päivitetty: 06.08.05   © 2005 TP
ETUSIVU   UUTISET   JOUKKUE   PELIRAPORTIT   OTTELUOHJELMA   TILASTOT   MUUT 
Ti 02.08.-05  FC Eurajoki – PoPaMuKaVa  3 – 5 (2 - 3)

# 7 Paukamainen   1 - 1
Ollin loistava nosto puolustuksen taakse, Pake kiersi puolustajan ja laukoi puolivolleystä vasurillaan komeasti etukulmaan
# 6 Kolu   2 - 3
Uusenin tarkka avaus puoleenkenttään, Pake jatkoi jalallaan ja Jere läpi: katsoi rauhassa ja sijoitti keskelle maalia
#481 Runnari   3 - 5
Olli taituroi itsensä aina etutolpalle asti, mutta laukaus etutolppaan -> Juho ensimmäisenä palloon ja tuikkasi aivan maaliviivalta tyhjään

    6

13        
18                    7           14

11
16         8       40         15


1
avauskokoonpano:
45 Matti Uusen (mv)
16 Jussi Tuominen
  8 Toni Nummi
40 Tero Häyhtiö
15 Ikenna Anugwom
11 Jarno Levola
18 Turkka Mäkitalo
  7 Teemu Paukamainen
41 Simo Salmi
13 Olli Suominen
  6 Jere Kolu
vaihtopelaajat:
  3 Kai Rantanen
14 Tommi Kauramaa
81 Juha Nummi
481 Juho Runnari

valmentaja(t):
     Tero Häyhtiö
     Niko Parviainen
parhaat maalipaikat:
Jere:
  • Pake pääsi oikealta läpi, keskitys puolustajien taakse 16:n rajalle: Jeren volley ei osunut palloon
  • Olli:
  • Olli ja Pake pelasivat parikin seinää, jonka jälkeen Olli oli päästä läpi oikealta -> työnnettiin selästä nurin -> ei rangaistuspotkua!
  • pujotteli itsensä läpi asti, mutta nosto 16:n rajalta jäi matalaksi ja mv torjui
  • kiersi puolustajan ja laukoi 16:n rajalta kohti alakulmaa: mv torjui
  • kierteli pari puolustajaa ja eteni aina maalille asti: laukaus etutolppaan ja reboundista Runnari iski uransa avausmaalin
  • Pake:
  • Teron tarkka kulma oikealta pilkun yli: Pake meinasi kokeilla saksipotkua mutta vaihtoi viime hetkellä puskuksi -> pusku epäonnistui ja meni selvästi ohi
  • hyvän kuvion päätteeksi vas.jalan laukaus 18m:stä kohti etualakulmaa: mv torjui
  • rynni väkisin oikealta aina etutolpalle asti mutta viime hetkellä puolustaja tökkäsi pallon yli päädystä
  • Jere törmäsi maalivahdin kanssa ja pallo putosi 16:n rajalle (tyhjä maali), mutta tuomari vihelsi vapaapotkun vieraille
  • Teron hyvä kulma etutolpalle, Paken pusku pysähtyi maalivahtiin ja mv ehti pudottamansa palloon ensimmäisenä
  • Tuke:
  • karkasi väkisin vasemmalta läpi, mv tuli erinomaisesti vastaan ja peitti etualakulmaan suunnatun laukauksen
  • Paken matala keskitys oikealta, Tuken laukaus vastapalloon 16:n rajalta: puolustajan jalasta reilusti yli maalin
  • Ollin keskitys oikealta takanurkalle, Tuken pusku ei osunut kunnolla ja pallo jäi pelattavaksi jalkoihin
  • Simo:
  • paitsioansa petti ja Olli vapautti Simon oikealta läpi: laukaus hieman huonosta asennosta 14m:stä epäonnistui -> ohi etukulmasta
  • vahva nousu oikeaa laitaa pitkin aina laukaisupaikkaan asti, mutta puolustaja liukui viime hetkellä väliin -> kulmapotku
  • pääsi laukomaan 20m:stä oikealta: hieman yli maalin
  • Tero:
  • vapaapotku 25m:stä keskeltä: sisäkierteinen laukaus alle puoli metriä yli/ohi oikealta
  • vaihdot:
  • rajaton määrä vaihtoja...
  • erityistä:
  • ottelu tasaista mutta reilua vääntöä, vieraat veivät pisteet paremman viimeistelyn turvin
  • tuomari (Hätilä Vesa) hoiti hommansa erinomaisesti (vaikka kotijoukkueen mielestä vieraiden rp tuli aivan liian helposti ja kotijoukkueelta vietiin loppuhetkillä selvä rp)
  • poissa mm. Lehtinen, Niko, Aki, Aku, Hane
  • Paken uran 120.ottelu edustuksessa ja tuloksena yksi maali ja yksi syöttö
  • myös Olli oli hyvällä pelipäällä (0+2)
  • Juicen 15.ottelu FCE:ssä
  • Kaippen uran 40.ottelu FCE:ssä
  • Levolan uran 25.ottelu FCE:ssä
  • Kaippen ensimmäinen ottelu pitkähkön sairasloman jälkeen (pelasi 10-20 min)
  • myös jo toisessa ottelussaan uransa avausmaalin iskeneen Runnarin ensimmäinen ottelu loukkaantumisen jälkeen (solisluu murtui alkukesästä)
  • Kauden viimeinen ottelu PoPaMuKaVaa vastaan oli neljästä peräkkäisestä ottelusta selvästi tiukin. Tälläkin kertaa FCE pisti hyvin kampoihin, mutta porilaiset käyttivät maalipaikkansa jälleen tehokkaammin ja veivät täydet pisteet. FCE:n kohtaloksi koitui toisen erän kaksi ensimmäistä maalia, joiden turvin vieraat karkasivat kolmen maalin johtoon. Ottelun avausmaali syntyi vieraiden ensimmäisestä(?) kulmapotkusta: upea volley 16:n rajalta pamahti voimalla maalin kattoon eikä jättänyt Uusenille mitään mahdollisuuksia. FCE:n vastaus tuli heti aloituksesta. Olli antoi aloituksesta pitkän keskityksen puolustuslinjan taakse, Pake kiersi puolustajan ja laukoi 16:n rajalta vasurillaan komeasti etukulmaan. Puolen tunnin kohdalla porilaiset iskivät kaksi maalia kahteen minuuttiin (jälkimmäinen syntyi heppoisesti vihelletystä rangaistuspotkusta). 5min ennen erätaukoa FCE onnistui vielä kaventamaan, kun Uusenin pitkä avaus tavoitti keskiviivalta Paken, jonka ohjaus vapautti Jeren keskeltä läpi. Jere katsoi rauhassa ja sijoitti pallon varmasti keskelle maalia maalivahdin heittäytyessä maahan.

