|
La 06.08.-05 FC
Eurajoki – MuSa3 3 – 6 (2 - 2)
|
| #14 Kauramaa 1
- 0 |
Tommi sai syötön
Tukelta rangaistusalueen vas.kulmaan, otti tyhjät pois ja
laukoi upeasti sisäkierteisen roikun tolpan kautta aivan
oikeaan yläkulmaan |
| # 6 Kolu 2
- 1 |
Jere sai pallon
16:n rajan kulmaan, tarkka sisäkierteinen laukaus aivan vasempaan
yläkulmaan |
| # 7 Paukamainen 3
- 2 |
Tuke sai pallon
vas.laidan päädyssä, eteni maalille ja laukoi etutolppaan
-> Pake ensimmäisenä paluupalloon ja laukoi vasurillaan
tyhjään |
|
15
14
18 7 41
17
16 8 40 21
1 |
avauskokoonpano:
1 Matti Uusen (mv)
16 Jussi Tuominen
8 Toni Nummi
40 Tero Häyhtiö
21 Aki Parviainen
17 Niko Parviainen
18 Turkka Mäkitalo
7 Teemu Paukamainen
41 Simo Salmi
14 Tommi Kauramaa
15 Ikenna Anugwom |
vaihtopelaajat:
3 Kai Rantanen
6 Jere Kolu
81 Juha Nummi
valmentaja:
Tero Häyhtiö
|
parhaat
maalipaikat:
Jere:
pääsi läpi keskeltä, mutta laittoi liian
pitkän itselleen eteen ja mv ehti väliin
Pake ja Jere kahdestaan mv:ia vastaan, Paken syöttö
jäi hieman taakse -> Jeren Del Piero -tyylinen kantapääkikka
-> tolppaan ja tuomari vihelsi paitsioksi!
Simon hyvä kantapääjättö 16:n alueella,
Jeren kova, matala laukaus vastapalloon -> ohi vasemmalta
Teron/Tuken kulma vasemmalta: takanurkalle aavistuksen liian
korkea keskitys eikä Jere saanut kunnon osumaa palloon
pari kertaa olisi päässyt yksin läpi, mutta läpisyötöt
karkasivat aavistuksen liian pitkiksi ja mv ehti juuri ja juuri
palloon ennen Jereä
Niko:
eteni lähes puolestakentästä asti läpi oikealta:
komea laukaus pilkun vierestä etutolppaan/ristikkoon
otti tyhjät pois 16:n takaa ja yritti nostaa vastassa olleen
mv:n yli -> jäi liian matalaksi ja suoraan mv:n syliin
Kauramaa:
Juhan hyvä laukaus, jonka mv torjui päätyviivalle
-> Tommi haki pallon ja laukoi pienestä kulmasta: etutolppaan!
keskitys tyhjän maalin eteen takatolpalle oli aavistuksen
liian korkea, eikä Tommi saanut kunnon puskua aikaan
ainakin kaksi kertaa Pake ja Lommo pääsivät karkuun
puolustukselta, mutta Paken syötöt tyhjän maalin
eteen karkasivat liian pitkiksi eikä Tommi ylettynyt/ehtinyt
palloon
Pake:
pääsi Jeren kanssa kahdestaan mv:ia vastaan: yritti
nostaa 16:n rajalta yli mv:n -> nosto epäonnistui karkeasti
ja suoraan mv:n syliin!
sai ainakin 5-6 erinomaista syöttöä (pääosin
Ikelta ja Nikolta) puolustuksen taakse, mutta jostain käsittämättömästä
syystä syötti joka kerta 16:n rajan jälkeen eikä
laukonut itse! (ja vain yksi(!) syötöistä
tavoitti oman pelaajan -> Jere ohjasi tolppaan, muut syötöt
karkasivat liian pitkiksi)
Iken erinomainen syöttö takaviistoon 16:n alueen kulmasta:
kova, ulkokierteinen laukaus vastapalloon -> päin puolustajaa
Lommon hyvä siirto vierelle, tyhjät pois ja kova,
ulkokierteinen laukaus 20m:stä -> mv:n syliin
Jeren hyvä nousu oikealta, syöttö takaviistoon
pilkun viereen: Paken laukaus vastapalloon epäonnistui ->
ohi etukulmasta
pääsi oikealta etenemään boxiin, vasemman
jalan laukaus hyvästä paikasta suoraan päin puolustajaa
kolme kertaa laukaus hyvistä paikoista 16-25m:stä
epäonnistui ja meni ohi etukulmasta
Jere sai oik.laitaan pallon, jätti taakse Simolle, jonka
matala keskitys tyhjän maalin eteen -> Pake ei aivan ehtinyt
palloon
Tuke:
pääsi vas.laidasta nousemaan aina maalille asti, mutta
hyvä, matala laukaus pysähtyi etutolppaan -> Pake
pisti reboundin maaliin
mv vastassa maaliltaan, Tuken pusku jäi vajaaksi ja puolustus
sai purettua
Juice:
parikin kertaa pääsi laukomaan 25m:stä vasemmalta,
mutta kumpikin ohi ja yli etukulmasta
Kaippe:
kaukolaukaus 25m:stä oikealta -> ohi ja yli vasemmalta
Ike:
kokeili parikin kertaa 20m:stä, mutta laukaukset jäivät
löysiksi ja mv torjui helposti
Juha:
pääsi laukomaan 16:n takaa oikealta: sisäkierteinen
laukaus kohti vas.yläkulmaa -> mv sai kätensä
väliin ja torjui päätyviivalle (josta
Tommi laukoi tolppaan)
laukaus vastapalloon 20m:stä -> epäonnistui ja
meni selvästi ohi oikealta
|
vaihdot:
rajaton määrä vaihtoja... |
erityistä:
ottelu tasaista mutta reilua vääntöä, vieraat
veivät pisteet paremman viimeistelyn turvin
tuomari (M.Nieminen) tuomitsi ottelun hyvin
ei varoituksia kenellekään
poissa mm. Lehtinen, Hane, Olli, Levola, Runnari
Tommi iski uransa 80.ottelussaan ensimmäisen maalinsa (upea
nosto takayläkulmaan tolpan kautta) ja oli lähellä
iskeä toisenkin (laukaus pysähtyi tolppaan!)
