|
Ma
27.06.-05 MuSa3 – FC Eurajoki 1
– 5 (0 - 0)
|
| # 6 Kolu 0
- 1 |
Hanen nosto puolustuslinjan
taakse, puolustajan jatko mv:lle jäi lyhyeksi ja Jere ehti
väliin -> Jere kiersi mv:n ja sijoitti varmasti tyhjään |
| # 6 Kolu 0
- 2 |
Tuken millimetrintarkka
namusyöttö vas.laidasta keskelle -> Jere yksin
läpi ja sijoitti oikeaan alakulmaan (tolpan kautta) |
| # 6 Kolu 0
- 3 |
Lommon pitkä
avaus keskikentälle -> Jere ensimmäisenä palloon,
karkasi puolustukselta ja sijoitti varmasti alakulmaan |
| #13 Suominen 0
- 4 |
Olli sai pallon
vas.laidassa 16:n kulmaan, harhautteli aikansa puolustajaa ja
laukoi pallon hitaasti, mutta tarkasti etualakulmaan |
| #18 Mäkitalo 0
- 5 |
Pake avasi keskiympyrästä
eteenpäin Terolle, joka jatkoi tarkasti vas.laitaan Tukelle
-> Tuke läpi laidasta ja tarkka sijoitus etualakulmaan |
|
6
18 13 7 14
16 19 8 21
17
1 |
avauskokoonpano:
1 Tommi Kauramaa (mv)
17 Niko Parviainen
16 Jussi Tuominen
19 Eetu Elohaka
8 Toni Nummi
21 Aki Parviainen
18 Turkka Mäkitalo
13 Olli Suominen
7 Teemu Paukamainen
14 Hannu Tuominen
6 Jere Kolu |
vaihtopelaajat:
40 Tero Häyhtiö
41 Simo Salmi valmentaja(t):
Tero Häyhtiö |
parhaat
maalipaikat: Suominen:
pääsi läpiajoon ja kiersi jo mv:nkin mutta
vas.jalan sijoitus kohti tyhjää maalia ohi n.5m:stä!
läpi oikealta ja nosti kohti etuyläkulmaa ->
mv sai venytettyä kulmapotkuksi
läpi vasemmalta, sijoitus 16:n rajalta kohti taka-alakulmaa
-> ei kiertänyt tarpeeksi ja meni hieman ohi
hyvää pujottelua puolesta kentästä aina
16:n rajalle, mutta laukaus suoraan mv:n syliin
muutaman kerran melkein läpi, mutta ei aivan päässyt
laukaisuun asti
matala laukaus vastapalloon 18m:stä -> suoraan kohti
maalivahtia
Jere: pääsi hyvään
vauhtiin keskeltä ja laukoi 16:n rajan takaa tulisen laukauksen
kohti vas.alakulmaa -> tolppaan
muutaman kerran melkein läpi, mutta laukaukset eivät
menneet maalia kohti
muutaman kerran läpi, mutta tilanteet vihellettiin paitsioksi
Pake oikealta läpi, syötti vielä takanurkalle
Jerelle, joka ohjasi tyhjään, mutta tilanne tuomittiin
paitsioksi
Pake: Teron millimetrintarkka
keskitys vasemmalta maalipotkuviivalle suoraan Pakelle: pusku
mv:n käsien/pään kautta aavistuksen yli maalin
vapaapotku noin 22m:stä vasemmalta: matalaksi sisäkierteeksi
tarkoitettu laukaus nousi metrikaupalla yli
vapaapotku 20m:stä oikealta: ulkokierteinen laukaus heti
vihellyksen jälkeen (ei muuria ja mv takatolpalla) ->
ohi 1m lähes tyhjästä maalista
Teron syöttö oikealta takaviistoon, kova laukaus
18m:stä pysähtyi lähimpään puolustajaan
Hane oikealta läpi, syöttö takanurkalle, mutta
Pake ei aivan yltänyt palloon
Tuke: Hane toi palloa ylös
3vs1-hyökkäyksessä ja syötti vas.laidasta
Tuken läpi: nosto suoraan syötöstä mutta
mv sai juuri ja juuri venytettyä kätensä väliin
!
Aki: Teron loistava kulmapotku
vasemmalta: Aki nousi maalin suulle erinomaisesti puskuun mutta
pallo vain muutamia senttejä yli maalin
Hane: pääsi oikealta
läpi, mutta tavoitteli vielä poikittaissyötöllä
takanurkalta Pakea, joka ei kuitenkaan ylettynyt palloon
Juice: Paken keskitys oikeasta
laidasta, Juice tuli röyhkeästi tilanteeseen ja mv
pudotti pallon käsistään -> pallo tyhjään
maaliin mutta tuomari vihelsi vapaapotkun kotijoukkueelle
Häyhtiö: vapaapotku
lähes päädystä oikealta: sisäkierteinen
laukaus vain puolisen metriä ohi/yli takayläkulmasta
|
vaihdot:
rajaton määrä vaihtoja... |
erityistä:
ottelu pelattiin Isojoenrannassa läpimärällä
nurmella (ei pukukoppeja)
tuomari (Fröberg) vihelsi harvinaisen hyvin, vaikka muutama
tilanne aiheutti hieman närää (esim. Suomista
taklailtiin muutamaan otteeseen vähän turhan kovaa
eikä edes vihellystä)
poissa mm. Lehtinen, Hamppi (lopettanut), Anssi (lopettanut),
puolet junioreista, Aku (angiina), Ike
Kauramaan ensiesiintyminen maalissa moneen vuoteen eikä
päästänyt kuin yhden maalin (sekin harmittavasti
ottelun viimeisillä sekunneilla!)
