päivitetty: 06.03.03   © 2002 TP
ETUSIVU   UUTISET   JOUKKUE   PELIRAPORTIT   OTTELUOHJELMA   TILASTOT   MUUT 
La 23.11.-02  MäKi – FC Eurajoki  7 – 6 (1 - 4)

# 7 Paukamainen  0 - 1
Paken ja Mikan seinäsyöttely päätyi Paken laukaukseen etukulmasta
# 6 A.Ojala  0 - 2
Aki pääsi laukomaan oikeasta laidasta melko pienestä kulmasta --> laukaus upposi etualakulmaan maalivahdin jalkojen välistä!
# 6 A.Ojala  0 - 3
Pake yksin läpi vas.laidasta, syötti takaviistoon mv:n ja pakin välistä --> Aki pisti tyhjään
# 8 M.Ojala  0 - 4
Lehtisen(?) syötöstä läpi, sijoitus taka-alakulmaan (?)
#15 Anugwon  3 - 5
sijoitus taka-alakulmaan maalin edestä
# 8 M.Ojala  7 - 6
Akin pystysyöttö päätyyn, Mika nosti yli vastaan liukuneen maalivahdin
 
mv:
  1 Sam Fagerlund
puolustajat:
  6 Aki Ojala
18 Jarkko Uola
21 Mikko Lehtinen
hyökkääjät:
  7 Teemu Paukamainen
  8 Mika Ojala
10 Jarno Mäkinen
15 Ikenna Anugwon
vaihtopelaajat:
  -

valmentaja:
     Mika Ojala

huoltaja:
  -
Peli MäKi:ä vastaan sai unelma-alun, kun jo toisessa vaihdossa Pake pääsi laukomaan avausosuman. Pake pelasi seinäsyötöllä Mikalle vetopaikan, mutta pallo karkasi hieman hallusta ja tuli kuin tarjottimelle Paken eteen: laukaus etualakulmaan ja peli 0 - 1. Akin kauden avausmaali tuli melko pian tämän jälkeen. Kuljetus oikeaa laitaa pitkin ja kova laukaus etualakulmaa kohti, jonka maalivahti onnistui imuroimaan sisään. Pian tämän jälkeen Pake pääsi puolustajan syötöstä vasemmasta laidasta läpi ja vetohetkellä syöttikin mv:n ohi oikeaan laitaan, jossa Aki pääsi helposti tuikkaamaan pallon tyhjään. Peli kulki vielä kuin unelma, eikä MäKi saanut käytännössä yhtään tilannetta aikaan FCE:n hyökätessä jatkuvasti vaarallisesti kohti MäKi-maalia. 0 - 4 -lukemat kävi Keke tuikkaamassa lähietäisyydeltä.

MäKi:n 1 - 4 -kavennuksen jälkeen FCE lopetti pelaamisen täysin! Liike loppui lähes kokonaan ja MäKi alkoi saada ylivoimahyökkäyksiä ja erätauolla itse Kekekin totesi että "me hävitään vielä tää peli". Eipä ollut Keke tällä(kään?) kertaa väärässä. Kaksi nopeaa maalia erän alkuun ja MäKi oli pelissä mukana. Ike yritti vielä herättää joukkuetta pelaamaan 3 - 5 maalillaan (tuikkasi lähietäisyydeltä taka-alakulmaan), mutta turhaan. Käsittämättömät virheet keskialueella (lähinnä liiasta hyökkäysinnosta) ja koko joukkueen huono puolustaminen johti siihen, että 5min ennen loppua MäKi oli mennyt jo kahden maalin johtoon. Mika onnistui vielä Akin syötöstä kaventamaan loppuhetkillä 6 - 7:ään, mutta tasoitusmaali jäi ikävä kyllä tekemättä.

Maalipaikkoja onnistuttiin taas tuhrimaan ja omiin meni muutama onnekaskin osuma. MäKi ei maalien lisäksi montaa paikkaa saanut, eikä todellakaan esittänyt erikoisia otteita. Tappion voikin täysin laittaa FCE:n huonon pelin piikkiin. Jälleen hyvä esimerkki siitä, ettei olla totuttu olemaan (selvässä) johtoasemassa! 0 - 4 ja pelaaminen loppui täysin! Jos samat otteet olisi jatkuneet alusta loppuun asti, olisi jopa 0 - 15 ollut mahdollinen lopputulos ;-) Tieto siitä, että FC Rauma2 hävisi samalle joukkueelle peräti 14 - 3 lämmitti sentään vähän mieltä...