Jere iski kolmannessa ottelussaan kenttäpelaajana jo viidennen
maalinsa (osunut kaikissa otteluissa vähintään
kerran)
Pake puolestaan rikkoi jo kolmannen kerran peräkkäin
10 maalin rajan yhden kauden aikana
Tonton uran 50.ottelu FCE-edustuksessa
Häyhtiön 35.ottelu FCE:ssä
FCE osui neljä tai viisi kertaa tolppaan ja hukkasi erinomaisia
maalipaikkoja luvattoman paljon!
tosin myös toisessa päädyssä oli liian monta
hyvää maalipaikkaa, joista selvittiin Uusenin upeiden
torjuntojen ja puolustuksen uhrautuvien otteiden ansoista (esim.
Tonto liukui laukauksen eteen ja pelasti varman maalin)
80min kohdalla näytti vielä hyvältä, mutta
82.minuutilla tuomitusta rangaistuspotkusta syntyi ottelun voittomaali
ja FCE:n hakiessa tasoitusta vieraat iskivät vielä kahdesti
rp-maalin lisäksi vieraiden kaikki maalit syntyivät
joko kulmapotkuista tai läpiajoista
FCE saa syyttää tappiostaan huonoa viimeistelyä
ja nukahtelua omassa päädyssä (erityisesti kulmapotkuissa)
|
FCE lähti
päivän otteluun luottavaisin mielin, olihan takana neljä
melko tasaväkistä kamppailua PoPaMuKaVaa vastaan eikä
vieraillakaan ollut kuin yksi vaihtomies mukana. Ottelun alku sujuikin
suunnitelmien mukaan ja jo kuuden minuutin pelin jälkeen FCE
siirtyi ensimmäisen kerran johtoon. Uransa 80.otteluaan pelannut
Tommi "Lommo" Kauramaa oli jo kauan ennen ottelua uhonnut
tekevänsä avausmaalinsa ko. juhlaottelussa eikä pettänyt
uskollisia fanejaan. Tommi sai pallon vas.laidassa 16:n kulmaan,
otti muutaman askeleen ja laukoi upeasti sisäkierteisen laukauksen
tolpan kautta aivan oikeaan yläkulmaan. Uransa avausmaalin
voi siis rumemmallakin tapaa tehdä. Vieraiden tasoitus syntyi
14min kohdalla nopeasta vastahyökkäyksestä. 30min
kohdalla FCE siirtyi uudelleen johtoon. Tällä kertaa asialla
oli vasta kolmatta otteluaan kenttäpelaajana pelannut Jere,
jonka jo kauden viides osuma oli lähes yhtä upea kuin
Lommon avausosuma: Jere sai pallon n.20m:iin ja laukoi vastustamattoman,
sisäkierteisen laukauksen aivan maalin etuyläkulmaan.
Vieraat onnistuivat kuitenkin kuittaamaan maalin heti seuraavasta
hyökkäyksestä 2min myöhemmin. Maalipotkusta
alkanut tilanne päättyi läpiajoon vasemmalta ja lopulta
maaliin. Erän viimeisellä minuutilla Tommi oli iskeä
jo uransa toisenkin maalin, kun maalivahdin onnistui torjua vaivoin
Juha Nummen hyvän laukauksen päätyviivalle. Tommi
ehti ensimmäisenä pallolle ja onnistui pienestä kulmasta
laukomaan pallon keskelle etutolppaa!
