|
La
02.06.-05 FC Eurajoki – PoPaMuKaVa 2
– 6 (0 - 1)
|
| #18 Mäkitalo 1
- 3 |
Olli nousi röyhkeästi
oikealta päätyyn asti, matala keskitys takatolpalle
ja Tuke ohjasi tyhjään |
| #13 Suominen 2
- 4 |
Tuke sai pallon
vas.laitaan ja antoi vapauttavan läpisyötön Ollille
-> keskeltä läpi ja sijoitti pilkun takaa tarkasti
vasempaan alakulmaan |
|
13
18 14 7 40
16 8 9 21
4
1 |
avauskokoonpano:
1 Tommi Kauramaa (mv)
4 Aku Tormonen
16 Jussi Tuominen
8 Toni Nummi
9 Teemu Leppänen
21 Aki Parviainen
18 Turkka Mäkitalo
14 Hannu Tuominen
7 Teemu Paukamainen
40 Tero Häyhtiö
13 Olli Suominen |
vaihtopelaajat:
15 Ikenna Anugwom valmentaja:
Aku Tormonen |
parhaat
maalipaikat:
Hane:
Ike pääsi oikealta läpi, syöttö vierelle
Ollille, joka jatkoi heti vasemmalle Hanelle -> liukui pallon
tyhjään mutta maali hylättiin paitsiona
Olli:
Ike pääsi oikealta läpi: matala keskitys tyhjän
maalin eteen, mutta Olli ei aivan ylettynyt liukumallakaan palloon
pääsi läpi oikealta, mutta mv syöksyi hyvin
vastaan ja pallo päädystä yli kulmapotkuksi
Pake:
Teron tarkka vapaapotku keskialueelta puolustuksen taakse 16:n
rajalle, Paken pusku selkä maalia kohti aivan vas.yläkulmaan,
mutta mv sai venytettyä tyylikkäästi kätensä
väliin
vapaapotku oikealta 17m:stä: matala, sisäkierteinen
laukaus muurin ohi sivuverkkoon
Olli ja Ike pelasivat näyttävän kuvion päätteeksi
Pakelle vetopaikan 16:n rajalle, mutta matala laukaus suoraan
päin maalivahtia
Tuke:
Teron hyvä kulma oikealta, Tuken volley 16:n rajalta ->
reilusti yli
|
vaihdot:
rajaton määrä vaihtoja... (Lepin loukkaannuttua
ei vaihtopelaajia) |
erityistä:
ottelu pelattiin Eurajoella lähes hellelukemissa
kauden siistein ottelu ja selkeästi paras tuomari (Junnila)
poissa mm. Lehtinen, Jere, juniorit (paitsi Aki), Eetu
Lepi teloi polvensa (vas.polven kierukka?) ja loppukausi tod.näk.
ohi!
FCE:llä vain yksi vaihtopelaaja ja Lepin loukkaantumisen
jälkeen ei ainuttakaan
Olli jatkoi uskomatonta maaliputkeaan tehden jälleen yhden
täysosuman (5 peliä, 7 maalia!) ja rikkoi Mika Korpelan
vanhan ennätyksen (vanha ennätys: maali neljässä
peräkkäisessä ottelussa)
Iken 35.ottelu FCE-paidassa
|
FCE joutui ensimmäiseen
neljästä peräkkäisestä PoPa-pelistä
lähtemään vain yhden vaihtopelaajan turvin, kun viime
aikojen tapaan pelaajista oli pulaa. Koko ensimmäinen erä
meni vieraiden hallitessa peliä, mutta FCE:n puolustus pystyi
pitämään maalipaikat vähissä eikä
erässä nähty kuin yksi maali. Kotijoukkueen hyvin
pelannut puolustus koki todella pahan takaiskun erän viime
minuuteilla kun Lepin polvi vääntyi pahemman kerran ja
Teemu joutui jättämään pelin kesken. Tämän
seurauksena FCE:llä ei enää ollut vaihtopelaajia
käytössä, mikä oli ottelun lopputuloksen kannalta
harmittavaa. FCE nimittäin olisi hyvinkin voinut taistella
ottelun voitostakin, sillä kotijoukkue taisteli erinomaisesti
sarjan kovinta joukkuetta vastaan.
