päivitetty: 29.06.05   © 2005 TP
ETUSIVU   UUTISET   JOUKKUE   PELIRAPORTIT   OTTELUOHJELMA   TILASTOT   MUUT 
Ma 27.06.-05  MuSa3 – FC Eurajoki  1 – 5 (0 - 0)

# 6 Kolu   0 - 1
Hanen nosto puolustuslinjan taakse, puolustajan jatko mv:lle jäi lyhyeksi ja Jere ehti väliin -> Jere kiersi mv:n ja sijoitti varmasti tyhjään
# 6 Kolu   0 - 2
Tuken millimetrintarkka namusyöttö vas.laidasta keskelle -> Jere yksin läpi ja sijoitti oikeaan alakulmaan (tolpan kautta)
# 6 Kolu   0 - 3
Lommon pitkä avaus keskikentälle -> Jere ensimmäisenä palloon, karkasi puolustukselta ja sijoitti varmasti alakulmaan
#13 Suominen   0 - 4
Olli sai pallon vas.laidassa 16:n kulmaan, harhautteli aikansa puolustajaa ja laukoi pallon hitaasti, mutta tarkasti etualakulmaan
#18 Mäkitalo   0 - 5
Pake avasi keskiympyrästä eteenpäin Terolle, joka jatkoi tarkasti vas.laitaan Tukelle -> Tuke läpi laidasta ja tarkka sijoitus etualakulmaan

6


18          13        7           14


16         19        8         21
17

1
avauskokoonpano:
  1 Tommi Kauramaa (mv)
17 Niko Parviainen
16 Jussi Tuominen
19 Eetu Elohaka
  8 Toni Nummi
21 Aki Parviainen
18 Turkka Mäkitalo
13 Olli Suominen
  7 Teemu Paukamainen
14 Hannu Tuominen
  6 Jere Kolu
vaihtopelaajat:
40 Tero Häyhtiö
41 Simo Salmi

