päivitetty: 08.07.05   © 2005 TP
ETUSIVU   UUTISET   JOUKKUE   PELIRAPORTIT   OTTELUOHJELMA   TILASTOT   MUUT 
La 02.06.-05  FC Eurajoki – PoPaMuKaVa  2 – 6 (0 - 1)

#18 Mäkitalo   1 - 3
Olli nousi röyhkeästi oikealta päätyyn asti, matala keskitys takatolpalle ja Tuke ohjasi tyhjään
#13 Suominen   2 - 4
Tuke sai pallon vas.laitaan ja antoi vapauttavan läpisyötön Ollille -> keskeltä läpi ja sijoitti pilkun takaa tarkasti vasempaan alakulmaan

13


18          14        7           40


16         8        9         21
4

1
avauskokoonpano:
  1 Tommi Kauramaa (mv)
  4 Aku Tormonen
16 Jussi Tuominen
  8 Toni Nummi
  9 Teemu Leppänen
21 Aki Parviainen
18 Turkka Mäkitalo
14 Hannu Tuominen
  7 Teemu Paukamainen
40 Tero Häyhtiö
13 Olli Suominen
vaihtopelaajat:
15 Ikenna Anugwom

valmentaja:
     Aku Tormonen
parhaat maalipaikat:
Hane:
  • Ike pääsi oikealta läpi, syöttö vierelle Ollille, joka jatkoi heti vasemmalle Hanelle -> liukui pallon tyhjään mutta maali hylättiin paitsiona
  • Olli:
  • Ike pääsi oikealta läpi: matala keskitys tyhjän maalin eteen, mutta Olli ei aivan ylettynyt liukumallakaan palloon
  • pääsi läpi oikealta, mutta mv syöksyi hyvin vastaan ja pallo päädystä yli kulmapotkuksi
  • Pake:
  • Teron tarkka vapaapotku keskialueelta puolustuksen taakse 16:n rajalle, Paken pusku selkä maalia kohti aivan vas.yläkulmaan, mutta mv sai venytettyä tyylikkäästi kätensä väliin
  • vapaapotku oikealta 17m:stä: matala, sisäkierteinen laukaus muurin ohi sivuverkkoon
  • Olli ja Ike pelasivat näyttävän kuvion päätteeksi Pakelle vetopaikan 16:n rajalle, mutta matala laukaus suoraan päin maalivahtia
  • Tuke:
  • Teron hyvä kulma oikealta, Tuken volley 16:n rajalta -> reilusti yli
  • vaihdot:
  • rajaton määrä vaihtoja... (Lepin loukkaannuttua ei vaihtopelaajia)
  • erityistä:
  • ottelu pelattiin Eurajoella lähes hellelukemissa
  • kauden siistein ottelu ja selkeästi paras tuomari (Junnila)
  • poissa mm. Lehtinen, Jere, juniorit (paitsi Aki), Eetu
  • Lepi teloi polvensa (vas.polven kierukka?) ja loppukausi tod.näk. ohi!
  • FCE:llä vain yksi vaihtopelaaja ja Lepin loukkaantumisen jälkeen ei ainuttakaan
  • Olli jatkoi uskomatonta maaliputkeaan tehden jälleen yhden täysosuman (5 peliä, 7 maalia!) ja rikkoi Mika Korpelan vanhan ennätyksen (vanha ennätys: maali neljässä peräkkäisessä ottelussa)
  • Iken 35.ottelu FCE-paidassa
  • FCE joutui ensimmäiseen neljästä peräkkäisestä PoPa-pelistä lähtemään vain yhden vaihtopelaajan turvin, kun viime aikojen tapaan pelaajista oli pulaa. Koko ensimmäinen erä meni vieraiden hallitessa peliä, mutta FCE:n puolustus pystyi pitämään maalipaikat vähissä eikä erässä nähty kuin yksi maali. Kotijoukkueen hyvin pelannut puolustus koki todella pahan takaiskun erän viime minuuteilla kun Lepin polvi vääntyi pahemman kerran ja Teemu joutui jättämään pelin kesken. Tämän seurauksena FCE:llä ei enää ollut vaihtopelaajia käytössä, mikä oli ottelun lopputuloksen kannalta harmittavaa. FCE nimittäin olisi hyvinkin voinut taistella ottelun voitostakin, sillä kotijoukkue taisteli erinomaisesti sarjan kovinta joukkuetta vastaan.

