|
Paikallisottelu FC Rauma2:sta vastaan sai unelma-alun, kun
heti 15s pelin jälkeen FCE siirtyi "ansaittuun"
1-0 -johtoon. Pake laukoi melkein puolesta kentästä
aivan alanurkkaan Mäkisen syötöstä. Peli
oli heti alkusekunneista FCE hallussa, eikä "vierasjoukkue"
päässyt alussa kovinkaan vaarallisiin hyökkäyksiin.
Raumalaisten selkäranka tuntui taittuvan jo Esan tehdessä
2-0 -maalin 8min pelin jälkeen. Ike syötti Esalle
hyvän vetopaikan eikä Esa luonnollisestikaan epäonnistunut
vaan täräytti pallon voimalla verkkoon. Vain minuutti
myöhemmin Ike sai Möllin unelmasyötön vasemmalta
ja ohitti mv:n hallitulla sijoituksella takakulmaan. Muutaman
minuutin kuluttua Ike iski päivän toisen maalinsa
karvattuaan alimmalta puolustajalta pallon ja laukomalla ohi
mv:n. Tässä vaiheessa FC Rauma2 sai myös luotua
muutaman vaarallisen paikan, mutta tolppaa tai ylärimaa
lähemmäs vieraat eivät päässeet. Muut
vaaralliset tilanteet Jussi hoiti erinomaisesti (tehden mm.
muutaman näyttävän venytyksen alakulmasta). Vain
2 minuuttia ennen erätaukoa Ulle pääsi tuikkaamaan
parista metristä kärkipotkulla mv:n jalkojen välistä
5-0 -taukolukemat.
2.erän avausmaalia jouduttiin odottamaan vajaa 10min ennenkuin
Mäkinen pääsi Iken vapauttavasta syötöstä
ohjaamaan pallon jälleen raumalaismaalivahdin jalkojen
välistä sisään. Jarno antoi näin jälleen
näytteen kuuluisasta maalintekijän vainustaan ;D Harmittavasti
5min myöhemmin sai raumalaiset rikottua Kaukkilan nollapelin.
Tosin maali olisi pitänyt hylätä, koska vapaapotkun
antaja koski kaksi kertaa palloon ja syötti vaparinsa (tai
toisen peräkkäisen kosketuksensa vapaapotkuun...)
liikkuvasta pallosta. Puolustus ei oikein ollut hereillä
ja maalinnurkalle yksinjätetty hyökkääjä
tuikkasi pallon tyhjään maaliin. Vajaa 2min ennen
loppua pääsi Kauramaan Tommi tekemään uransa
ensimmäisen maalin! Koko pelin ajan Tommille loistosyöttöjä
tarjoillut Lepi pelasi Tommille paikan, josta hän ei enää
voinut erehtyä. Tommi ohjasi Lepin syötön parista
metristä tyhjään maalin ja otti yleisön
raikuvat suosionosoitukset vastaan vaatimattomasti mennen vaihtopenkille
juhlimaan maaliputkensa(?) alkamista ;)
Murskalukemista huolimatta Keke mielipide ottelusta oli jokseenkin
tämänlainen: "Olitte muuten jätkät
HUONOJA, mutta onneks vastustaja oli vielä huonompi".
Maalipaikkoja saatiin luotua paljon, mutta vieläkin viimeistelyä
pitäisi parantaa. Tosin parempaan suuntaan ollaan koko
ajan menossa (viimeisessä kolmessa pelissä peräti
21 maalia). Parhaat paikat tulivat Esalle, Tommille ja Pakelle.
Myös Lepi oli lähellä onnistua maalinteossa,
samoin Mölli. Esa pääsi laukomaan vajaa kymmenen
kertaa hyvästä paikasta ja osuikin yhtä lukuunottamatta
kaikki laukauksensa maalin taakse maalattuihin isoihin maaleihin.
Lähimpänä maalia oli tilanne, jossa Pake syötti
puolustajien taakse poikittaissyötön Esalle, jonka
suora jatkolaukaus tärähti ylärimaan. Reboundissa
oli ensimmäisenä Pake, joka jostain käsittämättömästä
syystä laukoi volleyn voimalla melkein sivurajasta yli
kun olisi voinut tyytyä vain sijoittamaan pallon ohi maaliviivalla
seisseen puolustajan. Toinen unelmapaikka tuli kun Lepi syötti
'2vs1'-hyökkäyksessä ohi vastaantulleen mv:n
tyhjän maalin Tommille, joka kuitenkin liukutaklattiin
takaapäin nurin. Tilanteesta seurasi vain varoitus ja vapari,
jonka Pake siirsi Esalle, jonka kova laukaus sujahti 5cm yli
maalin! Tommi oli tehdä avausmaalinsa jo aiemmin kun Lepi
tarjoili oikealta vetopaikan, mutta hyvä sijoitus pysähtyi
maalivahtiin. Myös Paken olisi pitänyt onnistua paristakin
paikasta, mutta näytti tyytyvän vain yhteen tehtyyn
maaliin. Esan nostosta puolesta kentästä, Pake mietti
saksipotkun laittamista, mutta aikaili liikaa ja joutui ottamaan
pallon rinnalla alas ja laukoi samantien kovan volleyn päin
takana seissyttä mv:ia. Toinen unelmapaikka tuli vastustajan
kulmasta: Pake karvasi pallon alimmalta mieheltä ja karkasi
omasta päästä läpiajoon. Kun maalivahti
ei tullutkaan vastaan ja pakki huohotti niskassa, yritti Pake
sijoittaa kärjellä etualakulmaan, mutta pallo kiersi
tolpan väärältä puolelta. Sekä Lepin
että Möllin maali jäi aivan senteistä kiinni:
kummankin laukaus läheltä osui kuin osuikin maalivahtiin.
Kolmella hyökkäjäparilla ja kahdella pakkiparilla
pelattu peli oli lähes koko ajan FCE:n hallussa ja varsinkin
puolustus pelasi lähes virheettömän pelin (ja
puolustuksen viimeisenä lukkona pelannut Kaukkila hoiti
oman tonttinsa loistavasti torjuen muutaman läpiajonkin).
Hyökkääjät vain olisivat saaneet juosta
enemmän kun kerran vaihtomiehiä riitti. Onneksi vähäinen
paikanhaku riitti pisteisiin tällä kertaa, ja maalipaikkojakin
saatiin tosiaan PALJON. Tästä on hyvä jatkaa
ensi viikonlopun tärkeisiin PiTU ja MäKi -peleihin,
joista tavoitteena täydet 6 pistettä!
|