päivitetty: 21.07.05   © 2005 TP
ETUSIVU   UUTISET   JOUKKUE   PELIRAPORTIT   OTTELUOHJELMA   TILASTOT   MUUT 
La 16.07.-05  PoPaMuKaVa – FC Eurajoki  6 – 1 (0 - 0)

# 7 Paukamainen   6 - 1
Samin erinomainen keskitys keskiympyrän takaa 16:n rajalle, Pake otti rinnalla alas ja laukoi läpiajosta aivan oikeaan alakulmaan

        11
14         

18          14        7           40


16         4       40         81


1
avauskokoonpano:
45 Matti Uusen (mv)
16 Jussi Tuominen
  4 Aku Tormonen
40 Tero Häyhtiö
81 Eetu Elohaka
18 Turkka Mäkitalo
  8 Sami Isohaka
  7 Teemu Paukamainen
41 Simo Salmi
14 Tommi Kauramaa
11 Jarno Levola
vaihtopelaajat:
-

valmentaja:
     Aku Tormonen
parhaat maalipaikat:
Lommo:
  • puolustaja ei osunut palloon, Tommi pääsi kurkottamaan ulkosyrjällään pilkulta pienen roikun -> ylärimaan!
  • Tuken syöttö päätyviivalta vasemmalta takaviistoon, Tommin laukaus 7m:stä epäonnistui -> ohi etualakulmasta
  • Paken tarkka keskitys pilkun yli vasemmalle, Tommin pusku ohi oikealta
  • Pake:
  • Sami vei puolustajan täysin kahville, matala keskitys pilkulle, Lommo pudotti taakse, Paken suora laukaus kohti oik.yläkulmaa: mv torjui ilmiömäisesti kulmaksi
  • vapaapotku 25m:stä oikealta: matala, ulkokierteinen laukaus hieman liian keskelle maalia -> mv joutui torjumaan eteensä
  • Sami & Aku antoivat loistavat pystysyötöt puolustuksen taakse Pakelle, joka oli päästä läpi mutta puolustaja ehti kummallakin kertaa viime hetkellä väliin
  • vas.jalan volley 20m:stä: epäonnistui ja meni ohi takakulmasta
  • Levola:
  • mv seikkaili maaliltaan, Tommi sai tökättyä pallon Levolalle, jolla hetken aikaa tyhjä maali edessään muttei päässyt heti laukomaan -> puolustaja pääsi viime hetkellä väliin eikä Jarno saanut lauottua
  • läpi oikealta, laukaus epäonnistui ja mv torjui
  • pääsi muutamaankin otteeseen lähes läpiajoon, mutta laukaukset eivät onnistuneet tai puolustus pääsi väliin
  • laukaus 16:n rajan sisäpuolelta jäi hieman viipymään ja vetohetkellä puolustaja juoksi selkään -> Jarno kaatui -> ei rangaistuspotkua!
  • Tuke:
  • Levola syötti laidasta keskelle Tommille, joka pelasi ykkösellä Samille, Sami jatkoi vas.laitaan Tukelle, joka harhautteli 2 puolustajaa ja pääsi läpi vasemmalta: vas.jalan matal laukaus ohi takakulmasta
  • kiersi puolustajan ja pääsi laukomaan 16:n vas.kulmasta (muutamaankin otteeseen): yli, ohi, mv torjui...
