|
La
25.02.-04 MuSa – FC Eurajoki 12
– 3 (5 - 0)
|
|
# 7 Paukamainen 7 - 1
|
Pake sai pallon puolestakentästä,
nousi oikeaa laitaa pitkin ja laukoi etuyläkulmaan
|
|
# 8 Nummi 7 - 2
|
Pake syötti vasemmalta laidalta poikittain
maalille ja Tonto ohjasi etualakulmaan
|
|
#11 Levola 7 - 3
|
'3vs1'-hyökkäys: Pake syötti
oikealle Tommille vetopaikan, mutta Lommo syöttikin vielä
takanurkalle Jarnolle, joka ohjasi helposti tyhjään
|
|
kärkimies:
Tormonen / Kauramaa
keskikenttä:
Levola / Paukamainen / Nummi
libero:
Haanpää / Häyhtiö
|
mv:
12 Jarno Mäkinen
puolustajat / kk:
7 Teemu Paukamainen
8 Toni Nummi
11 Jarno Levola
38 Jarno Haanpää
40 Tero Häyhtiö
hyökkääjät:
4 Aku Tormonen
14 Tommi Kauramaa
|
vaihtopelaajat:
6 Jere Kolu (ei pelannut)
valmentaja:
Aku Tormonen
huoltaja:
- |
Aamu 10:ltä
pelattu peli alkoi tasaisissa merkeissä, mutta ottelu ratkesi
käytännössä jo ensimmäisessä erässä.
MuSa hyödynsi maalipaikkansa paljon FCE:tä paremmin
ja pääsi erätauolle turvallisissa 5-0-lukemissa.
Toinen erä oli myös tasaista vääntöä,
mutta tällä kertaa FCE:kin onnistui maalinteossa muutaman
kerran. Erän alkupuoliskolla Pake sai karvattua pallon puolestakentästä
ja pääsi oikealta vetopaikkaan. Laukaus puolenkentän
jälkeen upposi oikeaan yläkulmaan. Tonton tekemä
maali tuli heti seuraavassa vaihdossa. Pake sai syötettyä
vasemmasta kulmasta poikittain takanurkalle, jossa Toni pääsi
ohjaamaan etualakulmaan kavennuksen. FCE:n toiveita nostaneen
seuraavan maalin teki puolestaan Levola. FCE:n nopea '3vs1'-hyökkäys
päättyi upeaan kuvioon, kun Pake tarjoili vasemmalta
Tommille vetopaikan, mutta Lommo päättikin vielä
lahjoittaa maalin Jarnolle ja syötti takaisin vasemmalle,
josta Jarno pääsi jatkamaan pallon tyhjään
maaliin.
Kolmen nopean kavennusmaalin jälkeen liika hyökkäily
kostautui ja musalaiset pääsivät ylivoimahyökkäyksistä
tekemään helppoja maaleja. Kotijoukkue teki varmaankin
10 maalia ohjaamalla takanurkalta tyhjään maaliin FCE:n
pelaajien ollessa pahasti myöhässä. Tylyistä
lukemista huolimatta FCE:n hyökkäyspeli ja pelinrakentelu
kyllä toimi hyvin, mutta MuSa:n lukuisat '2vs1'- ja '3vs1'-hyökkäykset
päättyivät lähes joka kerta maaliin. Toisessa
päädyssä puolestaan erinomaisesti torjunut maalivahti
esti lukemattomia kertoja FCE:n maalinteon loistavistakin paikoista.
Ainakin 4 tai 5 läpiajoa päättyi maalivahdin torjuntaan.
Vaikka FCE:n pelinrakentelu ja syöttöpeli kulkivatkin
erinomaisesti, hukatut maalipaikat ja omiin päästetyt
ylivoimahyökkäysmaalit jäivät harmittamaan
melkoisesti. |
|
|
La 15.02.-04 MuSa
II – FC Eurajoki 8 – 6 (4 - 2)
|
|
# 7 Paukamainen 2 - 1
|
Tonto karvasi pallon keskialueella, Pake nappasi
irtopallon ja eteni oikealta läpi -> pieni jalkakikka
ja laukaus etualakulmaan
|
|
#14 Kauramaa 2 - 2
|
maalivahti avasi maaliheiton suoraan Lommon
jalkaan -> tarkka laukaus oikeaan alakulmaan
|
|
#40 Häyhtiö 4 - 3
|
nousi vasemmalta läpi ja sijoitti pallon
takatolpan kautta alakulmaan
|
|
# 4 Tormonen 4 - 4
|
maalivahti menetti pallon Akulle, jolla oli
helppo työ sijoittaa pallo vasurillaan tyhjään
maaliin
|
|
#11 Häyhtiö 4 - 5
|
Pääsi Akun kantapääsyötöstä
vasemmalta läpi ja laukoi alanurkkaan
|
|
# 8 Nummi 4 - 6
|
Pake antoi sisäänpotkun / kulman
vasemmalta, Tonto laukoi puolustusneliön keskeltä
takakulmaan
|
|
kärkimies:
Tormonen / Kauramaa
vas.keskikenttä:
Häyhtiö / Paukamainen
oik.keskikenttä:
Levola / Nummi
libero:
Haanpää / Anugwon
|
mv:
10 Jarno Mäkinen