valmentaja(t):
     Tero Häyhtiö
parhaat maalipaikat:
Suominen:
  • pääsi läpiajoon ja kiersi jo mv:nkin mutta vas.jalan sijoitus kohti tyhjää maalia ohi n.5m:stä!
  • läpi oikealta ja nosti kohti etuyläkulmaa -> mv sai venytettyä kulmapotkuksi
  • läpi vasemmalta, sijoitus 16:n rajalta kohti taka-alakulmaa -> ei kiertänyt tarpeeksi ja meni hieman ohi
  • hyvää pujottelua puolesta kentästä aina 16:n rajalle, mutta laukaus suoraan mv:n syliin
  • muutaman kerran melkein läpi, mutta ei aivan päässyt laukaisuun asti
  • matala laukaus vastapalloon 18m:stä -> suoraan kohti maalivahtia
  • Jere:
  • pääsi hyvään vauhtiin keskeltä ja laukoi 16:n rajan takaa tulisen laukauksen kohti vas.alakulmaa -> tolppaan
  • muutaman kerran melkein läpi, mutta laukaukset eivät menneet maalia kohti
  • muutaman kerran läpi, mutta tilanteet vihellettiin paitsioksi
  • Pake oikealta läpi, syötti vielä takanurkalle Jerelle, joka ohjasi tyhjään, mutta tilanne tuomittiin paitsioksi
  • Pake:
  • Teron millimetrintarkka keskitys vasemmalta maalipotkuviivalle suoraan Pakelle: pusku mv:n käsien/pään kautta aavistuksen yli maalin
  • vapaapotku noin 22m:stä vasemmalta: matalaksi sisäkierteeksi tarkoitettu laukaus nousi metrikaupalla yli
  • vapaapotku 20m:stä oikealta: ulkokierteinen laukaus heti vihellyksen jälkeen (ei muuria ja mv takatolpalla) -> ohi 1m lähes tyhjästä maalista
  • Teron syöttö oikealta takaviistoon, kova laukaus 18m:stä pysähtyi lähimpään puolustajaan
  • Hane oikealta läpi, syöttö takanurkalle, mutta Pake ei aivan yltänyt palloon
  • Tuke:
  • Hane toi palloa ylös 3vs1-hyökkäyksessä ja syötti vas.laidasta Tuken läpi: nosto suoraan syötöstä mutta mv sai juuri ja juuri venytettyä kätensä väliin !
  • Aki:
  • Teron loistava kulmapotku vasemmalta: Aki nousi maalin suulle erinomaisesti puskuun mutta pallo vain muutamia senttejä yli maalin
  • Hane:
  • pääsi oikealta läpi, mutta tavoitteli vielä poikittaissyötöllä takanurkalta Pakea, joka ei kuitenkaan ylettynyt palloon
  • Juice:
  • Paken keskitys oikeasta laidasta, Juice tuli röyhkeästi tilanteeseen ja mv pudotti pallon käsistään -> pallo tyhjään maaliin mutta tuomari vihelsi vapaapotkun kotijoukkueelle
  • Häyhtiö:
  • vapaapotku lähes päädystä oikealta: sisäkierteinen laukaus vain puolisen metriä ohi/yli takayläkulmasta
  • vaihdot:
  • rajaton määrä vaihtoja...
  • erityistä:
  • ottelu pelattiin Isojoenrannassa läpimärällä nurmella (ei pukukoppeja)
  • tuomari (Fröberg) vihelsi harvinaisen hyvin, vaikka muutama tilanne aiheutti hieman närää (esim. Suomista taklailtiin muutamaan otteeseen vähän turhan kovaa eikä edes vihellystä)
  • poissa mm. Lehtinen, Hamppi (lopettanut), Anssi (lopettanut), puolet junioreista, Aku (angiina), Ike
  • Kauramaan ensiesiintyminen maalissa moneen vuoteen eikä päästänyt kuin yhden maalin (sekin harmittavasti ottelun viimeisillä sekunneilla!)
  • Jere teki paluun kenttäpelaajana lähes vuoden tauon jälkeen ja laukoi heti kauden ensimmäisen hattutempun (ottelun 3 ensimmäistä maalia)
  • Olli Suominen osui jo kolmannessa ottelussaan peräkkäin (3 peliä, 4 maalia!)
  • Hane puolestaan vahvisti asemiaan syöttöpörssin kärjessä (1 syöttöpiste)
  • Tuke puolestaan saalisti tehot 1+1
  • Pakelle varoitus 89min kohdalla
  • Ennen ottelua FCE-leirissä oli pienoista paniikkia, kun pelaajia ei meinattu saada tarpeeksi paikanpäälle. Lopulta pelimiehiä löytyi riittävästi ja saatiinpa paikalle jopa kaksi vaihtomiestäkin. Myös kotijoukkueella oli pelaajaongelmia, eikä vaihtomiehiä löytynyt kuin 1 kpl. Myös maalivahdin suhteen FCE:llä oli ongelmia, kunnes Lommo suostui menemään maalinsuulle. Ei lainkaan hassumpi päätös, sillä Tommi oli yksi ottelun parhaista pelaajista jollei jopa paras. Avauserässä kumpikin joukkue sai muutamia erinomaisia maalipaikkoja mutta tolppaa lähemmäs palloa ei saatu. Niinpä erätauolle mentiin tilanteessa 0-0.

