päivitetty: 10.08.05   © 2005 TP
ETUSIVU   UUTISET   JOUKKUE   PELIRAPORTIT   OTTELUOHJELMA   TILASTOT   MUUT 
La 06.08.-05  FC Eurajoki – MuSa3  3 – 6 (2 - 2)

#14 Kauramaa   1 - 0
Tommi sai syötön Tukelta rangaistusalueen vas.kulmaan, otti tyhjät pois ja laukoi upeasti sisäkierteisen roikun tolpan kautta aivan oikeaan yläkulmaan
# 6 Kolu   2 - 1
Jere sai pallon 16:n rajan kulmaan, tarkka sisäkierteinen laukaus aivan vasempaan yläkulmaan
# 7 Paukamainen   3 - 2
Tuke sai pallon vas.laidan päädyssä, eteni maalille ja laukoi etutolppaan -> Pake ensimmäisenä paluupalloon ja laukoi vasurillaan tyhjään

   15

14        
18                    7           41

17
16         8       40         21


1
avauskokoonpano:
  1 Matti Uusen (mv)
16 Jussi Tuominen
  8 Toni Nummi
40 Tero Häyhtiö
21 Aki Parviainen
17 Niko Parviainen
18 Turkka Mäkitalo
  7 Teemu Paukamainen
41 Simo Salmi
14 Tommi Kauramaa
15 Ikenna Anugwom
vaihtopelaajat:
  3 Kai Rantanen
  6 Jere Kolu
81 Juha Nummi

