|
La
11.01.-03 FC Eurajoki – PiTU 2
– 3 (2 - 1)
|
|
#38 Haanpää 1 - 1
|
Pake kiersi puolustajan, sijoitus kohti taka-alakulmaa
-> mv torjui jalalla, Hamppi kurkotti pienestä kulmasta
tyhjään
|
|
# 3 Lindroos 2 - 1
|
Mölli tarjoili vas.laidasta poikittaissyötön
Esalle, tarkka sijoitus 5m:stä taka-alakulmaan
|
|
|
mv:
10 Jarno Mäkinen
puolustajat:
3 Esa Lindroos
6 Aki Ojala
18 Jarkko Uola
21 Mikko Lehtinen
hyökkääjät:
7 Teemu Paukamainen
9 Teemu Leppänen
12 Tuomas Koskialho
15 Ikenna Anugwon
19 Matti Mustonen
38 Jarno Haanpää
|
vaihtopelaajat:
-
valmentaja:
??? Haanpää
huoltaja:
- |
PiTU pääsi
ottelussa heti niskan päälle kun alle 5min pelin jälkeen
tilanne oli jo 0-1. Tulinen laukaus melkein puolesta kentästä
yllätti Kaukkilaa tuuranneen Mäkisen, joka oli pahasti
maskissa. Tasoitus tuli kuitenkin melko pian tämän jälkeen.
Pake kiersi puolustajan laidan puolelta ja pääsi nokikkain
mv:n kanssa: sijoitus kohti taka-alakulmaa, minkä maalivahti
sai jalkapohjalla työnnettyä sivuun vain huomatakseen
Hampin käyvän kurkottamassa uransa avausmaalin tyhjään.
Olisikohan ollut jo seuraavassa vaihdossa, kun Mölli tarjoili
vasemmasta laidasta upean poikittaissyötön Esalle, joka
sijoitti pallon 5m:stä varmasti takakulmaan. Näin Mölli
keräsi jo kolmannen syöttönsä kolmannessa
ottelussaan. Maalien jälkeen (ja ennenkin) peli oli täysin
FCE:n hallintaa, ja maalipaikkojakin tuli useita.
Paikoista ei kuitenkaan tehty maaleja. Ei edes tilanteesta, jossa
Ulle sai upean poikittaissyötön ja pääsi nokikkain
mv:n kanssa. Ulle päätti tarjoilla takanurkalla seisseelle
Lepille tyhjän maalin, mutta Lepi vain ei päässyt
tuikkaamaan palloa maaliin asti ennenkuin pakki pääsi
väliin. Toinen "tyhjä maali" -paikka tuli
Pakelle, joka pääsi jälleen läpi vasemmasta
laidasta: pieni siirto maalivahdin ohi ja tyhjä maali edessä,
mutta mv päätti syöksyä tilanteessa suoraan
päin Pakea, joka menetti tasapainonsa eikä kaatuessaan
onnistunut laukomaan palloa reppuun. Erän loppu menikin sitten
täysin tappeluksi. PiTU kuumeni lisää lähes
jokaisesta tilanteesta ja erän lopussa käytiin mm. jo
tilanteen jälkeen kopauttamassa Akia jaloille. Viimeisellä
minuutilla tuomarilta karkasi peli TÄYSIN käsistä.
Ensin Hamppi kaadettiin liukutaklaamalla, jonka Pake kuittasi
taklaamalla PiTUlaisen. Kummastakaan ei vihellystä ja Paken
noustessa pallon kanssa, lähti 3 vastustajaa vauhdilla kostamaan
tilannetta ja yhden ruma taklaus osuikin perille. Tämän
tuomari sentään vihelsi. Heti perään vaparin
jälkeen Hamppi hyppäsi puskemaan palloa tyhjään
maaliin, mutta vastustaja tuli voimalla päin ja taklasi Hampin
nurin maalinnurkalla (ihan vaan tiedoksi ettei Hamppia kovin helpolla
saa kaadettua...). Eikä tuomari viitsinyt reagoida tähänkään!
Toiseen erään FCE lähti selvästi varoen lähes
joka tilanteessa. Koko ajan PiTUlaiset tulivat jaloille ja taklailivat
takaapäin. Kävipä yksi kaveri jo niinkin kuumana,
että tuli uhkailemaan n.0,5m:n päähän FCE:n
vaihtopenkkiä tuomarin vaan katsellessa vieressä puuttumatta
tilanteeseen! Kun FCE sortui taas tuttuun ongelmaan - eli tehottomuuteen
-, pääsi PiTU takaisin peliin mukaan. Vain 5min ennen
loppua tulikin sitten tasoitus. Matala laukaus yllätti jälleen
pahasti maskissa olleen Mäxän. Loppua kohden tuomarin
"linja" (oliko sellaista edes...?) muuttui ja PiTU:lle
tuomittiin noin 5 helppoa vaparia viiden viimeisen minuutin aikana.
Parhaan paikkansa PiTU sai n.30s ennen loppua, kun komea heittäytyminen
meni läpi ja samalla FCE:n virhetili täyttyi. Ilman
muuria vedetty vapari tietysti upposi verkonperälle ja kun
tämä "lahjamaali" jäi ottelun viimeiseksi,
vei PiTU pisteet.
