|
Su 26.01.-03 MuSa
II – FC Eurajoki 3
– 5 (1 - 4)
|
|
#19 Mustonen 1 - 1
|
Paken kantapääkikka oik.laidasta maalille,
mv torjui Möllin ensimmäisen vedon, muttei enää
toista -> Mölli pisti tyhjään
|
|
#38 Haanpää 1 - 2
|
Lepi nousi maalille, pallo tuli Hampin eteen
kuin tarjottimelle -> veto parista metristä alakulmaan
|
|
#38 Haanpää 1 - 3
|
Hamppi sai pallon oik.laitaan, pyssytti kaukaa
mv:n yli maalin kattoon
|
|
#8 Nummi 1 - 4
|
Hamppi syötti Paken oik.laidasta läpi,
Pake tarjoili vas.laitaan Tonille, jolla oli helppo työ
ohjata pallo lähes tyhjään
|
|
#9 Leppänen 2 - 5
|
Ike nousi kulmasta ohi puolustajan ja syötti
Lepille maalin takanurkalle -> Lepi laittoi tyhjään
|
|
|
mv:
1 Jussi Kaukkila
puolustajat:
6 Aki Ojala
8 Toni Nummi
15 Ikenna Anugwon
17 Mika Ojala
hyökkääjät:
7 Teemu Paukamainen
9 Teemu Leppänen
19 Matti Mustonen
38 Jarno Haanpää
|
vaihtopelaajat:
-
valmentajat:
Mika Ojala
Arto Haanpää
huoltaja:
- |
Aikaisin aamulla
(klo 10:05 paikallista aikaa) pelattu ottelu alkoi FCE:n selvällä
hallinnalla. Jo heti ensimmäiset minuutit lupasivat hyvää,
siistiä peliä, vaikka tuomarina olikin "vanha tuttu
puusilmä". Kun FCE tuhlasi alun maalipaikkansa, teki
MuSan juniorijoukkue ottelun avausmaalin '3vs2'-vastahyökkäyksestä.
Tasoitusta saatiin odotella hetki, vaikka maalipaikkoja oli runsaasti.
1-1-tasoitus tuli vihdoin, kun Pake sai syötön oikeaan
kulmaan ja vapautti kantapääkikallaan Möllin maalintekoon;
ensimmäisen laukauksen mv vielä torjui, muttei enää
toista. Johtomaali tuli melko pian tasoituksen jälkeen Lepin
ja Hampin toimesta. Lepi eteni maalille ja Hamppi pääsi
irtopalloon ensimmäisenä ja tykitti pallon 3m:stä
varmasti taka-alakulmaan. Taisi olla heti seuraava vaihto, kun
Hamppi osui jälleen. Tällä kertaa yllättävä
kaukolaukaus oik.laidasta upposi mv:n yli maalin kattoon. Paikkoja
oli useampaankin maaliin, mutta erän viimeisen maalin teki
debyyttiottelussaan Toni Nummi. Päivän komein maali
tuli nopeasta vastahyökkäyksestä, kun Hamppi vapautti
upealla keskialueen pystysyötöllään Paken
läpiajoon. Pake ei tällä kertaa laukonutkaan itse,
vaan antoi seinäsyötön takanurkalle nousseelle
Tonille, joka pääsi helposti ohjaamaan avausmaalinsa
(edustuksen paidassa) tyhjään maaliin.
Erätauon jälkeen peli jatkui samanlaisena (eli FCE:n
paikkojen tuhlailuna ja MuSan muutamilla vastahyökkäyksillä)
aina erän puoleenväliin asti. Sen jälkeen FCE lopetti
juoksemisen ja MuSa alkoi pitää palloa ja hallita peliä.
MuSa sai jatkuvasti ylivoimahyökkäyksiä, kun FCE:n
pelaajat tulivat aivan liian laiskasti alas hyökkäysten
jälkeen. Jussin upeat torjunnat kuitenkin tekivät MuSan
nousuhaaveet turhiksi. 4-2-kavennukselle Jussikaan ei voinut mitään.
Onneksi Lepin maali tuli pian kavennuksen jälkeen, eikä
MuSa enää toipunut siitä. Lepin oli helppo kurkottaa
pallo tyhjään maaliin hyvän pelin pelanneen Iken
loistavasta poikittaissyötöstä. Viimeisten minuuttien
aikana MuSa sai vielä lohdutusmaalin, muttei uhannut FCE:n
kauden kolmantta voittoa.
