|
La
16.07.-05 PoPaMuKaVa – FC Eurajoki 6
– 1 (0 - 0)
|
| # 7 Paukamainen 6
- 1 |
Samin erinomainen
keskitys keskiympyrän takaa 16:n rajalle, Pake otti rinnalla
alas ja laukoi läpiajosta aivan oikeaan alakulmaan |
|
11
14
18 14 7 40
16 4 40 81
1 |
avauskokoonpano:
45 Matti Uusen (mv)
16 Jussi Tuominen
4 Aku Tormonen
40 Tero Häyhtiö
81 Eetu Elohaka
18 Turkka Mäkitalo
8 Sami Isohaka
7 Teemu Paukamainen
41 Simo Salmi
14 Tommi Kauramaa
11 Jarno Levola |
vaihtopelaajat:
- valmentaja:
Aku Tormonen |
parhaat
maalipaikat:
Lommo:
puolustaja ei osunut palloon, Tommi pääsi kurkottamaan
ulkosyrjällään pilkulta pienen roikun -> ylärimaan!
Tuken syöttö päätyviivalta vasemmalta takaviistoon,
Tommin laukaus 7m:stä epäonnistui -> ohi etualakulmasta
Paken tarkka keskitys pilkun yli vasemmalle, Tommin pusku ohi
oikealta
Pake:
Sami vei puolustajan täysin kahville, matala keskitys pilkulle,
Lommo pudotti taakse, Paken suora laukaus kohti oik.yläkulmaa:
mv torjui ilmiömäisesti kulmaksi
vapaapotku 25m:stä oikealta: matala, ulkokierteinen laukaus
hieman liian keskelle maalia -> mv joutui torjumaan eteensä
Sami & Aku antoivat loistavat pystysyötöt puolustuksen
taakse Pakelle, joka oli päästä läpi mutta
puolustaja ehti kummallakin kertaa viime hetkellä väliin
vas.jalan volley 20m:stä: epäonnistui ja meni ohi
takakulmasta
Levola:
mv seikkaili maaliltaan, Tommi sai tökättyä pallon
Levolalle, jolla hetken aikaa tyhjä maali edessään
muttei päässyt heti laukomaan -> puolustaja pääsi
viime hetkellä väliin eikä Jarno saanut lauottua
läpi oikealta, laukaus epäonnistui ja mv torjui
pääsi muutamaankin otteeseen lähes läpiajoon,
mutta laukaukset eivät onnistuneet tai puolustus pääsi
väliin
laukaus 16:n rajan sisäpuolelta jäi hieman viipymään
ja vetohetkellä puolustaja juoksi selkään ->
Jarno kaatui -> ei rangaistuspotkua!
Tuke:
Levola syötti laidasta keskelle Tommille, joka pelasi ykkösellä
Samille, Sami jatkoi vas.laitaan Tukelle, joka harhautteli 2 puolustajaa
ja pääsi läpi vasemmalta: vas.jalan matal laukaus
ohi takakulmasta
kiersi puolustajan ja pääsi laukomaan 16:n vas.kulmasta
(muutamaankin otteeseen): yli, ohi, mv torjui...
Sami:
hyvä nousu puolestakentästä 16:n rajalle, mutta
mv torjui matalan laukauksen
laukaus 16:n rajalta: yli
Simo:
pääsi oikealta laidalta puolittain läpi, laukaus
ohi etualakulmasta
|
vaihdot:
ei vaihtomiehiä, ei vaihtoja |
erityistä:
ottelu pelattiin Kartanon kentällä
ensimmäinen erä maaliton
kauden siisteimpiä otteluita ja tuomarityöskentely
oli jälleen mallikasta (tosin joku toinen tuomari olisi voinut
viheltää kummallekin joukkueelle yhden rangaistuspotkun...)
poissa mm. Lehtinen, Jere, juniorit (paitsi Simo), Hane, Lepi,
Parviaiset, Tonto
ei vaihtopelaajia FCE:llä
Sami Isohaka tuli auttamaan pelaajapulasta kärsinyttä
FCE:tä (syötti ainoan FCE-maalin)
Paken 60. maali edustuksessa (siirtyi takaisin maalipörssin
kärkeen)
Levolan kanssa kärjessä pelannut Lommo jälleen
äärimmäisen lähellä uransa avausmaalia
(7m:stä ylärimaan!)
