päivitetty: 19.08.05   © 2005 TP
ETUSIVU   UUTISET   JOUKKUE   PELIRAPORTIT   OTTELUOHJELMA   TILASTOT   MUUT 
Ma 15.08.-05  Nasta2 – FC Eurajoki  5 – 3 (2 - 2)

# 7 Paukamainen   2 - 1
Olli löysi oikealta päätyviivalta Paken vapaana etutolpalla ja Pake pääsi ohjaamaan nappisyötön etukulmasta sisään
#114 H.Tuominen   2 - 2
Puolustajan purku 16:n rajalta Hanelle, joka eteni väkisin vetopaikkaan ja laukoi 20m:stä vastustamattomasti yläkulmaan
#114 H.Tuominen   2 - 3
Olli vapautti Hanen keskeltä läpi, mv taisi torjua puolittain mutta Hane ehti ensimmäisenä irtopalloon ja pääsi sijoittamaan tyhjään 11m:stä

   81

14        
18                    7          114
11

16            8            17
40

1
avauskokoonpano:
  1 Juha Nummi (mv)
40 Tero Häyhtiö
16 Jussi Tuominen
  8 Toni Nummi
17 Niko Parviainen
11 Jarno Levola
18 Turkka Mäkitalo
  7 Teemu Paukamainen
114 Hannu Tuominen
13 Olli Suominen
81 Ikenna Anugwom
vaihtopelaajat:
14 Tommi Kauramaa
21 Aki Parviainen
41 Simo Salmi
181 Juho Runnari

valmentaja:
     Tero Häyhtiö
parhaat maalipaikat:
Runnari:
  • Nikon erinomainen vapaapotku/keskitys oikealta takatolpalle: Juhon syöksypusku vain puolisen metriä ohi maalin!
  • Tuke:
  • pääsi vasemmalta läpi, mv tuli hyvin vastaan ja torjui Tuken vasemman jalan matalan laukauksen
  • Pake:
  • Nikon loistava keskitys oikealta pilkulle, Paken pusku epäonnistui hieman ja meni yli
  • Iken vahva nousu oikealta, syöttö päädystä keskelle, mv pudotti ja pallo Pakelle pilkun kohdalle: laukaus vastapalloon kimposi puolustajan kädestä ohi maalin
  • Juicen keskitys vasemmalta, Pake ryntäsi mv:n kanssa palloon -> mv pudotti pallon, mutta Pake eikä Tuke päässyt laukomaan vaan mv sai lopulta pallon takaisin
  • matala laukaus 25m:stä: mv torjui helposti
  • Hane:
  • laukaus 16:n takaa jäi löysäksi: mv torjui helposti
  • Olli:
  • laukaus 16:n rajalta epäonnistui: ohi oikealta
  • hyvä nousu oikealta, kaadettiin takaapäin (ei rankkaria!), piti palloa vielä hetken ja löysi etunurkalta Paken joka laukoi 2-1 -kavennuksen
  • Ike läpi vasemmalta, keskitys pilkulle: Olli yritti volleytä vaikeasta asennosta muttei osunut palloon
  • Lommo:
  • pääsi vasemmalta läpi, mutta tilanne vihellettiin paitsioksi (mitä tilanne ei oikeasti ollut)
  • Tonto:
  • x
  • Juha(?):
  • x
  • vaihdot:
  • rajaton määrä vaihtoja...
  • erityistä:
  • kauden viimeinen ottelu Nakkilassa
  • tuomari (H.Sikoniemi) tuomitsi ottelun tuttuun tyyliinsä eli lähes jokaisesta kontaktitilanteesta vapaapotku kotijoukkueelle, 2 aivan käsittämätöntä varoitusta FCE:lle, lahjarankkari kotijoukkueelle (vastaavasti toisessa päädyssä jäi ainakin yksi rp-tilanne viheltämättä), paitsiovihellykset aivan päin h****ttiä jne...
  • poissa mm. Lehtinen, Kaippe, Jere
  • varoitukset Hanelle (siirsi palloa 1m vihellyksen jälkeen) ja Ikelle (syötti kaksi kertaa peräkkäin alaspäin keskialoituksesta ja siitä syystä varoitus!!!)
  • Uusen ei päässyt paikalle, joten maalissa tuurasi Juha Nummi (pelasi hyvin eikä voinut maaleille mitään)
  • FCE pelasi jälleen vakuuttavasti ensimmäisen erän, mutta jostain syystä toinen erä meni selvästi heikommin
  • tosin heti ottelun alussa kotijoukkue iski kahdesta ensimmäisestä paikastaan 2-0 -lukemat taululle
  • vasta erän puolessa välissä FCE onnistui kavennuksessa ja erän lopulla tasoituksessa
  • Pake rikkoi yhden kauden maaliennätyksen (vanha ennätys 10, tällä hetkellä maaleja kasassa 11)
  • Olli antoi kaksi maalisyöttöä ja nousi syöttöpörssissä kolmoseksi
  • Iken 40.ottelu FCE:ssä
  • Akin 10.ottelu edustuksessa
  • jo 8.peräkkäinen tappio
  • FCE pääsi päivän otteluun lähes parhaalla mahdollisella kokoonpanolla lukuun ottamatta maalivahti Uusenia. Tämä näkyikin selvästi pirteämpänä pelinä etenkin ensimmäisellä puoliajalla. Heti alusta asti FCE otti kenttätapahtumat haltuunsa ja sai ensimmäisen kunnollisen maalipaikkansa jo heti ensimmäisistä hyökkäyksistä. Pelinrakentelu ja hyökkäys toimi kohtuullisen hyvin, mutta erän alussa sattui kaksi kohtalokasta virhettä omassa päädyssä. Kumpikin tilanne lähti kotijoukkueen keskialueen vapaapotkusta: keskitys boxiin ja nakkilalainen ensimmäisenä palloon ja pallon maaliin. Maalipaikat olivat tässä vaiheessa varmaankin 2 - 5 vieraille, mutta kotijoukkue käytti paikkansa erittäin tehokkaasti. Vasta erän loppupuolella FCE pääsi takaisin peliin mukaan, kun Olli taituroi pallon kanssa boxissa. Hänet kaadettiin tilanteessa kertaalleen (ei rangaistuspotkua!), mutta onnistui pitämään pallon itsellään ja lopulta syötettyä etutolpalle täysin vapaaksi jätetylle Pakelle, joka laukoi 2m:stä varmasti etukulmaan. Erän loppuhetkillä FCE onnistui vihdoin tasoituksessa, kun puolustus purki huolimattomasti Teron antaman vapaapotkun suoraan Hanelle, joka eteni 10m ja laukoi 16:n takaa vastustamattomasti ylänurkkaan.

