päivitetty: 08.07.05   © 2005 TP
ETUSIVU   UUTISET   JOUKKUE   PELIRAPORTIT   OTTELUOHJELMA   TILASTOT   MUUT 
Ke 29.06.-05  FCB – FC Eurajoki  7 – 4 (3 - 1)

# 7 Paukamainen   2 - 1 rp
Olli kaadettiin takaapäin alueella -> rp -> Pake odotti mv:n ratkaisua ja laukoi varmasti vasemmalle
#14 H.Tuominen   3 - 2
Tero sai pitkän syötön oikeaan laitaan ja liukumalla keskitti maalille, Hane liukui ensimmäisenä palloon -> mv:n alta etualakulmaan
#13 Suominen   5 - 3
Hane(?) tarjoili viereen Ollille, joka laukoi 20m:stä sisäkierteisen laukauksen aivan oikeaan yläkulmaan
#13 Suominen   5 - 4
Pake ohitti puolustajan vasemmassa laidassa ja ajoi päätyyn: matala keskitys takaviistoon löysi Ollin, joka vas.jalan laukaus taka-alakulmaan

6


18          13        7           14


16         4        40          8
17

1
avauskokoonpano:
  1 Tommi Kauramaa (mv)
17 Niko Parviainen
16 Jussi Tuominen
  4 Aku Tormonen
40 Tero Häyhtiö
  8 Toni Nummi
18 Turkka Mäkitalo
13 Olli Suominen
  7 Teemu Paukamainen
14 Hannu Tuominen
15 Ikenna Anugwom
vaihtopelaajat:
19 Eetu Elohaka

valmentaja:
     Aku Tormonen
parhaat maalipaikat:
Suominen:
  • läpi oikealta, mutta laukaus 16:n rajalta karkasi yli ja ohi oikealta
  • x
  • Ike:
  • oli muutaman kerran päästä läpi, mutta pelattiin tylysti irti pallosta
  • Pake:
  • Akun antama vapaapotku keskialueelta: tarkka keskitys takakulmalle, mutta Paken pusku vain hipaisi päätä eikä osunut kunnolla -> ohi etukulmasta
  • pallo pomppi puolustuslinjan yli ja Pake pääsi pakkien välistä karkuun: laukaus heti volleystä 16:n rajalta kohti etualakulmaa, mutta mv torjui hyvin
  • Hanen hyvä syöttö oik.laidasta takaviistoon, laukaus 20m:stä -> ei tullut ulkokierrettä ja 2m ohi taka-alakulmasta
  • Tuke:
  • Tuke pääsi Hanen(?) loistopassista keskeltä läpi: laukaus 16:n rajan jälkeen kohti oik.alakulmaa, mutta mv sai ilmiömäisesti kätensä väliin -> ohi
  • Häyhtiön nosto puolustuksen taakse, Tuke jatkoi polvellaan 16:n rajalta -> vain aavistuksen yli maalin
  • Hane:
  • Paken matala vapari vasemmalta: pallo kimposi 16:n rajan taakse -> laukaus vastapalloon yli ja ohi oikealta
  • Häyhtiö:
  • Akun vapaapotku puolesta kentästä vasemmalta: erinomainen sisäkierteinen keskitys takatolpalle, mutta Teron pusku ei osunut kunnolla vaan meni ohi etukulmasta
  • Olli tarjoili keskeltä takanurkalle: Teron syöksypusku maaliviivaa pitkin ohi takanurkasta
  • vaihdot:
  • rajaton määrä vaihtoja... (tai olisi ollut, jollei Parre olisi loukkaantunut)
  • erityistä:
  • ottelu pelattiin Kartanossa läpimärällä nurmella ja toinen erä kaatosateessa (ei pukukoppeja)
  • tuomari (Grönblom?) vihelsi ottelun erinomaisesti (tosin ei kotijoukkueen mielestä, sillä hylkäsi kaksi FCB-maalia paitsiona - ja aiheellisesti)
  • selkeästi kauden paras tuomari (piti ottelun hyvin hallussa, vaikka kotijoukkue itki ja valitti lapsellisesti jokaikisestä tilanteesta ja vihellyksestä sekä tuomarille että vierasjoukkueelle), antoi kotijoukkueelle pari varoitusta ja yhden punaisen kortin (ja olisi voinut antaa toisenkin kun tilanteen jälkeen FCB-pelaaja kävi FCE-pelaajan kimppuun)
  • poissa mm. Lehtinen, Lepi, Jere, juniorit,
  • Niko loukkasi jalkateränsä 1.erässä ja joutui jättämään pelin kesken -> Ike liberoksi & ei vaihtomiehiä
  • Olli jatkoi uskomatonta maaliputkeaan tehden kaksi upeaa täysosumaa (4 peliä, 6 maalia!)
  • Hane avasi maalihanansa FCE-paidassa ja syötti ilmeisesti Ollin avausmaalin
  • myös Pake teki tehot 1+1 (uran 30. syöttöpiste edustuksessa)
  • Lommon uran 75. ottelu FCE-edustuksessa
  • Teron 30.ottelu FCE:ssä
  • virallisessa ottelupöytäkirjassa hyvä merkintä tuomarilta: "Tuomarin antama Fair Play numero juniorijoukkueille (C-H) joukkueen käytöksestä asteikolla 1-4 (4 paras): K / V: 1 / 4
  • Otteluun lähdettäessä oli lähes sama tilanne kuin edellisessäkin ottelussa: ennen peliä oli epävarmaa tuleeko edes 11 pelaajaa ja koko päivän oli sadellut. Tällä kertaa mukaan saatiin vain yksi vaihtopelaaja ja kun Parrekin teloi jalkansa, joutui FCE pelaamaan hieman yli puolet ottelusta ilman vaihtomiehiä. Ottelun ensimmäinen erä ei sujunut FCE:ltä lainkaan ja kotijoukkue oli selvästi niskanpäällä. FCB pääsikin melko helpolla kahden maalin johtoon ennen kuin Olli kaadettiin rumasti takaapäin 16:n alueella. Pake laukoi varman kavennuksen maalivahdin lähtiessä väärään suuntaan. FCE-paikoista huolimatta erätauolle mentiin 3-1 -lukemissa.

