|
Ti 02.08.-05 FC
Eurajoki – PoPaMuKaVa 3 – 5 (2 - 3)
|
| # 7 Paukamainen 1
- 1 |
Ollin loistava
nosto puolustuksen taakse, Pake kiersi puolustajan ja laukoi puolivolleystä
vasurillaan komeasti etukulmaan |
| # 6 Kolu 2
- 3 |
Uusenin tarkka
avaus puoleenkenttään, Pake jatkoi jalallaan ja Jere
läpi: katsoi rauhassa ja sijoitti keskelle maalia |
| #481 Runnari 3
- 5 |
Olli taituroi itsensä
aina etutolpalle asti, mutta laukaus etutolppaan -> Juho ensimmäisenä
palloon ja tuikkasi aivan maaliviivalta tyhjään |
|
6
13
18 7 14
11
16 8 40 15
1 |
avauskokoonpano:
45 Matti Uusen (mv)
16 Jussi Tuominen
8 Toni Nummi
40 Tero Häyhtiö
15 Ikenna Anugwom
11 Jarno Levola
18 Turkka Mäkitalo
7 Teemu Paukamainen
41 Simo Salmi
13 Olli Suominen
6 Jere Kolu |
vaihtopelaajat:
3 Kai Rantanen
14 Tommi Kauramaa
81 Juha Nummi
481 Juho Runnari valmentaja(t):
Tero Häyhtiö Niko
Parviainen |
parhaat
maalipaikat:
Jere:
Pake pääsi oikealta läpi, keskitys puolustajien
taakse 16:n rajalle: Jeren volley ei osunut palloon
Olli:
Olli ja Pake pelasivat parikin seinää, jonka jälkeen
Olli oli päästä läpi oikealta -> työnnettiin
selästä nurin -> ei rangaistuspotkua!
pujotteli itsensä läpi asti, mutta nosto 16:n rajalta
jäi matalaksi ja mv torjui
kiersi puolustajan ja laukoi 16:n rajalta kohti alakulmaa: mv
torjui
kierteli pari puolustajaa ja eteni aina maalille asti: laukaus
etutolppaan ja reboundista Runnari iski uransa avausmaalin
Pake:
Teron tarkka kulma oikealta pilkun yli: Pake meinasi kokeilla
saksipotkua mutta vaihtoi viime hetkellä puskuksi -> pusku
epäonnistui ja meni selvästi ohi
hyvän kuvion päätteeksi vas.jalan laukaus 18m:stä
kohti etualakulmaa: mv torjui
rynni väkisin oikealta aina etutolpalle asti mutta viime
hetkellä puolustaja tökkäsi pallon yli päädystä
Jere törmäsi maalivahdin kanssa ja pallo putosi 16:n
rajalle (tyhjä maali), mutta tuomari vihelsi vapaapotkun
vieraille
Teron hyvä kulma etutolpalle, Paken pusku pysähtyi
maalivahtiin ja mv ehti pudottamansa palloon ensimmäisenä
Tuke:
karkasi väkisin vasemmalta läpi, mv tuli erinomaisesti
vastaan ja peitti etualakulmaan suunnatun laukauksen
Paken matala keskitys oikealta, Tuken laukaus vastapalloon 16:n
rajalta: puolustajan jalasta reilusti yli maalin
Ollin keskitys oikealta takanurkalle, Tuken pusku ei osunut
kunnolla ja pallo jäi pelattavaksi jalkoihin
Simo:
paitsioansa petti ja Olli vapautti Simon oikealta läpi:
laukaus hieman huonosta asennosta 14m:stä epäonnistui
-> ohi etukulmasta
vahva nousu oikeaa laitaa pitkin aina laukaisupaikkaan asti,
mutta puolustaja liukui viime hetkellä väliin ->
kulmapotku
pääsi laukomaan 20m:stä oikealta: hieman yli
maalin
Tero:
vapaapotku 25m:stä keskeltä: sisäkierteinen laukaus
alle puoli metriä yli/ohi oikealta
|
vaihdot:
rajaton määrä vaihtoja... |
erityistä:
ottelu tasaista mutta reilua vääntöä, vieraat
veivät pisteet paremman viimeistelyn turvin
tuomari (Hätilä Vesa) hoiti hommansa erinomaisesti
(vaikka kotijoukkueen mielestä vieraiden rp tuli aivan liian
helposti ja kotijoukkueelta vietiin loppuhetkillä selvä
rp)
poissa mm. Lehtinen, Niko, Aki, Aku, Hane
Paken uran 120.ottelu edustuksessa ja tuloksena yksi maali ja
yksi syöttö
myös Olli oli hyvällä pelipäällä
(0+2)
Juicen 15.ottelu FCE:ssä
Kaippen uran 40.ottelu FCE:ssä
Levolan uran 25.ottelu FCE:ssä
Kaippen ensimmäinen ottelu pitkähkön sairasloman
