|
Ke 10.08.-05 FCB
– FC Eurajoki 2 – 1 (1 - 0)
|
| #13 Suominen 2
- 1 |
Tuken nappisyöttö
vasemmalta boxiin, Olli keskeltä läpi ja sijoitti tarkasti
etualakulmaan |
|
15
14
18 7 48
4
81 8 21
40
1 |
avauskokoonpano:
1 Matti Uusen (mv)
40 Tero Häyhtiö
81 Juha Nummi
8 Toni Nummi
17 Niko Parviainen
4 Aku Tormonen
18 Turkka Mäkitalo
7 Teemu Paukamainen
48 Juho Runnari
14 Tommi Kauramaa
15 Ikenna Anugwom |
vaihtopelaajat:
11 Jarno Levola
13 Olli Suominen
16 Jussi Tuominen valmentaja:
Tero Häyhtiö |
parhaat
maalipaikat:
Tuke:
pujotteli vasemmalta laidasta aina läpiajoon asti, laukaus
pilkun kohdilta reilusti yli maalin (Ike odotteli takatolpalla
täysin vapaana)
pääsi vasemmasta laidasta yksin läpi: ???
Ike:
pääsi kummassakin erässä kertaalleen yksin
läpi oikealta: 1.kerralla laukaus 5m:stä suoraan päin
mv:ia, 2.kerralla laukaus 7m:stä yli maalin (kummassakin
tilanteessa olisi voinut syöttää tyhjän maalin
toiselle hyökkääjälle)
Pake:
Ollin vapauttava syöttö puolustuslinjan taakse leikanneen
Paken jalkaan: nopea käännös ja matala laukaus,
jonka mv torjui jalallaan kulmaksi
vapaapotku oikealta 20m:stä: kova, matala laukaus 20cm
ohi taka-alakulmasta (vain 2 pelaajan muuri)
Aku jatkoi keskityksen oik.laitaan puolustuslinjan taakse (paitsiossa
olleelle) Pakelle, jonka vas.jalan puolivolley 7m:stä puoli
metriä yli maalin
pääsi laukomaan volleystä vastapalloon kulman
jälkeen: puolustaja pääsi väliin
Niko:
tuli pomppupalloon erinomaisesti ja pääsi laukomaan
vasurillaan pilkun kohdalta ilmasta: 30cm ohi vas.yläkulmasta!
Olli:
vedettiin tylysti jalat alta boxissa -> ei rangaistuspotkua
epäsuora vapaapotku 7m:stä oikealta: Paken siirto,
Ollin kova laukaus päin ensimmäistä pakkia
Aku:
Ollin erinomainen syöttö puolustuksen taakse oikeaan
laitaan, Aku läpi: laukaus sivuverkkoon
kova vasemman jalan laukaus 20m:stä pysähtyi Paken
selkään
Tonto:
otti pallon alas ja laukaus volleystä 20m:stä: jäi
liian matalaksi ja mv torjui
laukaus vastapalloon 20m:stä oikealta: hieman yli etuyläkulmasta
Juha(?):
laukaus 18m:stä oikealta: hieman yli etukulmasta
|
vaihdot:
rajaton määrä vaihtoja... |
erityistä:
kauden viimeinen ottelu Kartanon kentällä kosteissa
olosuhteissa
tuomari (J.Rosenqvist) tuomitsi ottelun erinomaisesti (vaikka
FCE olisi kaivannut päivänselvästä tilanteesta
rangaistuspotkua)
Olli, Juice ja Levola tulivat 5min myöhässä eivät
siis olleet avauksessa
poissa mm. Lehtinen, Hane, Aki, Simo, Kaippe, Jere
ei varoituksia FCE:lle
FCE hallitsi 1.erää lähes täydellisesti,
muttei onnistunut erinomaisistakaan paikoista. Kotijoukkue puolestaan
taisi saada vain yhden laukauksen kohti maalia ja sekin upposi
alakulmaan
toisen erän FCE vain odotteli tasoitusmaalia ja ilman vaihtopelaajia
pelannut kotijoukkue pääsi paremmin peliin mukaan ja
onnistui maalinteossa ensin
vasta ottelun viimeisestä hyökkäyksestä
FCE rikkoi kuparisensa Ollin toimesta (8 ottelua, 8 maalia)
tod.näk. Akun viimeinen ottelu tällä kaudella
(polven kierukka vaatinee tähystystä)
|
Kauden viimeinen
ottelu - ah, niin ihanalla - Kartanon kentällä alkoi FCE:n
hallitessa kenttätapahtumia. Kumpikin joukkue aloitti ilman
vaihtopelaajia, mutta FCE sai 3 vaihtopelaajaa kun myöhässä
saapuneet Olli, Juice ja Levola saapuivat paikalle. Ottelun ensimmäinen
erä oli FCE:n hallintaa ja maalipaikkojakin syntyi jatkuvalla
syötöllä. Hyvistäkään paikoista (mm.
