|
To 01.09.-05 FC
Eurajoki – FCB 9 – 4 (3 - 3)
|
| # 8 Salmi 1
- 0 |
Tuken keskitys
vasemmalta, puolustus purki 16:n kulmaan: Simo otti haltuun ja
laukoi vasempaan alakulmaan |
| #18 Mäkitalo 2
- 3 |
Iken laukaus 25m:stä
keskeltä, mv torjui eteensä --> Tuke ensimmäisenä
reboundiin ja laukoi takakulmaan |
| # 7 Paukamainen 3
- 3 |
Simo nousi oikealta
päätyyn ja syötti takaviistoon 16:n kulmalle -->
Pake otti rinnalla alas ja laukoi vasempaan alakulmaan |
| # 7 Paukamainen 4
- 3 |
Paken puolenvaihto
vasemmalle, Tuke läpi laidasta ja keskitti millimetrintarkan
keskityksen takatolpalle, josta Pake puski tarkasti takatolpan
kautta alakulmaan |
| # 8 Salmi 5
- 3 |
Vei puolustajaa
längistä ja laukoi 16:n alueen oik.kulmasta vastustamattomasti
takayläkulmaan |
| # 9 Häyhtiö 6
- 3 |
Simo antoi rajaheiton
Terolle, joka laukoi vasurilla 16:n alueen oik.kulmasta takanurkkaan |
| # 7 Paukamainen 7
- 4 |
Pake kaadettin
20m:stä --> vapaapotku melko keskeltä: kova, ulkokierteinen
laukaus väärinsijoitetun muurin vasemmalta puolelta
keskelle maalia |
| # 9 Häyhtiö 8
- 4 |
Tero ja Pake pelasivat
seinäsyötöillä Paken läpi oikealta -->
syöttö vielä viereen Terolle, joka sai sijoittaa
pallon 7m:stä tyhjään |
| #22 Kauramaa 9
- 4 |
Tuke tarjoili Pakelle
vapauttavan syötön vasemmasta laidasta, Pake löysi
vielä pystysyötöllään Tommin, joka ehti
juuri ennen mv:ia palloon ja tökkäsi pallon vastaansyöksyneen
mv:n yli etualakulmaan |
|
22
7
18 13 8
10
16 9 19
17
1 |
avauskokoonpano:
1 Juha Nummi (mv)
17 Niko Parviainen
16 Jussi Tuominen
9 Tero Häyhtiö
19 Eetu Elohaka
10 Ikenna Anugwom
18 Turkka Mäkitalo
14 Tuomo Jasu
8 Simo Salmi
7 Teemu Paukamainen
22 Tommi Kauramaa |
vaihtopelaajat:
21 Matti Uusen
valmentaja:
Tero Häyhtiö |
parhaat
maalipaikat:
Lommo:
Tuken hyvä syöttö vas.laidan päädystä
takaviistoon: Tommi sai kaksikin kertaa yrittää 6m:stä,
mutta ensimmäinen laukaus kovaa päin puolustajaa ja
toinen yritys vasurilla epäonnistui ja meni ohi vasemmalta
upean syöttelykuvion päätteeksi Tommi läpi
vasemmalta: katsoi rauhassa ja yritti nostaa sisäkierteisen
vedon takayläkulmaan --> puolisen metriä yli maalin
Tuken namupassi vas.laidasta keskelle ja Tommi läpi -->
vihellettiin paitsioksi
Pake pääsi keskeltä lähes läpi, mutta
tarjoili vierelleen Tommille --> hyvä, suora jatkolaukaus
16:n alueen vas.kulmalta etukulmaa kohti, mutta mv torjui näyttävästi
kulmaksi
Pake:
Teron keskitys oik.laidasta pilkulle, Paken onnistunut saksipotku
kohti vasenta kulmaa --> mv torjui eteensä
Iken(?) erinomainen pystysyöttö keskialueelta boxiin
ja Pake läpi oikealta: mv syöksyi hyvin vastaan ja Paken
nosto jäi liian matalaksi --> mv:n torjunnasta ohi maalin
Teron loistava pystysyöttö keskeltä boxiin, mv
syöksyi hyvin vastaan, mutta Pake ehti ensimmäisenä
palloon --> laukaus epäonnistui ja meni metrin ohi taka-alakulmasta
Simon(?) syöttö taaksepäin 16:n rajalle, laukaus
vastapalloon --> epäonnistui ja pomppi pari metriä
ohi vasemmalta
Jasun hyvä nousu keskeltä parin puolustajan ohi ja
syöttö viereen Pakelle, jonka kova laukaus 20m:stä
kuitenkin suoraan päin mv:ia, joka torjui eteensä
Teron kulma vasemmalta takatolpalle, jossa Pake puski maan kautta
kohti etuyläkulmaa mutta mv sai kätensä väliin
ja ehti ekana reboundiinkin
Simo nousi oik.laidasta päätyyn ja tarjoili takaviistoon
Pakelle, joka pääsi pienellä siirrolla nokikkain
mv:n kanssa: mv peitti laukauksen hyvällä vastaantulollaan
Simo tarjoili toistamiseen oik.laidasta 16:n rajalle, Pake sai
rauhassa katsella ja päättikin syöttää
pilkulle Terolle...
