|
Ma
15.08.-05 Nasta2 – FC Eurajoki 5
– 3 (2 - 2)
|
| # 7 Paukamainen 2
- 1 |
Olli löysi
oikealta päätyviivalta Paken vapaana etutolpalla ja
Pake pääsi ohjaamaan nappisyötön etukulmasta
sisään |
| #114 H.Tuominen 2
- 2 |
Puolustajan purku
16:n rajalta Hanelle, joka eteni väkisin vetopaikkaan ja
laukoi 20m:stä vastustamattomasti yläkulmaan |
| #114 H.Tuominen 2
- 3 |
Olli vapautti Hanen
keskeltä läpi, mv taisi torjua puolittain mutta Hane
ehti ensimmäisenä irtopalloon ja pääsi sijoittamaan
tyhjään 11m:stä |
|
81
14
18 7 114
11
16 8 17
40
1 |
avauskokoonpano:
1 Juha Nummi (mv)
40 Tero Häyhtiö
16 Jussi Tuominen
8 Toni Nummi
17 Niko Parviainen
11 Jarno Levola
18 Turkka Mäkitalo
7 Teemu Paukamainen
114 Hannu Tuominen
13 Olli Suominen
81 Ikenna Anugwom |
vaihtopelaajat:
14 Tommi Kauramaa
21 Aki Parviainen
41 Simo Salmi
181 Juho Runnari valmentaja:
Tero Häyhtiö |
parhaat
maalipaikat:
Runnari:
Nikon erinomainen vapaapotku/keskitys oikealta takatolpalle:
Juhon syöksypusku vain puolisen metriä ohi maalin!
Tuke:
pääsi vasemmalta läpi, mv tuli hyvin vastaan
ja torjui Tuken vasemman jalan matalan laukauksen
Pake:
Nikon loistava keskitys oikealta pilkulle, Paken pusku epäonnistui
hieman ja meni yli
Iken vahva nousu oikealta, syöttö päädystä
keskelle, mv pudotti ja pallo Pakelle pilkun kohdalle: laukaus
vastapalloon kimposi puolustajan kädestä ohi maalin
Juicen keskitys vasemmalta, Pake ryntäsi mv:n kanssa palloon
-> mv pudotti pallon, mutta Pake eikä Tuke päässyt
laukomaan vaan mv sai lopulta pallon takaisin
matala laukaus 25m:stä: mv torjui helposti
Hane:
laukaus 16:n takaa jäi löysäksi: mv torjui helposti
Olli:
laukaus 16:n rajalta epäonnistui: ohi oikealta
hyvä nousu oikealta, kaadettiin takaapäin (ei rankkaria!),
piti palloa vielä hetken ja löysi etunurkalta Paken
joka laukoi 2-1 -kavennuksen
Ike läpi vasemmalta, keskitys pilkulle: Olli yritti volleytä
vaikeasta asennosta muttei osunut palloon
Lommo:
pääsi vasemmalta läpi, mutta tilanne vihellettiin
paitsioksi (mitä tilanne ei oikeasti ollut)
Tonto: x
Juha(?): x
|
vaihdot:
rajaton määrä vaihtoja... |
erityistä:
kauden viimeinen ottelu Nakkilassa
tuomari (H.Sikoniemi) tuomitsi ottelun tuttuun tyyliinsä
eli lähes jokaisesta kontaktitilanteesta vapaapotku kotijoukkueelle,
2 aivan käsittämätöntä varoitusta FCE:lle,
lahjarankkari kotijoukkueelle (vastaavasti toisessa päädyssä
jäi ainakin yksi rp-tilanne viheltämättä),
paitsiovihellykset aivan päin h****ttiä jne...
poissa mm. Lehtinen, Kaippe, Jere
varoitukset Hanelle (siirsi palloa 1m vihellyksen jälkeen)
ja Ikelle (syötti kaksi kertaa peräkkäin alaspäin
keskialoituksesta ja siitä syystä varoitus!!!)