La 23.11.-02  PiTU – FC Eurajoki  1 – 6 (0 - 3)

# 7 Paukamainen  0 - 1
Pake karvasi keskialueella pallon, meni väkisin ohi pakista, jonka jälkeen kova laukaus rankkaripilkun kohdalta maalin kattoon
#21 Lehtinen  0 - 2
Mikko katkaisi mv:n syötön keskialuella ja nousi laidasta hieman keskelle ohi puolustajan ja nosti mv:n yli takayläkulmaan
# 7 Paukamainen  0 - 3
Lehtisen kulma vasemmalta: Pake hiipi pakkien ja mv:n väliin --> millimetrin tarkka syöttö maalille ja vas.jalan laukaus metristä etukulmaan
#18 Uola  0 - 4
Paken vapari 7m:stä muuriin, paluupallo Ullelle --> matala kova laukaus takatolppaan, josta pallo lirui maalivahdin kautta maaliin
#10 Mäkinen  1 - 5
Mäxä pääsi tuikkaamaan Akin komeasta seinäsyötöstä taka-alakulmaan
#10 Mäkinen  1 - 6
Ullen upea vapari puolesta kentästä suoraan maalin nurkalla odotelleen Jarnon jalkaan --> ohjaus etukulmaan
 
mv:
  1 Sam Fagerlund
puolustajat:
  6 Aki Ojala
18 Jarkko Uola
21 Mikko Lehtinen
hyökkääjät:
  7 Teemu Paukamainen
  8 Mika Ojala
10 Jarno Mäkinen
15 Ikenna Anugwon
vaihtopelaajat:
  -

valmentaja:
     Mika Ojala

huoltaja:
  -
Jälkimmäisestä pelistä odoteltiin kauheaa sikailua kuten PiTU:n ja FC Rauma2:n välisestä pelistä. Otteet pysyivät kuitenkin yllättävän siistinä, mikä sopi mainiosti FCE:lle. Avausmaali tuli jälleen Paken jalasta. Pake karvasi keskialuella pallon: nopea kääntö hyökkäyssuuntaan ja väkisin ohi puolustajasta. Komean yksilösuorituksen kruunasi kova laukaus maalin kattoon yli vastaan heittäytyneen mv:n. Pian maalin jälkeen oli Lehtisen vuoro avata maalitili: nousu puolesta kentästä ohi puolustajan ja nosto maalivahdin yli takakulmaan. Seuraavaksi oli Lehtisen vuoro toimia syöttäjänä. Tarkka kulmapotku Paken eteen ja vasemman jalan veto upposi metristä etukulmaan. Näköjään Paken & Lehtisen 10min lämmittelylenkki 2h ennen peliä hoiti hommansa ;-) Neljäs osuma tuli Ullen kaukolaukauksesta. Kova laukaus tolpan ja mv:n kautta lirui juuri ja juuri maaliviivan yli. Seuraavasta hyökkäyksestä PiTU sai kavennuksen kun Aki päätti, ettei Sam ansainnut nollapeliä ja ohjasi pallon 2m:stä omiin. Salibandyä pelien välissä pelaamassa käynyt Jarno väläytteli jälleen (viime kauden viimeisessä saunaillassa todistettuja) maalintekolahjojaan. Ensin puolittainen läpiajo päättyi taka-alakulma-sijoitukseen ja vuoden viimeinen maali tuli Ullen tarkasta vaparista: syöttö suoraan Jarnon jalkaan ja helppo ohjaus etukulmaan.

Parasta futsalia piiiitkään aikaan ja tuloksena heti komea 6 - 1 voitto. PiTU ei saanut oikeastaan ainuttakaan vaarallista tilannetta ja lähempänä lisäosumia olikin FCE. "Läheltä piti"-tilanteita saivat aikaan ainakin Lehtinen, Pake ja Mika. Paras paikka tuli Mikalle, kun Pake syötti 2vs1-hyökkäyksessä vasemmalta avopaikan Mikalle, joka lähti virittelemään kunnolla ja tykittikin kovan vedon. Tosin laukaus (vai oliko se sittenkin syöttö?) osui maalin nurkalle loikkineen Paken olkapäähän ja kimposi siitä mv:n käsiin. Ulle taisi osua kaukolaukauksella toistamiseen tolppaan ja Lehtinenkin oli todella lähellä lisämaalia: kova laukaus maatapitkin puolestakentästä oli lipsahtaa mv:n kainalon alta etukulmaan. Myös Pake oli lähellä lisäosumia kun pariinkin kertaan koitti suoraa laukausta volleystä Samin pitkästä heitosta. Jälkimmäinen yritys vas.jalalla lähti jo hyvin, mutta kuitenkin selvästi ohi maalin. Lähellä oli myös Paken kova laukaus kohti oikeaa yläkulmaa, johon mv sai (?) kätensä väliin ja torjui vedon vaivoin ohi. Tosin tilanteesta tuomittiin maaliheitto, joten kai laukaus sitten meni suoraan ohi (?)... Taisi Jarnokin olla lähellä "hat-trickkiä" kun pariinkin kertaan (tai ainakin kerran) koitti pienestä kulmasta ohittaa mv:ia osuen kuitenkin vain tolppaan. Jarnon hurja viimeistely ei silti jostain kumman syystä vakuuttanut valmennusjohtoa ja voikin olla, että Mäkinen joutuu tekemään tosissaan maaleja futsalissa jos meinaa saada haluamansa ykköshyökkääjän paikan ensi kesäksi ;)