päivitetty: 06.03.03   © 2002 TP
ETUSIVU   UUTISET   JOUKKUE   PELIRAPORTIT   OTTELUOHJELMA   TILASTOT   MUUT 
Su 05.01.-03  FC Eurajoki – FC Rauma2  7 – 1 (5 - 0)

# 7 Paukamainen  1 - 0
Mäkinen tökkäsi pallon keskipisteeltä Pakelle, joka kääntyi maalia kohti ja laukoi taka-alakulmaan n.15s pelin jälkeen
# 3 Lindroos  2 - 0
Ike tarjoili Esalle vetopaikan 5m:stä, laukaus etuyläkulmaan
#15 Anugwon  3 - 0
Möllin taiturimainen hidastettu poikittaissyöttö maalin eteen, Ike täräytti matalan vedon takakulmaan
#15 Anugwon  4 - 0
Karvasi hyvin ylhäältä ja katkaisi pakin poikittaissyötön, laukaus 3m:stä varmasti sisään
#18 Uola  5 - 0
Ulle tuikkasi Möllin syötöstä maalin edestä kuuluisalla "kärkyrillä" mv:n längistä
#10 Mäkinen  6 - 0
Iken namusyöttö oikeasta laidasta maalineteen unohdetulle Jarnolle, joka ohjasi pallon längistä sisään
#14 Kauramaa  7 - 1
Lepi tarjoili upeasti oikealta Tommille tyhjän maalin ja uran avausmaali tuli komealla ohjauksella maalin edestä
 
mv:
  1 Jussi Kaukkila
puolustajat:
  3 Esa Lindroos
10 Jarno Mäkinen
18 Jarkko Uola
21 Mikko Lehtinen
hyökkääjät:
  7 Teemu Paukamainen
  9 Teemu Leppänen
14 Tommi Kauramaa
15 Ikenna Anugwon
19 Matti Mustonen
38 Jarno Haanpää
vaihtopelaajat:
  -

valmentaja:
     Mika Ojala

huoltaja:
  -

Paikallisottelu FC Rauma2:sta vastaan sai unelma-alun, kun heti 15s pelin jälkeen FCE siirtyi "ansaittuun" 1-0 -johtoon. Pake laukoi melkein puolesta kentästä aivan alanurkkaan Mäkisen syötöstä. Peli oli heti alkusekunneista FCE hallussa, eikä "vierasjoukkue" päässyt alussa kovinkaan vaarallisiin hyökkäyksiin. Raumalaisten selkäranka tuntui taittuvan jo Esan tehdessä 2-0 -maalin 8min pelin jälkeen. Ike syötti Esalle hyvän vetopaikan eikä Esa luonnollisestikaan epäonnistunut vaan täräytti pallon voimalla verkkoon. Vain minuutti myöhemmin Ike sai Möllin unelmasyötön vasemmalta ja ohitti mv:n hallitulla sijoituksella takakulmaan. Muutaman minuutin kuluttua Ike iski päivän toisen maalinsa karvattuaan alimmalta puolustajalta pallon ja laukomalla ohi mv:n. Tässä vaiheessa FC Rauma2 sai myös luotua muutaman vaarallisen paikan, mutta tolppaa tai ylärimaa lähemmäs vieraat eivät päässeet. Muut vaaralliset tilanteet Jussi hoiti erinomaisesti (tehden mm. muutaman näyttävän venytyksen alakulmasta). Vain 2 minuuttia ennen erätaukoa Ulle pääsi tuikkaamaan parista metristä kärkipotkulla mv:n jalkojen välistä 5-0 -taukolukemat.

