päivitetty: 06.03.03   © 2002 TP
ETUSIVU   UUTISET   JOUKKUE   PELIRAPORTIT   OTTELUOHJELMA   TILASTOT   MUUT 
Su 16.02.-03  TOVE – FC Eurajoki  6 – 7 (4 - 5 ?)

#38 Haanpää  0 - 1
Hamppi antoi aloituksen takaisin Pakelle, Pake läpi -> mv torjui alakulmasta, mutta Hamppi jatkoi reboundin tyhjään vain 6s pelin jälkeen!
# 6 Ojala  1 - 2
Hamppi antoi keskialueella sivurajapotkun Akille, nousi maalille ja veti mv:n jalkojen välistä pallon pömpeliin
# 7 Paukamainen  3 - 3
Vapari oik.laidasta mv-alueen takaa: Pake tykitti muurin ohi takanurkkaan
#14 Kauramaa  4 - 4
Ike nousi väkisin oik.laitaa pitkin, syöttö maalille ja Tommi ohjasi maaliviivalta tyhjään
# 8 Nummi  4 - 5
Toni sai pallon Jarnolta ja nousi keskeltä vetopaikkaan -> mv "hörppäsi" Tonin laukauksen putkista
#38 Haanpää  4 - 6
Pake ja Hamppi kahdestaan läpi, Pake syötti ohi heittäytyneen mv:n ja Hamppi laittoi tyhjään
#21 Lehtinen  5 - 7
Lehtinen pelasi Paken läpi vas.laidasta, Pake pelasi seinäsyötöllä Mikolle tyhjän maalin -> Mikko jatkoi tyhjään
 
mv:
  1 Matti Uusen
puolustajat:
  6 Aki Ojala
  8 Toni Nummi
15 Ikenna Anugwon
21 Mikko Lehtinen
hyökkääjät:
  4 Jussi Kaukkila
  7 Teemu Paukamainen
10 Jarno Mäkinen
14 Tommi Kauramaa
38 Jarno Haanpää
vaihtopelaajat:
  -

valmentajat:
      Arto Haanpää

huoltaja:
  -
Ottelu TOVEa vastaan sai todellisen unelma-alun, kun jo 6 sekunnin pelin jälkeen FCE siirtyi '0-1'-johtoon. Pake antoi aloituksen Hampille ja lähti nousemaan vas.laitaan. Hamppi odotti hetken ja syötti takaisin Pakelle, joka pääsi heti vastakkain mv:n kanssa, mutta mv torjui alanurkkaan tarkoitetun vedon eteensä. Hamppi oli ensimmäisenä paikalla ja jatkoi paluupallon tyhjään. TOVE kuitenkin kuittasi maalin heti seuraavassa vaihdossa. Myös FCE teki taas seuraavassa vaihdossa maalin. Tällä kertaa Hamppi toimi syöttäjänä: sivurajapotku Akin jalkaan, Aki nousi maalille ja veti mv:n jalkojen välistä johto-osuman. Tosin sekin maali kuitattiin melko pian ja taisipa kotijoukkue siirtyä jo johtoonkin, kunnes Hamppi sai hankittua vaparin hyvästä paikasta. Pake pyssytti oik.laidasta vaparin voimalla muurin ohi takanurkkaan. Tasoituksen jälkeen kuitenkin TOVE teki taas seuraavan maalin. Seuraavan tasoituksen iski kuitenkin hurjaan maalivireeseen päässyt Tommi. Ike nousi väkisin oik.laitaa pitkin ja syötti päädystä maalille, jossa Tommi pääsi tuikkaamaan maaliviivalta tasoituksen. Hetkeä myöhemmin ja ennen erätaukoa pääsi Nummi laukomaan melkein puolestakentästä matalan vedon, jonka mv hörppäsi "putkista" sisään. Syöttöpiste maaliin tuli Mäkiselle.

Erätauon jälkeen ei enää montaa maalia nähty. Seuraava osuma tuli jälleen Hampin ja Paken yhteisvoimin. Vapauttava syöttö keskialueelta ja Pake yksin läpi: syöttö heittäytyneen mv:n ohi Hampille, joka ohjasi pallon tyhjään. TOVEn kavennuksen jälkeen pääsi Pake jälleen läpi. Tällä kertaa Lehtinen vapautti Paken vas.laidasta läpi ja nousi itse keskelle mukaan hyökkäykseen. Pake antoi seinäsyötöllä takaisin Mikolle, joka sai hieman taakse jääneen syötön mukaansa ja sijoitti pallon varmasti metristä tyhjään maaliin. Kotijoukkue sai vielä kavennuksen aikaan, muttei tasoitusmaali ollut oikeastaan edes lähelläkään. Näin "tärkeät" pisteet FCE:lle.

