|
Ti
12.04.-05 FC Eurajoki – Reposaaren
Kunto 1 – 0 (0 - 0)
|
| #40 Häyhtiö 1
- 0 |
Pake sai pallon
16:n rajalla, syöttö taaksepäin Terolle, joka
laukoi 20m:stä vastapalloon --> tolpan kautta aivan
oikeaan yläkulmaan! |
|
15
21 8 7 18
16 17 40 14
38
1 |
avauskokoonpano:
1 Jere Kolu (mv)
16 Jussi Tuominen
38 Jarno Haanpää
40 Tero Häyhtiö
14 Tommi Kauramaa
17 Niko Parviainen
21 Mikko Lehtinen
8 Toni Nummi
7 Teemu Paukamainen
18 Turkka Mäkitalo
15 Ikenna Anugwom |
vaihtopelaajat:
-
valmentaja:
Mika Ojala huoltaja:
- |
parhaat
maalipaikat:
Lehtinen:
Parre(?) ja Mikko syöttelivät Mikon läpi oikealta
--> hyvä laukaus suoraan syötöstä mutta
suoraan mv:n syliin
Pake:
kiersi puolustajan oikealta ja pääsi vapaasti laukomaan
16:n rajalta --> laukaus epäonnistui
Lommon vapari oikealta laidasta maalille -> mv ehti juuri
ja juuri ennen Pakea palloon
Parren(?) keskitys vasemmalta laidalta maalille --> Pake
ei aivan ylettynyt palloon ja pallo mv:n syliin
Ike:
pääsi oikeasta laidasta puolustajilta karkuun, mutta
laukaus pienestä kulmasta selvästi yli maalin
Tuke:
sai erinomaisen pystysyötön puolustuksen taakse
ja pääsi keskeltä läpi --> mv tuli hyvin
vastaan ja peitti laukauksen
Parre, Tero + Tonto:
laukaus n. 20m:stä epäonnistui --> ei maalia
kohti |
vaihdot:
ei vaihtopelaajia --> ei vaihtoja |
erityistä:
kauden ensimmäinen ottelu Lavilan hiekkakentällä
nuorempi Uusen tuomarina, vihelsi pelaajien purnaamisesta
huolimatta ihan hyvin
FCE joutui pelaamaan kovin puolustusvoittoisesti vaihtopelaajien
loistaessa poissaolollaan ja Paken pelatessa loukkaantuneena
vieraat loivat selvästi enemmän maalipaikkoja, mutta
(kahta tolppalaukausta lukuunottamatta) maalissa loistanut Jere
torjui laukaukset erinomaisesti
Jerelle ansaitusti FCE:n ensimmäinen nollapeli sitten
kauden 2003
FCE puolestaan käytti tällä kertaa omat maalipaikkansa
harvinaisen tehokkaasti (vain muutama hyvä paikka ja silti
ottelun ainut maali)
ottelun ainut maali noin 1/2 min ennen päätösvihellystä!
ei varoituksia kummallekaan joukkueelle
poissa mm. Lepi, Levola, Tormoset, Kaippe jne.
|
FCE joutui lähtemään
nelosdivarin ReKua vastaan kovin vajaamiehisellä joukkueella.
Avauskentällinen saatiin juuri ja juuri kasaan, eikä
vaihtomiehiä ollut. Vaihtomiesten puute ajoi FCE:n pelaamaan
hieman puolustusvoittoisempaa peliä kuin oli alunperin tarkoitus.
Ottelun alku oli tasaista keskialueen pelailua, eikä kumpikaan
erityisemmin hallinnut kenttätapahtumia. Erän vanhetessa
vierasjoukkue sai otettua enemmän keskikenttää
haltuun ja sai rakenneltua selvästi enemmän maalipaikkoja.
FCE:n maaliin joutunut Jere Kolu kuitenkin selvisi tukalimmistakin
tilanteista mainiosti ja erätauolle mentiin maalittomassa
tasatilanteessa.
Toinen erä jatkui samoissa merkeissä: ReKu piti enemmän
palloa ja FCE iski nopeilla vastahyökkäyksillä.
Tässäkin erässä Jere joutui muutamaan otteeseen
venymään loistotorjuntoihin, jotta maali säilyi
puhtaana. Kun vain puoli minuuttia oli ottelua jäljellä,
syntyi ottelun ainut maali. Pake sai pallon 16:n rajalla pallon
ja syötti alaspäin vapaana olleelle Häyhtiölle.
Tero latasi vastapalloon ja upea laukaus painui tolpan kautta
aivan maalin oikeaan yläkulmaan. Viimeiset sekunnit FCE pystyikin
pelaamaan vain palloa päätyyn eikä tasoitus ollut
lähelläkään.
Kotijoukkueen maalipaikat olivat tällä kertaa aika harvassa.
Lehtinen ja Tuke pääsivät kumpikin koittamaan puolittaisesta
läpiajosta, mutta kumpikaan ei onnistunut ohittamaan maalivahtia.
Muut "läheltä piti" -tilanteet tulivat melkein
kaikki hyvistä keskityksistä. Muutaman kerran oli vaan
senteistä kiinni, ettei FCE-pelaajat ylettyneet palloon ennen
maalivahtia (esim. Pake kolmesti, Lehtinen kahdesti). Kaukolaukaukset
eivät tällä kertaa tainneet mennä kertaakaan
maalia kohti. Toisessa päässä Jere onnistuttiin
ohittamaan kolmesti, mutta kaksi kertaa pallo pysähtyi pystypuuhun
ja kertaalleen ehti Häyhtiö maaliviivalle juuri oikeaan
aikaan peittämään laukauksen. Muut tilanteet (mm.
muutama läpiajo) FCE-maalissa pelannut Jere torjui vakuuttavasti
ja pelasi seuran ensimmäisen nollapelin sitten kauden 2003.
Kovin puolustusvoittoisella taktiikalla pelannut FCE ei turhan
usein hyökkäyspäädyssä pyörinyt.
Hyökkäyksen ja keskikentän/puolustuksen väliin
jäi aivan liian iso aukko, eikä vaihtopenkiltäkään
löytynyt lisää kovasti kaivattua juoksuvoimaa.
Hyökkäysten rakentelu ontui, sillä Ike jäi
kärjessä usein aivan yksin. Puolustuspää toimi
sekin vain kohtalaisesti vaikka nollapeli tulikin. Omassa päädyssä
kun tuli liian monta harhasyöttöä ja vieraat saivat
aivan liian monta maalipaikkaa. Puolustajien hyvä porrastus
ja ennen kaikkea maalivahtipeli kuitenkin estivät maalien
synnyn. Ottelusta olisi tullut FCE:lle selvästi helpompi,
jos vain olisi ollut edes muutama vaihtopelaaja. Toivottavasti
edes parin viikon päästä pelattavassa turnauksessa
pelaajia riittäisi vaihtopenkillekin, sillä luvassa
on kolme tunnin mittaista ottelua eikä kaikkien kunto tod.näk.
kestäisi täysiä minuutteja kaikissa otteluissa... |
|