puolustajat / kk:
7 Teemu Paukamainen
8 Toni Nummi
11 Jarno Levola
15 Ikenna Anugwon
38 Jarno Haanpää
40 Tero Häyhtiö
hyökkääjät:
4 Aku Tormonen
14 Tommi Kauramaa
|
vaihtopelaajat:
6 Jere Kolu (ei pelannut)
valmentaja:
Aku Tormonen
huoltaja:
- |
Jälkimmäinen
ottelu oli selvästi helpompi, mutta kaatui samoihin "virheisiin"
kuin ensimmäinenkin. Maalinteko-ongelmat ja liiat monet
ylivoimahyökkäykset omaan päätyyn aiheuttivat
sen, ettei FCE saanut pisteen pistettä kauden viimeisistä
peleistä. MuSa II pääsi helposti heti alussa
2-0-johtoon, mutta FCE vastasi nopeasti. Tonto karvasi keskialueella
pallon ja Pake otti irtopallon ja eteni oikeaa laitaa kunnes
laukoi pallon etualakulmasta sisään. Hetken kuluttua
musalaismaalivahti avasi maaliheiton suoraan Lommolle, joka
laukoi tarkasti oikeaan alakulmaan tasoituksen. Näiden
maalien jälkeen kuitenkin MuSa II pääsi taas
vastahyökkäyksistä tekemään pari maalia
ja erätauolle mentiin kotijoukkueen 4-2-johdossa.
Toisen erän viisi ensimmäistä minuuttia oli FCE:ltä
ehkä kauden parasta peliä ja maaleja syntyi kuin liukuhihnalta.
Ensin Tero pääsi vasemmalta irti ja laukoi tarkasti
takatolpan kautta 4-3-kavennuksen. Seuraavaksi oli Akun vuoro
avata maalihanat FCE-paidassa, kun hän karvasi kaukana
maaliltaan seikkailleelta maalivahdilta pallon ja pääsi
sijoittamaan pallon vasurillaan tyhjään maaliin. Seuraava
maali oli jälleen Häyhtiön käsialaa. Aku
vapautti puolestakentästä kantapääkikallaan
Teron vasemmalta läpi ja pallo löysi tällä
kertaa tiensä etualakulmasta sisään. FCE:n kauden
viimeinen maali syntyi, kun Pake antoi sivurajapotkun / kulman
vasemmalta puolustusneliön keskelle ja Tonto laukoi vastustamattomasti
takakulmaan. Kaikki neljä maalia tulivat heti toisen erän
alkuun.
Kun peliä oli vielä viitisen minuuttia jäljellä,
FCE johti kahdella maalilla. Jälleen kerran kuitenkin puolustus
petti ratkaisevilla hetkillä ja MuSa pääsi pari
minuuttia ennen loppua jo 7-6-johtoon. FCE:n hakiessa vimmatusti
tasoitusta, tuli ottelun ratkaisu nololla tavalla: laukaus puolenkentän
takaa pomppasi Mäkisen sormista ja lirui hänen selän
taakseen. Ottelu ei varsinaisesti tähän ratkennut,
sillä FCE:llä oli lukemattomia paikkoja ratkaista
peli edukseen paljon aiemmin. Viime hetkillä Tommi laukoi
namupaikasta ylärimaan, Pake puolestaan laukoi Tommin hyvästä
syötöstä tolppaan ja Tero sai pallon ainakin
kolmesti maaliviivalle asti, muttei kuitenkaan viivan yli. Lisäksi
Tonto, Jarno ja Pake laukoivat ahkerasti mutta laukaukset vain
menivät lähes poikkeuksetta ohi maalin. Pääsipä
Levola tai Häyhtiö kertaalleen kokeilemaan vasemmalta
tyhjäänkin maaliin, mutta puolustaja liukui viime
hetkillä pallon eteen.
Kauden kaksi viimeistä ottelua olivat siis hyvää
(hyökkäys)peliä FCE:ltä ja vaikka maaleja
tehtiinkin ihan kohtuullisesti (9 maalia), niin maalintekoa
pitäisi harjoitella ja paljon. Maalikuninkuudesta taistelleet
Pake ja Lommo onnistuivat yhdessä hukkaamaan (vähintään
kohtuullisia) maalipaikkoja ainakin 15-20 kappaletta. Lisäksi
Tero, Levola, Tonto ja Aku pääsivät laukaisupaikkoihin
useaan otteeseen, mutta "se jokin" vain jäi taas
puuttumaan tilanteista eivätkä maaliverkot heiluneet.
Liika hyökkäysinto taas kostautui omassa päädyssä
kun vastustajat iskivät nopeista vastahyökkäyksistä
lähes kaikki maalinsa. Eli nyt kun syöttöpeli
ja pelinrakentelu alkaa pikku hiljaa kulkea, pitäisi vain
se viimeistely saada kesäksi kuntoon... |
|
|