päivitetty: 19.02.04   © 2004 TP
ETUSIVU   UUTISET   JOUKKUE   PELIRAPORTIT   OTTELUOHJELMA   TILASTOT   MUUT 
La 25.02.-04  MuSa – FC Eurajoki  12 – 3 (5 - 0)

# 7 Paukamainen  7 - 1
Pake sai pallon puolestakentästä, nousi oikeaa laitaa pitkin ja laukoi etuyläkulmaan
# 8 Nummi  7 - 2
Pake syötti vasemmalta laidalta poikittain maalille ja Tonto ohjasi etualakulmaan
#11 Levola  7 - 3
'3vs1'-hyökkäys: Pake syötti oikealle Tommille vetopaikan, mutta Lommo syöttikin vielä takanurkalle Jarnolle, joka ohjasi helposti tyhjään
kärkimies:
Tormonen / Kauramaa

keskikenttä:
Levola / Paukamainen / Nummi

libero:
Haanpää / Häyhtiö
mv:
12 Jarno Mäkinen
puolustajat / kk:
  7 Teemu Paukamainen
  8 Toni Nummi
11 Jarno Levola
38 Jarno Haanpää
40 Tero Häyhtiö
hyökkääjät:
  4 Aku Tormonen
14 Tommi Kauramaa
vaihtopelaajat:
 6 Jere Kolu (ei pelannut)

valmentaja:
     Aku Tormonen

huoltaja:
  -
Aamu 10:ltä pelattu peli alkoi tasaisissa merkeissä, mutta ottelu ratkesi käytännössä jo ensimmäisessä erässä. MuSa hyödynsi maalipaikkansa paljon FCE:tä paremmin ja pääsi erätauolle turvallisissa 5-0-lukemissa. Toinen erä oli myös tasaista vääntöä, mutta tällä kertaa FCE:kin onnistui maalinteossa muutaman kerran. Erän alkupuoliskolla Pake sai karvattua pallon puolestakentästä ja pääsi oikealta vetopaikkaan. Laukaus puolenkentän jälkeen upposi oikeaan yläkulmaan. Tonton tekemä maali tuli heti seuraavassa vaihdossa. Pake sai syötettyä vasemmasta kulmasta poikittain takanurkalle, jossa Toni pääsi ohjaamaan etualakulmaan kavennuksen. FCE:n toiveita nostaneen seuraavan maalin teki puolestaan Levola. FCE:n nopea '3vs1'-hyökkäys päättyi upeaan kuvioon, kun Pake tarjoili vasemmalta Tommille vetopaikan, mutta Lommo päättikin vielä lahjoittaa maalin Jarnolle ja syötti takaisin vasemmalle, josta Jarno pääsi jatkamaan pallon tyhjään maaliin.

Kolmen nopean kavennusmaalin jälkeen liika hyökkäily kostautui ja musalaiset pääsivät ylivoimahyökkäyksistä tekemään helppoja maaleja. Kotijoukkue teki varmaankin 10 maalia ohjaamalla takanurkalta tyhjään maaliin FCE:n pelaajien ollessa pahasti myöhässä. Tylyistä lukemista huolimatta FCE:n hyökkäyspeli ja pelinrakentelu kyllä toimi hyvin, mutta MuSa:n lukuisat '2vs1'- ja '3vs1'-hyökkäykset päättyivät lähes joka kerta maaliin. Toisessa päädyssä puolestaan erinomaisesti torjunut maalivahti esti lukemattomia kertoja FCE:n maalinteon loistavistakin paikoista. Ainakin 4 tai 5 läpiajoa päättyi maalivahdin torjuntaan. Vaikka FCE:n pelinrakentelu ja syöttöpeli kulkivatkin erinomaisesti, hukatut maalipaikat ja omiin päästetyt ylivoimahyökkäysmaalit jäivät harmittamaan melkoisesti.

La 15.02.-04  MuSa II – FC Eurajoki  8 – 6 (4 - 2)

# 7 Paukamainen  2 - 1
Tonto karvasi pallon keskialueella, Pake nappasi irtopallon ja eteni oikealta läpi -> pieni jalkakikka ja laukaus etualakulmaan
#14 Kauramaa  2 - 2
maalivahti avasi maaliheiton suoraan Lommon jalkaan -> tarkka laukaus oikeaan alakulmaan
#40 Häyhtiö  4 - 3
nousi vasemmalta läpi ja sijoitti pallon takatolpan kautta alakulmaan
# 4 Tormonen  4 - 4
maalivahti menetti pallon Akulle, jolla oli helppo työ sijoittaa pallo vasurillaan tyhjään maaliin
#11 Häyhtiö  4 - 5
Pääsi Akun kantapääsyötöstä vasemmalta läpi ja laukoi alanurkkaan
# 8 Nummi  4 - 6
Pake antoi sisäänpotkun / kulman vasemmalta, Tonto laukoi puolustusneliön keskeltä takakulmaan
kärkimies:
Tormonen / Kauramaa