    Toinen erä alkoi kotijoukkueen täydellisellä hallinnalla ja johtomaali suorastaan roikkui ilmassa. FCE:n puolustus kuitenkin kesti ainakin 5min kestäneen vahvan alkurynnistyksen. Hyökkäyspäädyssä Hane onnistui jo toistamiseen maalinteossa, kun Olli vapautti Hanen keskeltä läpi. Maalivahti onnistui torjumaan ensimmäisen yrityksen, mutta Hane ehti ensimmäisenä irtopalloon ja kävi tuikkaamassa pallon tyhjään maaliin pilkun kohdilta. Maalin jälkeen tuomari Sikoniemi päätti lahjoittaa jälleen kerran rangaistuspotkun kotijoukkueelle, kun Levola riisti pallon täysin puhtaasti läpi päässeeltä hyökkääjältä (kylki kylkeä vasten pallo pois, pienempi pelaaja kaatui näyttävästi ja pilli soi). 3-3 -tasoitusosuma meni harmittavasti Juhan alta maaliin. Tasoituksen jälkeen kumpikin joukkue sai lähes vuorotellen maalipaikkoja, mutta kotijoukkue onnistui ensin. Pallo ensin ylärimaan ja reboundista palloon ehti ensimmäisenä kotijoukkueen pelaaja, joka osui harmittavasti Juhan käsien kautta etualakulmaan. FCE haki vielä lopussa tasoitusta, mutta palloa ei taaskaan saatu edes läpiajosta sisään ja Nasta2 puolestaan onnistui vielä kertaalleen maalinteossa.

    FCE olisi voinut jälleen kerran ratkaista ottelun edukseen jo ensimmäisessä erässä, mutta kaksi harmittavaa osumaa heti ottelun alussa omaan päähän ja hukatut maalipaikat tiesivät sitä, että erätauolle mentiin tasalukemissa. Tosin pelkästään nousu kahden maalin takaa tasoihin 1.erän aikana oli jo hyvä saavutus. Viime pelien tapaan, vahvan ensimmäisen erän jälkeen pelin taso laski selvästi ja vastustaja sai pelistä kiinni FCE:tä paremmin. Vaikka FCE:llä olikin ihan kiitettävä määrä maalipaikkoja, oli viime otteluissa varmaankin niitä tuplasti enemmän. Tällä kertaa myös omassa päädyssä oli huomattavasti enemmän maalipaikkoja ja osuipa pallo kahteenkin otteeseen FCE-maalin ylärimaan. Hyvän avauserän jälkeen koko joukkueen taso laski selvästi, eikä oikeastaan kukaan FCE-pelaajista esiintynyt edukseen vaikka vaihtomiehiäkin oli reilusti. Etenkin ottelun viimeiset 10min oli FCE:ltä heikkotasoista (aivan kuten muissakin parissa viimeisessä ottelussa) ja näytti kuin asenne ja kunto olisivat kumpikin loppuneet täysin. Erinomaisen alkukauden jälkeen, FCE:n tappioputki ehti venähtää jo peräti kahdeksan ottelun mittaiseksi. Otteluita on vielä kolme jäljellä ja vain voitto jokaisesta voisi jättää hieman paremman maun kaudesta.