|
Ma
29.08.-05 MuSa3 – FC Eurajoki 10
– 9 (2 - 7)
|
| # 7 Paukamainen 1
- 1 |
Tuke taisteli pallon
vasemmasta päädystä ja syötti etukulmalle,
Pake ohjasi vasurillaan tyhjään |
| #41 Salmi 2
- 2 |
Olli eteni keskeltä,
vapautti Simon oikealta läpi: matala, pomppiva laukaus etualakulmaan
mv:n alta |
| #14 Kauramaa 2
- 3 |
Simo oikealta läpi,
keskitys takatolpalle, Tuken poikittaissyöttö maalille,
Tommi ohjasi läheltä tyhjään |
| # 7 Paukamainen 2
- 4 |
Iken unelmasyöttö
keskialueen takaa pystyyn Pakelle, joka kiersi ensin puolustajan
ja pääsi läpi: kiersi mv:n ja sijoitti tyhjään |
| # 7 Paukamainen 2
- 5 |
Teron kulma vasemmalta,
Tonto antoi pienen syötön alaspäin 16:n rajalle:
Paken kova, ulkokierteinen laukaus tarkasti vas.alakulmaan |
| #40 Häyhtiö 2
- 6 |
Tuke pääsi
vasemmalta läpi ja tarjoili keskelle Terolle, joka sai laukoa
tyhjään |
| #41 Salmi 2
- 7 |
Tero vapautti Simon
oikealta läpi: tarkka, matala laukaus 16:n sisältä
aivan vasempaan alakulmaan |
| # 7 Paukamainen 4
- 8 |
Olli sai pallon
keskialueella ja tarjoili viereen Pakelle, joka otti tyhjät
pois ja laukoi 20m:stä sisäkierteisen laukauksen oik.tolpan
juureen |
| # 7 Paukamainen 5
- 9 |
Teron kulma oikealta:
puolustuksen purku Pakelle, jonka 1.laukaus pysähtyi mv:iin,
mutta reboundista pallo puolustajan kautta maaliin asti |
|
14
18 13 7 41
15
16 8 17
40
1 |
avauskokoonpano:
1 Juha Nummi (mv)
40 Tero Häyhtiö
16 Jussi Tuominen
8 Toni Nummi
17 Niko Parviainen
15 Ikenna Anugwom
18 Turkka Mäkitalo
13 Olli Suominen
7 Teemu Paukamainen
41 Simo Salmi
14 Tommi Kauramaa |
vaihtopelaajat:
3 Kai Rantanen
81 Eetu Elohaka
valmentaja:
Tero Häyhtiö |
parhaat
maalipaikat:
Lommo:
Tuken hyvä syöttö vas.laidalta aivan maalille,
Lommo laukoi matalan vedon mutta mv torjui aivan ilmiömäisesti!
Teron(?) vapaapotku oikealta: Tommi puski pilkun kohdilta, muttei
saanut kunnon osumaa palloon --> puolustajan pään
kautta ohi --> maalipotku
sai hyvän pystysyötön Ollilta(?) ja pääsi
läpi vasemmalta, yritti nostaa vastassa olleen mv:n yli,
mutta nosto 25m:stä epäonnistui ja meni metrin-pari
ohi oikealta
Tero:
nousi boxiin, kiersi mv:n oikealta, mutta laukaus kohti tyhjää
maalia puolisen metriä ohi takatolpasta!
hyvä nousu vasemmalta ja laukaus 20m:stä kohti alakulmaa
--> jäi hieman liian löysäksi ja mv torjui
Pake:
Simon jättö taaksepäin 16:n viivalle, matala
laukaus vastapalloon 1m ohi vas.alakulmasta
Teron kulma vasemmalta, Paken pusku maan kautta kohti etukulmaa:
mv torjui
Juhan pitkä avaus, Tommi jatkoi päällään
Paken läpi keskeltä: puolustaja pääsi väliin
eikä Paken kuroitus osunut kunnolla: mv poimi pallon helposti
Tuke:
hyvä pujottelu vasemmalta, mutta laukaus 16:n sisältä
yli maalin
pääsi parikin kertaa läpi vasemmalta, mutta joko
syötti keskelle tai laukaukset eivät menneet maalia
kohti
Olli:
pujotteli boxiin, mutta laukaus epäonnistui hieman ja meni
aavistuksen ohi & yli oikealta
Juice:
korkea nosto vastapallosta kohti takayläkulmaa --> mv
torjui
Simo:
pääsi oikeasta laidasta läpi, laukoi 16:n sisältä
ohi etukulmasta
Eetu:
Kaippen erinomainen vapaapotku omalta alueelta oik.laitaan ja
Eetu läpi: laukaus puolustajan jalan kautta kulmapotkuksi
|
vaihdot:
rajaton määrä vaihtoja... |
erityistä:
kauden viimeinen vierasottelu
tuomari (Ylikoski) vihelsi ottelun erinomaisesti (ehkä
kotijoukkueen rp tuomittiin hieman liian helposti, mutta muuten
virheetön peli)
poissa mm. Lehtinen, Jere, Hane, Levola, Uusen
Nikolle varoitus (jalkapohjat edellä tilanteeseen)
Pake rikkoi yhden ottelun maaliennätyksen (5 maalia)
Tuke teki saman tempun syötöissä (3 maalisyöttöä)
Simo teki uransa kaksi ensimmäistä maalia edustuksessa
n. puolet kotijoukkueen maaleista tuli kulmapotkuista tm erikoistilanteista!
