päivitetty: 12.04.05   © 2005 TP
ETUSIVU   UUTISET   JOUKKUE   PELIRAPORTIT   OTTELUOHJELMA   TILASTOT   MUUT 
Ti 22.03.-05  FC Eurajoki – Nakkilan Nasta2  2 – 1 (0 - 1)

# 7 Paukamainen   1 - 1
Parren korkea syöttö puolustuslinjan yli, Pake ehti juuri ennen mv:ia palloon ja onnistui kiertämään tämän -> sijoitti rauhassa tyhjään
# 7 Paukamainen   2 - 1 Sami sai hyvän syötön vasempaan laitaan ja nousi päätyyn asti -> loistava poikittaissyöttö maalille ja Pakella oli helppo työ ohjata pallo pilkulta vas.alakulmaan

5


18          8         7         40
4

21         17       15         16


1
avauskokoonpano:
  1 Teppo Välimaa (mv)
21 Mikko Lehtinen
17 Niko Parviainen
15 Ikenna Anugwom
16 Jussi Tuominen
  4 Aku Tormonen
18 Turkka Mäkitalo
  8 Toni Nummi
  7 Teemu Paukamainen
40 Tero Häyhtiö
  5 Sami Isohaka
vaihtopelaajat:
?? Eric Whong
10 Jarno Mäkinen
38 Jarno Haanpää

valmentaja:
     Aku Tormonen

huoltaja:
     -
parhaat maalipaikat:
Häyhtiö:
  • Jussi syötti läpiajosta Terolle tyhjän maalin eikä Tero erehtynyt -> maali hylättiin paitsiona
  • nousu oik.laidasta aina läpiajoon asti, laukaus kuitenkin etutolpan kautta ohi
  • Pake:
  • pääsi läpiajoon oikeasta laidasta, viimeinen kosketus liian kova ja mv ehti väliin
  • kulmapotku tuli kuin vahingossa takanurkalle, volley epäonnistui -> ohi ja yli
  • vapaapotku 20m:stä: yritti syöttää muurin vierestä Mäkiselle, mutta mv syöksyi väliin
  • pari laukausta 20m:stä -> ohi ja yli
  • Jussi:
  • pääsi hyvän syöttelyn seurauksena läpi vasemmalta -> syötti 16:n rajalta pilkulle Terolle, joka ohjasi tyhjään (paitsio)
  • muutaman kerran läpi oikeasta laidasta -> aavistuksen ohi takanurkasta, mv torjui ohi jne...
  • pääsi vasemmasta laidasta lähes läpi, laukaus 16:n rajalta kohti etualakulmaa -> mv sai kätensä väliin -> kulmapotku
  • Aku:
  • sai pallon 20m:ssä ja sai rauhassa laukoa -> laukaus jäi liian matalaksi ja mv torjui
  • Sami:
  • pääsi vasemmalta läpi, mutta mv tuli hyvin vastaan ja onnistui peittämään laukauksen
  • vaihdot:
  • rajaton määrä vaihtoja...
  • erityistä:
  • kauden ensimmäinen ottelu (Äijänsuon keinonurmella)
  • Uusen tuomarina ja vihelsi erinomaisesti
  • FCE pelasi erien alut todella hyvin, loppua kohden väsymys alkoi painaa ja Nasta2 hallitsi
  • FCE loi avauserässä useita maalipaikkoja, mutta taukolukemat olivat 0-1 Nasta2:lle
  • FCE:n kauden avausmaali Pakelle Parren erinomaisesta esityöstä
  • ei varoituksia
  • FCE-debyytti kolmelle pelaajalle: Teppo Välimaa (mv), Sami Isohaka ja Eric Whong
  • kesällä varmasti pelaavista poissa mm. Lommo ja Levola
  • Iken 25.ottelu FCE:ssä, Lehtisen 40. ja Häyhtiön 20.
  • Mäksä teloi nilkkansa ja joutui jättämään ottelun kesken toisessa erässä
  • ottelun jälkeisen rp-kisan Nasta2 voitti 5-3:
     * Hamppi -> yli oik.yläkulmasta
     * Parre -> yli oik.yläkulmasta
     * Tero -> oik.alakulmaan
     * Sami -> vas.yläkulmaan
     * Pake -> oik.alakulmaan
  • Kauden ensimmäinen harjoitusottelu pelattiin Äijänsuon keinonurmella ja vastassa oli Nasta 2. Ottelun alku mentiin täysin FCE:n tahdissa. Vieraat eivät kovinkaan montaa kertaa päässyt hätyyttelemään FCE-maalia, kun taas toisessa päädyssä tapahtui jatkuvasti. Ottelun ensimmäinen maalipaikka tuli hyvin pelanneelle Häyhtiölle, joka purjehti oikeasta laidasta läpi. Laukaus 16:n sisältä meni kuitenkin etutolpan kautta ohi maalin. Erän vanhetessa FCE alkoi väsyä ja Nasta2 sai enemmän otetta pelistä. Erän loppuhetkillä vieraat siirtyivät hieman onnekkaasti johtoon kun oikeasta laidasta lähtenyt keskitys pomppasi etutolpalla erikoisesti ja meni ohi hölmistyneen FCE-vahdin. Maalin jälkeen ei maalipaikkoja enää ensimmäisellä puoliajalla nähty ja tauolle vierasjohdossa 0-1.