2.erän avausmaalia jouduttiin odottamaan vajaa 10min ennenkuin Mäkinen pääsi Iken vapauttavasta syötöstä ohjaamaan pallon jälleen raumalaismaalivahdin jalkojen välistä sisään. Jarno antoi näin jälleen näytteen kuuluisasta maalintekijän vainustaan ;D Harmittavasti 5min myöhemmin sai raumalaiset rikottua Kaukkilan nollapelin. Tosin maali olisi pitänyt hylätä, koska vapaapotkun antaja koski kaksi kertaa palloon ja syötti vaparinsa (tai toisen peräkkäisen kosketuksensa vapaapotkuun...) liikkuvasta pallosta. Puolustus ei oikein ollut hereillä ja maalinnurkalle yksinjätetty hyökkääjä tuikkasi pallon tyhjään maaliin. Vajaa 2min ennen loppua pääsi Kauramaan Tommi tekemään uransa ensimmäisen maalin! Koko pelin ajan Tommille loistosyöttöjä tarjoillut Lepi pelasi Tommille paikan, josta hän ei enää voinut erehtyä. Tommi ohjasi Lepin syötön parista metristä tyhjään maalin ja otti yleisön raikuvat suosionosoitukset vastaan vaatimattomasti mennen vaihtopenkille juhlimaan maaliputkensa(?) alkamista ;)

Murskalukemista huolimatta Keke mielipide ottelusta oli jokseenkin tämänlainen: "Olitte muuten jätkät HUONOJA, mutta onneks vastustaja oli vielä huonompi". Maalipaikkoja saatiin luotua paljon, mutta vieläkin viimeistelyä pitäisi parantaa. Tosin parempaan suuntaan ollaan koko ajan menossa (viimeisessä kolmessa pelissä peräti 21 maalia). Parhaat paikat tulivat Esalle, Tommille ja Pakelle. Myös Lepi oli lähellä onnistua maalinteossa, samoin Mölli. Esa pääsi laukomaan vajaa kymmenen kertaa hyvästä paikasta ja osuikin yhtä lukuunottamatta kaikki laukauksensa maalin taakse maalattuihin isoihin maaleihin. Lähimpänä maalia oli tilanne, jossa Pake syötti puolustajien taakse poikittaissyötön Esalle, jonka suora jatkolaukaus tärähti ylärimaan. Reboundissa oli ensimmäisenä Pake, joka jostain käsittämättömästä syystä laukoi volleyn voimalla melkein sivurajasta yli kun olisi voinut tyytyä vain sijoittamaan pallon ohi maaliviivalla seisseen puolustajan. Toinen unelmapaikka tuli kun Lepi syötti '2vs1'-hyökkäyksessä ohi vastaantulleen mv:n tyhjän maalin Tommille, joka kuitenkin liukutaklattiin takaapäin nurin. Tilanteesta seurasi vain varoitus ja vapari, jonka Pake siirsi Esalle, jonka kova laukaus sujahti 5cm yli maalin! Tommi oli tehdä avausmaalinsa jo aiemmin kun Lepi tarjoili oikealta vetopaikan, mutta hyvä sijoitus pysähtyi maalivahtiin. Myös Paken olisi pitänyt onnistua paristakin paikasta, mutta näytti tyytyvän vain yhteen tehtyyn maaliin. Esan nostosta puolesta kentästä, Pake mietti saksipotkun laittamista, mutta aikaili liikaa ja joutui ottamaan pallon rinnalla alas ja laukoi samantien kovan volleyn päin takana seissyttä mv:ia. Toinen unelmapaikka tuli vastustajan kulmasta: Pake karvasi pallon alimmalta mieheltä ja karkasi omasta päästä läpiajoon. Kun maalivahti ei tullutkaan vastaan ja pakki huohotti niskassa, yritti Pake sijoittaa kärjellä etualakulmaan, mutta pallo kiersi tolpan väärältä puolelta. Sekä Lepin että Möllin maali jäi aivan senteistä kiinni: kummankin laukaus läheltä osui kuin osuikin maalivahtiin.

Kolmella hyökkäjäparilla ja kahdella pakkiparilla pelattu peli oli lähes koko ajan FCE:n hallussa ja varsinkin puolustus pelasi lähes virheettömän pelin (ja puolustuksen viimeisenä lukkona pelannut Kaukkila hoiti oman tonttinsa loistavasti torjuen muutaman läpiajonkin). Hyökkääjät vain olisivat saaneet juosta enemmän kun kerran vaihtomiehiä riitti. Onneksi vähäinen paikanhaku riitti pisteisiin tällä kertaa, ja maalipaikkojakin saatiin tosiaan PALJON. Tästä on hyvä jatkaa ensi viikonlopun tärkeisiin PiTU ja MäKi -peleihin, joista tavoitteena täydet 6 pistettä!