päivitetty: 01.09.05   © 2005 TP
ETUSIVU   UUTISET   JOUKKUE   PELIRAPORTIT   OTTELUOHJELMA   TILASTOT   MUUT 
Ma 29.08.-05  MuSa3 – FC Eurajoki  10 – 9 (2 - 7)

# 7 Paukamainen   1 - 1
Tuke taisteli pallon vasemmasta päädystä ja syötti etukulmalle, Pake ohjasi vasurillaan tyhjään
#41 Salmi   2 - 2
Olli eteni keskeltä, vapautti Simon oikealta läpi: matala, pomppiva laukaus etualakulmaan mv:n alta
#14 Kauramaa   2 - 3
Simo oikealta läpi, keskitys takatolpalle, Tuken poikittaissyöttö maalille, Tommi ohjasi läheltä tyhjään
# 7 Paukamainen   2 - 4
Iken unelmasyöttö keskialueen takaa pystyyn Pakelle, joka kiersi ensin puolustajan ja pääsi läpi: kiersi mv:n ja sijoitti tyhjään
# 7 Paukamainen   2 - 5
Teron kulma vasemmalta, Tonto antoi pienen syötön alaspäin 16:n rajalle: Paken kova, ulkokierteinen laukaus tarkasti vas.alakulmaan
#40 Häyhtiö   2 - 6
Tuke pääsi vasemmalta läpi ja tarjoili keskelle Terolle, joka sai laukoa tyhjään
#41 Salmi   2 - 7
Tero vapautti Simon oikealta läpi: tarkka, matala laukaus 16:n sisältä aivan vasempaan alakulmaan
# 7 Paukamainen   4 - 8
Olli sai pallon keskialueella ja tarjoili viereen Pakelle, joka otti tyhjät pois ja laukoi 20m:stä sisäkierteisen laukauksen oik.tolpan juureen
# 7 Paukamainen   5 - 9
Teron kulma oikealta: puolustuksen purku Pakelle, jonka 1.laukaus pysähtyi mv:iin, mutta reboundista pallo puolustajan kautta maaliin asti

14

        
18          13          7          41
15

16            8            17
40

1
avauskokoonpano:
  1 Juha Nummi (mv)
40 Tero Häyhtiö
16 Jussi Tuominen
  8 Toni Nummi
17 Niko Parviainen
15 Ikenna Anugwom
18 Turkka Mäkitalo
13 Olli Suominen
  7 Teemu Paukamainen
41 Simo Salmi
14 Tommi Kauramaa
vaihtopelaajat:
  3 Kai Rantanen
81 Eetu Elohaka