    Toiseen erään FCE sai unelma-alun kun jo ensimmäisestä hyökkäyksestä syntyi ottelun avausmaali. Hane sai pallon keskialueella ja nosti puolustuslinjan yli. Puolustajan jatko omalle maalivahdille jäi lyhyeksi ja Jere pääsi väliin. Maalivahti syöksyi tilanteeseen hyvin, mutta pallo kimposi maalivahdin selän taakse ja Jerellä oli helppo työ sijoittaa pallo tyhjään maaliin. Ottelun toinen maali syntyi sekin Jeren jalasta. Tuke sai jatkettua volleystä vasemmasta laidasta keskelle nappisyötön Jerelle, joka purjehti keskeltä läpi: tarkka sijoitus oikean tolpan kautta aivan maalin alakulmaan. Jeren tyylipuhdas hattutemppu lähti Lommon pitkästä avauksesta, jota puolustajat eivät saaneet katkaistua ja Jere pääsi jälleen karkuteille. Tällä kertaa laukaus 16:n rajan tuntumasta upposi vastustamattomasti etualakulmaan. Maali näytti katkaisseen kotijoukkueen selkärangan lopullisesti ja vain hetkeä myöhemmin FCE osui jälleen. Vasta kolmatta otteluaan FCE:ssä pelannut Olli Suominen sai pallon 16:n rajan vasemmassa kulmassa, harhautteli puolustajaa hetken ja laukoi hitaan, mutta sitäkin tarkemman laukauksen aivan etualakulmaan. Hyvin pelannut Tuke pääsi Teron ja Paken esityöstä karkuun vasemmalta ja laukoi myös aivan vasempaan alakulmaan FCE:n viimeisen maalin. Erinomaisesti pelanneen Lommon nollapeli jäi lopulta vain puolen minuutin päähän. Paken ajanpeluutarkoituksessa otettu rike ja keltainen kortti eivät oikein tuottaneet toivottua tulosta, sillä tuomitusta vapaapotkusta annettu keskitys löysi täysin vapaana boxissa olleen hyökkääjän, jonka kääntölaukaus upposi takatolpan kautta alakulmaan.

    Kummallakin joukkueella oli tukku loistavia maalipaikkoja, mutta kumpikin maalivahti oli erinomaisessa vireessä. Etenkin FCE:n päädyssä Lommon muutama ilmiömäinen paraatipelastus piti kotijoukkueen maalitekoaikeet kurissa. Toisessa päädyssä tilanteet päättyivät lähinnä ohi- ja ylilaukauksiin, mutta muutamaan otteeseen vain maalivahdin hyvät refleksit pitivät maalin puhtaana. Ottelun viimeisillä sekunneilla Ollilla oli jopa varaa laukoa vasurillaan 5m:stä ohi tyhjän maalin. Tarkoituksena oli todennäköisesti säästellä maaleja vielä tuleviinkin otteluihin...

    FCE:n puolustus toimi hyvin, eikä ensimmäisen tunnin aikana tullut montaa "paniikkitilannetta". Vasta ottelu viimeisen 15min aikana selvässä johtoasemassa FCE:n peli alkoi hieman tökkiä kun varmisteleva pelitapa ei oikein toiminut. Kärjessä esiintyneet Jere, Olli ja Hane pääsivät useaan otteeseen kotijoukkueen suht hitaalta puolustukselta karkuun, mutta liian moni tilanne päätyi paitsioon tai pallon jäämiseen jalkoihin pitkän, märän nurmen tehdessä tepposet. Lisäksi muutaman kerran Ollia rikottiin rangaistusalueellakin ilman vihellystä. Ottelun kaksi sankaria pelasivat kumpikin pitkästä aikaa "vanhalla" pelipaikallaan. Nimittäin Lommo palasi maalivahdiksi ensimmäistä kertaa sitten kauden 2000 ja Jere palasi vuoden tauon jälkeen hyökkääjäksi. Lommo piti etenkin 0-0 tilanteessa FCE:tä pystyssä ja Jere laukoi heti hattutempun vauhtiin päästyään. Lisäksi Lommo teki harvinaisen tempun saadessaan syöttöpisteen Jeren viimeiseen maaliin. Toivottavasti Lommon otteet jatkuvat samanlaisina, jotta FCE:n maalivahtiongelmat olisivat vihdoin taaksejäänyttä elämää...