kotijoukkue sai hyvän otteen pelistä toisen erän
alun muutaman nopean maalin jälkeen ja FCE lopetti pelaamisen
lähes täysin
jälleen heppoisesti vihelletty rangaistuspotku FCE-päädyssä
--> maali
ottelun voittomaali n.5min ennen loppua ja FCE:lle tarjottiin
vielä tasoitusmahdollisuutta 2min ennen loppua kun Juha &
Lommo vapauttivat Paken läpi --> ei maalia
|
FCE lähti
kauden viimeiseen vierasotteluun vain voitto mielessä. Ottelun
ensiminuutit lupasivat hyvää peliä, sillä paine
pysyi jatkuvasti kotijoukkueen päädyssä ja FCE sai
muutaman erinomaisen maalipaikankin. Avausmaali nähtiin kuitenkin
jälleen kerran FCE-päädyssä ja vieläpä
ensimmäisestä hyökkäyksestä (kuten viime
Nasta2-pelissäkin). Laukaus pomppasi onnekkaasti FCE-pelaajan
jalan kautta yli maalissa pelanneen Juha Nummen. Tasoitus tuli vain
hetki avausmaalin jälkeen, kun Tuke teki kovasti töitä
vasemmassa laidassa ja karvasi yksin pallon puolustajalta ja maalivahdilta
ja sai syötettyä etutolpalle, jossa Pakella oli helppo
työ ohjata pallo tyhjään maaliin. FCE:n iloa ei riittänyt
pitkään, sillä MuSa3 siirtyi uudelleen johtoon läpiajosta.
Tasoitus 2-2:een syntyi, kun Olli vapautti Simon oikeasta laidasta
täyteen vauhtiin: Simon laukaus 16:n rajan sisältä
upposi helponnäköisesti etualakulmaan. FCE siirtyi ensimmäisen
kerran johtoon näyttävän kuvion päätteeksi.
Simo pääsi näyttävällä kantapääkikalla
oikeasta laidasta läpi, keskitti takanurkalle, jossa Tuke otti
pallon haltuun ja pelasi poikittain maalin suulle ja Tommi laukoi
läheltä tyhjään lukemiksi 2-3.
Johtoon päästyään FCE otti pelin yhä selkeämmin
haltuunsa ja maalipaikkoja tuli jatkuvalla syötöllä.
Seuraavat kaksi maalia iski maalipörssin voittoa tavoitteleva
Pake. Ensimmäinen osuma syntyi Iken antamasta loistavasta pystyavauksesta:
Pake kiersi helposti alimman puolustajan ja pääsi läpi.
Kun syöttöpaikkaa ei löytynyt, "joutui"
Pake itse kiertämään maalivahdin ja sijoittamaan
pallon tyhjään. Hattutemppu syntyi puolestaan Teron antamasta
kulmapotkusta: Tonto antoi pienen siirron alaspäin ja Pake
laukoi 16:n rajalta vastapallosta ulkokierteisen laukauksen aivan
vasempaan alakulmaan. Hetkeä myöhemmin oli Teron vuoro
onnistua maalinteossa. Erinomaisen avauspuoliskon pelannut Tuke
pääsi vasemmalta vauhtiin ja pelasi pallon poikittain
maalille, jossa Terolla oli helppo työ laukoa pilkun kohdilta
pallo tyhjään maaliin. Vielä juuri ennen erätaukoa
ensimmäisen FCE-maalinsa iskenyt Simo onnistui jo toistamiseen
maalinteossa, kun sai mainion pystysyötön Terolta(?) oikeaan
laitaan ja laukoi hyvän nousun päätteeksi pallon
aivan taka-alakulmaan.