Jere teki paluun kenttäpelaajana lähes vuoden tauon
jälkeen ja laukoi heti kauden ensimmäisen hattutempun
(ottelun 3 ensimmäistä maalia)
Olli Suominen osui jo kolmannessa ottelussaan peräkkäin
(3 peliä, 4 maalia!)
Hane puolestaan vahvisti asemiaan syöttöpörssin
kärjessä (1 syöttöpiste)
Tuke puolestaan saalisti tehot 1+1
Pakelle varoitus 89min kohdalla |
Ennen ottelua
FCE-leirissä oli pienoista paniikkia, kun pelaajia ei meinattu
saada tarpeeksi paikanpäälle. Lopulta pelimiehiä
löytyi riittävästi ja saatiinpa paikalle jopa kaksi
vaihtomiestäkin. Myös kotijoukkueella oli pelaajaongelmia,
eikä vaihtomiehiä löytynyt kuin 1 kpl. Myös
maalivahdin suhteen FCE:llä oli ongelmia, kunnes Lommo suostui
menemään maalinsuulle. Ei lainkaan hassumpi päätös,
sillä Tommi oli yksi ottelun parhaista pelaajista jollei
jopa paras. Avauserässä kumpikin joukkue sai muutamia
erinomaisia maalipaikkoja mutta tolppaa lähemmäs palloa
ei saatu. Niinpä erätauolle mentiin tilanteessa 0-0.
Toiseen erään FCE sai unelma-alun kun jo ensimmäisestä
hyökkäyksestä syntyi ottelun avausmaali. Hane sai
pallon keskialueella ja nosti puolustuslinjan yli. Puolustajan
jatko omalle maalivahdille jäi lyhyeksi ja Jere pääsi
väliin. Maalivahti syöksyi tilanteeseen hyvin, mutta
pallo kimposi maalivahdin selän taakse ja Jerellä oli
helppo työ sijoittaa pallo tyhjään maaliin. Ottelun
toinen maali syntyi sekin Jeren jalasta. Tuke sai jatkettua volleystä
vasemmasta laidasta keskelle nappisyötön Jerelle, joka
purjehti keskeltä läpi: tarkka sijoitus oikean tolpan
kautta aivan maalin alakulmaan. Jeren tyylipuhdas hattutemppu
lähti Lommon pitkästä avauksesta, jota puolustajat
eivät saaneet katkaistua ja Jere pääsi jälleen
karkuteille. Tällä kertaa laukaus 16:n rajan tuntumasta
upposi vastustamattomasti etualakulmaan. Maali näytti katkaisseen
kotijoukkueen selkärangan lopullisesti ja vain hetkeä
myöhemmin FCE osui jälleen. Vasta kolmatta otteluaan
FCE:ssä pelannut Olli Suominen sai pallon 16:n rajan vasemmassa
kulmassa, harhautteli puolustajaa hetken ja laukoi hitaan, mutta
sitäkin tarkemman laukauksen aivan etualakulmaan. Hyvin pelannut
Tuke pääsi Teron ja Paken esityöstä karkuun
vasemmalta ja laukoi myös aivan vasempaan alakulmaan FCE:n
viimeisen maalin. Erinomaisesti pelanneen Lommon nollapeli jäi
lopulta vain puolen minuutin päähän. Paken ajanpeluutarkoituksessa
otettu rike ja keltainen kortti eivät oikein tuottaneet toivottua
tulosta, sillä tuomitusta vapaapotkusta annettu keskitys
löysi täysin vapaana boxissa olleen hyökkääjän,
jonka kääntölaukaus upposi takatolpan kautta alakulmaan.
Kummallakin joukkueella oli tukku loistavia maalipaikkoja, mutta
kumpikin maalivahti oli erinomaisessa vireessä. Etenkin FCE:n
päädyssä Lommon muutama ilmiömäinen paraatipelastus
piti kotijoukkueen maalitekoaikeet kurissa. Toisessa päädyssä
tilanteet päättyivät lähinnä ohi- ja
ylilaukauksiin, mutta muutamaan otteeseen vain maalivahdin hyvät
refleksit pitivät maalin puhtaana. Ottelun viimeisillä
sekunneilla Ollilla oli jopa varaa laukoa vasurillaan 5m:stä
ohi tyhjän maalin. Tarkoituksena oli todennäköisesti
säästellä maaleja vielä tuleviinkin otteluihin...
FCE:n puolustus toimi hyvin, eikä ensimmäisen tunnin
aikana tullut montaa "paniikkitilannetta". Vasta ottelu
viimeisen 15min aikana selvässä johtoasemassa FCE:n
peli alkoi hieman tökkiä kun varmisteleva pelitapa ei
oikein toiminut. Kärjessä esiintyneet Jere, Olli ja
Hane pääsivät useaan otteeseen kotijoukkueen suht
hitaalta puolustukselta karkuun, mutta liian moni tilanne päätyi
paitsioon tai pallon jäämiseen jalkoihin pitkän,
märän nurmen tehdessä tepposet. Lisäksi muutaman
kerran Ollia rikottiin rangaistusalueellakin ilman vihellystä.
Ottelun kaksi sankaria pelasivat kumpikin pitkästä aikaa
"vanhalla" pelipaikallaan. Nimittäin Lommo palasi
maalivahdiksi ensimmäistä kertaa sitten kauden 2000
ja Jere palasi vuoden tauon jälkeen hyökkääjäksi.
Lommo piti etenkin 0-0 tilanteessa FCE:tä pystyssä ja
Jere laukoi heti hattutempun vauhtiin päästyään.
Lisäksi Lommo teki harvinaisen tempun saadessaan syöttöpisteen
Jeren viimeiseen maaliin. Toivottavasti Lommon otteet jatkuvat
samanlaisina, jotta FCE:n maalivahtiongelmat olisivat vihdoin
taaksejäänyttä elämää...
|
|