Tero:
...mutta syöttö tuli pomppivana, eikä Tero osunut
palloon
Simon nousu oikealta, syöttö viereen Pakelle, joka
jatkoi takaviistoon pilkun kohdille: Teron suora jatkolaukaus
epäonnistui hieman ja meni puolisen metriä ohi takatolpasta
Tuke:
Teron keskitys oikealta, Tuken vas.jalan volley 16:n kulmasta:
ohi etukulmasta
rynni väkisin läpi vasemmalta mutta mv tuli hyvin
vastaan ja peitti matalan laukauksen
sai pallon vas.laitaan ja laukoi 16:n kulmasta vasurillaan kohti
etuyläkulmaa: mv torjui kulmaksi
pääsi useita kertoja vas.laidasta läpi asti,
mutta joukkuetoverit eivät saaneet palloa maaliin asti tai
puolustus pääsi viime hetkillä katkomaan
Ike:
laukaus 20m:stä oikeasta laidasta aivan kohti vasenta yläkulmaa,
mutta puolustus puski aivan maaliviivalta kulmaksi
laukaus vastapalloon 16:n takaa --> puolustus peitti
Tommi tarjoili hyvän vetopaikan, mutta Iken laukaus 25m:stä
selvästi ohi oikealta
Simo:
leikkasi oik.laidasta keskelle ja laukoi 16:n kulmasta kovaa:
alle puoli metriä yli etuyläkulmasta
|
vaihdot:
rajaton määrä vaihtoja... |
erityistä:
kauden 2.viimeinen ottelu
VIHDOIN uudet pelipaidat käyttöön (monelle pelaajalle
uusi pelinumero)
tuomari (Vesa Saarinen) tuomitsi ottelun erinomaisesti
poissa mm. Lehtinen, Jere, Hane, Levola, Olli
myös vastustajalla pulaa pelaajista (vain 10 pelaajaa eli
FCB pelasi vajaamiehisenä)
Nikolle jälleen varoitus
Pake laukoi toisessa ottelussa peräkkäin hattutempun
Myös Simo laukoi toisen kerran peräkkäin kaksi
maalia yhdessä ottelussa (ja antoi lisäksi kaksi maalisyöttöä)
Lommo ja Terokin jatkoivat viime ottelussa alkanutta maalitehtailuaan
Tuke rikkoi yhden kauden syöttöennätyksen annettuaan
(ainakin) kaksi maaliin johtanutta syöttöä (vanha
ennätys 10 kpl oli Paken nimissä, uusi ennätys
11 kpl)
Tuomo Jasun ensiesiintyminen FCE-edustuksessa (ja heti avauksessa)
Uusen tuli toiseen erään maaliin, mutta loukkaantui
(aivotärähdys) jo ennen puoltaväliä ja Nummi
takaisin maalinsuulle
|
Illan ottelu oli
melkein jäädä pelaamatta, sillä vierasjoukkueella
oli hieman vaikeuksia saada tarpeeksi pelimiehiä. Ottelu aloitettiin
myöhässä ja FCB joutui aloittamaan kahden miehen
vajaalla. Tämän vuoksi kotijoukkue sai otteen pelistä
heti alkuhetkistä lähtien. Jo ensimmäisen kymmenen
minuutin aikana FCE:llä oli tukku hyviä maalipaikkoja,
mutta vasta 11.minuutilla pallo saatiin maaliin asti. Puolustus
sai puolittain purettua Tuken korkean keskityksen vasemmalta 16:n
toiseen kulmaan, mutta ensimmäisenä pallossa oli Simo,
joka Paken blokatessa puolustajan pois tieltä sai rauhassa
laukoa pilkun tuntumasta pallon varmasti vasempaan alakulmaan. FCE:n
puolustus oli tälläkin kertaa aivan liian haavoittuvainen
ja seuraavat kolme maalia tehtiinkin sitten kotijoukkueen päätyyn.
