|
Su 16.02.-03 TOVE
– FC Eurajoki 6
– 7 (4 - 5 ?)
|
|
#38 Haanpää 0 - 1
|
Hamppi antoi aloituksen takaisin Pakelle, Pake
läpi -> mv torjui alakulmasta, mutta Hamppi jatkoi reboundin
tyhjään vain 6s pelin jälkeen!
|
|
# 6 Ojala 1 - 2
|
Hamppi antoi keskialueella sivurajapotkun Akille,
nousi maalille ja veti mv:n jalkojen välistä pallon
pömpeliin
|
|
# 7 Paukamainen 3 - 3
|
Vapari oik.laidasta mv-alueen takaa: Pake tykitti
muurin ohi takanurkkaan
|
|
#14 Kauramaa 4 - 4
|
Ike nousi väkisin oik.laitaa pitkin, syöttö
maalille ja Tommi ohjasi maaliviivalta tyhjään
|
|
# 8 Nummi 4 - 5
|
Toni sai pallon Jarnolta ja nousi keskeltä
vetopaikkaan -> mv "hörppäsi" Tonin laukauksen
putkista
|
|
#38 Haanpää 4 - 6
|
Pake ja Hamppi kahdestaan läpi, Pake syötti
ohi heittäytyneen mv:n ja Hamppi laittoi tyhjään
|
|
#21 Lehtinen 5 - 7
|
Lehtinen pelasi Paken läpi vas.laidasta,
Pake pelasi seinäsyötöllä Mikolle tyhjän
maalin -> Mikko jatkoi tyhjään
|
|
|
mv:
1 Matti Uusen
puolustajat:
6 Aki Ojala
8 Toni Nummi
15 Ikenna Anugwon
21 Mikko Lehtinen
hyökkääjät:
4 Jussi Kaukkila
7 Teemu Paukamainen
10 Jarno Mäkinen
14 Tommi Kauramaa
38 Jarno Haanpää
|
vaihtopelaajat:
-
valmentajat:
Arto Haanpää
huoltaja:
- |
Ottelu TOVEa vastaan
sai todellisen unelma-alun, kun jo 6 sekunnin pelin jälkeen
FCE siirtyi '0-1'-johtoon. Pake antoi aloituksen Hampille ja lähti
nousemaan vas.laitaan. Hamppi odotti hetken ja syötti takaisin
Pakelle, joka pääsi heti vastakkain mv:n kanssa, mutta
mv torjui alanurkkaan tarkoitetun vedon eteensä. Hamppi oli
ensimmäisenä paikalla ja jatkoi paluupallon tyhjään.
TOVE kuitenkin kuittasi maalin heti seuraavassa vaihdossa. Myös
FCE teki taas seuraavassa vaihdossa maalin. Tällä kertaa
Hamppi toimi syöttäjänä: sivurajapotku Akin
jalkaan, Aki nousi maalille ja veti mv:n jalkojen välistä
johto-osuman. Tosin sekin maali kuitattiin melko pian ja taisipa
kotijoukkue siirtyä jo johtoonkin, kunnes Hamppi sai hankittua
vaparin hyvästä paikasta. Pake pyssytti oik.laidasta
vaparin voimalla muurin ohi takanurkkaan. Tasoituksen jälkeen
kuitenkin TOVE teki taas seuraavan maalin. Seuraavan tasoituksen
iski kuitenkin hurjaan maalivireeseen päässyt Tommi.
Ike nousi väkisin oik.laitaa pitkin ja syötti päädystä
maalille, jossa Tommi pääsi tuikkaamaan maaliviivalta
tasoituksen. Hetkeä myöhemmin ja ennen erätaukoa
pääsi Nummi laukomaan melkein puolestakentästä
matalan vedon, jonka mv hörppäsi "putkista"
sisään. Syöttöpiste maaliin tuli Mäkiselle.
Erätauon jälkeen ei enää montaa maalia nähty.
Seuraava osuma tuli jälleen Hampin ja Paken yhteisvoimin.
Vapauttava syöttö keskialueelta ja Pake yksin läpi:
syöttö heittäytyneen mv:n ohi Hampille, joka ohjasi
pallon tyhjään. TOVEn kavennuksen jälkeen pääsi
Pake jälleen läpi. Tällä kertaa Lehtinen vapautti
Paken vas.laidasta läpi ja nousi itse keskelle mukaan hyökkäykseen.
Pake antoi seinäsyötöllä takaisin Mikolle,
joka sai hieman taakse jääneen syötön mukaansa
ja sijoitti pallon varmasti metristä tyhjään maaliin.
Kotijoukkue sai vielä kavennuksen aikaan, muttei tasoitusmaali
ollut oikeastaan edes lähelläkään. Näin
"tärkeät" pisteet FCE:lle.
Tämän kierroksen ottelut pelattiin Porin lyseossa, joka
oli todella pieni sali. Kenttä oli useamman (5-10 ?) metrin
lyhempi ja pari metriä kapeampi kuin muissa saleissa, joten
maalipaikkoja tuli paljon! Se nähtiin heti alussa, kun ensimmäiset
3 maalia tuli heti ensimmäisissä vaihdoissa. Eli kenttä
ei todellakaan suosinut maalivahteja. FCE:n maalissa tällä
kertaa pelasi Köpöjen luotettava konkari Matti Uusen.