valmentaja:
     Tero Häyhtiö
parhaat maalipaikat:
Lommo:
  • Tuken hyvä syöttö vas.laidalta aivan maalille, Lommo laukoi matalan vedon mutta mv torjui aivan ilmiömäisesti!
  • Teron(?) vapaapotku oikealta: Tommi puski pilkun kohdilta, muttei saanut kunnon osumaa palloon --> puolustajan pään kautta ohi --> maalipotku
  • sai hyvän pystysyötön Ollilta(?) ja pääsi läpi vasemmalta, yritti nostaa vastassa olleen mv:n yli, mutta nosto 25m:stä epäonnistui ja meni metrin-pari ohi oikealta
  • Tero:
  • nousi boxiin, kiersi mv:n oikealta, mutta laukaus kohti tyhjää maalia puolisen metriä ohi takatolpasta!
  • hyvä nousu vasemmalta ja laukaus 20m:stä kohti alakulmaa --> jäi hieman liian löysäksi ja mv torjui
  • Pake:
  • Simon jättö taaksepäin 16:n viivalle, matala laukaus vastapalloon 1m ohi vas.alakulmasta
  • Teron kulma vasemmalta, Paken pusku maan kautta kohti etukulmaa: mv torjui
  • Juhan pitkä avaus, Tommi jatkoi päällään Paken läpi keskeltä: puolustaja pääsi väliin eikä Paken kuroitus osunut kunnolla: mv poimi pallon helposti
  • Tuke:
  • hyvä pujottelu vasemmalta, mutta laukaus 16:n sisältä yli maalin
  • pääsi parikin kertaa läpi vasemmalta, mutta joko syötti keskelle tai laukaukset eivät menneet maalia kohti
  • Olli:
  • pujotteli boxiin, mutta laukaus epäonnistui hieman ja meni aavistuksen ohi & yli oikealta
  • Juice:
  • korkea nosto vastapallosta kohti takayläkulmaa --> mv torjui
  • Simo:
  • pääsi oikeasta laidasta läpi, laukoi 16:n sisältä ohi etukulmasta
  • Eetu:
  • Kaippen erinomainen vapaapotku omalta alueelta oik.laitaan ja Eetu läpi: laukaus puolustajan jalan kautta kulmapotkuksi
  • vaihdot:
  • rajaton määrä vaihtoja...
  • erityistä:
  • kauden viimeinen vierasottelu
  • tuomari (Ylikoski) vihelsi ottelun erinomaisesti (ehkä kotijoukkueen rp tuomittiin hieman liian helposti, mutta muuten virheetön peli)
  • poissa mm. Lehtinen, Jere, Hane, Levola, Uusen
  • Nikolle varoitus (jalkapohjat edellä tilanteeseen)
  • Pake rikkoi yhden ottelun maaliennätyksen (5 maalia)
  • Tuke teki saman tempun syötöissä (3 maalisyöttöä)
  • Simo teki uransa kaksi ensimmäistä maalia edustuksessa
  • n. puolet kotijoukkueen maaleista tuli kulmapotkuista tm erikoistilanteista!
  • kotijoukkue sai hyvän otteen pelistä toisen erän alun muutaman nopean maalin jälkeen ja FCE lopetti pelaamisen lähes täysin
  • jälleen heppoisesti vihelletty rangaistuspotku FCE-päädyssä --> maali
  • ottelun voittomaali n.5min ennen loppua ja FCE:lle tarjottiin vielä tasoitusmahdollisuutta 2min ennen loppua kun Juha & Lommo vapauttivat Paken läpi --> ei maalia
  • FCE lähti kauden viimeiseen vierasotteluun vain voitto mielessä. Ottelun ensiminuutit lupasivat hyvää peliä, sillä paine pysyi jatkuvasti kotijoukkueen päädyssä ja FCE sai muutaman erinomaisen maalipaikankin. Avausmaali nähtiin kuitenkin jälleen kerran FCE-päädyssä ja vieläpä ensimmäisestä hyökkäyksestä (kuten viime Nasta2-pelissäkin). Laukaus pomppasi onnekkaasti FCE-pelaajan jalan kautta yli maalissa pelanneen Juha Nummen. Tasoitus tuli vain hetki avausmaalin jälkeen, kun Tuke teki kovasti töitä vasemmassa laidassa ja karvasi yksin pallon puolustajalta ja maalivahdilta ja sai syötettyä etutolpalle, jossa Pakella oli helppo työ ohjata pallo tyhjään maaliin. FCE:n iloa ei riittänyt pitkään, sillä MuSa3 siirtyi uudelleen johtoon läpiajosta. Tasoitus 2-2:een syntyi, kun Olli vapautti Simon oikeasta laidasta täyteen vauhtiin: Simon laukaus 16:n rajan sisältä upposi helponnäköisesti etualakulmaan. FCE siirtyi ensimmäisen kerran johtoon näyttävän kuvion päätteeksi. Simo pääsi näyttävällä kantapääkikalla oikeasta laidasta läpi, keskitti takanurkalle, jossa Tuke otti pallon haltuun ja pelasi poikittain maalin suulle ja Tommi laukoi läheltä tyhjään lukemiksi 2-3.

    Johtoon päästyään FCE otti pelin yhä selkeämmin haltuunsa ja maalipaikkoja tuli jatkuvalla syötöllä. Seuraavat kaksi maalia iski maalipörssin voittoa tavoitteleva Pake. Ensimmäinen osuma syntyi Iken antamasta loistavasta pystyavauksesta: Pake kiersi helposti alimman puolustajan ja pääsi läpi. Kun syöttöpaikkaa ei löytynyt, "joutui" Pake itse kiertämään maalivahdin ja sijoittamaan pallon tyhjään. Hattutemppu syntyi puolestaan Teron antamasta kulmapotkusta: Tonto antoi pienen siirron alaspäin ja Pake laukoi 16:n rajalta vastapallosta ulkokierteisen laukauksen aivan vasempaan alakulmaan. Hetkeä myöhemmin oli Teron vuoro onnistua maalinteossa. Erinomaisen avauspuoliskon pelannut Tuke pääsi vasemmalta vauhtiin ja pelasi pallon poikittain maalille, jossa Terolla oli helppo työ laukoa pilkun kohdilta pallo tyhjään maaliin. Vielä juuri ennen erätaukoa ensimmäisen FCE-maalinsa iskenyt Simo onnistui jo toistamiseen maalinteossa, kun sai mainion pystysyötön Terolta(?) oikeaan laitaan ja laukoi hyvän nousun päätteeksi pallon aivan taka-alakulmaan.