Molempien joukkueiden maalivahdit pelasivat upeasti ja pitivät
huolen, ettei tullut enempää kuin 8 maalia. Melkeinpä
jokaisella FCE:n pelaajalla oli omat paikkansa kaunistella kauden
maalisaldoaan, mutta huono tuuri ja hyvä maalivahtipeli pilasivat
parhaatkin yritykset. Etenkin Pake hassasi maalipaikkoja oikein
urakalla; jollei vedot menneet ohi, niin sitten mv torjui. Myös
Lepi pääsi muutaman kerran laidasta läpi, muttei
onnistunut saamaan palloa maaliviivaa lähemmäs. Maalipaikkoja
tuli niin runsaasti, ettei niitä kaikkia voi edes tässä
käydä läpi. |
|
|
Su 26.01.-03 MuSa
I – FC Eurajoki 9
– 3 (5 - 0)
|
|
# 7 Paukamainen 5 - 1
|
Mölli tarjoili 1vs1-tilanteessa Pakelle
vetopaikan -> veto etukulmaan
|
|
# 7 Paukamainen 5 - 2
|
Akin terävä syöttö, Pake
kiersi pakin laidan kautta ja laukaus voimalla yli mv:n
|
|
# 9 Leppänen 5 - 3
|
Ike tarjoili laidasta maalin eteen Lepille,
joka laittoi pallon varmasti reppuun
|
|
|
mv:
1 Jussi Kaukkila
puolustajat:
6 Aki Ojala
8 Toni Nummi
15 Ikenna Anugwon
17 Mika Ojala
hyökkääjät:
7 Teemu Paukamainen
9 Teemu Leppänen
19 Matti Mustonen
38 Jarno Haanpää
|
vaihtopelaajat:
-
valmentajat:
Mika Ojala
Arto Haanpää
huoltaja:
- |
MuSan ykkösjoukkue
jyräsi aiemmin päivällä FC Rauma2:n helposti
13-4 ja samanlaiseen myllytykseen oli varauduttu. Peli alkoi
FCE:n kannalta heikosti, kun kahdessa ensimmäisessä
vaihdossa Paken miesvartiointi petti pahemman kerran ja vastustaja
rankaisi kummastakin. Lukemat 3min kohdalla 2-0. MuSa piti hyvin
palloa, muttei saanut vaarallisia vastahyökkäyksiä
kuten FC Rauma2-pelissä. FCE puolusti kovaa (mutta puhtaasti)
ja sai useita vastahyökkäyksiä. Niistä ei
kuitenkaan palloa maaliin asti saatu. Kotijoukkue sai ensimmäisessä
erässä muutaman vetopaikan puolustuksen keskeltä
ja käytti paikat hyväkseen. Erätauolle mentiin
5-0-lukemissa.
Erätauolle muutettiin pelitaktiikkaa '2-2':sta '2-1-1':een,
eli jatkossa pelattiin tavallaan vain yhdellä hyökkääjällä.
Tämä toimi loistavasti, sillä enää
MuSa ei saanut luotua vetopaikkoja pilkun kohdalta ja FCE pääsi
useammin vastahyökkäyksiin. FCE:n ensimmäinen
kavennusmaali tulikin juuri vastahyökkäyksestä.
Möllillä oli hyvä '1vs1'-tilanne, mutta kuitenkin
tarjoili vas.laitaan mukaan nousseelle Pakelle vetopaikan, eikä
hän namupaikastaan epäonnistunut. Hetken kuluttua
Aki tarjoili kovan, mutta tarkan syötön keskialueelta
Pakelle mv-alueen eteen. Pake otti pallon haltuun, kiersi puolustajan
laidan puolelta ja laukoi pallon voimalla yli maalivahdin. Seuraavaakaan
maalia ei tarvinnut kauaa odotella. Tälläkin kertaa
FCE:n viimeisen maalin iski Lepi (jälleen Iken syötöstä).
Olisikohan kaksikon tekemä maali ollut lähes samanlainen
kuin ensimmäisessäkin pelissä? Ainakin sellainen
muistikuva minulle jäi... Korjatkoon joku jos olen väärässä...
Maalin jälkeen FCE:llä oli vielä muutama paikka,
mutta MuSa teki ottelun loput maalit. Lopussa MuSa teki vastahyökkäyksistä
ratkaisevat maalit ja voitti lopulta lukemin 9-3. FCE:n parhaat
maalipaikat tulivat Tonille, Pakelle ja Hampille. Toni pääsi
täysin samanlaisesta hyökkäyksestä (tällä
kertaa vain oik.puolelta, Paken ja Hampin? syötöistä)
koittamaan maalintekoa, tällä kertaa ohjaus vain pysähtyi
tolppaan. Pake pääsi tässäkin ottelussa
nokikkain maalivahdin kanssa, mutta samalla lopputuloksella:
mv torjui jalallaan alanurkasta kulmaksi. Myös Hamppi pääsi
ainakin kertaalleen yksin maalivahtia vastaan, muttei onnistunut
maalinteossa.
Vaikka kummastakin ottelusta oli Esa, Ulle ja Lehtinen poissa,
ei se yllättäen kuitenkaan kentällä näkynyt.
Jokainen hoiti oman hommansa todella tyylikkäästi
ja varsinkin puolustus pelasi loistavasti. Myös syöttöjen
määrä ja laatu oli huomattavasti parempaa mitä
kauden aiemmissa otteluissa. Näillä otteilla olisi
viime viikonloppuna tullut ainakin 3 pistettä! Ottelut
olivat selvästi kauden parhaat (no,
ehkä ensimmäistä PiTU-peliä lukuunottamatta)
- ei pelkästään siksi, että FCE pelasi hyvin
- vaan myös siksi, että kumpikin joukkue keskittyi
pelaamiseen eikä minkäänlaista sikailua tai jaloille
potkimista esiintynyt. |
|
|