    Toiseen erään lähdettiin lähes samalla koostumuksella kuin avauseräänkin, mutta pelitaktiikka muutettiin 4-5-1:stä 4-4-2:een. Erän alku oli jälleen vahvaa FCE-painostusta ja eikä aikaakaan, kun tasoitus vihdoin syntyi. Parre sai pallon omalla kenttäpuoliskolla ja laittoi pitkän pystysyötön puolustuslinjan yli. Ensimmäisenä palloon ehti Pake, joka onnistui kiertämään reilusti vastaan tulleen maalivahdin ja sai rauhassa käydä sijoittamassa pallon tyhjään Nasta-maaliin. Hetkeä myöhemmin FCE onnistui toistamiseen. Lehtisen(?) hyvä pystysyöttö vasempaan laitaan tavoitti ensimmäistä FCE-otteluaan pelanneen Sami Isohakan, joka nousi aina maalille asti. Sami kuitenkin päätti tarjoilla erinomaisen poikittaissyötön maalille, eikä hyökkääjäpari Paukamainen voinut erehtyä namupassista vaan ohjasi pallon varmasti vasempaan alakulmaan.

    Muutamista maalipaikoista huolimatta, enempää maaleja ei ottelussa nähty. FCE:llä kyllä riitti paikkoja reilusti suurempaankin voittoon, mutta viimeistelyssä ei oltu tarpeeksi tarkkoja. Etenkin avauserässä FCE olisi voinut ratkaista ottelun jo ennen erän puoltaväliä, mutta pallo saatiin verkon perille vain kertaalleen ja sekin paitsiosta. Tilanteessa Turkka pääsi hyvän syöttelyn seurauksena läpi vasemmalta ja tarjoili vielä keskelle Häyhtiölle, joka ohjasi pallon pilkun kohdalta tyhjään maaliin. Tuke pääsi ottelussa useamminkin läpi laidasta, mutta joka kerta laukaus päätyi ohi maalin (tosin pari kertaa maalivahdin avustuksella). Laukaukset olivat hyviä eivätkä menneet kuin aavistuksen ohi. Hieman paremmalla tuurilla ei hattutemppukaan olisi ollut kaukana. Myös Tero ja Pake pääsivät kokeilemaan läpiajosta. Teron etunurkkaan suunnattu laukaus siis meni tolpan kautta ohi, kun taas Pake hukkasi oman paikkansa laittamalla itselleen liian pitkän pallon ja maalivahti syöksyi viime hetkellä väliin. Muutamaan kertaan FCE-pelaajat pääsivät laukomaan boxin sisältä, mutta laukaukset eivät millään painuneet maalia kohti, vaan lähes poikkeuksetta menivät ohi ja/tai yli. Kaukolaukauksissa ei tullut sen parempaa tulosta: muutama laukaus maalivahdin syliin ja loput ohi.

    Ottelun lopputulokseen FCE voi olla tyytyväinen, mutta parannettavaa jäi silti paljon. Erien alut menivät FCE:n hallitessa, mutta loppua kohden Nasta2 sai pidettyä palloa enemmän. Tosin maalipaikat olivat vierailla kortilla ja nekin harvat maalipaikat FC Raumasta lainassa ollut huippumaalivahti Teppo Välimaa hoiti tyylillä. Toinen "lainapelaaja" FCE:llä oli hyökkääjänä pelannut Sami Isohaka, jota kovasti kosiskellaan jatkamaan FCE:ssä koko kausi. Ehkäpä Samista olisi ratkaisu viime kausia vaivanneeseen maalinteko-ongelmaan...

    Ottelun jälkeisen rangaistuspotku kilpailun Nasta2 nimiinsä 5-3 -lukemin. Hamppi ja Parre laukoivat kumpikin yli oikeasta yläkulmasta. Häyhtiö sijoitti oikeaan alakulmaan maalivahdin aavistaessa vasemmalle. Samin laukaus vasempaan nurkkaan puolestaan painui maalivahdin käsien kautta ylänurkkaan ja Paken laukaus meni sekin maalivahdin käsien kautta oikeaan alakulmaan.