|
La
10.09.-05 FC Eurajoki – Nasta2 2
– 6 (0 - 3)
|
| # 7 Paukamainen 1
- 6 rp |
Simo kaadettiin
läpiajosta --> rp --> Pake sijoitti varmasti oikealle |
| #23 Mustonen 2
- 6 |
Pake pääsi
oikealta läpi, syöttö puolustajan jalan kautta
etutolpalle --> Pake taisteli pallon ja tarjoili takaviistoon
Möllille, joka laukoi alas keskelle |
|
22 10
18 9 7 81
16 8 21
17
1 |
avauskokoonpano:
1 Juha Nummi (mv)
17 Niko Parviainen
16 Jussi Tuominen
8 Toni Nummi
21 Aki Parviainen
18 Turkka Mäkitalo
9 Tero Häyhtiö
7 Teemu Paukamainen
81 Simo Salmi
22 Tommi Kauramaa
10 Ikenna Anugwom |
vaihtopelaajat:
3 Kai Rantanen
20 Aarne Mäkinen
23 Matti Mustonen
valmentaja: Tero
Häyhtiö |
parhaat
maalipaikat: Lommo:
Juicen tarjoili upean syötön boxiin ja Tommi läpi:
rinnalla alas ja kova laukaus parisenkymmentä senttiä
yli tyhjän maalin!
Mölli vapautti Paken läpi oikealta, Pake tarjoili
keskelle 16:n rajalle --> Tommin laukaus vastapalloon selvästi
yli
Pake:
Nikon keskitys vapaapotkusta oikealta: Paken pusku aivan maalin
edestä yli maalin
Teron keskitys vapaapotkusta vasemmalta: Pake pusku aivan maalin
edestä yli maalin
Tonton erinomainen läpisyöttö oikealle, Pake
leikkasi maalille päin mutta yritti syöttää
maalille omille --> puolustaja pääsi väliin
Tero:
taisteli pallon aivan maalin edessä muttei saanut lauottua
kun puolustaja napautti jaloille vetohetkellä --> ei rangaistuspotkua!
pääsi läpi vasemmalta, mutta puolustaja liukui
pallon yli päädystä
laukaus 16:n alueen oik.kulmasta kohti etuyläkulmaa: sivuverkkoon
purjehti keskeltä läpi asti, mutta nosto 16:n rajalta
kohosi liikaa ja meni yli
Aatu:
Teron kulma vasemmalta, Aatu nousi puskemaan takanurkalle mutta
pusku suuntautui takaisin keskelle
vas.puolustajan heikko purku suoraan oman maalin eteen: Aatu
pääsi puskemaan kohti takakulmaa, mutta pusku jäi
löysäksi ja mv torjui
Tuke:
Simo nousi oik.laitaa päätyyn, hyvä keskitys
takanurkalle: Tuke otti haltuun, kiersi puolustajan ja laukoi
7m:stä pienestä kulmasta mutta laukaus epäonnistui
ja meni ohi ja yli oikealta
Tonto:
komea laukaus 25m:stä kulman jälkitilanteesta aivan
kohti oik.yläkulmaa, mutta mv venytti ylänurkasta kulmaksi
Ike:
pääsi läpi oikealta, laukaus pienestä kulmasta
etukulmaan mutta mv torjui |
vaihdot:
rajaton määrä vaihtoja... |
erityistä:
kauden viimeinen ottelu
tuomari (Tiljander) tuomitsi ottelun hieman laiskahkosti (kuitenkin
ihan ok-linja, FCE:ltä jäi tosin rp saamatta avauserässä)
poissa mm. Lehtinen, Jere, Hane, Levola, Olli
vieraat iskivät kolme maalia viidessä minuutissa 1.erän
puolessavälissä
Nasta2 iski toiset kolme nopeaa maalia ennen toisen erän
puoltaväliä ja peli oli selvä
FCE kuitenkin iski kauden kaksi viimeistä maalia
Nikolle jälleen varoitus (kolmessa peräkkäisessä
ottelussa --> jakaa ennätyksen Iken kanssa)
Pake teki ensimmäisenä 20 maalia yhden kauden aikana
Mölli iski kauden ensimmäisessä ottelussaan heti
kauden ensimmäisen maalinsa
Teron 40.ottelu FCE:ssä
Tuken 20.ottelu FCE:ssä
Ike pelasi vain vähän yli puolet ottelusta lonkkavamman
vuoksi ja Kaippe pelasi huilasi ottelun lopun säästelläkseen
polveaan
|
Kauden viimeinen
ottelu oli sarjataulukon mukaan panokseton. Kotijoukkue lähti
kuitenkin hakemaan hyvää päätöstä
pisteissä mitattuna surkeasti menneelle kaudelle. FCE joutui
kuitenkin kokemaan kovia jo ensimmäisen erän puolessa
välissä. Nasta2 kun iski ensin kahdesta peräkkäisestä
hyökkäyksestä maalin ja vielä 4min myöhemmin
kolmannen. Muutamista hyvistä paikoista huolimatta erätauolle
mentiin vieraiden kolmen maalin johtoasemassa. Myös toisella
puoliajalla vieraat iskivät kolme nopeaa maalia eikä FCE
pystynyt vastaamaan. Tällä kertaa kolmen maalin tekoon
tarvittiin 12min. Kauden kaksi viimeistä maalia sentään
tehtiin FCE:n toimesta Nasta2:n päätyyn. Kavennus 1-6:een
syntyi rangaistuspotkusta. Simo kaadettiin alueella ja Pake sijoitti
kauden 20.maalinsa oikeaan alakulmaan. Viisitoista minuuttia myöhemmin
Tonto vapautti loistosyötöllä Paken oikealta läpi
ja tämä yritti poikittaissyöttöä maalille.