Uusen pelasi hyvän ottelun FCE-maalissa
Levolan ensimmäinen ottelu tällä kaudella (toipumassa
polven kierukkaleikkauksesta eikä vielä 100% kunnossa),
pelasi silti erinomaisesti ja sai muutaman maukkaan maalipaikankin
avauserässä FCE loi selvästi enemmän maalipaikkoja,
mutta ottelun paras paikka tuli silti kotijoukkueelle (hyökkääjä
yksin takanurkalla, katsoi rauhassa mihin laittaa ja laukoi 4m:stä
ohi tyhjän maalin!)
kotijoukkueen maalivahti venyi muutamaan kertaan upeaan torjuntaan
eikä FCE:llä ollut edes onnea mukana maalipaikoissa
ottelun 4 tai 5 viimeistä maalia syntyivät viimeisen
vartin aikana kun FCE-pelaajilla alkoivat jalat painamaan
Akun viimeinen ottelu FCE-valmentajana
|
FCE joutui jälleen
lähtemään päivän otteluun ilman ainuttakaan
vaihtopelaajaa. Lisäksi alkukauden harjoituspeleissä vahvasti
esiintynyt Sami Isohaka oli mukana, jotta saatiin edes 11 pelaajaa
kasaan. Ottelu lähti tasaisissa merkeissä liikkeelle ja
erän vanhetessa kumpikin joukkue pääsi yrittämään
maalintekoa hyvistä paikoista. Lähempänä maalintekoa
oli kotijoukkue PoPaM, mutta kenttä teki kepposet ja takanurkalla
vapaana ollut porilaispelaaja onnistui laukomaan viidestä metristä
ohi lähes tyhjän maalin. Vierasjoukkue FCE oli kuitenkin
erässä hieman hallitsevampi osapuoli ja loi maalipaikkoja
selvästi kotijoukkuetta enemmän. Maalinteko ei kuitenkaan
tahtonut hyvistäkään paikoista onnistua ja erätauolla
oltiin lukemissa 0-0.
Toisen erän alkupuolisko oli FCE:n kannalta melko masentava,
sillä lyhyen ajan sisään kotijoukkue karkasi ensin
2-0 ja hieman myöhemmin jo 3-0 -johtoon. FCE kuitenkin taisteli
hyvin ja sai edelleenkin luotua hyviä paikkoja, mutta PoPan
maalivahti teki erinomaisilla otteillaan kavennusaikeet tyhjiksi.
Erän edetessä ilman vaihtopelaajia pelannut FCE alkoi
väsyä, mikä näkyi kotijoukkueen vastahyökkäyksissä.
Liian usein PoPa pääsi melkeinpä miesylivoimalla
hyökkäämään ja sai vietyä paineen
FCE-päätyyn. Viimeisen vartin aikana kotijoukkue iski
vielä kolmesti vastahyökkäyksistä ennen kuin
FCE:n viime hetkien kavennusosuma syntyi. Heti keskialoituksesta
pallon saanut Sami Isohaka keskitti pallon keskiympyrän takaa
tarkasti puolustuslinjan taakse Pakelle, joka otti pallon rinnalla
alas ja paineli läpiajoon: tarkka volley aivan oikeaan alakulmaan
ei jättänyt maalivahdille mitään toivoa.