    Erätauon jälkeen osat sitten vaihtuivatkin täysin. Tuntui kuin FCE olisi lopettanut pelaamisen täysin ja kotijoukkue pääsi takaisin peliin mukaan. Heti erän alkuun tehdyt pari maalia nostivat musalaisten asennetta ja FCE:n oma peli oli täysin sekaisin. FCE onnistui kuitenkin tärkeään paikkaan, kun Olli sai keskialueella pallon ja syötti Pakelle pystyyn. Pake odotteli syöttöpaikkaa, muttei sellaista nähnyt ja päätti laukoa itse: sisäkierteinen laukaus 18m:stä oikeaan alakulmaan ja FCE karkasi taas neljän maalin johtoon. Kotijoukkueen onnistui tehdä seuraava maali ennen kuin syntyi FCE:n viimeinen ja Paken illan viides maali. Teron antama kulmapotku oikealta tuli puolustajan kautta pilkun viereen Pakelle, jonka ensimmäinen laukaus pysähtyi maalivahdin jalkoihin, mutta toisella yrittämällä laukaus meni puolustajan jalan kautta maaliin asti. Peli oli tässä vaiheessa 5-9 ja peliaikaa oli vielä runsaasti jäljellä. Käytännössä "varma" voitto hupeni FCE:n käsistä vain muutamissa minuuteissa, kun kotijoukkue alkoi iskeä maaleja lähes joka hyökkäyksestä. Ja kuinkas ollakaan, MuSa3 nousi tasoihin loppuhetkillä ja vain 5min ennen loppuvihellystä onnistui vieläpä menemään ohikin! N.2min ennen loppua FCE sai vielä yhden tasoituspaikankin, mutta Pake ei onnistunut viime hetkien läpiajosta ohittamaan maalivahtia kuudetta kertaa.

    Tällä kertaa FCE:n peli ei kaatunut huonoon viimeistelyyn vaan huonoon puolustustyöskentelyyn. 10 maalia omiin on aivan käsittämättömän huono saavutus tämän tason vastustajaa vastaan. Ja etenkin erikoistilannepelaaminen oli FCE:ltä surkeaa. Puolet kotijoukkueen maaleista kun syntyi kulmapotkuista tai laidalta annetuista vapaapotkuista! Lisäksi muutama maali tuli läpiajoista, jotka olisi pitänyt saada estettyä hieman paremmin. Vaikka FCE onnistuikin yhdeksän kertaa maalinteossa, jäi muutama avopaikka hyödyntämättä. Yksin kärjessä koko pelin pelannut Tommi sai heti ottelun alussa erinomaisen maalipaikan, mutta kotijoukkueen maalivahti onnistui ilmiömäisesti peittämään lähietäisyydeltä tulleen ohjauksen. Lisäksi Tommi pääsi kertaalleen läpi, mutta nosto 25m:stä epäonnistui ja meni hieman ohi maalin. Myös Terolla oli epäonnea läpiajossaan, sillä hänen onnistui kiertää jo maalivahtikin, mutta laukaus hieman hankalasta asennosta meni harmittavasti ohi tyhjän maalin. Myös Eetu, Tuke ja Pake pääsivät kokeilemaan läpiajoista maalintekoa, mutta heikolla menestyksellä. FCE-maalissa Juhalla oli erittäin vaikea ottelu, sillä avauserässä ei torjuntoja tullut kuin ehkäpä pari-kolme ja toisessa erässäkin useimmat maalit syntyivät niin hyvistä paikoista, ettei edes huippumaalivahdilla olisi ollut mahdollisuuksia. Ehkä pari maalia olisi ollut kiinni otettavissa, mutta puolustus vuoti sen verran pahasti, että maalivahtia on aivan turha kymmenestä takaiskusta syyttää. Etenkin kun koko FCE:n peli hyytyi täysin jo ennen toisen puoliajan puoltaväliä ja lähes jokainen pelaaja vain potki palloa päättömästi kohti keskialuetta tai hyökkäyspäätyä. Mikäli hermot olisivat vain pitäneet ja olisi jatkettu 1.erässä erinomaisesti toiminutta lyhytsyöttöpeliä, ei kotijoukkueella olisi ollut mitään mahdollisuuksia kuroa viiden maalin johtoasemaa kiinni.