päivitetty: 06.03.03   © 2002 TP
ETUSIVU   UUTISET   JOUKKUE   PELIRAPORTIT   OTTELUOHJELMA   TILASTOT   MUUT 
La 11.01.-03  FC Eurajoki – PiTU  2 – 3 (2 - 1)

#38 Haanpää  1 - 1
Pake kiersi puolustajan, sijoitus kohti taka-alakulmaa -> mv torjui jalalla, Hamppi kurkotti pienestä kulmasta tyhjään
# 3 Lindroos  2 - 1
Mölli tarjoili vas.laidasta poikittaissyötön Esalle, tarkka sijoitus 5m:stä taka-alakulmaan
 
mv:
10 Jarno Mäkinen
puolustajat:
  3 Esa Lindroos
  6 Aki Ojala
18 Jarkko Uola
21 Mikko Lehtinen
hyökkääjät:
  7 Teemu Paukamainen
  9 Teemu Leppänen
12 Tuomas Koskialho
15 Ikenna Anugwon
19 Matti Mustonen
38 Jarno Haanpää
vaihtopelaajat:
  -

valmentaja:
     ??? Haanpää

huoltaja:
  -
PiTU pääsi ottelussa heti niskan päälle kun alle 5min pelin jälkeen tilanne oli jo 0-1. Tulinen laukaus melkein puolesta kentästä yllätti Kaukkilaa tuuranneen Mäkisen, joka oli pahasti maskissa. Tasoitus tuli kuitenkin melko pian tämän jälkeen. Pake kiersi puolustajan laidan puolelta ja pääsi nokikkain mv:n kanssa: sijoitus kohti taka-alakulmaa, minkä maalivahti sai jalkapohjalla työnnettyä sivuun vain huomatakseen Hampin käyvän kurkottamassa uransa avausmaalin tyhjään. Olisikohan ollut jo seuraavassa vaihdossa, kun Mölli tarjoili vasemmasta laidasta upean poikittaissyötön Esalle, joka sijoitti pallon 5m:stä varmasti takakulmaan. Näin Mölli keräsi jo kolmannen syöttönsä kolmannessa ottelussaan. Maalien jälkeen (ja ennenkin) peli oli täysin FCE:n hallintaa, ja maalipaikkojakin tuli useita.

Paikoista ei kuitenkaan tehty maaleja. Ei edes tilanteesta, jossa Ulle sai upean poikittaissyötön ja pääsi nokikkain mv:n kanssa. Ulle päätti tarjoilla takanurkalla seisseelle Lepille tyhjän maalin, mutta Lepi vain ei päässyt tuikkaamaan palloa maaliin asti ennenkuin pakki pääsi väliin. Toinen "tyhjä maali" -paikka tuli Pakelle, joka pääsi jälleen läpi vasemmasta laidasta: pieni siirto maalivahdin ohi ja tyhjä maali edessä, mutta mv päätti syöksyä tilanteessa suoraan päin Pakea, joka menetti tasapainonsa eikä kaatuessaan onnistunut laukomaan palloa reppuun. Erän loppu menikin sitten täysin tappeluksi. PiTU kuumeni lisää lähes jokaisesta tilanteesta ja erän lopussa käytiin mm. jo tilanteen jälkeen kopauttamassa Akia jaloille. Viimeisellä minuutilla tuomarilta karkasi peli TÄYSIN käsistä. Ensin Hamppi kaadettiin liukutaklaamalla, jonka Pake kuittasi taklaamalla PiTUlaisen. Kummastakaan ei vihellystä ja Paken noustessa pallon kanssa, lähti 3 vastustajaa vauhdilla kostamaan tilannetta ja yhden ruma taklaus osuikin perille. Tämän tuomari sentään vihelsi. Heti perään vaparin jälkeen Hamppi hyppäsi puskemaan palloa tyhjään maaliin, mutta vastustaja tuli voimalla päin ja taklasi Hampin nurin maalinnurkalla (ihan vaan tiedoksi ettei Hamppia kovin helpolla saa kaadettua...). Eikä tuomari viitsinyt reagoida tähänkään!

Toiseen erään FCE lähti selvästi varoen lähes joka tilanteessa. Koko ajan PiTUlaiset tulivat jaloille ja taklailivat takaapäin. Kävipä yksi kaveri jo niinkin kuumana, että tuli uhkailemaan n.0,5m:n päähän FCE:n vaihtopenkkiä tuomarin vaan katsellessa vieressä puuttumatta tilanteeseen! Kun FCE sortui taas tuttuun ongelmaan - eli tehottomuuteen -, pääsi PiTU takaisin peliin mukaan. Vain 5min ennen loppua tulikin sitten tasoitus. Matala laukaus yllätti jälleen pahasti maskissa olleen Mäxän. Loppua kohden tuomarin "linja" (oliko sellaista edes...?) muuttui ja PiTU:lle tuomittiin noin 5 helppoa vaparia viiden viimeisen minuutin aikana. Parhaan paikkansa PiTU sai n.30s ennen loppua, kun komea heittäytyminen meni läpi ja samalla FCE:n virhetili täyttyi. Ilman muuria vedetty vapari tietysti upposi verkonperälle ja kun tämä "lahjamaali" jäi ottelun viimeiseksi, vei PiTU pisteet.

