päivitetty: 18.01.04   © 2004 TP
ETUSIVU   UUTISET   JOUKKUE   PELIRAPORTIT   OTTELUOHJELMA   TILASTOT   MUUT 
Su 23.11.-03  FC Eurajoki – IsoM  1 – 5 (0 - 5)

#14 Kauramaa  1 - 5
Pake pääsi keskeltä läpi, tökkäys kärjellä takanurkalle ja Tommi ohjasi tolpan vierestä etualakulmaan
hyökkäysparit:
1. Mustonen - Leppänen
2. Tormonen - Lehtinen
3. Kauramaa - Anugwon

puolustusparit:
1. Häyhtiö - Levola
2. Paukamainen - Nummi
mv:
  1 Jussi Kaukkila
puolustajat:
  7 Teemu Paukamainen
  8 Toni Nummi
11 Jarno Levola
40 Tero Häyhtiö
hyökkääjät:
  4 Aku Tormonen
  9 Teemu Leppänen
14 Tommi Kauramaa
15 Ikenna Anugwon
19 Matti Mustonen
21 Mikko Lehtinen
vaihtopelaajat:
  -

valmentaja:
     Aku Tormonen

huoltaja:
  -
Päivän ensimmäinen ottelu ratkesi jo kolmessa ensimmäisessä vaihdossa. Jo 15 sekunnin pelin jälkeen lukemat olivat 0-1. Vajaan minuutin päästä peli oli jo 0-3, eikä FCE päässyt peliin mitenkään mukaan. Pikkuhiljaa FCE:n peli parani, mutta tauolle mentäessä peli oli jo selvä; lukemat 0-5 IsoM:lle.

Toinen erä olikin sitten FCE:ltä PALJON parempi, muttei siltikään riittävän hyvä. Paikoista huolimatta (joita riitti kummassakin päässä) erässä nähtiin vain yksi maali. Pake pääsi nousemaan keskeltä aina läpi asti ja sai tökättyä pallon takanurkalla vapaana olleelle Tommille, joka ohjasi näppärästi etualakulmaan kavennuksen.

Ottelu oli todella kovaotteinen, mutta tuomarin mukaan kentän liukkaus aiheutti kontaktin. Kumma ettei jaloille potkimisia tai selkään taklaamisia voinut silti viheltää pois... No minkäs teet, kentän vika :-) Kaksi varoitusta tuomari sentään antoi (tosin kummatkin FCE:lle). Vaikka kuinka yrittäisi, niin ei tappiota voi tuomarin "piikkiin" laittaa. FCE pelasi huonosti ja surkean alun vuoksi peli oli selvä jo erätaukoa. IsoM pelasi kovaa, mutta taitavasti. Pallo liikkui hyvin mieheltä toiselle ja pallo riistettiin kovalla kontaktilla. Niinpä FCE keskittyikin liikaa tuomarin arvosteluun eikä olennaiseen eli pelaamiseen.

Su 23.11.-03  PiTU – FC Eurajoki  4 – 4 (2 - 0)

#11 Levola  2 - 1
Tero pääsi vasemmalta läpi, namusyöttö keskelle Jarnolle, joka sai sijoittaa tyhjään
# 7 Paukamainen  3 - 2
"2vs0"-hyökkäys, Tero nousi vasemmalta ja tarjoili takanurkalle Pakelle tyhjän maalin
#40 Häyhtiö  3 - 3
Pääsi laukomaan maalinedestä etukulmaan (?)
# 8 Nummi  3 - 4
Hässäkkä maalinedessä, Tonto irtopalloon ensimmäisenä ja laukoi voimalla etukulmaan
kärkimies:
Mustonen / Tormonen / Kauramaa