    Erätauon jälkeen FCE koki pahan takaiskun, kun jo 52min kohdalla omissa soi jälleen. Tällä kertaa maali tuli hieman liian helpolla eli suoraan kulmapotkusta. 10min myöhemmin syntyi ottelun lopullisesti ratkaissut maali, sekin siis FCE-päätyyn (kaukolaukaus 20m:stä oikeaan alakulmaan). FCE sai vielä hieman toivoa, kun vasta toista otteluaan pelannut Juho Runnari iski uransa ensimmäisen maalin edustusjoukkueessa. Osuma syntyi, kun Olli pujotteli popalaispuolustajia ja eteni aivan maalille asti. Laukaus kohti etualakulmaa kimposi tolpasta maalin eteen ja Runnari pääsi tuikkaamaan aivan maaliviivalta loppulukemat 3-5.

    Enempää maaleja ei nähty vaikka kummallakin oli muutama paikka (porilaiset osuivat kertaalleen ylärimaan ja FCE:ltä jäi selvä rangaistuspotku saamatta kun Olli työnnettiin selästä nurin boxissa). FCE-maalissa jälleen hyvin pelannut Uusen ei joutunut montaakaan kertaa torjuntatöihin, mutta pääsi loistamaan torjumalla muun muassa varmalta maalilta näyttäneen läpiajon. Toisessa päädyssä maalivahti ei päässyt aivan yhtä helpolla: kaukolaukauksia tuli kiitettävä määrä (vaikka lähes kaikki jäivät hieman liian löysiksi), muutama juoksupallo johon mv ehti juuri ja juuri väliin sekä pari vaarallista keskitystä maalille (jotka mv nyrkkeili hieman epävarmasti). FCE:n olisi pitänyt vain käyttää em. tilanteet hieman paremmin hyödykseen, jotta olisi voinut taistella ottelun voitosta. Parhaat FCE-paikat tulivat rauhallisesti rakennetuista hyökkäyksistä, eikä pitkät pystysyötöt toimineet oikeastaan lainkaan. Muutaman kerran Jere pääsi hyvään vauhtiin pitkistä syötöistä, mutta liian usein syötöt viipyivät ja Jere ehti juosta paitsioon.

    Mikäli FCE pystyy pelaamaan kauden loput ottelut samalla tasolla kuin edelliset neljä PoPaMuKaVa-ottelua, pitäisi loput ottelut olla täysin voitettavissa. Maalipaikkoja tuli paljon yhtä ottelua lukuun ottamatta ja viimeistelykin tuntui toisinaan toimivan. Hieman kun laukausten laatu vielä paranee, niin lopuista peleistä voisi jopa odottaa jonkinasteisia maalijuhlia...