|
"Vieraspeli" FC Rauma2:sta vastaan sai yhtä
hyvän alun kuin viime kerrallakin: Esa laukoi Tommin syötöstä
alle 1min pelin jälkeen 0-1 -lukemat. Heti seuraavassa
vaihdossa Lehtinen vapautti Paken läpiajoon, eikä
Pake erehtynyt vaan lattoi pallon tylysti FC Rauma2:n maalissa
torjuneen Jussin pikkuveljen längistä sisään.
Hetkeä myöhemmin Pake karvasi pallon keskialueella,
harhautti puolustajan, nousi laidasta läpiajoon ja laukoi
voimalla etunurkkaan. Esa vastasi jälleen seuraavassa vaihdossa
tekemällä 0-4:ään Hampin antaman sivurajapotkun
jälkeen. Myös 0-5 -lukemat oli Esan käsialaa:
Lehtisen pitkä pystysyöttö tavoitti Esan, joka
tykitti etunurkkaan. Seuraavaksi oli Hampin vuoro. Tonto vapautti
Paken läpiajoon, Pake tarjoili vasemalle takanurkalle nousseelle
Hampille tyhjän maalin eikä Hamppi luonnollisestikaan
erehtynyt. Vain hetkeä myöhemmin Hamppi osui jälleen.
Maalivahti torjui Tonton laukauksen eteensä, Hamppi oli
ensimmäisenä reboundissa ja sijoitti pallon jälleen
tyhjään. Seuraavan maalin iski jälleen Esa, Tommin
esityöstä. Laukaus upposi läheltä varmasti
takakulmaan. 0-9 syntyi Hampin namupassista: '2vs1'-vastahyökkäys,
jossa Hamppi toi pallon ylös ja tarjoili pallon pakin &
mv:n välistä Pakelle, jolla oli helppo työ pistää
pallo alle metristä tyhjään. Taukolukemat tykitti
Hamppi alunurkkaan päästyään karkuun Iken
oivasta pystysyötöstä.
Erätauolla oli puhetta nollapelistä, mikä kuitenkin
oli ennenaikaista. Vaikka Esa tekikin erän avausmaalin,
sai FC Rauma2 rikottua loistavasti pelanneen Jussin nollan.
Esa teki myös FCE:n seuraavan maalin: karvattuaan pallon
omassa päädyssä Esa syötti Tommille keskialueelle.
Tommi jatkoi seinäsyötöllä Esan laidasta
irti, ja Esan sijoitus upposi jälleen ohi vastaantulleen
maalivahdin. 13.maalissa osat vaihtuivat: tällä kertaa
Esa tarjoili oikealta laidalta maalin eteen Tommille, joka ohjasi
tyhjään. Loput 4 maalia olivatkin sitten Paken käsialaa.
Ensin Hamppi vapautti Paken jälleen läpiajoon ja Pake
sijoitti pallon taas längistä sisään. Seuraava
maali oli Hampin, Tonin ja Paken "naatiskelua". '3vs1'-hyökkäys
kääntyi n. kuuden syötön jälkeen '3vs0'-tilanteeksi,
jossa lopulta Hampin syöttö tuli Pakelle maaliviivalle,
ja Pake sai kunnian ohjata pallon maaliin (selkä maaliinpäin).
Myös seuraava maali (n. 45s ennen loppua) tuli Hampin syötöstä.
Syöttö keskialueella vas.laitaan, josta Pake toi pallon
ylös. Syöttöpaikkaa Hampille ei '2vs1'-hyökkäyksestä
löytynyt, joten Pake "joutui" laukomaan itse
taka-alakulmaan. Heti aloituksesta Pake karvasi pallon pois
raumalaisilta ja laukoi jo puolesta kentästä vedon,
joka upposi jälleen (muualle katselleen) mv:n jalkojen
välistä sisään. Loppulukemat siis murskaavat
5-17.
Pelistä piti tulla Kaukkilan veljesten välinen koitos,
mutta FC Rauma2:n laiska puolustaminen ja vähäinen
pelaajamäärä (vain yksi vaihtopelaaja) vei pohjan
tiukasta välienselvittelystä. FCE:llä oli asenne
kohdallaan ja tällä kertaa jopa laukauksetkin menivät
maalia kohti ja vieläpä maaliin asti, joten raumalaisilla
ei ollut mitään jakoa päivän ottelussa.
FCE onnistui silti tuhlaamaan tukun maalipaikkoja. Ainakin Paken
ja Tommin olisi pitänyt tehdä paristakin paikasta
lisämaaleja. Tommi pääsi pari kertaa Esan syötöstä
koittamaan lähietäisyydeltä, mutta kumpikaan
ohjaus/laukaus ei maaliin asti mennyt. Pake taas laukoi puolesta
kentästä tolppaan ja hukkasi heti ensi sekunneilla
läpiajon yrittäessään tuikata oik.jalan
kärjellä kun olisi pitänyt laukoa vasurilla;
takanurkkaa tavoitellut "kärkyri" kun meni etunurkasta
ohi! Yhdestä '2vs1'-hyökkäyksestä Pake laukoi
itsekkäästi, mutta laukaus sujahti vain sivuverkkoon.
Yhden Paken läpiajon nuorempi Kaukkila taas peitti vastaantulollaan.
Myös Ike koitti maalien kestävyyttä, kun kova
laukaus puolen kentän jälkeen osui keskelle ylärimaa!
Esa kokeili myös muutaman kerran kauempaa, mutta laukaukset
eivät suuntautuneet maalia kohti. Jussi taas pelasi jälleen
upeasti ja joutui useaan otteeseen venymään aivan
uskomattomiin pelastuksiin. Harmi vain, ettei nollapeliä
tullut kun FC Rauma2:n Tenhonen taisi yksin tehdä kaikki
raumalaisten maalit... Hassu yksityiskohta muuten se, että
Jussi oli ainut FCE:n pelaaja, joka ei saanut tilastomerkintöjä.
Kaikki muut saivat vähintään syöttöpisteen.
Voitto oli FCE:n historian suurinumeroisin voitto, ja Pake teki
yhden ottelun maaliennätyksen (tosin Esa teki ensin, mutta
Pake tuli vielä lopussa ohi) sekä Hamppi yhden ottelun
syöttöennätyksen.
Ennen ottelua Pake lupasi tehdä pari-kolme maalia ja Esa
neljä. Kumpikin piti sanansa. Tavallaan niin teki myös
Keke: Esa sanoi tekevänsä 5 maalia jottei maanantaina
olisi harjoituksia. Keke suostui "sopimukseen", mutta
ottelun jälkeen ilmoitti, että maanantaina ON harjoitukset,
koska Esa teki 6 maalia eikä 5 niinkuin oli sovittu...
=)
FCE:n pistemiehet tänään: Pake 7+1, Hamppi 3+5,
Esa 6+1, Tommi 1+3, Mikko 0+2, Ike & Tonto 0+1
|