päivitetty: 13.09.05   © 2005 TP
ETUSIVU   UUTISET   JOUKKUE   PELIRAPORTIT   OTTELUOHJELMA   TILASTOT   MUUT 
La 10.09.-05  FC Eurajoki – Nasta2  2 – 6 (0 - 3)

# 7 Paukamainen   1 - 6 rp
Simo kaadettiin läpiajosta --> rp --> Pake sijoitti varmasti oikealle
#23 Mustonen   2 - 6
Pake pääsi oikealta läpi, syöttö puolustajan jalan kautta etutolpalle --> Pake taisteli pallon ja tarjoili takaviistoon Möllille, joka laukoi alas keskelle

22      10 

  
18            9           7           81


16            8            21
17

1
avauskokoonpano:
  1 Juha Nummi (mv)
17 Niko Parviainen
16 Jussi Tuominen
  8 Toni Nummi
21 Aki Parviainen
18 Turkka Mäkitalo
  9 Tero Häyhtiö
  7 Teemu Paukamainen
81 Simo Salmi
22 Tommi Kauramaa
10 Ikenna Anugwom
vaihtopelaajat:
   3 Kai Rantanen
20 Aarne Mäkinen
23 Matti Mustonen

valmentaja:
     Tero Häyhtiö
parhaat maalipaikat:
Lommo:
  • Juicen tarjoili upean syötön boxiin ja Tommi läpi: rinnalla alas ja kova laukaus parisenkymmentä senttiä yli tyhjän maalin!
  • Mölli vapautti Paken läpi oikealta, Pake tarjoili keskelle 16:n rajalle --> Tommin laukaus vastapalloon selvästi yli
  • Pake:
  • Nikon keskitys vapaapotkusta oikealta: Paken pusku aivan maalin edestä yli maalin
  • Teron keskitys vapaapotkusta vasemmalta: Pake pusku aivan maalin edestä yli maalin
  • Tonton erinomainen läpisyöttö oikealle, Pake leikkasi maalille päin mutta yritti syöttää maalille omille --> puolustaja pääsi väliin
  • Tero:
  • taisteli pallon aivan maalin edessä muttei saanut lauottua kun puolustaja napautti jaloille vetohetkellä --> ei rangaistuspotkua!
  • pääsi läpi vasemmalta, mutta puolustaja liukui pallon yli päädystä
  • laukaus 16:n alueen oik.kulmasta kohti etuyläkulmaa: sivuverkkoon
  • purjehti keskeltä läpi asti, mutta nosto 16:n rajalta kohosi liikaa ja meni yli
  • Aatu:
  • Teron kulma vasemmalta, Aatu nousi puskemaan takanurkalle mutta pusku suuntautui takaisin keskelle
  • vas.puolustajan heikko purku suoraan oman maalin eteen: Aatu pääsi puskemaan kohti takakulmaa, mutta pusku jäi löysäksi ja mv torjui
  • Tuke:
  • Simo nousi oik.laitaa päätyyn, hyvä keskitys takanurkalle: Tuke otti haltuun, kiersi puolustajan ja laukoi 7m:stä pienestä kulmasta mutta laukaus epäonnistui ja meni ohi ja yli oikealta
  • Tonto:
  • komea laukaus 25m:stä kulman jälkitilanteesta aivan kohti oik.yläkulmaa, mutta mv venytti ylänurkasta kulmaksi
  • Ike:
  • pääsi läpi oikealta, laukaus pienestä kulmasta etukulmaan mutta mv torjui
  • vaihdot:
  • rajaton määrä vaihtoja...
  • erityistä:
  • kauden viimeinen ottelu
  • tuomari (Tiljander) tuomitsi ottelun hieman laiskahkosti (kuitenkin ihan ok-linja, FCE:ltä jäi tosin rp saamatta avauserässä)
  • poissa mm. Lehtinen, Jere, Hane, Levola, Olli
  • vieraat iskivät kolme maalia viidessä minuutissa 1.erän puolessavälissä
  • Nasta2 iski toiset kolme nopeaa maalia ennen toisen erän puoltaväliä ja peli oli selvä
  • FCE kuitenkin iski kauden kaksi viimeistä maalia
  • Nikolle jälleen varoitus (kolmessa peräkkäisessä ottelussa --> jakaa ennätyksen Iken kanssa)
  • Pake teki ensimmäisenä 20 maalia yhden kauden aikana
  • Mölli iski kauden ensimmäisessä ottelussaan heti kauden ensimmäisen maalinsa
  • Teron 40.ottelu FCE:ssä
  • Tuken 20.ottelu FCE:ssä
  • Ike pelasi vain vähän yli puolet ottelusta lonkkavamman vuoksi ja Kaippe pelasi huilasi ottelun lopun säästelläkseen polveaan
  • Kauden viimeinen ottelu oli sarjataulukon mukaan panokseton. Kotijoukkue lähti kuitenkin hakemaan hyvää päätöstä pisteissä mitattuna surkeasti menneelle kaudelle. FCE joutui kuitenkin kokemaan kovia jo ensimmäisen erän puolessa välissä. Nasta2 kun iski ensin kahdesta peräkkäisestä hyökkäyksestä maalin ja vielä 4min myöhemmin kolmannen. Muutamista hyvistä paikoista huolimatta erätauolle mentiin vieraiden kolmen maalin johtoasemassa. Myös toisella puoliajalla vieraat iskivät kolme nopeaa maalia eikä FCE pystynyt vastaamaan. Tällä kertaa kolmen maalin tekoon tarvittiin 12min. Kauden kaksi viimeistä maalia sentään tehtiin FCE:n toimesta Nasta2:n päätyyn. Kavennus 1-6:een syntyi rangaistuspotkusta. Simo kaadettiin alueella ja Pake sijoitti kauden 20.maalinsa oikeaan alakulmaan. Viisitoista minuuttia myöhemmin Tonto vapautti loistosyötöllä Paken oikealta läpi ja tämä yritti poikittaissyöttöä maalille. Puolustaja kuitenkin pääsi väliin ja yhdessä maalivahdin kanssa sähläsivät sen verran maalinvieressä, että Pake sai syötettyä pallon takaviistoon Möllille, joka sai kunnian laukoa kauden viimeisen maalin keskelle lähes tyhjää maalia.