Ensimmäisen erän lopussa myös FCE:llä oli vastaavanlainen paikka kun PiTU:n virhetili tuli täyteen. Esan kova laukaus vain sujahti muutaman sentin ohi maalin. Tuomarilinja oli mitä oli, mutta ei tappiota tuomarin piikkiin voi laittaa (vaikka kuinka mieli tekisi...), vaan peli kaatui jälleen kerran siihen, ettei paikoista tehty maaleja.

La 11.01.-03  FC Eurajoki – MäKi  1 – 6 (0 - 1)

#38 Haanpää  1 - 4
Pake kiersi puolustajan, nousi maalille ja tarjoili tyhjän maalin taustalta nousseelle Hampille
 
mv:
  1 Jussi Kaukkila
puolustajat:
  3 Esa Lindroos
  6 Aki Ojala
18 Jarkko Uola
21 Mikko Lehtinen
hyökkääjät:
  7 Teemu Paukamainen
  9 Teemu Leppänen
10 Jarno Mäkinen
12 Tuomas Koskialho
15 Ikenna Anugwon
19 Matti Mustonen
38 Jarno Haanpää
vaihtopelaajat:
  -

valmentaja:
     Mika Ojala
     ??? Haanpää

huoltaja:
  -
Jälkimmäinen peli tiedettiin vaikeaksi, sillä vaikka viime kerralla taululla oli jo 4-0 -lukemat 10min pelin jälkeen, tuli MäKi vielä 7-6 -voittoon. Tähän peliin saatiin taas Kaukkila takaisin maaliin ja hyvin hän pelasikin. MäKi vain sai yli tusinan verran '2vs1' ja '3vs1' -vastahyökkäyksiä, eikä edes Jussi pystynyt niitä kaikkia pelastamaan. Ainut pieni lipsahdus Jussille tuli 2-0 -maalissa: yläkierteinen sivurajapotku "putosi" inhottavasti Jussin jalkojen välistä maaliin.

Ensimmäinen erä oli maalien suhteen tasainen (0-1), mutta MäKi oli selvästi parempi joukkue. FCE:n hyökkäykset pysähtyivät melkein aina ensimmäiseen vastustajaan ja MäKi lähti ylivoimalla vastahyökkäykseen. Olihan FCE:lläkin omat ylivoimahyökkäyksensä (vieläpä monia sellaisia), mutta kaikki tilanteet vain onnistuttiin tuhrimaan. Mikäli syöttö lähti ajoissa niin silloin se meni pitkäksi tai oli muuten vain huono. Jos taas koitettiin suoraan laukoa itse, osui laukaus edessä olleeseen puolustajaan. MäKi taas levitti jokaisen hyökkäyksensä upeasti laitaan, josta pallo palautettiin takanurkalle tai maalin eteen yleensä seinäsyötöllä. Näin syntyi lähes kaikki ottelun maalit, ja ilman Jussin ilmiömäisiä torjuntoja olisi peli voinut helposti olla vaikkapa 1-15.

FCE:n kavennus tuli aivan liian myöhään. Peliä oli viitisen minuuttia jäljellä kun Pake sai keskialueella pallon. Pieni harhautus ja laidan kautta ohi puolustajasta, ja jälleen nokikkain mv:n kanssa. Tällä kertaa kuitenkin Hamppi näkyi vapaana maalin edessä ja Paken poikittaissyöttö tavoitti Hampin, jolla oli helppo työ pistää pallo tyhjään. Kavennusmaali kuitenkin kuitattiin heti perään ja peli oli käytännössä selvä.

Mitään loistavia maalipaikkoja ei tällä kertaa tuhlailtu, mutta silti lähellä maalinteko oli useaan otteeseen. Ehkäpä paras paikka tuli upean kuvion jälkeen kun Lehtinen avasi keskiviivalle Pakelle, jonka yhdenkosketuksen syöttö tavoitti Koson. Koso jatkoi myös "ykkösellä" takaisin laitaan Pakelle, joka tarjoili poikittaissyötön maalin eteen, mutta tilanteeseen tullut Lehtinen (tai Koso, jompikumpi...) ei onnistunut viimeistelemään hyvästä paikasta huolimatta vaan mv torjui tilanteen kulmaksi. Myös muutamasta peräkkäisestä kulmasta meinasi tulla maali, mutta Hampin ja Esan hyvät yritykset tuottivat vain lisää kulmapotkuja...

Tarkoituksena oli ottaa turnauksesta täydet 6 pistettä, mutta niinhän siinä sitten kävi, että kotimatkalle lähdettiin ilman pisteitä. Vanhaan tuttuun ongelmaan törmättiin jälleen tänä viikonloppuna ja seuraavaksi pelit senkun vain kovenevat kun vastaan tulevat MuSa II ja MuSa I. Niistä peleistä kolmekin pistettä olisi jo hyvä suoritus...