Porilaisten kaksi ensimmäistä maalia tulivat hyvistä
laukauksista pilkun kohdilta. Kotijoukkueen muut maalit tulivat,
kun pallo pelattiin erinomaisesti nopeista hyökkäyksistä
maalin takatolpalle, josta löytyi aina vapaa pelaaja, jolla
oli helppo työ jatkaa tyhjään. Maalissa pelannut
Uusen joutui pariin otteeseen venymään kunnolla, eikä
hän maaleillekaan voinut yhtään mitään.
Muutenkin koko joukkue pelasi yllättävänkin hyvin
kovaa kotijoukkuetta vastaan halliten hienoisesti koko ensimmäistä
erää. Tälläkin kertaa oli todella sääli,
ettei vaihtopenkiltä löytynyt tuoreita jalkoja, sillä
FCE olisi voinut taistella jopa ottelun voitosta jollei väsymys
olisi iskenyt toisella puoliajalla. Tosin, FCE olisi voinut helpottaa
omaa urakkaansa tekemällä 0-0 -tilanteessa monista paikoistaan
edes muutaman maalin ja ottanut pienoisen etumatkan ennen väsymyksen
tuloa. FCE rakenteli poikkeuksellisen monipuolisia hyökkäyksiä
tavallisten hyökkääjien juoksuttamisen sijaan. Osasyynä
tähän oli kärkipari (Lommo ja vasta puolikuntoinen
Levola), jonka nopeus ei ole Ollin ja Jeren luokkaa. Yhteispeli
kuitenkin toimi erinomaisesti ja keskikenttäkin nousi tukemaan
kärkiparia aiempia otteluita paremmin. Sekä Lommo että
Jarno jakoivat kumpikin hyviä syöttöjä laitoihin
ja pudottelivat pitkiä syöttöjä alaspäin
keskikenttämiehille tehden samalla hyvin tilaa. Lisäksi
kummallakin oli ainakin pari-kolme loistavaa maalipaikkaa, mutta
miehillä ei ollut edes tuuria mukana (mm. Lommo osui jo alkuminuuteilla
ylärimaan pilkun kohdilta). Kaksi näyttävintä
FCE-hyökkäystä tulivat Lommon ja Samin yhteistyöstä.
Avauserässä Levola syötti oikeasta laidasta keskelle
Lommolle, joka jatkoi vierelleen Samille. Sami puolestaan jatkoi
ykkösellä vasempaan laitaan Tukelle, joka harhautteli
hetken ja kiersi kaksi puolustajaa laidan puolelta, pääsi
läpi ja laukoi vasurillaan matalan laukauksen, joka kuitenkin
harmittavasti meni metrin-pari ohi. Toisella puoliajalla Sami sai
pallon oikeaan laitaan Simolta(?), vei puolustajan täysin kahville
upealla kantapääkikallaan, nousi päätyyn ja
keskitti matalan pallon pilkulle Lommolle. Tommi puolestaan pudotti
pallon 2m taaksepäin ja väistyi tieltä, jotta Pake
pääsi laukomaan erinomaisesta paikasta 16:n rajalta tulisen
laukauksen kohti oikeaa yläkulmaa. Harmi vain, että porilaisvahti
onnistui todella näyttävästi venyttämään
kätensä pallon eteen ja laukaus kimposi ohi maalin.
Ennen ottelua pelaajavalmentaja Aku ilmoitti lopettavansa joukkueen
valmentamisen. Lähipäivät näyttävät
miten tilanne etenee jatkossa (eli ottaako joku valmennusvastuun
vai sovitaanko asioista yhteisesti). Toivottavasti tilanne selviää
nopeasti ja pelaajia alkaisi taas ilmestyä harjoituksiin (joissa
jatkossa EI PELATA kokoaikaa jos asia on allekirjoittaneesta kiinni)
ja peleihin, sillä tässäkin ottelussa olisi ollut
pisteitä tarjolla FCE:lle mikäli vain porukkaa jaksaisi
kiinnostaa käydä harjoittelemassa maalintekoa ja vaivautua
peleihin paikanpäälle... |
|