  • Sami:
  • hyvä nousu puolestakentästä 16:n rajalle, mutta mv torjui matalan laukauksen
  • laukaus 16:n rajalta: yli
  • Simo:
  • pääsi oikealta laidalta puolittain läpi, laukaus ohi etualakulmasta
  • vaihdot:
  • ei vaihtomiehiä, ei vaihtoja
  • erityistä:
  • ottelu pelattiin Kartanon kentällä
  • ensimmäinen erä maaliton
  • kauden siisteimpiä otteluita ja tuomarityöskentely oli jälleen mallikasta (tosin joku toinen tuomari olisi voinut viheltää kummallekin joukkueelle yhden rangaistuspotkun...)
  • poissa mm. Lehtinen, Jere, juniorit (paitsi Simo), Hane, Lepi, Parviaiset, Tonto
  • ei vaihtopelaajia FCE:llä
  • Sami Isohaka tuli auttamaan pelaajapulasta kärsinyttä FCE:tä (syötti ainoan FCE-maalin)
  • Paken 60. maali edustuksessa (siirtyi takaisin maalipörssin kärkeen)
  • Levolan kanssa kärjessä pelannut Lommo jälleen äärimmäisen lähellä uransa avausmaalia (7m:stä ylärimaan!)
  • Uusen pelasi hyvän ottelun FCE-maalissa
  • Levolan ensimmäinen ottelu tällä kaudella (toipumassa polven kierukkaleikkauksesta eikä vielä 100% kunnossa), pelasi silti erinomaisesti ja sai muutaman maukkaan maalipaikankin
  • avauserässä FCE loi selvästi enemmän maalipaikkoja, mutta ottelun paras paikka tuli silti kotijoukkueelle (hyökkääjä yksin takanurkalla, katsoi rauhassa mihin laittaa ja laukoi 4m:stä ohi tyhjän maalin!)
  • kotijoukkueen maalivahti venyi muutamaan kertaan upeaan torjuntaan eikä FCE:llä ollut edes onnea mukana maalipaikoissa
  • ottelun 4 tai 5 viimeistä maalia syntyivät viimeisen vartin aikana kun FCE-pelaajilla alkoivat jalat painamaan
  • Akun viimeinen ottelu FCE-valmentajana
  • FCE joutui jälleen lähtemään päivän otteluun ilman ainuttakaan vaihtopelaajaa. Lisäksi alkukauden harjoituspeleissä vahvasti esiintynyt Sami Isohaka oli mukana, jotta saatiin edes 11 pelaajaa kasaan. Ottelu lähti tasaisissa merkeissä liikkeelle ja erän vanhetessa kumpikin joukkue pääsi yrittämään maalintekoa hyvistä paikoista. Lähempänä maalintekoa oli kotijoukkue PoPaM, mutta kenttä teki kepposet ja takanurkalla vapaana ollut porilaispelaaja onnistui laukomaan viidestä metristä ohi lähes tyhjän maalin. Vierasjoukkue FCE oli kuitenkin erässä hieman hallitsevampi osapuoli ja loi maalipaikkoja selvästi kotijoukkuetta enemmän. Maalinteko ei kuitenkaan tahtonut hyvistäkään paikoista onnistua ja erätauolla oltiin lukemissa 0-0.

