| SUOMEN CUP 2005, 1.KIERROS: |
| Su
03.04.-05 FC Eurajoki – Nakkilan Nasta 1
– 7 (0 - 3) |
| # 9 Leppänen 1
- 7 |
Kauramaa sai pallon
keskiympyrään ja laittoi juoksupallon pystyyn, mv
ehti ennen Lepiä palloon mutta potkaisi puoliksi ohi ->
Lepi laukoi vasurillaan 30m:stä tyhjään maaliin
|
|
xx
16 17 15 7
8 40 4 21
38
1 |
avauskokoonpano:
48 Matti Uusen (mv)
38 Jarno Haanpää
8 Toni Nummi
40 Tero Häyhtiö
4 Aku Tormonen
21 Mikko Lehtinen
16 Jussi Tuominen
17 Niko Parviainen
15 Ikenna Anuqwom
7 Teemu Paukamainen
xx Anssi Tormonen |
vaihtopelaajat:
9 Teemu Leppänen
12 Kai Rantanen
14 Tommi Kauramaa
valmentaja:
Aku Tormonen
huoltaja:
- |
parhaat
maalipaikat:
Pake:
vapari 20m:stä -> ulkokierteinen laukaus selvästi
ohi oikealta
oli päästä oikealta läpi, mutta mv syöksyi
palloon ensin
Ike:
taisteli pallon alimmalta pelaajalta ja pääsi puolittain
läpi -> puolustaja liukui viime hetkillä väliin
Anssi:
Tero sai pallon keskiympyrään, otti tyhjät
pois ja syötti oikealle Anssin läpi -> puolustaja
ehti mukaan ja riisti pallon
Häyhtiö:
keskialueen vapaapotkusta keskitys maalille, mv ensimmäisenä
palloon
|
vaihdot:
45min
Tuominen <-> Leppänen
60min
An.Tormonen <-> Rantanen
65min
Parviainen <-> Kauramaa
|
erityistä:
ottelu pelattiin Äijänsuon keinonurmella
erittäin hyvä tuomarilinja (välillä sai
pelata yllättävänkin kovaa, mutta linja oli kummallakin
sama)
avauserässä FCE pystyi vielä panemaan kampoihin,
mutta toisessa erässä Nasta meni menojaan
Häyhtiölle punainen kortti viitisentoista min ennen
loppua (repi läpiajoon päässyttä pelaajaa)
Maalivahti Uusen esitti muutaman erittäin näyttävän
paraatitorjunnan
toisessa päädyssä Nastan mv selvisi ottelusta
todella helpolla
ensimmäinen puoliaika 5-4-1 -asetelmalla, toinen 3-5-2.
poissa mm. Levola, Kolu, J.Latva, Turkka, Mäksä
+ mahdolliset uudet vahvistukset (Hatakka + Isohaka)
Akun 20. ottelu FCE-paidassa
Kaippen comeback FCE-paitaan muutaman vuoden tauon jälkeen
|
Suomen Cupin 2005
ensimmäiselle kierrokselle FCE:lle arvottiin jälleen
kovan luokan vastustaja kun vastustajaksi tuli kolmosessa pelaava
Nakkilan Nasta. FCE joutui lähtemään otteluun vain
kolmen vaihtopelaajan turvin kun osa avauskokoonpanomiehistä
oli loukkaantuneena tai muuten vain sivussa. Ottelu alkoi melko
tasaisissa merkeissä, Nastan ollessa kuitenkin niskanpäällä.
Mitä pidemmälle ottelu meni, sitä vahvemmin Nasta
hallitsi ottelua. Ensimmäisellä puoliajalla vieraat
osuivat kolmesti. Kaikki maalit tulivat nopeista vastahyökkäyksistä,
joissa pallo pelattiin maalille ja viimeistely oli näyttävää
(2 "läpiajosta" ja yksi ohjaamalla matala keskitys
etukulmaan).
Toisen erän edetessä FCE:n pelaajien jalat alkoivat
painaa ja hyökkäykset jäivät entistä
harvemmiksi. Muutamasta vastahyökkäyksestä FCE
oli rakentaa vaarallisen tilanteen, mutta Nastan puolustus hoiti
tilanteet mallikkaasti. Toisessa päädyssä hyökkäyksiä
sateli aivan eri tahtiin. Ottelun viimeiset n. 15min Nasta sai
vielä pelata yhden miehen ylivoimalla, kun Tero sai punaisen
kortin revittyään läpipäässyttä
pelaajaa kaksin käsin. Lukemat olisivat voineet olla hieman
rumemmatkin, mutta FCE-maalissa pelannut ikämies Matti Uusen
teki muutaman todella näyttävän pelastuksen ja
piti FCE:tä pystyssä. Hyvästä maalivahtipelistä
huolimatta Nasta onnistui toisella puoliajalla neljä kertaa
maalinteossa. Nasta teki kaikki maalinsa 16:n alueen sisältä.
FCE:n ainokainen puolestaan tuli kaukolaukauksella. Ottelussa
hyvin edukseen esiintynyt "Lommo" Kauramaa sai pallon
keskiympyrään, kääntyi ja jatkoi nopeasti
puolustuksen yli pystyyn. Vieraiden maalivahti ehti kuitenkin
palloon juuri ennen Leppästä, mutta potkaisi puolittain
ohi pallosta. Pallo jäi mv:n jalkoihin pelattavaksi ja Lepi
reagoi tilanteeseen nopeiten: vasemman jalan kierteinen laukaus
n.30m:stä leijaili varmasti maalin oikeaan alakulmaan.
FCE ei ottelussa kovinkaan montaa maalipaikkaa saanut luotua.
Muutama puolittainen tilanne kyllä tuli, mutta mitään
kovinkaan vaarallista FCE ei saanut aikaan. Muutamasta tilanteesta
oli syntyä hyväkin maalipaikka, mutta Nastan puolustus
hoiti lähes poikkeuksetta tilanteet erinomaisesti. Ottelusta
ei jäänyt FCE:lle mitään jossiteltavaa, vaan
parempi joukkue voitti. Tuomarityöskentelykin oli vaihteeksi
erinomaista ja oli mukava pelata, kun tuomaritkin tiesivät
miten pitää viheltää. Ennen sarja-avausta
on vielä muutama harjoitusottelu ja niissä tulisi hioa
puolustuspää tukkoon ja harjoitella iänikuisen
FCE-kirouksen rikkomista eli maalintekoa... |
|