|
Ti
22.03.-05 FC Eurajoki – Nakkilan Nasta2 2
– 1 (0 - 1)
|
| # 7 Paukamainen 1
- 1 |
Parren korkea syöttö
puolustuslinjan yli, Pake ehti juuri ennen mv:ia palloon ja
onnistui kiertämään tämän -> sijoitti
rauhassa tyhjään |
| # 7 Paukamainen 2 - 1 |
Sami sai hyvän syötön
vasempaan laitaan ja nousi päätyyn asti -> loistava
poikittaissyöttö maalille ja Pakella oli helppo työ
ohjata pallo pilkulta vas.alakulmaan |
|
5
18 8 7 40
4
21 17 15 16
1 |
avauskokoonpano:
1 Teppo Välimaa (mv)
21 Mikko Lehtinen
17 Niko Parviainen
15 Ikenna Anugwom
16 Jussi Tuominen
4 Aku Tormonen
18 Turkka Mäkitalo
8 Toni Nummi
7 Teemu Paukamainen
40 Tero Häyhtiö
5 Sami Isohaka |
vaihtopelaajat:
?? Eric Whong
10 Jarno Mäkinen
38 Jarno Haanpää valmentaja:
Aku Tormonen huoltaja:
- |
parhaat
maalipaikat:
Häyhtiö:
Jussi syötti läpiajosta Terolle tyhjän maalin
eikä Tero erehtynyt -> maali hylättiin paitsiona
nousu oik.laidasta aina läpiajoon asti, laukaus kuitenkin
etutolpan kautta ohi
Pake:
pääsi läpiajoon oikeasta laidasta, viimeinen
kosketus liian kova ja mv ehti väliin
kulmapotku tuli kuin vahingossa takanurkalle, volley epäonnistui
-> ohi ja yli
vapaapotku 20m:stä: yritti syöttää muurin
vierestä Mäkiselle, mutta mv syöksyi väliin
pari laukausta 20m:stä -> ohi ja yli
Jussi:
pääsi hyvän syöttelyn seurauksena läpi
vasemmalta -> syötti 16:n rajalta pilkulle Terolle,
joka ohjasi tyhjään (paitsio)
muutaman kerran läpi oikeasta laidasta -> aavistuksen
ohi takanurkasta, mv torjui ohi jne...
pääsi vasemmasta laidasta lähes läpi,
laukaus 16:n rajalta kohti etualakulmaa -> mv sai kätensä
väliin -> kulmapotku
Aku:
sai pallon 20m:ssä ja sai rauhassa laukoa -> laukaus
jäi liian matalaksi ja mv torjui
Sami:
pääsi vasemmalta läpi, mutta mv tuli hyvin
vastaan ja onnistui peittämään laukauksen |
vaihdot:
rajaton määrä vaihtoja... |
erityistä:
kauden ensimmäinen ottelu (Äijänsuon keinonurmella)
Uusen tuomarina ja vihelsi erinomaisesti
FCE pelasi erien alut todella hyvin, loppua kohden väsymys
alkoi painaa ja Nasta2 hallitsi
FCE loi avauserässä useita maalipaikkoja, mutta
taukolukemat olivat 0-1 Nasta2:lle
FCE:n kauden avausmaali Pakelle Parren erinomaisesta esityöstä
ei varoituksia
FCE-debyytti kolmelle pelaajalle: Teppo Välimaa (mv),
Sami Isohaka ja Eric Whong
kesällä varmasti pelaavista poissa mm. Lommo ja
Levola
Iken 25.ottelu FCE:ssä, Lehtisen 40. ja Häyhtiön
20.
Mäksä teloi nilkkansa ja joutui jättämään
ottelun kesken toisessa erässä
ottelun jälkeisen rp-kisan Nasta2 voitti 5-3:
* Hamppi -> yli oik.yläkulmasta
* Parre -> yli oik.yläkulmasta
* Tero -> oik.alakulmaan
* Sami -> vas.yläkulmaan
* Pake -> oik.alakulmaan
|
Kauden ensimmäinen
harjoitusottelu pelattiin Äijänsuon keinonurmella ja
vastassa oli Nasta 2. Ottelun alku mentiin täysin FCE:n tahdissa.
Vieraat eivät kovinkaan montaa kertaa päässyt hätyyttelemään
FCE-maalia, kun taas toisessa päädyssä tapahtui
jatkuvasti. Ottelun ensimmäinen maalipaikka tuli hyvin pelanneelle
Häyhtiölle, joka purjehti oikeasta laidasta läpi.