Puolustaja kuitenkin pääsi väliin ja yhdessä
maalivahdin kanssa sähläsivät sen verran maalinvieressä,
että Pake sai syötettyä pallon takaviistoon Möllille,
joka sai kunnian laukoa kauden viimeisen maalin keskelle lähes
tyhjää maalia.
Maalipaikkoja syntyi kumpaankin päähän runsaasti.
Erityisesti vieraiden hyökkääjälle nro9 siunaantui
varmaan kymmenisen kappaletta erinomaisia maalipaikkoja, mutta taidot
eivät sitten vain millään riittäneet edes pallon
sijoittamiseen tyhjään maaliin. Parempi niin kotijoukkueen
kannalta. Myös toisessa päädyssä haaskattiin
loistopaikkoja. Paras paikka siunaantui koko pelin kärjessä
pelanneelle Tommille. Pake levitti pallon vas.laitaan Juicelle,
jonka erinomainen keskitys tavoitti Lommon 16:n rajan takaa. Tommi
otti pallon rinnalla alas ja pääsi vauhdista laukomaan
16:n rajan jälkeen käytännössä kohti tyhjää
maalia, mutta hyvä laukaus karkasi parisenkymmentä senttiä
yli vasemman yläkulman! Tommi pääsi toisenkin kerran
läpiajosta kokeilemaan maalintekoa, kun Mölli vapautti
Paken oikeasta laidasta läpi lähes taianomaisella yhden
kosketuksen pelillä. Pake tarjoili heti poikittain 16:n rajalle
Tommille, jonka suora jatkolaukaus kuitenkin epäonnistui ja
leijaili metritolkulla yli etuyläkulmasta. FCE oli ainakin
kolmesti onnistua puskumaalin teossa, mutta tällä kertaa
ei ollut edes onnea mukana. Nikon oik.laidasta antama millimetrin
tarkka keskitys takanurkalle tavoitti Paken, jonka pusku (puolustajan
roikkuessa niskassa) suuntautui kuitenkin parista metristä
yli maalin. Toisessa erässä nähtiin täysin identtinen
tilanne, mutta toisesta laidasta. Tällä kertaa vähintään
yhtä upean keskityksen tarjoili Tero ja tälläkin
kertaa Pakea revittiin tilanteessa sen verran, että pusku vaikeasta
asennosta karkasi parista metristä yli maalin. Kolmas puskumaalitilanne
tuli Teron vasemmalta antamasta kulmasta: kauden ensimmäistä
peliä pelannut Aatu nousi takanurkalla korkeimmalle, mutta
pusku suuntautui harmittavasti takaisin kohti kulmaa eikä lähes
tyhjänä odottanutta maalia. Tero itse puolestaan pääsi
muutamaankin otteeseen lähentelemään maalia, mutta
tuloksetta. Heti avausminuuteilla Tero sai maalivahdin pudottaman
pallon maalipotkuviivalla, mutta vetohetkellä puolustaja sai
kopautettua Teroa jaloille niin, ettei Tero pystynyt laukaisemaan.
Tilanteesta tuomittiin rangaistuspotkun sijaan vain kulmapotku.
Toisella puoliajalla Tero pääsi kahdesti läpi. Ensimmäisellä
kerralla puolustaja liukui pallon tyylikkäästi päädystä
yli ja toisella kerralla Teron nosto 16:n rajalta karkasi liian
korkealle ja meni selvästi yli. Kertaalleen Tero pääsi
kulmapotkun jälkitilanteesta laukomaan 16:n alueen oik.kulmasta,
mutta etukulmaa tavoitellut hyvä laukaus päätyi sivuverkkoon.
Tällä kertaa ilman syöttöpisteitä jäänyt
Tuke pääsi kertaalleen kokeilemaan maalintekoa hyvästä
paikasta, kun sai Simon keskityksen 16:n alueen vas.kulmaan: kiersi
puolustajan ja laukoi 11m:stä, mutta laukaus karkasi ohi ja
yli oikealta. Tonto puolestaan pääsi kokeilemaan kauempaa
ja n.25m:stä lauottu upea laukaus kohti oik.yläkulmaa
olisi uponnut maaliin ellei maalivahdin olisi onnistunut tehdä
paraatipelastusta. Pitkästä aikaa kärjessä (ja
vain puolet ottelusta loukkaantumisen vuoksi) pelannut Ike pääsi
vain kerran hyvään maalipaikkaan. Erinomainen pystysyöttö
tavoitti Iken oikealta, mutta Ikennan laukaus 16:n rajan jälkeen
jäi löysäksi ja maalivahdilla oli helppo työ
peittää laukaus.
Ottelu siis ratkesi siihen, että vieraat onnistuivat kahdesti
iskemään kolme maalia lyhyen ajan sisään. Sama
vika vaivasi FCE:tä lähes koko kauden ajan. Myös
toinen tuttu ongelma oli osasyynä illan tappioon; nimittäin
maalinteko-ongelmat. Tälläkään kertaa ei hyvistäkään
paikoista saatu maaleja riittävästi. Kotijoukkueen peli
sentään parani loppua kohden ja etenkin ottelun parikymmentä
viimeistä minuuttia oli hyvää FCE-painostusta ja
maalipaikkojakin syntyi runsaasti. Jos ottelusta jotain positiivista
oikein hakemalla hakee, niin FCE onnistui sentään tekemään
koko kauden kaksi viimeistä maalia, joten tuosta on hyvä
jatkaa ensi kauteen (ja talven futsal-kauteen)...
|
|