Hyvinhän Masa pelasi ja teki monta tärkeää
torjuntaakin. Ja ne pallot, jotka Masa torjui eteensä, puolustajat
siivosivat nopeasti maalin edestä (ja yleensä vieläpä
omille). Paikkoja ottelussa riitti: Hamppi laukoi läpiajosta
vasurillaan vain tuuman verran ohi ylänurkasta, Pake laukoi
puolestakentästä tolppaan, Aki sai maalin eteen namupassin
kulmasta mutta laukaus epäonnistui, Tonto laukoi puolestakentästä
-> mv venytti vaivoin kulmaksi, Pake syötti Hampille tyhjän
maalin, mutta pakki ehti estämään Hampin vedon,
jne... Vaikka hukattuja maalipaikkoja siis riittikin, tärkeintä
oli, että päätössummerin soidessa FCE:llä
oli enemmän tehtyjä maaleja kuin kotijoukkueella. |
|
|
Su 16.02.-03 PoPa
– FC Eurajoki 16
– 3 (8 - 1)
|
|
# 7 Paukamainen 1 - 1
|
Pake karvasi alimmalta pelaajalta pallon ja
kurkotti vasemmalla jalalla pallon ohi hölmistyneen mv:n
|
|
#15 Anugwon 10 - 2
|
Pake jätti oik.laidassa pallon kantapäällä
Ikelle, Iken tarkka laukaus suoraan syötöstä
takanurkkaan
|
|
# 7 Paukamainen 14 - 3
|
Vapari mv:n alueen takaa: Pake mälläsi
täysillä muurin läpi keskelle maalia
|
|
|
mv:
10 Jarno Mäkinen
puolustajat:
6 Aki Ojala
8 Toni Nummi
15 Ikenna Anugwon
21 Mikko Lehtinen
hyökkääjät:
4 Jussi Kaukkila
7 Teemu Paukamainen
14 Tommi Kauramaa
38 Jarno Haanpää
|
vaihtopelaajat:
-
valmentajat:
Arto Haanpää
huoltaja:
- |
|
Lukemin 23-3 FC Rauma2:sta pyörittäneen PoPan tiedettiin
olevan kova pala pienellä kentällä (ja varsinkin
kun melkein koko joukkue oli käynyt syömässä
"vähän" päivällistä paikallisissa
ruokapaikoissa...). Alussa kuitenkin FCE pysyi hyvin pelissä
mukana. Avausmaalikin tuli VASTA (kotijoukkueen mukaan siis)
puolentoista minuutin pelin jälkeen. Upea laukaus puolestakentästä
aivan oikeaan yläkulmaan ja maalissa pelannut Jarno oli
ensimmäisen kerran yllätetty. FCE:n tasoitus kuitenkin
tuli vajaa minuutti myöhemmin. Pake karvasi alimmalta
pelaajalta pallon ja tuikkasi vasemmalla jalalla pallon vastustajan
nenän edestä taka-alanurkkaan. Vielä neljän
minuutin kohdalla peli oli tasan ja muutenkin näytti
hyvältä. Sen jälkeen PoPa teki pari maalia
ja kymmenen peliminuutin kohdalla peli oli 4-1. Erän
loppuun tuli vielä toiset neljä maalia ja erätauolle
mentiin '10-1'-lukemissa.
Heti aloituspotkusta Hamppi kokeili laukoa suoraan, eikä
lainkaan huonompi laukaus ollutkaan: kauhea tykki meni vain
aavistuksen ohi vas.ylänurkasta. 2.erän avausmaalin
teki FCE. Pake nousi oikeaa laitaa pitkin ja jätti kantapäällä
Ikelle, jonka laukaus suoraan syötöstä upposi
takanurkkaan. Tämän jälkeen PoPa tekikin sitten
muutaman maalin pienen ajan sisään. FCE ei kuitenkaan
lopettanut pelaamista, vaan pelasi loppuun asti hyvin (vaikkei
lukemista niin uskoisikaan). Erän puolessa välissä
FCE sai vielä yhden kavennusmaalin. Pake laukoi ensin
suoraan aloituksesta hirveän tykin tolppaan, josta pallo
pomppasi mv:n selän takaa sivusta yli. Hamppi karvasi
heti sivurajapotkusta pallon, mutta hänet kaadettiin.
Pake laukoi vaparin täysillä muurin läpi verkon
perukoille. Kotijoukkue teki kuitenkin vielä pari maalia,
joten lopputulokseksi saatiin FCE:n historian suurin tappio
16-3.
Maalissa pelannut Makko joutui torjumaan todella monta laukausta
ja pelasi muutenkin hyvin. Suurin osa PoPan maaleista vain
tuli ylivoimahyökkäyksistä, jotka yleensä
päätyivät siihen, että pallo saatiin laittaa
metristä tyhjään. Hyökkääjänä
molemmissa peleissä kirmannut Lounela jäi taas ilman
maalia, joten hänestä tuli Koson kanssa ainut kenttäpelaaja,
joka ei onnistunut maalinteossa tällä kaudella.
Myöskään syöttöpisteitä ei kumpikaan
sankareista tällä kaudella kerännyt. No, Jussin
hommahan on estää maaleja eikä tehdä niitä...
=) Kausi päättyi siis tähän otteluun ja
ihan positiiviset fiilikset kaudesta lopulta jäi. Alkukausi
oli vaikea ja Raumalla pelatuista ("koti"-)otteluista
ei saatu pistettäkään! Ehkä parasta kaudessa
oli se, että maalit jakautuivat suht' tasaisesti (mitä
nyt kolmen kärkeä lukuunottamatta) ja lähes
kaikki onnistuivat maalinteossa. Toivottavasti vain myös
kesällä maalin tehneitä pelaajia löytyy
lähemmäs 15 kpl, kuten futsalissa...
|
|
|