    Toisen erän alkupuolisko oli FCE:n kannalta melko masentava, sillä lyhyen ajan sisään kotijoukkue karkasi ensin 2-0 ja hieman myöhemmin jo 3-0 -johtoon. FCE kuitenkin taisteli hyvin ja sai edelleenkin luotua hyviä paikkoja, mutta PoPan maalivahti teki erinomaisilla otteillaan kavennusaikeet tyhjiksi. Erän edetessä ilman vaihtopelaajia pelannut FCE alkoi väsyä, mikä näkyi kotijoukkueen vastahyökkäyksissä. Liian usein PoPa pääsi melkeinpä miesylivoimalla hyökkäämään ja sai vietyä paineen FCE-päätyyn. Viimeisen vartin aikana kotijoukkue iski vielä kolmesti vastahyökkäyksistä ennen kuin FCE:n viime hetkien kavennusosuma syntyi. Heti keskialoituksesta pallon saanut Sami Isohaka keskitti pallon keskiympyrän takaa tarkasti puolustuslinjan taakse Pakelle, joka otti pallon rinnalla alas ja paineli läpiajoon: tarkka volley aivan oikeaan alakulmaan ei jättänyt maalivahdille mitään toivoa.

    Porilaisten kaksi ensimmäistä maalia tulivat hyvistä laukauksista pilkun kohdilta. Kotijoukkueen muut maalit tulivat, kun pallo pelattiin erinomaisesti nopeista hyökkäyksistä maalin takatolpalle, josta löytyi aina vapaa pelaaja, jolla oli helppo työ jatkaa tyhjään. Maalissa pelannut Uusen joutui pariin otteeseen venymään kunnolla, eikä hän maaleillekaan voinut yhtään mitään. Muutenkin koko joukkue pelasi yllättävänkin hyvin kovaa kotijoukkuetta vastaan halliten hienoisesti koko ensimmäistä erää. Tälläkin kertaa oli todella sääli, ettei vaihtopenkiltä löytynyt tuoreita jalkoja, sillä FCE olisi voinut taistella jopa ottelun voitosta jollei väsymys olisi iskenyt toisella puoliajalla. Tosin, FCE olisi voinut helpottaa omaa urakkaansa tekemällä 0-0 -tilanteessa monista paikoistaan edes muutaman maalin ja ottanut pienoisen etumatkan ennen väsymyksen tuloa. FCE rakenteli poikkeuksellisen monipuolisia hyökkäyksiä tavallisten hyökkääjien juoksuttamisen sijaan. Osasyynä tähän oli kärkipari (Lommo ja vasta puolikuntoinen Levola), jonka nopeus ei ole Ollin ja Jeren luokkaa. Yhteispeli kuitenkin toimi erinomaisesti ja keskikenttäkin nousi tukemaan kärkiparia aiempia otteluita paremmin. Sekä Lommo että Jarno jakoivat kumpikin hyviä syöttöjä laitoihin ja pudottelivat pitkiä syöttöjä alaspäin keskikenttämiehille tehden samalla hyvin tilaa. Lisäksi kummallakin oli ainakin pari-kolme loistavaa maalipaikkaa, mutta miehillä ei ollut edes tuuria mukana (mm. Lommo osui jo alkuminuuteilla ylärimaan pilkun kohdilta). Kaksi näyttävintä FCE-hyökkäystä tulivat Lommon ja Samin yhteistyöstä. Avauserässä Levola syötti oikeasta laidasta keskelle Lommolle, joka jatkoi vierelleen Samille. Sami puolestaan jatkoi ykkösellä vasempaan laitaan Tukelle, joka harhautteli hetken ja kiersi kaksi puolustajaa laidan puolelta, pääsi läpi ja laukoi vasurillaan matalan laukauksen, joka kuitenkin harmittavasti meni metrin-pari ohi. Toisella puoliajalla Sami sai pallon oikeaan laitaan Simolta(?), vei puolustajan täysin kahville upealla kantapääkikallaan, nousi päätyyn ja keskitti matalan pallon pilkulle Lommolle. Tommi puolestaan pudotti pallon 2m taaksepäin ja väistyi tieltä, jotta Pake pääsi laukomaan erinomaisesta paikasta 16:n rajalta tulisen laukauksen kohti oikeaa yläkulmaa. Harmi vain, että porilaisvahti onnistui todella näyttävästi venyttämään kätensä pallon eteen ja laukaus kimposi ohi maalin.

    Ennen ottelua pelaajavalmentaja Aku ilmoitti lopettavansa joukkueen valmentamisen. Lähipäivät näyttävät miten tilanne etenee jatkossa (eli ottaako joku valmennusvastuun vai sovitaanko asioista yhteisesti). Toivottavasti tilanne selviää nopeasti ja pelaajia alkaisi taas ilmestyä harjoituksiin (joissa jatkossa EI PELATA kokoaikaa jos asia on allekirjoittaneesta kiinni) ja peleihin, sillä tässäkin ottelussa olisi ollut pisteitä tarjolla FCE:lle mikäli vain porukkaa jaksaisi kiinnostaa käydä harjoittelemassa maalintekoa ja vaivautua peleihin paikanpäälle...