Kaikki kolme maalia tulivat 16:n rajan tuntumasta lauotuista matalista
vedoista, joille maalissa aloittanut Juha Nummi ei voinut mitään.
Lisäksi maalit tulivat vain kahdeksan minuutin sisään.
FCE:n äärimmäisen tärkeä kavennus tuli
10min kolmannen vierasmaalin jälkeen Iken hakiessa ratkaisua
kaukaa: maalivahti pudotti 25m:stä lauotun pallon eteensä
ja Tuke rynnisti ensimmäisenä irtopalloon ja sijoitti
pallon tarkasti oikeaan alakulmaan. Taukolukemiksi 3-3 vain 5min
ennen erän loppua laukoi Pake. Simo eteni oikeaa laitaa päätyyn
ja pelasi takaviistoon kahden puolustajan välistä Pakelle,
joka otti pallon alas 16:n rajalla ja laukoi rauhassa vasempaan
alakulmaan.
FCE siirtyi toistamiseen johtoon komean kuvion päätteeksi
kun pelikellossa oli 53min täynnä. Pake antoi korkean
puolenvaihdon vasempaan laitaan Tukelle, joka eteni päätyyn
asti ja keskitti täydellisen keskityksen takatolpalle, jonne
ensimmäisenä ehtinyt Pake puski tarkasti takatolpan kautta
pallon alakulmaan. Vain neljä minuuttia myöhemmin syntyi
ottelun voittomaali, kun Simo sai pallon oikeassa laidassa, vei
puolustajaa längistä ja laukoi 16:n kulmasta aivan takayläkulmaan.
Tästä vain kolme minuuttia ja FCE osui jälleen. Tällä
kertaa Simo tarjoili sivurajaheitosta Terolle, joka laukoi myös
16:n kulmasta vasurillaan takayläkulmaan. FCB kuitenkin onnistui
kaventamaan heti seuraavasta hyökkäyksestä, kun seuran
ulkomaalaisvahvistus pelattiin kauniisti läpi keskeltä
eikä tämä läpiajostaan erehtynyt. Samassa tilanteessa
erätauolla maaliin vaihdettu Uusen sai pienoisen tällin
päähänsä ja menetti hetkeksi tajunsa. Niinpä
FCE joutui vaihtamaan toistamiseen maalivahtia ja pelaamaan myöskin
vain kymmenellä pelaajalla, sillä myös Pake oli kentän
sivussa paikkailtavana saatuaan kyynärpäästä
huuleensa (hammas läpi huulen). Muutaman minuutin kumpikin
joukkue siis pelasi vain kymmenellä pelaajalla. Ottelun ehkä
lopullisesti ratkaissut maali syntyi pitkästä aikaa vapaapotkusta.
Pake kaadettiin 20m:stä melko keskeltä ja maalivahti sijoitti
jostain syystä kolmen pelaajan muurinsa keskelle maalia. Niinpä
Pake laukoi kovan, ulkokierteisen laukauksen muurin vasemmalta puolen,
siten että maalivahtikin suorastaan syöksyi kierteisen
laukauksen alta pois. Viimeisen kymmenen minuutin aikana FCE onnistui
viimeistelyssä vielä kahdesti. Ensin Pake ja Tero pelasivat
komealla seinäsyöttelyllä Paken läpi oikealta:
Pake tarjoili vielä viereen Terolle, joka sai kunnian viimeistellä
ottelun ehkäpä komeimman maalin tyhjään. Kaksi
minuuttia ennen päätösvihellystä Tuke(?) vapautti
Paken vasemmalta jälleen puolustukselta karkuun. Tällä
kertaa Pake tarjoili pystysyötön puolustuslinjan taakse,
jonne Tommi oli jo menossa: Tommi ehti kuin ehtikin ennen vastaansyöksynyttä
maalivahtia pallolle ja onnistui tuikkaamaan kauden ja uransa kolmannen
maalinsa etualakulmaan.