    Kaatosateiden värittämään toiseen erään FCE lähti paljon paremmalla pelillä ja sai rakenneltua omia hyökkäyksiään paljon avauserää paremmin. Tähän vaikutti osin myös vaihto, jossa Ike siirtyi kärjestä liberoksi ja Olli tuli yksinäiseksi kärjeksi hieman Hanen yläpuolelle. Toisen erän ensimmäinen maali tuli hienon kuvion ja kovan asenteen johdosta: Tero sai hyvän syötön oikeaan laitaan, keskitti liukumalla maalille ja Hane liukui palloon ensimmäisenä ja pallo maalivahdin alta etualakulmaan. FCE:n hyvä taistelu oli kuitenkin loppua heti alkuunsa kun kotijoukkue osui kahdesti Hanen kavennuksen jälkeen. Koko ottelun ajan kotijoukkueen hermot olivat täysin kateissa ja vihdoin erän puolessa välissä tuomarin kantti kesti antamaan ansaitun punaisen kortin. Tämän jälkeen FCE sai lisäannoksen motivaatiota ja alkoi hakemaan uutta nousua. Kavennuksen 5-3:een iski jälleen erittäin näkyvässä roolissa ollut Olli. Vahvasti pelannut maalitykki sai pallon 20m:issä ja laukoi sisäkierteisen laukauksen aivan oikeaan yläkulmaan. Hetkeä myöhemmin Pake sai Tuken rajaheiton vasempaan kulmaan, ohitti puolustajan helposti ja antoi matalan keskityksen takaviistoon pilkun viereen. Paikalle tuli Olli, joka laukoi vasurillaan tarkasti volleystä oikeaan alakulmaan kun peliä oli vielä vajaa 10min jäljellä. Tämän jälkeen FCE:n hakiessa raivoisasti tasoitusta, tuli puolustuspäässä kaksi karmeaa virhettä, joista kummastakin kotijoukkue onnistui rankaisemaan ja peli oli selvä.

    Vaikka avauserä menikin kotijoukkueen tahdissa, sai FCE myös luotua kourallisen loistavia maalipaikkoja muttei onnistunut hyödyntämään niitä. Etenkin Tukella oli kaksikin loistavaa maalipaikkaa, mutta ensimmäinen nosto läpiajosta meni niukasti yli ja jälkimmäisen läpiajon maalivahti torjui lähes ilmiömäisesti. Lisäksi Pake ja Hane pääsivät ainakin kertaalleen laukomaan hyvistä paikoista ilman sen kummempaa tulosta. Olli puolestaan kaadettiin törkeästi rangaistusalueella takaapäin (ilman varoitusta!), mutta tilanteesta sentään tuomittiin ottelun ainut rangaistuspotku. Paristakin vapaapotkusta oli tulla komea puskumaali, mutta sekä Tero että Pake eivät kumpikaan saaneet kunnon osumaa liukkaaseen palloon ja pusku takanurkalta meni ohi maalin. Kotijoukkue puolestaan onnistui käyttämään maalipaikkansa hieman tehokkaammin, eikä maalissa toista otteluaan pelannut Tommi päässyt samanlaiseen hurmokseen kuin edellisessä MuSa3-pelissä.

    Ottelu oli FCE:n osalta aika heikko esitys, mutta osasyynä oli pelaajien väsyminen kun vaihtopelaajia ei Nikon loukkaantumisen jälkeen enää löytynyt. Sateisessa toisessa erässä kun pienikin lepo olisi tehnyt hyvää FCE:n hyvää nousua ajatellen. Onneksi ottelun tuomari oli sentään ajan tasalla ja onnistui vihellyksissään ylivoimaisesti parhaiten tämän kauden muihin tuomareihin verrattuna. Kotijoukkue ei todellakaan tehnyt ottelusta helppoa tuomarille, sillä joka ikisestä tilanteesta puolet joukkueesta syyllistyi käsittämättömän lapselliseen valittamiseen ja nimittelyyn sekä tuomarille että FCE-pelaajille. Ilmeisesti jalkapallosäännöt eivät ole kovin tuttuja joukkueen pelaajille, sillä monessa tilanteessa tultiin jopa pallotonta pelaajaa taklaamaan jääkiekko-ottein. Eikä ollut mikään yllätys, että ottelun loppupuoliskolla pari kotijoukkueen pelaajaa kävi jo tilanteiden jälkeen käsiksi FCE-pelaajaan ilman sen kummempia seurauksia. Entisestään kotijoukkueen hermoja raastoi avauserässä kaksi hylättyä maalia, jotka olivat kyllä kumpikin päivänselviä paitsioita. Ja mikäs sen ihanampaa kuin tulla pukukopittomalle Kartanon kentälle vielä kolme kertaa tänä kesänä (2x PoPaMuKaVa, 1x FCB)...