valmentaja:
     Tero Häyhtiö
parhaat maalipaikat:
Jere:
  • pääsi läpi keskeltä, mutta laittoi liian pitkän itselleen eteen ja mv ehti väliin
  • Pake ja Jere kahdestaan mv:ia vastaan, Paken syöttö jäi hieman taakse -> Jeren Del Piero -tyylinen kantapääkikka -> tolppaan ja tuomari vihelsi paitsioksi!
  • Simon hyvä kantapääjättö 16:n alueella, Jeren kova, matala laukaus vastapalloon -> ohi vasemmalta
  • Teron/Tuken kulma vasemmalta: takanurkalle aavistuksen liian korkea keskitys eikä Jere saanut kunnon osumaa palloon
  • pari kertaa olisi päässyt yksin läpi, mutta läpisyötöt karkasivat aavistuksen liian pitkiksi ja mv ehti juuri ja juuri palloon ennen Jereä
  • Niko:
  • eteni lähes puolestakentästä asti läpi oikealta: komea laukaus pilkun vierestä etutolppaan/ristikkoon
  • otti tyhjät pois 16:n takaa ja yritti nostaa vastassa olleen mv:n yli -> jäi liian matalaksi ja suoraan mv:n syliin
  • Kauramaa:
  • Juhan hyvä laukaus, jonka mv torjui päätyviivalle -> Tommi haki pallon ja laukoi pienestä kulmasta: etutolppaan!
  • keskitys tyhjän maalin eteen takatolpalle oli aavistuksen liian korkea, eikä Tommi saanut kunnon puskua aikaan
  • ainakin kaksi kertaa Pake ja Lommo pääsivät karkuun puolustukselta, mutta Paken syötöt tyhjän maalin eteen karkasivat liian pitkiksi eikä Tommi ylettynyt/ehtinyt palloon
  • Pake:
  • pääsi Jeren kanssa kahdestaan mv:ia vastaan: yritti nostaa 16:n rajalta yli mv:n -> nosto epäonnistui karkeasti ja suoraan mv:n syliin!
  • sai ainakin 5-6 erinomaista syöttöä (pääosin Ikelta ja Nikolta) puolustuksen taakse, mutta jostain käsittämättömästä syystä syötti joka kerta 16:n rajan jälkeen eikä laukonut itse! (ja vain yksi(!) syötöistä tavoitti oman pelaajan -> Jere ohjasi tolppaan, muut syötöt karkasivat liian pitkiksi)
  • Iken erinomainen syöttö takaviistoon 16:n alueen kulmasta: kova, ulkokierteinen laukaus vastapalloon -> päin puolustajaa
  • Lommon hyvä siirto vierelle, tyhjät pois ja kova, ulkokierteinen laukaus 20m:stä -> mv:n syliin
  • Jeren hyvä nousu oikealta, syöttö takaviistoon pilkun viereen: Paken laukaus vastapalloon epäonnistui -> ohi etukulmasta
  • pääsi oikealta etenemään boxiin, vasemman jalan laukaus hyvästä paikasta suoraan päin puolustajaa
  • kolme kertaa laukaus hyvistä paikoista 16-25m:stä epäonnistui ja meni ohi etukulmasta
  • Jere sai oik.laitaan pallon, jätti taakse Simolle, jonka matala keskitys tyhjän maalin eteen -> Pake ei aivan ehtinyt palloon
  • Tuke:
  • pääsi vas.laidasta nousemaan aina maalille asti, mutta hyvä, matala laukaus pysähtyi etutolppaan -> Pake pisti reboundin maaliin
  • mv vastassa maaliltaan, Tuken pusku jäi vajaaksi ja puolustus sai purettua
  • Juice:
  • parikin kertaa pääsi laukomaan 25m:stä vasemmalta, mutta kumpikin ohi ja yli etukulmasta
  • Kaippe:
  • kaukolaukaus 25m:stä oikealta -> ohi ja yli vasemmalta
  • Ike:
  • kokeili parikin kertaa 20m:stä, mutta laukaukset jäivät löysiksi ja mv torjui helposti
  • Juha:
  • pääsi laukomaan 16:n takaa oikealta: sisäkierteinen laukaus kohti vas.yläkulmaa -> mv sai kätensä väliin ja torjui päätyviivalle (josta Tommi laukoi tolppaan)
  • laukaus vastapalloon 20m:stä -> epäonnistui ja meni selvästi ohi oikealta
  • vaihdot:
  • rajaton määrä vaihtoja...
  • erityistä:
  • ottelu tasaista mutta reilua vääntöä, vieraat veivät pisteet paremman viimeistelyn turvin
  • tuomari (M.Nieminen) tuomitsi ottelun hyvin
  • ei varoituksia kenellekään
  • poissa mm. Lehtinen, Hane, Olli, Levola, Runnari
  • Tommi iski uransa 80.ottelussaan ensimmäisen maalinsa (upea nosto takayläkulmaan tolpan kautta) ja oli lähellä iskeä toisenkin (laukaus pysähtyi tolppaan!)
  • Jere iski kolmannessa ottelussaan kenttäpelaajana jo viidennen maalinsa (osunut kaikissa otteluissa vähintään kerran)
  • Pake puolestaan rikkoi jo kolmannen kerran peräkkäin 10 maalin rajan yhden kauden aikana
  • Tonton uran 50.ottelu FCE-edustuksessa
  • Häyhtiön 35.ottelu FCE:ssä
  • FCE osui neljä tai viisi kertaa tolppaan ja hukkasi erinomaisia maalipaikkoja luvattoman paljon!
  • tosin myös toisessa päädyssä oli liian monta hyvää maalipaikkaa, joista selvittiin Uusenin upeiden torjuntojen ja puolustuksen uhrautuvien otteiden ansoista (esim. Tonto liukui laukauksen eteen ja pelasti varman maalin)
  • 80min kohdalla näytti vielä hyvältä, mutta 82.minuutilla tuomitusta rangaistuspotkusta syntyi ottelun voittomaali ja FCE:n hakiessa tasoitusta vieraat iskivät vielä kahdesti
  • rp-maalin lisäksi vieraiden kaikki maalit syntyivät joko kulmapotkuista tai läpiajoista
  • FCE saa syyttää tappiostaan huonoa viimeistelyä ja nukahtelua omassa päädyssä (erityisesti kulmapotkuissa)
  • FCE lähti päivän otteluun luottavaisin mielin, olihan takana neljä melko tasaväkistä kamppailua PoPaMuKaVaa vastaan eikä vieraillakaan ollut kuin yksi vaihtomies mukana. Ottelun alku sujuikin suunnitelmien mukaan ja jo kuuden minuutin pelin jälkeen FCE siirtyi ensimmäisen kerran johtoon. Uransa 80.otteluaan pelannut Tommi "Lommo" Kauramaa oli jo kauan ennen ottelua uhonnut tekevänsä avausmaalinsa ko. juhlaottelussa eikä pettänyt uskollisia fanejaan. Tommi sai pallon vas.laidassa 16:n kulmaan, otti muutaman askeleen ja laukoi upeasti sisäkierteisen laukauksen tolpan kautta aivan oikeaan yläkulmaan. Uransa avausmaalin voi siis rumemmallakin tapaa tehdä. Vieraiden tasoitus syntyi 14min kohdalla nopeasta vastahyökkäyksestä. 30min kohdalla FCE siirtyi uudelleen johtoon. Tällä kertaa asialla oli vasta kolmatta otteluaan kenttäpelaajana pelannut Jere, jonka jo kauden viides osuma oli lähes yhtä upea kuin Lommon avausosuma: Jere sai pallon n.20m:iin ja laukoi vastustamattoman, sisäkierteisen laukauksen aivan maalin etuyläkulmaan. Vieraat onnistuivat kuitenkin kuittaamaan maalin heti seuraavasta hyökkäyksestä 2min myöhemmin. Maalipotkusta alkanut tilanne päättyi läpiajoon vasemmalta ja lopulta maaliin. Erän viimeisellä minuutilla Tommi oli iskeä jo uransa toisenkin maalin, kun maalivahdin onnistui torjua vaivoin Juha Nummen hyvän laukauksen päätyviivalle. Tommi ehti ensimmäisenä pallolle ja onnistui pienestä kulmasta laukomaan pallon keskelle etutolppaa!