Laukaus 16:n sisältä meni kuitenkin etutolpan kautta
ohi maalin. Erän vanhetessa FCE alkoi väsyä ja
Nasta2 sai enemmän otetta pelistä. Erän loppuhetkillä
vieraat siirtyivät hieman onnekkaasti johtoon kun oikeasta
laidasta lähtenyt keskitys pomppasi etutolpalla erikoisesti
ja meni ohi hölmistyneen FCE-vahdin. Maalin jälkeen
ei maalipaikkoja enää ensimmäisellä puoliajalla
nähty ja tauolle vierasjohdossa 0-1.
Toiseen erään lähdettiin lähes samalla koostumuksella
kuin avauseräänkin, mutta pelitaktiikka muutettiin 4-5-1:stä
4-4-2:een. Erän alku oli jälleen vahvaa FCE-painostusta
ja eikä aikaakaan, kun tasoitus vihdoin syntyi. Parre sai
pallon omalla kenttäpuoliskolla ja laittoi pitkän pystysyötön
puolustuslinjan yli. Ensimmäisenä palloon ehti Pake,
joka onnistui kiertämään reilusti vastaan tulleen
maalivahdin ja sai rauhassa käydä sijoittamassa pallon
tyhjään Nasta-maaliin. Hetkeä myöhemmin FCE
onnistui toistamiseen. Lehtisen(?) hyvä pystysyöttö
vasempaan laitaan tavoitti ensimmäistä FCE-otteluaan
pelanneen Sami Isohakan, joka nousi aina maalille asti. Sami kuitenkin
päätti tarjoilla erinomaisen poikittaissyötön
maalille, eikä hyökkääjäpari Paukamainen
voinut erehtyä namupassista vaan ohjasi pallon varmasti vasempaan
alakulmaan.
Muutamista maalipaikoista huolimatta, enempää maaleja
ei ottelussa nähty. FCE:llä kyllä riitti paikkoja
reilusti suurempaankin voittoon, mutta viimeistelyssä ei
oltu tarpeeksi tarkkoja. Etenkin avauserässä FCE olisi
voinut ratkaista ottelun jo ennen erän puoltaväliä,
mutta pallo saatiin verkon perille vain kertaalleen ja sekin paitsiosta.
Tilanteessa Turkka pääsi hyvän syöttelyn seurauksena
läpi vasemmalta ja tarjoili vielä keskelle Häyhtiölle,
joka ohjasi pallon pilkun kohdalta tyhjään maaliin.
Tuke pääsi ottelussa useamminkin läpi laidasta,
mutta joka kerta laukaus päätyi ohi maalin (tosin pari
kertaa maalivahdin avustuksella). Laukaukset olivat hyviä
eivätkä menneet kuin aavistuksen ohi. Hieman paremmalla
tuurilla ei hattutemppukaan olisi ollut kaukana. Myös Tero
ja Pake pääsivät kokeilemaan läpiajosta. Teron
etunurkkaan suunnattu laukaus siis meni tolpan kautta ohi, kun
taas Pake hukkasi oman paikkansa laittamalla itselleen liian pitkän
pallon ja maalivahti syöksyi viime hetkellä väliin.
Muutamaan kertaan FCE-pelaajat pääsivät laukomaan
boxin sisältä, mutta laukaukset eivät millään
painuneet maalia kohti, vaan lähes poikkeuksetta menivät
ohi ja/tai yli. Kaukolaukauksissa ei tullut sen parempaa tulosta:
muutama laukaus maalivahdin syliin ja loput ohi.
Ottelun lopputulokseen FCE voi olla tyytyväinen, mutta parannettavaa
jäi silti paljon. Erien alut menivät FCE:n hallitessa,
mutta loppua kohden Nasta2 sai pidettyä palloa enemmän.
Tosin maalipaikat olivat vierailla kortilla ja nekin harvat maalipaikat
FC Raumasta lainassa ollut huippumaalivahti Teppo Välimaa
hoiti tyylillä. Toinen "lainapelaaja" FCE:llä
oli hyökkääjänä pelannut Sami Isohaka,
jota kovasti kosiskellaan jatkamaan FCE:ssä koko kausi. Ehkäpä
Samista olisi ratkaisu viime kausia vaivanneeseen maalinteko-ongelmaan...
Ottelun jälkeisen rangaistuspotku kilpailun Nasta2 nimiinsä
5-3 -lukemin. Hamppi ja Parre laukoivat kumpikin yli oikeasta
yläkulmasta. Häyhtiö sijoitti oikeaan alakulmaan
maalivahdin aavistaessa vasemmalle. Samin laukaus vasempaan nurkkaan
puolestaan painui maalivahdin käsien kautta ylänurkkaan
ja Paken laukaus meni sekin maalivahdin käsien kautta oikeaan
alakulmaan. |
|