päivitetty: 08.04.05   © 2004 TP
ETUSIVU   UUTISET   JOUKKUE   PELIRAPORTIT   OTTELUOHJELMA   TILASTOT   MUUT 
SUOMEN CUP 2005, 1.KIERROS:
Su 03.04.-05  FC Eurajoki – Nakkilan Nasta  1 – 7 (0 - 3)

# 9 Leppänen  1 - 7
Kauramaa sai pallon keskiympyrään ja laittoi juoksupallon pystyyn, mv ehti ennen Lepiä palloon mutta potkaisi puoliksi ohi -> Lepi laukoi vasurillaan 30m:stä tyhjään maaliin

xx


16         17         15          7


8           40         4         21
38

1
avauskokoonpano:
48 Matti Uusen (mv)
38 Jarno Haanpää
  8 Toni Nummi
 40 Tero Häyhtiö
  4 Aku Tormonen
21 Mikko Lehtinen
16 Jussi Tuominen
17 Niko Parviainen
15 Ikenna Anuqwom
  7 Teemu Paukamainen
xx Anssi Tormonen
vaihtopelaajat:
  9 Teemu Leppänen
12 Kai Rantanen
14 Tommi Kauramaa


valmentaja:
     Aku Tormonen

huoltaja:
     -
parhaat maalipaikat:
Pake:
  • vapari 20m:stä -> ulkokierteinen laukaus selvästi ohi oikealta
  • oli päästä oikealta läpi, mutta mv syöksyi palloon ensin
  • Ike:
  • taisteli pallon alimmalta pelaajalta ja pääsi puolittain läpi -> puolustaja liukui viime hetkillä väliin
  • Anssi:
  • Tero sai pallon keskiympyrään, otti tyhjät pois ja syötti oikealle Anssin läpi -> puolustaja ehti mukaan ja riisti pallon
  • Häyhtiö:
  • keskialueen vapaapotkusta keskitys maalille, mv ensimmäisenä palloon
  • vaihdot:
    45min
      Tuominen <-> Leppänen

    60min
      An.Tormonen <-> Rantanen

    65min
      Parviainen <-> Kauramaa

    erityistä:
  • ottelu pelattiin Äijänsuon keinonurmella
  • erittäin hyvä tuomarilinja (välillä sai pelata yllättävänkin kovaa, mutta linja oli kummallakin sama)
  • avauserässä FCE pystyi vielä panemaan kampoihin, mutta toisessa erässä Nasta meni menojaan
  • Häyhtiölle punainen kortti viitisentoista min ennen loppua (repi läpiajoon päässyttä pelaajaa)
  • Maalivahti Uusen esitti muutaman erittäin näyttävän paraatitorjunnan
  • toisessa päädyssä Nastan mv selvisi ottelusta todella helpolla
  • ensimmäinen puoliaika 5-4-1 -asetelmalla, toinen 3-5-2.
  • poissa mm. Levola, Kolu, J.Latva, Turkka, Mäksä + mahdolliset uudet vahvistukset (Hatakka + Isohaka)
  • Akun 20. ottelu FCE-paidassa
  • Kaippen comeback FCE-paitaan muutaman vuoden tauon jälkeen
  • Suomen Cupin 2005 ensimmäiselle kierrokselle FCE:lle arvottiin jälleen kovan luokan vastustaja kun vastustajaksi tuli kolmosessa pelaava Nakkilan Nasta. FCE joutui lähtemään otteluun vain kolmen vaihtopelaajan turvin kun osa avauskokoonpanomiehistä oli loukkaantuneena tai muuten vain sivussa. Ottelu alkoi melko tasaisissa merkeissä, Nastan ollessa kuitenkin niskanpäällä. Mitä pidemmälle ottelu meni, sitä vahvemmin Nasta hallitsi ottelua. Ensimmäisellä puoliajalla vieraat osuivat kolmesti. Kaikki maalit tulivat nopeista vastahyökkäyksistä, joissa pallo pelattiin maalille ja viimeistely oli näyttävää (2 "läpiajosta" ja yksi ohjaamalla matala keskitys etukulmaan).

    Toisen erän edetessä FCE:n pelaajien jalat alkoivat painaa ja hyökkäykset jäivät entistä harvemmiksi. Muutamasta vastahyökkäyksestä FCE oli rakentaa vaarallisen tilanteen, mutta Nastan puolustus hoiti tilanteet mallikkaasti. Toisessa päädyssä hyökkäyksiä sateli aivan eri tahtiin. Ottelun viimeiset n. 15min Nasta sai vielä pelata yhden miehen ylivoimalla, kun Tero sai punaisen kortin revittyään läpipäässyttä pelaajaa kaksin käsin. Lukemat olisivat voineet olla hieman rumemmatkin, mutta FCE-maalissa pelannut ikämies Matti Uusen teki muutaman todella näyttävän pelastuksen ja piti FCE:tä pystyssä. Hyvästä maalivahtipelistä huolimatta Nasta onnistui toisella puoliajalla neljä kertaa maalinteossa. Nasta teki kaikki maalinsa 16:n alueen sisältä. FCE:n ainokainen puolestaan tuli kaukolaukauksella. Ottelussa hyvin edukseen esiintynyt "Lommo" Kauramaa sai pallon keskiympyrään, kääntyi ja jatkoi nopeasti puolustuksen yli pystyyn. Vieraiden maalivahti ehti kuitenkin palloon juuri ennen Leppästä, mutta potkaisi puolittain ohi pallosta. Pallo jäi mv:n jalkoihin pelattavaksi ja Lepi reagoi tilanteeseen nopeiten: vasemman jalan kierteinen laukaus n.30m:stä leijaili varmasti maalin oikeaan alakulmaan.

    FCE ei ottelussa kovinkaan montaa maalipaikkaa saanut luotua. Muutama puolittainen tilanne kyllä tuli, mutta mitään kovinkaan vaarallista FCE ei saanut aikaan. Muutamasta tilanteesta oli syntyä hyväkin maalipaikka, mutta Nastan puolustus hoiti lähes poikkeuksetta tilanteet erinomaisesti. Ottelusta ei jäänyt FCE:lle mitään jossiteltavaa, vaan parempi joukkue voitti. Tuomarityöskentelykin oli vaihteeksi erinomaista ja oli mukava pelata, kun tuomaritkin tiesivät miten pitää viheltää. Ennen sarja-avausta on vielä muutama harjoitusottelu ja niissä tulisi hioa puolustuspää tukkoon ja harjoitella iänikuisen FCE-kirouksen rikkomista eli maalintekoa...