Ensimmäisen erän lopussa myös FCE:llä oli
vastaavanlainen paikka kun PiTU:n virhetili tuli täyteen.
Esan kova laukaus vain sujahti muutaman sentin ohi maalin. Tuomarilinja
oli mitä oli, mutta ei tappiota tuomarin piikkiin voi laittaa
(vaikka kuinka mieli tekisi...), vaan peli kaatui jälleen
kerran siihen, ettei paikoista tehty maaleja. |
|
|
La
11.01.-03 FC Eurajoki – MäKi 1
– 6 (0 - 1)
|
|
#38 Haanpää 1 - 4
|
Pake kiersi puolustajan, nousi maalille ja
tarjoili tyhjän maalin taustalta nousseelle Hampille
|
|
|
mv:
1 Jussi Kaukkila
puolustajat:
3 Esa Lindroos
6 Aki Ojala
18 Jarkko Uola
21 Mikko Lehtinen
hyökkääjät:
7 Teemu Paukamainen
9 Teemu Leppänen
10 Jarno Mäkinen
12 Tuomas Koskialho
15 Ikenna Anugwon
19 Matti Mustonen
38 Jarno Haanpää
|
vaihtopelaajat:
-
valmentaja:
Mika Ojala
??? Haanpää
huoltaja:
- |
Jälkimmäinen
peli tiedettiin vaikeaksi, sillä vaikka viime kerralla
taululla oli jo 4-0 -lukemat 10min pelin jälkeen, tuli
MäKi vielä 7-6 -voittoon. Tähän peliin saatiin
taas Kaukkila takaisin maaliin ja hyvin hän pelasikin.
MäKi vain sai yli tusinan verran '2vs1' ja '3vs1' -vastahyökkäyksiä,
eikä edes Jussi pystynyt niitä kaikkia pelastamaan.
Ainut pieni lipsahdus Jussille tuli 2-0 -maalissa: yläkierteinen
sivurajapotku "putosi" inhottavasti Jussin jalkojen
välistä maaliin.
Ensimmäinen erä oli maalien suhteen tasainen (0-1),
mutta MäKi oli selvästi parempi joukkue. FCE:n hyökkäykset
pysähtyivät melkein aina ensimmäiseen vastustajaan
ja MäKi lähti ylivoimalla vastahyökkäykseen.
Olihan FCE:lläkin omat ylivoimahyökkäyksensä
(vieläpä monia sellaisia), mutta kaikki tilanteet
vain onnistuttiin tuhrimaan. Mikäli syöttö lähti
ajoissa niin silloin se meni pitkäksi tai oli muuten vain
huono. Jos taas koitettiin suoraan laukoa itse, osui laukaus
edessä olleeseen puolustajaan. MäKi taas levitti jokaisen
hyökkäyksensä upeasti laitaan, josta pallo palautettiin
takanurkalle tai maalin eteen yleensä seinäsyötöllä.
Näin syntyi lähes kaikki ottelun maalit, ja ilman
Jussin ilmiömäisiä torjuntoja olisi peli voinut
helposti olla vaikkapa 1-15.
FCE:n kavennus tuli aivan liian myöhään. Peliä
oli viitisen minuuttia jäljellä kun Pake sai keskialueella
pallon. Pieni harhautus ja laidan kautta ohi puolustajasta,
ja jälleen nokikkain mv:n kanssa. Tällä kertaa
kuitenkin Hamppi näkyi vapaana maalin edessä ja Paken
poikittaissyöttö tavoitti Hampin, jolla oli helppo
työ pistää pallo tyhjään. Kavennusmaali
kuitenkin kuitattiin heti perään ja peli oli käytännössä
selvä.
Mitään loistavia maalipaikkoja ei tällä
kertaa tuhlailtu, mutta silti lähellä maalinteko oli
useaan otteeseen. Ehkäpä paras paikka tuli upean kuvion
jälkeen kun Lehtinen avasi keskiviivalle Pakelle, jonka
yhdenkosketuksen syöttö tavoitti Koson. Koso jatkoi
myös "ykkösellä" takaisin laitaan Pakelle,
joka tarjoili poikittaissyötön maalin eteen, mutta
tilanteeseen tullut Lehtinen (tai Koso, jompikumpi...) ei onnistunut
viimeistelemään hyvästä paikasta huolimatta
vaan mv torjui tilanteen kulmaksi. Myös muutamasta peräkkäisestä
kulmasta meinasi tulla maali, mutta Hampin ja Esan hyvät
yritykset tuottivat vain lisää kulmapotkuja...
Tarkoituksena oli ottaa turnauksesta täydet 6 pistettä,
mutta niinhän siinä sitten kävi, että kotimatkalle
lähdettiin ilman pisteitä. Vanhaan tuttuun ongelmaan
törmättiin jälleen tänä viikonloppuna
ja seuraavaksi pelit senkun vain kovenevat kun vastaan tulevat
MuSa II ja MuSa I. Niistä peleistä kolmekin pistettä
olisi jo hyvä suoritus... |
|
|