FCE onnistui siis toistamiseen peräkkäin iskemään
yhdeksän maalia yhdessä ottelussa ja tällä kertaa
se sentään riitti täyteen pistepottiin. Pitää
kuitenkin muistaa, että kotijoukkueen urakkaa helpotti se,
että FCB joutui pelaamaan ottelun vain kymmenellä pelaajalla.
Vaikka vieraat pelasivatkin vajaalla, onnistui se karkaamaan 1-3
-johtoon ennen ensimmäisen erän puoltaväliä!
Tämän jälkeen FCE sai oman pelinsä taas kuntoon
ja pelaamalla helppoja, lyhyitä syöttöjä sai
rakenneltua runsaasti erinomaisia maalipaikkoja. Kuten yllä
olevasta listasta näkee, onnistui FCE silti hukkaamaan käsittämättömän
määrän loistopaikkoja. Lähimmäs taisivat
päästä Tommi, Pake ja Ike. Iken tarkka laukaus yli
20m:stä oikealta olisi uponnut aivan maalin vasempaan yläkulmaan,
jollei vieraiden puolustus olisi onnistunut puskemaan palloa aivan
maaliviivalta. Pake puolestaan pelattiin kolmesti läpi jo avauserässä,
muttei onnistunut viimeistelyssä. Lisäksi Teron antamaan
loistokeskitykseen pilkun kohdalta tehty komea saksipotkukin pysähtyi
maaliviivalle maalivahdin onnistuttua torjunassaan. Ennen onnistumistaan
myös Tommille suorastaan tarjottiin maalia. Avauserässä
komean kuvion päätteeksi vasemmalta läpi päässyt
Tommi yritti maltillisesti nostaa takayläkulmaan 16:n rajalta,
mutta nosto kohosi liikaa ja meni yli. Erinomaisella ja lähes
täysin pitelemättömällä pelituulella ollut
Tuke tarjoili Tommille maukkaan maalipaikan toisessa erässä,
kun syöttö päätyviivoilta takaviistoon tuli
suoraan Tommille maalipotkuviivan tuntumaan. Ensimmäinen yritys
(kova oik.jalan laukaus) pysähtyi puolustajaan ja reboundista
vasemman jalan laukaus epäonnistui täysin ja meni ohi
vasemmalta. Lisäksi kertaalleen Tommin komea laukaus suoraan
Paken syötöstä 16:n rajalla olisi painunut etuyläkulmaan,
jollei maalivahdin olisi onnistunut tehdä näyttävää
paraatipelastusta.
Huolimatta 10 minuutin heikosta hetkestä (3 maalia omiin),
FCE pelasi yhden kauden parhaista peleistä. Tätä
tietenkin edesauttoi se, että vastustaja joutui lähes
koko ottelun ajan pelaamaan alivoimalla. Puolustus piti hyvin, eikä
montaa maalipaikkaa omaan päätyyn syntynyt. Muutama vaarallinen
paikka toki tuli, mutta sekä puolustajat että maalissa
hyvin torjunut Nummi hoitivat tilanteet varmasti. Keskikenttä-
ja hyökkäyspeli toimivat nekin lähes koko ottelun
ajan erinomaisesti. Erityisen tehokas taktiikka oli muutaman lyhyen
syötön jälkeen levitys laitaan joko Simolle tai Tukelle,
jotka kumpikin purjehtivat lähes joka tilanteesta läpi
asti ja jakelivat erinomaisia paikkoja takaviistoon. Myös kärjessä
pelannut Lommo onnistui jo toistamiseen peräkkäin roolissaan
erinomaisesti: syötöt napsahtelivat kanssapelaajien jalkoihin
hyvällä varmuudella ja onnistuipa Lommo maalinteossakin
jälleen. Tilastojen varjossa muita onnistujia olivat Pake (3
maalia + 2 syöttöä), Simo (2+2) Tero (2+1) ja Tuke
(1+2). Tosin, koko joukkue pelasi erinomaisesti eikä epäonnistujia
ollut lainkaan. Jos vielä jokin nimi pitäisi nostaa esiin,
on se ehdottomasti ensiesiintymisensä edustuksessa tehnyt Tuomo
Jasu. Tämä koko ottelun pelannut juniori pelasi avauksessa
keskikentällä ja rakenteli muutaman vaarallisen paikankin.
Loppuaika puolustuksessa pelatessa sujui sekin virheittä ja
näyttääkin siltä, että edustus saisi taas
yhden lahjakkaan juniorin lisää miehistöön ensi
kaudella. |
|