    Maalipaikkoja syntyi kumpaankin päähän runsaasti. Erityisesti vieraiden hyökkääjälle nro9 siunaantui varmaan kymmenisen kappaletta erinomaisia maalipaikkoja, mutta taidot eivät sitten vain millään riittäneet edes pallon sijoittamiseen tyhjään maaliin. Parempi niin kotijoukkueen kannalta. Myös toisessa päädyssä haaskattiin loistopaikkoja. Paras paikka siunaantui koko pelin kärjessä pelanneelle Tommille. Pake levitti pallon vas.laitaan Juicelle, jonka erinomainen keskitys tavoitti Lommon 16:n rajan takaa. Tommi otti pallon rinnalla alas ja pääsi vauhdista laukomaan 16:n rajan jälkeen käytännössä kohti tyhjää maalia, mutta hyvä laukaus karkasi parisenkymmentä senttiä yli vasemman yläkulman! Tommi pääsi toisenkin kerran läpiajosta kokeilemaan maalintekoa, kun Mölli vapautti Paken oikeasta laidasta läpi lähes taianomaisella yhden kosketuksen pelillä. Pake tarjoili heti poikittain 16:n rajalle Tommille, jonka suora jatkolaukaus kuitenkin epäonnistui ja leijaili metritolkulla yli etuyläkulmasta. FCE oli ainakin kolmesti onnistua puskumaalin teossa, mutta tällä kertaa ei ollut edes onnea mukana. Nikon oik.laidasta antama millimetrin tarkka keskitys takanurkalle tavoitti Paken, jonka pusku (puolustajan roikkuessa niskassa) suuntautui kuitenkin parista metristä yli maalin. Toisessa erässä nähtiin täysin identtinen tilanne, mutta toisesta laidasta. Tällä kertaa vähintään yhtä upean keskityksen tarjoili Tero ja tälläkin kertaa Pakea revittiin tilanteessa sen verran, että pusku vaikeasta asennosta karkasi parista metristä yli maalin. Kolmas puskumaalitilanne tuli Teron vasemmalta antamasta kulmasta: kauden ensimmäistä peliä pelannut Aatu nousi takanurkalla korkeimmalle, mutta pusku suuntautui harmittavasti takaisin kohti kulmaa eikä lähes tyhjänä odottanutta maalia. Tero itse puolestaan pääsi muutamaankin otteeseen lähentelemään maalia, mutta tuloksetta. Heti avausminuuteilla Tero sai maalivahdin pudottaman pallon maalipotkuviivalla, mutta vetohetkellä puolustaja sai kopautettua Teroa jaloille niin, ettei Tero pystynyt laukaisemaan. Tilanteesta tuomittiin rangaistuspotkun sijaan vain kulmapotku. Toisella puoliajalla Tero pääsi kahdesti läpi. Ensimmäisellä kerralla puolustaja liukui pallon tyylikkäästi päädystä yli ja toisella kerralla Teron nosto 16:n rajalta karkasi liian korkealle ja meni selvästi yli. Kertaalleen Tero pääsi kulmapotkun jälkitilanteesta laukomaan 16:n alueen oik.kulmasta, mutta etukulmaa tavoitellut hyvä laukaus päätyi sivuverkkoon. Tällä kertaa ilman syöttöpisteitä jäänyt Tuke pääsi kertaalleen kokeilemaan maalintekoa hyvästä paikasta, kun sai Simon keskityksen 16:n alueen vas.kulmaan: kiersi puolustajan ja laukoi 11m:stä, mutta laukaus karkasi ohi ja yli oikealta. Tonto puolestaan pääsi kokeilemaan kauempaa ja n.25m:stä lauottu upea laukaus kohti oik.yläkulmaa olisi uponnut maaliin ellei maalivahdin olisi onnistunut tehdä paraatipelastusta. Pitkästä aikaa kärjessä (ja vain puolet ottelusta loukkaantumisen vuoksi) pelannut Ike pääsi vain kerran hyvään maalipaikkaan. Erinomainen pystysyöttö tavoitti Iken oikealta, mutta Ikennan laukaus 16:n rajan jälkeen jäi löysäksi ja maalivahdilla oli helppo työ peittää laukaus.

    Ottelu siis ratkesi siihen, että vieraat onnistuivat kahdesti iskemään kolme maalia lyhyen ajan sisään. Sama vika vaivasi FCE:tä lähes koko kauden ajan. Myös toinen tuttu ongelma oli osasyynä illan tappioon; nimittäin maalinteko-ongelmat. Tälläkään kertaa ei hyvistäkään paikoista saatu maaleja riittävästi. Kotijoukkueen peli sentään parani loppua kohden ja etenkin ottelun parikymmentä viimeistä minuuttia oli hyvää FCE-painostusta ja maalipaikkojakin syntyi runsaasti. Jos ottelusta jotain positiivista oikein hakemalla hakee, niin FCE onnistui sentään tekemään koko kauden kaksi viimeistä maalia, joten tuosta on hyvä jatkaa ensi kauteen (ja talven futsal-kauteen)...