Heti toisen erän alkuun PoPa onnistui kertaalleen ja 51min
kohdalla peli oli jo 0-3. FCE alkoi pelin edetessä päästä
paremmin ja paremmin peliin mukaan ja loi maalipaikkoja kiitettävään
tahtiin. 60min kohdalla Olli purjehti väkisin oikealta läpi
ja syötti poikittain takanurkalle Tukelle, jolla oli helppo
työ ohjata pallon tyhjään maaliin. Harmi vain että
minuutti ennen seuraavaa FCE-kavennusta soi myös kotijoukkueen
päädyssä. Hieman toivoa antanut 2-4 -kavennus syntyi
"yllättäen" Ollin toimesta. Tällä
kertaa osat vaihtuivat eli Tuke vapautti vasemmasta laidasta Ollin
läpi, eikä tämä erehtynyt vaan sijoitti pallon
varmasti vasempaan alakulmaan. PoPa osui tämän jälkeen
vielä kahdesti läpiajosta ja peli oli selvä. Loppulukemiksi
jäivät siis 2-6.
Ennen Lepin loukkaantumista FCE:n puolustus toimi hyvin, eikä
omassa päädyssä ollut ongelmia. Ainoastaan hyökkäykset
olivat pääsääntöisesti nopeita juoksupalloja
Ollille ja laitureille. Ottelun edetessä FCE:n hyökkäykset
monipuolistuivat, mutta samalla puolustus tuli haavoittuvammaksi
ja PoPa:n onnistui rankaista läpiajoista yms. kiitettävällä
tehokkuudella. Lähes kaikki maalit tulivat läpiajoista
tai keskityksestä takatolpalla vapaana olleelle pelaajalle
eikä maalivahti Lommolla ollut paljoakaan sanomista tilanteisiin.
Maalipaikkoja FCE:llä oli useita ja ottelun ensimmäinen
"läheltä piti" -tilannekin tuli PoPa-päädyssä:
Akun loistava vapaapotku löysi Paken pään, mutta
maalivahti sai venytettyä kätensä aivan ylänurkkaan
suuntautuneen pallon eteen. Lisäksi Ike pääsi kertaalleen
läpi oikealta ja keskitti takanurkalle, mutta Olli ei aivan
liukumallakaan ylettynyt tyhjän maalin eteen annettuun matalaan
syöttöön. Kertaalleen sai kotijoukkuekin avauserässä
pallon maaliin asti, kun Ike oikeasta laidasta läpi päästyään
syötti viereen Ollille. Olli puolestaan jatkoi nopeasti etuviistoon
Hanelle, joka liukumalla sai ohjata pallon tyhjään maaliin.
Tilanne kuitenkin vihellettiin paitsioksi ja FCE:n tasoitus jäi
syntymättä. Toisella puoliajalla FCE sai enemmän
paikkoja, mutta onnistumiset tulivat hieman liian myöhään
ja vieraat ehtivät karata jo tavoittamattomaan johtoasemaan.
Mikäli FCE:n vaihtopenkiltä olisi löytynyt lisävoimia,
eikä Lepi olisi telonut polveaan, olisi kotijoukkue pystynyt
taistelemaan huomattavasti paremmin pisteistä. Tällä
kertaa vieraat menivät toisen erän puolenvälin jälkeen
menojaan. Ottelu oli alusta loppuun siistiä, eikä tuomarinkaan
tarvinnut pahemmin pilliinsä vihellellä. Ottelua voisi
hyvinkin kuvailla edellisen (FCB-FCE) pelin vastakohdaksi, sillä
ottelussa ei taidettu nähdä yhtään ainutta rumaa
taklausta tms. |
|