|
Ke 29.06.-05 FCB
– FC Eurajoki 7 – 4 (3 - 1)
|
| # 7 Paukamainen 2
- 1 rp |
Olli kaadettiin
takaapäin alueella -> rp -> Pake odotti mv:n ratkaisua
ja laukoi varmasti vasemmalle |
| #14 H.Tuominen 3
- 2 |
Tero sai pitkän
syötön oikeaan laitaan ja liukumalla keskitti maalille,
Hane liukui ensimmäisenä palloon -> mv:n alta etualakulmaan |
| #13 Suominen 5
- 3 |
Hane(?) tarjoili
viereen Ollille, joka laukoi 20m:stä sisäkierteisen
laukauksen aivan oikeaan yläkulmaan |
| #13 Suominen 5
- 4 |
Pake ohitti puolustajan
vasemmassa laidassa ja ajoi päätyyn: matala keskitys
takaviistoon löysi Ollin, joka vas.jalan laukaus taka-alakulmaan |
|
6
18 13 7 14
16 4 40 8
17
1 |
avauskokoonpano:
1 Tommi Kauramaa (mv)
17 Niko Parviainen
16 Jussi Tuominen
4 Aku Tormonen
40 Tero Häyhtiö
8 Toni Nummi
18 Turkka Mäkitalo
13 Olli Suominen
7 Teemu Paukamainen
14 Hannu Tuominen
15 Ikenna Anugwom |
vaihtopelaajat:
19 Eetu Elohaka
valmentaja:
Aku Tormonen |
parhaat
maalipaikat: Suominen:
läpi oikealta, mutta laukaus 16:n rajalta karkasi yli ja
ohi oikealta
x
Ike:
oli muutaman kerran päästä läpi, mutta pelattiin
tylysti irti pallosta
Pake:
Akun antama vapaapotku keskialueelta: tarkka keskitys takakulmalle,
mutta Paken pusku vain hipaisi päätä eikä
osunut kunnolla -> ohi etukulmasta
pallo pomppi puolustuslinjan yli ja Pake pääsi pakkien
välistä karkuun: laukaus heti volleystä 16:n rajalta
kohti etualakulmaa, mutta mv torjui hyvin
Hanen hyvä syöttö oik.laidasta takaviistoon,
laukaus 20m:stä -> ei tullut ulkokierrettä ja 2m
ohi taka-alakulmasta
Tuke:
Tuke pääsi Hanen(?) loistopassista keskeltä läpi:
laukaus 16:n rajan jälkeen kohti oik.alakulmaa, mutta mv
sai ilmiömäisesti kätensä väliin ->
ohi
Häyhtiön nosto puolustuksen taakse, Tuke jatkoi polvellaan
16:n rajalta -> vain aavistuksen yli maalin
Hane:
Paken matala vapari vasemmalta: pallo kimposi 16:n rajan taakse
-> laukaus vastapalloon yli ja ohi oikealta
Häyhtiö:
Akun vapaapotku puolesta kentästä vasemmalta: erinomainen
sisäkierteinen keskitys takatolpalle, mutta Teron pusku ei
osunut kunnolla vaan meni ohi etukulmasta
Olli tarjoili keskeltä takanurkalle: Teron syöksypusku
maaliviivaa pitkin ohi takanurkasta
|
vaihdot:
rajaton määrä vaihtoja... (tai olisi ollut, jollei
Parre olisi loukkaantunut) |
erityistä:
ottelu pelattiin Kartanossa läpimärällä
nurmella ja toinen erä kaatosateessa (ei pukukoppeja)
tuomari (Grönblom?) vihelsi ottelun erinomaisesti (tosin
ei kotijoukkueen mielestä, sillä hylkäsi kaksi
FCB-maalia paitsiona - ja aiheellisesti)
selkeästi kauden paras tuomari (piti ottelun hyvin hallussa,
vaikka kotijoukkue itki ja valitti lapsellisesti jokaikisestä
tilanteesta ja vihellyksestä sekä tuomarille että
vierasjoukkueelle), antoi kotijoukkueelle pari varoitusta ja yhden
punaisen kortin (ja olisi voinut antaa toisenkin kun tilanteen
jälkeen FCB-pelaaja kävi FCE-pelaajan kimppuun)
poissa mm. Lehtinen, Lepi, Jere, juniorit,
Niko loukkasi jalkateränsä 1.erässä ja joutui
jättämään pelin kesken -> Ike liberoksi
& ei vaihtomiehiä
Olli jatkoi uskomatonta maaliputkeaan tehden kaksi upeaa täysosumaa
(4 peliä, 6 maalia!)
Hane avasi maalihanansa FCE-paidassa ja syötti ilmeisesti
Ollin avausmaalin
myös Pake teki tehot 1+1 (uran 30. syöttöpiste
edustuksessa)
Lommon uran 75. ottelu FCE-edustuksessa
Teron 30.ottelu FCE:ssä
virallisessa ottelupöytäkirjassa hyvä merkintä
tuomarilta: "Tuomarin antama Fair Play numero juniorijoukkueille
(C-H) joukkueen käytöksestä asteikolla 1-4 (4 paras):
K / V: 1 / 4
|
Otteluun lähdettäessä
oli lähes sama tilanne kuin edellisessäkin ottelussa:
ennen peliä oli epävarmaa tuleeko edes 11 pelaajaa ja
koko päivän oli sadellut. Tällä kertaa mukaan
saatiin vain yksi vaihtopelaaja ja kun Parrekin teloi jalkansa,
joutui FCE pelaamaan hieman yli puolet ottelusta ilman vaihtomiehiä.