Tämän kierroksen ottelut pelattiin Porin lyseossa, joka oli todella pieni sali. Kenttä oli useamman (5-10 ?) metrin lyhempi ja pari metriä kapeampi kuin muissa saleissa, joten maalipaikkoja tuli paljon! Se nähtiin heti alussa, kun ensimmäiset 3 maalia tuli heti ensimmäisissä vaihdoissa. Eli kenttä ei todellakaan suosinut maalivahteja. FCE:n maalissa tällä kertaa pelasi Köpöjen luotettava konkari Matti Uusen. Hyvinhän Masa pelasi ja teki monta tärkeää torjuntaakin. Ja ne pallot, jotka Masa torjui eteensä, puolustajat siivosivat nopeasti maalin edestä (ja yleensä vieläpä omille). Paikkoja ottelussa riitti: Hamppi laukoi läpiajosta vasurillaan vain tuuman verran ohi ylänurkasta, Pake laukoi puolestakentästä tolppaan, Aki sai maalin eteen namupassin kulmasta mutta laukaus epäonnistui, Tonto laukoi puolestakentästä -> mv venytti vaivoin kulmaksi, Pake syötti Hampille tyhjän maalin, mutta pakki ehti estämään Hampin vedon, jne... Vaikka hukattuja maalipaikkoja siis riittikin, tärkeintä oli, että päätössummerin soidessa FCE:llä oli enemmän tehtyjä maaleja kuin kotijoukkueella.

Su 16.02.-03  PoPa – FC Eurajoki  16 – 3 (8 - 1)

# 7 Paukamainen  1 - 1
Pake karvasi alimmalta pelaajalta pallon ja kurkotti vasemmalla jalalla pallon ohi hölmistyneen mv:n
#15 Anugwon  10 - 2
Pake jätti oik.laidassa pallon kantapäällä Ikelle, Iken tarkka laukaus suoraan syötöstä takanurkkaan
# 7 Paukamainen  14 - 3
Vapari mv:n alueen takaa: Pake mälläsi täysillä muurin läpi keskelle maalia
 
mv:
10 Jarno Mäkinen
puolustajat:
  6 Aki Ojala
  8 Toni Nummi
15 Ikenna Anugwon
21 Mikko Lehtinen
hyökkääjät:
  4 Jussi Kaukkila
  7 Teemu Paukamainen
14 Tommi Kauramaa
38 Jarno Haanpää
vaihtopelaajat:
  -

valmentajat:
     Arto Haanpää

huoltaja:
  -

Lukemin 23-3 FC Rauma2:sta pyörittäneen PoPan tiedettiin olevan kova pala pienellä kentällä (ja varsinkin kun melkein koko joukkue oli käynyt syömässä "vähän" päivällistä paikallisissa ruokapaikoissa...). Alussa kuitenkin FCE pysyi hyvin pelissä mukana. Avausmaalikin tuli VASTA (kotijoukkueen mukaan siis) puolentoista minuutin pelin jälkeen. Upea laukaus puolestakentästä aivan oikeaan yläkulmaan ja maalissa pelannut Jarno oli ensimmäisen kerran yllätetty. FCE:n tasoitus kuitenkin tuli vajaa minuutti myöhemmin. Pake karvasi alimmalta pelaajalta pallon ja tuikkasi vasemmalla jalalla pallon vastustajan nenän edestä taka-alanurkkaan. Vielä neljän minuutin kohdalla peli oli tasan ja muutenkin näytti hyvältä. Sen jälkeen PoPa teki pari maalia ja kymmenen peliminuutin kohdalla peli oli 4-1. Erän loppuun tuli vielä toiset neljä maalia ja erätauolle mentiin '10-1'-lukemissa.

Heti aloituspotkusta Hamppi kokeili laukoa suoraan, eikä lainkaan huonompi laukaus ollutkaan: kauhea tykki meni vain aavistuksen ohi vas.ylänurkasta. 2.erän avausmaalin teki FCE. Pake nousi oikeaa laitaa pitkin ja jätti kantapäällä Ikelle, jonka laukaus suoraan syötöstä upposi takanurkkaan. Tämän jälkeen PoPa tekikin sitten muutaman maalin pienen ajan sisään. FCE ei kuitenkaan lopettanut pelaamista, vaan pelasi loppuun asti hyvin (vaikkei lukemista niin uskoisikaan). Erän puolessa välissä FCE sai vielä yhden kavennusmaalin. Pake laukoi ensin suoraan aloituksesta hirveän tykin tolppaan, josta pallo pomppasi mv:n selän takaa sivusta yli. Hamppi karvasi heti sivurajapotkusta pallon, mutta hänet kaadettiin. Pake laukoi vaparin täysillä muurin läpi verkon perukoille. Kotijoukkue teki kuitenkin vielä pari maalia, joten lopputulokseksi saatiin FCE:n historian suurin tappio 16-3.

Maalissa pelannut Makko joutui torjumaan todella monta laukausta ja pelasi muutenkin hyvin. Suurin osa PoPan maaleista vain tuli ylivoimahyökkäyksistä, jotka yleensä päätyivät siihen, että pallo saatiin laittaa metristä tyhjään. Hyökkääjänä molemmissa peleissä kirmannut Lounela jäi taas ilman maalia, joten hänestä tuli Koson kanssa ainut kenttäpelaaja, joka ei onnistunut maalinteossa tällä kaudella. Myöskään syöttöpisteitä ei kumpikaan sankareista tällä kaudella kerännyt. No, Jussin hommahan on estää maaleja eikä tehdä niitä... =) Kausi päättyi siis tähän otteluun ja ihan positiiviset fiilikset kaudesta lopulta jäi. Alkukausi oli vaikea ja Raumalla pelatuista ("koti"-)otteluista ei saatu pistettäkään! Ehkä parasta kaudessa oli se, että maalit jakautuivat suht' tasaisesti (mitä nyt kolmen kärkeä lukuunottamatta) ja lähes kaikki onnistuivat maalinteossa. Toivottavasti vain myös kesällä maalin tehneitä pelaajia löytyy lähemmäs 15 kpl, kuten futsalissa...