    Erätauon jälkeen FCE:n hyökkäyspeli parani entisestään ja maalipaikkoja syntyi jatkuvalla syötöllä. 53 minuutin kohdalla Tuke sai pallon vas.laitaan, nousi päätyä pitkin maalille ja laukoi kohti etualakulmaa. Pallo kimposi tolpasta maalin eteen ja ensimmäisenä tilanteeseen tullut Pake pääsi helposti ohjaamaan pallon vasurillaan 3m:stä tyhjään. Kuitenkin jälleen kerran, FCE päästi vieraat tasoittamaan aivan liian pian ja aivan liian helposti. Vain 7min myöhemmin vieraat tasoittivat kulmapotkusta. Uusen torjui ensimmäisen yrityksen refleksitorjunnallaan, mutta reboundille ei voinut enää mitään. Maalin jälkeen kumpikin joukkue tuhlaili maalipaikkoja melkoisen määrän, kuitenkin FCE:n haaskatessa selvästi enemmän maukkaita paikkoja. Kun peliä oli jäljellä enää 10min ja FCE haki kovasti voitto-osumaa, tuli ottelun ratkaissut tilanne FCE-päädyssä. Pallo osui kulmapotkusta Iken käteen ja tuomari vihelsi rangaistuspotkun, josta syntyi ottelun voittomaali. Vain 3min myöhemmin vieraat onnistuivat vielä kertaalleen kulmapotkusta. FCE:n hakiessa vielä kavennusta, onnistuivat vieraat viimeisellä minuutilla vielä läpiajosta tekemään loppulukemiksi 3-6.

    FCE pelasi muuten ihan mukiinmenevän ottelun, mutta kummassakin päädyssä oli aivan liikaa ongelmia. Omassa päädyssä etenkin kulmapotkut ja hyökkääjien nopeat kuljetukset aiheuttivat liikaa vaikeuksia ja rangaistuspotkumaalia lukuun ottamatta, kaikki maalit syntyivät em. tilanteista. Lähes jokaiseen kulmapotkuun ehti ensimmäisenä vieraiden pelaaja jatkamaan palloa ja parin maalin lisäksi oli muutama "läheltä piti" -tilanne, jotka olisivat voineet nekin päättyä maaliin. Hyökkäyspäädyssä myös riitti vipinää. FCE rakensi maalipaikkoja todennäköisesti ennätysmäärän, mutta neljää tai viittä tolppalaukausta lähemmäs ei kolmen maalin lisäksi päästy. Lommo osui avauserässä kertaalleen tolppaan, Niko, Jere ja Tuke puolestaan toisessa. Lisäksi Jere epäonnistui selkeässä läpiajotilanteessa kun pallo karkasi liian kauas ja maalivahti ehti väliin. Myös Pake onnistui ryssimään monta läpiajotilannetta surkeilla syötöillään (yritti pelata Jerelle ja Lommolle tyhjää maalia huonoin menestyksin) ja yhdellä käsittämättömällä laukauksellaan (Jeren kanssa nokikkain mv:n kanssa ja itsekäs nosto 16:n takaa epäonnistui täysin). Myös muilla pelaajilla riitti erinomaisia maalipaikkoja, mutta tällä kertaa ei ollut edes tuuria mukana yrityksissä, vaan pelaaja toisensa jälkeen joutui pettymään maalien jäädessä vain roikkumaan ilmassa.

    FCE olisi maalipaikkojen puitteissa ratkaista ottelun jo ensimmäisessä erässä, mutta huolimattomat laukaukset ja virheet omassa päädyssä pitivät pelin tasaisena erätauolle saakka. Erätauon jälkeen puolestaan FCE:n lukemattomat maalipaikkojen haaskaukset siirsivät ottelun ratkaisua aina vain myöhempään ja kun kotijoukkueelle ei maalinteko maistunut - ei sitten kirveelläkään - kävivät vieraat iskemässä kahdeksassa minuutissa kolme maalia ja hoitivat pisteet kotiin. Kummankin joukkueen maalivahti esiintyi ottelussa edukseen, osin hyökkääjien huonojen viimeistely-yritysten, mutta myös osin omaa hyvyyttään. Etenkin Uusen joutui tekemään ottelun loppupuolella pari ilmiömäistä venytystä aivan parin minuutin sisään pitäen FCE:n pistejahdissa mukana. Harmi vain, että ottelun ratkaisu syntyi rangaistuspotkusta, jossa Masalla ei ollut mitään mahdollisuuksia hänen aavistaessaan väärään kulmaan. FCE pelasi joukkueena hyvin ja rakenteli harvinaisen paljon hyökkäyksiä myös lyhyillä syötöillä. Pelinrakentelu toimi yllättävänkin hyvin vaikka poissa olivat keskikentän maestrot Olli & Hane. Etenkin Ollia tuli ottelussa ikävä, sillä hitaat ja kankeat musalaispuolustajat olisivat olleet pelkkiä pujottelukeppejä nopealle Ollille, joka yksinkin olisi halutessaan voinut ratkaista ottelun jo avauserässä...