavoitti Suomisen.
Olli kiersi vastaan rynnänneen maalivahdin helposti ja sijoitti
pallon varmasti tyhjään maaliin. Tasoituksen jälkeen
FCE sai vielä muutaman erinomaisen paikan, mutta seuraava
maali nähtiin ikävä kyllä toisessa päädyssä
kun peliaikaa oli jäljellä enää 7min. Tämän
jälkeen FCE haki uhkarohkeasti tasoitusta, mutta vain pari
minuuttia myöhemmin soi jälleen omissa. Vaikka FCE:n
onnistui rakentaa vielä pari paikkaa, enempää maaleja
ei nähty ja pisteet jäivät Nakkilaan.
Hyviä maalipaikkoja FCE:llä riitti, mutta viimeistely
ei tällä kertaa toiminut. Lisäksi omaan päätyyn
meni muutama sellainen maali, jota todennäköisesti ei
olisi tullut jos maalissa olisi ollut kunnon maalivahti. Ottelu
olisi voinut kääntyä kumman tahansa eduksi ja tällä
kertaa kotijoukkue oli terävämpi maalipaikoissa ja ansaitsi
voittonsa. |
|