|
La
23.11.-02 MäKi – FC
Eurajoki 7 – 6 (1
- 4)
|
|
# 7 Paukamainen 0 - 1
|
Paken ja Mikan seinäsyöttely päätyi
Paken laukaukseen etukulmasta
|
|
# 6 A.Ojala 0 - 2
|
Aki pääsi laukomaan oikeasta laidasta
melko pienestä kulmasta --> laukaus upposi etualakulmaan
maalivahdin jalkojen välistä!
|
|
# 6 A.Ojala 0 - 3
|
Pake yksin läpi vas.laidasta, syötti
takaviistoon mv:n ja pakin välistä --> Aki pisti
tyhjään
|
|
# 8 M.Ojala 0 - 4
|
Lehtisen(?) syötöstä läpi,
sijoitus taka-alakulmaan (?)
|
|
#15 Anugwon 3 - 5
|
sijoitus taka-alakulmaan maalin edestä
|
|
# 8 M.Ojala 7 - 6
|
Akin pystysyöttö päätyyn,
Mika nosti yli vastaan liukuneen maalivahdin
|
|
|
mv:
1 Sam Fagerlund
puolustajat:
6 Aki Ojala
18 Jarkko Uola
21 Mikko Lehtinen
hyökkääjät:
7 Teemu Paukamainen
8 Mika Ojala
10 Jarno Mäkinen
15 Ikenna Anugwon
|
vaihtopelaajat:
-
valmentaja:
Mika Ojala
huoltaja:
- |
Peli MäKi:ä
vastaan sai unelma-alun, kun jo toisessa vaihdossa Pake pääsi
laukomaan avausosuman. Pake pelasi seinäsyötöllä
Mikalle vetopaikan, mutta pallo karkasi hieman hallusta ja tuli
kuin tarjottimelle Paken eteen: laukaus etualakulmaan ja peli
0 - 1. Akin kauden avausmaali tuli melko pian tämän
jälkeen. Kuljetus oikeaa laitaa pitkin ja kova laukaus etualakulmaa
kohti, jonka maalivahti onnistui imuroimaan sisään.
Pian tämän jälkeen Pake pääsi puolustajan
syötöstä vasemmasta laidasta läpi ja vetohetkellä
syöttikin mv:n ohi oikeaan laitaan, jossa Aki pääsi
helposti tuikkaamaan pallon tyhjään. Peli kulki vielä
kuin unelma, eikä MäKi saanut käytännössä
yhtään tilannetta aikaan FCE:n hyökätessä
jatkuvasti vaarallisesti kohti MäKi-maalia. 0 - 4 -lukemat
kävi Keke tuikkaamassa lähietäisyydeltä.
MäKi:n 1 - 4 -kavennuksen jälkeen FCE lopetti pelaamisen
täysin! Liike loppui lähes kokonaan ja MäKi alkoi
saada ylivoimahyökkäyksiä ja erätauolla itse
Kekekin totesi että "me hävitään vielä
tää peli". Eipä ollut Keke tällä(kään?)
kertaa väärässä. Kaksi nopeaa maalia erän
alkuun ja MäKi oli pelissä mukana. Ike yritti vielä
herättää joukkuetta pelaamaan 3 - 5 maalillaan
(tuikkasi lähietäisyydeltä taka-alakulmaan), mutta
turhaan. Käsittämättömät virheet keskialueella
(lähinnä liiasta hyökkäysinnosta) ja koko
joukkueen huono puolustaminen johti siihen, että 5min ennen
loppua MäKi oli mennyt jo kahden maalin johtoon. Mika onnistui
vielä Akin syötöstä kaventamaan loppuhetkillä
6 - 7:ään, mutta tasoitusmaali jäi ikävä
kyllä tekemättä.
Maalipaikkoja onnistuttiin taas tuhrimaan ja omiin meni muutama
onnekaskin osuma. MäKi ei maalien lisäksi montaa paikkaa
saanut, eikä todellakaan esittänyt erikoisia otteita.
Tappion voikin täysin laittaa FCE:n huonon pelin piikkiin.
