päivitetty: 14.04.05   © 2005 TP
ETUSIVU   UUTISET   JOUKKUE   PELIRAPORTIT   OTTELUOHJELMA   TILASTOT   MUUT 
Ti 12.04.-05  FC Eurajoki – Reposaaren Kunto  1 – 0 (0 - 0)

#40 Häyhtiö   1 - 0
Pake sai pallon 16:n rajalla, syöttö taaksepäin Terolle, joka laukoi 20m:stä vastapalloon --> tolpan kautta aivan oikeaan yläkulmaan!

15


21          8         7         18


16         17       40         14
38

1
avauskokoonpano:
  1 Jere Kolu (mv)
16 Jussi Tuominen
38 Jarno Haanpää
40 Tero Häyhtiö
14 Tommi Kauramaa
17 Niko Parviainen
21 Mikko Lehtinen
  8 Toni Nummi
  7 Teemu Paukamainen
18 Turkka Mäkitalo
15 Ikenna Anugwom
vaihtopelaajat:
-

valmentaja:
     Mika Ojala

huoltaja:
     -
parhaat maalipaikat:
Lehtinen:
  • Parre(?) ja Mikko syöttelivät Mikon läpi oikealta --> hyvä laukaus suoraan syötöstä mutta suoraan mv:n syliin
  • Pake:
  • kiersi puolustajan oikealta ja pääsi vapaasti laukomaan 16:n rajalta --> laukaus epäonnistui
  • Lommon vapari oikealta laidasta maalille -> mv ehti juuri ja juuri ennen Pakea palloon
  • Parren(?) keskitys vasemmalta laidalta maalille --> Pake ei aivan ylettynyt palloon ja pallo mv:n syliin
  • Ike:
  • pääsi oikeasta laidasta puolustajilta karkuun, mutta laukaus pienestä kulmasta selvästi yli maalin
  • Tuke:
  • sai erinomaisen pystysyötön puolustuksen taakse ja pääsi keskeltä läpi --> mv tuli hyvin vastaan ja peitti laukauksen
  • Parre, Tero + Tonto:
  • laukaus n. 20m:stä epäonnistui --> ei maalia kohti
  • vaihdot:
  • ei vaihtopelaajia --> ei vaihtoja
  • erityistä:
  • kauden ensimmäinen ottelu Lavilan hiekkakentällä
  • nuorempi Uusen tuomarina, vihelsi pelaajien purnaamisesta huolimatta ihan hyvin
  • FCE joutui pelaamaan kovin puolustusvoittoisesti vaihtopelaajien loistaessa poissaolollaan ja Paken pelatessa loukkaantuneena
  • vieraat loivat selvästi enemmän maalipaikkoja, mutta (kahta tolppalaukausta lukuunottamatta) maalissa loistanut Jere torjui laukaukset erinomaisesti
  • Jerelle ansaitusti FCE:n ensimmäinen nollapeli sitten kauden 2003
  • FCE puolestaan käytti tällä kertaa omat maalipaikkansa harvinaisen tehokkaasti (vain muutama hyvä paikka ja silti ottelun ainut maali)
  • ottelun ainut maali noin 1/2 min ennen päätösvihellystä!
  • ei varoituksia kummallekaan joukkueelle
  • poissa mm. Lepi, Levola, Tormoset, Kaippe jne.
  • FCE joutui lähtemään nelosdivarin ReKua vastaan kovin vajaamiehisellä joukkueella. Avauskentällinen saatiin juuri ja juuri kasaan, eikä vaihtomiehiä ollut. Vaihtomiesten puute ajoi FCE:n pelaamaan hieman puolustusvoittoisempaa peliä kuin oli alunperin tarkoitus. Ottelun alku oli tasaista keskialueen pelailua, eikä kumpikaan erityisemmin hallinnut kenttätapahtumia. Erän vanhetessa vierasjoukkue sai otettua enemmän keskikenttää haltuun ja sai rakenneltua selvästi enemmän maalipaikkoja. FCE:n maaliin joutunut Jere Kolu kuitenkin selvisi tukalimmistakin tilanteista mainiosti ja erätauolle mentiin maalittomassa tasatilanteessa.

    Toinen erä jatkui samoissa merkeissä: ReKu piti enemmän palloa ja FCE iski nopeilla vastahyökkäyksillä. Tässäkin erässä Jere joutui muutamaan otteeseen venymään loistotorjuntoihin, jotta maali säilyi puhtaana. Kun vain puoli minuuttia oli ottelua jäljellä, syntyi ottelun ainut maali. Pake sai pallon 16:n rajalla pallon ja syötti alaspäin vapaana olleelle Häyhtiölle. Tero latasi vastapalloon ja upea laukaus painui tolpan kautta aivan maalin oikeaan yläkulmaan. Viimeiset sekunnit FCE pystyikin pelaamaan vain palloa päätyyn eikä tasoitus ollut lähelläkään.

    Kotijoukkueen maalipaikat olivat tällä kertaa aika harvassa. Lehtinen ja Tuke pääsivät kumpikin koittamaan puolittaisesta läpiajosta, mutta kumpikaan ei onnistunut ohittamaan maalivahtia. Muut "läheltä piti" -tilanteet tulivat melkein kaikki hyvistä keskityksistä. Muutaman kerran oli vaan senteistä kiinni, ettei FCE-pelaajat ylettyneet palloon ennen maalivahtia (esim. Pake kolmesti, Lehtinen kahdesti). Kaukolaukaukset eivät tällä kertaa tainneet mennä kertaakaan maalia kohti. Toisessa päässä Jere onnistuttiin ohittamaan kolmesti, mutta kaksi kertaa pallo pysähtyi pystypuuhun ja kertaalleen ehti Häyhtiö maaliviivalle juuri oikeaan aikaan peittämään laukauksen. Muut tilanteet (mm. muutama läpiajo) FCE-maalissa pelannut Jere torjui vakuuttavasti ja pelasi seuran ensimmäisen nollapelin sitten kauden 2003.

    Kovin puolustusvoittoisella taktiikalla pelannut FCE ei turhan usein hyökkäyspäädyssä pyörinyt. Hyökkäyksen ja keskikentän/puolustuksen väliin jäi aivan liian iso aukko, eikä vaihtopenkiltäkään löytynyt lisää kovasti kaivattua juoksuvoimaa. Hyökkäysten rakentelu ontui, sillä Ike jäi kärjessä usein aivan yksin. Puolustuspää toimi sekin vain kohtalaisesti vaikka nollapeli tulikin. Omassa päädyssä kun tuli liian monta harhasyöttöä ja vieraat saivat aivan liian monta maalipaikkaa. Puolustajien hyvä porrastus ja ennen kaikkea maalivahtipeli kuitenkin estivät maalien synnyn. Ottelusta olisi tullut FCE:lle selvästi helpompi, jos vain olisi ollut edes muutama vaihtopelaaja. Toivottavasti edes parin viikon päästä pelattavassa turnauksessa pelaajia riittäisi vaihtopenkillekin, sillä luvassa on kolme tunnin mittaista ottelua eikä kaikkien kunto tod.näk. kestäisi täysiä minuutteja kaikissa otteluissa...