Erätauon jälkeen FCE:n hyökkäyspeli parani entisestään
ja maalipaikkoja syntyi jatkuvalla syötöllä. 53 minuutin
kohdalla Tuke sai pallon vas.laitaan, nousi päätyä
pitkin maalille ja laukoi kohti etualakulmaa. Pallo kimposi tolpasta
maalin eteen ja ensimmäisenä tilanteeseen tullut Pake
pääsi helposti ohjaamaan pallon vasurillaan 3m:stä
tyhjään. Kuitenkin jälleen kerran, FCE päästi
vieraat tasoittamaan aivan liian pian ja aivan liian helposti. Vain
7min myöhemmin vieraat tasoittivat kulmapotkusta. Uusen torjui
ensimmäisen yrityksen refleksitorjunnallaan, mutta reboundille
ei voinut enää mitään. Maalin jälkeen kumpikin
joukkue tuhlaili maalipaikkoja melkoisen määrän,
kuitenkin FCE:n haaskatessa selvästi enemmän maukkaita
paikkoja. Kun peliä oli jäljellä enää 10min
ja FCE haki kovasti voitto-osumaa, tuli ottelun ratkaissut tilanne
FCE-päädyssä. Pallo osui kulmapotkusta Iken käteen
ja tuomari vihelsi rangaistuspotkun, josta syntyi ottelun voittomaali.
Vain 3min myöhemmin vieraat onnistuivat vielä kertaalleen
kulmapotkusta. FCE:n hakiessa vielä kavennusta, onnistuivat
vieraat viimeisellä minuutilla vielä läpiajosta tekemään
loppulukemiksi 3-6.
FCE pelasi muuten ihan mukiinmenevän ottelun, mutta kummassakin
päädyssä oli aivan liikaa ongelmia. Omassa päädyssä
etenkin kulmapotkut ja hyökkääjien nopeat kuljetukset
aiheuttivat liikaa vaikeuksia ja rangaistuspotkumaalia lukuun ottamatta,
kaikki maalit syntyivät em. tilanteista. Lähes jokaiseen
kulmapotkuun ehti ensimmäisenä vieraiden pelaaja jatkamaan
palloa ja parin maalin lisäksi oli muutama "läheltä
piti" -tilanne, jotka olisivat voineet nekin päättyä
maaliin. Hyökkäyspäädyssä myös riitti
vipinää. FCE rakensi maalipaikkoja todennäköisesti
ennätysmäärän, mutta neljää tai viittä
tolppalaukausta lähemmäs ei kolmen maalin lisäksi
päästy. Lommo osui avauserässä kertaalleen tolppaan,
Niko, Jere ja Tuke puolestaan toisessa. Lisäksi Jere epäonnistui
selkeässä läpiajotilanteessa kun pallo karkasi liian
kauas ja maalivahti ehti väliin. Myös Pake onnistui ryssimään
monta läpiajotilannetta surkeilla syötöillään
(yritti pelata Jerelle ja Lommolle tyhjää maalia huonoin
menestyksin) ja yhdellä käsittämättömällä
laukauksellaan (Jeren kanssa nokikkain mv:n kanssa ja itsekäs
nosto 16:n takaa epäonnistui täysin). Myös muilla
pelaajilla riitti erinomaisia maalipaikkoja, mutta tällä
kertaa ei ollut edes tuuria mukana yrityksissä, vaan pelaaja
toisensa jälkeen joutui pettymään maalien jäädessä
vain roikkumaan ilmassa.
FCE olisi maalipaikkojen puitteissa ratkaista ottelun jo ensimmäisessä
erässä, mutta huolimattomat laukaukset ja virheet omassa
päädyssä pitivät pelin tasaisena erätauolle
saakka. Erätauon jälkeen puolestaan FCE:n lukemattomat
maalipaikkojen haaskaukset siirsivät ottelun ratkaisua aina
vain myöhempään ja kun kotijoukkueelle ei maalinteko
maistunut - ei sitten kirveelläkään - kävivät
vieraat iskemässä kahdeksassa minuutissa kolme maalia
ja hoitivat pisteet kotiin. Kummankin joukkueen maalivahti esiintyi
ottelussa edukseen, osin hyökkääjien huonojen viimeistely-yritysten,
mutta myös osin omaa hyvyyttään. Etenkin Uusen joutui
tekemään ottelun loppupuolella pari ilmiömäistä
venytystä aivan parin minuutin sisään pitäen
FCE:n pistejahdissa mukana. Harmi vain, että ottelun ratkaisu
syntyi rangaistuspotkusta, jossa Masalla ei ollut mitään
mahdollisuuksia hänen aavistaessaan väärään
kulmaan. FCE pelasi joukkueena hyvin ja rakenteli harvinaisen paljon
hyökkäyksiä myös lyhyillä syötöillä.
Pelinrakentelu toimi yllättävänkin hyvin vaikka poissa
olivat keskikentän maestrot Olli & Hane. Etenkin Ollia
tuli ottelussa ikävä, sillä hitaat ja kankeat musalaispuolustajat
olisivat olleet pelkkiä pujottelukeppejä nopealle Ollille,
joka yksinkin olisi halutessaan voinut ratkaista ottelun jo avauserässä... |
|