Jälleen hyvä esimerkki siitä, ettei olla totuttu
olemaan (selvässä) johtoasemassa! 0 - 4 ja pelaaminen
loppui täysin! Jos samat otteet olisi jatkuneet alusta loppuun
asti, olisi jopa 0 - 15 ollut mahdollinen lopputulos ;-) Tieto
siitä, että FC Rauma2 hävisi samalle joukkueelle
peräti 14 - 3 lämmitti sentään vähän
mieltä... |
|
|
La
23.11.-02 PiTU – FC
Eurajoki 1 – 6
(0 - 3)
|
|
# 7 Paukamainen 0 - 1
|
Pake karvasi keskialueella pallon, meni väkisin
ohi pakista, jonka jälkeen kova laukaus rankkaripilkun
kohdalta maalin kattoon
|
|
#21 Lehtinen 0 - 2
|
Mikko katkaisi mv:n syötön keskialuella
ja nousi laidasta hieman keskelle ohi puolustajan ja nosti
mv:n yli takayläkulmaan
|
|
# 7 Paukamainen 0 - 3
|
Lehtisen kulma vasemmalta: Pake hiipi pakkien
ja mv:n väliin --> millimetrin tarkka syöttö
maalille ja vas.jalan laukaus metristä etukulmaan
|
|
#18 Uola 0 - 4
|
Paken vapari 7m:stä muuriin, paluupallo
Ullelle --> matala kova laukaus takatolppaan, josta pallo
lirui maalivahdin kautta maaliin
|
|
#10 Mäkinen 1 - 5
|
Mäxä pääsi tuikkaamaan
Akin komeasta seinäsyötöstä taka-alakulmaan
|
|
#10 Mäkinen 1 - 6
|
Ullen upea vapari puolesta kentästä
suoraan maalin nurkalla odotelleen Jarnon jalkaan --> ohjaus
etukulmaan
|
|
|
mv:
1 Sam Fagerlund
puolustajat:
6 Aki Ojala
18 Jarkko Uola
21 Mikko Lehtinen
hyökkääjät:
7 Teemu Paukamainen
8 Mika Ojala
10 Jarno Mäkinen
15 Ikenna Anugwon
|
vaihtopelaajat:
-
valmentaja:
Mika Ojala
huoltaja:
- |
Jälkimmäisestä
pelistä odoteltiin kauheaa sikailua kuten PiTU:n ja FC
Rauma2:n välisestä pelistä. Otteet pysyivät
kuitenkin yllättävän siistinä, mikä
sopi mainiosti FCE:lle. Avausmaali tuli jälleen Paken jalasta.
Pake karvasi keskialuella pallon: nopea kääntö
hyökkäyssuuntaan ja väkisin ohi puolustajasta.
Komean yksilösuorituksen kruunasi kova laukaus maalin kattoon
yli vastaan heittäytyneen mv:n. Pian maalin jälkeen
oli Lehtisen vuoro avata maalitili: nousu puolesta kentästä
ohi puolustajan ja nosto maalivahdin yli takakulmaan. Seuraavaksi
oli Lehtisen vuoro toimia syöttäjänä. Tarkka
kulmapotku Paken eteen ja vasemman jalan veto upposi metristä
etukulmaan. Näköjään Paken & Lehtisen
10min lämmittelylenkki 2h ennen peliä hoiti hommansa
;-) Neljäs osuma tuli Ullen kaukolaukauksesta. Kova laukaus
tolpan ja mv:n kautta lirui juuri ja juuri maaliviivan yli.
Seuraavasta hyökkäyksestä PiTU sai kavennuksen
kun Aki päätti, ettei Sam ansainnut nollapeliä
ja ohjasi pallon 2m:stä omiin. Salibandyä pelien välissä
pelaamassa käynyt Jarno väläytteli jälleen
(viime kauden viimeisessä saunaillassa todistettuja) maalintekolahjojaan.
Ensin puolittainen läpiajo päättyi taka-alakulma-sijoitukseen
ja vuoden viimeinen maali tuli Ullen tarkasta vaparista: syöttö
suoraan Jarnon jalkaan ja helppo ohjaus etukulmaan.
Parasta futsalia piiiitkään aikaan ja tuloksena heti
komea 6 - 1 voitto. PiTU ei saanut oikeastaan ainuttakaan vaarallista
tilannetta ja lähempänä lisäosumia olikin
FCE. "Läheltä piti"-tilanteita saivat aikaan
ainakin Lehtinen, Pake ja Mika. Paras paikka tuli Mikalle, kun
Pake syötti 2vs1-hyökkäyksessä vasemmalta
avopaikan Mikalle, joka lähti virittelemään kunnolla
ja tykittikin kovan vedon. Tosin laukaus (vai oliko se sittenkin
syöttö?) osui maalin nurkalle loikkineen Paken olkapäähän
ja kimposi siitä mv:n käsiin. Ulle taisi osua kaukolaukauksella
toistamiseen tolppaan ja Lehtinenkin oli todella lähellä
lisämaalia: kova laukaus maatapitkin puolestakentästä
oli lipsahtaa mv:n kainalon alta etukulmaan. Myös Pake
oli lähellä lisäosumia kun pariinkin kertaan
koitti suoraa laukausta volleystä Samin pitkästä
heitosta. Jälkimmäinen yritys vas.jalalla lähti
jo hyvin, mutta kuitenkin selvästi ohi maalin. Lähellä
oli myös Paken kova laukaus kohti oikeaa yläkulmaa,
johon mv sai (?) kätensä väliin ja torjui vedon
vaivoin ohi. Tosin tilanteesta tuomittiin maaliheitto, joten
kai laukaus sitten meni suoraan ohi (?)... Taisi Jarnokin olla
lähellä "hat-trickkiä" kun pariinkin
kertaan (tai ainakin kerran) koitti pienestä kulmasta ohittaa
mv:ia osuen kuitenkin vain tolppaan. Jarnon hurja viimeistely
ei silti jostain kumman syystä vakuuttanut valmennusjohtoa
ja voikin olla, että Mäkinen joutuu tekemään
tosissaan maaleja futsalissa jos meinaa saada haluamansa ykköshyökkääjän
paikan ensi kesäksi ;) |
|
|