    Heti toisen erän alkuun PoPa onnistui kertaalleen ja 51min kohdalla peli oli jo 0-3. FCE alkoi pelin edetessä päästä paremmin ja paremmin peliin mukaan ja loi maalipaikkoja kiitettävään tahtiin. 60min kohdalla Olli purjehti väkisin oikealta läpi ja syötti poikittain takanurkalle Tukelle, jolla oli helppo työ ohjata pallon tyhjään maaliin. Harmi vain että minuutti ennen seuraavaa FCE-kavennusta soi myös kotijoukkueen päädyssä. Hieman toivoa antanut 2-4 -kavennus syntyi "yllättäen" Ollin toimesta. Tällä kertaa osat vaihtuivat eli Tuke vapautti vasemmasta laidasta Ollin läpi, eikä tämä erehtynyt vaan sijoitti pallon varmasti vasempaan alakulmaan. PoPa osui tämän jälkeen vielä kahdesti läpiajosta ja peli oli selvä. Loppulukemiksi jäivät siis 2-6.

    Ennen Lepin loukkaantumista FCE:n puolustus toimi hyvin, eikä omassa päädyssä ollut ongelmia. Ainoastaan hyökkäykset olivat pääsääntöisesti nopeita juoksupalloja Ollille ja laitureille. Ottelun edetessä FCE:n hyökkäykset monipuolistuivat, mutta samalla puolustus tuli haavoittuvammaksi ja PoPa:n onnistui rankaista läpiajoista yms. kiitettävällä tehokkuudella. Lähes kaikki maalit tulivat läpiajoista tai keskityksestä takatolpalla vapaana olleelle pelaajalle eikä maalivahti Lommolla ollut paljoakaan sanomista tilanteisiin. Maalipaikkoja FCE:llä oli useita ja ottelun ensimmäinen "läheltä piti" -tilannekin tuli PoPa-päädyssä: Akun loistava vapaapotku löysi Paken pään, mutta maalivahti sai venytettyä kätensä aivan ylänurkkaan suuntautuneen pallon eteen. Lisäksi Ike pääsi kertaalleen läpi oikealta ja keskitti takanurkalle, mutta Olli ei aivan liukumallakaan ylettynyt tyhjän maalin eteen annettuun matalaan syöttöön. Kertaalleen sai kotijoukkuekin avauserässä pallon maaliin asti, kun Ike oikeasta laidasta läpi päästyään syötti viereen Ollille. Olli puolestaan jatkoi nopeasti etuviistoon Hanelle, joka liukumalla sai ohjata pallon tyhjään maaliin. Tilanne kuitenkin vihellettiin paitsioksi ja FCE:n tasoitus jäi syntymättä. Toisella puoliajalla FCE sai enemmän paikkoja, mutta onnistumiset tulivat hieman liian myöhään ja vieraat ehtivät karata jo tavoittamattomaan johtoasemaan.

    Mikäli FCE:n vaihtopenkiltä olisi löytynyt lisävoimia, eikä Lepi olisi telonut polveaan, olisi kotijoukkue pystynyt taistelemaan huomattavasti paremmin pisteistä. Tällä kertaa vieraat menivät toisen erän puolenvälin jälkeen menojaan. Ottelu oli alusta loppuun siistiä, eikä tuomarinkaan tarvinnut pahemmin pilliinsä vihellellä. Ottelua voisi hyvinkin kuvailla edellisen (FCB-FCE) pelin vastakohdaksi, sillä ottelussa ei taidettu nähdä yhtään ainutta rumaa taklausta tms.