oik.keskikenttä:
Paukamainen / Lehtinen / Levola

vas.keskikenttä:
Nummi / Anugwon

libero:
Leppänen / Häyhtiö
mv:
  1 Jussi Kaukkila
puolustajat/kk:
  7 Teemu Paukamainen
  8 Toni Nummi
  9 Teemu Leppänen
11 Jarno Levola
15 Ikenna Anugwon
21 Mikko Lehtinen
40 Tero Häyhtiö
hyökkääjät:
  4 Aku Tormonen
14 Tommi Kauramaa
19 Matti Mustonen
vaihtopelaajat:
  -

valmentaja:
     Aku Tormonen

huoltaja:
  -
Toista ottelua lähdettiin tosissaan voittamaan ja peliin lähdettiin täysin eri taktiikalla. Tällä kertaa kokeiltiin "1-2-1"-asetelmaa. Ottelun alku lupasi hyvää ja FCE hallitsi peliä. Maalinteko oli vain aivan liian vaikeaa ja kotijoukkue pääsi helposti 2-0 karkuun. Useiden namupaikkojen jälkeen FCE onnistui vihdoin maalinteossa kun Tero murtautui vasemmasta laidasta aina päätyyn asti ja syötti takaviistoon Jarnolle, joka laukoi suoraan syötöstä 2-1-kavennuksen. Kuitenkin heti seuraavasta hyökkäyksestä pallo saatiin taas FCE:n maaliin. Jälleen vasta monen hukatun maalipaikan jälkeen FCE sai kavennettua. Esityön tekijänä jälleen Tero Häyhtiö. Tero lähti nousemaan keskipisteeltä ja pääsi vasemmalta läpi asti ja tarjoili 2vs0-hyökkäyksestä upeasti Pakelle tyhjän maalin, eikä hän tällä kertaa erehtynyt. Hetkeä myöhemmin Tero päätti tehdä itsekin maalin ja teki ensimmäisen futsal-maalinsa laukomalla lähietäisyydeltä 3-3-tasoituksen. Pian tämän jälkeen ottelu näytti ratkeavan lopullisesti kun Tonto pääsi irtopalloon maalin edessä ja tykitti etukulmaan. Kun vain pari minuuttia oli enää jäljellä, FCE haki LIIAN innokkaasti vielä lisämaalia ja vastustaja päästettiin 3vs1-ylivoimahyökkäykseen, joka tietysti päättyi tasoitukseen.

Ottelu oli täysin samanlainen kuin sarja-avauksessa VampU:a vastaan: FCE hallitsi peliä ja tuhlasi uskomattoman määrän hyviä maalipaikkoja (mm. 2 ylärima- ja 1 tolppalaukaus). Läpiajoja onnistuttiin tuhrimaan ainakin pari kappaletta eikä edes maalin edestä saatu palloa sisään (hyviä esimerkkejä: Pake sai syötön maalinkulmalta Mölliltä ja laukoi 3m:stä lähes tyhjän maalin pystypuuhun, Jarno pääsi laukomaan oikealta laidalta hyvästä paikasta ainakin puolisen tusinaa kertaa -> kaikki(?) ohi, Möllin laukoma vapari n.6 m:stä -> mv torjui). Nokikkain mv:n kanssa pääsivät ainakin Lommo, Lehtinen, Mölli, Tero ja Pake. Yhdestäkään näistä ei vain palloa saatu maaliin asti! Myös omassa päädyssä oli maalien lisäksi muutama vaarallinen tilanne (ainakin pari-kolme läpiajoa), mutta Jussi peitti hyvillä vastaantuloillaan laukaukset.

Edelliseen otteluun verrattaessa tuomari vihelsi erinomaisesti eikä minkäänlaista sikailua (tai edes turhan kovia otteita) kentällä nähty. Hyvästä tuomarilinjasta ja muutenkin hyvästä pelistä huolimatta jäi FCE:lle silti huono maku pelistä, sillä jo toistamiseen onnistuttiin voitolta haiskahtanut peli "ryssimään" viime minuuteilla (ja vieläpä liian innokkaan hyökkäämisen takia!). Tulipahan taas todistettua se, ettei joukkue ole tottunutr voittamaan...