jälkeen (pelasi 10-20 min)
myös jo toisessa ottelussaan uransa avausmaalin iskeneen
Runnarin ensimmäinen ottelu loukkaantumisen jälkeen
(solisluu murtui alkukesästä) |
Kauden viimeinen
ottelu PoPaMuKaVaa vastaan oli neljästä peräkkäisestä
ottelusta selvästi tiukin. Tälläkin kertaa FCE pisti
hyvin kampoihin, mutta porilaiset käyttivät maalipaikkansa
jälleen tehokkaammin ja veivät täydet pisteet. FCE:n
kohtaloksi koitui toisen erän kaksi ensimmäistä maalia,
joiden turvin vieraat karkasivat kolmen maalin johtoon. Ottelun
avausmaali syntyi vieraiden ensimmäisestä(?) kulmapotkusta:
upea volley 16:n rajalta pamahti voimalla maalin kattoon eikä
jättänyt Uusenille mitään mahdollisuuksia. FCE:n
vastaus tuli heti aloituksesta. Olli antoi aloituksesta pitkän
keskityksen puolustuslinjan taakse, Pake kiersi puolustajan ja laukoi
16:n rajalta vasurillaan komeasti etukulmaan. Puolen tunnin kohdalla
porilaiset iskivät kaksi maalia kahteen minuuttiin (jälkimmäinen
syntyi heppoisesti vihelletystä rangaistuspotkusta). 5min ennen
erätaukoa FCE onnistui vielä kaventamaan, kun Uusenin
pitkä avaus tavoitti keskiviivalta Paken, jonka ohjaus vapautti
Jeren keskeltä läpi. Jere katsoi rauhassa ja sijoitti
pallon varmasti keskelle maalia maalivahdin heittäytyessä
maahan.
Erätauon jälkeen FCE koki pahan takaiskun, kun jo 52min
kohdalla omissa soi jälleen. Tällä kertaa maali tuli
hieman liian helpolla eli suoraan kulmapotkusta. 10min myöhemmin
syntyi ottelun lopullisesti ratkaissut maali, sekin siis FCE-päätyyn
(kaukolaukaus 20m:stä oikeaan alakulmaan). FCE sai vielä
hieman toivoa, kun vasta toista otteluaan pelannut Juho Runnari
iski uransa ensimmäisen maalin edustusjoukkueessa. Osuma syntyi,
kun Olli pujotteli popalaispuolustajia ja eteni aivan maalille asti.
Laukaus kohti etualakulmaa kimposi tolpasta maalin eteen ja Runnari
pääsi tuikkaamaan aivan maaliviivalta loppulukemat 3-5.
Enempää maaleja ei nähty vaikka kummallakin oli muutama
paikka (porilaiset osuivat kertaalleen ylärimaan ja FCE:ltä
jäi selvä rangaistuspotku saamatta kun Olli työnnettiin
selästä nurin boxissa). FCE-maalissa jälleen hyvin
pelannut Uusen ei joutunut montaakaan kertaa torjuntatöihin,
mutta pääsi loistamaan torjumalla muun muassa varmalta
maalilta näyttäneen läpiajon. Toisessa päädyssä
maalivahti ei päässyt aivan yhtä helpolla: kaukolaukauksia
tuli kiitettävä määrä (vaikka lähes
kaikki jäivät hieman liian löysiksi), muutama juoksupallo
johon mv ehti juuri ja juuri väliin sekä pari vaarallista
keskitystä maalille (jotka mv nyrkkeili hieman epävarmasti).
FCE:n olisi pitänyt vain käyttää em. tilanteet
hieman paremmin hyödykseen, jotta olisi voinut taistella ottelun
voitosta. Parhaat FCE-paikat tulivat rauhallisesti rakennetuista
hyökkäyksistä, eikä pitkät pystysyötöt
toimineet oikeastaan lainkaan. Muutaman kerran Jere pääsi
hyvään vauhtiin pitkistä syötöistä,
mutta liian usein syötöt viipyivät ja Jere ehti juosta
paitsioon.
Mikäli FCE pystyy pelaamaan kauden loput ottelut samalla tasolla
kuin edelliset neljä PoPaMuKaVa-ottelua, pitäisi loput
ottelut olla täysin voitettavissa. Maalipaikkoja tuli paljon
yhtä ottelua lukuun ottamatta ja viimeistelykin tuntui toisinaan
toimivan. Hieman kun laukausten laatu vielä paranee, niin lopuista
peleistä voisi jopa odottaa jonkinasteisia maalijuhlia... |
|