Uusen ei päässyt paikalle, joten maalissa tuurasi
Juha Nummi (pelasi hyvin eikä voinut maaleille mitään)
FCE pelasi jälleen vakuuttavasti ensimmäisen erän,
mutta jostain syystä toinen erä meni selvästi heikommin
tosin heti ottelun alussa kotijoukkue iski kahdesta ensimmäisestä
paikastaan 2-0 -lukemat taululle
vasta erän puolessa välissä FCE onnistui kavennuksessa
ja erän lopulla tasoituksessa
Pake rikkoi yhden kauden maaliennätyksen (vanha ennätys
10, tällä hetkellä maaleja kasassa 11)
Olli antoi kaksi maalisyöttöä ja nousi syöttöpörssissä
kolmoseksi
Iken 40.ottelu FCE:ssä
Akin 10.ottelu edustuksessa
jo 8.peräkkäinen tappio
|
FCE pääsi
päivän otteluun lähes parhaalla mahdollisella kokoonpanolla
lukuun ottamatta maalivahti Uusenia. Tämä näkyikin
selvästi pirteämpänä pelinä etenkin ensimmäisellä
puoliajalla. Heti alusta asti FCE otti kenttätapahtumat haltuunsa
ja sai ensimmäisen kunnollisen maalipaikkansa jo heti ensimmäisistä
hyökkäyksistä. Pelinrakentelu ja hyökkäys
toimi kohtuullisen hyvin, mutta erän alussa sattui kaksi kohtalokasta
virhettä omassa päädyssä. Kumpikin tilanne lähti
kotijoukkueen keskialueen vapaapotkusta: keskitys boxiin ja nakkilalainen
ensimmäisenä palloon ja pallon maaliin. Maalipaikat olivat
tässä vaiheessa varmaankin 2 - 5 vieraille, mutta kotijoukkue
käytti paikkansa erittäin tehokkaasti. Vasta erän
loppupuolella FCE pääsi takaisin peliin mukaan, kun Olli
taituroi pallon kanssa boxissa. Hänet kaadettiin tilanteessa
kertaalleen (ei rangaistuspotkua!), mutta onnistui pitämään
pallon itsellään ja lopulta syötettyä etutolpalle
täysin vapaaksi jätetylle Pakelle, joka laukoi 2m:stä
varmasti etukulmaan. Erän loppuhetkillä FCE onnistui vihdoin
tasoituksessa, kun puolustus purki huolimattomasti Teron antaman
vapaapotkun suoraan Hanelle, joka eteni 10m ja laukoi 16:n takaa
vastustamattomasti ylänurkkaan.
Toinen erä alkoi kotijoukkueen täydellisellä hallinnalla
ja johtomaali suorastaan roikkui ilmassa. FCE:n puolustus kuitenkin
kesti ainakin 5min kestäneen vahvan alkurynnistyksen. Hyökkäyspäädyssä
Hane onnistui jo toistamiseen maalinteossa, kun Olli vapautti Hanen
keskeltä läpi. Maalivahti onnistui torjumaan ensimmäisen
yrityksen, mutta Hane ehti ensimmäisenä irtopalloon ja
kävi tuikkaamassa pallon tyhjään maaliin pilkun kohdilta.
Maalin jälkeen tuomari Sikoniemi päätti lahjoittaa
jälleen kerran rangaistuspotkun kotijoukkueelle, kun Levola
riisti pallon täysin puhtaasti läpi päässeeltä
hyökkääjältä (kylki kylkeä vasten
pallo pois, pienempi pelaaja kaatui näyttävästi ja
pilli soi). 3-3 -tasoitusosuma meni harmittavasti Juhan alta maaliin.
Tasoituksen jälkeen kumpikin joukkue sai lähes vuorotellen
maalipaikkoja, mutta kotijoukkue onnistui ensin. Pallo ensin ylärimaan
ja reboundista palloon ehti ensimmäisenä kotijoukkueen
pelaaja, joka osui harmittavasti Juhan käsien kautta etualakulmaan.
FCE haki vielä lopussa tasoitusta, mutta palloa ei taaskaan
saatu edes läpiajosta sisään ja Nasta2 puolestaan
onnistui vielä kertaalleen maalinteossa.
FCE olisi voinut jälleen kerran ratkaista ottelun edukseen
jo ensimmäisessä erässä, mutta kaksi harmittavaa
osumaa heti ottelun alussa omaan päähän ja hukatut
maalipaikat tiesivät sitä, että erätauolle mentiin
tasalukemissa. Tosin pelkästään nousu kahden maalin
takaa tasoihin 1.erän aikana oli jo hyvä saavutus. Viime
pelien tapaan, vahvan ensimmäisen erän jälkeen pelin
taso laski selvästi ja vastustaja sai pelistä kiinni FCE:tä
paremmin. Vaikka FCE:llä olikin ihan kiitettävä määrä
maalipaikkoja, oli viime otteluissa varmaankin niitä tuplasti
enemmän. Tällä kertaa myös omassa päädyssä
oli huomattavasti enemmän maalipaikkoja ja osuipa pallo kahteenkin
otteeseen FCE-maalin ylärimaan. Hyvän avauserän jälkeen
koko joukkueen taso laski selvästi, eikä oikeastaan kukaan
FCE-pelaajista esiintynyt edukseen vaikka vaihtomiehiäkin oli
reilusti. Etenkin ottelun viimeiset 10min oli FCE:ltä heikkotasoista
(aivan kuten muissakin parissa viimeisessä ottelussa) ja näytti
kuin asenne ja kunto olisivat kumpikin loppuneet täysin. Erinomaisen
alkukauden jälkeen, FCE:n tappioputki ehti venähtää
jo peräti kahdeksan ottelun mittaiseksi. Otteluita on vielä
kolme jäljellä ja vain voitto jokaisesta voisi jättää
hieman paremman maun kaudesta. |
|