Erätauon jälkeen osat sitten vaihtuivatkin täysin.
Tuntui kuin FCE olisi lopettanut pelaamisen täysin ja kotijoukkue
pääsi takaisin peliin mukaan. Heti erän alkuun tehdyt
pari maalia nostivat musalaisten asennetta ja FCE:n oma peli oli
täysin sekaisin. FCE onnistui kuitenkin tärkeään
paikkaan, kun Olli sai keskialueella pallon ja syötti Pakelle
pystyyn. Pake odotteli syöttöpaikkaa, muttei sellaista
nähnyt ja päätti laukoa itse: sisäkierteinen
laukaus 18m:stä oikeaan alakulmaan ja FCE karkasi taas neljän
maalin johtoon. Kotijoukkueen onnistui tehdä seuraava maali
ennen kuin syntyi FCE:n viimeinen ja Paken illan viides maali. Teron
antama kulmapotku oikealta tuli puolustajan kautta pilkun viereen
Pakelle, jonka ensimmäinen laukaus pysähtyi maalivahdin
jalkoihin, mutta toisella yrittämällä laukaus meni
puolustajan jalan kautta maaliin asti. Peli oli tässä
vaiheessa 5-9 ja peliaikaa oli vielä runsaasti jäljellä.
Käytännössä "varma" voitto hupeni
FCE:n käsistä vain muutamissa minuuteissa, kun kotijoukkue
alkoi iskeä maaleja lähes joka hyökkäyksestä.
Ja kuinkas ollakaan, MuSa3 nousi tasoihin loppuhetkillä ja
vain 5min ennen loppuvihellystä onnistui vieläpä
menemään ohikin! N.2min ennen loppua FCE sai vielä
yhden tasoituspaikankin, mutta Pake ei onnistunut viime hetkien
läpiajosta ohittamaan maalivahtia kuudetta kertaa.
Tällä kertaa FCE:n peli ei kaatunut huonoon viimeistelyyn
vaan huonoon puolustustyöskentelyyn. 10 maalia omiin on aivan
käsittämättömän huono saavutus tämän
tason vastustajaa vastaan. Ja etenkin erikoistilannepelaaminen oli
FCE:ltä surkeaa. Puolet kotijoukkueen maaleista kun syntyi
kulmapotkuista tai laidalta annetuista vapaapotkuista! Lisäksi
muutama maali tuli läpiajoista, jotka olisi pitänyt saada
estettyä hieman paremmin. Vaikka FCE onnistuikin yhdeksän
kertaa maalinteossa, jäi muutama avopaikka hyödyntämättä.
Yksin kärjessä koko pelin pelannut Tommi sai heti ottelun
alussa erinomaisen maalipaikan, mutta kotijoukkueen maalivahti onnistui
ilmiömäisesti peittämään lähietäisyydeltä
tulleen ohjauksen. Lisäksi Tommi pääsi kertaalleen
läpi, mutta nosto 25m:stä epäonnistui ja meni hieman
ohi maalin. Myös Terolla oli epäonnea läpiajossaan,
sillä hänen onnistui kiertää jo maalivahtikin,
mutta laukaus hieman hankalasta asennosta meni harmittavasti ohi
tyhjän maalin. Myös Eetu, Tuke ja Pake pääsivät
kokeilemaan läpiajoista maalintekoa, mutta heikolla menestyksellä.
FCE-maalissa Juhalla oli erittäin vaikea ottelu, sillä
avauserässä ei torjuntoja tullut kuin ehkäpä
pari-kolme ja toisessa erässäkin useimmat maalit syntyivät
niin hyvistä paikoista, ettei edes huippumaalivahdilla olisi
ollut mahdollisuuksia. Ehkä pari maalia olisi ollut kiinni
otettavissa, mutta puolustus vuoti sen verran pahasti, että
maalivahtia on aivan turha kymmenestä takaiskusta syyttää.
Etenkin kun koko FCE:n peli hyytyi täysin jo ennen toisen puoliajan
puoltaväliä ja lähes jokainen pelaaja vain potki
palloa päättömästi kohti keskialuetta tai hyökkäyspäätyä.
Mikäli hermot olisivat vain pitäneet ja olisi jatkettu
1.erässä erinomaisesti toiminutta lyhytsyöttöpeliä,
ei kotijoukkueella olisi ollut mitään mahdollisuuksia
kuroa viiden maalin johtoasemaa kiinni. |
|