vas.keskikenttä:
Häyhtiö / Paukamainen

oik.keskikenttä:
Levola / Nummi

libero:
Haanpää / Anugwon
mv:
10 Jarno Mäkinen
puolustajat / kk:
  7 Teemu Paukamainen
  8 Toni Nummi
11 Jarno Levola
15 Ikenna Anugwon
38 Jarno Haanpää
40 Tero Häyhtiö
hyökkääjät:
  4 Aku Tormonen
14 Tommi Kauramaa
vaihtopelaajat:
 6 Jere Kolu (ei pelannut)

valmentaja:
     Aku Tormonen

huoltaja:
  -
Jälkimmäinen ottelu oli selvästi helpompi, mutta kaatui samoihin "virheisiin" kuin ensimmäinenkin. Maalinteko-ongelmat ja liiat monet ylivoimahyökkäykset omaan päätyyn aiheuttivat sen, ettei FCE saanut pisteen pistettä kauden viimeisistä peleistä. MuSa II pääsi helposti heti alussa 2-0-johtoon, mutta FCE vastasi nopeasti. Tonto karvasi keskialueella pallon ja Pake otti irtopallon ja eteni oikeaa laitaa kunnes laukoi pallon etualakulmasta sisään. Hetken kuluttua musalaismaalivahti avasi maaliheiton suoraan Lommolle, joka laukoi tarkasti oikeaan alakulmaan tasoituksen. Näiden maalien jälkeen kuitenkin MuSa II pääsi taas vastahyökkäyksistä tekemään pari maalia ja erätauolle mentiin kotijoukkueen 4-2-johdossa.

Toisen erän viisi ensimmäistä minuuttia oli FCE:ltä ehkä kauden parasta peliä ja maaleja syntyi kuin liukuhihnalta. Ensin Tero pääsi vasemmalta irti ja laukoi tarkasti takatolpan kautta 4-3-kavennuksen. Seuraavaksi oli Akun vuoro avata maalihanat FCE-paidassa, kun hän karvasi kaukana maaliltaan seikkailleelta maalivahdilta pallon ja pääsi sijoittamaan pallon vasurillaan tyhjään maaliin. Seuraava maali oli jälleen Häyhtiön käsialaa. Aku vapautti puolestakentästä kantapääkikallaan Teron vasemmalta läpi ja pallo löysi tällä kertaa tiensä etualakulmasta sisään. FCE:n kauden viimeinen maali syntyi, kun Pake antoi sivurajapotkun / kulman vasemmalta puolustusneliön keskelle ja Tonto laukoi vastustamattomasti takakulmaan. Kaikki neljä maalia tulivat heti toisen erän alkuun.

Kun peliä oli vielä viitisen minuuttia jäljellä, FCE johti kahdella maalilla. Jälleen kerran kuitenkin puolustus petti ratkaisevilla hetkillä ja MuSa pääsi pari minuuttia ennen loppua jo 7-6-johtoon. FCE:n hakiessa vimmatusti tasoitusta, tuli ottelun ratkaisu nololla tavalla: laukaus puolenkentän takaa pomppasi Mäkisen sormista ja lirui hänen selän taakseen. Ottelu ei varsinaisesti tähän ratkennut, sillä FCE:llä oli lukemattomia paikkoja ratkaista peli edukseen paljon aiemmin. Viime hetkillä Tommi laukoi namupaikasta ylärimaan, Pake puolestaan laukoi Tommin hyvästä syötöstä tolppaan ja Tero sai pallon ainakin kolmesti maaliviivalle asti, muttei kuitenkaan viivan yli. Lisäksi Tonto, Jarno ja Pake laukoivat ahkerasti mutta laukaukset vain menivät lähes poikkeuksetta ohi maalin. Pääsipä Levola tai Häyhtiö kertaalleen kokeilemaan vasemmalta tyhjäänkin maaliin, mutta puolustaja liukui viime hetkillä pallon eteen.

Kauden kaksi viimeistä ottelua olivat siis hyvää (hyökkäys)peliä FCE:ltä ja vaikka maaleja tehtiinkin ihan kohtuullisesti (9 maalia), niin maalintekoa pitäisi harjoitella ja paljon. Maalikuninkuudesta taistelleet Pake ja Lommo onnistuivat yhdessä hukkaamaan (vähintään kohtuullisia) maalipaikkoja ainakin 15-20 kappaletta. Lisäksi Tero, Levola, Tonto ja Aku pääsivät laukaisupaikkoihin useaan otteeseen, mutta "se jokin" vain jäi taas puuttumaan tilanteista eivätkä maaliverkot heiluneet. Liika hyökkäysinto taas kostautui omassa päädyssä kun vastustajat iskivät nopeista vastahyökkäyksistä lähes kaikki maalinsa. Eli nyt kun syöttöpeli ja pelinrakentelu alkaa pikku hiljaa kulkea, pitäisi vain se viimeistely saada kesäksi kuntoon...