pari-kolme läpiajoa) ei vaan palloa saatu millään
maaliin asti. Kotijoukkue puolestaan iski ottelun avausmaalin ensimmäisestä
kunnon tilanteestaan erän loppuhetkillä. Uusen jäi
voimattomaksi 16:n rajalta vas.alakulmaan suunnatussa laukauksessa
ja tauolle lukemissa 1-0.
Toiseen erään FCE lähti hieman liian odottavaisella
kannalla, sillä aikaahan oli vielä 45min ja peli oli täysin
hallussa. Tämä kuitenkin kostautui, sillä pelin tempo
putosi ja kotijoukkue pääsi peliin paremmin mukaan. Erän
puolenvälin jälkeen syntyikin sitten ottelun voittomaali
ja sekin kuin vahingossa. Juice ei ollut hereillä Teron antamassa
syötössä ja vastustaja pääsi laukomaan
25m:stä pallon tyhjään FCE-maaliin Uuseninkin seikkaillessa
kaukana maaliltaan. Lukemattomien hukattujen maalipaikkojen jälkeen
FCE onnistui vihdoin viimeisestä hyökkäyksestä
kaventamaan loppulukemiksi 2-1, kun Tuke vapautti Ollin keskeltä
läpi eikä hän erehtynyt vaan sijoitti varmasti etualakulmaan.
Etenkin ensimmäisessä erässä FCE rakenteli hyökkäyksiä
eri tyylein eikä vain tyytynyt laittamaan juoksupalloja hyökkääjille
kuten aivan liian usein tällä kaudella. Harmi vain, että
viimeistely ontui hienojen syöttökuvioiden päätteeksi.
Pake, Tuke ja Ike onnistuivat kaikki tuhlaamaan tuhannen taalan
paikat läpiajoista, eikä muillakaan sen parempi tuuri
ollut. Olli pääsi pari kertaa laukomaan hyvästä
paikasta ilman tulosta, samoin Aku, Parre ja Tonto. Etenkin hukatut
läpiajot jäivät harmittamaan FCE-pelaajia, sillä
puolustajia ei ollut lähimaillakaan ja tilanteissa olisi voinut
vaikkapa syöttää vieruskaverille tyhjän maalin,
mutta lähes jokainen yritys oli varsin heikkotasoinen (kaikki
laukaukset päin maalivahtia tai yli/ohi maalin!). FCE-päädyssä
puolestaan avauserässä oli aika hiljaista. Uusen ei tainnut
joutua erässä kertaakaan kunnon torjuntatöihin, mutta
toisella puoliajalla kotijoukkue sai rakenneltua jonkin verran vaarallisiakin
maalipaikkoja.
Jäljellä on vielä yksi kotiottelu FCB:tä vastaan
ja voitot ovat sarjassa 2-1 FCB:n eduksi. Eli viimeiseen otteluun
FCE:n pitää parantaa viimeistelyä, jotta saataisiin
voitot tasoihin. |
|