päivitetty: 06.03.03   © 2002 TP
ETUSIVU   UUTISET   JOUKKUE   PELIRAPORTIT   OTTELUOHJELMA   TILASTOT   MUUT 
Su 26.01.-03  MuSa II – FC Eurajoki  3 – 5 (1 - 4)

#19 Mustonen  1 - 1
Paken kantapääkikka oik.laidasta maalille, mv torjui Möllin ensimmäisen vedon, muttei enää toista -> Mölli pisti tyhjään
#38 Haanpää  1 - 2
Lepi nousi maalille, pallo tuli Hampin eteen kuin tarjottimelle -> veto parista metristä alakulmaan
#38 Haanpää  1 - 3
Hamppi sai pallon oik.laitaan, pyssytti kaukaa mv:n yli maalin kattoon
#8 Nummi  1 - 4
Hamppi syötti Paken oik.laidasta läpi, Pake tarjoili vas.laitaan Tonille, jolla oli helppo työ ohjata pallo lähes tyhjään
#9 Leppänen  2 - 5
Ike nousi kulmasta ohi puolustajan ja syötti Lepille maalin takanurkalle -> Lepi laittoi tyhjään
 
mv:
  1 Jussi Kaukkila
puolustajat:
  6 Aki Ojala
  8 Toni Nummi
15 Ikenna Anugwon
17 Mika Ojala
hyökkääjät:
  7 Teemu Paukamainen
  9 Teemu Leppänen
19 Matti Mustonen
38 Jarno Haanpää
vaihtopelaajat:
  -

valmentajat:
     Mika Ojala
     Arto Haanpää

huoltaja:
  -
Aikaisin aamulla (klo 10:05 paikallista aikaa) pelattu ottelu alkoi FCE:n selvällä hallinnalla. Jo heti ensimmäiset minuutit lupasivat hyvää, siistiä peliä, vaikka tuomarina olikin "vanha tuttu puusilmä". Kun FCE tuhlasi alun maalipaikkansa, teki MuSan juniorijoukkue ottelun avausmaalin '3vs2'-vastahyökkäyksestä. Tasoitusta saatiin odotella hetki, vaikka maalipaikkoja oli runsaasti. 1-1-tasoitus tuli vihdoin, kun Pake sai syötön oikeaan kulmaan ja vapautti kantapääkikallaan Möllin maalintekoon; ensimmäisen laukauksen mv vielä torjui, muttei enää toista. Johtomaali tuli melko pian tasoituksen jälkeen Lepin ja Hampin toimesta. Lepi eteni maalille ja Hamppi pääsi irtopalloon ensimmäisenä ja tykitti pallon 3m:stä varmasti taka-alakulmaan. Taisi olla heti seuraava vaihto, kun Hamppi osui jälleen. Tällä kertaa yllättävä kaukolaukaus oik.laidasta upposi mv:n yli maalin kattoon. Paikkoja oli useampaankin maaliin, mutta erän viimeisen maalin teki debyyttiottelussaan Toni Nummi. Päivän komein maali tuli nopeasta vastahyökkäyksestä, kun Hamppi vapautti upealla keskialueen pystysyötöllään Paken läpiajoon. Pake ei tällä kertaa laukonutkaan itse, vaan antoi seinäsyötön takanurkalle nousseelle Tonille, joka pääsi helposti ohjaamaan avausmaalinsa (edustuksen paidassa) tyhjään maaliin.

Erätauon jälkeen peli jatkui samanlaisena (eli FCE:n paikkojen tuhlailuna ja MuSan muutamilla vastahyökkäyksillä) aina erän puoleenväliin asti. Sen jälkeen FCE lopetti juoksemisen ja MuSa alkoi pitää palloa ja hallita peliä. MuSa sai jatkuvasti ylivoimahyökkäyksiä, kun FCE:n pelaajat tulivat aivan liian laiskasti alas hyökkäysten jälkeen. Jussin upeat torjunnat kuitenkin tekivät MuSan nousuhaaveet turhiksi. 4-2-kavennukselle Jussikaan ei voinut mitään. Onneksi Lepin maali tuli pian kavennuksen jälkeen, eikä MuSa enää toipunut siitä. Lepin oli helppo kurkottaa pallo tyhjään maaliin hyvän pelin pelanneen Iken loistavasta poikittaissyötöstä. Viimeisten minuuttien aikana MuSa sai vielä lohdutusmaalin, muttei uhannut FCE:n kauden kolmantta voittoa.

Molempien joukkueiden maalivahdit pelasivat upeasti ja pitivät huolen, ettei tullut enempää kuin 8 maalia. Melkeinpä jokaisella FCE:n pelaajalla oli omat paikkansa kaunistella kauden maalisaldoaan, mutta huono tuuri ja hyvä maalivahtipeli pilasivat parhaatkin yritykset. Etenkin Pake hassasi maalipaikkoja oikein urakalla; jollei vedot menneet ohi, niin sitten mv torjui. Myös Lepi pääsi muutaman kerran laidasta läpi, muttei onnistunut saamaan palloa maaliviivaa lähemmäs. Maalipaikkoja tuli niin runsaasti, ettei niitä kaikkia voi edes tässä käydä läpi.

