päivitetty: 02.08.05   © 2005 TP
ETUSIVU   UUTISET   JOUKKUE   PELIRAPORTIT   OTTELUOHJELMA   TILASTOT   MUUT 
To 28.07.-05  PoPaMuKaVa – FC Eurajoki  4 – 0 (1 - 0)

-
-

        11
13         

18            7             14

11
16         8       40         19


1
avauskokoonpano:
45 Matti Uusen (mv)
16 Jussi Tuominen
  8 Toni Nummi
40 Tero Häyhtiö
19 Eetu Elohaka
18 Turkka Mäkitalo
11 Jarno Levola
  7 Teemu Paukamainen
14 Hannu Tuominen
13 Olli Suominen
15 Ikenna Anugwom
vaihtopelaajat:
14 Tommi Kauramaa
21 Aki Parviainen
41 Simo Salmi
81 Juha Nummi

valmentaja:
     Tero Häyhtiö
     Niko Parviainen
parhaat maalipaikat:
Tuke:
  • mv seikkaili kaukana päätyviivalla, Hane(?) taisteli pallon ja syötti pilkun yli 16:n alueen vas.kulmalle: Tuke pääsi laukomaan vastapalloon kohti tyhjää maalia, mutta mv syöksyi ilmiömäisesti pallon eteen ja pelasti varman maalin
  • Pake pääsi Ollin hyvästä syötöstä läpi oikealta, matala keskitys 16:n rajalle: Tuken laukaus vastapalloon karkasi selvästi yli
  • Lommo:
  • korkea pallo puolustuksen taakse, Tommi nokikkain mv:n kanssa, mutta pusku epäonnistui
  • Pake:
  • Olli pelasi pilkulta taaksepäin, Paken pieni siirto ja laukaus vasurilla: liian keskelle ja mv torjui
  • Olli:
  • oli päästä laukomaan 16:n sisältä, mutta kaadettiin tylysti takaapäin -> ei rangaistuspotkua!
  • 3-4 kertaa pääsi laukomaan 16:n takaa: kaikki epäonnistuivat -> ohi ja/tai yli
  • Ike:
  • laukaus 20m:stä jäi löysäksi ja mv torjui helposti
  • vaihdot:
  • rajaton määrä vaihtoja...
  • erityistä:
  • ottelu pelattiin Kartanon kentällä
  • ottelun avausmaali aivan avauserän loppuun, viimeinen maali puolestaan aivan ottelun lopussa
  • tuomarityöskentely ollut parempaakin, mutta ottelu pysyi silti kasassa (FCE:ltä jäi mm. täysin selvä rangaistuspotku saamatta)
  • poissa mm. Lehtinen, Jere, Niko, Aku, Kaippe
  • pitkästä aikaa kunnollinen määrä pelaajia
  • Ollin ensimmäinen ottelu ilman maalia
  • Häyhtiön ensimmäinen varoitus FCE-paidassa
  • Pitkästä aikaa FCE sai jalkeille kunnollisen määrän pelaajia ja olosuhteet muutenkin olivat kohdillaan. Ottelun ensimmäinen erä oli melko tasaista vääntöä maalipaikkojen jäädessä vähiin. Heti alkuminuuteilla FCE sai kuitenkin erinomaisen maalipaikan kun kotijoukkueen maalivahti lähti hieman seikkailemaan maaliltaan. Tuken hyvä laukaus kohti tyhjää maalia pysähtyi kuitenkin aivan maaliviivalle, kun maalivahti ehti kuin ehtikin pallon eteen viime tipassa. Ottelun avausmaali nähtiin aivan ensimmäisen erän loppuhetkillä kun Tero ja maalivahti Uusen eivät tienneet kumpi menisi palloon ja kuinkas ollakaan vastustaja ehti ensin ja lukemat 1-0.

    Toisen erän alussa tullut 2-0 -maali masensi hieman FCE:n peliä hetkeksi, mutta loppua kohden vieraiden peli taas parani. Huippuvaaralliset maalipaikat jäivät tällä kertaa vähiin eikä kotijoukkueen maalivahti ollut yllätettävissä kaukolaukauksilla. Ottelun loput maalit tehtiin erän puolessavälissä ja aivan loppuhetkillä, kumpikin FCE-päätyyn. Ottelussa nähtiin vähemmän maalipaikkoja kuin aiemmissa PoPaMuKaVa-peleissä eikä kumpikaan joukkue ollut aivan terävimmillään maalipaikoissa. Tosin kentän todella huono kunto saattoi omalta osaltaan vaikuttaa siihen, ettei pallo aivan käyttäytynyt niin kuin olisi saattanut olettaa...

    FCE-maalissa torjunut Uusen pääsi suhteellisen helpolla, eikä joutunut tekemään kunnon torjuntoja montakaan. Kummankin joukkueen puolustus toimi hyvin, eikä vetopaikoista meinattu saada laukauksia edes maalia kohti. FCE taisteli hyvin, mutta hyökkäykset olivat liian usein "pitkä päätyyn ja hyökkääjä perään" -tyyppisiä ja kotijoukkueen puolustus blokkasi hyökkääjien juoksut erinomaisesti. Vasta toisella puoliajalla FCE alkoi rakennella hyökkäyksiä laitojen kautta sekä seinäsyöttöpelillä keskeltä ja hyökkäysten laatu parani näin ollen huomattavasti. Todelliset maalipaikat jäivät silti vähiin eikä FCE:llä ollut edes tuuriakaan mukana tilanteissa. Toivottavasti maalihanat aukeisivat oikein kunnolla kauden viimeisessä PoPaMuKaVa-ottelussa Eurajoella ja kotijoukkue nappaisi vihdoin kolme pistettä sarjan kovimmalta joukkueelta...