Ottelun ensimmäinen erä ei sujunut FCE:ltä lainkaan
ja kotijoukkue oli selvästi niskanpäällä. FCB
pääsikin melko helpolla kahden maalin johtoon ennen kuin
Olli kaadettiin rumasti takaapäin 16:n alueella. Pake laukoi
varman kavennuksen maalivahdin lähtiessä väärään
suuntaan. FCE-paikoista huolimatta erätauolle mentiin 3-1 -lukemissa.
Kaatosateiden värittämään toiseen erään
FCE lähti paljon paremmalla pelillä ja sai rakenneltua
omia hyökkäyksiään paljon avauserää
paremmin. Tähän vaikutti osin myös vaihto, jossa
Ike siirtyi kärjestä liberoksi ja Olli tuli yksinäiseksi
kärjeksi hieman Hanen yläpuolelle. Toisen erän ensimmäinen
maali tuli hienon kuvion ja kovan asenteen johdosta: Tero sai hyvän
syötön oikeaan laitaan, keskitti liukumalla maalille ja
Hane liukui palloon ensimmäisenä ja pallo maalivahdin
alta etualakulmaan. FCE:n hyvä taistelu oli kuitenkin loppua
heti alkuunsa kun kotijoukkue osui kahdesti Hanen kavennuksen jälkeen.
Koko ottelun ajan kotijoukkueen hermot olivat täysin kateissa
ja vihdoin erän puolessa välissä tuomarin kantti
kesti antamaan ansaitun punaisen kortin. Tämän jälkeen
FCE sai lisäannoksen motivaatiota ja alkoi hakemaan uutta nousua.
Kavennuksen 5-3:een iski jälleen erittäin näkyvässä
roolissa ollut Olli. Vahvasti pelannut maalitykki sai pallon 20m:issä
ja laukoi sisäkierteisen laukauksen aivan oikeaan yläkulmaan.
Hetkeä myöhemmin Pake sai Tuken rajaheiton vasempaan kulmaan,
ohitti puolustajan helposti ja antoi matalan keskityksen takaviistoon
pilkun viereen. Paikalle tuli Olli, joka laukoi vasurillaan tarkasti
volleystä oikeaan alakulmaan kun peliä oli vielä
vajaa 10min jäljellä. Tämän jälkeen FCE:n
hakiessa raivoisasti tasoitusta, tuli puolustuspäässä
kaksi karmeaa virhettä, joista kummastakin kotijoukkue onnistui
rankaisemaan ja peli oli selvä.
Vaikka avauserä menikin kotijoukkueen tahdissa, sai FCE myös
luotua kourallisen loistavia maalipaikkoja muttei onnistunut hyödyntämään
niitä. Etenkin Tukella oli kaksikin loistavaa maalipaikkaa,
mutta ensimmäinen nosto läpiajosta meni niukasti yli ja
jälkimmäisen läpiajon maalivahti torjui lähes
ilmiömäisesti. Lisäksi Pake ja Hane pääsivät
ainakin kertaalleen laukomaan hyvistä paikoista ilman sen kummempaa
tulosta. Olli puolestaan kaadettiin törkeästi rangaistusalueella
takaapäin (ilman varoitusta!), mutta tilanteesta sentään
tuomittiin ottelun ainut rangaistuspotku. Paristakin vapaapotkusta
oli tulla komea puskumaali, mutta sekä Tero että Pake
eivät kumpikaan saaneet kunnon osumaa liukkaaseen palloon ja
pusku takanurkalta meni ohi maalin. Kotijoukkue puolestaan onnistui
käyttämään maalipaikkansa hieman tehokkaammin,
eikä maalissa toista otteluaan pelannut Tommi päässyt
samanlaiseen hurmokseen kuin edellisessä MuSa3-pelissä.
Ottelu oli FCE:n osalta aika heikko esitys, mutta osasyynä
oli pelaajien väsyminen kun vaihtopelaajia ei Nikon loukkaantumisen
jälkeen enää löytynyt. Sateisessa toisessa erässä
kun pienikin lepo olisi tehnyt hyvää FCE:n hyvää
nousua ajatellen. Onneksi ottelun tuomari oli sentään
ajan tasalla ja onnistui vihellyksissään ylivoimaisesti
parhaiten tämän kauden muihin tuomareihin verrattuna.
Kotijoukkue ei todellakaan tehnyt ottelusta helppoa tuomarille,
sillä joka ikisestä tilanteesta puolet joukkueesta syyllistyi
käsittämättömän lapselliseen valittamiseen
ja nimittelyyn sekä tuomarille että FCE-pelaajille. Ilmeisesti
jalkapallosäännöt eivät ole kovin tuttuja joukkueen
pelaajille, sillä monessa tilanteessa tultiin jopa pallotonta
pelaajaa taklaamaan jääkiekko-ottein. Eikä ollut
mikään yllätys, että ottelun loppupuoliskolla
pari kotijoukkueen pelaajaa kävi jo tilanteiden jälkeen
käsiksi FCE-pelaajaan ilman sen kummempia seurauksia. Entisestään
kotijoukkueen hermoja raastoi avauserässä kaksi hylättyä
maalia, jotka olivat kyllä kumpikin päivänselviä
paitsioita. Ja mikäs sen ihanampaa kuin tulla pukukopittomalle
Kartanon kentälle vielä kolme kertaa tänä kesänä
(2x PoPaMuKaVa, 1x FCB)... |
|