Su 26.01.-03  MuSa I – FC Eurajoki  9 – 3 (5 - 0)

# 7 Paukamainen  5 - 1
Mölli tarjoili 1vs1-tilanteessa Pakelle vetopaikan -> veto etukulmaan
# 7 Paukamainen  5 - 2
Akin terävä syöttö, Pake kiersi pakin laidan kautta ja laukaus voimalla yli mv:n
# 9 Leppänen  5 - 3
Ike tarjoili laidasta maalin eteen Lepille, joka laittoi pallon varmasti reppuun
 
mv:
  1 Jussi Kaukkila
puolustajat:
  6 Aki Ojala
  8 Toni Nummi
15 Ikenna Anugwon
17 Mika Ojala
hyökkääjät:
  7 Teemu Paukamainen
  9 Teemu Leppänen
19 Matti Mustonen
38 Jarno Haanpää
vaihtopelaajat:
  -

valmentajat:
     Mika Ojala
     Arto Haanpää

huoltaja:
  -
MuSan ykkösjoukkue jyräsi aiemmin päivällä FC Rauma2:n helposti 13-4 ja samanlaiseen myllytykseen oli varauduttu. Peli alkoi FCE:n kannalta heikosti, kun kahdessa ensimmäisessä vaihdossa Paken miesvartiointi petti pahemman kerran ja vastustaja rankaisi kummastakin. Lukemat 3min kohdalla 2-0. MuSa piti hyvin palloa, muttei saanut vaarallisia vastahyökkäyksiä kuten FC Rauma2-pelissä. FCE puolusti kovaa (mutta puhtaasti) ja sai useita vastahyökkäyksiä. Niistä ei kuitenkaan palloa maaliin asti saatu. Kotijoukkue sai ensimmäisessä erässä muutaman vetopaikan puolustuksen keskeltä ja käytti paikat hyväkseen. Erätauolle mentiin 5-0-lukemissa.

Erätauolle muutettiin pelitaktiikkaa '2-2':sta '2-1-1':een, eli jatkossa pelattiin tavallaan vain yhdellä hyökkääjällä. Tämä toimi loistavasti, sillä enää MuSa ei saanut luotua vetopaikkoja pilkun kohdalta ja FCE pääsi useammin vastahyökkäyksiin. FCE:n ensimmäinen kavennusmaali tulikin juuri vastahyökkäyksestä. Möllillä oli hyvä '1vs1'-tilanne, mutta kuitenkin tarjoili vas.laitaan mukaan nousseelle Pakelle vetopaikan, eikä hän namupaikastaan epäonnistunut. Hetken kuluttua Aki tarjoili kovan, mutta tarkan syötön keskialueelta Pakelle mv-alueen eteen. Pake otti pallon haltuun, kiersi puolustajan laidan puolelta ja laukoi pallon voimalla yli maalivahdin. Seuraavaakaan maalia ei tarvinnut kauaa odotella. Tälläkin kertaa FCE:n viimeisen maalin iski Lepi (jälleen Iken syötöstä). Olisikohan kaksikon tekemä maali ollut lähes samanlainen kuin ensimmäisessäkin pelissä? Ainakin sellainen muistikuva minulle jäi... Korjatkoon joku jos olen väärässä... Maalin jälkeen FCE:llä oli vielä muutama paikka, mutta MuSa teki ottelun loput maalit. Lopussa MuSa teki vastahyökkäyksistä ratkaisevat maalit ja voitti lopulta lukemin 9-3. FCE:n parhaat maalipaikat tulivat Tonille, Pakelle ja Hampille. Toni pääsi täysin samanlaisesta hyökkäyksestä (tällä kertaa vain oik.puolelta, Paken ja Hampin? syötöistä) koittamaan maalintekoa, tällä kertaa ohjaus vain pysähtyi tolppaan. Pake pääsi tässäkin ottelussa nokikkain maalivahdin kanssa, mutta samalla lopputuloksella: mv torjui jalallaan alanurkasta kulmaksi. Myös Hamppi pääsi ainakin kertaalleen yksin maalivahtia vastaan, muttei onnistunut maalinteossa.

Vaikka kummastakin ottelusta oli Esa, Ulle ja Lehtinen poissa, ei se yllättäen kuitenkaan kentällä näkynyt. Jokainen hoiti oman hommansa todella tyylikkäästi ja varsinkin puolustus pelasi loistavasti. Myös syöttöjen määrä ja laatu oli huomattavasti parempaa mitä kauden aiemmissa otteluissa. Näillä otteilla olisi viime viikonloppuna tullut ainakin 3 pistettä! Ottelut olivat selvästi kauden parhaat (no, ehkä ensimmäistä PiTU-peliä lukuunottamatta) - ei pelkästään siksi, että FCE pelasi hyvin - vaan myös siksi, että kumpikin joukkue keskittyi pelaamiseen eikä minkäänlaista sikailua tai jaloille potkimista esiintynyt.